مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا یکی از روش های مهاجرتی است که برخی از متقاضیان مهاجرت به این کشور که در شرایط فرزند دار شدن هستند؛ به آن فکر می کنند و باید بگوییم که این موضوع دارای جوانب و شاخه برگ های متفاوتی است که باید دقیقا و مفصل توضیح داده شود.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور است که در این کشور نیز مانند سایر نقاط جهان امکان پذیر می باشد؛ در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

اخذ تابعیت برای فرزند متولد شده در این کشور وابسته به دو اصل خاک و خون می باشد و تولد در اسپانیا به تنهایی نمی تواند تابعیت را برای فرزند شما به ارمغان آورد.

فهرست مطالب

طبق قانون تولد فرزند در اسپانیا، برای دریافت تابعیت از طریق تولد در این کشور برای فرزندان خود، باید فرزند شما حداقل 6 سال تحصیلی را در اسپانیا پشت سر بگذارد و همچنین تا رسیدن به سن قانونی، باید حداقل 10 سال از عمر خود را در خاک این کشور اقامت داشته باشد.

همچنین دقت کنید که تابعیت اسپانیایی از فرزندان به والدین منتقل نمی شود، به همین خاطر این روش مهاجرتی برای والدین قابل دسترسی و اجرا نیست و بهتر است که اگر قصد اخذ اقامت و تابعیت برای والدین کودک را دارید از روش های دیگر مهاجرت استفاده نمایید که در مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا در سایت، مشاورین آی مهاجرتی به صورت دقیق و با جزئیات کامل تمام شرایط را برای شما عزیزان ارائه نموده ایم.

قانون تولد فرزند در اسپانیا

قانون تولد فرزند در اسپانیا دارای شرایط و جزئیات متفاوتی است، بدین صورت که برای به دست آوردن تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند شرایط مختلفی وجود دارد که طبق آن تولد یک کودک در خاک اسپانیا به تنهایی باعث اخذ اقامت دائم و تابعیت برای آن کودک نمی شود و باید شرایط دیگری نیز در کنار آن وجود داشته باشد تا این امکان به وجود آید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا + پادکست

برای گرفتن تابعیت کشور اسپانیا از طریق تولد ، فرزند شما باید حداقل 6 سال در این کشور درس بخواند و تا سن قانونی نیز 10 سال در این کشور سکونت کند.

مونا آخرین قوانین در رابطه با مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد فرزند را برای شما بیان نموده و مشاورین آی مهاجرتی در تمامی روزهای هفته پاسخگوی تمامی سوالات مهاجرتی شما می باشند.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا
مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

در ادامه بررسی مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا باید بگوییم که طبق قانون این کشور اخذ تابعیت برای فرزندان مبتنی بر 2 اصل خاک و خون می باشد و هر دو اصل دارای اهمیت هستند. بدین ترتیب افرادی از طریق تولد قادر به دریافت تابعیت اسپانیا می باشند که طبق سیستم خون حداقل یکی از والدین آنها تابعیت اسپانیایی داشته باشد. البته در صورتی که یکی از والدین اسپانیایی باشد و یا یکی از والدین در اسپانیا متولد شده باشد نیز این امکان برای دریافت تابعیت اسپانیایی برای فرزند وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که برای شهروندان ایرانی فقط از این طریق که یکی از والدین یا هر دو تابعیت اسپانیایی داشته باشند؛ امکان اخذ تابعیت برای فرزند متولد شده در این کشور وجود دارد. همچنین توجه کنید که اسپانیا هویت دو تابعیتی را نمی پذیرد و در صورتی که تابعیت اسپانیا را برای فرزند خود بگیرید دیگر قادر به دریافت تابعیت کشور دیگری را نخواهید داشت.

هزینه های تولد فرزند در اسپانیا

شاید سوال باشد که هزینه های تولد فرزند در اسپانیا به چه صورت است؟ باید بگوییم که همه چیز به بیمه و نحوه مهاجرت یا اقامت شما در این کشور بستگی دارد.

مثلا اگر شما برای تفریح به این کشور رفته باشید یقینا به دلیل نداشتن بیمه لازم و مناسب ، باید تمام هزینه های زایمان، مراقبت های بارداری، هزینه ویزیت پزشک و هزینه های رادیولوژی و سونوگرافی را به صورت آزاد بپردازید که با توجه به نوع بیمارستان می تواند از 10 هزار تا 20 هزار یورو هزینه در بر بگیرد.

اما در صورتی که دارای اقامت موقت و یا دائم این کشور باشید (منظور برنامه ریزی برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا است.)، یقینا می توانید از بیمه های درمانی دولتی یا خصوصی بهره مند شوید.

هر یک از این بیمه ها هر کدام بر اساس نوع قرارداد با شما می تواند این عمل را پوشش داده و هزینه های آن را متقبل شوند که همانطور که گفتیم بر اساس نوع بیمه حتی می توان به صورت کاملا رایگان نیز در بیمارستان های این کشور زایمان کرد و بیمه تمام و کمال هزینه را پرداخت کند.

ضمن اینکه توجه داشته باشید که بیمارستان های خصوصی از هزینه های بالاتری برخوردار هستند و هزینه های درمان و زایمان در آن ها بسیار گران تر است؛ مگر اینکه بیمه درمانی تهیه شده توسط شخص با بیمارستان مد نظر قرارداد داشته و هزینه های آن را طبق قرارداد قبول نماید. 

شما برای مهاجرت و اقامت در اسپانیا حتما به مکانی برای زندگی نیاز دارید، پیشنهاد ما کسب اطلاعات از طریق مطالعه مقاله خرید ملک در اسپانیا است.

هزینه های درمانی زایمان در اسپانیا

اقدام پزشکیهزینه
هزینه زایمان به طور کاملحداکثر 20 هزار یورو
هزینه سونوگرافی200 یورو تا 400 یورو
هزینه ویزیت پزشک متخصصبدون بیمه 100 یورو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند

معمولا بسیاری از والدین با این سوال مواجه هستند که مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا و اخذ اقامت و تابعیت این کشور امکان پذیر می باشد یا خیر؟

همان طور که در بالا گفتیم اخذ تابعیت برای فرزند متولد شده در این کشور وابسته به دو اصل خاک و خون می باشد و تولد در اسپانیا به تنهایی نمی تواند تابعیت را برای فرزند شما به ارمغان آورد.

پس کاملا قابل پیش بینی می باشد که این کشور به هیچ عنوان به والدین از طریق تولد فرزند تابعیت اعطا نمی نماید و اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

فقط این امکان وجود دارد که در صورت اقامت قانونی در این کشور با تولد فرزندتان بتوانید ویزا خود را برای مدتی بیشتر تمدید نمایید که این موضوع نیز قطعی نیست و به شرایط مختلف والدین و اقامت آنان بستگی دارد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند

برای بررسی سایر اطلاعات موردنیاز سکونت خود و فرزندتان ، حتما مطالب زیر را مطالعه کنید:

پس این روش از مهاجرت به طور کلی نه تنها مناسب نیست بلکه برای والدین هیچگونه مزیتی ندارد، مگر اینکه والدینی قصد داشته باشند که از طریق تولد فرزند خود در این کشور و فراهم آوردن شرایط لازمه برای تابعیت اسپانیا برای فرزند خود اقدام نمایند؛ که یقینا روش های مناسب تری نیز برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

از طریق تماس با کارشناسان آی مهاجرتی می توانید سوالات خود را در رابطه با مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا مطرح نمایید و یا به صورت حضوری در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز از مشاوره های ما بهره مند شوید. همچنین به پیشنهاد ما مطالعه مقاله اقامت اسپانیا از طریق ازدواج نیز میتواند اطلاعات خوبی را برای شناخت بهتر شرایط اقامت این کشور از دیگر راه های ممکن مانند ازدواج به شما بدهد.

 

سوالات پر تکرار مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا را با مطالب به روز شده از زبان کارشناس مهاجرت برای شما در این مقاله آوردیم، اکنون میتوانید به کمک مشاورین تلفنی ما و یا سوال و جواب هایی که در ادامه آورده شده، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 باید توجه داشته باشید که اسپانیا ویزای گردشگری زایمان ندارد و طبق قوانین مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسپانیا تولد در خاک این کشور به تنهایی موجب دریافت تابعیت نمی شود.

باید بگوییم که در این کشور تابعیت از طریق فرزند به والدین به هیچ عنوان منتقل نمی شود.

 والدین ایرانی فقط در صورتی می توانند برای فرزند متولد شده خود در اسپانیا تابعیت این کشور را بگیرند که یکی از والدین دارای تابعیت اسپانیایی باشد.

 این موضوع بستگی به شرایط بیمه شخص در این کشور دارد و در صورت پوشش بیمه می تواند کاملا رایگان نیز شود؛ اما بدون بیمه می تواند از 10 هزار تا 20 هزار یورو هزینه را در بر بگیرد.

 بله این امکان وجود دارد؛ ولی هیچگونه تابعیتی به کودک تعلق نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه