مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان فرصتی طلایی برای آینده فرزندان

مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان، موضوعی بسیار پر طرفدار و چالش برانگیز برای والدینی است که قصد دارند به کشور آلمان به عنوان کشوری پیشرفته و صنعتی وارد شوند تا هم زندگی خود را تامین و هم آینده فرزندانشان را بسازند.

به همین علت افراد در جستجو هستند تا بدانند چگونه می‌توان از این طریق به آلمان مهاجرت نمود. با توجه به اینکه در کشور آلمان از طریق تولد فرزند به دو شیوه ی اصل خاک و اصل خون می‌توان اقامت گرفت، والدین زیادی در صدد هستند که مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان داشته باشند. 

مهاجرت به آلمان از طریق تولد: فرصتی طلایی برای آینده فرزندان شما

 اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند تنها در صورتی امکان‌پذیر است که والدین شرایط لازم تمکن مالی و اقامت دائم را داشته باشند.

فهرست مطالب

با توجه به قوانین و شرایط اعلام شده از سوی کشور آلمان، مهاجرت از این طریق امکان پذیر نیست و شرایط خاصی نیاز دارد که ما در این مقاله از آی مهاجرتی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهیم.

ضمن اینکه مقاله مهاجرت به آلمان که توسط همین مجموعه به نگارش درآمده است، اطلاعات سودمندی را به شما ارائه می دهد که می‌تواند راهگشای مسیر مهاجرتی شما باشد، توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان

قبل از اینکه قوانین و شرایط تولد فرزند در آلمان را بیان کنیم، به این سوال می‌پردازیم که چرا والدین تمایل دارند فرزندشان در آلمان متولد شود؟ علت این است که یکی از شیوه‌های اخد اقامت کشورهای مختلف، تولد فرزند در خاک آن کشور است و در چنین شرایطی چون فرزند شهروند آن کشور محسوب می شود؛ والدین می توانند اقامت آن کشور را اتخاذ کنند، اما این قانون در کشور آلمان کمی متفاوت است

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان+ پادکست

پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق این ویدیو با مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند به خوبی آشنا شده و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان آی مهاجرتی مهاجرت و اقامت آلمان را از بهترین مسیر ممکن برای شما فراهم می‌سازند.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان
مهاجرت به آلمان از طریق تولد: فرصتی طلایی برای آینده فرزندان شما

اما در ابتدا خوب است که تفاوت میان اقامت و تابعیت را درک کنید و یا از طریق دریافت مشاوره از افراد متخصص در این حوزه بهترین اقدام را داشته باشید. دریافت تابعیت به معنای انجام وظایف متقاب دولت و فرد در مقابل یکدیگر است که تمامی زمینه‌های سیاسی، حقوقی و بین المللی است.

در حالی که اقامت به معنای سکونتی است که فرد حقوقی همچون شهروند نداشته و باید برای رسیدن به برخی از مزایا اقامت دائم و سپس شهروندی خود را دریافت کند.

شرایط دریافت تابعیت آلمان براساس اصل خاک

یکی از دو روشی که در برخی کشورهای جهان برای اعطای تابعیت به فرزند تازه متولد شده استفاده می‌شود، تابعیت بر اساس خاک می‌باشد. در واقع اصل خاک به معنی این است که فرزندی که در خاک این کشور متولد شود، شهروند این کشور محسوب شده و می‌تواند اقامت دریافت کنند. اما در کشور آلمان سال‌هاست که با تغییر قوانین نمی‌توان تنها با تولد در خاک این کشور به تابعیت رسید. 

برای دریافت تابعیت کشور آلمان از طریق تولد فرزند باید دارای والدینی با تابعیت این کشور باشد و در غیر این صورت همانند هر فرد دیگری باید پروسه اقامت و رسیدن به شهروندی را همانند سایر مهاجرین خارجی پشت سر بگذارد. این روند نیز می‌تواند تا 8 سال زمان ببرد.

شرایط تابعیت آلمان براساس اصل خون

در واقع قانونی که کشور آلمان در اعطای تابعیت به فرزند تازه متولد شده استفاده می‌کند، اصل خون است. در این شیوه اگر یکی یا هر دو والدین فرزند متولد شده در آلمان، ملیت آلمانی داشته باشند، فرزند می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کنند.

البته خوب است دقت داشته باشید که ملاک اصلی شهروند بودن پدر یا مادر است و الزاما نیازی نیست تا والدین نژادی آلمانی داشته باشند. زمانی که شما شهروند قانونی کشور آلمان شناخته شوید، فرزند شما نیز دارای شهروندی خواهد شد. 

گفتنی است که با شهورندی شما از تمامی حقوق و مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند خواهید شد.

مزایای اخذ اقامت آلمان از طریق تولد

در ادامه مقاله مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان، خوب است اشاره‌ای داشته باشیم بر مزیت دریافت اقامت آلمان، افرادی که موفق به دریافت اقامت این کشور شوند، علاوه بر زندگی در آلمان و استفاده از امکانات و سطح رفاه بالا از مزیت‌های دیگری نیز بهره‌مند خواهند بود، مزیت دریافت اقامت آلمان شامل موارد زیر است:

  1. پاسپورت آلمان
  2. داشتن حق رای
  3. امکان کار در آلمان
  4. امکان تحصیل ارزان در آلمان
  5. مجوز سفر بدون ویزا به 177 کشور
  6. بهره‌مندی از خدمات عالی کنسولی آلمان
  7. امکان کار، تحصیل و زندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

هزینه‌های تولد فرزند در آلمان

هزینه‌های تولد فرزند در آلمان یکی از موارد مهمی است که برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان لازم است از آن اطلاع کافی داشته باشید، جهت سهولت شما خوبان، ما در مجموعه آی مهاجرتی هزینه‌های تولد فرزند در آلمان را بدون در نظر گرفتن بیمه و همچنین جمع کل با در نظر گرفتن بیمه را در جدول زیر بر اساس یورو گردآوری کرده‌ایم و در اختیارتان قرار می‌دهیم:
ویزیت و مراقبت قبل از زایمانسونوگرافیزایمانسزارینمجموع با بیمه
200400-3002150-16005400-2500830

لازم است به ذکر است که خانم های باردار که به کشور آلمان سفر کرده اند، برای زایمان در این کشور لازم است ویزای توریستی یا شینگن آلمان داشته باشند ضمن اینکه تحت پوشش بیمه نیز باید باشند، تا هزینه های زایمان در این کشور را بیمه پرداخت کند، تنها در این صورت است که میتوانند از خدمات زایمان در این کشور بهره مند شوند.

اگر فرد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آلمان رفته باشد، با در دست داشتن کارت آبی اروپا تحت پوشش بیمه قرار گرفته و می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، برای زایمان در بیمارستان‌های این کشور، پس از مراجعه به پزشک، ثبت نام و رزو وقت مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  1. پرونده زایمان
  2. گواهی ازدواج
  3. گواهی تولد مادر
  4. پرونده سلامت کودک جهت ثبت آزمایشات، نتایج و اندازه‌های کودک
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه بیمه برای بهره‌مندی از خدمات زایمان

برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان لازم است بدانید افرادی که به این کشور وارد می‌شوند، برای زایمان باید حتما تحت پوشش بیمه درمانی باشند. هزینه بیمه برای بهره‌مندی از خدمات زایمان نیز به این صورت است که باید حداقل بیمه درمانی دولتی را ماهانه پرداخت کند.

برخی از بیمه‌نامه‌های مسافرتی نیز به این شکل هستند که هزینه های خانم‌های باردار تا 3 ماه اول بعد از زایمان را پرداخت نموده و آنها از این بابت دغدغه‌ای ندارند، اما برای ادامه این روند درمان باید یک نوع بیمه را انتخاب و تحت پوشش قرار گرفت.

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند​

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند

اگر شما هم به مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان فکر می‌کنید؛ حتما برایتان این سوال پیش آمده که آیا از طریق تولد فرزند در آلمان، والدین هم می‌توانند اقامت دریافت کنند؟ پاسخ خیر است، اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند تنها در صورتی امکان‌پذیر است که والدین شرایط لازم را داشته باشند، این شرایط عبارتند از:

  • دارای تمکن مالی باشند.
  • سوء پیشینه کیفری نداشته باشند.
  • در آزمون شهروند آلمان قبول شوند.
  • تسلط کامل به زبان المانی داشته باشند.
  • حداقل به مدت 8 سال در کشور آلمان زندگی کرده باشند.
  • با سیستم قانونی، شرایط زندگی و اجتماعی کشور آلمان آشنایی کامل داشته باشند.
  • تعهدات موجود در قوانین حاکم بر سیستم مهاجرتی از طریق تولد فرزند را تایید کنند.

مطالعه عناوین زیر به شما کمک میکند تا آلمان و مهاجرت به این کشور را هرچه بهتر شناخته و اقدام کنید:

اسناد و مدارک اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

از جمله مدارک لازم برای اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند که لازم است والدین ارائه دهند، به موارد زیر می‌توان اشاره داشت:

  1. پاسپورت
  2. ارائه گواهی ازدواج رسمی
  3. کارت شناسی معتبر والدین
  4. ارائه گواهی تولد فرزند
  5. ارائه مدرک زبان آلمانی
  6. اثبات تمکن مالی مورد نیاز سفارت آلمان

در صورتی که فرزند تابعیت آلمان داشته باشد، والدین می‌توانند از قانون اقامت برای پیوستن به خانواده استفاده کنند، اما این تنها کافی نیست و باید یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها، از کودک مراقبت کنند و برای اثبات این مورد احتیاج به ارائه گواهی حق حضانت فرزند است، در این صورت والدین لازم است علاوه بر گواهی حق حضانت فرزند، گواهی تولد فرزند و پاسپورت معتبر خود را ارائه دهند.

بهترین راه دریافت ویزا برای زایمان درآلمان

یکی از روش‌هایی که بسیاری از مهاجرین تلاش می‌کنند تا به آن شیوه به اقامت آلمان برسند، سفر به این کشور قبل از زایمان و تولد فرزندشان است. برای دریافت این ویزا باید حتما یکی از والدین دارای تابعیت این کشور باشد و شهروند شناخته شود.

یکی از نکات مهم دریافت ویزا برای زایمان در آلمان اخذ بیمه درمانی مناسب برای تامین هزینه‌های زایمان است و افرادی که دارای کارت آبی اتحادیه اروپا هستند، می‌توانند با استفاده از این کارت از خدمات بخصوص استفاده کنند.

برای سایر افراد نیز بیمه‌های درمانی با هزینه و نوع پوشش متفاوت وجود دارد که با توجه به شرایط شما می‌توان یکی از بهترین‌ها را انتخاب نمود و مشاورین ما در این مسیر راهنمای شما هستند.

خوب است درنظر داشته باشید که شاید مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند دشوار به نظر برسد، اما این کشور به دلایل مختلف از تولد فرزند استقبال نموده و تمامی امکانات لازم را برای والدین فراهم می‌سازد. حتما جهت اقدام به این شیوه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود به بهترین شیوه اقدام نمایید.

در این مقاله، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم و به شرایط لازم برای اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند برای والدین و همچنین برای فرزند متولد شده پرداختیم، چنانچه به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید مشاوران و کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز آی مهاجرتی آماده پاسخگویی به شما هستند و می‌توانید با آن ها تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان

اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید تا اقامت کشور آلمان را از راه‌های مطمئن و قانونی بگیرید، تولد فرزند شاید یکی از گزینه‌ها باشد که در ادامه به پرتکرارترین سوالات این موضوع اشاره شده است. می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند، بر اساس اصل خاک و اصل خون است اما منوط به داشتن شرایط لازم است.

 فرزند متولد شده در خاک کشور آلمان تنها در صورتی که والدینش اقامت دائم این کشور را داشته باشند یا به مدت 8 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشند، شهروند آلمان محسوب می‌شوند.

فرزندی که در آلمان متولد می‌شود، اگر شرایط لازم برای شهروند شدن را داشته باشد، موفق به اخذ اقامت آلمان خواهد شد.

صرف تولد فرزند در آلمان، نمی‌تواند موجب مهاجرت افراد به این کشور شود و لازم است والدین و فرزند شرایط لازم را داشته باشند.

فرزند متولد شده از والد غیر آلمانی، تنها در صورتی شهروند این کشور محسوب می‌شود که والدین او حداقل به مدت 8 سال در آلمان اقامت قانونی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه