هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن

هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن از جمله مهم ترین بخش های مهاجرت و نقل مکان به این کشور است که می تواند ذهن شما را با ابعاد مخارج و هزینه های پیش رو در این کشور و همچنین هزینه های مورد نیاز برای رسیدن به فرانسه آشنا کرده و از پرداخت هرگونه هزینه گزاف و بی مورد جلوگیری نماید. 

در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا بتوانید با هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن به خوبی مطلع شوید و بهترین مهاجرت را با هزینه های معقول داشته باشید.

 

هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن

هزینه های زندگی در فرانسه از کشورهای گران اروپا شناخته می شود و مهاجرت به آن نیاز به بودجه و پشتوانه مالی مناسبی دارد.

فهرست مطالب

باید دقت داشته باشید که شما با دو بخش مجزای هزینه زندگی در فرانسه و هزینه مهاجرت به فرانسه مواجه هستید؛ که بخش اول مربوط به هزینه هایی است که از زمان اقامت و شروع زندگی در فرانسه پیش روی شما و خانواده تان قرار می گیرد و بخش دوم برابر با هزینه ها و مخارجی است که شما باید برای به دست آوردن ویزا ، اقامت و نقل مکان به این کشور بپردازید که معمولا اکثر آن ها در داخل کشور می باشد.

مقاله شرایط اقتصاد فرانسه و سیستم های مالی آن می تواند کاملا شما را دلایل این هزینه ها و قیمت های موجود در فرانسه آشنا سازد؛ آن را حتما مطالعه کنید.

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه شامل بخش های مختلفی می شود که مهم ترین آن ها هزینه های خوراک، مسکن، پوشاک، خدمات و غیره هستند که این موارد برای هر فرد یا خانواده با توجه به اصول و سبک زندگی آنان متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان بازه ای را برای آن در نظر گرفت و یا با توجه به داده های مختلف رقمی را به طور متوسط برای آن متصور شد.

ضمنا می توان برخی از مبالغ هزینه ها یا مخارجی که در این کشور در حال حاضر وجود دارد را به عنوان نمونه در دسترس متقاضیان قرار داد؛ تا هر شخصی بتواند با توجه به قیمت ها و الگوی مصرف و سبک زندگی خودشان به یک مبلغ کلی برای میزان مخارخ ماهانه برسند. در ادامه مهم ترین بخش هزینه های زندگی در فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو هزینه های زندگی فرانسه و مهاجرت به آن

در صورت تمایل می توانید با تماشای این ویدیو به صورت خلاصه تمامی اطلاعات موردنیاز خود در رابطه با هزینه های زندگی فرانسه و مهاجرت به آن را دریافت نموده و یا با دانلود فایل صوتی و یا پادکست در اوقات فراغت خود به آن دسترسی داشته باشید.

مشاورین آی مهاجرتی همواره آماده پاسخگویی به شما عزیزان در کلیه امور مرتبط با مهاجرت می باشند.

نمایش ویدیو درباره هزینه زندگی و مهاجرت در فرانسه
هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن

هزینه خوراک در فرانسه

همانطور که گفتیم هزینه خوراک در فرانسه یکی از اصلی ترین بخش های هزینه ها برای هر فرد یا خانواده است که درصد قابل توجهی از درآمد افراد را به خود اختصاص می دهد. 

همچنین باتوجه به سلیقه ها و فرهنگ های مختلف در تهیه و صرف غذا، نمی توان دقیقا رقمی را برای هر خانواده یا فرد در نظر گرفت؛ اما میزان آن معمولا در یک بازه مشخص تغییر می نماید.

ضمنا لازم به ذکر است که مبلغی مربوط به این بخش معمولا در شهرهای کوچک و روستاها کمتر و ارزان تر است و در شهرهای بزرگ و توریستی به حداکثر خود می رسد.

می توانیم بگوییم طبق داده هایی که ما از مهاجرین ایرانی در این کشور به دست آورده ایم هر فرد در شهری مانند پاریس روزانه باید 20 تا 35 یورو هزینه را برای خوراک خود در نظر بگیرد . جدول آخرین قیمت های اقلام خوراکی در فرانسه را به شما نشان می دهد:

اقلام خوراکیقیمتاقلام خوراکیقیمت
1 لیتر شیر1.03 یورو1 کیلو گوشت قرمز18.56 یورو
1 کیلو برنج1.99 یورو1 کیلو موز1.93 یورو
500 گرم نان1.54 یورو1 کیلو سیب زمینی1.77 یورو
12 عدد تخم مرغ3.13 یورو1.5 لیتر آب معدنی0.71 یورو
1 کیلو پنیر15.81 یورو1 کیلو پرتقال2.55 یورو
1 کیلو فیله مرغ10.80 یورو1 کیلو گوجه3.07 یورو

هزینه خرید و اجاره خانه در فرانسه

باید بگوییم که هزینه مسکن از مهم ترین بخش های هزینه های زندگی در فرانسه است، که هر فرد مهاجر و شهروندی با آن مواجه است. همچنین قیمت مسکن در فرانسه از گران ترین ها در اروپا شناخته می شود و معمولا برای مهاجرین یک معذل محسوب می شود. پس بهتر است که قبل از نقل مکان به این کشور حتما اطلاعات خود را تا حد ممکن در این بخش بالا برده و در هنگام خرید یا اجاره حتما از مشاورین باتجربه کمک بگیرید.

اما مهم ترین نکته در رابطه با هزینه خرید و اجاره خانه در فرانسه این است که بدانید قیمت خانه در شهرهای مهم و بزرگ بسیار از روستاها و شهرهای کوچک گران تر است. همچنین محله های نزدیک به قسمت های تجاری و اداری شهر نیز از بازه قیمت های بلایی بهره می برند و هرچه به سمت حومه شهر بروید قیمت ها ارزان تر می شود.

توصیه می کنیم که حتما عنوان خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت را که با تلاش کارشناسان ما در این کشور تهیه گردیده را مطالعه فرمایید تا دقیقا با این مبحث و قیمت شهرهای مختلف آشنا شوید. در ادامه قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در چند شهر مهم فرانسه را مشاهده می نمایید:

شهر

اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر

اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر

اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر

اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر

پاریس

1,285.42 یورو

958.78 یورو

2,870.11 یورو

1,937.65 یورو

لیون

724.62 یورو

560.73 یورو

1,550.00 یورو

1,012.50 یورو

مارسی

693.75 یورو

556.67 یورو

1,382.50 یورو

1,018.00 یورو

  مبلغ خرید ملک
شهر هرمترمربع ملک در مرکز شهر هرمترمربع ملک در حومه شهر
پاریس 12,562.12 یورو 8,809.03 یورو
لیون 5,525.00 یورو 4,187.50 یورو
مارسی 5,687.50 یورو 3,575.00 یورو

هزینه پوشاک در فرانسه

هزینه مربوط به پوشاک از دیگر بخش های مهم و اصلی در هزینه های زندگی در فرانسه می باشد که این مورد به طور بسیاری به سلیقه و چگونگی خرید پوشاک افراد و الگوی مصرف آنان دارد.

 اما چیزی که می توانید در اینجا در رابطه با پوشاک فرانسه یادآور شویم اینکه فرانسه به عنوان کشور مد جهان شناخته می شود و در آن از تمامی برندها و کیفیت های گوناگون با قیمت های مختلفی از ارزان تا لاکچری را می توان یافت.

 

 

1 شلوار جین (Levis   یا مشابه )30 الی 180 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام و غیره )20 الی 45 یورو
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده )50 ال 137 یورو
1 جفت کفش تجاری مردانه80 الی 210 یورو

پس اینکه شما ماهانه چه مقدار بابت هزینه پوشاک در فرانسه مد نظر قرار می دهید؛ کاملا به خودتان بستگی دارد. اینکه شما در طول یک سال چه مقدار پوشاک خریداری می کنید و چه برندها و در چه بازه های قیمتی را تهیه می کنید یقینا به بودجه شما بستگی دارد. در جدول می توانید آخرین قیمت های مربوط به برخی پوشاک در حد کیفیت مناسب و متوسط بازار در فرانسه را نیز مشاهده کنید.

هزینه حمل و نقل در فرانسه

امروزه حمل و نقل و جابه جایی مقدار زیادی از زمان انسان ها را به خود اختصاص می دهد که یقینا استفاده از هر نوع وسیله نقلیه نیز نیاز به پرداخت هزینه متناسب آن را دارد. پس می توان گفت که یکی دیگر از قسمت های تشکیل دهنده هزینه های زندگی در فرانسه مربوط به هزینه های حمل و نقل و جابه جایی می باشد.

اما هزینه حمل و نقل در فرانسه کاملا به خود شما بستگی دارد که چه مقدار از وسائل نقلیه و چه وسائل نقلیه ای استفده کنید. قطعا استفاده از اتومبیل شخصی بسیار گران تر از وسائل نقلیه عمومی می باشد و توصیه ما نیز این است که با توجه به کیفیت درخور و مثال زدنی حمل و نقل عمومی فرانسه حدالامکان از وسائل عمومی استفاده کنید.

شما می توانید از انواع قطار، تاکسی، اتوبوس، مونو ریل، هواپیما و غیره درون شهر و بین شهر استفاده کرده و خود را بین مقصدهای مختلف جابه جا نمایید. جدول زیر قیمت وسائل نقلیه عمومی مختلف در فرانسه را به شما نشان می دهد:

بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی )1.4 الی 2 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی )39 الی 84 یورو
شروع تاکسی2 الی 7 یورو
تاکسی 1 کیلومتر1.6 الی 2.7 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار21.60الی 38 یورو
بلیط مترو و اتوبوس1.4 الی 2 یورو
بنزین ( 1 لیتر )1.7 الی 2 یورو

 

هزینه قبوض و خدمات در فرانسه

یکی از بخش های مهم هزینه های زندگی در فرانسه که معمولا از دید همه پنهان می ماند و پس از ساکن شدن در این کشور خود را نشان می دهد و توجه ها را به خود جلب می نماید، هزینه قبوض و خدمات در فرانسه می باشد که شامل هزینه هایی همچون قبوض آب، برق، گاز، گرمایش، سرمایش، شارژ ساختمان، عوارض شهرداری، تلفن و غیره می شود. این هزینه ها با توجه به اینکه فرانسه یک وارد کننده بزرگ انرژی در جهان است از اهمیت بالایی برخوردار است.

دقت داشته باشید که باید حتما هزینه های این خدمات را دقیق پرداخت کنید؛ چون عدم پرداخت آن ها کاملا با برخورد دولت مواجه می باشد و فورا دسترسی شما را به آن ها قطع می نماید.

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ) آپارتمان 85 متری102 الی 300 یورو ماهانه
هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه0.17 یورو
اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود20 الی 42 یورو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه مهاجرت به فرانسه

مهاجرت و نقل مکان به کشور فرانسه نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارکی دارد که با توجه به روش مد نظرتان مشخص و تعیین می شود. تهیه این مدارک و شرایط نیز ملزم به پرداخت هزینه ها و مخارج مرتبط و موردنیاز آن ها را دارد که می توان آن ها را به عنوان هزینه رفتن به فرانسه در نظر گرفت.

در جدول زیر برخی از مهم ترین بخش های هزینه مهاجرت به فرانسه را برای شما جمع آوری کرده ایم. دقت داشته باشید که این موارد با توجه به روش های مختلف و همچنین شرایط متفاوت هر فرد می تواند کمتر یا بیشتر شود، یعنی گزینه هایی به آن اضافه و یا از آن کم شود.

 

اقدامات مهاجرتآخرین مقدار هزینه
هزینه ترجمه مدارکبا توجه به روش مهاجرت متفاوت می باشد؛ اما  به طورکلی 3 تا 10 میلیون تومان
هزینه صدور ویزا50 تا 99 یورو
هزینه بلیط هواپیما11 میلیون تا 30 میلیون تومان
هزینه عوارض خروج از کشور با توجه به دفعات خروج از کشور در سالبرای بار اول400 هزار تومان، بار دوم 600 هزار تومان و بار سوم 800 هزار تومان
هزینه بیمه درمانی30 هزار یورو
هزینه انجام خدمات در VFS Global40 یورو
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل800 تا هزار یورو

هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه

در رابطه با هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه همانگونه که می دانید یکی از روش های مهاجرت به کشور فرانسه، مهاجرت تحصیلی است که فراهم آوردن شرایط و مقدمات آن نیاز به پرداخت هزینه ها و مبالغی دارد که برخی مرتبط با سفارت بوده که در بالا به آن ها اشاره کردیم و برخی نیز مربوط به ترجمه مدارک لازم و مربوطه برای ارسال به سفارت و دانشگاه جهت پذیرش می باشد.

بهتر است که عنوان مهاجرت تحصیلی به فرانسه را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید، تا پیش از اقدام از تمامی قوانین، شرایط و موارد مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در فرانسه آگاه شوید. برخی از مهم ترین هزینه های مربوطه به ترجمه مدارک به شرح زیر است:

مدرکقیمت ترجمهنسخه اضافیدادگستریامور خارجهسایر (هزینه دفتری + کپی + سنام)
شناسنامه350,000 ریال105,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال875,000 ریال
کارت ملی300,000 ریال90,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
گواهی عدم سوء پیشینه400,000 ریال120,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
پاسپورت470,000 ریال141,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال1,040,000 ریال
کارت واکسیناسیون360,000 ریال108,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی420,000 ریال126,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
ریزنمرات دانشگاهی هر ترم200,000 ریال60,000 ریال600,000 ریال750,000 ریال845,000 ریال

به دنبال شناخت هرچه بیشتر کشور فرانسه هستید ؟ پس مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

شهریه دانشگاه های فرانسه

یکی دیگر از بخش های مهم هزینه تحصیل در فرانسه که باید بگوییم مهم ترین بخش آن می باشد، شهریه دانشگاه های فرانسه است. خوشبختانه در اینجا باید ذکر کنیم که تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است و شهریه ای از دانشجویان برای تحصیل در آن اخذ نمی شود؛ اما مبلغی اندکی بابت هزینه ثبت نام و انجام امور اداری اول هر ترم از دانشجویان گرفته می شود که حداکثر 400 یورو می باشد.

اما در رابطه با دانشگاه های خصوصی این داستان متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی فرانسه ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی می باشد که میزان آن بستگی به زبان تحصیل، مقطع و دانشگاه انتخابی دارد و با توجه به این موارد شهریه سالانه تحصیل در آن ها می تواند از 3 هزار الی 25 هزار یورو متفاوت باشد.

در این قسمت از مقاله بهتر است عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز مطالعه فرمایید تا کاملا با شرایط و روش های مختلف قانونی که می توان از طریق آن ها به فرانسه رسید و اقامت دائمی این کشور را به دست آورد را بشناسید و با توجه به شرایط خود مناسب ترین را برگزینید.

هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت و نقل مکان به فرانسه اقدام از طریق جستجوی شغل و یا دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فرانسوی می باشد که اقدام و دستیابی به این اهداف نیاز به پرداخت هزینه هایی جهت دریافت ویزا و به طور کل انجام مراحل مختلف و نقل مکان به این کشور دارد؛ پیش از بررسی این مورد توصیه می کنیم که حتما مطلب شرایط کاریابی و کار در فرانسه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا شرایط و مدارک لازم را به طور دقیق بشناسید.

این اقدام می تواند از طریق دریافت ویزای جاب آفر صورت پذیرد که طبق آن شما باید از سوی یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کار داشته و بتوانید در آن استخدام شوید. در این صورت ویزای کاری فرانسه به مدت معلومی برای شما صادر می شود که قابل تمدید نیز می باشد. برای این اقدام نیز شما باید مدارک خود را ترجمه نمایید که در بالا هزینه آن را گفتیم و همچنین باید هزینه اخذ ویزا و تایید مدارک در سفارت را نیز پرداخت کنید.

اما هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق کار در رابطه با سایر موارد به شرح زیر می باشد:

اقدامهزینه مربوط
هزینه ترجمه مدارک3 تا 10 میلیون تومان
هزینه تمکن مالی لازمبا توجه به حقوق دریافتی متفاوت خواهد بود؛ اما مبلغی در حدود 8 هزار یورو مناسب می باشد.
هزینه صدور ویزای جاب آفر99 یورو
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 تا 800 هزار تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل800 تا هزار یورو
هزینه بلیت هواپیماتقریبا 300 تا 500 یورو

هزینه مهاجرت غیر قانونی به فرانسه

حتما بسیاری از شما تاکنون با عنوان سفر غیر قانونی به فرانسه برخورد داشته اید و این سوال برایتان پیش آمده است که هزینه قاچاقی رفتن به فرانسه چقدر می باشد؟! در اینجا ابتدا لازم است یادآور شویم که اقدام از این طریق به هیچ عنوان مناسب نبوده و خطرات مالی، جانی و روحی بسیاری افراد را تهدید می نماید.

اما یقینا شنیده اید که می گویند هزینه مهاجرت غیر قانونی به فرانسه ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تر از روش های قانونی است. اما چیزی که باید در اینجا بدانید این است که مهاجرت به صورت غیر قانونی اصلا دارای قیمت مشخص و دقیقی نیست که بتوان آن را مقایسه کرد.

همچنین بسیار مشاهده شده که افرادی که شما را از این طریق منتقل می کنند؛ پس از خروج از کشور و در میان راه مجبور به پرداخت دوباره و حتی بیش تر از مبلغ دریافتی و به صورت اضافه می کنند و در صورت پرداخت نکردن آن شما را در خارج از کشور و در بدترین حال و شرایط رها می سازند.

به تازگی نیز بسیاری این حیله را به کار گرفته که هزینه قاچاقی رفتن به فرانسه با هواپیما بسیار ارزان تر بوده و آن ها شما را بدین طریق به این کشور خواهند رساند. اما در نهایت افراد مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بیشتری نسبت به اقدام قانونی شده اند و نتیجه نامطلوب و بسیار نامشخصی نیز دریافت کرده و دریافت ویزا و اقامتشان در حاله ای از ابهام قرار گرفته است.

هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش هایی که برخی از هموطنانمان از طریق آن برای مهاجرت به فرانسه از آن استفاده کرده اند، مهاجرت به طریق پناهندگی به این کشور بوده است. در اینجا باید بدانید که پناهندگی یکی از بدترین روش های مهاجرت به این کشور است که شما را با مشکلات و مصائب بسیاری در طول مدت روند مهاجرتی مواجه می سازد که یقینا از صبر و تحمل بسیاری از افراد خارج است. عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی به فرانسه تمامی جزئیات این روش را برای شما در خود دارد.

در ادامه مقاله هزینه های زندگی در فرانسه باید بدانید که بر خلاف آنچه تصور می شود، هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی می تواند بسیار گران تر از روش های قانونی به پای مهاجران تمام شود؛ چون در این مدت زمان افراد با محدودیت های بسیاری مواجه هستند و نمی توانند آنطور که باید در این کشور درآمدی را کسب کنند و باید از سرمایه خود هزینه کنند.

پناهندگی یک هندوانه سر بسته است که برای هر شخصی به نوعی خود را نشان می دهد و نمی توان به هیچ عنوان تجارب یک شخص را برای شخص دیگری در نظر گرفت، همچنین میزان موفقیت از این طریق بسیار کم می باشد. به همین خاطر پناهندگی دارای هزینه های مخفی و نهان بسیاری است که فقط پس از شروع آن می توانید از آن ها مطلع شوید و معمولا هزینه های ارزانی نیز نیستند.

هزینه وکیل مهاجرت به فرانسه

یکی از سوالاتی که پیش از مهاجرت به فرانسه برای اکثر متقاضیان وجود دارد؛ این است که مهاجرت به فرانسه چقدر هزینه دارد؟! این سوال را فقط مشاورین و متخصصین در امر مهاجرت به این کشور می توانند به شما بدهند؛ که آن هم مستلزم اطلاع از اهداف و شرایط شما و بررسی های تخصصی دارد تا در نهایت بتوان نزدیک ترین و محتمل ترین رقم را به شما داد.

اما نکته بسیاری مهمی که وجود دارد اینکه متخصصین و مشاورین فعال در موسسات مهاجرتی معتبر می توانند کمک های شایان ثمری درباره هزینه های زندگی در فرانسه به شما دهند.

آنان می توانند با بهره گیری از تجارب دیگر مهاجرین و اطلاعات خود بسیاری از مخارج غیر ضروری شما را حذف کرده و موارد مقرون به صرفه و ارزان بسیاری را در موارد و زمینه های مختلف در این کشور برای شما فراهم کنند.

هزینه وکیل مهاجرت به فرانسه

دقت کنید که هزینه وکیل مهاجرت به فرانسه جهت اقدام به روش های مختلف همچون کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره متفاوت است و هر روش با توجه به فعالیت هایی که نیاز دارد و خدماتی که موسسات و کارشناسان به شما ارائه می دهند محاسبه می شود و از متقاضیان اخذ می گردد.

پس شاید تصور کنید که پرداخت هزینه در رابطه با بهره گیری از موسسات مهاجرتی بیهوده و گران باشد، اما در نهایت ملاحظه خواهید کرد که به میزان قابل توجهی از هزینه های شما کاسته شده و در مجموع مهاجرت شما ارزان تر از حد محاسبه شده تان تمام شده است.

هزینه یک ماه زندگی در فرانسه

تا این قسمت از مطلب با بخش های مختلفی از هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن آشنا شدیم. اما شاید برای شما سوال باشد که یک فرد مجرد و دانشجو یا یک خانواده 4 نفره که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده است؛ چه میزان هزینه ای را باید برای هزینه زندگی در فرانسه به صورت ماهانه خرج نماید.

هزینه یک ماه زندگی در فرانسه برای هر فردی یقینا با شخص دیگر متفاوت خواهد بود و علت آن به دلایل مختلفی بستگی دارد. به همین خاطر تعیین کردن میزان مخارج زندگی در فرانسه به طور دقیق برای همگان کار نادرستی است، اما می توان با توجه به داده های مختلفی که از افراد و خانواده های مختلف به دست آمده مقداری را به صورت میانگین اعلام کرد. در میانه سال 2023 هزینه ماهانه یک فرد مجرد در فرانسه به طور متوسط 871.6 یورو و برای یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 3,125.1 یورو بدون هزینه اجاره می باشد.

دقت داشته باشید که مخارج و هزینه ها با توجه به شهرها و نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، برخی نقاط از قیمت های ارزان تر و برخی از قیمت های گران تر برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات جزئی و دقیق تر با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید. همچنین نمودار زیر میزانی که هر بخش از هزینه های ماهانه به خود اختصاص می دهند را مشاهده می کنید:

هزینه زندگی در پاریس فرانسه

مخارج زندگی در فرانسه به طور یقین در شهرهای مختلف برای افراد یکسان متفاوت خواهد بود، که در این میان پاریس را می توان گران ترین شهر فرانسه اعلام کرد. پاریس را باید نبض اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری فرانسه در نظر بگیریم که قطعا استفاده از این مزایا و امکانات نیاز به پرداخت هزینه های بیش تری دارد.

اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید، حتما پیش از اقدام از هزینه زندگی در پاریس فرانسه اطلاعات جامع و دقیقی کسب کنید تا بتوانید تمام محاسبات و برنامه ریزی های خود را انجام داده و در هنگام اقامت با مشکلات مالی مواجه نشوید. اما در حال حاضر و میانه سال 2023 هزینه ماهانه زندگی برای یک دانشجو به طور متوسط 992.6 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3,544.3 یورو بدون هزینه اجاره می باشد.

اما جهت مقایسه هزینه های زندگی در فرانسه برای دیگر شهرها با پاریس را مقایسه کردیم و در جدول زیر ارائه می کنیم. در جدول زیر هزینه برخی از مخارج در پاریس را نسبت به این شهرها مشاهده می کنید:

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
لیون 3.2% گرانتر 21.4% گرانتر 83.3% گران تر 4.2% گرانتر
مارسی 12.2% گرانتر 31% گرانتر 93.2% گرانتر 13.5% گرانتر
نیس 1.5% گرانتر 15% گرانتر 54.1% گرانتر 4.3% گرانتر

هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه

از آن جایی که استراسبورگ یک شهر دانشجویی و صنعتی در فرانسه می باشد، مهاجران بسیاری برای تحصیل و کار به این شهر روانه می شوند. به همین خاطر این شهر یکی از شهرهای مهم برای بررسی بوده و حتی اگر قصد مهاجرت به آن را ندارید؛ بازهم بهتر است که اطلاعاتی از آن داشته باشید تا اگر پس از نقل مکان به فرانسه نیاز به حضور در آن داشتید با ابهام مواجه نشوید.

این شهر همچنین یک شهر ایده آل برای استارتاپ ها و به طور کلی کارافرینی است و در آن می توانید به راحتی افراد متخصص و دارای تحصیلات در زمینه های مختلف را بیابید. توصیه می کنیم عنوان سرمایه گذاری در فرانسه را مطالعه نمایید؛ تا شرایط سرمایه گذاری در این کشور و چگونگی رشد بیزنس و رسیدن به سود دهی را بشناسید.

در حال حاضر مخارج ماهانه یک فرد مجرد یا یک دانشجو در استراسبورگ به طور متوسط ماهانه 925.7 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3,312.3 یورو در نظر گرفته می شود. جدول زیر این شهر را با دیگر شهرهای فرانسه مقایسه می کند:

شهرهزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملکهزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملکهزینه اجاره ماهانههزینه خوراک و غذا
مارسی6.4% ارزانتر6.7% ارزانتر7.8% ارزانتر18.9% ارزانتر
لیون13.9% ارزانتر13.6% ارزانتر12.5%ارزانتر25.6% ارزانتر

مقایسه هزینه ها در پاریس و استراسبورگ

به طور قطع شهری همچون استراسبورگ که تعداد زیادی دانشجو در آن ساکن می باشد و به عنوان یک شهر دانشجویی نیز شناخته می شود از هزینه های ارزان تری برخوردار است؛ تا پاریس که به عنوان یکی از لاکچری ترین شهرهای جهان شناخته می شود. پس اگر مبحث هزینه های زندگی در فرانسه برای شما اهمیت بالایی دارد و شما به بعد مالی بسیار توجه دارید، توصیه می کنیم که شهرهایی همچون استراسبورگ را برای اقامت خود برگزینید و از کلان شهرهای فرانسه دوری کنید.

کارشناسان ما می توانند اطلاعات جامعی را در رابطه با هزینه های مختلف در شهرهای گوناگون فرانسه به شما ارائه کنند. جدول زیر تفاوت برخی هزینه ها میان این شهر و پاریس را به شما نشان می دهد.

شهر هزینه زندگی ماهانه بدون اجاره ملک هزینه زندگی ماهانه به همراه اجاره ملک هزینه اجاره ماهانه هزینه خوراک و غذا
پاریس 16.6% ارزانتر 28.8% ارزانتر 52.3% ارزانتر 28.5% ارزانتر

در این مطلب تلاش نمودیم تا هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را به بهترین نحو به شما عزیزان ارائه کنیم؛ چناچه سوال یا ابهامی را در ذهن دارید، کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و دفتر میرداماد در تهران و شیراز همه روز هفته آماده ارائه بهترین پاسخ ها و راهنمایی به شما عزیزان هستند. با ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن

در ادامه اصلی ترین پرسش های علاقه مندان به هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را مطرح نموده ایم و در صورت وجود سوالی دیگر که پاسخ آن را در داخل متن نیافته اید از طریق بخش دیدگاه آن را با مشاورین ما در میان بگذارید.

به طور کل فرانسه جز کشورهای گران اروپا است و در آن شهر پاریس گران ترین شهر آن می باشد؛ اما هزینه ها و مخارج در سایر شهرها ارزان تر است.

این مقدار به طور متوسط می باشد و یقینا می تواند برای برخی کمتر و برخی بیش تر تمام شود، اما در حال حاضر هزینه زندگی برای یک فرد مجرد ماهانه 871.7 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3,125.6 یورو در نظر گرفته می شود. این مبلغ بدون لحاظ کردن قیمت اجاره است.

هزینه خوراک نیز مانند سایر هزینه ها برای هر فرد با توجه به سلیقه، آداب غذایی و فرهنگ می تواند متفاوت باشد، اما در حال حاضر هر فرد در فرانسه روزانه 20 الی 35 یورو هزینه خوراک دارد.

باید بگوییم که با توجه به اوضاع و قیمت ارز در کشورمان در حال حاضر مهاجرت به هر کجای دنیا دیگر ارزان نیست، ضمن اینکه فرانسه جز کشورهای ارزان اروپا شناخته نمی شود. اما بدانید که هنوز هم این کشور از کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا مقرون به صرفه تر است.

خیر، یقینا هریک از روش های قانونی مهاجرت به این کشور نیاز به شرایط، مدارک و الزامات خاص خود را دارد و هرکدام هزینه های مختلفی را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه