راهنمای جامع بررسی هزینه‌ها و شرایط زندگی در آلمان

بررسی کامل هزینه زندگی در آلمان از جمله مهمترین بخش‌های مهاجرت و نقل مکان به این کشور است که می‌تواند شما را به یک ثبات و هماهنگی در بودجه و درآمد با میزان هزینه‌ها و مخارج برای نقل مکان و زندگی در این کشور برساند. گروه مشاورین آی مهاجرتی در ادامه به بررسی هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان در سال 2024 خواهند پرداخت.

کشور آلمان به طور کلی از رفاه بالایی بهره می‌برد که همین موضوع باعث جذب مهاجران فراوانی همه‌ساله به این کشور شده است که به راحتی می‌توانند به اهداف خود در این کشور دست پیدا کرده و با حتی حداقل درآمد نیز از پس مخارج خود برآیند. 

راهنمای جامع بررسی هزینه‌ها و شرایط زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان بخش های مختلفی را شامل می شود که با توجه به سبک زندگی افراد می‌تواند متغیر باشد، اما در مجموع آلمان گزینه‌ای مقرون به صرفه است.

فهرست مطالب

خوشبختانه آلمان جز کشورهای گران قیمت محسوب نمی‌شود و هزینه مایحتاج اولیه در آن با درآمد مردم کاملا همخوانی دارد که همین امر موجب شده تا هزینه زندگی در آلمان معضل جدی برای مردم نباشد.

باید دقت داشته باشید که هزینه مهاجرت به آلمان نیز با توجه به روش‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر روش مناسب شخص یا خانواده‌ای می‌باشد که نیاز به بررسی دقیق و تخصصی دارد تا بتوانید با کمترین هزینه، در سریع‌ترین زمان به این کشور سفر کنید. 

ضمن اینکه مقاله معرفی بهترین راه های مهاجرت به آلمان + اخذ اقامت در سایت آی مهاجرتی کامل‌ترین و جدیدترین اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

جزئیات هزینه زندگی در آلمان

تعیین دقیق هزینه زندگی در آلمان بستگی به عوامل مختلفی از جمله هزینه‌های خوراک، مسکن،  پوشاک، حمل و نقل و غیره دارد که مجموع هزینه‌های شما را تشکیل می‌دهند. 

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بررسی هزینه‌ها و شرایط زندگی در آلمان + پادکست

اطلاع از هزینه زندگی  در آلمان برای تمامی افراد علاقه‌مند به زندگی در این کشور بسیار حیاتی است که روناک در آی مهاجرتی به صورت مختصر و مفید در این ویدیو به آن پرداخته است.

نمایش ویدیو درباره Cost of living and immigration to Germany
راهنمای جامع بررسی هزینه‌ها و شرایط زندگی در آلمان

ضمن اینکه هریک را باید با توجه شرایط، علایق و سبک زندگی هر شخصی سنجید و مورد بررسی قرار داد و نمی‌توان مقداری دقیق را برای همه اشخاص یا خانواده تعیین کرد و در نظر گرفت.

اما می‌توان مخارج زندگی در آلمان را با توجه به دسته‌های مختلف و شرایط گوناگون به صورت تخمینی بیان نمود تا افراد متقاضی مهاجرت به این کشور از میزان مخارج و هزینه‌ها مطلع گردیده و هزینه متوسطی را به طور کلی در نظر داشته باشند، در ادامه برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در آلمان آشنا خواهیم شد.

هزینه غذا و مواد غذایی در آلمان

هزینه خوراک در آلمان دیگر از بخش‌های اصلی و مهم هزینه زندگی در آلمان است که بخش عمده و اصلی از درآمد اشخاص را به خود اختصاص می‌دهد و همانطور که می‌دانید این بخش بستگی به سبک زندگی، رژیم غذایی و عادات هر شخص دارد و مقدار دقیقی را نمی‌توان به صورت کلی بیان نمود.

البته قیمت اقلام خوراکی با توجه به مناطق مختلف و قوانین و مالیات‌های متفاوت در هر شهر مقداری با یکدیگر متفاوت است که این موضوع نیز باعث تغییر میزان هزینه‌ها در هر شهر خواهد شد.

اما در مجموع برای یک فرد مجرد می‌توان ماهانه ما بین 150 تا 250 یورو را بابت هزینه خوراک در نظر گرفت. در ادامه قیمت برخی از اقلام خوراکی مهم در این کشور را مشاهده خواهید کرد:

Cost of Food in Germany

اقلام خوراکیآخرین قیمت
1 لیتر شیر1.02 یورو
1 کیلو برنج2.03 یورو
500 گرم نان1.73 یورو
12 عدد تخم مرغ2.68 یورو
1 کیلو پنیر11.80 یورو
1 کیلو فیله مرغ7.90 یورو
1 کیلو گوشت قرمز14.63 یورو
1 کیلو موز1.64 یورو
1 کیلو سیب زمینی1.59 یورو
1.5 لیتر آب معدنی0.57 یورو

هزینه خوراک در خارج از خانه در آلمان

بسیاری از مردم آلمان برای مراسم و جشن‌های خود نظیر مهمانی‌ها، تولد، قرارهای رسمی و دوستانه در طول هفته به رستوران‌ها و یا فست فودهای مختلف در سطح شهرهای این کشور مراجعه کرده و یک وعده غذای خود را در خارج از منزل میل می‌کنند. باید توجه داشته باشید که به طور معمول هزینه خوراک در خارج از خانه در آلمان از تهیه غذا در آلمان در منزل گران‌تر بوده و به همین خاطر این امر همیشگی و دائمی نیست.

اما به طور کلی صرف غذا در خارج از خانه برای مراسم خاص نظیر مراسم تولد و یا جشن‌های خانوادگی و یا به عنوان یک فرصت آرامش و استراحت در آخر هفته کاری می‌تواند یکی از مناسب‌ترین روش‌های صرف غذا باشد. به خصوص که رستوران‌های آلمانی از تنوع غذایی بالا و کیفیت‌های مناسبی برخوردار هستند و در اکثر مواقع موفق به جلب رضایت مشتری‌های خود می‌شوند.

در ادامه قیمت یک وعده غذا را در خارج از منزل در آلمان مشاهده می‌نمایید:

غذا در رستوران ارزان 7.8 تا 20 یورو
غذا برای 2 نفر در یک رستوران میان رده و برای هر 3 وعده 40 تا 90 یورو
مک میل در مک دونالد ( یا غذای ترکیبی معادل ) 8 تا 10 یورو
آبجو 2.5 تا 5 یورو
کاپوچینو 2 تا 4 یورو
کوکاکولا / پپسی بطری 300 سی سی 1.8 تا 3.5 یورو
بطری 300 سی سی آب 1.5 تا 3 یورو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قیمت و هزینه اجاره یا خانه در آلمان

یکی دیگر از اصلی‌ترین هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان، هزینه مسکن است که با توجه به مناطق و شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و این مقدار در شهرهای مهم و اصلی این کشور از گران‌ترین مقدار خود بهره می‌برد و به مراتب در شهرهای کوچک‌تر و روستاها نرخ اجاره کاهش یافته و ارزان‌تر می‌شود.

ضمنا باید توجه داشته باشید که هزینه اجاره خانه و آپارتمان در هر منطقه و شهر آلمان با توجه به مناطق و محله‌های مختلف در هر شهر دارای قیمت‌های متفاوتی است. به طور کل اجاره در مرکز شهر و نزدیک‌ به مراکز تجاری و اداری گرانتر از حومه‌های شهر می‌باشد. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از قیمت خرید و فروش ملک در این کشور مقاله خرید ملک در آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

در ادامه قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در چند شهر مهم آلمان را مشاهده می‌نمایید:

شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
برلین1,312.21 یورو909.38 یورو2,321.30 یورو1,605.73 یورو
دوسلدورف1,048.08 یورو753.95 یورو1,836.67 یورو1,405.00 یورو
مونیخ1,366.57 یورو1,023.08 یورو2,467.29 یورو1,871.67 یورو

 

مبلغ خرید ملک:

 

شهرمتر مربع ملک در مرکز شهرمتر مربع ملک در حومه شهر
برلین8,120.79 یورو5,494.23 یورو
دوسلدورف7,533.33  یورو5,750.00 یورو
مونیخ12,162.54 یورو8,901.26 یورو

قسمت و هزینه پوشاک و کفش در آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که از سطح رفاه بالایی برخوردار بوده و مردم با درآمدهای پایین نیز می‌توانند یک زندگی مناسب و ایده آل را برای خود فراهم نمایند. در رابطه با پوشاک نیز گفتنی است که در تمامی نقاط این کشور پوشاک با انواع کیفیت‌ها و در قیمت‌های مختلف از ارزان تا گران و لاکچری در دسترس همگان قرار دارد و تهیه پوشاک چندان سخت نیست.

هزینه پوشاک در آلمان نیز بستگی بسیاری به استایل، سبک و نوع زندگی افراد دارد که سالانه چه تعداد یا مقدار قصد هزینه و خرید پوشاک در آلمان را داشته باشند. در ادامه قیمت برخی از پوشاک اصلی افراد را در برندهای معمول و عرف بازار در این کشور مشاهده می کنید:

1 شلوار جین (Levis   یا مشابه ) 40 تا 110 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام و … ) 20 تا 60 یورو
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 50 تا 120 یورو
1 جفت کفش تجاری مردانه 60 تا 150 یورو
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی )2.4 تا 3.5 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی )55 تا 100 یورو
شروع تاکسی3 تا 5 یورو
تاکسی 1 کیلومتر1.8 تا 2.7 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار25.20 تا 39 یورو
بلیط مترو و اتوبوس2.4 تا 3.5 یورو
بنزین ( 1 لیتر )1.74 تا 2.2 یورو

هزینه حمل و نقل در آلمان

یقینا می دانید که آلمان یکی از کشورهای مدرن و پیشرو در اکثر زمینه‌ها در جهان است، پس جای تعجب نیست که سیستم حمل و نقل نیز در آن به صورتی کاملا مدرن و مجهز با بیشترین حد امکانات و رفاه در اختیار شهروندان قرار گرفته است. در شهرهای بزرگ این کشور انواع وسیله‌های نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، تراموا، قطار و هواپیما در اختیار شهروندان دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود می‌تواند از آنان استفاده نماید.

هزینه حمل و نقل در آلمان یکی از بخش‌های مهم هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان است، به خصوص که در یکی از شهرهای مهم و اصلی این کشور زندگی کنید. در این صورت ممکن است در طی روز با توجه به نوع شغل و فعالیت‌های روزانه خود نیاز به جابه جایی‌هایی بسیار در سطح شهر داشته که نیازمند استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسایل شخصی است.

برای مهاجرت به آلمان، تنها بررسی هزینه ها کافی نیست، مقالات پیشنهادی ما را نیز بخوانید:

هزینه خدمات درمانی در آلمان

بیمه درمانی در کشور آلمان به عنوان بخش اصلی تامین هزینه‌های درمانی در این کشور بیش از 9015 جمعیت را پوشش می‌دهد که بخشی از آن توسط کارفرما محل کار و بخش دیگری با کسر حقوق شما پرداخت می‌شود. البته امکان دریافت بیمه‌های خصوصی نیز وجود دارد که ماهانه مبالغ بالاتری را شامل شده و می‌توانید با توجه به نوع درمان موردنیاز خود، شرایط خاص و دلخواهتان را انتخاب کنید.

البته هزینه بیمه درمانی با توجه به نوع بیماری متفاوت است و تمامی افراد با درآمد بالای 59400 یورو در سال (4950 در ماه) باید هزینه بیمه عمومی خود را در حدود 6% از حقوق خود پرداخت کنند.

 

قیمت و هزینه برق، آب و اینترنت در آلمان

از دیگر موارد مهم در هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان که باید مورد توجه قرار دهید، هزینه‌های قبوض در آلمان است که شامل هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و شارژ ماهیانه می‌گردد. این هزینه ها نیز با توجه به میزان استفاده هر فرد یا خانواده از این خدمات یقینا با یکدیگر متفاوت خواهد بود. 

اما به طور کلی همواره هزینه‌ قبوض در کشورهای اروپایی یکی از مخارج اصلی محسوب می‌شود که در برخی موارد معضلی برای آنان نیز تلقی می‌شود.

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ) آپارتمان 85 متری150 تا 400 یورو در ماه
هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه0.11 یورو
اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود25 تا 50 یورو

هزینه ورزش و فراغت در آلمان

از جمله دیگر مواردی که باید در هنگام برآورد هزینه‌های زندگی در آلمان مدنظر داشت، هزینه ورزش و فراغت است که بخش مهمی از زندگی افراد در خارج از کشور را تشکیل می‌دهد.

چنانچه بخواهیم به صورت کلی این هزینه‌ها را مدنظر داشته باشیم به شرح زیر خواهد بود:

باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال20 تا 60 یورو در ماه
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته)12 تا 29 یورو
سینما، اکران بین المللی، 1 صندلی10 تا 15 یورو

هزینه یک ماه زندگی در آلمان

هزینه یک ماه زندگی در آلمان برای هر شخص یا خانواده یقینا با توجه به شرایط مختص به هر کدام دارای تغییراتی می‌باشد که باید با توجه به همان شرایط و مختص به هر فرد جداگانه محاسبه شود. همچنین هزینه ماه یا ماه‌های ابتدایی اقامت که شخص ممکن است هنوز موفق به اخذ خوابگاه دانشجویی یا منزل اجاره‌ای نشده باشد و نیاز به اسکان در هتل داشته باشد؛ یقینا بالاتر و بیشتر از مابقی اقامت آنان خواهد بود.

در حال حاضر و در ابتدای سال 2023 مخارج ماهانه یک فرد مجرد در آلمان بدون احتساب هزینه مسکن به طور متوسط 834.03 یورو و برای یک خانواده چهار نفره 2,864.08 یورو در ماه هزینه را در بر می‌گیرد که با احتساب هزینه اجاره ملک در یک شهر اصلی ماهانه به طور متوسط به 1800 یورو برای یک فرد مجرد و 4800 یورو برای یک خانواده 4 نفره می‌رسد.

حال با توجه شهرهای مختلف و سبک زندگی متفاوت افراد هزینه یک ماه زندگی در آلمان می‌تواند کمتر یا بیشتر از این مقدار نیز تمام شود که از طریق تماس با کارشناسان آی مهاجرتی و ارائه و بررسی کامل شرایط خود می‌توانید از مبلغ آن در رابطه با خودتان مطلع شوید.

هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان

فرانکفورت یکی از شهرهای اصلی، بزرگ و پیشرفته کشور آلمان است که از سوی مهاجرین نیز با استقبال بالایی مواجه شده است و همواره افراد بسیاری جهت تحصیل و یا کار به این شهر مهاجرت کرده‌اند. نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این است که فرانکفورت یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان نیز می‌باشد که البته با توجه به امکانات و رفاه بالا و همچنین فرصت‌های شغلی بسیار؛ این موضوع تعجب انگیزی نیست.

در حال حاضر و طبق آخرین اطلاعات هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان برای یک دانشجو می‌تواند ماهانه 975.2 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3,309.6 یورو بدون در نظر گرفتن مبلغ اجاره ملک هزینه را در بر بگیرد که یقینا این مبلغ برای برخی افزایش و برای برخی نیز کاهش خواهد یافت. 

در جدول هزینه برخی از مخارج در فرانکفورت را نسبت به چند شهر مهم دیگر در اروپا مقایسه نموده‌ایم:

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
رم 5.52% ارزان تر 6.42% ارزان تر 8.36% ارزان تر 4.81% گران تر
پاریس 8.22% گران تر 13.34% گران تر 24.43% گران تر 33.50% گران تر
مادرید 21.52% ارزان تر 19.38% ارزان تر 14.74% ارزان تر 21.22% ارزان تر
بوداپست 33.1% ارزان تر 40.9% ارزان تر 57.7% ارزان تر 24.1% ارزان تر

هزینه زندگی در مونیخ آلمان

در ادامه هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان باید بدانید که مونیخ را می‌توان یکی از مهم‌ترین شهرهای آلمان در نظر گرفت که جایگاه بسیار مهمی در صنعت، فرهنگ و اقتصاد این کشور دارد و از مهاجرپذیرترین شهرهای آلمان نیز شناخته می‌شود که فرصت‌های شغلی بسیاری داشته و یک مقصد مناسب جهت سرمایه گذاری و کارآفرینی نیز شناخته می‌شود. 

مقاله سرمایه گذاری در آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا شرایط و قوانین مهم جهت این اقدام در این کشور را کاملا بشناسید.

اما لازم به ذکر است که مونیخ نیز از گران‌ترین شهرهای آلمان است که مخارج ماهانه یک فرد مجرد در آن بدون اجاره ملک 972.2 یورو و مخارج یک خانواده 4 نفره نیز 3,339.7 یورو در ماه بدون اجاره ملک می‌باشد. 

در جدول هزینه برخی از مخارج در مونیخ را نسبت به چند شهر مهم دیگر در اروپا مقایسه نموده‌ایم.

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
رم 5.52% ارزان تر 6.42% ارزان تر 8.36% ارزان تر 4.81% گران تر
پاریس 8.22% گران تر 13.34% گران تر 24.43% گران تر 33.50% گران تر
مادرید 21.52% ارزان تر 19.38% ارزان تر 14.74% ارزان تر 21.22% ارزان تر
بوداپست 33.1% ارزان تر 40.9% ارزان تر 57.7% ارزان تر 24.1% ارزان تر

هزینه تحصیل در آلمان 

تحصیل در آلمان به عنوان یکی از بهترین مقصدهای ممکن در قاره اروپا شناخته می‌شود که سالانه متقاصیان بی‌شماری از اقصی نقاط جهان برای ورود به دانشگاه‌های آن تلاش می کنند. یکی از مزایای اصلی انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت هزینه‌های مقرون به صرفه ای است که علاوه بر زندگی در تحصیل نیز وجود دارند. اغلب دانشگاه‌های این کشور رایگان بوده و شما باید تنها مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام بپردازید که نهایتا تا 300 یورو می‌رسد.

بیمه‌های دانشجویی نیز هزینه درمان شما را به صورت قابل توجهی پوشش داده و در تامین هزینه‌های زندگی در آلمان به شما بسیار کمک خواهد نمود. مطالعه عنوان تحصیل در آلمان و بررسی شرایط هر آنچه را که باید در رابطه با تحصیل در این کشور بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد که با یک کلیک می توانید آن را مطالعه کنید. 

البته خوب است به خاطر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در ابتدا نیازمند گذراندن دوره‌های پیش نیاز در کالج‌های این کشور است تا هم زبان آلمانی‌تان را تقویت ساخته و هم با سیستم آموزشی این کشور آشنا شوید.

هزینه کار در آلمان

هزینه کار در آلمان را می‌توان یکی از مقرون به صرفه‌ترین‌ها دانست، زیرا با انتخاب کار در آلمان شما نیازمند پرداخت هزینه قابل توجهی نیستید و تنها از طریق کارفرمای خود باید هزینه سفارت و سفر به این کشور را بپردازید. در این روش کارفرما باید با درخواست خود،نشان دهد که به مهارت شما به عنوان یک نیروی کار نیازمند است.

البته درخواست کارفرما نیز باید شرایط مشخصی را داشته باشد، از جمله اینکه شغل انتخابی با مهارت شما یکسان بوده و حقوق پرداختی نیز تامین کننده هزینه زندگی در این کشور باشد. به شما توصیه می کنیم تا حتما مقاله ما در رابطه با مهاجرت کاری به آلمان را مطالعه کنید تا به دقیق ترین جزئیات برسید.

البته اقدام بدین شیوه برای ایرانیان کمی دشوار بوده و یافتن یک کارفرمای مقیم آلمان چندان آسان نیست. پس به شما توصیه می کنیم تا سایر روش های ممکن را بررسی نموده و یا از طریق تماس با مشاورین ما از سایر مسیرها نیز مطلع شوید.

میزان و مبلغ حقوق و دستمزدها در آلمان

میزان دستمزدهای بالا در آلمان نشان می‌دهد که این کشور یکی ازبهترین گزینه‌ها جهت کار در اروپا است و سطح درآمد می‌تواند کیفیت زندگی خوبی را برایتان به همراه داشته باشد. هم اکنون می‌توان حداقل درآمد در کشور آلمان را 2000 یورو دانست که البته برای مشاغلی بسیار محدود بوده وافراد شاغل حداقل 3500 یورو درماه درآمد دارند.

البته میزان میانگین بیان می‌کند که می‌توانید در حدود 4120 یورو در ماه درآمد داشته باشید که شغل و ساعات کاری شما به صورت قابل توجهی تاثیرگذار است. البته خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که این میزان حقوق، مبلغ دریافتی شما بوده و مواردی همچون بیمه نیز از آن کسر شده اند.

اجاره یک آپارتمان به همراه تامین مواد غذایی به بهترین شکل و داشتن تفریحات در حد متوسط از مواردی است که می‌توانید با داشتن میانگین درآمد در آلمان از تامین آنها آسوده باشید.

مشکلات و معایب زندگی در آلمان چیست؟

زندگی در کشور آلمان همانند هر کشور دیگری علاوه بر مزایای خود با معایب مختلفی نیز همراه است که توصیه می‌شود از آنها به خوبی مطلع شده و اقدامی کاملا آگاهانه داشته باشید. البته خوشبختانه آلمان از جمله مقصدهایی است که مزایای آن بیشتر از معایب آن بوده و می‌توانید با اندکی تلاش خود را با شرایط جدید وفق دهید. از جمله معایب زندگی در آلمان می‌توان به ذائقه غذایی مردم اشاره کرد که شاید با مزاج ایرانیان در ابتدای ورود خوش نیاید. 

برخی دیگر نیز با یادگیری زبان آلمانی مشکل داشته و آن را چالشی جدی برای خود می‌دانند. هم چنین از نرخ بالای مالیات نیز نمی‌توان گذشت که در برخی موارد بخش زیادی از حقوق شما را شامل می شود. در برخی از شهرها نیز آب و هوا اغلب بارانی و ابری بوده و شما در روزهای کمی از سال آفتاب درخشان خواهید دید . دقت داشته باشید که گرچه باران لذت بخش است اما پذیرفتن آن به عنوان آب و هوایی دائم کار آسانی نیست.

یکی دیگر از معایبی که اغلب مهاجرین در آن اتفاق نظر دارند، روند دریافت بیمه درمان عمومی در این کشور است. روند دریافت وقت از پزشک عمومی و سپس پزشک متخصص زمان‌بر بوده و برخی موارد فرد مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای درمان خود هستند.

 

مقایسه مونیخ و فرانکفورت

اگر به قیمت هزینه‌های زندگی در دو شهر فرانکفورت و مونیخ نگاهی انداخته باشید و همچنین دو جدولی که میزان هزینه‌های این شهرها را با سایر شهرهای اروپا مقایسه می‌کند؛ نگاه و مقایسه‌ای کنید متوجه خواهید شد که مونیخ به مراتب شهری گران‌تر از فرانکفورت می‌باشد. به جرات می‌توان حتی گفت که در حال حاضر مونیخ گران‌ترین شهر آلمان می‌باشد.

البته این موضوع مطلق نیست و امکان دارد در برخی از جزئیات هزینه‌ها شهرهای دیگر از مونیخ گران‌تر باشند؛ اما به طور کلی و در مجموع می‌توان مونیخ را گران‌ترین شهر آلمان نیز معرفی کرد.

در این مطلب کارشناسان خبره و باتجربه آی مهاجرتی تلاش نموده تا در رابطه با هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان بهترین اطلاعات را به شما ارائه نمایند. از طریق تماس با مشاورین ما و یا حضور در دفاتر شیراز واقع در معالی آباد و تهران در دفاتر مرکزی و غرب کارشناسان ما در تماس باشید و از اطلاعات و راهنمایی های آنان نهایت بهره را ببرید.

 

سوالات پر تکرار بررسی کامل هزینه زندگی در آلمان

در زیر به سوالاتی که در زمینه بررسی کامل هزینه زندگی در آلمان بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم و شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

میزان اجاره خانه در کشور آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توانند باعث تفاوتهای قابل توجهی در مبلغ آن شوند، اما به طور میانگین هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب در این کشور میتواند ماهانه 600 تا 1400 یورو را در بر بگیرد.

 شهرهای مهم و اصلی این کشور که معمولا شهرهای بزرگ این کشور هستند گران ترین هزینه‌ها و مخارج ماهانه را دارند، شهرهایی همچون مونیخ، برلین، فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ

یک شخص مجرد ماهانه با توجه به سبک زندگی خود باید از 150 تا 250 یورو را بایت هزینه خوراک خود در نظر بگیرد.

 بله، به طور یقین هر روش قانونی مهاجرت به این کشور نیاز به بودجه مالی متفاوتی دارد که باید حتما پیش از اقدام مورد بررسی و تخمین قرار بگیرد.

خیر، آلمان را نبایدکشوری گران در آلمان دانست و هزینه زندگی در آن کاملا مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه