شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا

شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا شامل معیارهایی می شود که دانشجویان برای بهر مندی از آن باید به دقت از جزئیات آن مطلع باشند . هر چند سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا بسیار پیشرفته است اما این سیستم عموم خدمات را در اختیار شهروندان و ساکنان دائمی خود قرار داده و سایر افراد از جمله دانشجویان باید با رعایت شرایطی به آن برسند.

بیمه دانشجویی در کانادا یکی از مهم ترین گزینه ها هنگام تحصیل است که به شما این اطمینان را داده که در صورت ایجاد هر گونه مشکلی، به سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور بدون صرف هزینه های بالا، دسترسی خواهید داشت.

 

شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا عموما وجود ندارد و دریافت بیمه با توجه به ضرورت و علاقه افراد متفاوت خواهد بود.

فهرست مطالب

 اکثر کالج ها و دانشگاه ها دانشجویان را ملزم به داشتن بیمه درمانی کرده و آشنایی با این بیمه ها برای انتخاب بهترین گزینه ضروری است؛ برای کسب اطلاعات کاملتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

امروزه هر 13 منطقه استانی کانادا دارای سیاست مراقبت های بهداشتی مختلفی بوده و به همین دلیل با توجه به استانی که برای تحصیل انتخاب میکنید نوع شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا برای شما متفاوت خواهد بود.

در برخی از استان ها بیمه توسط خود دانشگاه ارائه شده و در برخی دیگر باید این بیمه را از ارائه دهندگان خصوصی دریافت کنید؛ برای اطلاع از شرایط و ضوابط تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور عنوان هزینه و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

انواع بیمه دانشجویی در کانادا

به صورت عمده انواع بیمه دانشجویی در کانادا به سه بخش بیمه مراقبت های بهداشتی خصوصی، بیمه پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه و بیمه مراقبت های بهداشتی استانی تقسیم می شود؛ هر کدام از این سه روش برای دانشجویان بین المللی در این کشور قابل دسترسی است.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا

دانشجویان مشروط بر اینکه در دوره تحصیلی تمام وقت برای مدت حداقل 12 ماه ثبت نام کرده باشند، می توانند از بیمه مراقبت های بهداشتی استانی (MCP) استفاده کنند؛ این بیمه دانشجویی در کانادا تنها پوشش های اولیه بهداشتی و مراقبتی را پوشش داده و فقط در برخی از استان های کانادا قابل دسترسی بوده که در جدول زیر نام این استان ها را مشاهده می کنید:

نام استان نام استان
آلبرتا سرزمین های شمال غربی
بریتیش کلمبیا جزیره پرنس ادوارد
نیوبرانزویک کبک
نیوفاندلند و لابرادور ساسکاچوان

طبق شرایط بیمه دانشجویی در کانادا از آنجایی که بیمه درمانی استانی تنها در برخی از استان های این کشور قابل دسترسی بوده، دانشجویان برای تحصیل در دیگر استان های این کشور باید از بیمه درمانی خصوصی بهره مند شوند.

 برای اطلاع از شرایط زندگی در هر شهر این کشور و آشنایی با استان های مختلف، حتما در کنار این مقاله عنوان بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را مطالعه فرمایید.  

بیمه های درمانی ارائه شده توسط دانشگاه

بسیاری از دانشگاه ها با ارائه دهندگان برنامه های مختلف بیمه مراقبت های بهداشتی ارتباط داشته و از طریق ارائه دهندگان بیمه، برنامه های مراقبت های بهداشتی را برای دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهند؛ هر چند با توجه به شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا این نوع بیمه دارای گزینه ها متنوعی برای انتخاب نبوده اما عموماً ارزان تر از طرح های مراقبت های بهداشتی خصوصی هستند.

بیمه های درمانی ارائه شده توسط دانشگاه با توجه به دانشگاه یا کالجی که قصد تحصیل در آن را دارید، ممکن است برنامه پوشش درمانی خاص خود را داشته و در اختیار دانشجویان قرار دهد؛ پوشش ارائه شده به شرکت بیمه ای که استفاده می کند بستگی دارد، اما باید شامل مراجعه به پزشک، بستری شدن در بیمارستان، آزمایش های تشخیصی، آمبولانس و مراقبت های فوری پزشکی باشد؛ همچنین با توجه به شرایط بیمه دانشجویی در کانادا گاها این بیمه ها مراقبت از دندان، چشم و بینایی را پوشش می دهد.

بیمه های درمانی خصوصی در کانادا

بیمه های درمانی خصوصی در کانادا

بیمه های درمانی خصوصی توسط شرکت های غیردولتی ارائه شده و انواع طرح های مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد؛ این نوع بیمه خدمات پزشکی مختلفی مانند داروهای نسخه ای، هزینه های دندانپزشکی، اتاق های بیمارستان خصوصی، خدمات آمبولانس و عینک های طبی را پوشش می دهد.

طبق شرایط اخذ بیمه دانشجویی کانادا برنامه های مراقبت های بهداشتی خصوصی معمولاً پرهزینه تر از برنامه های مراقبت های بهداشتی عمومی بوده و معمولا در سراسر کشور قابل دسترسی بوده و اگر شما واجد شرایط پوشش درمانی استانی نیستید و موسسه تحصیلات تکمیلی شما طرح بیمه درمانی ارائه نمی دهد، می توانید برای بیمه درمانی خصوصی درخواست دهید.

هر چند حین دریافت این نوع بیمه دانشجویی در کانادا در برخی از طرح ها ممکن بوده که علاوه بر پرداخت هزینه بیمه از شما خواسته شود که هنگام استفاده از مراقبت های بهداشتی در این کشور بخش کوچکی از هزینه‌ های سلامتی خود را از جیب خود بپردازید؛ از همین رو مهم بوده که هنگام انتخاب بسته بیمه، هزینه های حق بیمه ماهانه و پوشش را مقایسه کرده تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا با بیمه دانش آموزی متفاوت است و در صورتی که به دنبال تحصیل در مدارس این کشور هستید ، ضمن مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا با مشاورین ما نیز تماس حاصل نمایید .

وبینار تحصیل در مدارس کاناد

از آنجا که کشور کانادا به عنوان یکی از مقصدهای محبوب مهاجران ایرانی به شمار می رود ، کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا ورود به تمامی مقاطع تحصیلی را برای شما علاقه مندان بررسی نمایند .

از این رو در این وبینار تحصیل در مدارس کانادا را برای شما به صورت دقیق بررسی نموده اند که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورت وجود هرگونه سوال با شماورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه بیمه درمانی دانشجویی در کانادا

امروزه اگر بیمه دانشجویی در کانادا برای پوشش هزینه های مربوط به پزشکی خود نداشته باشید؛ هنگام بیماری و یا مشکل جسمانی باید تمامی هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخته و برخی از این خدمات می توانند بسیار گران باشند.

 برای مثال اسکن MRI بدون بیمه درمانی بین 900 تا 2400 دلار کانادا هزینه خواهد داشت.

از همین رو اکثر افراد هنگام زندگی در این کشور به عنوان دانشجوی بین المللی، از پوشش بیمه دانشجویی استفاده می کنند که به صرفه تر بوده و در مقابل حوادث میزان هزینه های شما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

 

اگر قصد مهاجرت به کانادا را داشته اما با سیستم بهداشتی و همچنین شرایط زندگی در این کشور آشنایی کافی ندارید؛ توصیه می کنیم همین حالا با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

بر اساس شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا بیمه دانشجویی درمانی بسته به سطح برنامه ای که انتخاب می کنید، در صورت داشتن هرگونه مشکلات پزشکی از قبل موجود و مدت زمانی که باید تحت پوشش باشید، می تواند از نظر قیمت متفاوت باشد.

با این حال میانگین هزینه بیمه درمانی دانشجویی در کانادا از 600 تا 900 دلار کانادا در هر سال متغیر است.

Students treatment insurance canada

توصیه می کنیم تا حتما مقالات زیر را برای شناخت هرچه بیشتر جنبه های مهم تحصیل در کانادا به دقت مطالعه کنید.

فرق بیمه مسافرتی با دانشجویی

فرق بیمه مسافرتی با دانشجویی بیشتر در طول مدت زمان این بیمه ها بوده، بیمه مسافرتی دانشجویی مدت زمان کوتاه تری داشته اما بیمه های دانشجویی متقاضیان را برای مدت طولانی پوشش می دهد.

از همین رو دانشجویانی که قصد سفر به کشور دیگری را داشته می توانند از بیمه مسافرتی استفاده کنند اما دانشجویانی که قصد دارند برای مدت طولانی تری در یکی کشور اقامت داشته و به تحصیل بپردازند، باید حتما از بیمه دانشجویی بهره ببرند.

از دیگر تفاوت های بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی در کانادا در میزان پوشش دهی بوده و بیمه های دانشجویی معمولا طیف وسیع تری از خدمات را ارائه می دهد؛ از این خدمات می توان به درمان های پزشکی اورژانسی و غیر اورژانسی، از جمله شرایط از قبل موجود، زایمان، سلامت روان، معاینات معمول اشاره کرد.

 

 

فرق بیمه مسافرتی با دانشجویی

این در صورتی است که بیمه مسافرتی دانشجویی برخلاف شرایط و ضوابط بیمه های دانشجوی در کانادا عواملی مانند درمان فوری پزشکی، قطع سفر، تاخیر، اختلال، یا لغو، تخلیه اضطراری و بازگرداندن به کشور و از دست دادن وسایل شخصی را پوشش می دهد.

با توجه به بیمه دانشجویی در کانادا یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع بیمه می توان به زمان ثبت نام اشاره کرد؛ بیمه مسافرتی عموما باید قبل از سفر به کشور خارجی گرفته شود؛ در حالی که می توانند قبل یا بعد از رسیدن به مقصد، بیمه دانشجویی بین المللی دریافت کرد.

نام شرکت های بیمه در کانادا

طبق آخرین داده های انجمن بیمه زندگی و سلامت کانادا امروزه در این کشور بیش از 150 بیمه کننده زندگی و سلامت وجود داشته که گزینه های بیمه درمانی زیادی را در اختیار دانشجویان محلی و بین المللی قرار می دهد.

هر چند در این کشور شرکت های بیمه متنوعی برنامه های بیمه دانشجویی در کانادا ارائه می دهند؛ اما چند شرکت در این کشور از بقیه موارد بهتر بوده و بین دانشجویان بین المللی محبوب تر هستند؛ نام شرکت های بیمه در کانادا را در جدول مشاهده می کنید.

رتبهنام شرکت بیمه در کانادا
1شرکت بیمه مانو لایف
2شرکت بیمه گریت وست
3شرکت بیمه سان لایف
4شرکت بیمه iA
5گروه بیمه دژاردین

شرکت بیمه مانو لایف یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان دهنده بیمه در کانادا بوده که انواع طرح های بیمه دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ پس از آن در جایگاه دوم شرکت بیمه گریت وست قرار گرفته که دومین شرکت بیمه بزرگ، به عنوان یک شرکت هولدینگ برای شش شرکت تابعه فعالیت می کند.

شرکت بیمه سان لایف نیز یکی از قدیمی ترین ارائه دهندگان بیمه دانشجویی در کانادا بوده که حتی امروزه نیز به مانند گذشته طرح های بیمه مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد؛ اگر در مورد میزان هزینه های مراقبت های درمانی و یا میزان هزینه زندگی در این کشور اطلاعات کافی ندارید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

به صورت کلی کشور کانادا برای ورود به این کشور به عنوان یک دانشجو، الزامی برای داشتن بیمه درمانی ایجاد نکرده و افراد می توانند بدون وجود بیمه به این کشور مهاجرت کنند؛ از همین رو بیمه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا عموما وجود نداشته و دریافت بیمه با توجه به ضرورت و علاقه افراد خواهد بود.

اما ممکن است دانشگاه های کشور کانادا هنگام ثبت نام، از شما بخواهند که مدرکی مبنی بر پوشش پزشکی ارائه دهید؛ همچنین دارا بودن پوشش درمانی به شما کمک کرده تا حین زندگی در این کشور هنگام بیماری و یا مشکلات جسمانی، از نظر هزینه ها آسودگی خاطر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در دو شعبه مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید؛ همچنین از آنجایی که تحصیل یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور بوده، برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد این نوع مهاجرت؛ حتما همین حالا عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار درمورد شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا

بررسی شرایط و ضوابط بیمه های دانشجویی در کانادا نشان می دهد که داشتن بیمه دانشجویی اگرچه در انتخاب، امری سلیقه ای است، ولی لزوم اخذ آن بسیار زیاد است. سوالات پرتکرار زیر را مشتریان ما پرسیده اند و ما به آنها پاسخ داده ایم. مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید، مشاورین ما در آی مهاجرتی پاسخگوی شما خواهند بود.

خیر دارا بودن پوشش درمانی برای مهاجرت به این کشور ضروری نبوده اما برخی از دانشگاه ها این مورد را برای ثبت نام الزامی می دانند.

طبق شرایط اخذ بیمه دانشجویی در کانادا میانگین هزینه بیمه درمانی در این کشور از 600 تا 900 دلار کانادا در هر سال متغیر است.

بیمه های دانشجویی در این کشور دارای سه نوع عمده، بیمه استانی، بیمه خصوصی و بیمه ارائه شده توسط دانشگاه می باشد.

این دو نوع بیمه دارای تفاوت های زیادی هستند اما از مهم ترین آنها می توان به میزان پوشش دهی و طول مدت زمان هر بیمه اشاره کرد.

به ترتیب شرکت های بیمه مانو لایف، گریت وست و سان لایف از مهم ترین شرکت های بیمه دانشجویی در این کشور می باشند.

در پایان می توانید تجربه دریافت ویزای کشور کانادا را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه