هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا

هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا موضوعی است که علاقمندان و متقاضیان تحصیل در کانادا باید در رابطه با آن و جزئیات آن اطلاعات دقیق و به روزی را به دست آورند تا دستیابی به این هدف امکان پذیر و با هزینه کمتری صورت پذیرد.

عوامل مهم و گوناگونی وجود دارد که تشکیل دهنده هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا می باشد که در طول این مطلب توسط کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی مورد معرفی و بررسی قرار خواهد گرفت.

تحصیل در کانادا را می توان یکی از مناسب ترین و ایدآل ترین مقاصد تحصیلی جهان در نظر گرفت که چندین سالی است که دانشجویان ایرانی علاقه زیادی به آن نشان داده و افراد بسیاری نیز موفق به دستیابی به آن شده اند. 

هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا

چنانچه به دنبال کاهش هزینه ها و شرایط تحصیل در مدارس کانادا هستید ، دانشگاه های دولتی و زبان بومی را انتخاب نمایید.

فهرست مطالب

کانادا از یک سیستم آموزش بسیار مدرن و دانشگاه هایی معتبر و سرشناس برخوردار است که اخذ مدرک از آنان می تواند یک آینده کاری و در نتیجه زندگی ایده آل را در هر کجای جهان برای شما فراهم آورد.

همچنین این کشور دارای یک اقتصاد و بازار کار بسیار پر رونق و برتر در جهان برخوردار است که زمینه برای ادامه حضور و زندگی در این کشور پس از اتمام تحصیلات را برای شما فراهم می آورد.

توصیه می کنیم که حتما مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز علاوه بر این مطلب مطالعه فرمایید؛ تا از بهترین روش های قانونی مهاجرت به این کشور و مزایای آن ها باخبر شوید؛ شاید روشی دیگر نیز با شرایط شما هم خوانی داشته باشد.

شرایط تحصیل در کانادا

دانشجویان خارجی می توانند در دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا پذیرفته شده و به تحصیل مشغول شوند. دقت داشته باشید که پذیرش تحصیلی از کانادا با توجه به میزان درخواست بالا و متقاضیان بسیار کمی رقابتی می باشد، به همین خاطر پیش از اقدام حتما از شرایط ورود به دانشگاه های کانادا به طور خاص اطلاع کسب کرده و بهترین و مناسب ترین مدارک را برای آنان تهیه کرده و ارسال نمایید. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا

در جدول برخی از مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا آشنا می شویم:

مقطع تحصیلی طول دوره مهمترین مدرک موردنیاز محدودیت سنی
کارشناسی 4 سال ریزنمرات و معدل بالای دیپلم مدرک زبان با نمره بالا تمکن مالی 18 الی 23
کارشناسی ارشد 2 سال رزومه قوی مدرک زبان تمکن مالی توصیه نامه 22 الی 35
دکترا 2 تا 5 سال رزومه قوی توصیه نامه مدرک زبان بدون محدودیت
فوق دکترا 3 تا 5 سال تحقیقات و مقالات چاپ شده مدرک زبان با نمره بالا بدون محدودیت

دقت داشته باشید با اینکه مقاطع دکترا محدودیت سنی خاصی ندارند؛ اما همواره افراد با سن پایین تر از شانس و امتیاز بالاتری برای پذیرش برخوردار هستند. همچنین کالج ها برخلاف دانشگاه ها در تحصیل در کانادا، بیش از هرچیزی روی افزایش مهارت های فنی و دوره های تخصصی تأکید دارد و چنان چه شما وارد کالج یا مؤسسات فنی شوید، پس از پایان دوره خود با توجه به مهارت کسب شده تان مدرک های فنی متفاوت یا حتی لیسانس دریافت خواهید کرد..

مدرک زبان برای تحصیل در کانادا

در ادامه مطلب هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا به دیگر مورد مهم یعنی مدرک زبان جهت پذیرش در دانشگاه ها و کالج های این کشور می رسیم. دقت داشته باشید که داشتن مدرک زبان برای تحصیل در کانادا یکی از الزامات مهم می باشد که در هر مقطع، رشته و دانشگاه مدارکی خاص با سطح یا نمره مورد درخواست را باید به مرکز مربوطه ارائه دهید.

از آن جایی که کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد، باید حتما پیش از اقدام بررسی نمایید که زبان رسمی در ایالت مد نظرتان و در دانشگاه انتخابی شما آیا زبان انگلیسی می باشد یا زبان فرانسوی و طبق آن مدرک مورد درخواست را یه دانشگاه مدنظرتان ارائه نمایید.

اما مدارک آیلتس و تافل به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشگاه در اکثر مراکز دانشگاهی کانادا مورد تایید می باشند؛ ضمن اینکه برخی دیگر از دانشگاه ها نیز مدارک PTE، CAEL و دولینگو را نیز مورد قبول قرار می دهند؛ پس حتما پیش از اقدام از این موضوع اطلاع کافی و دقیقی به دست آورید.

اما در رابطه با زبان فرانسوی نیز برای مقاطع تحصیلی مختلف از سطوح مختلفی برای هر دانشگاه و در هر رشته مورد نیاز می باشد؛ که معمولا مدارک زبان فرانسوی از شطوح B2 تا C1 از مقطع کارشناسی تا دکترا می باشد. جهت اطلاع دقیق برای رشته و یا دانشگاهی خاص در این کشور با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

مدرک زبان مورد تایید سفارت کانادا

مورد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر دانشگاه های این کشور، سفارت کانادا نیز مدرک زبانی دال بر داشتن تسلط کافی و لازم جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور را از متقاضیان درخواست می کند که سطح آن نیز با توجه به مقطع تحصیلی تفاوت خواهد داشت. شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان آی مهاجرتی از حداقل سطح مورد نیاز این مدارک با توجه به رشته مد نظرتان مطلع شوید.

باید بگوییم که به طور کل مدرک زبان مورد تایید سفارت کانادا معمولا همان حداقل مدارکی است که توسط دانشگاه از دانشجویان درخواست می شود؛ یعنی اگر شما بتوانید مدرک مورد نیاز برای دانشگاه را به آنان ارائه کنید و مورد تایید واقع شود، به احتمال بسیار بالایی همان مدرک مورد تایید سفارت این کشور نیز قرار می گیرد.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم کاملا به عواملی چون سطح علمی افراد، اهداف آنان و از همه مهمتر به ملیت و شرایط پذیرش دانشگاه وابسته است. این در حالی است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا و بالاخص در دانشگاه های خصوصی باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنند و تمامی می بایست الزاماتی را برای دانشگاه های دولتی نیز فراهم کنند . حداقل الزامات برای دانشگاه های دولتی داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و در برخی از رشته ها شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. همچنین دانشجویان جهت ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم باید اصل مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی را به دانشگاه ها ارائه نمایند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد دانشجویان خارجی باید دوره های پیش از دانشگاه را در کانادا با توجه به رشته تحصیلی خود پشت سر گذاشته و سپس به تحصیل در دانشگاه مشغول شوند.

ورود به دانشگاه های کانادا با مدرک دیپلم یکی از پر متقاضی ترین مقاطع تحصیلی در این کشور از سوی دانشجویان خارجی می باشد و سالانه متقاضیان بسیاری نیز از کشورمان موفق به اخذ این پذیرش می شوند. توجه داشته باشید که شرایط ورودی هر دانشگاه مختص به خودش می باشد و باید مورد تحقیق و کسب اطلاعات دقیقی قرار بگیرد تا پذیرش شما رد نشود . البته ورود به دانشگاه های کانادا برای کسانی که مدرک دیپلم خود را از مدارس این کشور دریافت نموده اند ، آسانتر است که می توانید با مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا نحوه ورود به سیستم اموزشی قبل از دانشگاه را نیز به خوبی دریابید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حداقل معدل برای تحصیل در کانادا

در ادامه بررسی هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا به سراغ حداقل معدل برای تحصیل در کانادا می رویم؛ که معمولا یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پذیرش دانشجویان می باشد. در رابطه با تحصیل در کانادا باید مدنظر قرار دهید که سیستم مورد سنجش و بررسی معدل بر خلاف کشورمان که در مقیاس نمره 20 می باشد، در دانشگاه های کانادا بر اساس دو مقیاس نمره 4 یا 9 مورد سنجش قرار می گیرد.

بر اساس شرط معدل برای تحصیل در کانادا، دانشگاه های مختلف در ایالات مختلف دارای مقیاس مختلفی جهت پذیرش دانشجویان می باشند و همواره حداقل معدل مورد درخواست خود را اعلام نموده و در سایت خود فرمول و یا چگونگی تبدیل معدل های مختلف را به مقیاس مورد نیاز خود قرار داده اند. اما به طور کلی برای پذیرش در دوره کارشناسی در اکثر مراکز با تبدیل معدل به معدل 15 دیپلم می رسیم.

همچنین طبق اعلام اکثر مراکز حداقل معدل برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، معدل 3 از 4 می باشد که شما می توانید با تبدیل معدل بازهم به همان 15 برسید. اما نکته مهم در اینجا این است که این حداقل معدل اعلامی است و هرچه شما معدل بالاتری داشته باشید یقینا امتیاز و شانس ببیش تری برای پذیرش به دست می آورید . البته تحصیل در کانادا با معدل پایین نیز امکان پذیر است؛ اما این امر نیاز به یک رزومه بسیار قوی و درخشان دارد تا معدل پایین اثر خود را از دست بدهد.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

در ادامه این مطلب جهت راهنمای تحصیل در کانادا به شما عزیزان، شاید این سوال برای شما به جود آمده که آیا شرایط تحصیل رایگان در کانادا مانند برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که به طورکلی شرایط تحصیل در کانادا به صورت رایگان در سیستم آموزشی این کشور وجود ندارد و ورود و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور در هر صورت نیازمند پرداخت شهریه می باشد.

یعنی فرقی نمی کند که شما در دانشگاه دولتی یا خصوصی قصد تحصیل دارید؛ در هر صورت دانشجویان خارجی باید شهریه تحصیلی خود را به دانشگاه پرداخت نمایند. البته به طور قطع تفاوت هایی در دانشگاه های مختلف و با توجه به رشته های گوناگون و مقاطع متفاوت وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

پس تحصیل در کانادا رایگان در سیستم اموزشی این کشور وجود ندارد؛ مگر اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی به دست آورید؛ که آن هم بسته به نوع بورسیه اخذ شده کاملا می تواند شرایط مختلفی را برای دانشجو به ارمغان آورد که از پوشش بخشی از شهریه تا حتی پوشش شهریه کامل و هزینه های زندگی را شامل می شود که بسیار به نوع بورسیه، مقطع، رشته و دانشگاه محل تحصیل بستگی خواهد داشت.

با مطالعه عناوین زیر می توانید به شناخت بهتری به کشور کانادا به عنوان یک دانشجوی تازه وارد برسید:

بورسیه های تحصیلی کانادا

همانطور که در بالا گفتیم برای تحصیل در کانادا امکان اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان خارجی وجود دارد تا بتوانند از مخارج و هزینه های خود جهت اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور بکاهند. اما این موضوع نیز دارای شرایط، قوانین وجزئیات خاص و مهمی است که نیاز به بررسی دقیق و کسب اطلاعاتی بسیار جامع دارد.

مقاله شرایط بورسیه های تحصیلی کانادا اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با انواع بورسیه های قابل دسترس در کانادا به شما عزیزان ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.نکته بسیار مهم اینکه اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر تر از مقطع کارشناسی است و در این مقطع به سختی به شخصی بورسیه اعطا می شود.

اما در اینجا به طور کلی بگوییم که بورسیه های تحصیلی کانادا توسط سازمان های دولتی، خصوصی، مؤسسه های آموزشی و استانداری های مختلف کانادا به متقاضیان در رشته های گوناگون اعطا می شود. 

همچنین در دوره کارشناسی ارشد نیز دریافت بورسیه بسیار رقابتی است، اما بر خلاف این ها بیش ترین فرصت های بورسیه ای برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شود و به نوعی در اکثر موارد پذیرش و قبولی در مقطع دکترا همراه با بورسیه یا فاندهای تحصیلی همراه است.

داشتن شرایط زیر حداقل نیازهای دریافت بورسیه در کشور کانادا می باشد:

  • سابقه کارهای تحقیقاتی
  • معدل بالا
  • سابقه گذراندن دوره های کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا
  • سابقه انتشار ژورنال یا مقاله بین المللی

دانشگاه های کشور کانادا

امروزه کمتر دانشجو یا دانش آموزی در دنیا وجود دارد که از کیفیت و اعتبار بالای دانشگاه های کشور کانادا مطلع نباشد. به نوعی یکی از دلایل بسیار تاثیر گذار برای تحصیل در کانادا از سوی دانشجویان خارجی را باید همین اعتبار بالای مراکز آموزشی این کشور اعلام کرد.

ما در مقاله بهترین دانشگاه های کانادا بر اساس شهر با جزئیاتی دقیق و به روز این مراکز را مورد بررسی قرار داده و معرفی کرده ایم؛ حتما این مطلب را بخوانید تا کاملا با دانشگاه های این کشور اشنا شوید.

اما در اینجا و در ادامه بررسی صفر تا صد تحصیل در کانادا که داریم؛ باید بدانید که دانشگاه های کانادا در ارائه و آموزش رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرشتاری و رشته های مهندسی جز مراکز برتر جهان شناخته می شوند و اخذ مدرک از آنان در این رشته ها می تواند آینده شغلی هر دانشجویی را در هر کجای جهان تضمین کند.

در جدول اسامی دانشگاه های برتر این کشور و رتبه جهانی آنان در سال تحصیلی 2023 را مشاهده می کنید:

جهت اطلاع از شرایط و یا رتبه های هر دانشگاه در هر رشته خاص می توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه مک گیل 31
دانشگاه تورنتو 34
دانشگاه بریتیش کلمبیا 47
دانشگاه آلبرتا 110
دانشگاه مونترال 116
دانشگاه مک مستر 152
دانشگاه واترلو 154
دانشگاه وسترن 172
دانشگاه اتاوا 237
دانشگاه کلگری 242

هزینه های تحصیل در کانادا

به جرات می توان گفت که هزینه های تحصیل در کانادا یکی از حائز اهمیت ترین و مهم ترین بخش های تحصیل در کانادا می باشد؛ که در انتخاب رشته و دانشگاه مقصد دانشجویان تاثیر بسیاری دارد. ضمن اینکه شهریه دانشگاه های کانادا با اینکه از کشورهایی چون آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان تر است، اما نمی توان آنان را در زمره دانشگاه های ارزان جهان دسته بندی کرد و دستیابی به تحصیل رایگان نیز بسیار سخت و دشوار است.

البته میزان شهریه با توجه به دانشگاه های مختلف، رشته های گوناگون و مقطع انتخابی دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر هستند؛ اما به طور کل رشته های پزشکی و پس از آن مهندسی بالاترین شهریه ها را به خود اختصاص می دهند. به طور متوسط شهریه رشته های پزشکی می توند از 28 هزار تا 67 هزار دلار سالانه و رشته های مهندسی نیز از 20 هزار تا 60 هزار دلار هزینه داشته باشد.

هزینه های تحصیل در کانادا

دانشگاه هایی همچون مک گیل، تورنتو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا که از برترین دانشگاه های کانادا هستند؛ معمولا گران ترین شهریه ها را نیز به خود اختصاص می دهند. البته لازم به ذکر است که مراکز دولتی از شهریه های ارزان تری نسبت به مراکز خصوصی برخوردار هستند. جهت کسب اطلاع دقیق از میزان شهریه در رشته و دانشگاه مدنظرتان با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

حتما می دانید که هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا فقط به شهریه های دانشگاهی معطوف نمی شود و دانشجویان باید هزینه های اقامتی و مخارج زندگی خود در این کشور را نیز کاملا پوشش دهند که میزان آن بستگی بسیاری به سبک زندگی، بودجه و نحوه هزینه کرد آنان دارد. به همین خاطر شما نمی توانید مبلغی را به طور خاص و دقیق برای همه افراد در نظر بگیرید؛ اما می توان بازه ای مشخص و یا مبلغی را به صورت متوسط و میانگین اعلام کرد.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا به شهر محل اقامت شما نیز بستگی بسیاری دارد و میزان مخارج با نوع یکسان در شهر با شهر دیگر به دلیل تفاوت در قیمت ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به طور کل هزینه ها در شهرهای بزرگ و مهم در گران ترین حالات قرار می گیرد و به تناسب در شهرهای کوچک و روستاها ارزان تر می شود. جزئیات دقیق را در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا برای شما بیان کرده ایم.

اما به طور کل مد نظر قرار دهید که یک دانشجو ماهانه به طور متوسط 1,232.4 دلار کانادا هزینه زندگی بدون هزینه اجاره را نیاز خواهد داشت و باید ماهانه 250 الی 650 دلار بابت خوابگاه یا 900 تا 2000 دلار بابت اجاره آپارتمان در این کشور هزینه نماید. این مقادیر در شهرهای مختلف و همانطور که گفتیم شرایط افراد ممکن است بیش تر یا کمتر نیز شود.

ویزای تحصیل در کانادا

یکی دیگر از مراحل دستیابی به تحصیل در کانادا اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیل در کانادا می باشد که کاملا متفاوت و جدای از اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور است و مربوط به سفارت کانادا می شود. بله قبولی از سوی دانشگاه به معنای اخذ مجوز تحصیل در کانادا نیست و این مجوز فقط و فقط باید از سوی سفارت این کشور صادر شود.

دقت داشته باشید که به دست آوردن این مجوز (استادی پرمیت) نیاز به ارائه مدارک و شرایط لازم و مورد نیاز و درخواست سفارت به آنان دارد که باید حتما به طور دقیق و به روز از آن ها اطلاع کسب کنید؛ چون کوچکترین ایراد یا نقص درخواست صدور ویزای شما را رد خواهد کرد. توصیه ما این است که مقاله شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا را در سایت ما مطالعه نمایید و با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و شرایط خود را بررسی کنید.

همچنین دقت کنید که برای اخذ ویزای تحصیلی خود زمان را مد نظر قراردهید تا با کمبود وقت و عدم صدور ویزا هنگام شروع ترم تحصیلی مواجه نشوید.

جهت کسب مشاوره حضوری در رابطه با هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا می توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از راهنمایی ها و مشاوره رایگان آنان استفاده کنید. ضمنا مطلب شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا نیز می تواند جهت یافتن شغل و اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل در کانادا بسیار مثمر ثمر واقع شود.

سوالات پر تکرار هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا

در بخش دیدگاه به سوالاتی که در رابطه با هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا پرسیده می شود پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید از این طریق با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و با درج پرسش خود ، پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

این موضوع با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود؛ به طوری که دوره کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 تا 5 سال می باشد.

بله. کشور کانادا به همسر و فرزند زیر 21 سال شما ویزای همراه اعطا می‌کند.

باید مد نظر داشت که در سیستم آموزشی کانادا برای دانشجویان خارجی امکان تحصیل رایگان وجود ندارد، مگر اینکه بتوانید بورسیه یا فاند تحصیلی به دست آورید که شهریه دانشگاه شما را پوشش دهد.

هزینه تحصیل کمتر نسبت به کشورهایی همچون استرالیا، انگلستان و آمریکا و امکان اقامت پس از تحصیل در کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور. امکان کار در حین تحصیل از مزایای تحصیل در این کشور می باشد.

خیر، باید دقت داشته باشید که تحصیل در کانادا با توجه به دانشگاه و ایالت محل تحصیل نیاز به ارائه مدارک زبان معتبر برای تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی را به طور قطع نیازمند خواهد بود.

با مشاهده ویدیو برخی از کلاینت های ما آی مهاجرتی را بیشتر بشناسید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره اسماعیل و ابراهیم قربانی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه