لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا برای افرادی که به دنبال کار در یکی از بهترین کشورهای دنیا هستند ، بهترین راهنما می باشد. با توجه اتفاقاتی که با همه گیری ویروس کرونا و پس از آن به وجود آمد ، تعداد مشاغل بسیاری در این کشور بدون نیروی کار مانده اند که نزدیک به 900 هزار فرصت شغلی را در بر می گیرد. با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا مشاغل مورد نیاز کانادا به شما معرفی کنیم.

با توجه به برنامه های مختلفی که دولت کانادا برای پذیرش مهاجران در روش مهاجرت کاری در نظر گرفته است و همچنین طیف گسترده ای از مشاغل که تمامی زمینه ها و تخصص ها را در بر می گیرد؛ هر فردی می تواند این احتمال را داده که در کانادا با توجه به تخصص یا دانش خود بتواند شغلی مناسب با درآمدی مناسب را در این کشور بیابد.

لیست مشاغل موردنیاز کانادا

لیسات مشاغل موردنیاز کانادا سالانه تغییر یافته و می تواند افراد با مهارت های گوناگون را همراه و یا بدون مدرک تحصیلی شامل شود.

فهرست مطالب

باید دقت کنید که کارهای مورد نیاز در کانادا همه ساله توسط سفارت اعلام می شود و همواره امکان تغییر با توجه به اقتصاد کشور و مهاجرین جذب شده جدید وجود دارد؛ به همین دلیل حتما اطلاعات خود را از طریق کارشناسان آی مهاجرتی و یا از طریق مکاتبه با سفارت به روز نگه دارید.

همچنین مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را جهت آشنایی بیشتر با روش های در دسترس برای مهاجرت به این کشور و شرایط هرکدام، کاملا به روز و به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2023

همانطور که گفتیم سالانه لیست شغل های مورد نیاز کانادا توسط سفارت و دولت کانادا اعلام می شود و افراد متخصص و دارای تجربه یا دانش لازم در این زمینه ها به کشور کانادا دعوت و به کار گرفته می شوند. این مشاغل با توجه به تغییراتی که در طی یک سال در عوامل مختلف در این کشور می افتد؛ تغییر می کند. البته نه اینکه به طور کلی زیر و رو شود، اما برخی مشاغل کم و برخی مشاغل به این لیست اضافه می شوند.

طبق آخرین اعلام سفارت لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2023 به شرح جدول می باشند ، تنها دقت داشته باشید که این مشاغل تعداد بیش تری را شامل می شوند که برای اطلاع کامل از آن ها می توانید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و لیست کامل آن را درخواست نمایید. جالب ابنکه برخی از این مشاغل می تواند در لیست مشاغل پردرآمد در کانادا نیز قرار بگیرند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست مشاغل موردنیاز کانادا

از شما عزیزان می خواهیم که برای شناخت بهتر از شرایط مشاغل مورد نیاز کانادا و اطلاع از بازار کاری و اقتصادی این کشور مطلب نکته های مهم از اقتصاد کانادا را مطالعه کرده تا دقیقا از اوضاع مالی و اقتصادی کشور کانادا باخبر شوید.

شغل درآمد سالانه به طور متوسط
جوشکار 71000 دلار
داروساز 91000 دلار
دامپزشک 93000 دلار
مهندس نرم افزار 102000 دلار
پرستار 78000 دلار
حسابدار 61000 دلار
برنامه نویس 110000 دلار
کارگر ساده 50000 دلار
مهندس برق 97000 دلار
مکانیک اتومبیل 81000 دلار
برقکار صنعتی 87000 دلار

10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا

در این قسمت قصد داریم تا شما را با 10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا آشنا کنیم و میزان درآمدی که شما می توانید از این مشاغل در این کشور به دست آورید را به شما عزیزان ارائه نماییم. دقت داشته باشید که مقادیر درآمد به طور متوسط در نظر گرفته شده اند و ممکن است برخی از این مقدار درآمد کمتری کسب کرده و برخی نیز درآمد بالاتری به دست آورند.

به طور قطع برای مهاجرت کاری و نقل مکان به این کشور اطلاع از شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در مقاله مشخصه تمامی مدارک لازم و چگونگی جستجوی کار در این کشور و نحوه عقد قرارداد به کارفرمایان کانادایی را برای شما عزیزان قرار داده ایم. اما در ادامه 10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا را خواهیم دید.

جراحان و پزشکان محافظان جان انسان ها

جراحان و پزشکان محافظان جان انسان ها

جراحان و پزشکان از بالاترین درآمدها در کانادا برخوردار هستند و این را می توان مانند اکثر دیگر کشورهای جهان در نظر گرفت؛ چون معمولا پزشکان و به خصوص جراحان در تمامی نقاط جهان از بالاترین درآمدها برخوردار هستند. البته اگر سختی، استرس و مسئولیت بالای آنان را در کنار علم و دانش بسیار خاص آن ها قرار دهیم؛ می بینیم که آن ها کاملا لایق این درآمد بالا هستند . البته از الزامات شغلی آن ها داشتن تحصیلات و تجربه کاری است و میزان این دو بر روی درآمد آن ها بسیار تاثیر گذار می باشد. بدین صورت که اکثر پزشکان پس از 10 سال تجربه کاری جهش مناسب درآمدی را در کانادا مشاهده می کنند. اما در حال حاضر و در سال 2023 درآمد جراحان و پزشکان برابر با 250 هزار دلار کانادا در سال تخمین زده می شود. ضمنا شغل پزشکی همواره از مشاغل مورد نیاز کانادا بوده است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دندانپزشکی درمان پر هزینه

مانند دیگر نقاط جهان دندانپزشکی درمان پر هزینه و گرانی شناخته می شود و به دلیل درآمد بالای دندانپزشکان همواره متقاضیان ورود به دانشگاه برای تحصیل این رشته در کانادا بسیار زیاد است. دندانپزشکی نیز از دیگر حرفه های حساس و بسیار ظریف است که در ارتباط با سلامت انسان نیز می باشد. این عامل باعث شده که مسئولیت بالایی بر دوش دندانپزشکان باشد.

به طور قطع نیز هرچه شغلی نیاز به تخصص و دانش خاص داشته و همچنین مسئولیت بالایی را برای شخص به وجود آورد؛ ضمن اینکه این مسئولیت در رابطه با سلامت انسان باشد؛ مزد دریافتی آنان نیز بالا خواهد رفت. به همین خاطر دندانپزشکی همواره در لیست مشاغل پردرآمد در کانادا قرار داشته و در ادامه نیز قرار خواهد گرفت. دندانپزشکان سالانه در کانادا به طور متوسط 210 هزار دلار درآمد را به دست می آورند.

خلبانی شغلی هیجان انگیز

خلبانی یکی از مشاغل بسیار پر درخواست و مورد علاقه در کانادا می باشد که دستیابی به آن و تبدیل شدن به یک خلبان نیاز به تحصیلات دانشگاهی و پشت سر گذاشتن آزمون های مختلفی دارد تا افراد بتوانند در نهایت به عنوان یک خلبان در خطوط هوایی کانادا مشغول شوند. خلبانان مسئول جان مسافران در حین سفرهای هوایی هستند.

خلبانان این مسئولیت بزرگ و تخصص ناب و ویژه ای که در کنترل و هدایت هواپیماها دارند؛ باعث شده که انجام وظیفه آنان با پرداخت مزد بالایی جبران شود. به همین خاطر خلبانی همواره در میان 10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا قرار گرفته است. در سال 2023 در کانادا خلبانان به طور متوسط سالانه می توانند 180 هزار دلار درآمد را کسب کنند.

شغل پر مسئولیت قضات

قضات همواره در لیست 10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا قرار داشته اند. قضات باتوجه به مسئولیت بسیار سنگین و وظیفه بسیار خطیری که بر دوش دارند و مسئول تصمیم گیری در رابطه با آینده و سرنوشت بسیاری از انسان ها را در دست دارند؛ باید از دانش و تجربه بسیار بالایی بهره ببرند و این کار هر کسی نمی باشد.

به همین خاطر است که قضات به دلیل این انجام وظیفه بزرگی که انجام می دهند و به نوعی مسئول عدالت و گسترش حق در کشور کانادا هستند از درآمدهای بالایی از سوی دولت برخوردار می شوند. 

البته یکی دیگر از دلایل این درآمد بالا، عدم فساد پذیری قضات به دلیل نیاز مالی است. در حال حاضر قضات سالانه 205 هزار دلار درآمد کسب می کنند.

 

شغل پر اعتبار مدیران بانکی

مدیران بانکی از بزرگترین مشاورین و متخصصین حوزه مالی هستند که مسئولیت مدیریت و کنترل شعبات بانکی و یا شعبه بانکی در کشور کانادا را بر عهده دارند.

نقش مدیران بانک در میزان جذب سرمایه و سرمایه گذار و همچنین مشتریان بسیار زیاد است و آنان هستند که برنامه و پلن پیشروی یک موسسه مالی را طرح ریزی و کنترل می کنند.

نکته مهمی که در رابطه با شرایط شغل‌ های پر درآمد در کانادا به طور کلی وجود دارد؛ این است که اکثر این مشاغل نیاز به داشتن تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک دارند. اما در رابطه با مدیران بانکی لازم به ذکر است که این مشاغل سالانه می توانند 175 هزار دلار درآمد را برای افراد به دست آورند.

کار پر استرس وکالت

وکلا مشکلات قانونی موکل های خود را نظارت و پیگیری می‌کنند و همواره در لیست مشاغل پردرآمد در کانادا قرار داشته اند. باید بدانید که اخذ مدرک وکالت در این کشور آسان نیست و نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل خاص و آزمون های متفاوتی دارد. وکلا نیز مانند قضات در دادگاه ها فعالیت دارند و به عنوان نماینده موکل خود که با قوانین آشنایی کامل دارد از حق و حقوق آنان دفاع می کنند.

وکلا باید به کل قوانین کشور در تمامی زمینه ها آشنا بوده و دارای تبحر خاصی باشند. این سختی کار و نیاز به داشتن دانش بالا باعث ارزش کار آنان شده است و درآمد آنان را بالا برده است. در حال حاضر به طور متوسط درآمد وکلا در کانادا سالانه 195 هزار دلار می باشد.

لازم به ذکر است که تجربه و سوابق یا کارنامه فعالیت وکلا در میزان درآمد آنان تاثیر بسیار زیادی دارد؛ به گونه ای که برخی از وکلا سالانه بسیار بیش تر از این مقدار را درآمد کسب می کنند.

کار پر استرس وکالت

با مطالعه عناوین زیر می توانید شرایط کار و زندگی بهتری را در کشور کانادا تجربه کنید:

اساتید دانشگاه با دانش های بالا

اساتید دانشگاه با دانش های بالا یکی از مهم ترین مشاغل و تاثیرگذارترین مشاغل را در کانادا بر عهده دارند. آنان مسئول آموزش، تعلیم و تربیت دانشجویان حال حاضر و تبدیل آنان به متخصصین و اندیشمندان آینده در رشته ها، زمینه ها و تخصص های مختلفی هستند که وظیف رشد و ترقی زندگی انسانی را بر عهده خواهند داشت.

همچنین اساتید دانشگاه از جایگاه اجتماعی و احترام بسیار بالایی در جامعه کانادا برخوردار هستند. لازم به ذکر است که اساتید دانشگاه با توجه به میزان دانش و مدرک خود و همچنین سوابق تحقیقاتی و پژوهشی خود دارای درآمد های مختلفی هستند. طبق آخرین آمار اساتید دانشگاه سالانه 160 هزار دلار درآمد کسب می کنند. اما برخی از آنان میزان درآمدی حتی تا سالانه 250 هزار دلار درآمد نیز به دست می آورند.

اساتید دانشگاه با دانش های بالا

متخصصین دنیای مدرن IT

امروزه دنیای کامپیوتر علم آی تی روز به روز در زندگی انسان ها بیش تر وارد شده و انسان ها نیز به آن وابستگی بیش تری پیدا می کنند. حال تامین این حجم از نیاز برای تولید، پشتیبانی و تعمیر نیاز به متخصصین این حوزه دارد. ضمنا حوزه آی تی مانند مشاغل فنی نبوده که بتوان تا حدی خود به خود در آن تجربه و تخصص کسب کرد و قطعا نیاز به تحصیلات آکادمیک و آموزش دیدن های لازم را دارد.

همین تخصصی بودن این حوزه باعث وجود تقاضای بالا برای افراد دارای دانش این حوزه شده که درآمد آنان را افزایش داده است. در حال حاضر متخصصین دنیای مدرن IT در کانادا سالانه با توجه به میزان علم و تخصص خود درآمدهای متفاوتی کسب می کنند که به طور متوسط 150 هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود.

مدیران ارشد اجرایی، قائم مقامان شرکت

مدیران ارشد اجرایی، قائم مقامان شرکت هستند و معمولا بالاترین میزان درآمد را دریافت می کنند، وی مسئول تعیین امور شرکتی است و مدیران شرکت تصمیمات مهمی در مورد شرکت می گیرند و منابع را مدیریت می کنند؛ همچنین، آن ها تمام فعالیت هایی که در شرکت در حال انجام است را سرپرستی خواهند کرد. این میزان مدیریت نیاز به داشتن تخصص و یک قدرت مدیریتی بسیار زیاد است.

به همین خاطر معمولا در کانادا مدیران ارشد یا همان CEO را مسئول موفقیت ها و یا شکست های سازمان و شرکت می دانند. چنین مسئولیت بزرگی را بر دوش کشیدن یقینا نیازمند قدردانی و پرداخت دستمزد عادلانه ای را هم دارد. به همین خاطر مدیران ارشد اجرایی همواره در لیست مشاغل پردرآمد در کانادا قرار می گیرند. به همین خاطر آن ها سالانه به طور متوسط 130 هزار دلار درآمد کسب می کنند.

مدیران ارشد اجرایی، قائم مقامان شرکت

معماران مسئول زیبایی شهرها

معماران مسئول زیبایی شهرها در کانادا شناخته می شوند و وظیفه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و همچنین تا حدی نیز استحکام آنان را بر عهده دارند. این امر خطیر و مهم نیاز به داشتن علم مربوطه و تجربه ای کافی را دارد که از توان افراد معمول خارج است.

اما چیزی که در این حرفه بسیار بر درآمد معماران تاثیر گذار است؛ تجربه، سابقه و کارنامه یا همان نمونه های کار و ساختمان های طراحی شده است. برخی از معماران به دلیل طراحی های بسیار جذاب و شگفت انگیز خود حتی وقت انجام پذیرفتن تمامی درخواست های خود برای طراحی و نظارت را ندارند. به همین خاطر سوابق آنان بر درآمدشان بسیار تاثیر گذار است. در سال 2023 معماران به طور متوسط سالانه 110 هزار دلار درآمد را در کانادا به دست می آورند.

برخی از این مشاغل که در این مقاله گفتیم می توانند برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در کانادا بسیار ایده آل باشند. اما این اقدام نیاز به کسب اطلاعات و دانش لازمه برای سرمایه گذاری می باشد که در مقاله مشخصه تمامی احتیاجات و زمینه های مناسب سرمایه گذاری در کانادا را برایتان ارائه کرده ایم.

در این مقاله با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و همچنین 10 شغل برتر و پر درآمد در کانادا توسط مشاورین آی مهاجرتی آشنا شدیم، اما اگر نیاز به کسب مشاوره ای خاص در رابطه با دیگر مشاغل کانادا دارید؛ کارشناسان ما در دفتر شیراز و دفاتر شعبه غرب و مرکزی تهران آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

سوالات پر تکرار مشاغل موردنیاز کانادا

یافتن کار مناسب در کشور کانادا همواره یکی از مسائل بحث برانگیز برای مهاجرین می باشد و در صورتی که برای شما عزیزان سوالی در این رابطه وجود دارد ، حتما با مشاورین ما تماس حاصل نموده و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه درج نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

چون آن ها می توانند سالانه به طور متوسط 250 هزار دلار درآمد را کسب نمایند.

سالانه سفارت کانادا لیست مشاغل مورد نیاز را در دسته های مختلف اعلامی می کند که می توانید از طریق مشاورین آی مهاجرتی از آن ها به طور دقیق و به روز مطلع شوید.

میزان درآمد وکلا در این کشور به طور متوسط سالانه 195 هزار دلار در نظر گرفته می شود.

بله، همانطور که در این مقاله دیدیم تمامی مشاغل پر درآمد کانادا مشاغلی هستند که نیاز به مدارک دانشگاهی دارند.

نه، بلکه همواره در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور که اعلام می شود، مشاغل بسیاری وجود دارند که به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند و فقط نیاز به تخصص در حرفه مربوطه و سوابق کاری کافی و معتبری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه