مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان یکی از پرطرفدارترین و آسان ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور بوده که باعث شده تا بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان به تحصیل بپردازید و از مزایای مختلف مانند موسسات آموزشی با کیفیت، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه و زندگی در کشوری پر از رفاه و آسایش، لذت ببرید.

کشور مجارستان دارای سنتی طولانی در آموزش عالی بوده و مقر برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه های این کشور دارای سیستم آموزشی مدرن و کارآمدی هستند و در کنار آن از بهترین اساتید و کادر آموزشی استفاده می کنند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان می تواند گام نخست ورود به دنیای تحصیل و کار در اروپا به شمار رفته و شما را به فرصت های ایده آلی برساند.

فهرست مطالب

حائز اهمیت است که مزایای تحصیل در این کشور به تحصیلات ختم نشده و شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود با یافتن شغل مناسب، اقامت مجارستان را به دست آورید. اگر در این راه به دنبال مشاور و همراهی آگاه هستید، همین حالا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

بدون شک اولین گام جهت دستیابی به رویای مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل، آگاهی از روش های اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور است. در این راه مطالعه مقاله تحصیل در مجارستان به شما کمک کرده تا با جزئیات، هزینه ها و شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید، از همین رو ما مطالعه این مقاله را به تمامی متقاضیان و علاقمندان به تحصیل در کشور مجارستان توصیه می کنیم.

مراحل مهاجرت تحصیلی به مجارستان

به صورت کلی مهاجرت تحصیلی به مجارستان نیازمند مراحل و الزامات مختلفی بوده که افراد باید آن ها را پشت سر بگذارند. اولین گام از روند مهاجرت تحصیلی به این کشور اخذ پذیرش از دانشگاه معتبر در مجارستان می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیومهاجرت تحصیلی به مجارستان + پادکست

مهاجرت تحصیلی به مجارستان را می توان آغاز ورود به اروپا و آینده ای درخشان دانست که مونا جزئیات لازم برای رسیدن به آن را برایتان بازگو می کند.

در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره تحصیلی در رابطه با هر یک از کشورهای جهان هستید ، با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به مجارستان
مهاجرت تحصیلی به مجارستان

در حال حاضر بیش از 66 موسسه آموزشی در این کشور وجود داشته که شما می توانید با ارسال رزومه تحصیلی خود به دانشگاه های مورد نظرتان و قبولی در یکی از آن ها پروسه مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل را آغاز کنید.

با قبولی در یکی از دانشگاه های مجارستان به شما مجوز اقامت کوتاه مدت داده شده و شما می توانید تا پایان تحصیلات خود در این کشور بمانید. در گام بعدی از مراحل مهاجرت تحصیلی به مجارستان باید به این کشور مهارت کرده و روند تحصیل خود را آغاز کنید.

همچنین توصیه می کنیم که حتما در این دوره با انجام کار دانشجویی، با بازار کار این کشور آشنا شده و مهارت های خود را گسترش دهید. با پایان تحصیلات خود در کشور مجارستان و کسب مدرک تحصیلی می توانید مجوز موسوم به اجازه اقامت پس از تحصیل را دریافت کرده و بر اساس آن تا 9 ماه در این کشور بمانید تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

چنانچه متقاضی توانست در این مدت زمان شغلی پیدا کند واجد شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل است، اما اگر فردی نتوانست در این مدت زمان مشغول به کار شود، باید پس از پایان تحصیل به کشور خود بازگردد.

اقامت تحصیلی مجارستان

اقامت تحصیلی مجارستان

کسب اقامت تحصیلی مجارستان برای تمامی دانشجویانی قصد داشته تا در مجارستان اقامت داشته باشند، ضروری می باشد. این اقامت تحصیلی کوتاه مدت بوده و با توجه به نوع تحصیل شما از یک تا هفت سال معتبر است و به هیچ عنوان با تحصیل در این کشور امکان دریافت ویزا و اقامت دائم را ندارید.

پردازش ویزای اقامت تحصیلی مجارستان حدوداً از یک ماه تا 60 روز به طول می انجامد از همین رو مطمئن شوید که هر چه زودتر درخواست دهید. پس از این مدت زمان مجوز شما صادر شده و می توانید تحصیل در این کشور را آغاز کنید. توجه داشته باشید که پس از پایان تحصیلات و کسب مدرک تحصیلی این مجوز دیگر معتبر نیست و شما باید با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری، روند مهاجرتتان را ادامه دهید. 

مراحل مهاجرت تحصیلی به مجارستان به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • دریافت پیشنهاد تحصیل در دانشگاه مجارستان
  • تماس با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مجارستان
  • تکمیل فرم درخواست، گذرنامه و پرداخت هزینه 60 یورو در سفارت یا کنسولگری
  • ارائه هرگونه مدرک لازم مبنی بر سابقه تحصیلی و مالی

با توجه به این که اقامت تحصیلی این کشور مستلزم يافتن شغل است، ما تمامی جزئیات و شرایط کاریابی در این کشور را در مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار قرار داده ایم، از همین رو توصیه می کنیم این عنوان را مطالعه کرده تا بتوانید در کم ترین مدت زمان، شغلی پر درآمد در این کشور به دست آورید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان گام های متعددی را شامل می شود که می توانید با راهنمایی مشاورین آی مهاجرتی به راحتی آن را تجربه کنید.

در وبینار رو به رو نیز کارشناس ارشد ما به صورت تخصصی تحصیل در مجارستان را برای شما بررسی نموده و هر آنچه را که باید از تحصیل در دانشگاه های این کشور بدانید برای شما شرح داده است که توصیه می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان

طبق شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های این کشور کسب کرده اند، می توانند ویزای پس از تحصیل را دریافت کنند. این مجوز به شما اجازه داده تا 9 ماه دیگر پس از فارغ التحصیلی در کشور بمانید.

شما باید درخواست خود را حداکثر 15 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که پروسه دریافت این نوع اقامت ممکن است تا 70 روز به طول بیانجامد. در طول این مدت، فارغ التحصیلان می توانند برای کار در کشور مجارستان درخواست دهند تا بتوانند برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند.

داشتن اطلاعات کافی برگ برنده ای بوده که شما را از سایر افراد متمایز می کند. شما می توانید با مطالعه مقاله نکات مهم اقتصادی مجارستان با مواردی مانند بازار استخدام، میزان درآمد ها و نرخ بیکاری این کشور آشنا شده و با آگاهی کامل به بازار کار کشور مجارستان وارد شوید.

طبق شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل چنانچه پس از 5 سال به صورت مداوم در این کشور اقامت داشته باشید می توانید برای اقامت دائم EC درخواست دهید .

برای کسب اقامت دائم شما باید موارد زیر را اثبات کنید.

  • برنامه های بلند مدت در مجارستان
  • محل اقامت مناسب
  • بیمه جامع خدمات درمانی
  • وجوه یا درآمد مناسب

همچنین پس از 8 سال داشتن اقامت ممکن است واجد شرایط درخواست شهروندی مجارستان باشید، اما برای کسب شهروندی این کشور باید در امتحانی موسوم به مطالعات پایه قانون اساسی به زبان مجارستانی قبول شوید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان با مدرک دیپلم

هر چند امروزه مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقاطع تحصیلی مختلف انجام شده اما یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین روش ها مهاجرت تحصیلی به مجارستان با مدرک دیپلم می باشد. این افراد عموما پس از پایان تحصیلات خود در مقطع دبیرستان به کشور مجارستان مهاجرت کرده و مقطع لیسانس خود را در مجارستان می گذرانند.

برای پذیرش در مقطع لیسانس در سیستم آموزش عالی مجارستان، باید مدرک دیپلم خود را از کالج یا دبیرستان معتبری اخذ کرده و سپس آن را به زبان مجارستانی یا انگلیسی ترجمه کنید. همچنین برای پذیرش در برخی از دانشگاه های این کشور باید حداقل 18 سال سن داشته و گاها در یک آزمون ورودی شرکت کنید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان با مدرک دیپلم

چنانچه قصد داشته تا در یک برنامه تحصیلی انگلیسی زبان در مجارستان به تحصیل بپردازید، باید مدرکی دال بر مهارت های انگلیسی خود ارائه دهید و به صورت کلی شما نیاز به مدرک زبان متوسط (سطح B2) دارید.

جالب است بدانید یکی از بهترین راه ها برای دریافت مدرک زبان انگلیسی یا مجارستانی شرکت در دوره های زبان این کشور است، در همین راستا شما می توانید با مطالعه کالج ها و دوره های زبان مجارستان، تا حد زیادی با الزامات و جزئیات تحصیل زبان در این کشور آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان می تواند برای تحصیل در رشته های مطرح این کشور از جمله مقالات زیر اتفاق بیوفتد:

جالب است بدانید امروزه بسیاری از افراد پس از اتمام تحصیلات خود، با داشتن سرمایه و شرایط لازم به مشاغلی مانند سرمایه گذاری یا کارآفرینی وارد می شوند، این افراد بدون نیاز به استخدام شدن و در مدت زمان کوتاه تری مهاجرت تحصیلی خود را انجام می دهند.‌ شما می توانید جزئیات و همچنین مدارک لازم این روش را در مقاله سرمایه گذاری در مجارستان مطالعه فرمایید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان

به صورت کلی صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به مجارستان نیازمند ارائه مدارک مناسب در هر مرحله است و شما از پذیرش در دانشگاه گرفته تا کسب ویزای کاری، در هر مرحله باید با توجه به شرایط الزامات خاص برخی از مدارک را ارائه دهید.

در نهایت مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان مربوط به مواردی بوده که باید به کارفرمای خود ارائه داده تا بتوانید شغل مورد نظرتان را به دست آورید. این مدارک عموما با توجه به نوع تحصیلات، نوع شغل و شرایط دیگر متفاوت خواهد بود، اما طبق شرایط کلی مهم ترین مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • عکس پاسپورت
  • مجوز اقامت معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی معتبر
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • آخرین مدرک تحصیلی کسب شده
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک شناسایی (کارت شناسایی یا پاسپورت)

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان

علاوه بر سوال هایی نظیر چگونه به مجارستان مهاجرت کنیم و مهم ترین شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل چیست؟ پرسش دیگری نیز که ذهن بسیاری از افراد را مشغول خود کرده، میزان هزینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان می باشد.

خوشبختانه مجارستان به دلیل ارائه آموزش با کیفیت بالا با هزینه های بسیار مقرون به صرفه شناخته شده و از همین رو حین تحصیل و مهارت تحصیلی به این کشور نیازی نیست که نگران هزینه ها خود باشید.

به صورت کلی میزان هزینه های مهاجرت تحصیلی به مجارستان به دو بخش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی تقسیم شده که در جدول زیر به مهم ترین این هزینه ها اشاره کرده ایم. با توجه به این که مبحث هزینه های مهاجرت به کشور مجارستان بسیار عمیق و گسترده است، تمامی هزینه ها در این عنوان نمی گنجد.

از همین رو ما اطلاعات بیشتر و کامل تر را در مقاله ای با عنوان صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی مجارستان قرار داده ایم. مطالعه این مقاله برای علاقمندان به زندگی در این کشور ضروری می باشد.

هزینه های مورد نیاز مبلغ
ویزای تحصیلی60 یورو
دانشگاه های دولتی مجارستان1200 تا 5000 یورو سالانه
دانشگاه های خصوصی1600 یورو سالانه
خوابگاه دانشجویی100 تا 200 یورو ماهانه
آپارتمان اجاره ‌ای خصوصی۲۷۵ تا ۶۳۵ یورو ماهانه
مواد غذایی115 تا 150 یورو ماهانه
حمل و نقل عمومی10 تا 15 یورو ماهانه
سرگرمی (مانند سینما، کنسرت، تئاتر)20-35 یورو ماهانه

 

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به مجارستان

داشتن مشاوری دانا و آگاه در زمینه مهاجرت امری الزامی بوده و در میزان موفقیت، هزینه و سرعت روند مهاجرتی افراد تاثیر بسیار زیادی می گذارد. به صورت کلی این مشاورین بهترین روش های مهاجرت تحصیلی به مجارستان را به افراد آموزش داده و باعث شده تا بتوانند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید.

در این راه انتخاب مشاوری دلسوز و دانا مهم ترین گزینه است زیرا بسیاری از افراد تنها به فکر کسب سود بیشتر هستند و روش های مفید مهاجرتی را در اختیار مراجعین خود قرار نمی دهند. از همین رو ما به شما مشاورین آی مهاجرتی را توصیه می کنیم که یکی از بهترین گزینه ها برای کسب اقامت دائم مجارستان می باشند.

کارشناسان معتبر این مجموعه با ارائه مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به مجارستان شرایط متقاضیان را بدون دریافت هیچ گونه وجهی بررسی کرده و به آن ها بهترین روش مهاجرتی را ارائه می دهند. همچنین در تمامی طول روند کسب اقامت تحصیلی مجارستان در کنار شما بوده و به شما کمک کرده تا بهترین تصمیمات را بگیرید.

شما می توانید با مراجعه به دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز تمامی سوالات و ابهامات خود را در مورد مهاجرت تحصیلی به مجارستان برطرف کنید. همچنین توصیه می کنیم در کنار این مقاله حتما عنوان سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را که توسط مشاورین آی مهاجرتی تدوین شده را مطالعه فرمایید تا با جزئیات و روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به مجارستان

در پایان مشاورین ما به سوالات پرتکراری که در رابطه با مهاجرت تحصیلی به مجارستان پرسیده می شود ، پاسخ داده اند و در صورتی که سوالی در این رابطه دارید ، آن را با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در میان بگذارید.

بله شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود، یافتن شغل و در نهایت با تغییر اقامت تحصیلی به کاری، اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

برای کسب اقامت تحصیلی مجارستان ابتدا باید در یک دانشگاه پذیرفته شوید و پس از پایان تحصیلات توسط یک کارفرما استخدام شوید.

خیر طبق شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل شما می توانید پس از پایان تحصیلات تا 9 ماه در این کشور بمانید و به جستجوی شغل بپردازید.

در حال حاضر میزان هزینه دانشگاه دولتی در کشور مجارستان بین 1200 تا 5000 یورو در سال می باشد.

طبق شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان کسب ویزای تحصیلی حدود 60 یورو هزینه دارد.

در ویدیوهای زیر می توانید بخشی از سابقه درخشان ما در دریافت ویزای مجارستان را تماشا کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور شایان مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور مرضیه زارع
نمایش ویدیو درباره کاور سعید رعیت
نمایش ویدیو درباره کاور عارف نوائین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه