مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا یکی از روش های مهاجرت و نقل مکان به این کشور می باشد که بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان خارجی به خصوص از کشورمان از این طریق خود را به اسپانیا می رسانند و پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور و دریافت مدرک به اقامت خود ادامه می دهند. مهاجرت تحصیلی به اسپانیا نیازمند شرایط خاصی است که در ادامه این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی به توضیح آن خواهند پرداخت.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل یکی از روش های ارزان و ایمن مهاجرت به این کشور است که می تواند با هزینه های نه چندان بالایی و با یک خیال مطمئن اقامت این کشور را برای شما به ارمغان آورد که دلیل آن ارزان بودن هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاهی در این کشور می باشد.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

 با اتمام تحصیلات و اخذ مدرک از اسپانیا، دانشجو ملزم به بازگشت به کشور خود می باشد؛ مگر اینکه قصد ادامه تحصیل یا اشتغال داشته باشد.

فهرست مطالب

در کنار این نیز پذیرش نه چندان سخت و قابل دسترس در دانشگاه ها نیز این روش را مناسب و مطمئن می ساخته و سالانه دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب می نماید .

البته شناخت کافی پیدا کردن از بازار کار و اوضاع اقتصادی این کشور نیز بسیار مهم است که بتوانید در زمینه های مناسبی که بازار کار خوبی در این کشور دارند به تحصیل مشغول شوید و پس از اتمام تحصیلات و دریافت مدرک به راحتی شغل مناسب را بیابید. مقاله صفر تا صد اقتصاد اسپانیا در سایت آی مهاجرتی اطلاعات مناسبی در این زمینه به شما ارائه می نماید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

شاید سوال شما نیز باشد که چگونه به اسپانیا مهاجرت تحصیلی کنیم؟ باید بگوییم که مراحل مهاجرت تحصیلی به اسپانیا مشخص است و دارای سختی چندانی نیست. در ابتدای امر یقینا شما باید بتوانید از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور در یک رشته تحصیلی پذیرش گرفته و ثبت نام کنید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

با توجه به اینکه هر کشور برای ارائه ویزا به متقاضیان مهاجرت شرایطخاص خود را دارد در این ویدیو مدیریت محترم به روزترین اطلاعات را در اختیار شما قرار داده و شما می توانید با تماشای آن با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا به خوبی آشنا شوید.

در صورتی که هر سوالی در ذهنتان ایجاد شد، کافی است با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به اسپانیا
مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

دقت کنید که با اتمام تحصیلات و اخذ مدرک دانشجو ملزم به بازگشت به کشور خود می باشد؛ غیر از اینکه قصد ادامه تحصیل در مقطع بعدی را داشته باشد و موفق به پذیرش دوباره در مرکز تحصیلی خود یا دانشگاهی دیگر شود و یا بتواند در شغلی در این کشور استخدام و به کار مشغول شود . پس دقت کنید که اقامت تحصیلی اسپانیا به طور دائم از طریق تحصیل مقدور نیست و باید به کار و اشتغال مبدل شود.

به همین خاطر بهتر است که در حین تحصیل به کار دانشجویی مشغول شوید تا با بازار کار و کارفرمایان مختلف بهتر و بیشتر آشنا شده و شاید در همان حین تحصیل موفق به یافتن شغلی ادامه دار پس از پایان تحصیل نیز بشوید. داشتن شغل دانشجویی، می تواند بسیار در یافتن شغل پس از پایان تحصیل تان تاثیر گذار باشد.

در نهایت با یافتن شغل مناسب ویزای تحصیلی شما به ویزای کار تغییر کرده و به مدتی محدود اجازه  اقامت برایتان صادر می شود که در صورت ادامه روند کاری و فراهم بودن شرایط قابل تمدید می باشد.

اقامت تحصیلی اسپانیا

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا همانطور که متوجه شدید به دو بخش تقسیم می شود:

  • اقامت در حین تحصیل
  • اقامت پس از تمام تحصیلات

اقامت تحصیلی اسپانیا که به واسطه اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور به دانشجویان داده می شود، همواره و به طور قطع موقت می باشد که معمولا به اندازه مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک در هر مقطع صادر می شود؛ که برای مقطع لیسانس 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 تا 5 سال است.

پس شما برای تحصیل در این کشور نمی توانید اقامت دائم بگیرید و باید ابتدا ویزای موقت را دریافت و پس از اتمام تحصیلات با فراهم آوردن شرایط جهت اخذ اقامت دائم اسپانیا اقدام نمایید. توصیه می کنیم صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را از کارشناسان آی مهاجرتی به صورت رایگان مشورت بگیرید تا موفق به اخذ پذیرش در یک دانشگاه مناسب شده و درنهایت اقامت دائم را به دست آورید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا​

شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

یقینا جهت دستیابی به مهاجرت تحصیلی به اسپانیا باید شرایطی را فراهم آورید که این امکان فراهم و قادر به دستیابی به این هدف شوید. در وهله اول شما باید یک رزومه مناسب، قوی و مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه و رشته مد نظرتان تهیه کرده که با ارسال آن قادر به پذیرش و تحصیل در آن جا شوید. دقت داشته باشید که باید از شرایط و مدارک مورد نیاز هر دانشگاه اطلاعات دقیق و به روزی به دست آورید؛ زیرا همواره این موارد در حال تغییر هستند.

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و اتمام تحصیلات خود همانطور که گفتیم باید در شغلی مناسب در این کشور استخدام و مشغول به کار شوید، حال اگر بلافاصله پس از دریافت مدرک شغلی را در دسترس نداشته باشید دولت بازهم به شما یک اجازه اقامت موقت 12 ماهه را صادر کرده تا به جستجوی شغل پرداخته و در آن استخدام شوید؛ اما چنانچه موفق نشوید این مجوز قابل تمدید نبوده و باید به کشور خود بازگردید.

حال اگر شغلی را بیابید و به استخدام درآیید؛ ویزای شما به ویزای کار تغییر کرده و یک ویزای 2 ساله موقت برایتان صادر می شود که در صورت ادامه استخدام و وجود شرایط لازم همواره قابل تمدید می باشد. در نهایت پس از 5 سال کار در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات خود می توانید اقامت دائم را دریافت کرده و 5 سال پس از دریافت اقامت دائم برای دریافت تابعیت و پاسپورت اقدام نمایید.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با مدرک دیپلم

یکی از بهترین روش های مهاجرت تحصیلی به اسپانیا که می تواند انتخاب زمانی درستی نیز تلقی شود را باید مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با مدرک دیپلم در نظر بگیرید . زیرا با این اقدام شما می توانید از همان ابتدای تحصیلات عالی را در یک کشور بسیار معتبر و با کیفیت با هزینه های بسیار مقرون به صرفه و ارزان به تحصیل مشغول شده و شرایط را برای اقامت دائم خود فراهم سازید.

یقینا پذیرش در مقاطع بالاتر نیاز به رزومه ای کامل تر و با کیفیت بالاتر دارد، اما برای مقطع لیسانس به همان رزومه ای مناسب از مقطع تحصیلی دبیرستان می باشد که معمولا راحت تر تهیه می شود. به همین دلیل نیز اکثر مهاجرت به اسپانیا تحصیلی را از سوی دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان کشورمان از همین مقطع دیپلم و برای تحصیل در دوره کارشناسی می بینیم.

بهتر است جهت آشنایی با شرایط لازم جهت یافتن شغل مناسب و با درآمدهای بالا در این کشور و بررسی دیگر جوانب این امر برای یافتن شغل پس از پایان تحصیل و دریافت مدرک در این کشور مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و در صورت نیاز نیز با کارشناسان ما در دفاتر تهران یا شیراز تماس حاصل کرده و از راهنمایی های آنان به رایگان بهره مند شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

در اینجا سوال پیش می آید که برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا نیاز به چه مدارکی داریم؟ باید گفت که شما در مراحل مختلف نیاز به مدارک مختلفی دارید؛ در مرحله اول باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را تهیه و برای آنان ارسال نموده و موفق به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از مراکز آموزشی این کشور شوید. پس از قبولی باید مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را آماده و به سفارت تحویل دهید تا ویزای شما صادر شود.

اما پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور نیاز به مدارکی دارید که به کارفرمایان مختلف در این کشور برای استخدام ارائه نمایید که در اکثر موارد مشترک هستند، اما امکان دارد حرفه یا شغلی نیاز به یک مدرک خاص داشته باشد و یا یک کارفرما یک مدرکی خاص را از متقاضیان خود طلب کند.

در ادامه مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا که جهت جستجوی کار و استخدام نیاز دارید را مشاهده می نمایید:

  • پاسپورت معتبر
  • ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت موقت پس از تحصیل
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و در صورت نیاز ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان اسپانیایی و اثبات میزان تسلط به آن
  • سوابق کاری مرتبط در صورت وجود
  • گوهی عدم سود سابقه

در صورت نیاز مدرکی خاص و یا مرتبط با شغل مورد نظر حتما از سوی کارفرما به متقاضیان اعلام می شود.

آی مهاجرتی و پذیرش های موفق دانشگاهی

اعتماد به ما هزینه نیست بلکه یک امتیاز بزرگ برای پیشبرد اهداف بلند مدت مهاجرتتان خواهد بود. ما پاسخ اعتماد شما را با سطح بالای کیفیت خدماتمان به شما خواهیم داد.

ویدیویی که مشاهده میکنید حاصل تلاش کارشناسان آی مهاجرتی در مسیر اخذ پذیرش های تحصیلی از دانشگاه های کشورهای مختلف است. 

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش کشورهای مختلف

هزینه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را که دانشجویان به آن اهمیت بسیاری می دهند را باید هزینه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا معرفی کنیم که به بخش های مختلف و دسته های گوناگونی تقسیم می شود. در قدم اول شما باید مبالغی را جهت اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی برای دریافت ویزا، ترجمه مدارک، هزینه بررسی مدارک، بلیت هواپیما و غیره بپردازید که تمامی آن ها را با جزئیات در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا برای شما عزیزان تهیه نموده ایم.

اما پس از شروع تحصیل شما باید هزینه های شهریه و تحصیل خود را در کنار هزینه های اقامتی و زندگی خود در این کشور مد نظر قرار دهید؛ که معمولا با توجه به شهر و دانشگاه محل تحصیل در کنار رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، زبان تحصیل و غیره متفاوت خواهد بود و برای هر فردی مبلغی خاص را در بر می گیرد. اما به طور کلی مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا 1000 تا 4000 هزار یورو در سال و مقطع کارشناسی ارشد نیز 1500 تا 3500 یورو شهریه را در بر می گیرد.

اما این مقدار در دانشگاه های خصوصی می تواند تا 20 هزار یورو در سال نیز برسد. سایر هزینه هایی که یک دانشجو در طول اقامت خود در این کشور چه در حین تحصیل و چه پس از یافتن شغل و یافتن کار باید بپردازد به شرح زیر است:

هزینهمبلغ ماهانه
اجاره مسکن350 تا 1000 یورو
خوراک و غذا60 تا 250 یورو
قبوض و انرژی20 تا 100 یورو
حمل و نقل30 تا 80 یورو
مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

دانستن جوانب مختلف یک مقصد مهاجرتی حق شماست، پس مقالات زیر را حتما مطالعه کنید:

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

لازم است یادآوری کنیم که اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را به بهترین حالت ممکن تجربه نمایید و بهترین نتیجه را دریافت کرده و در نهایت به یک شغل مناسب با درآمد بالا و اقامت دائم این کشور برسید، حتما باید با متخصصان و افراد باتجربه در ای زمینه مشورت و از تجارب و نتایج دیگر افراد متقاضی استفاده نموده و بهترین انتخاب ها را انجام دهید.

موسسات مهاجرتی معتبر و با سابقه بسیار، می توانند از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را با کمترین هزینه و بیشترین احتمال موفقیت و در کمترین زمان برای شما به انجام برسانند. البته نه تنها برای روش تحصیلی بلکه برای انواع روش های مهاجرتی این امکان وجود دارد. کارشناسان خبره آی مهاجرتی نیز از موفقترین موسسات مهاجرتی کشور آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

کارشناسان آی مهاجرتی همواره آماده مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با توجه به شرایط اولیه شما بوده تا در ادامه با بررسی های بیشتر و مصاحبه حضوری و بررسی دقیق تر و با جزئیات رزومه و مدارک شما بهترین انتخاب را انجام داده و به موفقیت های بزرگ برسید. در همین راستا مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا برای معرفی سایر روش های مهاجرت به این کشور نیز در سایت ما قرار گرفته است.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

از اینکه تا انتهای مطلب مهاجرت تحصیلی به اسپانیا همراه ما بودید سپاسگذاریم؛ برای ارتباط با کارشناسان آی مهاجرتی و بهره مندی از مشاوره های تلفنی رایگان با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید و یا از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله پرسش خود را درج و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا 1000 تا 4000 هزار یورو در سال و مقطع کارشناسی ارشد نیز 1500 تا 3500 یورو شهریه را در بر می گیرد.

یقینا پذیرش در مقاطع بالاتر نیاز به رزومه ای کامل تر و با کیفیت بالاتر دارد، اما برای مقطع لیسانس به همان رزومه ای مناسب از مقطع تحصیلی دبیرستان می باشد و کافی است تا از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور در یک رشته تحصیلی و در مقطعی مقدور پذیرش گرفته و ثبت نام کنید.

معمولا به اندازه مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک در هر مقطع صادر می شود؛ که برای مقطع لیسانس 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 تا 5 سال است.

بله، دولت پس از دوران تحصیل و اخذ مدرک، به شما یک اجازه اقامت موقت 12 ماهه را می دهد تا به جستجوی شغل پرداخته و در آن استخدام شوید؛  چنانچه موفق نشوید این مجوز قابل تمدید نبوده و باید به کشور خود بازگردید. اما در صورتی که موفق شوید، یک ویزای 2 ساله موقت برایتان صادر می شود که در صورت ادامه استخدام و وجود شرایط لازم همواره قابل تمدید می باشد

بله، خوشبختانه اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا امکان مهاجرت همسر و یا فرزندان زیر ۱۸ سال را به همراه وی امکان پذیر می سازد.

دریافت ویزای کشور آلمان توسط آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره عدنان خدادادی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه