دانمارک

مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک از روش های مختلفی امکان پذیر است که اگر در این مقاله با مشاوران آی مهاجرتی همراه شوید ؛ احتمالا پاسخ سوالات خود را در مورد مهاجرت به این کشور پیدا خواهید کرد ؛ طبق تجربه و سابقه ای که ما داریم ؛ متقاضیان مهاجرت به کشور دانمارک با سوالاتی از جمله : بهترین راه برای مهاجرت به دانمارک ، شرایط لازم برای اخذ اقامت دانمارک و قوانین مورد نیاز برای اخذ تابعیت این کشور روبرو هستند.

در همین زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله اطلاعات کشور دانمارک را هم بخوانید تا اطلاعات و آگاهی شما در خصوص این کشور ، تاریخ و فرهنگ و مردمان آن افزایش یابد.

روش های مهاجرت به دانمارک ، با توجه ‌به شرایط هر فرد می تواند متفاوت باشد ؛ شرایط عمومی برای همه یکسان می باشد ؛ شرایط عمومی مهاجرت به دانمارک عبارتند از : ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز ، پرداخت هزینه‌های مربوط به مهاجرت ، عدم سوءپیشینه ، داشتن مجوز ورود به این کشور.

اما شرایط خصوصی با توجه‌ به شرایط و علت مهاجرت هر فرد متفاوت است ؛ به ‌عنوان‌ مثال اگر فردی برای کار قصد مهاجرت داشته باشد باید مدارکی در خصوص میزان سابقه کاری ، میزان درآمد ، اطلاعات محل کار را ارائه دهد ؛ یا اگر فردی بدلیل ادامه تحصیل قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد ، باید مدارکی از جمله میزان تحصیلات ، کپی ریز نمرات ، اطلاعات محل تحصیل و…. را به اداره مهاجرت دانمارک ارائه کند.

روش های قانونی مهاجرت به دانمارک

یکی از کشورهای ایده آل برای مهاجرت دانمارک است ؛ یکی از دلایلی که افراد دانمارک را برای مهاجرت برمی گزینند ؛ سطح بالای استانداردهای زندگی در این کشور است ؛ به طور کلی روش های قانونی مهاجرت به دانمارک عبارتند از : د تحصیل ، کار ، ازدواج ، سرمایه گذاری ، تمکن مالی و …. که در این مقاله به آن ها میپردازیم.

اگر می خواهید از طریق ازدواج به دانمارک مهاجرت کنید ، باید مدارک معتبری در خصوص سن ، وضعیت مالی ، شرایط کاری ، وضعیت تأهل ، عدم سوءپیشینه و نوع آشنایی خود را ارائه دهید ؛ همچنین اگر سرمایه اولیه شما به میزانی هست که در دانمارک سرمایه گذاری کنید ؛ می توانید از همین طریق اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور را پیگیری کنید.

از دیگر روش های مهاجرت به دانمارک ثبت شرکت است ؛ در این روش شما باید هدف از راه اندازی شرکت ، نوع شرکت ، میزان سرمایه گذاری ، تعداد کارمندان و … را مشخص کنید ؛ علاوه بر این با خرید ملک در دانمارک می توانید شانس مهاجرت و اقامت خود را افزایش دهید.

شما می توانید با اخذ ویزای کاری به دانمارک مهاجرت کنید ؛ برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار باید میزان سابقه کاری و سرمایه ، نوع کار و قرارداد کاری را در نظر بگیرید ؛ البته برای اخذ ویزای کاری دانمارک باید از مهارت بالا و تخصص بالایی برخوردار باشید ؛ همچنین می توانید از ویزای تحصیلی و ویزای بازنشتگی یا تمکن مالی برای مهاجرت به دانمارک استفاده نمایید.

پناهندگی و خطرات آن

روش پناهندگی ریسک و خطرات زیادی دارد ؛ به همین دلیل هرگز مورد تایید وکلای معتبر آی مهاجرتی نیست ؛ همان طور که اشاره کردیم مهاجرت به دانمارک از طریق روش های مختلفی انجام می گیرد که مشکل ترین و پرخطرترین آنها پناهندگی است ؛ شاید اکثر افرادی که این روش را انتخاب می کنند ؛ آگاهی لازم درمورد خطرات آن را ندارند ؛ شما می توانید با کمک مشاوران کاربلد موسسه ما و آگاهی از روش های آسان تر و کاملا قانونی مهاجرت ، راه های ایمن تر و مناسب تری را انتخاب کنید.

برای اینکه به عنوان یک پناهنده به دانمارک بروید تنها یک راه وجود دارد و آن ورود غیر قانونی به این کشور است ؛ این کار توسط قاچاقچیان و با ارائه اسناد جعلی صورت می گیرد ؛ آنها برای این کار هزینه های گزافی از شما می گیرند ؛ بسیاری از پناهندگان از خانواده خود در طول سفر جدا می شوند و ممکن است مدارک شخصی و اموال خود را از دست داده ، مورد خشونت و تجاوز قرار گیرند و یا حتی در طول سفر جان خود را از دست بدهند.

گاهی تعدادی از پناهندگان مدت بسیار زیادی قبل از ورود به دانمارک سردرگم هستند ، کرشودگارد نام یکی از مراکز نگهداری پناهجویان در کشور دانمارک است که پناهجویان را پشت درهای آهنی و حصار فولادی نگهداری می کند ؛ پناهندگان باید برای تکمیل پرونده خود مدارک زیادی را جمع آوری کنند ؛ آنها از مزایای اجتماعی برخوردار نیستند.

اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل

دانـمارک بدلیل سیستم آموزشی بسیار قوی و امکانات بسیار زیاد از جمله کشورهایی است که عده ی زیادی این کشور را برای تحصیل خـود انـتخاب می کنند ؛ بنابراین مواردی مانند اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل از نکات مهمی است که باید در مهاجرت به کشور دانمارک بررسی شود ، مقاله تحصیل در دانمارک ، برترین رشته ها و دانشگاه های دانمارک را به شما معرفی خواهد کرد.

اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل

شما باید 3 ماه قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه های دانمارک ، برای تمدید مجوز اقامت خود درخواست دهید ؛ سپس پرونده شما به مدت 1 الی 3 ماه بررسی می شود و در صورت داشتن مدرک معتبر از دانشگاه های خوب دانمارک ، تسلط به زبان های انگلیسی و دانمارکی ، داشتن مهارت های فردی و شرایط مالی مطلوب ، اجازه اقامت به مدت شش ماه داده می شود تا کاری پیدا کنید ؛ شما باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

اگر موفق به کاریابی نشدید ، اجازه اقامت تا شش ماه دیگر تمدید می شود ؛ البته پیدا کردن کار در کشور دانمارک خیلی آسان نیست ؛ زیرا قوانین کار در تمام کشورها بدین صورت است که افراد بومی را به افراد خارجی ترجیح می دهد ، اما در برخی موارد مانند کمبود نیروی کار بومی ، کارفرمایان از افراد خارجی با مهارت بالا استفاده می کنند ؛ اقامت دانمارک 3 سال پس از تحصیل امکان پذیر است و چون دانمارک کشوری مهاجرپذیر است ، شانس اقامت دائم شما پس از این مدت بسیار زیاد است.

اخذ اقامت دانمارک پس از تحصیل از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند دانمارکی از دیگر روش های اخذ اقامت دانمارک است ؛ بر اساس قوانین تابعیت دانمارک ، اگر یکی از شهروندان دانمارکی با فردی خارجی ازدواج کند ، می‌ تواند برای همسرش اقامت دانمارک را درخواست کند ؛ البته دانمارک برای خودداری از ازدواج‌ های صوری قوانین خاصی دارد که عبارتند از : داشتن حداقل 24 سال سن ، ارائه شناسنامه برای اثبات مجرد بودن یا گواهی طلاق یا فوت همسر، داشتن شرایط مالی مناسب ؛ زوجین باید پس از تکمیل فرم درخواست ازدواج این مدارک را به سفارت دانمارک تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اخذ اقامت دانمارک از طریق کار

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای درخواستی برای مهاجرت به دانمارک ، ویزای کاری است ؛ اخذ اقامت دانمارک از طریق کار بدلیل داشتن هزینه کمتر نسبت به ویزاهای دیگر و دسترسی آسان تر و سریع تر به آن از محبوبیت خاصی برخوردار است ؛ البته برای داشتن ویزای کاری از کشور دانمارک باید حتما از کارفرمایان این کشور یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کرده باشید ؛ بنابراین بهترین راه برای یافتن کار در کشور دانمارک مراجعه به فهرست مشاغل مثبت یا لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک می باشد که در مقاله لینک شده به طور کامل به آن پرداخته ایم.

اخذ اقامت دانمارک از طریق کار

اگر در این لیست کمبود شغل شما وجود داشته باشد ، می توانید پیشنهاد کاری را قبول کرده و درخواست دهید ؛ لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2021 عبارتند از : برخی از رشته های مهندسی مانند فناوری اطلاعات ، برق و الکترونیک و … ؛ رشته ها ی پزشکی و پیراپزشکی ؛ رشته های مدیریتی و صنعتی ؛ رشته های حسابداری و هتلداری و… ؛ برای اخذ ویزای کاری باید شغل شما حتما جز این لیست باشد تا سفارت دانمارک درخواست ویزای کاری شما را قبول کند.

کارجویان خارجی در رشته های مورد نیاز پزشکی و پیراپزشکی ، میتوانند با معادل سازی مدرکشان اجازه اقامت دانمارک را درخواست دهند تا در صورت دریافت مجوز کار دانمارک به عنوان پزشک یا پیراپزشک در این کشور مشغول به کار شوند ؛ دانشجویان دکترا و فوق دکترا نیز می توانند به عنوان پژوهشگر درخواست ویزا دهند.

اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به دانمارک سرمایه گذاری است ؛ در اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری ، فرد پس از ۵ سال می تواند اقامت دائم دانمارک را دریافت کند ؛ وکلای مجرب ما در آی مهاجرتی توصیه می کنند که قبل از سرمایه گذاری در کشور دانمارک استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور را بسنجید ؛ برخی از این استانداردها عبارتند از : نظارت دولت دانمارک بر سرمایه گذاری های این کشور ، میزان ثبات ، نرخ مصادره اموال و نرخ کنترل فساد.

روش های مختلف سرمایه گذاری در دانمارک عبارتند از : خرید ملک ، ثبت شرکت ، کارآفرینی ، تمکن مالی و… ؛ برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی باید یک طرح جدید ارائه داده و امتیازات آن طرح را برای کشور دانمارک مشخص کنید ؛ همچنین شما می توانید پس از مشورت با مشاوران کاربلد آی مهاجرتی طرح پیشنهادی خود را به صورت آنلاین برای اداره بین المللی کار و اشتغال دانمارک ارسال نموده یا به اداره کنسولگری دانمارک مراجعه کنید ؛ اگر طرحتان مورد قبول واقع شود ، شما و خانواده تان 2 سال اقامت دریافت می کنید ، در همین راستا و برای به روز کردن اطلاعات خود مقاله کار در دانمارک را مطالعه نمایید.

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه یا سهام دولتی

از دیگر روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت دانمارک خرید اوراق قرضه دولتی است ؛ این روش سرمایه گذاری به دو صورت قابل اجرا می باشد ؛ در روش اول شما باید مبلغی را به مدت ۵ سال در اختیار دولت دانمارک قرارداده و پس از این مدت همان مبلغ را بدون سود دریافت کنید ؛ در روش دوم مبلغی که در اختیار دولت دانمارک می گذارید دیگر برگشت داده نمی شود ؛ با استفاده از هر دو روش شما می توانید اقامت دائم کشور دانمارک را اخذ کنید.

سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی

در برخی کشورها می توان در دوران بازنشستگی درخواست ویزای بازنشستگی ، خود حمایتی و یا تمکن مالی داد ؛ البته دانمارک برای بازنشستگان چنین ویزایی صادر نمی کند، اما بازنشستگان می توانند با یکی از روش های سرمایه گذاری که در این مقاله آمده است ؛ موفق به اخذ اقامت کشور دانمارک شوند.

اقامت دانمارک با ثبت شرکت

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت دانمارک با ثبت شرکت است ؛ برای مهاجرت به دانمارک از این طریق باید تمامی مدارک مورد نیاز خود را 8 روز قبل از شروع کار به آژانس تجارتی کشور دانمارک تحویل دهید ؛ در این روش شما می توانید در همان ابتدا اقامت ۳ ساله دانمارک را برای خود و خانواده تان اخذ کنید و پس از این مدت اگر کارتان سود دهی خوبی داشت ، دوباره ‌اقامت خود را تمدید کرده و پس از ۵ سال اقامت دائم دانمارک را بگیرید.

اقامت دانمارک با ثبت شرکت

جالب است بدانید که دانمارک یکی از کشورهایی است که طرح های تجاری خلاقانه و راه اندازی مشاغل مختلف را مورد حمایت و تشویق قرار می دهد ؛ شما برای این نوع سرمایه گذاری ابتدا باید بدانید که چند نوع شرکت وجود دارد و میزان سرمایه ای که باید برای راه اندازی یک شرکت داشته باشید در برابر میزان سوددهی آنها چقدر است.

مقاله ای با عنوان ثبت شرکت در دانمارک در همین سایت ارائه شده که تمام مراحل و جزئیات ثبت شرکت در کشور دانمارک را به شما نشان می دهد.

به طور کلی ثبت شرکت به چند صورت مرسوم است که عبارتند از :

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود که نیاز به راه اندازی یک کسب وکار کوچک با یک سهامدار و حداقل 80000کرون سرمایه دارد.
  • ثبت شرکت به صورت سهام که نیازمند یک سرمایه دار یا سهامدار و حداقل 50000کرون سرمایه اولیه است.
  • ثبت شرکت به صورت مشارکت محدود که نیازمند حداقل دو موسس است تا به صورت مشارکتی با هم همکاری کنند.
  • ثبت شرکت به صورت مشارکت عمومی که باز هم نیازمند دو موسس است و باید این نکته را در نظر گرفت که اگر در این نوع سرمایه گذاری ، شرکت سود یا ضرر کند ؛ سود و ضرر شما نیز به همان میزان خواهد بود.

اقامت دانمارک با خرید ملک

طبق قانون کلی کشور دانمارک افراد خارجی نمی توانند از طریق خرید خانه در دانمارک اقامت این کشور را دریافت کنند ؛ بنابراین ابتدا باید از راه های دیگر مهاجرت به دانمارک مانند تحصیل ، کار و…. استفاده کنند ؛ اما به طور کلی می توان گفت نحوه اخذ اقامت دائم و در نهایت اخذ پاسپورت این کشور بدین گونه است که اگر بتوانید تا 8 سال اقامت موقت دریافت کنید ، پس از این مدت می توانید اقامت دائم دانمارک را اخذ کنید.

در برخی موارد شما می توانید پس از چهار سال اقامت دائم این کشور را اخذ کنید ؛ البته برای اخذ اقامت دائم در طول 4 سال باید 3 سال و 6 ماه به صورت تمام وقت برای یک کارفرمای معتبر در دانمارک کار کنید ؛ همچنین اگر 9 سال بصورت دائمی در این کشور زندگی کنید، می توانید تابعیت یا پاسپورت کشور دانمارک را دریافت کنید.

اتباع خارجی برای اقامت دانمارک با خرید ملک باید مجوز وزارت دادگستری دانمارک را داشته باشند ؛ این مجوز زمانی صادر می شود که شما بتوانید اقامت بلند مدت خود را در کشور دانمارک اثبات کنید ؛ به عنوان مثال باید ثابت کنید که قبلا به مدت حداقل 5 سال در این کشور اقامت قانونی داشته اید یا مشغول به کار هستید ؛ همچنین شما می توانید با ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید تا به شما بگوییم برای اجاره و خرید ملک در دانمارک باید چه اقداماتی انجام داده و چقدر سرمایه داشته باشید.

وکیل مهاجرت به دانمارک

وکیل مهاجرت به دانمارک کیست ؟ مهاجرت به دانمارک مانند کشورهای کانادا و استرالیا چندان آسان نیست و لازم است شما در کنار خود یک کارشناس مجرب ، با سابقه داشتن پرونده های موفق داشته باشید ؛ یک مشاور خوب باید اطلاعات دقیق و به روزی از روش های مهاجرتی داشته و با قوانین مهاجرتی آشنایی کامل داشته باشد ، بنابراین قبل از انتخاب مشاور، درباره رزومه و سابقه کاری او به خوبی تحقیق کنید.

وکیل مهاجرت به دانمارک

یک کارشناس مهاجرتی خوب و باسابقه از روش های قانونی مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع است و هرگز راه های غیر قانونی را به شما پیشنهاد نمی دهد ؛ ما در آی مهاجرتی با استفاده از مشاوران متخصص آماده دادن هر گونه مشورت در زمینه مهاجرت به شما عزیزان هستیم.

افرادی که پرونده مهاجرتی خود را با مشورت کارشناسان مهاجرتی پیش می برند ، شانس موفقیت آنها در طی کردن مراحل پرونده بیشتر بوده و زمان کوتاه تری را صرف این کار می کنند ؛ اگر شما قبل از انجام هر کاری آمادگی و آگاهی خود را با اطلاعاتی که یک متخصص در اختیار شما قرار می دهد بالا ببرید ، هیچ گاه با شکست روبه‌رو نخواهید شد ؛ کارشناسان مهاجرتی ما با صداقت تمام در کنار شما قرار گرفته و با تخصص خود اعتماد شما را جلب خواهند کرد.

موسسه مهاجرتی به دانمارک

دانمارک کشوری با بالاترین سطح زندگی است ؛ برای مهاجرت به دانمارک لازم است با یک موسسه مهاجرتی به دانمارک مشورت کرده و برای سهولت در کارها از آنها کمک بگیرید ؛ شما می توانید از سراسر ایران برای دریافت مشاوره آنلاین با ما در تماس باشید تا کادر متخصص ما اقدامات لازم در خصوص مهاجرت را در اختیارتان قرار دهند ؛ افتخار ما رضایت بالای متقاضیانی است که با موفقیت به کشور مورد نظرشان رفته و اقامت دریافت نموده اند.

سوالات پر تکرار مهاجرت به دانمارک

راه های مهم مهاجرت به دانمارک را در این مقاله از آی مهاجرتی مرور کردیم ، با ما از طریق بخش دیدگاه ها در پایان هر مقاله در ارتباط باشید و سوالات و نظرات خود را مطرح نمایید. همچنین میزان رضایتمندی شما از این محتوا می تواند راهگشای ما برای ارائه مطالب پر بار تر باشد.

چگونه می توان با سرمایه گذاری مالی به اقامت دائم دانمارک رسید؟

در روش اول شما باید مبلغی را به مدت ۵ سال در اختیار دولت دانمارک قرارداده و پس از این مدت همان مبلغ را بدون سود دریافت کنید ؛ در روش دوم مبلغی که در اختیار دولت دانمارک می گذارید دیگر برگشت داده نمی شود ؛ با استفاده از هر دو روش شما می توانید اقامت دائم کشور دانمارک را اخذ کنید.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار کدامند؟

برخی از رشته های مهندسی مانند فناوری اطلاعات ، برق و الکترونیک و … ؛ رشته ها ی پزشکی و پیراپزشکی ؛ رشته های مدیریتی و صنعتی ؛ رشته های حسابداری و هتلداری

آیا ازدواج با یک دانمارکی ، اقامت دائم را به همراه خواهد داشت؟

اگر یکی از شهروندان دانمارکی با فردی خارجی ازدواج کند ، می‌ تواند برای همسرش اقامت دانمارک را درخواست کند ؛ البته دانمارک برای خودداری از ازدواج‌ های صوری قوانین خاصی دارد که عبارتند از : داشتن حداقل 24 سال سن ، ارائه شناسنامه برای اثبات مجرد بودن یا گواهی طلاق یا فوت همسر، داشتن شرایط مالی مناسب

در چه صورت می توانم بعد از مهاجرت به دانمارک و اتمام تحصیل ، در این کشور اقامت داشته باشم؟

در صورت داشتن مدرک معتبر از دانشگاه های خوب دانمارک ، تسلط به زبان های انگلیسی و دانمارکی ، داشتن مهارت های فردی و شرایط مالی مطلوب ، اجازه اقامت به مدت شش ماه داده می شود تا کاری پیدا کنید ؛ شما باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.
اگر موفق به کاریابی نشدید ، اجازه اقامت تا شش ماه دیگر تمدید می شود.

برای مهاجرت به دانمارک ، چگونه می توانم با ثبت شرکت به اقامت دائم دانمارک برسم؟

در این روش شما می توانید در همان ابتدا اقامت ۳ ساله دانمارک را برای خود و خانواده تان اخذ کنید و پس از این مدت اگر کارتان سود دهی خوبی داشت ، دوباره ‌اقامت خود را تمدید کرده و پس از ۵ سال اقامت دائم دانمارک را بگیرید.

آی مهاجرتی با سالها سابقه درخشان و داشتن کادری مجرب و مسئولیت پذیر ، در شعب تهران و شیراز آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان محترم می باشد ؛ کارشناسان ما با در نظر گرفتن شرایط و قوانین مهاجرت دانمارک ، بهترین نوع مهاجرت را پیشنهاد داده و تا هرزمان که نیاز باشد با افتخار درکنار شما می مانند ؛ پیشنهاد ما مطالعه مقاله مهاجرت به آلمان و مقایسه شرایط این دو کشور اروپایی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *