پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال یکی از بهترین راه ها برای یافتن زندگی رویایی است که همیشه آرزوی آن را داشته اید ، تیم مجرب آی مهاجرتی در این مقاله ، شما را با روش های قانونی و امن مهاجرت به پرتغال آشنا خواهد کرد ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله اطلاعات کشور پرتغال ، اطلاعاتی بسیار مهم و مفید در خصوص کشور پرتغال و مردمان آن بدست آورید.

پرتغال با آب و هوای گرم ، غذای خوب و خدمات باکیفیت ، مکانی محبوب برای مهاجران است ، در واقع ، بیش از 662000 نفر از جمعیت آن متولد خارج هستند که حدود 6.5٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد ؛ اکثر مهاجران در شهرهای بزرگتر مانند لیسبون ، فارو ، ستوبال و پورتو زندگی می کنند ، برزیل ، مستعمره سابق پرتغال ، بیشترین جمعیت مهاجر را دارد ، شما همچنین چینی ها و اروپایی های زیادی را خواهید دید.

سیستم مهاجرتی پرتغال مشابه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است ؛ شهروندان اتحادیه اروپا آزادی حرکت دارند ، با این حال ، اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار ، تحصیل ، ملحق شدن به خانواده یا بازنشستگی در صورت داشتن معیارهای خاصی به پرتغال نقل مکان کنند ، همچنین یک برنامه ویزای طلایی وجود دارد که هدف آن جذب خارجی ها با پول برای سرمایه گذاری در کشور است.

با توجه به نمایه حکومت مهاجرت سازمان ملل متحد ، پرتغال دسترسی خوبی به خدمات اقامتی ، رفاهی و آموزشی را امکان پذیر می کند ، اگرچه در برخی زمینه ها مانند حقوق سیاسی فاقد آن است ، به عنوان مثال ، ساکنان خارجی نمی توانند در انتخابات محلی رای دهند. در مقاله سرمایه گذاری در پرتغال ، بهترین نوع سرمایه گذاری در این کشور را خواهید خواند و تمام حداقل هایی که برای هر نوع سرمایه گذاری نیاز است را مرور خواهید کرد.

مزایای مهاجرت به پرتغال

هر کسی که ویزای اقامت پرتغال را دریافت کند از حقوق زیر برخوردار است:

  1. با مهاجرت به پرتغال اقامت در یک کشور امن و صلح آمیز در سطح اجتماعی و سیاسی ، با یک سیستم آموزشی معتبر بین المللی و یک سیستم بهداشت ملی بسیار واجد شرایط و در دسترس؛
  2. با مهاجرت به پرتغال بهره مندی از جابجایی آزاد افراد و کالاها در داخل اتحادیه اروپا ، امکان ایجاد اقامت خود در هر یک از این کشورها؛
  3. با مهاجرت به پرتغال خانواده را مجدداً جمع کنید و به اعضای خانواده اجازه دهید که با دارنده مجوز اقامت در پرتغال زندگی کنند.
  4. با مهاجرت به پرتغال در پایان پنج سال اقامت ، تابعیت پرتغالی را دریافت کنید.

روش های قانونی مهاجرت به پرتغال

تصمیم گیری برای شروع یک زندگی جدید در یک کشور دیگر امری مهم است و معمولاً بر اساس چندین موضوع است که در برخی موارد از فرصت های اقتصادی و تجاری شروع می شود ، برای ساکنان برزیل ، به عنوان مثال ، نقل مکان به پرتغال ساده ترین گزینه زمانی است که تصمیم می گیرند به یک کشور اروپایی نقل مکان کنند ، با این حال ، بسیاری از اتباع خارجی دیگر می توانند مهاجرت به پرتغال را در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ترجیح دهند.

روش های قانونی مهاجرت به پرتغال

در برخی موارد ، این تصمیم به آب و هوا مربوط می شود ، که می تواند یک معیار مهم باشد ، به ویژه برای کسانی که احتمالاً علاقه مند به مهاجرت به پرتغال برای اهداف بازنشستگی هستند ، سواحل زیاد و آب و هوای معتدل این کشور می تواند برای تصمیم گیری برای نقل مکان به اینجا مهم باشد.

صرف نظر از دلایل اصلی تبدیل شدن پرتغال به اولین گزینه برای جابجایی، همه اتباع خارجی باید شرایط لازم برای اقامت طولانی مدت در این کشور را کاملاً درک کنند.

اتباع خارجی می توانند برای مقاصد کوتاه مدت یا برای مدت طولانی اقامت در پرتغال را انتخاب کنند ، وضعیتی که در آن لازم است برای اقامت درخواست دهند برخی از روش های قانونی مهاجرت به پرتغال عبارتند از:

راه های کسب اقامت پرتغال

کار در کشور پرتغال : اجازه اقامت را می توان به کارمندان با یا بدون ویزای اقامت و برای معلمان ، خود اشتغالی یا کارگران بسیار واجد شرایط اعطا کرد.

سرمایه گذاری در کشور پرتغال : برای انتقال سرمایه ، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، یا ایجاد حداقل ده موقعیت شغلی جدید

افتتاح یک کسب و کار در کشور پرتغال : ویزای راه اندازی ، برای اتباع خارجی که می خواهند در پرتغال کارآفرین شوند و یک کسب و کار جدید باز کنند

تحصیل در کشور پرتغال : برای کسانی که مایل به تحصیل در آموزش عالی هستند ، برای محققان و همچنین برای کسانی که در دوره های صلاحیت حرفه ای شرکت می کنند.

الحاق خانواده : همسران ، فرزندان زیر سن قانونی و خواهر و برادرهای زیر سن قانونی می توانند برای ویزای الحاق خانواده اقدام کنند.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل

پرتغال نه تنها به دلیل سیستم آموزشی ، بلکه به دلیل سبک زندگی فعال و هزینه های زندگی پایین ، کشوری جذاب است ، سیستم آموزشی متنوعی دارد و دوره های تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در بسیاری از رشته های تحصیلی ارائه می شود.

برای اینکه بتوانید مدرک خود را در پرتغال به پایان برسانید ، باید به دو زبان انگلیسی و پرتغالی صحبت کنید با این حال ، تجربه یک دوره تحصیلی در غربی ترین کشور سرزمین اصلی اروپا ارزشمند خواهد بود.

  1. برای یک دانشگاه پرتغالی اقدام کنید و نامه پذیرش خود را دریافت کنید.
  2. اگر هنوز مطمئن نیستید که در کجا می خواهید در پرتغال تحصیل کنید، باید قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای دانشجویی خود تصمیم بگیرید. پس از پذیرش در دانشگاه پرتغال، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد.
  3. بدانید که برای تحصیل در کشور پرتغال به چه نوع ویزا نیاز دارید.

برای اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل ، می توانید برای یکی از ویزاهای زیر برای پرتغال درخواست دهید.

ویزای دانشجویی کوتاه مدت – برای دانشجویانی که برای یک دوره آموزشی کوتاه مدت یا زبان که بین 3 ماه تا یک سال طول می کشد، درخواست می دهند.

ویزای اقامت به اضافه مجوز اقامت – برای دانشجویانی که برای مدرک تحصیلی آکادمیک بیش از یک سال درخواست می کنند.

چه زمانی و کجا برای ویزای دانشجویی تحصیل در کشور پرتغال اقدام کنیم؟

برای ویزای دانشجویی از نزدیکترین سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود درخواست دهید. (برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص مهاجرت تحصیلی به پرتغال حتما مقاله تحصیل در پرتغال را مرور کنید. )

آیا می توانم اعضای خانواده را با خود بیاورم؟

اگر با ویزای دانشجویی در پرتغال هستید ، می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خود را برای زندگی با خود بیاورید ، شما باید بتوانید ثابت کنید که منابع مالی کافی برای تامین آنها و همچنین خودتان دارید. اعضای خانواده که واجد شرایط ویزای خانوادگی هستند عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی شما
  • فرزندان خردسال شما (از جمله فرزندان خوانده و فرزندان بالغ (مجرد) شما که در نتیجه بیماری یا ناتوانی به شما وابسته هستند)

اعضای خانواده شما ممکن است در کنار شما درخواست دهند و با هم به پرتغال سفر کنند ، یا ممکن است پس از اقامت شما در پرتغال برای ویزای اتحاد مجدد درخواست دهند.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

اگر برای کار مهاجرت به پرتغال را انتخاب می کنید ، باید قبل از هماهنگی ، بررسی کنید که آیا به ویزای کار پرتغال نیاز دارید یا خیر. شرایط بسته به ملیت و ماهیت شغل شما در پرتغال متفاوت است ، از آنجایی که مجوز کار پرتغال با وضعیت اقامت شما مرتبط است ، در بیشتر موارد تا زمانی که شغلی در پرتغال تضمین نشده باشد ، نمی توانید درخواست دهید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

اکثر اتباع غیر اتحادیه اروپا قبل از اینکه بتوانند در پرتغال استخدام شوند به مجوز کار پرتغال نیاز دارند ، در اکثر موارد ، مجوز کار پرتغال فقط برای اتباع غیر اتحادیه اروپا با پیشنهاد کار یا اگر فرد با یک شهروند پرتغالی ازدواج کرده باشد ، در دسترس است ، در صورت تایید ، می توانند روند اخذ ویزای کار پرتغال یا اجازه اقامت را ادامه دهند.

با این حال ، کار در کشور پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تحت تأثیر بیکاری بالای پرتغال در سال های اخیر قرار گرفته است ، پرتغال در حال حاضر سهمیه هایی برای محدود کردن تعداد مشاغلی که به اتباع کشورهای ثالث می رسد در نظر گرفته است.

بیشتر مشاغل باید به مدت 30 روز برای شهروندان پرتغالی و اتحادیه اروپا تبلیغ شوند تا اینکه استخدام و آموزش حرفه ای در پرتغال آنها را به عنوان مشاغلی طبقه بندی کند که می توانند آزادانه توسط کارمندان غیر اتحادیه اروپا پر شوند.

پس از پنج سال اقامت در پرتغال ، می توانید اخذ اقامت پرتغال از طریق کار و همچنین پس از شش سال شهروندی پرتغال را درخواست کنید. اطلاعات کامل در خصوص شرایط کاری در کشور پرتغال و لیست مشاغل مورد نیاز را می توانید در مقاله کار در پرتغال بخوانید.

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری چگونه است ؟ مقررات قانونی جدید به سرمایه گذاران خارجی این امکان را می دهد که با انتقال سرمایه ، ایجاد محل کار یا خرید ملک ، مجوز اقامت برای فعالیت سرمایه گذاری را که به آنها دسترسی منظم به قلمرو ملی دارند ، درخواست کنند ، دارندگان مجوز اقامت در فعالیت سرمایه گذاری حق الحاق خانواده ، دسترسی به مجوز اقامت دائم و همچنین تابعیت پرتغال را مطابق با قوانین فعلی دارند.

اتباع ملی کشورهای ثالث که شخصاً یا از طریق شرکتی دارای فعالیت سرمایه گذاری هستند که به طور کلی منجر به دستیابی به حداقل یکی از موقعیت های زیر در قلمرو ملی برای مدت حداقل پنج سال می شود:

  • ایجاد 10 شغل یا سرمایه گذاری تجاری
  • حداقل 350000 یورو در تجارت سرمایه گذاری کنید و حداقل 10 شغل دائمی ایجاد کنید.
  • انتقال سرمایه از 1,000,000 یورو

متقاضیان ملزم به سرمایه گذاری در حساب بانکی پرتغال یا گزینه های سرمایه گذاری مورد تایید خاص هستند.

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

یکی دیگر از بهترین راه ها برای مهاجرت به پرتغال ، اقامت پرتغال با ثبت شرکت می باشد. برای ثبت شرکت در پرتغال می توانید از طریق سه راه اقدام کنید.

  • روش آنلاین
  • روش حضوری
  • روش سنتی
اقامت پرتغال با ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشور پرتغال می توانید به راحتی و در کمترین زمان اقامت این کشور زیبا را برای خود و خانواده خود کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری

  • مدارک بیمه سلامت
  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • سوگندنامه در مورد سرمایه گذاری
  • رسید پرداخت هزینه ها
  • صورت حساب بانک
  • اصل معرفی نامه بانکی (حداکثر 6 ماه)
  • اصل و فتوکپی پاسپورت
  • اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)
  • اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهی تامین اجتماعی در مورد کارکنان
  • قراردادهای کاری شهروندان پرتغالی

اقامت پرتقال با خرید ملک

اخذ اقامت پرتقال با خرید ملک نیازی به کمک های مالی به دولت ها یا خرید املاک محدود و تایید شده ندارد و متقاضی می تواند هر ملک موجود برای فروش در پرتغال را خریداری کند.

این برنامه تنها برنامه اقامت اروپا است که تنها یک هفته در سال و تنها پس از 5 سال می توان اقامت دائم و شهروندی را با حضور فیزیکی دریافت کرد.

پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم و همچنین تابعیت و اخذ پاسپورت اقدام کنید ، البته به شرط قبولی در آزمون زبان پرتغالی در مقطع ابتدایی. پرتغال تابعیت مضاعف شما را به رسمیت می شناسد.

شما می توانید با اخذ مجوز اقامت آزادانه به تمامی کشورهای شنگن بدون ویزا سفر کنید ، با اخذ اقامت پرتغال می توانید بدون محدودیت زندگی، کار و تحصیل کنید.

با سرمایه گذاری متقاضی اصلی ، همسر و فرزندان تحت تکفل تا زمانی که هستند می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

خرید ملک به تنهایی کار آسانی نیست به خصوص اگر در کشور دیگری باشد نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

بسیار مهم است که قبل از هر اقدامی در مورد شهرها و مناطق پرتغال تحقیق کنید و بهترین مکان را برای خرید ملک با توجه به نیاز و بودجه خود در نظر بگیرید ، برخی از شهرها برای زندگی خانوادگی و تحصیل کودکان مناسب هستند ، در حالی که برخی دیگر برای اجاره مناسب هستند.

مکان های خرید ملک در پرتغال

از زمان راه اندازی ، موفقیت برنامه ویزای طلایی منجر به افزایش مداوم قیمت ملک در مکان های محبوب مانند لیسبون و پورتو شده است ، قیمت خانه در پرتغال 4.6 درصد در سال 2017، 6.1 درصد در سال 2018 و 8.3 درصد در سال 2019 افزایش یافته است.

مکان های خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در مناطق کم تراکم پرتغال مزایای خود را دارد ، املاک در این مناطق مقرون به صرفه هستند و امکان خرید چندین ملک و به حداکثر رساندن بازده را در اختیار شما قرار می دهند ، شهرها در داخل کشور مورد علاقه دانشجویان هستند و با افزایش جمعیت ، فرصت پاسخگویی به نیازهای روزافزون این شهرها نیز بیشتر می شود.

بیشتر مناطق کم تراکم در مناطق داخلی پرتغال واقع شده اند ، به جز مناطق ساحلی جنوب رودخانه لیما و شمال رودخانه سادو، مادیرا و آزور نیز مستثنی هستند. محبوب ترین مناطق کم تراکم عبارتند از:

  • پندا-گرس
  • دره دورو
  • آلنتخو

وکیل مهاجرت به پرتغال

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید ، چند مورد وجود دارد که باید قبل از ورود به این کشور انجام شود و موارد دیگر بسته به مورد خاص شما پس از ورود به آن رسیدگی می شود ، ویزاها و مجوزهای اجباری ، نحوه پیوستن اعضای خانواده به شما و همچنین نحوه یافتن ملکی برای اجاره یا خرید در اسرع وقت مسائلی هستند که نیاز به بررسی دقیق دارند و توصیه می شود با اطلاع از شرایط خاص شروع کنید.

همانطور که می دانید در دانشگاه ایران شاخه خاصی به عنوان مهاجرت وجود ندارد اما ما در شرکت مهاجرتی رجبی گروهی از حرفه ای ترین مشاوران را که در زمینه مهاجرت فعالیت می کنند را گردآوری کرده ایم و تجربیات ارزشمند این افراد را به راحتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

کار با تیمی از متخصصان می تواند هنگام مهاجرت به کشوری جدید بسیار مفید باشد ، نمایندگان ما با بسیاری از اتباع خارجی کار کرده اند و می توانند مانند وکیل مهاجرت به پرتغال به شما کمک کنند.

اگر علاقه مند به مهاجرت به پرتغال هستید ، ما می توانیم حتی قبل از ورود به این کشور به شما کمک کنیم ، اگر هنوز به این زبان صحبت نمی‌کنید (توانایی که بعداً برای اخذ اقامت مورد نیاز خواهد بود) ، تیم ما از نمایندگان مهاجرت به پرتغال می‌توانند در تمامی ارتباطات مورد نیاز با مقامات یا سایر آژانس‌ها یا مشاغل به شما کمک کنند.

اهمیت مشاور هنگام مهاجرت

نقش یک مشاور مهاجرت پرتغال از این نظر بی نظیر است که او به امور تخصصی می پردازد که می تواند در یک جایگاه کاملاً مشخص گنجانده شود ، زمانی که موکل آنها در دعوای حقوقی مربوط به امور مهاجرت درگیر است.

مهاجرت به پرتغال و اقامت دائم در این کشور برای اتباع خارجی امکان پذیر است ؛ این فرآیند باید طبق قوانین مهاجرت محلی و طبق قوانین مربوط به کار و اقامت قانونی در کشور انجام شود ، در حالی که برخی از گزینه‌ها برای اتباع خارجی ساده‌تر به نظر می‌رسند ، مانند موارد مربوط به سرمایه‌گذاری در پرتغال به منظور اخذ اقامت ، برخی دیگر شامل اشخاص ثالث ، مانند کارفرما می‌شوند.

کار با مشاور مهاجرت می تواند برای اتباع خارجی مهم و بسیار مفید باشد انواع خدمات ارائه شده توسط این متخصصان می تواند مشابه باشد.

یک مشاور خوب و ماهر راه مهاجرت را برای شما بسیار آسان می کند و مانند دوستی قابل اعتماد در مسیر مهاجرت همراه شماست.

موسسه مهاجرتی به پرتغال

همانطور که پیش تر از این نیز اشاره کردیم بهره مندی از مشاوره های تیم آی مهاجرتی یکی از کارهایی است که به شما در مهاجرت به پرتغال کمک می کند ، امروزه موسسه های زیادی در زمینه مهاجرت فعالیت می کنند اما مهم است که حتما به موسسه ای معتبر اطمینان کنید ، موسسه مهاجرتی رجبی یکی از بهترین و معتبر ترین موسسه ها در زمینه مهاجرت می باشد ؛ این شرکت با داشتن دو شعبه در شیراز و تهران به تمامی هموطنان به صورت حضوری و آنلاین مشاوره می دهد.

موسسه مهاجرتی به پرتغال

موسسه مهاجرتی به پرتغال به شما عزیزان در گرفتن ویزا کمک می کند ، هر چند روند درخواست ویزای اقامت پرتغال به هدف اقامت بستگی دارد ، در زیر ، متخصصان مهاجرت پرتغال ما فرآیند دریافت یکی از رایج ترین انواع مجوزها ، اجازه اقامت برای کارگران شاغل با ویزای اقامت را شرح می دهند.

  • دو عکس یکسان
  • گذرنامه
  • ویزای اقامت معتبر
  • شواهدی مبنی بر وسایل معیشت کافی و مدارک اسکان
  • مجوز SEF برای بررسی سوابق کیفری
  • قرارداد کار طبق قانون جاری
  • مدارکی که ثابت کند متقاضی در سازمان مالیاتی ثبت نام کرده و پرداخت کننده عادی تامین اجتماعی است.

سوالات پر تکرار مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال را در این نوشتار از آی مهاجرتی بررسی کردیم ، چنانچه سوالی در ذهن دارید ، از بخش دیدگاه استفاده کرده و آن را مطرح نمایید ، همچنین می توانید نام و شماره تماس خود را برای دریافت مشاوره تلفنی ثبت کنید.

اگر مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل داشته باشم ، آیا می توانم خانواده ام را همراه بیاورم؟

اگر با ویزای دانشجویی در پرتغال هستید ، می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خود را برای زندگی با خود بیاورید ، شما باید بتوانید ثابت کنید که منابع مالی کافی برای تامین آنها و همچنین خودتان دارید.

ئقتی صحبت از همراهی خانواده حین مهاجرت به پرتغال می شود منظور از خانواده چه کسانی هستند؟

همسر یا شریک زندگی شما
فرزندان خردسال شما (از جمله فرزندان خوانده و فرزندان بالغ (مجرد) شما که در نتیجه بیماری یا ناتوانی به شما وابسته هستند)

در چه شرایطی می توانم مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری داشته باشم؟

ایجاد 10 شغل یا سرمایه گذاری تجاری
حداقل 350000 یورو در تجارت سرمایه گذاری کنید و حداقل 10 شغل دائمی ایجاد کنید.
انتقال سرمایه از 1,000,000 یورو

بعد از مهاجرت به پرتغال چگونه میتوانم شهروند این کشور باشم؟

پس از پنج سال اقامت در پرتغال ، می توانید اقامت دائم پرتغال و همچنین پس از شش سال شهروندی پرتغال را درخواست کنید.

آیا با خرید ملک در پرتغال می توانم به اقامت این کشور را بدست آوردم؟

بله ، این برنامه تنها برنامه اقامت اروپا است که تنها یک هفته در سال و تنها پس از 5 سال می توان اقامت دائم و شهروندی را با حضور فیزیکی دریافت کرد.
پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم و همچنین تابعیت و اخذ پاسپورت اقدام کنید ، البته به شرط قبولی در آزمون زبان پرتغالی در مقطع ابتدایی.

مشاورین حرفه ای ما در آی مهاجرتی از ابتدای کار مهاجرت به پرتغال با شما عزیزان همراه هستند و تا پایان کار به شما کمک می کنند که به زندگی رویایی خود برسید ، بنابراین با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس بوده و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا شرایط این دو کشور برای مهاجرت را با هم مقایسه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *