شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج

شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج نسبتا آسان بوده و ازدواج یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته می شود؛ به صورت کلی با ازدواج با فردی فرانسوی می توانید مجوز اقامت طولانی مدت را و پس از آن اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

به صورت کلی طبق شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج، پس از ازدواج با فردی فرانسوی می توانید ویزای اقامت طولانی را دریافت کرده و تا یک سال در این کشور زندگی کنید؛ پس از چهار سال تمدید این ویزا و حضور دائم در فرانسه طی این چند سال، می توانید به مجوز اقامت دائم دست پیدا کنید . اما در صورتی که به صورت دائم در فرانسه زندگی نکرده اید، باید برای دريافت اقامت پنج سال از ازدواجتان بگذرد.

 

 

شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج

شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج می تواند فرد مهاجر را همانند یک شهروند از تمامی خدمات دولتی و خصوصی این کشور بهره مند سازد.

فهرست مطالب

 برای اطلاع از مراحل و شرایط دریافت این اقامت، از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید . با مهاجرت از طریق ازدواج به فرانسه می توانند به صورت دائمی در این کشور زندگی کرده و به کار و تحصیل بپردازند.

افراد می توانند به تمامی مزایای عمومی ارائه شده توسط دولت دسترسی داشته و همچنین بدون نیاز به ویزا، به دیگر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند؛ لازم به ذکر بوده که علاوه بر ازدواج روش های دیگری نیز برای کسب اقامت این کشور وجود دارد؛ برای اطلاع از این راه ها مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه فرمایید.

شرایط اخذ اقامت فرانسه با ازدواج

طبق شرایط اخذ اقامت فرانسه با ازدواج به صورت کلی برای ازدواج در این کشور باید بین دو نفر که حداقل 18 سال سن دارند، برگزار شده و برای دریافت اقامت باید یکی از طرفین ملیت فرانسوی داشته و برای دریافت اقامت دائم باید حدود 4 سال از ازدواج افراد گذشته باشد.

 همچنین اگر ازدواج شما خارج از فرانسه صورت ازدواج شما باید توسط یک ثبت احوال این کشور به رسمیت شناخته شده یا در دفتر ثبت احوال فرانسه رونویسی شده باشد؛ از دیگر شرایط مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • سن متقاضیان بالای 18
  • اثبات وضعیت و واقعی بودن تاهل
  • اثبات ملیت فرانسوی همسرتان
  • مدت زمان ازدواج (4سال)
شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج

مدارک لازم برای اقامت فرانسه از طریق ازدواج

بدون شک جمع آوری مدارک یکی از مهم ترین مرحل در روند اخذ تابعیت فرانسه از طریق ازدواج بوده و به منظور دریافت زودتر اقامت باید تمامی این مدارک را به صورت کامل و درست آماده کنید؛ برای اطلاع از روند و دیگر شرایط این مهاجرت، از طریق تلفن های تماس با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید؛ امروزه مدارک لازم برای اقامت فرانسه از طریق ازدواج شامل موارد زیر می شود.

  • 2 کپی از فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت شما
  • 2 کپی پاسپورت + اصل
  • 1 گواهی ازدواج اخیر فرانسوی (تاریخ مندرج در سند ازدواج باید ظرف سه ماه باشد.)
  • اثبات ملیت فرانسوی همسر شما (2 نسخه) ( این می تواند کپی پاسپورت یا کارت شناسایی + اصل او باشد. )
  • برای اثبات ازدواجی که در خارج از فرانسه اتفاق افتاده است، زوجین باید گواهی ازدواج و سایر مدارک دال بر ازدواج خود را به سرکنسولگری بسپارند.
  • 2 عکس اخیر (اندازه به مشخصات اتحادیه اروپا)
  • 1 کپی بلیط هواپیما (این مدرک تاریخ ورود و محل ورود شما است.)
  • مدرکی مبنی بر محل اقامت فعلی شما (دو سند مورد نیاز است. صورتحساب های بانکی، قبض برق و غیره همه باید در مدت سه ماه دارای تاریخ باشند.)
  • نامه کتبی و امضا شده توسط تبعه فرانسوی مبنی بر انتقال اقامت زوجین به فرانسه (باید نسخه دست نویس و همچنین تایپ شده داشته باشید).
  • 1 کپی نامه قرار ملاقات شما
  • برای اثبات تسلط به زبان فرانسه گواهی گذراندن دوره زبان فرانسه سطح B1 الزامی است.

ازدواج صوری برای اقامت فرانسه

ازدواج صوری برای اقامت فرانسه در واقع ازدواجی بوده که برای اخذ اجازه اقامت برای یک تبعه خارجی منعقد می شود؛ این نوع ازدواج به افرادی که صلاحیت لازم برای کسب اقامت فرانسه را نداشته، اجازه می دهد که با پرداخت پول به یک شهروند فرانسوی، به صورت ساختگی با او ازدواج کرده و این طریق اقامت این کشور را به دست آورند.

به صورت کلی حین انجام روند کسب تابعیت فرانسه از طریق ازدواج، شما و شریک زندگیتان باید اثبات کنید که ازدواج شما حقیقی است.

ازدواج صوری برای اقامت فرانسه

از همین رو باید به صورت جداگانه درباره ازدواج و شرایط رابطه تان مصاحبه کنید؛ همچنین برخی از مدارک برای اثبات زندگی مشترک لازم بوده که شامل موارد زیر می شود:

  •  اطلاعیه مالیاتی فرانسه

قبوض انرژی ( برق ، گاز و .. )

  • قرارداد اجاره یا عنوان مالک
  • عکس های زوج باهم

شهادت اقوام ، دوستان و ...

  •  ایمیل، اس ام اس و هر نوع ارتباطی که ثابت کند شما با هم در فرانسه زندگی می کردید.

بر اساس شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج یکی از مهم ترین مزایای ازدواج با فردی فرانسوی، بهره مندی از مزایای زندگی در این کشور بوده که حق کار و یافتن شغل نیز یکی از این موارد است؛ امروزه افراد زیادی با ازدواج به این کشور مهاجرت کرده و این طریق شغل رویایی و زندگی رویایی خود را در فرانسه به دست می آورند؛ برای آشنایی با شریط کاری و دستمزد ها در این کشور؛ حتما با لمس عنوان شرایط کاریابی و کار در فرانسه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

عواقب ازدواج صوری در فرانسه

طبق شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج با توجه به اینکه ازدواج صوری در واقع قانون کشور فرانسه را نقض کرده، جرم شناخته شده و دولت این کشور ساز و اقدامات زیادی را برای شناخت ازدواج های صوری انجام داده و با استفاده از مصاحبه ها و دریافت مدارک مختلف، به تشخیص این نوع ازدواج می پردازد؛ ازدواج صوری به دلایل زیر جرم است:

  • ممکن است فردی که با آن ازدواج می کنید مجرم باشد و پس از ازدواج شما را آزار دهد.
  • برخی افراد از ازدواج های ساختگی درآمد زیادی به دست می آورند.
  • افراد با ازدواج ساختگی به صورت ناعادلانه به مزایای زندگی در فرانسه دسترسی پیدا می کنند.

از آنجایی که با توجه به شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج در این کشور ازدواج صوری جرم شناخته شده در صورتی که دولت تشخصی دهد دو فرد تنها برای مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج، تن به ازدواجی ساختگی داده او در صورت شناسایی دو فرد مشمول برخی عواقب می شوند.

 مهم ترین عواقب ازدواج صوری در فرانسه شامل موارد زیر می شود.

  • جریمه نقدی، مجازات جایگزین یا مجازات زندان برای شما یا شریک زندگیتان
  • محرومیت از حق اقامت شریک خارجی بر اساس ازدواج با مقیم
  • لغو مجوز اقامت شریک خارجی (اگر قبلاً صادر شده باشد)

کیس ازدواج در فرانسه

کیس ازدواج در فرانسه در واقع به فردی گفته شده که با دریافت مبلغی پول با فردی خارجی ازدواج کرده تا فرد مورد نظر بتواند شامل شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج شود؛ با توجه به تحقیقات انجام شده هر ساله بیش از 25 تا 30 ازدواج صوری در آردن، مارن و در منطقه پاریس ایجاد می شود.

برخی از افراد در این کشور به صورت گروهی کار کرده و کیس ازدواج را در اختیار افراد خارجی قرار می دهند؛ برای یک ازدواج صوری در این کشور خارجیان باید حدود 23000 یورو بپردازند؛ 13000 یورو هزینه برگزارکننده و مابقی به همسر فرانسوی و بازپرداخت هزینه مدارک جعلی داده می شود.

به صورت کلی طی سال های 2016 تا 2021 حدود 150 ازدواج صوری سازماندهی شده و امروزه نیز 88 ازدواج مشکوک در این کشور شناسایی شده است؛ این سازمان در مجموع بیش از 2 میلیون یورو دریافت می کنند.

کیس ازدواج در فرانسه

باید خاطر نشان کرد که ازدواج موضوعی بسیار مهم بوده و صرفا برای دریافت پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج نمی توان با فردی کاملا غربیه در صورت پرداخت پول ازدواج کرد؛ بسیاری از افراد پس از ازدواج به طرق مختلف شریک زندگی خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و در صورت ازدواج صوری، ابراز این موارد سخت تر خواهد شد؛ همچنین برخی از افراد حتی پس از ازدواج شریک زندگی خود را تهدید کرده که به قانون در مورد ساختگی بودن ازدواج اطلاع می دهد و از این طریق از فرد خارجی پول دریافت می کنند.

دریافت اقامت کشور فرانسه نیازمند شناخت هرچه بیشتر این کشور است که مطالعه عناوین زیر به شما کمک خواهد نمود:

وکیل مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

امروزه دولت ها به منظور آسان سازی ازدواج دو فرد با تابعیت های مختلف، ویزا و اقامت های قانونی را در نظر گرفته اند؛ از آنجایی که ازدواج دو فرد با تابعیت های متفاوت در زمره قوانین حقوق بین الملل خصوصی قرار گرفته و مربوط به احوال شخصیه بوده، باید برای اطلاع از آخرین شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج وکیل حقوقی خوب و آگاهی را استخدام کنید.

یکی از بهترین مجموعه هایی که وکیل مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج و مشاورین حرفه ای و ماهر ارائه می دهد؛ آی مهاجرتی بوده که با سال ها تجربه و دارا بودن آخرین اطلاعات روز شما را در راه کسب تابعیت فرانسه از طریق ازدواج کمک می کند.

این مجموعه دارای روحیه نوآوری بوده و با رویکردی کاملا مدرن روند مهاجرت از طریق ازدواج را برای شما شرح می دهد؛ کارشناسان این مجموعه با سال ها تجربه درخشان و صدها مورد موفق، به شما کمک کرده تا در کم ترین زمان مهاجرت خود را انجام دهید.

برای اطلاع از شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده یا از طریق دو شعبه تهران در دفتر غرب و دفتر مرکزی و دفتر شیراز، به صورت حضوری با مشاورین در تماس باشید، اگر در مورد میزان هزینه های مهاجرت نگرانی دارید، حتما برای اطلاع از هزینه های زندگی و هزینه های مهاجرت به این کشور حتما مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار شرایط اقامت فرانسه از طریق ازدواج

چنانچه با مطالعه مقاله بالا همچنان ابهامی در ذهن شما وجود دارد ، با درج پرسش خود در بخش دیدگاه ما را در جریان بگذارید تا بهترین و به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

افراد با اخذ تابعیت فرانسه از طریق ازدواج، می توانند به صورت دائمی در این کشور زندگی کرده و به کار و تحصیل بپردازند؛ همچنین می توانند به تمامی مزایای عمومی ارائه شده توسط دولت دسترسی داشته و همچنین بدون نیاز به ویزا، به دیگر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

پس از چهار سال زندگی با همسر فرانسوی خود می توانید تابعیت این کشور را به دست آورید.

بله افراد با پاسپورت فرانسه از طریق ازدواج می توانند در این کشور به تحصیل و کار بپردازند.

از مهم ترین عواقبت ازدواج صوری می توان به جریمه نقدی، مجازات جایگزین یا مجازات زندان برای شما یا شریک زندگیتان، محرومیت از حق اقامت شریک خارجی بر اساس ازدواج با مقیم و لغو مجوز اقامت شریک خارجی اشاره کرد.

به صورت کلی برای ازدواج در این کشور باید بین دو نفر که حداقل 18 سال سن دارند، برگزار شده و برای دریافت اقامت باید یکی از طرفین ملیت فرانسوی داشته و برای دریافت اقامت دائم باید حدود 4 سال از ازدواج افراد گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه