راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به آلمان 2024 ✔ شرایط و هزینه‌ها

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت قانونی به این کشور است که می‌تواند مزایا و شرایط ایده آلی را برای دانشجویان به ارمغان آورده تا بتوانند یک زندگی آرام، باکیفیت و پر از رفاه و آسایش را برای خود و خانواده‌شان بسازند.

همراه با کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب شرایط و قوانین لازم جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان را بررسی نموده و درخواست می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنیم؟

مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌تواند با کمترین هزینه شما را به دنیای تحصیل وارد ساخته و از طریق دوره‌های زبان آغاز و در بالاترین مقاطع به پایان برسد.

فهرست مطالب

جهت دستیابی به مهاجرت تحصیلی به آلمان در ابتدای امر نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های این کشور می‌باشد که هر موسسه و دانشگاه دارای ضوابط و قوانین خود در پذیرش دانشجویان می‌باشد و مدارکی خاص را از متقاضیان درخواست می‌نماید. 

حتما مطلب تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن را در سایت ما مطالعه نمایید تا از تمام جزئیات در این باره و چگونگی دستیابی به آن مطلع شوید.

خوشبختانه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل امکان‌پذیر بوده و دانشجویان پس از دریافت مدرک خود می‌توانند در این کشور با داشتن شرایط مناسب اقامت نموده و پس از مدت زمانی معین و ارائه شرایط لازم به اقامت دائم و حتی تابعیت آلمان دست پیدا کنند. 

مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان

شاید برای برخی از عزیزان سوال باشد که مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه و به چه ترتیبی است؟ مهاجرت به آلمان تحصیلی نیاز به پشت سر گذاشتن مراحلی با ترتیب خاص دارد که اولین آن اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های آلمان در یکی از مقاطع کارشناسی تا دکترا را دارد. در نهایت با پایان تحصیلات مدرک دانشگاهی معتبر به دانشجویان اعطا می‌شود.

اخذ اقامت تحصیلی آلمان پس از اخذ مدرک فقط از طریق یافتن شغلی مناسب و اشتغال در این کشور ممکن پذیر است؛ یعنی تحصیل در این کشور فقط ویزای اقامت موقت برای تحصیل در دانشگاه را به همراه می‌آورد و دریافت اقامت دائم با اشتغال امکان پذیر است.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت تحصیلی به آلمان+ پادکست

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید برخی از الزامات اصلی را فراهم سازید که ما در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید به آنها پرداخته‌ایم، حتما تا پایان آن را مشاهده کنید تا به اطلاعات خوب و مفیدی برسید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان
چگونه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنیم؟

در صورتی که پس از اتمام تحصیلات دانشجو بتواند در شغلی مناسب مشغول شود؛ ویزای تحصیلی وی به ویزای کار تبدیل و در نهایت می‌تواند به اقامت دائم برسد. پس دقت کنید که مهاجرت تحصیلی به آلمان در نهایت باید به اشتغال ختم شود، به همین خاطر بهتر است که دانشجویان در حین تحصیل به کار پاره وقت مشغول شوند تا با شرایط، قوانین و فضای کاری آلمان آشنا و بتوانند کارفرمایان مناسب جهت اشتغال پس از اتمام تحصیل را نیز بهتر بشناسند.

مقاله شرایط کار در آلمان می‌تواند در یافتن شغل پس از پایان تحصیل بسیار مفید باشد و شما را با شرایط کار و کاریابی در آلمان کاملا آشنا سازد تا راحت تر و سریع تر شغل مناسب خود را بیابید.

اقامت تحصیلی آلمان

همانطور که گفتیم اخذ اقامت تحصیلی آلمان با پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است که به صورت یک ویزای اقامتی موقت برای دانشجویان صادر می‌شود و مدت زمان آن نیز بستگی به مقطع تحصیلی و شرایط تحصیلی دانشجویان دارد.

دقت داشته باشید که پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های آلمان در هر مقطع و هر دانشگاه و تحت هر شرایطی که باشد؛ منجر به صدور اقامت دائم نشده و تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی فقط با ویزا و اقامت موقت همراه است.

اقامت تحصیلی آلمان محدود است و چنانچه موفق به یافتن کار و یا ادامه تحصیل در آین کشور نشوید دولت شما را مجبور به خروج و بازگشت به کشور خودتان می‌کند. مدت اقامت تحصیلی می‌تواند از 1 سال تا 7 سال با توجه به رشته، دانشگاه، مقطع و زبان تحصیلی متغیر باشد؛ اما در هر صورت محدود بوده و به هیچ عنوان به جز اشتغال قادر به دائمی شدن نیست.

شما در این مدت قادر به دسترسی به سایر کشورهای عضو شنگن با مدت زمانی محدود بوده و می‌توانید به کار دانشجویی نیز با شرایطی محدود مشغول شوید تا کمک مخارجی را برای زندگی به دست آورید، مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت آی مهاجرتی بخوانید تا با جزئیات مخارج و هزینه‌های دانشجویان در این کشور آشنا شوید.

در ادامه شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل چنانچه پس از استخدام و دریافت ویزای کاری این کشور بتوانید به مدت 5 سال در آلمان اقامت داشته و بیمه و مالیات خود را بپردازید، قادر به دریافت اقامت دائم آلمان می‌شوید و چنانچه 8 سال اقامت شما ادامه یابد، مجاز به دریافت تابعیت این کشور خواهید شد. البته در صورتی که موفق به دریافت کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپا شده باشید، بسیار زودتر و در مدت 2 تا 3 سال می‌توانید به اقامت دائم آلمان برسید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان بدین صورت است که در ابتدای امر شما باید پذیرش و قبولی در یکی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های این کشور را به دست آورید که این موضوع نیاز به ارائه یک رزومه تحصیلی قوی، سوابق تحصیل مناسب در مقطع تحصیلی پیشین و مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی معتبر با سطح قابل قبول به دانشگاه مدنظرتان دارد.

در ادامه مهاجرت تحصیلی به آلمان، پس از آن باید هنگام دریافت مدرک و اتمام تحصیلات بتوانید یک شغل مناسب در این کشور را یافته و توسط کارفرمایی آلمانی استخدام شوید.

در این صورت ویزای تحصیلی‌تان به ویزای کاری آلمان تغییر می‌نماید و شما مجوز کار و اقامت در آلمان را به طول مدت زمان قراردادتان به دست می‌آورید که حداکثر 3 ساله می باشد؛ اما در صورت تمدید قرارداد کار یا استخدام در شغلی جدید همواره قابل تمدید می‌باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان پس از دریافت مدرک دیپلم یکی از بهترین گزینه‌هایی است که افراد علاقه‌مند به تحصیل در کشورهای اروپایی پیش‌روی خود دارند. در این مقطع می‌توان با ارائه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه و سپری کردن دوره پیش نیاز، تحصیل در بهترین رشته‌های دانشگاهی از جمله علوم پزشکی و مهندسی را آغاز نمود.

البته خوب است دقت داشته باشید که فاصله دریافت مدرک دیپلم از زمان درخواست شما نباید بیش از سه تا چهار سال باشد و در صورت درخواست در مدت زمانی بیشتر، شانس شما کاهش خواهد یافت. این مقطع را می‌توان بهترین زمان برای ساختن آینده خود در کشوری خارجی دانست که شما را از ابتدا به سیستم آکادمیک یک کشور وارد ساخته و زمینه کار در آینده را نیز برایتان فراهم می‌سازد.

دانشگاه‌های آلمان اکثر رشته‌های تحصیلی در این مقطع را در صورت تسلط به زبان آلمانی به صورت رایگان به دانشجویان ارائه نموده و تنها در هر سال تحصیلی هزینه اندکی بابت ثبت نام از دانشجو دریافت می‌کند. پس تنها با داشتن مبلغ مناسبی جهت تامین مخارج زندگی و دریافت مشاوره از کارشناسان آی مهاجرتی به آسانی در مطع کارشناسی آلمان به تحصیل مشغول شوید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های کشور آلمان با داشتن رنکینگ‌های ایده‌آل، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در اکثر مقاطع را در اختیارتان قرار می‌دهند و تنها ملاک مهم برای پذیرش دانشجویان بین المللی در این مقطع، داشتن سطح علمی قابل توجه است که نشان دهد شما دوره کارشناسی تان را در دانشگاهی با رتبه مناسب گذرانده و معدل خوبی دارید.

طول دوره تحصیل در این مقطع با توجه به رشته دانشگاهی‌تان یک تا دو سال زمان برده و گپ تحصیلی‌تان نیز نباید بیش از 4 تا 5 سال باشد. در ابتدای درخواست مدرک شما به صورت دقیق توسط سیستم تحصیلی دانشگاهی آلمان بررسی شده و در صورت نیاز برخی از واحدهای درسی به صورت پیش نیاز به برنامه درسی تان افزوده می شود.

ترم‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان در دو ماه سپتامبر و ژانویه آغاز می‌شود که البته بسته به دانشگاه می تواند در ماه‌های دیگر سال نیز اتفاق بیوفتد که البته هر یک ظرفیت‌های خاص خود را دارند. 

خوب است بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان با شهریه‌های سنگینی همراه است که توصیه می‌کنیم حتما از طریق دریافت مشاوره، به آسانی پذیرش در دانشگاه‌های دولتی را برای خود ممکن سازید و متحمل شهریه بالا نشوید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقطع دکتری

گام آخر تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های کشور آلمان را می توان مقطع دکترا دانست که دانشگاه‌های کشور آلمان، بهترین امکانات آموزشی خود را برای دانشجویان این بخش فراهم نموده‌اند. البته به همین میزان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای این مقطع نیز دشوارتر می‌باشد.

 زیرا در این دوره شما باید با یک استاد راهنما به طور مستقیم ارتباط برقرار نموده و با ارائه رزومه تحصیلی تان و هدفی که از تحصیل در مقطع دکتری در ذهن دارید، او را متقاعد به حمایت از خود نمایید. مکاتبه و مصاحبه با او می‌تواند چند جلسه به طول انجامد اما در نهایت منجر به دریافت بورسیه تحصیل شود.

دریافت بورسیه دوره دکترا علاوه بر پوشش هزینه های اندکی که برای دانشگاه وجود دارد، می‌تواند مخارج زندگی‌تان را نیز پوشش دهد که مزیتی منحصربفرد می‌باشد.

معدل بالا، دستاوردهای علمی قابل توجه، سطح علمی خود در هنگام مصاحبه و کارهای پژوشهی از فاکتورهای مهمی هستند که شانس شما را برای رسیدن به بورسیه تحصیلی افزایش می‌دهد.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقطع دکتری

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

کشور آلمان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای علم پزشکی دانست که دستاوردهای قابل توجهی را برای بشر به ارمغان آورده است. دانشگاه های پزشکی این کشور نیز سالانه با درخواست‌های زیادی برای پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی هستند که با درنظر گرفتن معیارهای مشخصی، دانشجویان برتر را پذیرش می نمایند.

شاید ورود به رشته پزشکی در دانشگاهای آلمان کمی دشوار به نظر برسد، اما داشتن درآمد خوب و جایگاه اجتماعی قابل توجه، هر فرد را ترغیب به تحصیل در این رشته می‌نماید.

شرط اصلی و مهم تحصیل پزشکی در آلمان همانگونه که در مقاله مربوطه گفته ایم، تسلط به زبان رسمی آلمانی است که تمامی دروس به این زبان ارائه شده و در محیط کار نیز بسیار موردنیاز است. طول تحصیل پزشکی عمومی در حدود 6 سال و دندانپزشکی 5 سال است که می‌تواند تا یک سال بیشتر شود.

سپری کردن دوره کالج پس از ارائه مدرک دیپلم، گام ورود به دانشگاه‌های پزشکی آلمان بوده و معمولا دروس پایه پیش نیاز را در غالب واحدهای درسی آموزش داده و با برگزاری یک آزمون نهایی صلاحیت فرد را تایید می کنند.

بررسی شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

تحصیل در رشته دندانپزشکی از دیگر رشته‌های محبوب دانشگاه‌های علوم پزشکی آلمان است که در حدود 5 سال زمان می‌برد که در صورت تمایل به دریافت تخصص سه سال به آن افزوده می‌شود.

همانگونه که گفتیم درخواست ورود به دانشگاه‌های پزشکی آلمان بالا بوده و به شما توصیه می‌شود تا نمرات خود را در بالاترین حد ممکن به دانشگاه ارائه دهید. دروس تخصصی همانند زیست ، شیمی و فیزیک به همراه زبان آلمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدرک دیپلم تان نیز باید توسط دانشگاه تایید شود.

رشته دندانپزشکی نیز مانند اغلب رشته‌های دانشگاهی این کشور به زبان آلمانی بوده و دانشجویان باید مدرک C1 را ارائه دهند. بر روی عنوان تحصیل دندانپزشکی در آلمان ما کلیک کنید تا از به روزترین جزئیات و هزینه‌ها در این رابطه مطلع شوید.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان

پذیرش در رشته های علوم پزشکی آلمان نیازمند هوش و انگیزه بالا است و دانشجویان باید با یادگیری زبان آلمانی آن را تقویت سازند. تحصیل در رشته پرستاری در آلمان به دو شیوه امکان پذیر است:

  • آوسبیلدونگ : دوره آموزشی به مدت سه سال که باید مدرک زبان آلمانی B2 ، سن کمتر از 30 سال و دیپلم معتبر داشته باشید.
  • دوره دانشگاهی : معدال سازی مدرک دیپلم خود (  مدرک Abitur  ) و دوره زبانی B2 ، خوب است بدانید که در این دوره دانشجویان مبلغ اندکی را به عنوان حقوق دریافت می کنند

مقاله تحصیل پرستاری در آلمان که توسط کارشناسان ما ویرایش شده استف اطلاعات دقیق و به روز در رابطه با این رشته را در اختیارتان قرار می دهد.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم

بسیاری از متقاضیان با این ابهام مواجه هستند که چگونه به آلمان مهاجرت تحصیلی کنیم ؟! یا اینکه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل فقط از طریق پذیرش در دانشگاههای این کشور امکان پذیر است ؟!

در جواب باید بگوییم که ورود به دانشگاه یکی از روش های مهاجرت تحصیلی به آلمان به خصوص برای دارندگان مدرک دیپلم می باشد.

آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان سیستم آموزشی خاص خود را دارد که برای شهروندان خارجی ناشناخته است، افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند و گپ تحصیلی زیادی ندارند و هنوز در بازه 18 تا 24 سال می باشند می توانند از طریق پذیرش و ثبت نام در دوره های اوسبیلدونگ ( آموزش های فنی حرفه ای ) نیز به مهاجرت تحصیلی به آلمان دست پیدا کنند.

در سیستم آموزشی آلمان بسیاری از رشته های تحصیلی که نیاز به آموزش عملی دارند؛ در دوره های مهارتی تحت عنوان آوسبیلدونگ به علاقمندان ارائه می شوند.

این دوره ها شامل 500 رشته تحصیلی می شوند و مهم ترین عامل در پذیرش و قبولی در این دوره ها تسلط بالا و قوی به زبان آلمانی است. 

علاوه بر این باز از طریق پذیرش در فاخ هخشوله ها ( دانشگاه های علمی کاربردی ) نیز می توانید به تحصیل در این کشور مشغول شده و در نهایت اقامت تحصیلی آلمان را به دست آورید.

Educational immigration to Germany with a diploma

بررسی شرایط ورود به کالج های آلمان

کالج های کشور آلمان گام نخست ورود به سیستم دانشگاهی این کشور به شمار میروند و اغلب دانشجویان بین المللی تحصیل در آلمان را از این کالج ها شروع می کنند. در رشته های حساسی همچون پزشکی نیز اهمیت گذراندن دورس این کالج ها دو چندان شده و می تواند سکوی پرتاب متقاضی نیز القی شود.

در این کالج ها دوره های متنوعی در مدت زمان کوتاه تری برگزار شده و شما می توانید پس از دریافت مدرک برای ورود به رشته های برتر آلمان درخواست دهید. یکی از فاکتورهای مهم ورود به کالج های کشور آلمان شرایط سنی فرد است که در هنگام درخواست مورد بررسی قرار می گیرد.

در واقع داوطلب باید نشان دهد که پس از سپری کردن دوره موردنظر خود در کالج قصد ورود به یک رشته دانشگاهی و یا بازار کار کشور آلمان را داشته و شرایط مناسب هر یک را نیز دارا است. در تمامی کالج های فعال در این کشور شما زبان آلمانی را به عنوان بخش مهمی از آموزش خواهید یافت و پذیرش معمولا دو بار در سال اتفاق می افتد.

بررسی شرایط ورود به کالج های آلمان

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را خوب است که پس از دیپلم و در سن 18 سالگی خود آغاز کنید تا هم در رشته و دانشگاه‌های خوب به پذیرش برسید و هم بابت آینده شغلی‌تان آسوده خاطر باشید. هر چه سن شما در هنگام درخواست برای ورود به هر مقطع پایین‌تر باشد و گپ تحصیلی کمتری داشته باشید، شانس دریافت پذیرش برایتان بالاتر خواهد بود. 

به عنوان مثال نهایت سن پذیرش در کالج های کشور آلمان را می توان از 18 تا 23 سال دانست و پس از آن ورود به مقطع کارشناسی دشوار می شود.

البته برای مقاطع تحصیلات تکمیلی انچنان شرایط سنی خاصی مدنظر گرفته نمی‌شود اما این به معنای نبود شرط سنی در هر دانشگاه نیست. برای ورود به مقطع ارشد بهتر است که تا 30 سالگی و برای دکترا تا 40 سالگی اقدام کنید تا بیشترین شانس ممکن را داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

همانطور که مهاجرت تحصیلی به آلمان دارای مراحل مختلف و جداگانه‌ای می‌باشد، هر مرحله نیز نیازمند ارائه مدارک مورد نیاز خود می باشد. متقاضیان در ابتدای امر باید مدارکی را جهت پذیرش دانشگاه و همچنین دریافت ویزای تحصیلی به دانشگاه و سفارت ارائه نمایند تا موفق به ثبت نام شده و در نهایت ویزای تحصیلی خود را به دست آورند.

اما در نهایت مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان شامل مدارکی نیز می‌گردد که فارغ التحصیلان باید به کارفرمایان ارائه نمایند تا بتوانند به استخدام در شغلی در آمده و در نهایت با ارائه مدارک لازم ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند. این مدارک با توجه به شرایط و تحصیلات فرد و همچنین نوع مشاغل تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشد و یا مدارک اضافه طلب شود که حتما توسط کارفرمایان اعلام می شود.

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان معتبر و یا هرگونه مدرکی دال بر تسلط به زبان آلمانی
  • ارائه ویزای تحصیلی به کارفرما
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به کارفرما
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • انگیزه نامه و هدف از استخدام و انجام شغل مربوطه

طبق تجربه بالایی که در امر مهاجرت داریم، توصیه می‌کنیم که پیش از اقدام جهت یافتن شغل یا استخدام؛ حتما مقاله صفر تا صد اقتصاد آلمان را مطالعه کرده تا به طور کامل شرایط اقتصادی و کاری این کشور را بهتر بشناسید و بتوانید در زمینه‌های مناسبی شروع به تحصیل و پس از آن اشتغال و کار در این کشور نمایید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

یقینا هر شخص متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از سوال‌هایی که پس از اطلاع از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به آلمان در ذهن دارد؛ این است که حالا چه مقدار نیاز به هزینه برای این کار هست؟! یقینا این موضوع با توجه به شرایط هر فرد و با توجه متغیرهایی همچون: رشته تحصیلی، محل تحصیل، دانشگاه محل تحصیل، سبک و عادات زندگی و غیره با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

اما بازهم می‌توان مقداری را به طور متفاوت برای دانشجویان با توجه سوابق دانشجویان قدیمی و درحال تحصیل در نظر گرفت و به عنوان یک شاخص به آن توجه کرد. در جدول زیر مبلغی که  جهت هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان به طور متوسط از ابتدا تا انتها و دریافت اقامت دائم نیاز می‌باشد را مشاهده می‌نمایید:

هزینه کرد مورد نیازمبلغ به طور متوسط
هزینه اخذ ویزای تحصیلی80 یورو
هزینه تحصیل در دانشگاه دولتیرایگان اما حداکثر 800 یورو سالانه بابت ثبت نام
هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی5 هزار تا 20 هزار یورو سالانه
هزینه اجاره آپارتمان380 تا 1500 یورو ماهانه
هزینه خوراک150 تا 300 یورو ماهانه
هزینه پوشاک1000 تا 3000 یورو سالانه
هزینه حمل و نقل100 تا 150 یورو ماهانه
هزینه بیمه دانشجویی100 تا 200 یورو ماهانه
هزینه خدمات رفاهی100 تا 300 یورو ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی50 تا 250 یورو ماهانه

مقالات زیر نیز در زمینه مهاجرت به کشور آلمان راهگشای خوبی برای شما علاقه مندان می باشند:

مهاجرت تحصیلی به آلمان با دوره زبان آلمانی

ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان نیازمند ارائه مدرک زبان معتبر و مورد تایید است که برخی از داوطلبان قبل از ورود به این کشور آن را کسب نموده و برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا با ثبت نام در کالج‌های آلمان به تسلط کافی برسند.

مهاجرت به کشور آلمان با ثبت نام در دوره‌های زبان، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که علاقه مندان توصیه می‌شود، اما شرایط خاص خود را داراست. هم اکنون دریافت ویزا صرفا جعت شرکت در دوره‌های زبان آلمانی دشوار شده و تنها با دریافت پذیرش از یک دانشگاه می‌توان سفارت را قانع به صدور ویزا جهت شرکت در این دوره‌ها نمود.

البته گفتنی است که در همان ابتدا نیز شما باید دانش اندکی از زبان آلمانی در حد A1 را داشته باشید تا بتوانید مهاجرت تحصیلی به آلمان را برای خود رقم بزنید.

این دوره ها می‌تواند از سه ما تا یک سال طول کشیده و قابل تمدید نیز باشد. داوطلب باید به مدت 18 ساعت در هفته به یادگیری زبان پرداخته و در نهایت با کسب نمره قبولی، ویزای دوره زبان را به ویزای تحصیلی مبدل سازد.

هزینه دوره نیز با توجه به کالج و دوره منتخب دانشجو متغیر است و خصوصی و دولتی بودن کالج نیز تفاوت قابل توجهی در میزان شهریه ایجاد می‌نماید.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان یکی از بهترین دوره‌های مهارتی در سراسر اروپا به شمار می‌رود که همانند دانشگاه‌های آموزش های تخصصی را ارائه می‌دهد. این دوره های کارآموزی بین 6 ماه تا 4 سال بوده که نه تنها از داوطلبین شهریه دریافت نمی کند، بلکه می توان در برخی موارد حقوق نیز دریافت کرد. 

در این دوره افراد برای ورود به بازار کار مهارت و تخصص لازم را کسب کرده و می توانند ضمن آموزش درامد نیز داشته باشند. این دوره سه نوع آموزش کلی را شامل می شود:

  • آوسبیلدونگ‌های دوگانه (Duale Berufsschuldung)
  • دوره‌های آموزش حرفه‌ای مدرسه محور (Schulische Ausbildung)
  • آموزش یکپارچه (Ausbildungsorientiertes)
شرایط مهاجرت به آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

شرایط سنی ( 18 تا 25 سال ) به همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه تمکن مالی از شرایط اصلی ورود به این دوره است و خوب است که یک مرکز در آلمان نیاز شما به کارآموزی را تایید کند. با توجه به اهمیت این دوره کارشناسان ما در مقاله آوسبیلدونگ آلمان هرانچه را که باید در این زمینه بدانید، برای شما فراهم نموده اند.

 مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به آلمان

به هیچ عنوان اهمیت مشاوره و استفاده از تجارب کارشناسان، متخصصین و افراد با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان را دست کم نگیرید. این افراد تجربه دانشجویان بسیاری که برای این هدف اقدام کرده و نتایج که به دست آورده‌اند را در اختیار دارند که بسیار راهگشا و راهنمای شما خواهد بود تا بدون هیچگونه اشتباه و هزینه اضافه به بهترین انتخاب و نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

البته دقت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که بهترین و باتجربه‌ترین موسسه مهاجرتی و مشاورین فعال در این زمینه را انتخاب و از آنان مشاورات لازم را دریافت نمایید. به همین خاطر بررسی کارنامه و سوابق آنان از اعم واجبات است و بهترین ملاک برای میزان اعتماد به یک موسسه و یا مشاور.

شما می توانید با تماس با آی مهاجرتی از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به آلمان بهره مند شوید و با ارائه شرایط اولیه خود و ارتباط با مشاورین ما برای انجام مراحل بعد و دستیابی به این هدف بزرگ آماده شوید.

در این مطلب تلاش کردیم تا مهاجرت تحصیلی به آلمان را به بهترین و شیواترین روش ممکن به شما ارائه نماییم، جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین خبره آی مهاجرتی در تماس باشید و یا به صورت حضوری به کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر معالی آباد شیراز مراجعه نمایید. ضمنا مقاله سرمایه گذاری در آلمان نیز توسط کارشناسان فعال مجموعه در آلمان تهیه شده و برای عزیزانی که قصد راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری، در کنار تحصیل را دارند حتما پیشنهاد می شود.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به آلمان

با مهاجرت تحصیلی به آلمان، مدارک و شرایط پذیرش تحصیلی این کشور آشنا شدید، در ادامه پرتکرار‌ترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده شده را پاسخ می‌دهیم ، شما همچنین می‌توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

بله، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه و اشتغال در این کشور می‌توانند به اقامت دائم و تابعیت آلمان دست پیدا کنند.

چنانچه پس از استخدام و دریافت ویزای کاری این کشور بتوانید به مدت 5 سال در آلمان اقامت داشته و بیمه و مالیات خود را بپردازید قادر به دریافت اقامت دائم آلمان می‌شوید و چنانچه 8 سال در این کشور اقامت کرده و مالیات و بیمه بپردازید مجاز به دریافت تابعیت این کشور خواهید شد.

کسب بلوکارت اروپا باعث می شود بسیار سریع‌تر و زودتر بتوانید اقامت دائم آلمان را به دست آورید؛ افراد دارای این کارت در مدت 2 تا 3 سال می‌توانید به اقامت دائم آلمان برسند.

 متوسط هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در آلمان ماهانه در حدود 800 یورو تا 1200 یورو می‌باشد.

دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان هستند و شهریه ای بابت تحصیل از دانشجویان دریافت نمی کنند؛ اما سالانه حداکثر تا 800 یورو را باید بابت هزینه‌های ثبت نام به دانشگاه پرداخت کرد.

دریافت ویزای کشور آلمان را از زبان برخی از کلاینت های آی مهاجرتی بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه