شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه

شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا مناسب تر بوده و این کشور با اقتصادی فعال و در حال توسعه، تعداد فزاینده ای از فرصت های شغلی را در اختیار ساکنین قرار می دهد. از همین رو اطلاع از وضعیت کلی کاریابی در ترکیه گامی مهم برای هر متقاضی کار در این کشور می باشد.

امروزه اکثر مهاجرین حین مهاجرت کاری به ترکیه، در مشاغلی همچون گردشگری، تحصیل، املاک و مستغلات یا امور مالی مشغول به کار می شوند؛ ترکیه به عنوان بازاری نو ظهور شروع به راه اندازی شرکت های بین المللی کرده و لذا افراد می توانند در محیطی پویا و رقابتی، مشغول به کار شوند؛ برای اطلاع قوانین کار در ترکیه، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه

کشور ترکیه به دلیل اقتصاد رو به رشد زمینه شغلی خوبی را برای بسیاری از مشاغل فراهم نموده که با داشتن یک تخصص می توان به درآمد خوبی در این کشور رسید.

فهرست مطالب

نرخ اشتغال در تریکیه 48.9 % بوده و نسبت به سال های گذشته روند بسیار خوبی را طی کرده و دولت نیز برنامه های زیادی را در جهت رفع معضلات اشتغال انجام داده؛ امروزه مهم ترین معضلات در این کشور مربوط به مشارکت کم نیروی کار زنان و کمبود مهارت می باشد.

توصیه می کنیم حتما شروع روند مهاجرت کاری و کار در ترکیه، تمامی مهارت های مربوط به شغلتان را فرا گرفته و به صورت کاملا آگاهانه روند مهاجرت کاری خود را آغاز کنید؛ در این راه می توانید با مطالعه مقاله روش های مهاجرت به ترکیه تا حد زیادی با شرایط مهاجرت کاری و دیگر روش های موجود آشنا شوید.‌

قوانین کار در کشور ترکیه

طبق قوانین کار در کشور ترکیه ساعت کار یک کارمند نمی تواند از 45 ساعت هفته و 11 ساعت در یک روز کاری تجاوز کند؛ هر چند لازم به ذکر است که چنانچه کارفرما و کارمند، در ساعات هفتگی کار باهم به توافق برسند، این مقدار می تواند به صورت نابرابر توزیع شود؛ به صورت کلی حداقل دستمزد یک کارگر در کشور ترکیه بر اساس نرخ ماهانه حساب شده و بر اساس شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه، کارمندان از حقوق قانونی زیر برخوردار هستند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • حق دستمزد: هر کارمند حق دارد برای کار خود حقوق/غرامت مالی مطالبه کند.
  • پرداخت اضافه کاری: در صورتی که میزان کار یک کارمند در هفته از 45 ساعت بیشتر شود، کارفرما موظف به پرداخت اضافه کاری می باشد.
  • مرخصی سالیانه: پس از این که یک سال در محلی مشغول به کار شدید، به عنوان کارمند حق استفاده از مرخصی با حقوق سالانه را دارید.
  • تعطیلات آخر هفته: هر کارمند اگر 45 ساعت در هفته کار کند، مستحق استراحت 24 ساعته آخر هفته است.
  • تعطیلات عمومی: ترکیه دارای تعطیلات رسمی است که در آن کارمندان حق مرخصی با حقوق را دارند؛ با این حال نکته حائز اهمیت این بوده که اکثر شرکت های خصوصی این تعطیلات را حساب نکرده و عموما این تعطیلی ها با توجه به صنعتی که قصد اشتغال دارید، تعیین می شود.
شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه

قراردادهای کاری در ترکیه

قوانین کار در ترکیه و مقررات مربوط به آن کارگران را به دسته های مختلف تقسیم نمی کند اما در عوض قرارداد های کاری متفاوتی را برای هر دسته از کارمندان ایجاد نموده است، در حال حاضر قراردادهای کاری در ترکیه عموما شامل مدت معین یا نا معین، موقت یا دائم، پاره وقت یا تمام وقت می شود.

به صورت کلی طبق قوانین کار در ترکیه، این کشور دارای محدودیت قانونی برای مدت زمان قرارداد نبوده و از همین رو قرارداد کار می تواند برای مدت نامحدود یا مدت معین تنظیم شود؛ با این حال قرارداد های مدت معین قابلیت تمدید بیش از یک بار را ندارند.

در حال حاضر تنظیم قرارداد به صورت کتبی برای مواقعی که مدت زمان استخدام بیش از یک سال بوده، ضروری می باشد، طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه قرارداد کار صرف نظر از نوع آن، باید دارای عناصر خاصی باشد، که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • اطلاعات در مورد کارمند و کارفرما
  • شرایط استخدام
  • حقوق و مزایای دیگر
  • ساعت کار
روش های پیدا کردن کار در ترکیه

روش های پیدا کردن کار در ترکیه

روش های پیدا کردن کار در ترکیه در حال حاضر بسیار متنوع بوده و افراد می توانند با استفاده از راه های مختلفی شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند؛ امروزه رزومه ای قوی، توصیه نامه و مدرک تحصیلی مربوطه، از مهم ترین عواملی بوده که موجب تسریع روند کاریابی در ترکیه می شود . با توجه به این که دنیای تجارت در ترکیه با تاکید شدید بر اهمیت روابط شخصی شکل گرفته، بسیاری از پیشنهادهای شغلی، پیش از آن ها به صورت علنی اعلام شود، توسط افراد نزدیک کارمندان اشتغال می شود؛ از همین رو یکی از مهم ترین روش های یافتن شغل هنگام مهاجرت به ترکیه از طریق کار، داشتن روابط خوب با افراد مختلف می باشد.

  • طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه یکی دیگر از روش های بسیار راحت و کارآمد جهت یافتن شغل در این کشور، استفاده از سایت های و شبکه های اجتماعی آنلاین می باشد؛ امروزه پلتفرم های متنوعی در اینترنت وجود داشته که فرصت های شغلی متنوعی را ارائه می دهند؛ از مهم ترین این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • kariyer.net: بزرگترین پلتفرم کاریابی ترکیه
  • لینکدین: مناسب برای مشاغل شرکتی
  •  Indeed: فرصت های شغلی به ویژه استانبول
  •  Yenibiris.com: محبوب بین مردم محلی
  • Learn4Good: مناسب برای مشاغل فصلی و تابستانی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کار در ترکیه برای ایرانیان

مهاجرت کاری و کار در ترکیه یکی از روش های بسیار محبوب بین ایرانیان برای مهاجرت به این کشور بوده که باعث شده تا در محیطی رو به رشد با دستمزدهای بالا به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازید؛ در حال حاضر طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه روش های زیادی برای ایرانیان وجود داشته که شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند.

یکی از روش های محبوب بین ایرانیان ارسال رزومه کاری برای شرکت های معتبر بوده و با توجه به رقابت بالا در شرکت ها ، شانس دریافت شغل از این روش خیلی بالا نیست، از همین رو ما توصیه می کنیم که روند یافتن کار در ترکیه برای ایرانیان را با استفاده از یک آژانس کاریابی پیش برده، تا در هزینه ها و وقتتان صرفه جویی شود.

دفاتر شرکت های کاریابی، تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ قرار داده و شما می توانید به راحتی با پرداخت مبلغ کم، در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و عموما اطلاعات تماس این آژانس ها را می توانید در قسمت آگهی های روزنامه های محلی پیدا کنید؛ اکثر این آژانس ها دارای مشاورینی بوده که به دو زبان ترکی و انگلیسی تسلط کافی دارند، از همین رو ایرانیان برای برقراری ارتباط دچار مشکل نخواهند شد.

بهترین شهر ترکیه برای کار

علاوه بر نوع شغل و روش یافتن آن، شهری که قصد زندگی در آن را دارید نیز تاثیر بسیار زیادی بر روند و شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه می گذارد.

در حال حاضر شهرهای مختلف دارای ویژگی های خاص خود بوده و بدین جهت شرایط شغلی و کاری متفاوتی را به ساکنین خود ارائه می دهند.

با توجه به اینکه شهرهای موجود در این کشور دارای فضا و حال و هوایی متفاوت هستند، توصیه می کنیم جهت آشنایی با شرایط زندگی در هر شهر، با لمس عنوان بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، عنوان مربوطه را مطالعه کرده و با شرایط مختلف هر شهر به صورت مجزا آشنا شوید.

به صورت کلی بر اساس نظر سنجی سالانه HSBC Expat، ترکیه در رتبه بندی بهترین مکان ها برای زندگی و کار در جهان از رتبه 22 به 7 رسیده و بالاتر از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، سوئد، امارات و ایالات متحده قرار گرفته است.

از همین رو انتخاب بهترین شهر ترکیه برای کار می تواند گامی مهم جهت دستیابی به زندگی رویایی شما باشد.

 

شهر شاخص زیست پذیری جمعیت هزینه های زندگی
استانبول 76 15.5 میلیون 880 دلار
آنکارا 70 5.5 میلیون 565 دلار
ازمیر 68 4.32 میلیون 582 دلار
کوجالی 66 1.95 میلیون 438 دلار
مانیسا 64 430 دلار 357 هزار
بورسا 62 2.9 میلیون 586 دلار
آنتالیا 62 2.43 میلیون 801 دلار
آدانا 60 1.77 میلیون 384 دلار
اسکی شهیر 60 871 هزار 410 دلار
مرسین 59 1.81 میلیون 504 دلار

کار سیاه در ترکیه

کار سیاه در ترکیه در واقع به کارهای غیرقانونی گفته شده که در آن کارفرما، کارمندی را بدون اطلاع به دولت و گاها با پرداخت هزینه های کم تر استخدام می کند؛ در حال حاضر طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه انجام کار سیاه کاملا غیر قانونی بوده و در صورت افشا، کارفرما و کارمند دچار عواقب سنگینی مانند جریمه های پولی و جریمه های غیر پولی از جمله اخراج خواهند شد.

گاها افراد به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد عواقب مشاغل سیاه به سمت آن رفته و از همین رو مطالعه مقاله کار سیاه در ترکیه گامی کوچک در جهت آگاهی سازی افراد برای ورود به بازار کار و مهاجرت کاری به ترکیه بوده، به صورت کلی این مقاله تمامی آسیب ها، مضرات و جریمه های ورود به بازار سیاه بررسی کرده از همین رو مطالعه آن برای تمامی متقاضیان ضروری می باشد.

کار سیاه در ترکیه

جالب است بدانید کار سیاه در این کشور عموما توسط پناهنده ها و یا مهاجرین با وضعیت مالی ضعیف انجام شده اما این افراد نمی دانند که با انجام این کار بیشتر دچار ضرر خواهند شد، از همین رو پیش از انجام روند کاریابی در ترکیه، از طریق مراجع قانونی، از قانونی بودن کارفرما و همچنین شغل خود اطمینان حاصل فرمایید.

برای مقایسه شرایط کار و کاریابی در سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید:

جاب آفر ترکیه

جاب آفر ترکیه یا پیشنهاد شغلی یکی از برترین و آسان ترین روش ها برای مهاجرت کاری می باشد، در این روش افراد با یافتن شغل در کشور ترکیه و دریافت پیشنهاد شغلی، مهاجرت خود را تضمین کرده و در کم ترین مدت زمان ممکن روند مهاجرت خود را انجام می دهند.

پیشنهاد شغلی از ترکیه عموما به افرادی که دارای تحصیلات بالا یا مهارت های خاصی هستند تعلق گرفته، از همین رو افرادی که قصد داشته تا از این روش روند مهاجرت کاری خود را انجام دهند، باید در زمینه شغلی خود دارای برتری بوده تا توسط کارفرمایان ترکیه ای انتخاب شوند.

طبق شرایط جاب آفر ترکیه کارمند تمامی روند استخدام را با موفقیت به پایان رسانده و از پس مصاحبه با کارفرما نیز برآید، در این مرحله آشنایی با زبان های ترکی و انگلیسی می تواند برای کارمندان در این کشور مزیت بسیار خوبی محسوب شود؛ طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه شما می توانید جاب آفر را از طریق شبکه های اجتماعی یا با استفاده از مشاوره آژانس کاریابی پیدا کنید.

مصاحبه کاری در ترکیه

مصاحبه کاری در ترکیه یکی از مهم ترین مراحل حین استخدام در این کشور می باشد که به صورت کلی عموما مصاحبه ها چند مرحله و در کم ترین مورد 2 مرحله ای است و شما ابتدا مصاحبه ای با بخش منابع انسانی و سپس با سرپرست یا رئیس خود خواهید داشت.

در این مصاحبه ها از شما سوالاتی برای نشان دادن مهارت ‌های حرفه ‌ای و تجربه حرفه‌ ای ‌تان و همچنین چندین سوال رفتاری در مورد انطباق با محیط و فرهنگ شرکت پرسیده می شود.

مصاحبه ‌ها معمولاً 35 تا 40 دقیقه طول کشیده و در طی آن کارشناس منابع انسانی سعی می ‌کند که شایستگی و دانش مصاحبه‌ شونده را طبق آنچه در رزومه ارائه شده ارزیابی کند؛ به صورت کلی اعتماد به نفس و رفتاری آرام تاثیر بسیار زیادی در دریافت شغل دارد.

مصاحبه کاری در ترکیه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم هنگام مصاحبه، طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه، نوشتن رزومه شغلی می باشد؛ به صورت کلی یک رزومه خوب مرتبط ‌ترین صلاحیت ‌ها و تجربیات شما را نشان داده و شما را به عنوان فردی مناسب معرفی می کند؛ همچنین مهم است که در مورد شرکت تحقیق کرده و مناسب با پست شغلی که برای آن درخواست می دهید اطلاعات کافی به دست آورید؛ علاوه بر این، تمرین برای مصاحبه، لباس پوشیدن حرفه ای و نشان دادن اشتیاق و احترام در فرآیند مصاحبه مهم است.

استخدام کارگر ساده در ترکیه

امروزه بیشترین صنایعی که اقدام به استخدام کارگر ساده در ترکیه کرده اند مربوط به مشاغل گردشگری و خدماتی می باشد؛ با این حال فرصت های شغلی دیگری نیز در مشاغلی مانند ساخت و ساز و املاک و مستغلات نیز وجود دارد.

در حال حاضر یافتن شغل برای کارگر ساده عموما سخت تر بوده و بیشتر مشاغل این مورد دارای قرارداد های موقت بوده و توسط کارگران محلی دریافت می شود، با این حال نکته حائز اهمیت در این مشاغل دارا بودن یک مهارت کاری است.

در حال حاضر بر اساس شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه مهارت هایی مانند صنایع مربوط به خودرو در این کشور بسیار مورد تقاضا هستند، از همین رو افراد آشنا به مونتاژ قطعات خودرو و یا آشنا با مهارت مکانیکی می توانند آسان تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. 

شغل دستمزد (دلار) شغل دستمزد (دلار)
سرآشپز 420 دلار ماساژور 420 دلار
خدمتکار 260 دلار مربی تناسب اندام 420 دلار
پیشخدمت 270 دلار آرایشگر 410 دلار
بارمن 260 دلار راننده 310 دلار
 

کار در ترکیه بدون مدرک تحصیلی

امروزه مسیرهای شغلی زیادی در این کشور وجود داشته که به مدرک تحصیلی خاصی نیاز نداشته و افراد برای استخدام در این مشاغل تنها به سابقه شغلی و گاها مهارت نیاز دارند؛ یکی از بهترین زمینه ها برای کار در ترکیه بدون مدرک تحصیلی، تجارت بوده که در آن شما می توانید در این کشور به صادرات یا واردات پرداخته یا این که فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

مشاغل مربوط به هنر مانند، بازیگری، خوانندگی و نقاشی نیز مسیرهای شغلی ای بوده که نیاز به مدرک خاصی نداشته و تنها داشتن استعداد و مهارت می تواند برای یافتن شغل در آن ها کافی باشد؛ علاوه بر این یکی از مشاغل بسیار محبوب نرم افزار و مشاغل مربوط به کامپیوتر بوده؛ مواردی همچون طراحی وب سایت و نرم افزار اپلیکیشن موبایل نیز دارای دستمزد بالایی بوده و نیازی به مدرک تحصیلی ندارند؛ هر چند در این مشاغل داشتن مهارت کافی و همچنین یادگیری یک زبان نرم افزاری ضروری است.

بر اساس شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه، روند یافتن شغل در این کشور با داشتن مدرک تحصیلی خیلی ساده تر شده اما شما می توانید حین کار در این کشور به تحصیل در رشته مورد نظر خود پرداخته و پس از مدتی مدرک تحصیلیتان را از دانشگاهی معتبر به دست آورید؛ مطالعه مقاله  گامی کوچک جهت آشنایی با شرایط تحصیلی در این کشور می باشد، لذا مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اجازه کار برای پناهنده ها در ترکیه

اجازه کار برای پناهنده های در ترکیه

به صورت کلی پناهندگی یکی از نامناسب ترین و بدترین و روش های برای مهاجرت به این کشور بوده که علاوه بر داشتن خطرات جانی و مالی، آینده متقاضی را نیز به خطر می اندازد؛ در این روش افراد با آینده ای نامعلوم رو به رو بوده و مجبور هستند که برای مدت طولانی در کمپ های مربوط به پناهنده های اسکان داشته باشند . یقینا این روش برای افرادی مناسب بوده که در معرض جنگ و یا تهدیدات جانی در کشور خودشان قرار دارند، از همین رو ما پناهندگی را برای شروع یک زندگی جدید و بهتر به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم . برای مثال اجازه کار برای پناهنده های در ترکیه، عموما در ابتدای درخواست پناهندگی وجود نداشته و دریافت آن بسیار سخت و مشکل می باشد؛ درخواست مجوز کار می تواند شش ماه پس از تاریخ درخواست حمایت بین المللی ارائه شود.

با این حال دریافت این مجوز صد در صدی نبوده و ممکن است درخواست شما رد شود؛ از همین رو توصیه می کنیم شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه و روند این نوع مهاجرت را کاملا قانونی و توسط مشاوره مهاجرت معتبر انجام داده تا بتوانید پس از ورود و در کم ترین زمان ممکن به انجام شغل مورد نظر خود بپردازید.

شرایط ویزای کار ترکیه

به صورت کلی اتباع خارجی که قصد مهاجرت کاری و کار در ترکیه را دارند، باید برای ویزای کار و مجوز کار اقدام کنند، شما می توانید پیش از مهاجرت به ترکیه و از طریق کنسولگری ترکیه در کشور خودتان ویزای کار دریافت کنید.

روند و شرایط ویزای کار ترکیه با روند درخواست سایر ویزاهای ترکیه کمی متفاوت بوده هر دو طرف کارمند و کارفرما را تحت تاثیر خود قرار می دهد؛ توجه داشته باشید که قبل از درخواست ویزای استخدام ترکیه باید یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری داشته باشید زیرا امکان انجام مراحل این ویزا بدون داشتن جاب آفر امکان پذیر نیست.

طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه به محض دریافت پیشنهاد شغلی می توانید برای ویزای کار اقدام کنید؛ با این حال اولین فرصت برای درخواست این ویزا دو ماه قبل از تاریخ عزیمت به ترکیه و آخرین فرصت ارسال درخواست نیز یک ماه قبل از تاریخ سفرتان می باشد.

شما باید پرونده درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور محل اقامت خود ارسال کنید؛ ظرف مدت 10 روز پس از درخواست شما، کارفرما باید برخی از مدارک مورد نیاز دیگر را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال کرده و در نهایت اگر همه درخواست ‌ها درست باشند و توسط اسناد مربوطه پشتیبانی شوند، زمان پردازش تقریباً 30 روز طول می ‌کشد.

مدارک لازم برای ویزای کار ترکیه

مدارک لازم برای ویزای کار ترکیه عموما با توجه به نوع شغلی که قصد کار در آن را دارید متفاوت می باشد، اما به صورت کلی طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه تمامی مشاغل دارای برخی از مدارک مشترک بوده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار ترکیه
  • پاسپورت معتبر (دارای 6 ماه اعتبار پس از ورود)
  • دو عکس (عکس های بیومتریک ظرف شش ماه گذشته)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • پیشنهاد کاری یا قرارداد (باید دارای موقعیت شغلی، حقوق ماهانه و مدت اعتبار قرارداد باشد.)
  • ترجمه سوگندنامه یا ترجمه رسمی گواهی شده دیپلم یا گواهی موقت فارغ التحصیلی
  • مدرک دیپلم یا گواهی معادل فارغ التحصیلی موقت (معادلسازی مطابق با مقررات ترکیه)
  • بیمه درمانی (پوشش برای کل مدت اقامت)
  • مدارک اقامت در ترکیه ( قرارداد اجاره یا اثبات یک ملک مستغلات در ترکیه)
  • تمکن مالی (شواهدی مبنی بر داشتن حداقل 50 یورو برای هر روز اقامت)
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما

هزینه ویزای کار ترکیه

به صورت کلی اخذ مجوز کار توسط اتباع خارجی دارای مراحل خاصی بوده که توسط مقررات تعیین شده است؛ هزینه ویزای کار ترکیه می توانید گاها در مشاغل مختلف متفاوت بوده اما عموما طبق میزان سال های که قصد کار در این کشور را دارید تعیین می شود.

نوع مجوز کار هزینه
گواهی اجازه کار موقت تا یک سال119 یورو
گواهی اجازه کار تا دو سال238 یورو
گواهی مجوز کار تا سه سال357 یورو
گواهی مجوز کار دائمی1189 یورو
گواهی مجوز کار مستقل1189 یورو

در این مقاله تا حد امکان سعی کردیم شما را با شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه آشنا کنیم، چنانچه هر گونه سوالی در مورد کار در این کشور دارید، حتما از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا از طریق دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

همچنین لازم به ذکر است که هزینه های ویزای کار تنها هزینه موجود در این کشور نبوده و شما باید خود را برای هزینه ها زندگی نیز آماده کنید، جهت آشنایی با برآورد هزینه های زندگی حتما به مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس مهاجرت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه

قطعا برای افراد علاقه مند به کار در ترکیه همواره سوالات زیادی وجود دارد ، از این رو در صورت تمایل می توانید پرسش های خود را در بخش دیدگاه مطرح نمایید تا به جزئیات کافی در این باره توسط مشاورین ما در آی مهاجرتی برسید.

طبق قوانین کار در ترکیه ساعت کار یک کارمند نمی تواند از 45 ساعت هفته و 11 ساعت در یک روز کاری تجاوز کند.

طبق شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه در واقع به کارهای غیرقانونی گفته شده که در آن کارفرما، کارمندی را بدون اطلاع به دولت و گاها با پرداخت هزینه های کم تر استخدام می کند.

بله امروزه مسیرهای شغلی زیادی در این کشور وجود داشته که به مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارند.

به صورت کلی برای دریافت اجازه اقامت یک ساله باید حدود 119 یورو بپردازید.

در پایان شما را به تماشای ویدیوی برخی از کلاینت هایمان که به ویزای مقصد دلخواهشان رسیده اند دعوت می کنیم:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه