نظام بهداشت و درمان در کانادا

نظام بهداشت و درمان در کانادا برای تمامی شهروندان کانادایی و ساکنین این کشور خدمات یکسانی را ارائه می دهد؛ در چند سال اخیر کشور کانادا به دلیلی مراقبت های بهداشتی و کیفیت عالی بهداشت و درمان، رتبه هفدهم بهترین مراقبت های بهداشتی جهان را به دست آورده است؛ اگر قصد زندگی در این کشور را دارید آشنایی با سیستم بهداشت و درمان کانادا برای شما ضروری می باشد.

نظام سلامت بهداشت کانادا به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم شده که بخش عمومی آن مدیکر (Medicare) بوده و از طریق مالیات تامین می شود . این سیستم که بیشتر برای درمان های ضروری کاربرد داشته برای شهروندان ، مقیم دائم، برخی از افراد دارای مجوز کار کانادایی و برخی از پناهندگان در دسترس است.

نظام بهداشت و درمان در کانادا

وجود بیمه درمانی خصوصی و عمومی این امکان را به شما می دهد که هیچ نگرانی بابت هزینه های درمانی خود در کانادا نداشته باشید.

فهرست مطالب

همچنین کسانی که واجد شرایط سیستم عمومی بهداشتی این کشور نیستند، می توانند از گزینه ‌های بیمه خصوصی استفاده کنند؛ با مروری بر نظام بهداشت و درمان کانادا متوجه خواهید شد که این کشور یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی به شمار می رود، برای اطلاع از شرایط مهاجرت حتما با لمس عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا به صورت متمرکز نبوده و در این کشور هر 13 استان دارای سیستمی جداگانه هستند . در تمامی استان ها پوشش های درمانی ضروری پزشکی ارائه می شود اما به صورت کلی تعاریف هر استان از خدمات درمانی ضروری، متفاوت است و به همین دلیل در هر استان شما مراقبت های خاصی را دریافت کنید.

همچنین طبق نظام بهداشت و درمان در کانادا هر استان این کشور دارای تفاوت هایی در نحوه ثبت نام بوده و برخی از مناطق قبل از اینکه مردم بتوانند به مراقبت های بهداشتی دولتی دسترسی پیدا کنند، دوره های انتظار دارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نظام بهداشت و درمان در کانادا

در ادامه به اطلاعات سیستم بهداشت و درمان کانادا در هر 13 استان کانادا می پردازیم:

  1. آلبرتا: طرح بیمه مراقبت های بهداشتی آلبرتا  AHCIP
  2. بریتیش کلمبیا: طرح خدمات پزشکی MSP
  3. مانیتوبا: بهداشت و مراقبت از سالمندان
  4. نیوبرانزویک: مدیکر
  5. نیوفاندلند و لابرادور: خدمات بهداشتی و اجتماعی MCP
  6. مناطق شمال غربی: بهداشت و خدمات اجتماعی
  7. نوا اسکوشیا: بیمه خدمات پزشکی MSI
  8. نوناووت: طرح مراقبت بهداشتی نوناووت
  9. انتاریو: طرح بیمه درمانی انتاریو OHIP
  10. جزیره پرنس ادوارد: کارت سلامت PEI
  11. کبک: طرح بیمه درمانی کبک
  12. ساسکاچوان: سلامت الکترونیک ساسکاچوان
  13. یوکان: طرح بیمه درمانی یوکان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سیستم مراقبت های بهداشتی هر استان

سیستم مراقبت های بهداشتی هر استان کانادا دارای مزایای متفاوتی بوده که عبارتند از:

استان مراقبت های بهداشتی
آلبرتا خدمات پزشکی، برخی از خدمات بهداشتی دندان و جراحی دهان، مراجعه به روانپزشک
بریتیش کلمبیا خدمات پزشکان، معاینات چشمی ضروری پزشکی، خدمات دندانپزشکی، خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس
مانیتوبا خدمات پزشکان ضروری پزشکی، جراحی و بیهوشی، معاینات معمول چشم هر دو سال برای افراد زیر 19 سال یا بالای 64 سال، عینک برای سالمندان
نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور برخی از جراحی دندانپزشکی، اقامت در بیمارستان، زایمان، خدمات آزمایشگاهی و اشعه ایکس لازم، درمان هایی از جمله فیزیوتراپی، کار و گفتار درمانی، شنوایی شناسی و رادیوتراپی
سرزمین های شمال غربی جراحی ضروری ، زایمان، معاینه چشم، برخی خدمات دندانپزشکی، اقامت در بیمارستان، خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس و کارهای آزمایشگاهی، داروهای تجویز شده، کاردرمانی و فیزیوتراپی
نوا اسکوشیا برخی از خدمات دندانپزشکی، برخی از خدمات بینایی سنجی، برخی از خدمات بستری و سرپایی بیمارستان
نوناووت جراحی در صورت لزوم، زایمان، معاینات چشم، اشعه ایکس و روش های تشخیصی، کار درمانی، فیزیوتراپی، رادیوتراپی
انتاریو ویزیت پزشکان، آزمایش های پزشکی
جزیره پرنس ادوارد مراقبت در منزل، مراقبت بلند مدت، خدمات ترک اعتیاد، خدمات سلامت روان، خدمات دندانپزشکی
کبک معاینات پزشکی، جراحی، قطره های چشمی، ماموگرافی تشخیصی، آزمایشات گلوکز خون، وازکتومی ها
ساسکاچوان خدمات پزشکان، فیزیوتراپی، کار درمانی، خدمات دندانپزشکی خاص، داروهای تجویزی، غربالگری ماموگرافی برای زنان بین 50 تا 69 سال
یوکان خدمات پزشکان، مراقبت در دوران بارداری، دندان-جراحی خاص، رادیولوژیکی، رادیوتراپی، فیزیوتراپی

نقش دولت در سیستم مراقب بهداشتی کانادا

نقش دولت در سیستم مراقب بهداشتی کانادا غیر قابل انکار بوده و دولت فدرال در این کشور علاوه بر تامین بودجه برای درمان عمومی چهار مسئولیت دیگر را نیز به عهده داشته که در ادامه به این عوامل اشاره می کنیم:

  • تامین بودجه برای مناطق و استان ها
  • تنظیم و حفظ استانداردهای مراقبت برای مراقبت های بهداشتی کانادا
  • ارائه عملکردهای مرتبط با سلامت، مانند تنظیم مواد دارویی و شیمیایی
  • تضمین دسترسی افراد به مراقبت های بهداشتی

یکی دیگر از مسئولیت های این ارگان کمک به افرادی بوده که از برخی بیماری های سلامت روانی مانند اعتیاد به قمار رنج می برند؛ امروزه دولت فدرال بودجه ای را به تاسیس مراکز اعتیاد به قمار اختصاص داده و به درمان این بیماری در جامعه اهمیت زیادی می دهد.

طبق نظام بهداشت و درمان در کانادا برنامه های مراقبت بهداشتی در این کشور باید از 5 استاندارد اصلی پیروی کنند و باید ضمن قرار گرفتن در داخل این کشور ، برای همگان در دسترس باشند . تمامی برنامه های بیمه در کانادا باید قابلیت انتقال را داشته و افراد بتوانند در زمان الزام ارائه دهنده بیمه خود را تغییر دهند؛ همچنین تمامی برنامه ‌های بیمه باید سطح دسترسی به مراقبت ‌های پزشکی را نیز ارائه دهند.

بهداشت و درمان عمومی در کانادا

بهداشت و درمان عمومی در کانادا معروف به مدیکر بوده که مواردی مانند بازدید از بیمارستان و پزشکان را پوشش می دهد، مدیکر مراقبت های پزشکی اورژانسی را برای همه شهروندان ارائه داده اما با این حال، مراقبت های بهداشتی عمومی معمولاً هزینه های داروهای تجویز شده، مراقبت های دندانی یا بینایی را پوشش نمی دهد و هر طرح مراقبت های بهداشتی بسته به استان یا منطقه ای که در آن قصد زندگی دارید، متفاوت خواهد بود.

سیستم بهداشت و درمان کانادا در این کشور از طریق مالیات تامین شده و به صورت کلی تنها برای شهروندان کانادایی و کسانی که به وضعیت اقامت دائم دست یافته اند طراحی شده است؛ از همین رو کسانی که هنوز به اقامت دائم کانادا دست پیدا نکرده اند نمی توانند از این سیستم استفاده کنند.

 

بهداشت و درمان عمومی در کانادا

امروزه در نظام بهداشت و درمان در کانادا اولین قدم برای دسترسی تعیین این بوده که آیا شرایط لازم برای دریافت مدیکر را دارید یا خیر؛ در صورت امکان باید در سایت مربوطه ثبت نام کرده و روند ثبت نام در منطقه خود را دنبال کنید؛ اگر شرایط لازم برای دریافت سیستم بهداشت و درمان کانادا را ندارید باید برای بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کرده و از این طریق به مراقبت های بهداشتی کانادا دسترسی پیدا کنید.

بیمه درمانی خصوصی در کانادا

بیمه درمانی خصوصی در کانادا نیز به مهاجرین و شهروندان خدمات مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهد که اغلب در بیمه درمانی عمومی وجود ندارد . امروزه بیماران برای خدمات مختلفی مانند دندانپزشکی، جراحی پلاستیک و… از طرح های بیمه خصوصی استفاده می کنند.

هر چند طرح های بیمه خصوصی مختلفی در این کشور وجود دارد اما یکی از این طرح ها بیمه سلامت جهانی است که برای خارجی ها و افراد غیر مقیم خدمات درمانی را با کیفیت بالا ارائه می دهد . بیمه جهانی سلامت، دسترسی به طیف گسترده ای از بیمارستان های خصوصی و دولتی را فراهم نموده تا زمان انتظار کوتاه تری داشته باشد و شهورندان از تمامی کشورهای جهان بتوانند تحت پوشش قرار بگیرند.

امروزه افراد باید برای دسترسی به بیمه خصوصی کانادا هزینه ای پرداخت کنند که این هزینه با توجه به سن، جنسیت، شغل و طرح مزایایی انتخابی متفاوت خواهد بود؛ هر چند هزینه بیمه های درمانی کانادا بسته به عوامل مختلفی متفاوت بوده اما هزینه بیمه درمانی جهانی در این کشور برای خارجی ها حدودا 3162 دلار در سال برای هر نفر است و امروزه بیشتر تاثیر هزینه بیمه، سن فرد می باشد . بیمه خصوصی برای خدمات زیر پوشش های درمانی را ارائه می دهد:

  • مراقبت از دندان
  • مراقبت از بینایی
  • داروهای تجویزی
  • خدمات آمبولانس
  • فیزیوتراپی
  • ویزیت روانشناس
هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا

هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا

همه افراد در کانادا حق دارند از مراقبت های بهداشتی برخوردار شوند و به صورت کلی هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا اکثرا توسط دولت و از طریق مالیات پرداخت شده اما شهروندان نیز هزینه اندکی را برای پوشش های اولیه پرداخت می کنند؛ هر چند خدمات با توجه به منطقه متفاوت بوده اما خدمات تحت پوشش معمولا شامل زایمان، جراحی و داروهای تجویز شده در بیمارستان می شوند.

طبق نظام سلامت بهداشت کانادا مقداری پولی که هر فرد برای مراقبت های بهداشتی می پردازد، با توجه به خدماتی که نیاز دارد متفاوت خواهد بود، اکثرا بیماران در این کشور تنها برای مواردی مانند داروهای تجویز شده هزینه پرداخت می کنند.

سیستم بهداشت و درمان کانادا برا افرادی که واجد شرایط مدیکر نیستند، آزاد بوده و این افراد باید از بیمه های خصوصی استفاده کنند.

اگر فردی بیمه خصوصی تهیه نکند باید مراقبت های پزشکی خود را بپردازند، اگرچه هزینه های مراقبت های بهداشتی کانادا توسط دولت نظارت می شود، اما افراد غیر مقیم باید تقریبا هزینه زیادی را برای درمان در این کشور پرداخت کنند.

 

  • MRI افراد غیر مقیم کانادا 2030 دلار
  • تست های آزمایشگاهی افراد غیر مقیم کانادا 360 دلار
  • X-Ray افراد غیر مقیم کانادا 49 دلار

 

امروزه در نظام بهداشت و درمان در کانادا اولین قدم برای دسترسی تعیین این بوده که آیا شرایط لازم برای دریافت مدیکر را دارید یا خیر؛ در صورت امکان باید در سایت مربوطه ثبت نام کرده و روند ثبت نام در منطقه خود را دنبال کنید؛ اگر شرایط لازم برای دریافت سیستم بهداشت و درمان کانادا را ندارید باید برای بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کرده و از این طریق به مراقبت های بهداشتی کانادا دسترسی پیدا کنید.

بهترین بیمارستان ها در کانادا

به صورت کلی بر اساس نظام بهداشت و درمان در کانادا دارای برخی از بهترین بیمارستان ها بوده اما از آنجایی که این ارگان ها توسط دولت اداره می شود، افرادی که شهروند نیستند باید برای استفاده از بیمارستان ها و دریافت خدمات، هزینه پرداخت کنند.

هر چند بهترین بیمارستان ها در کانادا دارای کیفیت بسیار بالایی بوده اما مهاجرانی که به دنبال مراقبت های پزشکی در بیمارستان های کانادا هستند که بیمه درمانی بین المللی ندارند، باید آماده پرداخت وجه نقد در زمان ارائه خدمات باشند.

امروزه در سیستم مراقبت های بهداشتی در کانادا بیش از چهل بیمارستان در شهر تورنتو کانادا وجود داشته و بسیاری از این بیمارستان ها به عنوان مکانی برای آموزش و انجام تحقیقات علمی استفاده شده و به دانشگاه تونتو وابسته هستند.

نام بیمارستاننام بیمارستان
بیمارستان کودکان بیمارمرکز علوم بهداشتی سانی بروک
بیمارستان عمومی تورنتومرکز سرطان پرنسس مارگارت
بیمارستان شرینرز کانادابیمارستان عمومی کینگستون
بیمارستان دانشگاه آلبرتابیمارستان دانشگاه – مرکز علوم بهداشت لندن
بیمارستان عمومی ونکووربیمارستان عمومی سنت مری

اگر به زندگی در کشور کانادا علاقه داشته و می خواهید به صورت کاملا قانونی به این کشور مهاجرت کنید؛ توصیه می کنیم حتما با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

این افراد با سال ها تجربه درخشان چراغ راه شما در راه مهاجرت خواهد شد و تمامی روند را به صورت کامل برای شما شرح می دهند.

Canada Top Hospitals

چالش های مراقبت های بهداشتی کانادا

هر چند نظام بهداشت و درمان در کانادا بسیار پیشرفته بوده اما این نظام کامل نبوده و دارای برخی اشکالات است؛ یکی از مهم ترین چالش های مراقبت های بهداشتی کانادا، کمبود تعداد پزشک در برخی مناطق روستایی نسبت به شهری است.

طبق سیستم بهداشت و درمان کانادا در این مناطق افراد باید زمان انتظار طولانی تری را برای درمان های غیر فوری بگذارند . همچنین برخی محدودیت هایی برای پوشش داروهای تجویزی وجود دارد.

با این وجود دولت فدرال برخی برنامه ها را برای رفع کاهش مشکلات و چالش ها ایجاد کرده و تلاش کرده تا تعداد پزشک ها را در مناطق افزایش دهد.

نام استانتعداد پزشکان
انتاریو16990
کبک11098
بریتیش کلمبیا6884
آلبرتا5496
مانیتوبا1494
ساسکاچوان1407
نوا اسکوشیا1365
نیوبرانزویک1072
نیوفاندلند و جزیره لابرادور684
پرینس ادوارد175
قلمروها132

از آنجایی که نظام بهداشت و درمان در کانادا بسیار پیشرفته بوده و شامل خدماتی گسترده و کارآمد می شود، زندگی در این کشور گزینه ای عالی برای افرادی بوده که به سلامت خود و کیفیت بهداشت و درمان اهمیت می دهند؛ برای اطلاع از شرایط مهاجرت قانونی به این کشور حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دو شعبه مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز همراه باشید؛ این کشور یکی از بهترین موارد برای تحصیل رشته های مربوط به پزشکی است، حتما از طریق مطالعه مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا با شرایط تحصیل در این رشته ها آشنا شوید.

سوالات پر تکرار نظام بهداشت و درمان در کانادا

نظام بهداشت و درمان در کانادا، و بهترین بیمارستان های کانادا را در این مقاله از کارشناسان آی مهاجرتی مطالعه کردید و آنچه در ادامه میخوانید، پرتکرار ترین سوالاتی است که مشتریان آی مهاجرتی تاکنون پرسیده اند. اگر شما هم سوالی داشتید میتوانید از طریق فرم دیدگاه ها در انتهای همین صفحه از ما بپرسید.

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا به صورت متمرکز نبوده و در این کشور، 13 استان و قلمرو هر کدام دارای سیستم جداگانه ای هستند.

سیستم مراقبت های عمومی این کشور که مدیکر نام داشته و از طریق مالیات تامین می شود و مراقبت های پزشکی اورژانسی را برای همه شهروندان می دهد.

طبق نظام سلامت کشور کانادا هزینه بیمه درمانی جهانی در این کشور برای خارجی ها حدودا 3162 دلار در سال برای هر نفر است.

بیمه خصوصی در این کشور مواردی مانند مراقبت از دندان، مراقبت از بینایی، داروهای تجویزی، خدمات آمبولانس، فیزیوتراپی و ویزیت روانشناس را ارائه می دهد.

امروزه کانادا جزو یکی از بهترین کشورهای دارای سیستم مراقبت های بهداشتی قرار گرفته و دارای رتبه هفدهم جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه