مهاجرت پزشکان به اسپانیا

مهاجرت پزشکان به اسپانیا دارای شرایط و روند خاصی است که با رعایت این موارد می توان در کم ترین مدت زمان ممکن به این کشور مهاجرت نمود؛ از آنجایی که اسپانیا دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبتی بهداشتی در سراسر دنیا می باشد، فرصت های شغلی و مزایای زیادی را برای پزشکان به ارمغان می آورد، از همین رو آشنایی با شرایط مهاجرت پزشکان به اسپانیا برای تمامی علاقمندان ضروری است.

حرفه پزشکی یکی از پر تقاضا ترین مشاغل در سراسر دنیاست و پزشکان در تمامی کشورها از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردارند، بنابراین انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ برای آشنایی با شرایط مهاجرت و روند مهاجرت کاری پزشکان، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مهاجرت پزشکان به اسپانیا

اولین قدم برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی است تا بتوانید به عنوان پزشک به صورت نزدیک با بیماران خود ارتباط برقرار کنید.

فهرست مطالب

در حال حاضر اسپانیا با کمبود حدود 5000 پزشک مواجه شده، به همین دلیل از پزشکان خارجی استقبال می کند؛ این دولت به طرق مختلف شرایط مهاجرت و کار پزشکان در اسپانیا را آسان کرده است، اگر دوست دارید با شرایط کلی مهاجرت کاری آشنا شوید، با لمس عنوان مهاجرت کاری و کار در اسپانیا، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

طبق شرایط مهاجرت پزشکان به اسپانیا این افراد می توانند با دریافت مجوز کار، در سازمان های مربوطه مانند بیمارستان ها و درمانگاه مشغول به کار شده و یا با تاسیس یک مطلب به صورت خصوصی مشغول به کار شوند؛ همچنین می توانند درآمد خوبی داشته و در محیط اقتصادی مناسب به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازند.

شرایط مهاجرت و کار پزشکان در اسپانیا

اولین قدم برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا، تسلط به زبان اسپانیایی بوده؛ به صورت کلی برای کار به عنوان پزشک باید بتوانید به صورت نزدیک با بیماران خود ارتباط برقرار کنید . از همین رو تسلط به زبان اهمیت بالایی دارد؛ تمامی پزشکان و کادر درمان باید برای کار در کشور اسپانیا حداقل مدرک B2 در زبان اسپانیایی داشته و مدرک زبان اسپانیایی C1 را در فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در اسپانیا کسب کنند تا در برقراری ارتباط با بیماران اسپانیایی دچار مشکل نشوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

مشاورین آی مهاجرتی از بهترین مشاورین مهاجرت بوده که به شما کمک می کنند تا در کم ترین زمان ممکن مراحل مهاجرت کاری به این کشور را انجام دهید . به صورت کلی از دیگر شرایط مهم مهاجرت و کار پزشکان در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدرک معتبر پزشکی یا مدرک تخصصی
  • ثبت نام در انجمن پزشکی منطقه ای که در آن می خواهید مشغول به کار شوید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • دریافت اجازه کار و اجازه اقامت

ویدیو و پادکست مهاجرت پزشکان به اسپانیا

متقاضیان مهاجرت به اسپانیا طیف وسیعی از افراد و سلیقه ها را شامل می شوند که پزشکان یکی از پر تقاضا ترین آنها هستند.

مهاجرت پزشکان به اسپانیا را به صورت خلاصه در ویدیو و پادکست برای شما شرح داده ایم، ببینید و گوش دهید و هر آنچه سوال دارید از کارشناسان ما بپرسید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت پزشکان به اسپانیا
مهاجرت پزشکان به اسپانیا

معادل سازی مدارک برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا

معادل سازی مدارک برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا یکی از شرایط اولیه برای شروع به کار پزشکان در این کشور می باشد، به صورت کلی شرایط لازم برای فارغ التحصیلان پزشکی در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر است. 

  • ارائه مدرک پزشکی
  • اجازه کار و اجازه اقامت در اسپانیا
  • گواهی معادل سازی از وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش
  • مدارک اقامت در استانی که متقاضی می خواهد به عنوان پزشک کار کند
  • تسلط به زبان اسپانیایی تا حداقل B2

به صورت کلی حین مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا معادل سازی و به رسمیت شناختن مدارک در وزارتخانه های مختلف انجام می شود؛ معادل سازی مدارک پزشکی مربوط به وزارت علوم، نوآوری و دانشگاه ها بوده و معادل در سراسر اسپانیا معتبر خواهد بود؛ برای شروع فرآیند باید هزینه های مربوطه پرداخت شود؛ پس از تایید درخواست، متقاضیان می توانند دوره های تحصیلات تکمیلی را شروع کرده و برای شغل درخواست دهند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آزمون مهاجرت پزشکان به اسپانیا

نام آزمون مهاجرت پزشکان به اسپانیا، آزمون MIR بوده که دارای دو بخش نظری و عملی می شود، بخش نظری شامل مهارت ‌های بالینی و تشخیصی بوده و عملکرد و دانش متقاضی را به صورت نظری می ‌سنجد؛ این آزمون دو ساعت به طول می انجامد و یک آزمون چند گزینه ای با 185 سوال است.

شما در آزمون MIR باید 90 درصد از نمره کل را به دست آورید و 10 درصد دیگر را سوابق تحصیل شما مشخص می سازد.

بخش عملی این آزمون برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا تایید می کند که متخصص توانایی لازم برای تصمیم گیری تشخیصی و درمانی مناسب در مورد مشکلات مربوط به تخصص را دارد.

این بخش دو ساعت طول می کشد و شامل سه سناریو کاربردی با مسائل تخصصی خاص به همراه چندین سوال می باشد؛ به صورت کلی هر قسمت دارای 100 امتیاز بوده و نمره قبولی 50 است؛ آزمون MIR سالی یکبار برگزار شده که زمان آن در روزنامه ها اعلام می شود و معمولاً در سه ماه آخر سال است. 

آزمون مهاجرت پزشکان به اسپانیا

نتایج آزمون در ماه مارس منتشر شده و سپس انتخاب رشته تخصصی با در نظر گرفتن نمره شما در آزمون و نمرات علمی شما انجام می شود؛ سهمیه تکمیل شده برخی از تخصص ها سخت تر از سایرین بوده و رقابتی ترین تخصص ها عبارتند از: پوست، جراحی پلاستیک، جراحی مغز و اعصاب، قلب، جراحی اطفال و جراحی فک و صورت؛ نتایج امتحان به همراه نمرات مدرک، تعیین کننده تخصص و بیمارستان شما خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا

طبق تجربه مهاجرت پزشکان به اسپانیا متقاضیان واجد شرایط باید مجوز سازمان های مربوطه را دریافت کرده و شرایط اولیه را داشته باشند، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا و جهت اخذ مجوز کار در بیمارستان های کشور اسپانیا و ایجاد مطب یا کلینیک به شرح زیر می باشد:

پس از تکمیل فرآیند معادل سازی و شناخته شدن به عنوان متخصص در وزارت بهداشت، خدمات اجتماعی و برابری اسپانیا، متقاضی می تواند در بیمارستان ها یا به صورت خصوصی، مشغول به کار شود؛ برای دریافت مجوز و کار به عنوان پزشک، فارغ التحصیلان خارجی پزشکی باید در کالج پزشکان استان محل زندگی خود ثبت نام کنند.

Required Documents

  1. گواهی معادل سازی تایید شده برای فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی
  2. مدرک پزشکی، اصل مدرک دیپلم و کپی
  3. اجازه اقامت و اجازه کار (NIE)
  4. پاسپورت (اصل و کپی)
  5. دو قطعه عکس
  6. اجاره نامه محل برای افراد علاقمند به ایجاد مطب
  7. پرداخت هزینه های مربوطه
  8. بیمه درمانی
  9. نامه تمکن مالی
  10. گواهی از کشور مبدا مبنی بر عدم رد صلاحیت از طبابت (در صورت لزوم به اسپانیایی ترجمه شود).
درخواست مجوز پزشکی اسپانیا

درخواست مجوز پزشکی اسپانیا

اولین گام برای درخواست مجوز پزشکی اسپانیا، ثبت نام در کالج پزشکان استانی بوده که قصد زندگی در آن را دارید، هر استان قوانین و چهارچوب های خاص خود را داشته که باید در ثبت نام خود برای مجوز پزشکی رعایت کنید، از همین رو سعی کنید در مورد شرایط استان زندگیتان تحقیق کنید.

طبق تجربه مهاجرت پزشکان به اسپانیا، برای اینکه به شما مجوز پزشکی داده شود، باید از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده باشید، توسط وزارت بهداشت اسپانیا به عنوان پزشک شناخته شده باشید؛ باید به زبان اسپانیایی مسلط بوده و مدرک اسپانیایی داشته باشید.

مدرکی مبنی بر ثبت نام در کالج پزشکان مربوطه خود و همچنین مدرکی مبنی بر اقامت در استانی که برای دریافت مجوز خود در آن درخواست داده اید، ارائه دهید.

یک پزشک متخصص آموزش دیده غیر اتحادیه اروپا نیز برای اینکه بتواند در اسپانیا پزشک شود، نیاز به قبولی در آزمون دارد، این آزمون مهارت های نظری، بالینی و تشخیصی را ارزیابی کرده و همچنین یک آزمون عملی با سناریوهایی وجود دارد که فرد متقاضی باید در تمامی موارد عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

به منظور بررسی دقیق شرایط کار و کاریابی در اسپانیا و آشنایی با شرایط اقامت در این کشور، حتماً مقالات زیر را بخوانید:

درآمد پزشکان در اسپانیا

به صورت کلی درآمد پزشکان در اسپانیا و میانگین حقوق یک پزشک مقیم حدود 6120 یورو در ماه است، میزان درآمد پزشکان از 2370 یورو در ماه تا حداکثر 10200 یورو در ماه متغیر بوده و این مبلغ شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزایا می شود، همچنین حقوق سالیانه پزشکان در این کشور حدود 73400 یورو می باشد.

بدون شک اقتصاد یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در یک کشور بوده و می تواند بر شرایط و نحوه زندگی مردم تاثیر فراوانی داشته باشد؛ از همین رو اگر قصد مهاجرت را دارید خوب است پیش از انجام هر گونه عملی، با شرایط اقتصادی کشور مد نظر آشنا شوید.

برای اطلاع از شرایط اقتصادی این کشور حتما با لمس عنوان صفر تا صد اقتصاد اسپانیا مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

دستمزد پزشکان می تواند با توجه به موقعیت، تخصص، موسسه ای که در آن کار می کنند و موقعیت جغرافیایی متفاوت باشد، برای مثال در صورتی که حقوق ماهیانه پزشک خانواده از 2000 تا 5000 یورو در ماه بوده و حقوق متخصص قلب و عروق به 9000 یورو و متوسط درآمد ماهانه دندانپزشکان حدود 6310 یورو می باشد.

در جدول زیر درآمد پزشکان در رشته ها و تخصص های مختلف را مشاهده می کنید.

شغل دستمزد به یورو
پزشک 6,430
پزشک بیهوشی 9,260
پزشک قلب و عروق 9,930
پزشک پوست 8,040
پزشک اتاق اورژانس 6100
پزشک مغز و اعصاب 8,550
پزشک زنان و زایمان 7,740
چشم پزشک 5,180
پزشک گوش و حلق و بینی 4,880

مهاجرت به اسپانیا از طریق تخصص پزشکی

مهاجرت به اسپانیا از طریق تخصص پزشکی با تحصیل در دوره تخصص مورد نظر پس از فارغ التحصیلی، انجام می شود؛ فارغ التحصیلان باید آزمون MIR را گذرانده و با قبولی در این تخصص مورد نظر دوره های انتخابی را طی 4 تا 5 سال بگذرانند؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات کاملتر مقاله تخصص های پزشکی در اسپانیا را مطالعه کنید.

در پایان برنامه اقامت و مهاجرت پزشکان به اسپانیا می توانید برای مجوز پزشکی خود درخواست دهید، که به شما امکان می دهد به عنوان پزشک در اسپانیا کار کنید. 

پزشکان می توانند در محیط های مختلف از جمله سازمان ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی، موسسات آموزش عالی و… مشغول به کار شوند، تخصص های مختلفی برای پزشکان در این کشور وجود داشته که مهم ترین موارد شامل گزینه های زیر می شود.

  • جراح
  • متخصص قلب و عروق
  • متخصص مغز و اعصاب
  • روانپزشک
  • پاتولوژیست
  • اپیدمیولوژیست
  • ماما

هزینه های مهاجرت پزشکان به کشور اسپانیا

به صورت کلی هزینه های مهاجرت پزشکان به کشور اسپانیا با توجه به استانی که قصد زندگی در آن را دارید و موارد مختلف، می تواند متفاوت باشد، با این حال برای آشنایی شما با هزینه های کلی مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا، جدول زیر را تهیه کرده ایم.

ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی1000 تا 2000 یورو
تایید مدارک30 یورو
بیمه درمانی500 یورو برای هر نفر در سال
دوره آموزشی اسپانیاییحدود 575 یورو برای یک ماه
آزمون MIR30یورو

همچنین حین زندگی در این کشور هزینه های مختلفی بوده که باید پرداخت کنید؛ برای آشنایی با شرایط کلی زندگی در اسپانیا و همچنین میزان هزینه های زندگی در این کشور، حتما پیشنهاد می کنیم با لمس عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا، این مقاله را مطالعه کرده و با برآورد های زندگی در این کشور آشنا شوید.

 بدون شک مهاجرت پزشکان به اسپانیا راهی بسیار عالی برای پیشرفت در زمینه شغلی و زندگی بوده؛ از آنجایی که اسپانیا با اقتصادی قوی و فرهنگی خاص یکی از بهترین کشورها برای زندگی بوده مشاورین آی مهاجرتی در دو شعبه تهران و شیراز به شما کمک کرده تا در کمترین مدت زمان به این کشور مهاجرت کنید؛ شما می توانید برای آشنایی و راه های مهاجرت به این کشور، مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار مهاجرت پزشکان به اسپانیا

مهاجرت پزشکان به اسپانیا و همچنین کادر درمان متخصص و دارای سابقه کار میتوانید یک گزینه عالی و لوکس برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور باشد، دلیل این جمله را میتوانید در ادامه مطلب و بخش سوالات پرتکرار بخوانید.

درآمد متوسط پزشکان در اسپانیا حدود 6120 یورو در ماه و حقوق سالیانه پزشکان در این کشور حدود 73400 یورو می باشد.

تمامی پزشکان باید برای کار در کشور اسپانیا حداقل مدرک B2 در زبان اسپانیایی را داشته و به این زبان مسلط باشند.

مدارک مورد نیاز شامل گواهی معادل سازی تایید شده برای فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی، مدرک پزشکی، اصل مدرک دیپلم و کپی، اجازه اقامت و اجازه کار، پاسپورت (اصل و کپی)، دو قطعه عکس، اجاره نامه محل برای افراد علاقمند به ایجاد مطب، بیمه درمانی، نامه تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوطه می شود.

فرصت های شغلی برای پزشکان در اسپانیا چه مواردی هستند؟
متقاضیان پس از مهاجرت پزشکان به اسپانیا می توانند در محیط های مختلف از جمله سازمان ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی، موسسات آموزش عالی و…. مشغول به کار شوند.

آزمون مربوطه MIR نام داشته که دارای دو بخش نظری و عملی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه