ویزای تحصیلی ترکیه 2023

ویزای تحصیلی ترکیه 2023 مجوزی است که به شما این اجازه را از سوی دولت ترکیه می دهد تا برای تحصیل خود به این کشور وارد شوید. البته این ویزا مزایایی دیگری همچون کار کردن در این کشور به صورت پاره وقت را نیز در حین تحصیلتان فراهم می کند. برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه نیاز به داشتن اطلاعاتی خاص است که در ادامه این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی تمام و کمال در اختیار شما خواهند گذاشت.

دریافت ویزای دانشجویی ترکیه آخرین مرحله برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود که مهم ترین پیش شرط اخذ آن داشتن پذیرش دانشگاه و یا دعوتنامه از سوی این مراکز می باشد.

ویزای تحصیلی ترکیه 2023

با ویزای تحصیلی ترکیه شما فرصت خواهید داشت تا علاوه بر تحصیل به کار پاره وقت مشغول شده و زمینه اقامت دائم خود در این کشور را فراهم سازید.

فهرست مطالب

علاوه بر شرایط ویزا لازم است که اطلاعات کافی جهت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های ترکیه را نیز داشته باشید که در مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 تمامی جزئیات را برای شما عزیزان گردهم آورده ایم.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که ویزای تحصیلی و ویزای دانشجویی هر دو به عنوان یک ویزا و به اسم ویزای تحصیلی در سفارت شناخته می شوند اما ویزای دانشجویی به عنوان زیر مجموعه ای از ویزای تحصیلی به شمار می رود. 

تفاوت این دو ویزا نیز در مدت زمان آن ها و مورد استفاده قرار گرفتن برای مقاطع متفاوت از تحصیل می باشد ، به این صورت که ویزای تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی و بدون محدودیت اعتبار دارد اما ویزای دانشجویی فقط برای مقطع کارشناسی تا بالاتر مورد تایید است.

شرایط ویزای دانشجویی ترکیه

شرایط ویزای دانشجویی ترکیه چندان دارای شرایط و قوانین سختی نیست، اما سفارت مدارک متقاضیان را بسیار دقیق و با جزئیات بررسی می نماید ، چون بسیاری از این طریق پس از رسیدن به ترکیه برای اخذ پناهندگی و یا مهاجرت و ورود غیر قانونی به کشورهای اروپایی اقدام می کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای تحصیلی ترکیه 2023

اولین و مهم شرط برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه ارائه نامه پذیرش از موسسات آموزش عالی و یا دعوت نامه ارسالی از طرف دانشگاه های معتبر ترکیه ای می باشد. دقت کنید که در نامه پذیرش باید شرایط شهریه پرداختی، تاریخ شروع و پایان دوره و تاریخ ثبت نام دوره دقیقا ذکر شده باشد.

همچنین داشتن شرایط سنی مناسب و ایده آل نیز در صدور ویزای دانشجویی ترکیه بسیار تاثیر گذار است. اما هنوز می توان گفت که سفارت ترکیه در مقابل سفارت های دیگر اروپایی بر روی این موضوع حساسیت کمتری دارد که البته بدین معنی نیست که افراد دارای سن بالاتر به هیچ عنوان قادر به دریافت ویزا نیستند گرچه شانس آنان کاهش می یابد.

از دیگر شرایط ویزای دانشجویی ترکیه که متقاضی باید آن را به سفارت و افسر ثابت کند؛ اینکه وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به کشور خود پس از تحصیل را دارد و همچنین از تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در ترکیه برخوردار است. 

این امکان نیز وجود دارد که با توجه به شرایط فرد شرایط خاص یا مدارکی مازاد نیز از وی درخواست شود که حتما توسط سفارت به وی اعلام می گردد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ترکیه

یکی از مهم ترین مواردی که جهت دست یابی به ویزای دانشجویی ترکیه باید به آن دقت بسیاری داشته باشید این است که هیچگونه ایراد یا نقصی در انجام آن صورت نگرفته و ارسال مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ترکیه به سفارت به خوبی انجام شود . 

در واقع باید گفت که شما پس از اینکه موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور شوید در مرحله آخر نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه خواهید داشت.

با دریافت ویزای تحصیلی ترکیه شما اجازه ورود به این کشور و تحصیل در دانشگاه مد نظر خود را برای مدت معلوم به دست می آورید. برای دریافت این ویزا باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید که پیش از اقدام از طریق مکاتبه و مراجعه به سایت سفارت از آنها مطلع خواهید شد.

اما به صورت کلی اصلی ترین آنها بدین شرح می باشند :

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه
  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • 3 قطعه پاسپورتی
  • نامه پذیرش و قبولی یا دعوت نامه از دانشگاه
  • تهیه بیمه مسافرتی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه تمکن مالی 

توجه داشته باشید که این مدارک از تمامی متقاضیان درخواست می شود و با توجه به شرایط هر فرد امکان درخواست مدارک اضافه تری نیز از متقاضیان وجود دارد که یقینا به وی اعلام می گردد. ضمنا در عنوان روش های مهاجرت به ترکیه کوشیده ایم تا سایر روش های مهاجرت به این کشور علاوه بر تحصیل را برای شما عزیزان بیان کنیم ، از این رو مطالعه آن را از دست ندهید.

ضمانت مالی ویزای دانشجویی ترکیه

ضمانت مالی ویزای دانشجویی ترکیه

تمکن مالی ویزای دانشجویی ترکیه 2023 یکی از پارامترهای مهم و تعیین کننده برای صدور ویزای دانشجویی ترکیه می باشد که بر طبق آن دانشجو به سفارت و دولت ترکیه ثابت می کند می تواند از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود nر مدت تحصیل در این کشور بر آید و مبلغ آن را در حساب بانکی خود موجود دارد . پس باید گفت که مکن ضمانت مالی ویزای دانشجویی ترکیه شامل یک بیانیه بانکی است که بودجه کافی برای حمایت از متقاضی در طول اقامت وی در ترکیه را نشان می دهد. این گواهی یا اسناد نشان دهنده این است که متقاضی می تواند از پس مخارج و هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور بر آمده و قصد پناهنده شدن در ترکیه را ندارد.

باید توجه کنید که مقدار تمکن مالی عموما شامل شهریه یک سال دانشگاه به همراه هزینه یک سال زندگی در ترکیه می باشد که مقدار آن متناسب با نوع دانشگاه تعیین می شود . به همین خاطر یقینا تمکن مالی برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند بیش تر از افرادی است که دانشگاه های دولتی را انتخاب کرده اند.

به طور تقریبی می توان گفت که مبلغ 5 هزار دلار برای هر نوع شرایطی مناسب است اما به هیچ عنوان نباید تمکن مالی اعلامی کمتر از 2 هزار دلار باشد که کافی نبوده و درخواست رد می شود . 

تحصیل در دانشگاه و یا مدارس ترکیه این فرصت را به شما می دهد تا بتوانید برای ادامه تحصیل و یا کار به کشورهای مطرح اروپایی رفته و در مدت زمان کوتاهی به هر آنچه که توقع دارید ، برسید .

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما تمامی اطلاعات موردنیاز در رابطه با تحصیل در ترکیه را در اختیار شما قرار داده است که توصیه می کنیم ، حتما تا انتها آن را تماشا کنید و برای هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت ترکیه برای ویزای دانشجویی

لازم است به این موضوع نیز دقت داشته باشید که شما با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مجاز خواهید بود تا بیش از 90 روز در این کشور بمانید اما پس از وارد شدن به خاک ترکیه باید برای دریافت اجازه اقامت نیز از اداره مهاجرت استانی ترکیه تاییدیه دریافت نمایید . یعنی شما برای اقامت علاوه بر ویزای تحصیلی ترکیه نیازمند دریافت مجوز نیز می باشید.

اما نحوه گرفتن وقت سفارت ترکیه برای ویزای دانشجویی بدین شکل است که شما ابتدا باید بتوانید در دانشگاه مدنظر خود پذیرش و قبولی را اخذ نموده و سپس با مراجعه با سایت سفارت و ثبت نام یک وقت مصاحبه را تنظیم کنید. در زمان اعلامی از سوی سفارت شما باید در کنسولگری یا سفارت مربوطه حاضر شوید و مصاحبه حضوری خود را افسر سفارت به انجام برسانید.

افسر سفارت یا کنسولگری چندین سوال کوتاه و مختصر درباره دلیل انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی و همچنین برنامه های آینده شما پرسیده و مدارکتان را نیز بررسی خواهد کرد. لازم است یادآوری کنیم که تمامی مدارک های تهیه شده و مورد درخواست را به صورت کامل همراه خود ببرید و ارائه کنید . همچنین باید هزینه بررسی مدارک و وقت سفارت را نیز پرداخت کنید که هم اکنون برابر با 760 لیر است.

 

به عنوان فردی که تمایل به انتخاب کشور ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی دارد ، مطالعه عناوین زیر بسیار به شما کمک خواهد نمود:

ویزای همراه دانشجویی ترکیه

یکی از مزایای بسیار خوب و مناسب برای دانشجویان متاهل در ترکیه امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی ترکیه می باشد که به آنان این اجازه را می دهد تا بتوانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و یا پدر و مادر و فرزندان بالای 18 سال وابسته را همراه خود به این کشور ببرند . دقت کنید که مدت اعتبار ویزای همراه حداکثر 2 سال است که البته قابل تمدید نیز می باشد.

البته جای نگرانی نیست زیرا تمامی افراد ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزای خاصی و با ویزای توریستی به راحتی 90 روز را ترکیه اقامت داشته باشند و در کنار عزیزان دانشجوی خود در این کشور زندگی کنند و سپس در صورت نیاز برای اخذ ویزای همراه نیز اقدام نمایند. اما پیش از این اقدام توصیه می کنیم حتما مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت را مطالعه کرده تا با مخارج و مبالغ اجناس، کالاها و خدمات در این کشور به خوبی آشنا شوید.

ویزای همراه دانشجویی ترکیه

در این مقاله با تلاش کارشناسان آی مهاجرتی تمامی اطلاعات لازم در رابطه با ویزای تحصیلی ترکیه 2023 را به صورت خلاصه و کارآمد به شما ارائه نمودیم، برای کسب اطلاعات بیش تر یا مشورت درباره ثبت نام و انتخاب دانشگاه در این کشور با مشاورین ما در دفتر غرب یا دفتر مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز ارتباط برقرار کنید.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی ترکیه

در ادامه به متداول ترین پرسش ها در زمینه ویزای تحصیلی ترکیه پرداخته ایم و در صورتی که همواره سوالی در این باره ذهن شما را مشغول نموده از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

در حال حاضر و در آخرین اعلام هزینه آن 750 لیر می باشد.

دانشجویان می توانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و همچنین پدر، مادر و فرزندان بالای 18 سال اما وابسته را همراه به خود به ترکیه ببرند.

متقاضیان باید به سفارت و یا کنسولگری نزدیک به محل اقامت خود مراجعه کنند.

شما باید از طریق سایت سفارت این کشور نسبت به اخذ وقت مصاحبه حضوری اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم که مبلغی حدود 5 هزار دلار را به عنوان تمکن مالی ارائه نمایید، اما مبالغ کمتر نیز امکان پذیر است.

در انتها نیز تجربه دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه