نظام خدمات درمانی در فرانسه

نظام خدمات درمانی در فرانسه انواع بیمارستان های خصوصی، دولتی، پزشکان و سایر متخصصان را پوشش داده و به همه ساکنین این کشور خدمات بهداشتی کارآمد و باکیفیت را ارائه می دهد.

از آنجایی که مراقبت های بهداشتی بخشی مهمی از زندگی افراد را تشکیل داده، آشنایی با این سیستم درمانی برای هر فرد علاقمند به زندگی در این کشور ضروری می باشد.

به صورت کلی بیمه درمانی یکی از مهم ترین موارد در نظام خدمات درمانی در فرانسه بوده و برای تمامی افراد اعم از مهاجر و شهروند ضروری است.

 

نظام خدمات درمانی در فرانسه

سیستم بهداشت و درمان فرانسه بدون هیچ گونه تبعیضی در اختیار شهروندان و مهاجرین قرار می گیرد و  شما از بهترین امکانات بهره مند خواهید شد.

فهرست مطالب

مراقبت های بهداشتی دولتی در این کشور رایگان بوده و از همین رو تمامی افراد باید پیش از مهاجرت در مورد نحوه پرداخت و یا استفاده از بیمه های سلامت مشاوره بگیرند. برای کسب اطلاعات کامل تر همین حالا با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

کشور فرانسه دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبتی بهداشتی در جهان بوده و سیستم درمانی این کشور بین افراد مختلف با میزان درآمد و شرایط متفاوت تبعیضی قائل نشده و بر اساس اصل همبستگی ساکنان بدون توجه به وضعیت مالی خود واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی هستند.

برای اطلاع از روش ها و راه های مهاجرت به این کشور، حتما در کنار این مقاله عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه فرمایید.

سیستم بهداشت و درمان فرانسه

سیستم بهداشت و درمان این کشور به ازای هر 1000 شهروند یک پزشک داشته و میانگین امید به زندگی 83 سال می باشد؛ امروزه سیستم بهداشت و درمان فرانسه ترکیبی از سیستم خصوصی و دولتی بوده و بخشی توسط دولت و بخشی توسط بیمه های فردی یا خصوصی تامین می شود.

 

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نظام خدمات درمانی در فرانسه

در این ویدیو می توانید نظام خدمات درمانی در کشور فرانسه را به صورت خلاصه و مفید از زبان روناک شنیده و در صورت نیاز با دانلود پادکست در هر زمان و مکان به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگو و راهنمای شما عزیزان می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور نظام خدمات درمانی در فرانسه
نظام خدمات درمانی در فرانسه

سیستم بهداشت و درمان فرانسه عمدتا از طریق مالیات تامین شده و به شهروندان خود بیمه درمانی جزئی ارائه می دهد؛ در این کشور طبق سیستم بهداشت و درمان، معمولا کارفرمایان، کارمندان را برای مشارکت های اجتماعی ثبت نام کرده و آنها را زیر پوشش بیمه درمانی قرار می دهند.

حق این بیمه از طریق مالیات از حقوق آنها کسر می شود؛ برای اطلاع از شرایط کاری و میزان دستمزدها، حتما با لمس عنوان شرایط کاریابی و کار در فرانسه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید . از دیگر روش هایی که این کشور برای پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی استفاده می کند، می توان به مالیات ها اشاره کرد؛ طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه مردم نرخ های مالیاتی بالایی پرداخته و این کشور بیش از 11 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت های بهداشتی اجباری خود می کند.

2ساکنین فرانسه از طریق کمک های بیمه درمانی اجباری تحت پوشش قرار گرفته و انواع بیمه های خصوصی در این کشور برای افرادی که می خواهد تحت مراقبت های بیشتری باشند، وجود دارد؛ سازمان های دولتی بیش از 75 درصد از هزینه های بهداشتی در فرانسه را پوشش می دهند.

هزینه مراقبت های بهداشتی در فرانسه

هر چند هزینه مراقبت های بهداشتی در فرانسه برای بیشتر خدمات رایگان بوده و بیمه سلامت عمومی تا 70 درصد هزینه های پزشکی را پوشش داده اما ابتدا باید هزینه خدمات را پرداخت کرده و پس از آن بازپرداخت خود را دریافت کنید؛ با این حال بیمارانی که باید برای مدت زمان طولانی تحت پوشش قرار گرفته مراقبت های بهداشتی کاملا رایگان دریافت می کنند.

برای بقیه 30% هزینه های مراقبتی بهداشتی اکثر ساکنان پوشش اضافی یا بیمه درمانی تکمیلی را انتخاب می کنند؛ در این کشور شرکت های بیمه بسیار زیادی قرار داشته که انواع طرح های بیمه را در اختیار ساکنین قرار می دهد؛ در این بین، مهاجران معمولا ترجیح می دهند بیمه درمانی بین المللی خریداری کنند.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه هزینه های مراقبت های بهداشتی به طور کلی پایین بوده و به صورت کلی شامل موارد زیر می شود؛ با این حال دقت داشته باشید که با توجه به منطقه ای که قصد زندگی در آن را دارید ممکن است که این هزینه متفاوت باشد.

ویزیت پزشک عمومی 25 یورو
دندانپزشکی 50 یورو
داروهای مسکن بدون نسخه 1.50 یورو

بازپرداخت هزینه مراقبت بهداشتی

به صورت کلی اگر حین اقامت در این کشور به پزشک مراجعه کرده باید ابتدا هزینه ویزیت را پرداخته و پس ازآن به صورت دولت دست به بازپرداخت هزینه مراقبت بهداشتی زده و هزینه را پرداخت می کند؛ به صورت کلی در استفاده از پزشک عمومی، در صورت داشتن بیمه درمانی تکمیلی، باید فقط 1 یورو از جیب خود پرداخت کنید.

25 یورو برای کل مشاوره 70٪ توسط بیمه سلامت عمومی بازپرداخت می شود، یعنی 16.5 یورو از مبلغ پوشش داده می شود.
7.50 یورو از مبلغ باقی مانده 30٪ توسط بیمه درمانی تکمیلی یا اضافی شما پوشش داده می شود.
1 یورو مبلغ باقی مانده این یک هزینه مشارکت ثابت است که شما از جیب خود پرداخت می کنید.

چنانچه فردی از پوشش طرح بیمه درمانی قانونی بهره مند بوده و از بیمه درمانی تکمیلی یا اضافی استفاده نکند، باید 8.50 یورو را خودش بپردازد؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم برای کاهش هزینه های درمانتان در این کشور حتما از بیمه استفاده کنید.

در کشور فرانسه هزینه بیمه های درمانی برای یک فرد حدود 40 یورو در ماه بوده و هر چند این مبلغ به نوع بیمه و شرکتی که بیمه را دریافت می کنید، بستگی داشته و هر چقدر میزان پوشش دهی بیمه بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ انواع مختلفی از طرح های بیمه سلامت در این کشور وجود داشته که برخی از آنها مشاغل خاصی را ارائه می دهند در حالی که برخی به طور خاص برای مهاجران و انگلیسی زبانان طراحی شده اند.

 

پس از اطلاع از سیستم درمانی این کشور ، خوب است با مطالعه مقالات زیر کشور فرانسه را هرچه بهتر بشناسید:

بیمه های درمانی عمومی در فرانسه

بیمه های درمانی عمومی در فرانسه

بیمه های درمانی عمومی در فرانسه برای همه افراد حتی مهاجرین الزامی بوده و از همین رو اگر قصد داشته که برای مدت زمان طولانی در این کشور زندگی کرده و اقامت داشته باشید، باید در طرح بیمه سلامت ملی این کشور ثبت نام کنید؛ به هر صورت اگر برای مدت زمان کوتاه تری در فرانسه اقامت دارید از بیمه های دیگری مانند بیمه مسافرتی بهره ببرید . تمامی مهاجرینی که قصد زندگی و کار در این کشور را داشته می توانند از طرح مراقبت های بهداشتی عمومی یا PUMA بهره مند شوند؛ هر چند برای اینکه افراد واجد شرایط این بیمه باشند باید حدود شش ماه در فرانسه زندگی کنند؛ از همین رو بیشتر افراد در این مدت از بیمه های خصوصی برای پوشش خود استفاده می کنند؛ برای اینکه واجد شرایط بیمه مراقبت های عمومی باشید باید در این کشور ثبت نام کرده و شرایط زیر را داشته باشید.

  • دارای مجوز اقامت معتبر باشید و یا اقدامات لازم برای دریافت مجوز معتبر را انجام داده باشید.
  • برای مدت زمانی منظم حداقل سه ماه بدون وقفه در این کشور زندگی کنید.

با توجه به نظام خدمات درمانی در فرانسه این موضوع برای افراد شاغل متفاوت بوده و آنها پس از پیدا کردن کارفرما و شروع شغل به صورت خودکار برای این بیمه ثبت نام می شوند؛ پس از آن، همچنان می ‌توانید بیمه درمانی خصوصی خود را به عنوان بیمه درمانی تکمیلی نگه دارید تا 30 درصدی را که شامل پوشش عمومی نشده را پوشش دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پوشش دهی بیمه درمانی عمومی در فرانسه

اگر قصد دارید بدانید بیمه درمانی عمومی در این کشور چه چیزی را پوشش می دهد، باید گفت، این پوشش دهی با توجه به نوع خدماتی که قصد استفاده از آن را دارید تعیین می شود؛ به صورت کلی پوشش دهی بیمه درمانی عمومی در فرانسه شامل موارد زیر می شود.

  • پزشکان: حین مراجعه به پزشک باید هزینه ثابتی معادل 25 یورو پرداخته و پس از آن ارائه دهندگان بیمه تا حدودی هزینه ها را پس از آن بازپرداخت می کنند.
    مراقبت های اورژانسی: این خدمات بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی بوده و تمامی شهرهای بزرگ نیز دارای خدمات آمبولانس اضطراری هستند.
  • مراقبت های تخصصی: متخصصان در فرانسه هزینه های بالاتری نسبت به پزشکان عمومی دریافت کرده اما این هزینه ها در چارچوب هزینه های استاندارد دولتی تعیین می شود؛ برای بازپرداخت ویزیت نزد پزشک متخصص، باید توسط پزشک عمومی به پزشک متخصص معرفی شده باشید.
  • داروها: به جای پرداخت کامل مبلغ و سپس درخواست بازپرداخت جزئی هزینه های خود، هنگام خرید دارو در داروخانه، فقط مبلغی را پرداخت کرده که توسط دولت پوشش داده نمی شود.
  • مراقبت های دندانی: بازدید از دندانپزشک پوشش داده شده اما مراقبت از دندان با تعرفه ها و نرخ بازپرداخت خاص خود همراه بوده و درمان های عمومی دندان مانند سایر مراقبت های تخصصی بازپرداخت می شود، اما بازپرداخت برای روش های پیشرفته معمولاً به دلیل هزینه بالاتر کمتر است.
  • مراقبت های زایمان: اکثر هزینه های مرتبط با بارداری و زایمان توسط مراقبت های بهداشتی عمومی پوشش داده می شود.

بیمه های درمانی خصوصی در فرانسه

بسیاری از ساکنین کشور فرانسه از بیمه درمانی خصوصی ای استفاده کرده که با نام mutuelle شناخته می شود؛ به صورت کلی از آنجایی که بیمه درمانی عمومی این کشور مواردی مانند معمولاً مشاوره با روانشناسان، استئوپات ها، کایروپراکتیک ها و متخصصان خاص را پوشش نداده، بسیاری از افراد از بیمه های درمانی خصوصی در فرانسه استفاده می کنند.

هزینه های مراقبت خصوصی به نوع پوشش مورد نیاز و عواملی مانند سن متقاضی بستگی داشته و به صورت کلی برنامه های پایه بیمه های خصوصی بر مراقبت های بیمارستانی و پزشکی تمرکز داشته اما برخی از موارد شامل پوشش دندانی محدودی نیز می باشند؛ از همین رو مهم بوده که پیش از دریافت بیمه خصوصی در مورد تمامی برنامه ها و میزان پوشش دهی تحقیق کرده تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیمه های درمانی خصوصی در فرانسه

مراقبت های بهداشتی کودکان در فرانسه

به صورت کلی کودکان می توانند از طریق بیمه سلامت عمومی والدین و یا قیم خود به خدمات بهداشتی درمانی رایگان دسترسی داشته باشند؛ مراقبت های بهداشتی کودکان در فرانسه شامل معاینه رایگان دندانپزشکی تا سن 18 سالگی است.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه، پزشکان و متخصصان اطفال مراقبت های بهداشتی کودکان را مدیریت کرده و کودکان در این کشور از بدو تولد تا تا شش سالگی 20 غربالگری اجباری رایگان داشته و پس از آن غربالگری های سالیانه انجام می شود؛ این غربالگری ها مشکلات سلامتی زیر را بررسی می کنند.

  • بیماری های ژنتیکی
  • اختلالات بینایی
  • اختلالات شنوایی
  • مشکلات زبان و یادگیری
  • دیابت

با مروری بر نظام بهداشت و درمان فرانسه دریافتیم این کشور برنامه دقیق واکسیناسیون برای کودکان 0 تا 13 ساله داشته و برای کودکانی که پس از 1 ژانویه 2018 متولد شده اند، واکسیناسیون برای موارد زیر الزامی است.

دیفتری فلج اطفال هپاتیت B مننگوکوک سی سرخک
کزاز سیاه سرفه هموفیلوس آنفلوانزا B پنوموکوک اوریون و سرخجه

یکی از مهم ترین تفاوت های بیمه درمانی خصوصی در فرانسه با سایر کشورهای اروپایی این بوده که دریافت بیمه خصوصی در این کشور لزوما به معنای دسترسی سریع تر به مراقبت های بهداشتی نیست و این بیمه ها تنها وسیله ای برای دریافت پوشش 100 درصدی مردم و عدم پرداخت هزینه از جیب خود می باشد.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه هزینه بیمه خصوصی به چند عامل از جمله سن متقاضی و جزئیات سلامت بستگی داشته و بیمه خصوصی همچنین می‌ تواند درمان تخصصی یا درمان ‌های تکمیلی را که از طریق مراقبت ‌های بهداشتی عمومی در دسترس نیست، پوشش دهد.

پزشکان در سیستم بهداشتی فرانسه

پزشکان در فرانسه در واقع اولین خط مراقبت های بهداشتی هستند؛ این افراد عمدتا خود اشتغال بوده و به تنهایی یا به صورت گروهی کار می کنند؛ انتخاب پزشک با فرد متقاضی بوده و اما باید با آنها به عنوان «پزشک حاضر» یا پزشک اصلی خود ثبت کنید تا بتوانید بازپرداخت کامل هزینه را از طریق سیستم بهداشت و درمان فرانسه درخواست دهید.

پزشکان عمومی در این کشور می توانند شما را به پزشکان و متخصصان ارجاع دهند؛ در سیستم این کشور تمامی سوابق پزشکی شما ثبت شده و هنگام مراجعه به پزشکی جدید این سوابق ارسال می شود؛ اگر توسط پزشک معالج خود ارجاع شوید، حدود 70 درصد از هزینه های مراقبت های بهداشتی فرانسه، مانند مشاوره پزشکی یا درمان، بازپرداخت می شود؛ اما اگر خودتان قصد داشته تا به متخصص مراجعه کنید، باید هزینه های پزشکی را از جیبتان پرداخت کنید.

پزشکان در سیستم بهداشتی فرانسه

با این حال، بر اساس نظام خدمات درمانی در فرانسه برای مراجعه به متخصص زنان، متخصص اطفال یا چشم پزشک نیازی به ارجاع ندارید، اما می توانید مستقیماً با آنها مشورت کنید؛ اگر زیر 26 سال دارید، می توانید بدون ارجاع از جانب پزشک خود به روانپزشک نیز مراجعه کنید.

بیمارستان ها در فرانسه

به صورت کلی بیمارستان ها در فرانسه به دو نوع اصلی بیمارستان های دولتی و کلینیک های خصوصی تقسیم می شوند؛ امروزه کلینیک ها اغلب مورد تایید دولت هستند و تحت سیستم مراقبت های بهداشتی در فرانسه کار می کنند؛ در این کشور پزشک می تواند شما را به یک بیمارستان دولتی یا کلینیک خصوصی ارجاع دهد.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه برای درمان در این کشور، می توانید بین بیمارستان های دولتی و کلینیک های خصوصی یکی را انتخاب کنید، مراقبت های بهداشتی فرانسه حدود 80 درصد هزینه های بیمارستان را بازپرداخت کرده اما این هزینه، هزینه های اقامت در بیمارستان را پوشش نمی دهد؛ در این مواقع بیمه تکمیلی می تواند هزینه اقامت را پرداخت کند.

پس از 24 ساعت اول بستری در بیمارستان، باید هزینه روزانه (فورفیت ژورنالیست) را نیز پرداخت کنید که بازپرداخت نمی شود؛ امروزه این مبلغ 20 یورو در روز ثابت است؛ طبق نظام سلامت کشور فرانسه متخصصان بیهوشی و جراحان در کلینیک های خصوصی ممکن بوده که هزینه های اضافی دریافت کنند که این هزینه ها توسط تامین اجتماعی بازپرداخت نمی شود.

دندانپزشکی در نظام بهداشتی فرانسه

دندانپزشکی در نظام بهداشتی فرانسه

دندانپزشکی در فرانسه کاملا آزاده انتخاب شده و افراد می توانند به هر دندانپزشکی که می خواهند مراجعه کنند؛ اکثر دندانپزشکان در سیستم مراقبت های بهداشتی در فرانسه کار کرده و هزینه ها مانند سایر درمان های پزشکی بازپرداخت می شود . هزینه های دندانپزشکی در این کشور برای کودکان تقریبا 100% بازپرداخت شده و بازپرداخت این مبلغ برای بزرگسالان حدود 70% می باشد؛ با این حال، سیستم برخی از خدمات مانند ارتودنسی را تحت پوشش قرار نداده و هر فرد برای دسترسی به این خدمات باید هزینه را خودش بپردازد.

 

بدون پوشش خصوصی، باید هزینه کامل مشاوره یا درمان در دندانپزشکی را بپردازید و درصدی از بیمه دولتی خود را پس بگیرید؛ توجه داشته باشید که دندانپزشکان ممکن است برای هر گونه قرار ملاقات از دست رفته، جریمه ای اعمال کنند؛ پس از مشاوره اولیه، دندانپزشک باید یک تخمین کتبی برای کار دندانپزشکی به شما ارائه دهد که باید شامل موارد زیر باشد.

  • شرح دقیق درمان پیش بینی شده و مواد مورد استفاده
  • کل هزینه این درمان
  • مبلغ بازپرداخت شده توسط بیمه سلامت دولتی

با توجه به نظام خدمات درمانی در فرانسه سپس می توانید با بیمه خصوصی خود مشورت کرده تا ببینید چقدر از هزینه باقی مانده را پوشش می دهد و چقدر باید از جیب خود بپردازید.

داروخانه ها در فرانسه

داروخانه ها در فرانسه بسیار زیاد بوده و بیش از 20000 داروخانه در این کشور وجود دارد؛ داروخانه ها در این کشور معمولا از دوشنبه تا شنبه از ساعت 08:30 تا 19:30 باز بوده و بسیاری از داروخانه ها بین ساعت 12:00 تا 14:00 بسته می شوند، اگرچه در مراکز خرید و شهرهای بزرگ، داروخانه ها شبانه روزی باز هستند.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه در این کشور باید نسبتی از هزینه دارو را بسته به دارو و پوشش بیمه ‌تان پرداخت کنید؛ به صورت کلی مبلغ بازپرداخت با توجه به نوع دارو متفاوت است و می تواند 15، 30، 65 و 100 درصد باشد؛ داروهای بدون نسخه مانند آسپرین و داروهای سرفه را فقط می توان از داروخانه خریداری کرد، مانند برخی از کشورها این موارد را در سوپرمارکت ها پیدا نخواهید کرد.

بدون شک کشور فرانسه یکی از بهترین کشور ها برای مطالعه دروس مربوط به پزشکی و داروسازی بوده و دانشگاه های این کشور هر ساله طیف وسیعی را رشته های متنوع را ارائه می دهد؛ برای اطلاع از شرایط تحصیلی در دانشگاه های این کشور و همچنین شرایط کاری در داروخانه های آن، از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مراقبت های روانی در فرانسه

امروزه سیستم بهداشت و درمان فرانسه خدمات و مراقبت های روانی را ارائه می دهد؛ بیمارستان می توانند به صورت رایگان به مراقبت های روانی دسترسی داشته باشند؛ با این حال، امروزه در این کشور این نگرانی وجود داشته که خدمات در سطح مناسبی برای مقابله با تقاضا نیستند.

بر اساس آمار به دست آمده از مطالعات اخیر، از هر پنج فرانسوی یک نفر از مشکلات سلامت روان رنج می برد؛ بسیاری از مراقبت ‌های روانی در فرانسه از طریق مراکز روان‌شناسی پزشکی ارائه شده و این خدمات عمدتاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت دولتی است؛ پزشکانی مانند روانپزشک، روانشناس، پرستار، مددکار اجتماعی، کاردرمانگر و گفتار درمانگر این مراکز را اداره می کنند.

طبق نظام خدمات درمانی در فرانسه تمامی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته، باید حتما تحت پوشش بیمه های خصوصی یا عمومی قرار بگیرند؛ اگر قصد داشته که از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور مهاجرت کنید؛ حتما برای اطلاع از نوع بیمه درمانی با مشاورین آی مهاجرتی در دو شعبه دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز همراه بوده یا عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را مطاله فرمایید.

سوالات پرتکرار نظام خدمات درمانی در فرانسه

در صورتی که نیازمند دریافت جزئیات در باب خدمات درمانی فرانسه هستید ، حتما پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ما در میان بگذارید و به جواب برسید.

طبق نظام سلامت کشور فرانسه سازمان های دولتی بیش از 75 درصد از هزینه های بهداشتی در فرانسه را پوشش می دهند.

امروزه میزان هزینه ویزیت پزشک عمومی در این کشور حدود 25 یورو می باشد.

هزینه های مراقبت خصوصی به نوع پوشش مورد نیاز و عواملی مانند سن متقاضی بستگی دارد.

بله همه کودکان در فرانسه تحت بیمه سلامت عمومی والدین یا سرپرستان خود حق دارند از مراقبت های بهداشتی رایگان برخوردار شوند.

در سیستم سلامت فرانسه بیش از 20000 داروخانه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه