لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا

لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ، نقش زیادی در افتصاد و اشتغال این کشور بازی می کنند . البته این به معنی کم ارزش و یا کم تاثیر بودن دیگر شرکت ها نیست، اما می توان از آنها به عنوان عومال تاثیرگذار در اقتصاد این کشور نام برد.

تا انتهای این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا به مفیدترین اطلاعات در رابطه با لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا برسید.

 

لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا

شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا حوزه فعالیت محدود به این کشور نداشته و در اروپا و سراسر جهان شعبه های آنها را خواهید دید.

فهرست مطالب

اسپانیا یکی از کشورهای بزرگ در دنیای اقتصاد در اروپا و جهان است که در حال حاضر با گذر از بحران اقتصادی و نرخ بیکاری که به 26 درصد در 2 دهه گذشته رسیده بود ، توانسته دوباره جای خود را در میان قدرت های اول اقتصادی بیابد و نرخ بیکاری را به طور چشمگیری کاهش و درآمد ناخالص کشور را افزایش دهد که این صنایع و شرکت ها تاثثیر زیادی در این رشد و خروج از بحران داشته اند.

ضمن اینکه اگر قصد مهاجرت و نقل مکان به اسپانیا را دارید، حتما مطلب ثبت شرکت در اسپانیا را در سایت ما مطالعه نموده تا تمامی شرایط، مزایا، مدارک و قوانین لازم و مهم برای اقدام از طریق راه اندازی کسب و کار را کاملا شناخته و بتوانید بهترین تصمیم گیری را انجام دهید. در ادامه با ما باشید تا لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا را مشاهده نمایید.

اسامی شرکت های مهم در اسپانیا

در ابتدا خوب است که با اسامی شرکت های مهم در اسپانیا آشنا شوید تا سپس به توضیح هر یک بپردازیم.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا

Top Spain Banks & Companies

نام کمپانی سال تاسیس
بانک سانتاندر ( Banco Santander ) 1857 میلادی
تلفونیکا ( Telefonica ) 1924 میلادی
رسپول ( Respol ) 1987 میلادی
بانک بیلبائو ( BBVA ) 1857 میلادی
ای سی اس ( ACS ) 1997 میلادی
ایبردرولا ( Iberdrola ) 1992 میلادی
ایندیتکس ( Inditex ) 1985 میلادی
Naturgy ( طبیعت ) 1991 میلادی
خطوط هوایی بین المللی ( AIG ) 2011 میلادی
اندسا ( Endesa ) 1944 میلادی

ویدیو و پادکست لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا + پادکست

این مطلب از آی مهاجرتی در راستای ایجاد شناخت نسبت به مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور اسپانیا خواهد بود.

ویدیو و پادکست تهیه شده، اطلاعات خوبی را برای مرور کلی موضوع لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا به شما خواهد داد.

نمایش ویدیو درباره کاور لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا

بانک سانتاندر پنجمین بانک بزرگ اروپا 

اولین مورد از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا یک بانک این کشور می باشد. بانک سانتاندر ( Banco Santander ) با ارزشی بیش از 55 میلیارد دلار و درآمد 56 میلیون یورویی در سال، پنجمین بانک بزرگ اروپا و معتبرترین مورد در لیست بانک های مهم کشور اسپانیا می باشد. این گروه بانکی از زمان تأسیس خود در سانتاندر در سال 1857 راه درازی پیموده است و در حال حاضر بیش از 202 هزار کارمند در اختیار دارد که در 10 کشور به 133 میلیون مشتری در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

دفتر اصلی این بانک در شهر مادرید قرار گرفته است و خدمات مالی خود را به شرکت ها، ادارات، موسسات، دانشگاه ها و مشتریان فردی و حقیقی ارائه می نماید. جالب است بدانید که بانک سانتاندر با مشکلات زیست محیطی زیادی مواجه است و در حال حاضر برنامه های زیادی برای صرفه جویی در زمینه هایی مختلفی از جمله کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها، کاهش مصرف کاغذ و کاهش انتشار CO2 در نظر گرفته و در حال اجرایی کردن می باشد.

بانک سانتاندر پنجمین بانک بزرگ اروپا در سرتاسر اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و آسیا فعالیت می کند و 14392 شعبه در 29 کشور جهان می باشد. علاوه بر این گروه سانتاندر همواره یکی از حامیان ورزش درجهان بوده و به عنوان حامی مالی و اسپانسر در ورزش هایی نظیر فوتبال و فرمول یک شرکت داشته و دارد چنانکه این بانک حامی تیم فرمول یک فراری در سال 2022 خواهد بود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرکت مخابراتی تلفونیکا 

در ادامه معرفی لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا به این شرکت مخابراتی بر می خوریم؛ شرکت مخابراتی تلفونیکا ( Telefonica ) بزرگترین شرکت مخابراتی اسپانیا و بدون شک یکی از برجسته ترین اپراتورهای تلفن همراه جهان است که همچنین تحت عناوین O2، Movistar و Vivo در زمینه های خدمات شبکه تلفن همراه، اشتراک تلویزیون و محصولات تلفن ثابت فعالیت می نماید. 

البته شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد تجارت مرکز داده خود را برای پرداخت بدهی بفروشد چند صباحی شنیده می شد، اما آخرین عملکرد فروش این شرکت پیش بینی ها را شکست داد.

فروش جهانی این شرکت سالانه به 52 میلیون یورو رسیده و ارزش آن را به بیش از 59 میلیار دلار رسانده است. تلفونیکا در سال 1924 با نام اصلی Compañía Telefónica Nacional de Españ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد و با بیش از 122 هزار کارمند در اروپا ، آمریکا و آسیا به مشتریان خود در حوزه های تلفن همراه ، اینترنت و غیره خدمات رسانی می کند.

شرکت مخابراتی تلفونیکا ( Telefonica )

تلفونیکا نیز مانند بسیاری از شرکت ها در جهان حامی مالی تیم های ورزشی می باشد، این شرکت از اسپانسرهای اصلی تیم ملی راگبی انگلیس و مسابقات موتور سواری یاماها است.

رسپول شرکت نفتی ( Respol )

رسپول شرکت نفتی ( Respol ) شرکت نفت اسپانیایی که در زمینه اکتشاف ، تولید ، توزیع و تجارت نفت و گاز فعالیت می کند و به طور دقیق طیف وسیعی از محصولات تخصصی مانند پتکوک ، گاز بوتان و پروپان ، دیزل و روغن های گرمایشی ، روان کننده ها ، مواد شیمیایی و گاز طبیعی را ارائه می دهد. 

رسپول در سال 1987 تشکیل شده و ارزش سهام آن بیش از 42 میلیارد دلار می باشد . این کمپانی یک رهبر واقعی بازار در بخش انرژی است که در 31 کشور جهان پروژه هایی را در دست دارد که در مجموع 24500 کارگر و کارمند را نیز در اختیار خود دارد . 

در سال 2020 فوربس این شرکت را به عنوان 645 امین شرکت بزرگ عمومی در جهان معرفی کرد که محصولاتش در 90 کشور جهان عرضه می گردد.

رسپول یکی از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا می باشد که تاثیر بسیار بزرگی بر اقتصاد این کشور دارد و سالانه درآمد بالایی را جذب این کشور می کند و علاوه بر افرادی که مستقیما در استخدام آن هستند؛ افرادی بسیار نیز در اسپانیا به طور غیر مساقیم اما مرتبط با این شرکت در حال فعالیت می باشند.

 

Petroleum Extraction Company

شرکت ساختمانی ای سی اس ( ACS )

شرکت ساختمانی ای سی اس ( ACS ) در سال 1997 در شهر مادرید تأسیس شد و اکنون پروژه های ساختمانی را در سراسر جهان انجام می دهد و دفتر مرکزی آن در مادرید قرار دارد. این شرکت علاوه بر ساخت و ساز و زیرساخت، برخی از تولیدات مهندسی عمران، خدمات صنعتی و زیست محیطی، لجستیک، حمل و نقل و انواع مختلف ساخت و ساز خدمات صنعتی را نیز ارائه می دهد.

ارزش سهام این شرکت بیش از 39 میلیارد دلار تخمین زده می شود و تعداد کارکنان آن بیش از 182 هزار نفر بوده در سال 2017 رقم 35 میلیون یورو درآمد داشته است. 

شعبه های ACS در اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا قرار دارند و این شرکت ساخت و سازهای بسیاری را در جهان انجام داده است، به عنوان مثال مرکز همایش و نمایشگاه لئون در اسپانیا، جاده راه آهن لانگ آیلند در ایالات متحده یا مرکز فرهنگی شرق کولون در هنگ کنگ.

علاوه بر این، ACS بخشی از پیمان جهانی سازمان ملل است که این بدان معناست که از پروژه های زیست محیطی مانند طرح افشای کربن پشتیبانی می کند. این کمپانی یکی دیگر از موارد بسیار مهم در لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا است.

بانک بیلبائو اسپانیا ( BBVA )

بانک بیلبائو دومین بانک اسپانیا ( BBVA )

در ادامه لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا، بانک بیلبائو ( BBVA ) دومین بانک بزرگ و یکی از بهترین بانک های اسپانیایی است که در سال 1857 در بیلبائو شکل گرفت که هم اکنون با ارزش سهامی بیش از 25 میلیارد دلار و بیش از 74 میلیون مشتری در 30 کشور جهان فعالیت می کند .

BBVA در سال 2017 درآمدی بی سابقه در تاریخ خود داشت و به رقم 29296 میلیون یورو رسید. 

این سازمان 125600 کارمند را به استخدام خود درآورده و 676 میلیارد یورو دارایی را به خود اختصاص داده است که این بانک را به دومین موسسه مالی اسپانیایی از نظر حجم دارایی تبدیل می نماید .

بانک بیلبائو دومین بانک اسپانیا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های اسپانیایی فعالیت‌های بخش بین‌المللی خود را بر روی کشورهای اسپانیایی زبان مستقر در آمریکای لاتین متمرکز کرده ‌است.

این بانک همچنین دارای حضوری پر رنگ در کشورهای جنوب اروپا ، به‌خصوص پرتغال و ایتالیا می‌باشد . البته بخشی از سهام این بانک در بازار بورس نیویورک و بورس مادرید داد و ستد می‌شود . علاوه بر این BBVA رسماً از لیگ بسکتبال NBA پشتیبانی می کند و بنیاد BBVA را نیز اداره می کند که جوایزی را در انواع مختلف دسته بندی ها مانند تغییرات آب و هوا یا اکولوژی و زیست شناسی حفاظتی به فعالان این حیطه اعطا می نماید.

راه اندازی کسب و کار و تجارت در اسپانیا نیازمند شناخت ابعاد مختلف این کشور است، مطالب زیر قطعا به شما آگاهی خواهد داد:

شرکت چند ملیتی ایبردرولا ( Iberdrola )

ایبردرولا ( Iberdrola ) یک شرکت برق چند ملیتی اسپانیایی است که در بیلبائو واقع شده و بیش از 34 هزار کارمند و کارگر را در استخدام خود داشته و به 32 میلیون مشتری خود خدمات ارائه می دهد . 

شرکت های اسکاتلند پاور در بریتانیا (Scottish Power) ، آوانگرید در ایالات متحده آمریکا (AVANGRID) و نئونرگیا در برزیل (Neoenergia) از شرکت های تابعه این کمپانی می باشند.

ایبردرولا در دیگر کشورها همچون مکزیک ، آلمان ، پرتغال ، ایتالیا و فرانسه دارای شعباتی می باشد که در مجموع تمامی این ها در سال درآمدی 38 میلیون یورویی را در سال 2019 برای این شرکت به ارمغان آورده اند و ارزش سهام این شرکت نیز به 33 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت چند ملیتی ایبردرولا ( Iberdrola )

در ادامه لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا و معرفی ایبردرولا ( Iberdrola ) باید بگوییم که این شرکت بیش از دو دهه پیش سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را به عنوان پایه ای برای ایجاد یک مدل کسب و کار پاک ، قابل اعتماد و هوشمند آغاز کرد و به لطف این رویکرد در حال حاضر این شرکت یک رهبر جهانی در انرژی های تجدیدپذیر تلقی می شود.

ایندیتکس ( Inditex ) بزرگ ترین خرده فروش پوشاک

کمپانی ایندیتکس ( Inditex ) بزرگترین خرده فروش پوشاک در جهان بوده و برند های دیگری همچون Zara ، Bershka ، Pull&Bear و Oysho نیز متعلق به این کمپانی می باشند که دفتر مرکزی این کمپانی در شهر ارتشیو ( Arteixo ) قرار گرفته است.

فروش آنلاین در حال حاضر بیش ترین میزان سود آوری را برای این شرکت به ارمغان آورده و نیمی از فروش این کمپانی از طریق فروشگاه های اینترنتی آن انجام می شود و در سال 2020 بالغ بر 29 میلیون یورو درآمد عاید این کمپانی شده است.

اما در مجموع این شرکت در 93 کشور جهان 7200 فروشگاه دارد که محصولات خود را تحت برندهای متفاوت در آن ها عرضه می نماید.

در ادامه مطلب لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا و همچنین بحث کار و کارآفرینی در این کشور باید بگوییم که صنعت مد و پوشاک بسیار درآمد بالایی دارد و شما می توانید با سرمایه گذاری در اسپانیا و گرفتن نمایندگی یک شرکت یا برند معتبر پوشاک ، شغل و درآمد مناسبی را برای خود در این کشور دست و پا کنید.

Naturgy ( طبیعت )

Naturgy ( طبیعت ) شرکتی که قبلاً گاز طبیعی نامیده می شد ، در تابستان 2018 به عنوان بخشی از برنامه خود برای تمرکز بیشتر بر انرژی پاک تر، در کنار افزایش نوآوری و دیجیتالی شدن ، نام تجاری خود را تغییر داد این شرکت با ارزش سهامی بالغ بر 27 میلیارد دلار نمونه ای از یک شرکت برق جهانی است که در بیش از 30 کشور جهان با 15375 کارمند و بیش از 18 میلیون مشتری فعالیت می کند.

این شرکت بسیار مهم در لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا، در سال 1991 تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر بارسلونا می باشد و در سراسر اسپانیا فعالیت می کند . در سال 2019 این شرکت موفق شد به درآمد چشمگیر 24 میلیون یورویی شد که موفقیت چشمگیری برای این کمپانی به حساب می آمد.

بنا بر سیاست های جدید این شرکت در حمایت از هوای پاک و مقابله با تغییر اقلیم این غول انرژی سرمایه گذاری خود را در انرژی خورشیدی در اواسط سال 2017 آغاز کرد و همچنین از سازمان های محیط زیستی و حفظ منابع طبیعی نیز حمایت های مالی را آغاز کرده است.

پیش از بررسی شرکت بعد لازم به یادآوری است که مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا در سایت آی مهاجرتی، اطلاعات بسیار به روز؛ کامل و دقیقی در رابطه انواع روش های قانونی مهاجرت و نقل مکان به اسپانیا به شما ارائه می نماید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

خطوط هوایی بین المللی ( AIG )

شرکت خطوط هوایی بین المللی ( International Consolidated Airlines ) که با نام AIG نیز شناخته می شود ، یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان است که در سال 2019 درآمدی 22 میلیون یورویی را تجربه کرده است . این شرکت هواپیمایی به لطف ادغام بین Iberia و British Airways در سال 2011 تأسیس شد و در حال حاضر علاوه بر این دو شرکت های هوایی Aer Lingus و Vueling را نیز به مالکیت خود درآورده است.

ارزش سهام این شرکت در حال حاضر بیش از 26 میلیارد دلار می باشد و سهام آن نیز در بازار بورس لندن و هم بازار بورس اسپانیا به عموم عرضه می شود . این شرکت بیش از 63400 نفر را به استخدام خود در آورده و 546 هواپیما را نیز در ناوگان هوایی خود جا داده که سالانه مسافران فراوانی را به 279 مقصد در جهان حمل و نقل می نماید.

خطوط هوایی بین المللی ( AIG )

خطوط هوایی بین المللی ( AIG ) یکی از موارد مهم در لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا می باشد که جدای از هر مبحث اقتصادی و مالی؛ یک نوع اعتبار و نمادی از قدرت هوایی، مدیریت و امنیت کشور اسپانیا نیز شناخته می شود. همچنین لازم به ذکر است که مطلب مهاجرت کاری و کار در اسپانیا به صورت رایگان در سایت ما قرار گرفته شده تا شما بتوانید از قوانین و شرایط لازم جهت استخدام در این شرکت ها و کاریابی دراسپانیا مطلع شوید و این مبحث را بهتر بشناسید.

اندسا ( Endesa )

اندسا ( Endesa ) از سال 1944 در بازار اسپانیا در حال فعالیت بوده و وظیفه تولید ، توزیع ، تجارت و بازاریابی خدمات برق و گاز را برای بیش از 11 میلیون مشتری داخلی انجام می دهد و به نوعی بزرگترین تامین کننده برق اسپانیا نیز می باشد که سال 2019 را با درآمد 22 میلیون یورویی به اتمام رسانده است . این شرکت خود یکی از زیر مجموعه‌های شرکت ایتالیایی Enel است که در زمینه تولید و تامین برق و همچنین فعالیت‌های مهم در صنعت گاز طبیعی فعالیت می‌کند.

این شرکت انرژی اصلی خود برای تولید برق را از منابع باد ، خورشید ، هسته ای ، برق آبی و حرارتی تامین می نماید و جز معدود شرکت های تولید انرژی در جهان است که با سرعت خوبی در حال حرکت به سمت استفاده از سوخت پاک و کاهش تولید CO2 و جلوگیری از تغییر شرایط اقلیم حرکت می کند و همچنین در بسیاری از پروژه های زیست محیطی یا اجتماعی شرکت دارد ، به عنوان مثال بخشی از ابتکار CDP تغییر آب و هوا را این شرکت ارائه داده است.

در این مطلب، کارشناسان ما تلاش کرده تا شما را با لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا آشنا سازند و زمینه فعالیت آنان و بازار کسب آن ها را به شما معرفی نمایند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش تر و یا کسب اطلاعاتی در رابطه با شرکتی خاص با آی مهاجرتی در دفتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا

برنامه ریزی برای مهاجرت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در اسپانیا نیازمند شناخت دقیق این کشور و جمع آوری اطلاعات است. سوالات پرتکرار لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم اسپانیا را در ادامه بخوانید و اگر مطلب دیگری نیاز داشتید، مشاورین ما به صورت آنلاین و یا تلفنی در خدمت شما هستند.

بانک سانتاندر ( Banco Santander ) با ارزشی بیش از 55 میلیارد دلار و درآمدی بیش از 56 میلیون یورو در سال ، پنجمین بانک بزرگ اروپا و بزرگ ترین بان اسپانیا می باشد.

رسپول ( Respol ) شرکت نفت اسپانیایی که در زمینه اکتشاف ، تولید ، توزیع و تجارت نفت و گاز فعالیت می کند و به طور دقیق طیف وسیعی از محصولات تخصصی مانند پتکوک ، گاز بوتان و پروپان ، دیزل و روغن های گرمایشی ، روان کننده ها ، مواد شیمیایی و گاز طبیعی را ارائه می دهد.

این شرکت بیش از 63400 نفر را به استخدام خود در آورده و 546 هواپیما را نیز در ناوگان هوایی خود جا داده که سالانه مسافران فراوانی را به 279 مقصد در جهان حمل و نقل می نماید.

برندهای تحت مالکیت این کمپانی شامل Zara ، Bershka ، Pull&Bear و Oysho می باشند و این کمپانی در 93 کشور جهان شعبه دارد که مجموع فروشگاه های آن به 7200 شعبه می رسد.

ارزش سهام این کمپانی به بیش از 39 میلیارد دلار می رسد و شعبه های آن در اروپا ، آسیا، آمریکا و آفریقا قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه