شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا

شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا به شما کمک می نماید تا بتوانید با توجه به وضعیت خود یکی از بهترین مسیرها را انتخاب کنید . کانادا از نظر اقتصاد در رتبه هشتم بزرگ ترین های جهان قرار گرفته و در حال حاضر نرخ بیکاری 5.4 درصد را داراست که نسبت به دیگر کشورها آمار کم تری است؛ از همین رو این کشور بهشتی برای علاقه مندان به مشاغل پردرآمد می باشد.

شما می توانید با مهاجرت کاری و کار در کانادا 40 ساعت در هفته کار کرده و پس از چندین سال از مزایای طرح بازنشستگی و بیمه عمر بهره مند شوید؛ کانادا فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار مهاجرین و مردم محلی قرار می دهد که برای اطلاع از شرایط کاری در این کشور با جزئیات بیشتر حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا

قوانین کار در کشور کانادا معمولا از استانی به استانی دیگر متفاوت بوده و نسبت به شرکت یا محلی که قصد زندگی در آن را دارید ، تعیین می شود.

فهرست مطالب

کانادا یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است که افراد می توانند با مهاجرت کاری به امکانات زندگی در سطح درجه یکی دست پیدا کنند . در کانادا به زن باردار یا فردی که به تازگی زایمان کرده، 17 و 52 هفته مرخصی بر اساس سنوات اشتغال اعطا می دهد . این کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته هزینه زندگی مقرون به صرفه ای دارد اما برای کسب اطلاعات کامل تر و اطلاع از برآورد هزینه ها هنگام زندگی حتما با لمس عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

قوانین کار در کشور کانادا

در قوانین کار در کشور کانادا داشتن یک قرارداد کتبی الزامی نیست اما از آنجایی که قراردادها توافق صریح بین کارفرما و کارمند از جمله شرایط، مزایا، حقوق، حقوق مرخصی و ساعات کار را مشخص می ‌کنند؛ هنگام کار در این کشور بسیار توصیه می شوند.

کارکنان هنگام مهاجرت کاری به کانادا مستحق دریافت مزایای مختلف کار در این کشور هستند و کارفرمایان باید حداقل شرایط لازم را برای کارکنان خود فراهم سازند . از جمله این شرایط می توان به حداقل سطح دستمزد، مزایای اجباری کارمندان و تعطیلات نیز اشاره کرد.

شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا نحوه فسخ قرارداد بین کارفرما و کارمندان را نز مشخص کرده و کارفرمایان باید این کار را طبق قانون انجام دهند، در غیر این صورت ممکن است خطر «اخراج ناعادلانه» یک فرد را داشته باشند که می تواند منجر به شکایت کارمند شود . به صورت کلی کارمند باید حدود 2 هفته قبل از ترک کار به صورت کتبی به کارفرمای خود درخواست دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا

طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا کارمندان باید پنج روز در هفته (دوشنبه تا جمعه) کار کنند، اما با این حال قوانین خاصی برای ساعت کار هر استان وجود دارد؛ برای مثال برخی استان ها مانند انتاریو حداقل ساعت کار 48 ساعت در هفته بوده و برخی دیگر نیز حداکثر 40 ساعت است.

مزایای قانون کار در کانادا

مزایای قانون کار در کانادا

طبق قانون کارفرمایان باید برخی مزایای قانون کار در کانادا را برای کارمندان اعمال کنند؛ از این مزایا می توان به مشارکت در طرح بازنشستگی و بیمه اشتغال، ارائه مرخصی استعلاجی قانونی، و سایر اوقات مرخصی با حقوق مانند مرخصی زایمان و مرخصی والدین اشاره کرد.

به صورت کلی امروزه سن استاندارد برای دریافت حقوق بازنشستگی در کشور کانادا 65 سال است . علاوه بر این مزایای اجباری، طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا کارفرمایان می توانند برخی مزایای تکمیلی را برای کارمندان در نظر بگیرند.

این مزایا شامل مواردی مانند عضویت، تخفیف، طرح‌های پاداش و مزایای بهداشتی اضافی بوده که اکثر کارفرماها به منظور جذب و حفظ کارمندان از این موارد استفاده می کنند.

طبق قوانین کار در کانادا کارفرما باید حداقل دستمزد قانونی را به کارمند بپردازد و کارمندان فدرال می توانند حداقل دو هفته مرخصی سالانه داشته باشند که هر چند بسیاری از استان ها حداقل سه هفته را برای کارمندان در نظر می گیرند؛ همچنین باید گفت که علاوه بر این برخی تعطیلی های رسمی مانند سال نو، دوشنبه عید پاک، روز ویکتوریا، روز سنت ژان باپتیست (فقط کبک)، روز کانادا و … نیز در این کشور تعطیل می باشد.

اسکیل ورکر کانادا Skilled Worker

اسکیل ورکر کانادا skilled worker یا برنامه کارگران ماهر کانادا از سال 1967 ایحاد شده و یکی از روش ها مهم مهاجرت به این کشور شناخته می شود؛ طبق شرایط اسکیل ورکر کانادا تمامی متقاضیان بر طبق برخی معیارها مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، شغل و سایر عوامل بررسی می شوند.

اسکیل ورکر روشی بسیار آسان بوده و مدت زمان انتظار نسبتا کوتاه تری دارد، با توجه به شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا می توانید در مدت زمان شش ماه اقامت این کشور را به دست آورید. این برنامه دارای چندین طبق بندی بوده و برای مشاغل مختلف و افراد مختلف در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این موارد را انتخاب کرده و از همان طریق برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

برای اطلاع از شرایط و اطلاعات تخصصی تر در مورد هر کدم از طبقه بندی ها، توصیه می کنیم با لمس عنوان شرایط و هزینه های اسکیل ورکر کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

نوع مهارت نوع مشاغل و الزامات
نوع مهارت 0 شامل مشاغل مدیریتی
نوع مهارت A شامل مشاغل حرفه ای نیازمند به مدرک تحصیلی
نوع مهارت B شامل مشاغل فنی و مشاغل ماهر نیازمند مدرک دیپلم یا کارآموزی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا سیستمی آنلاین برای مهاجرت کاری بوده که توسط دولت این کشور و به منظور سازماندهی و پردازش درخواست ‌های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب وضعیت اقامت دائم کانادا هستند، استفاده می شوند؛ برنامه اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی دولت فدران را مدیریت می کند که شامل کارگر ماهر فدرال، مشاغل ماهر فدرال، کلاس تجربه کانادا می شوند.

تمامی افرادی که دارای مدرک دانشگاهی و یا کالج هستند، تجربه کاری ماهر داشته و به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تلسط دارند؛ می توانند برای اکسپرس اینتری کانادا درخواست دهند؛ به صورت کلی برای قبولی در این برنامه نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی نداشته اما داشتن جاب آفر می تواند به افزایش امتیاز شما کمک کند.

عوامل انتخاب طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا شامل موارد زیر شده و هر فرد باید برای قبولی حداقل 67 امیتاز را به دست آرود.

اگر گمان کرده که شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا را داشته اما در مورد هزینه ها و یا حوه ثبت درخواست اطلاعات کافی ای ندارید، می توانید مقاله عنوان سیستم اکسپرس اینتری کانادا 2023 را مطالعه کرده و با تمامی اطلاعات تخصصی مربوط به این نوع ویزا آشنا شوید.

عامل امتیاز عامل امتیاز
تحصیلات تا 25 امتیاز سن تا 12 امتیاز
توانایی های زبانی تا 28 امتیاز سابقه کاری تا 10 امتیاز
تجربه کاری تا 15 امتیاز تطبیق پذیری تا 10 امتیاز
 

روش های پیدا کردن کار در کانادا

روش های پیدا کردن کار در کانادا بسیار متنوع بوده و افراد می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کنند؛ همچنین باید اشاره کرد که مهاجرت کاری به کانادا برخی موارد مانند داشتن روزمه ی کاری خوب، تحصیلات و توصیه نامه می توانند به شما در یافتن شغل کمک کنند؛ مکان های زیادی برای جستجوی شغل در این کشور وجود داشته ما در ادامه مهم ترین روش های یافتن شغل برای مهاجرت به کانادا از طریق کار را بررسی می کنیم.

  • یافتن شغل از راه های آنلاین

امروزه وب سایت های استخدام آنلاین به شما این امکان را به شما داده که با توجه به معیارهای خود مانند نوع کار، حقوق و شهر مورد علاقه را در نظر بگیرید و بهترین با وجود فرصت های متنوع بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • مراجعه به شرکت های استخدامی 

 

شرکت های کاریابی به افراد کمک می کنند در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظر خود را پیدا کنند؛ هر چند این شرکت ها از متقاضیان پول دریافت می کنند اما گزینه ای به شما می روند.

  • اطلاعات دوستان و اطرافیان

آخرین گزینه ایجاد شبکه ارتباطی قوی با اطرافیان است؛ از آنجایی که بسیاری از شرکت ها پیشنهاد های شغلی خود را به صورت عمومی تبلیغ نمی کنند؛ می توانید با پرسیدن از دوستان، آشنایان و یا حتی همسایه های خود در این کشور جستجوی شغل را انجام دهید.

کار در کانادا برای ایرانیان

به طور کلی یافتن کار در کانادا برای ایرانیان آسان نبوده و به این منظور تجربه کاری، تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی و همچنین داشتن رزومه ای قوی بسیار مهم است؛ هر چند فرصت های شغلی در این کشور فروان بوده اما تقاضا برای دریافت این مشاغل نیز به شدت بالاست.

اگر در حال حاضر در ایران زندگی می کنید، شاید بهترین گزینه برای شما استفاده از شبکه های آنلاین باشد؛ با این روش می توانید در خانه خود جسجوی شغل را انجام داده و شانس خود را برای دریافت پیشنهاد شغلی افزایش دهید، از مهم ترین سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بر اساس شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا لینکدین شبکه اجتماعی حرفه ای برای جستجوی شغل بوده و این امکان را می دهد تا به گروه‌ ها بپیوندید، در گفتگوها شرکت کرده و شرکت‌ هایی را دنبال کنید که به نظرتان جالب است؛ از دیگر سایت می توان به ایندید کانادا، گلسدر کانادا و Monster.ca اشاره کرد.

بهترین شهر کانادا برای کار

به صورت کلی کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه مهاجرت کارگان ماهر بوده و فرصت های شغلی بی نظیری را به مهاجرین و شهرمندان خود ارائه می دهد؛ با این حال انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار گزینه ای مهم بوده، زیرا تقریبا هر شهر این کشور فرصت های شغلی و امکانات متنوعی را در اختیار افراد قرار می دهد و با انتخاب صحیح شهر شانس شما برای یافتن شغل و مهاجرت کاری به کانادا نیز افزایش پیدا می کند.

در ادامه به برخی از بهترین شهرهای برای شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا اشاره می کنیم؛ این شهر ها اقتصاد قوی ای داشته و از نظر فرصت های شغلی در بین بهترین گزینه ها قرار می گیرند.

اگر به زندگی در این کشور علاقه مند هستید؛ توصیه می کنیم برای آشنایی با هر شهر و شرایط زندگی در آن حتما مقاله بهترین شهرهای کانادا برای کار را مطالعه فرمایید.

شهر ایالت
ویکتوریا ، ونکوور بریتیش کلمبیا
مونترال کبک
تورنتو ، اتاوا انتاریو
کلگری آلبرتا
ساسکاتون ساسکاچوان
 

کار سیاه در کانادا

کار سیاه در کانادا در واقع به کارهایی اشاره داشته که در آن شخص بدون مجوز کار به اشتغال می پردازد . در این نوع کارها پرداخت اکثرا به صورت نقدی بوده و معاملات ثبت یا گزارش نمی شود؛ هر چند دولت این کشوربر اساس شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا اقدامات زیادی را برای جلوگیری از کار سیاه انجام داده اما هنوز هم بسیاری از مهاجرین و مردم محلی به این صورت مشغول به کار هستند. 

طبق قوانین کار در کانادا این کشور، تنها شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا اجازه کار در این کشور را دارند؛ از همین رو اتباع خارجی که مایل به کار در کانادا هستند، باید حتما مجوز کار دریافت کنند و کارفرمایان کانادایی در هنگام استخدام یک کارمند متعهد هستند که مطمئن شوند که کارمند از نظر قانونی مجوز کار دارد؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط کار سیاه و قانونی بودن یا نبودن این نوع کار، حتما با لمس عنوان کار سیاه در کانادا این مقاله کاملا تخصصی را مطالعه کنید. 

 

جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا پیشنهادی شغلی از سمت کارفرمای کانادایی بوده که به شما اجازه می دهد به عنوان کارگر در این کشور مشغول به کار شوید؛ متدوال ترین راه برای انجام شغل در این کشور درخواست از طریق کارفرمای کانادایی است .

برای دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا باید دارای تجربه کاری مناسبی باشید، با داشتن تجربه کاری، تسلط به زبان و دیگر موارد، می توانید راحت تر شغل رویایی خود را پیدا کنید.

معمولا طبق قوانین کار در کانادا برای دریافت جاب آفر باید به دنبال پیشنهاد شغلی باشید؛ می توانید از دوستان و اطرافیان خود در مورد شرایط کاری در اطرافشان سوال بپرسید، شناخت افراد مناسب ساده ترین راه برای تضمین و دریافت یک پیشنهاد شغلی است.

جاب آفر کانادا

نامه جاب آفر از کانادا شامل اطلاعات زیر می باشد:

  • حقوق و کسورات شما
  • وظایف شغلی
  • شرایط کار مانند ساعات کاری

طبق شرایط جاب آفر کانادا راه بعدی استفاده از آژانس های کاریابی می باشد که ارتباط بین کارفرما و جوینده کار را ایجاد کرده و با توجه به سلایق و ترجیحات شما بهترین گزینه را پیش رویتان قرار می دهد؛ برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط و الزامات؛ حتما با لمس عنوان ویزای جاب آفر کانادا مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

  • شرکت کار جهانی کانادا: شبکه استخدام کننده بوده که در زمینه های صنایع از مهندسی، کشاورزی و مراقبت های بهداشتی فعالیت می کند.
  • شبکه اتصال کانادا: شرکت مشاوره مهاجرتی بوده که فرآیند یافتن شغل در کانادا را برای علاقمندان آسان می کند.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر اطلاعات خود را تا حد ممکن در رابطه با کشور کانادا افزایش دهید

مصاحبه کاری در کانادا

در هنگام مهاجرت کاری و کار در کانادا یکی از مهم ترین مراحل تاثیر گذاری بر روی کارفرمایان مصاحبه بوده و باعث شده تا راحت تر شغل مورد نظر را به دست آورید؛ یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد نوشتن و ارائه رزومه ی کاری حرفه ای است.

طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا بهتر بوده که رزومه ای مختصر، کوتاه و مفیر داشته باشید، اکثر افراد در این کشور از رزومه هایی حدود 2 صحفه ای استفاده کرده اما اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید و تجربه کاری زیادی ندارید، رزومه یک صحفه ای نیز کفایت می کند.

همچنین دارا بودن رزومه ای آنلاین می تواند بسیار به یافتن شغل کمک کند؛ حتما از این سرفصل های برای سازماندهی اطلاعات در رزومه خود استفاده کنید:

  • نکات برجسته صلاحیت ها
  • تجربه حرفه ای
  • تحصیلات

پس از ایجاد رزومه ای خوب آمادگی برای مصاحبه کاری در کانادا گزینه مهمی به شمار می رود، هنگام مصاحبه شغل مورد نظر خود را مرور کرده و از نظر ویژگی های شغلی و خصوصیات مختلف شغلتان آگاه شوید، رزومه خود را به همراه داشته باشید و همچنین در صورت امکان یک نمونه کار (نوشتاری، طراحی و اطلاعات پروژه) به همراه داشته باشید.

امروزه برخی از شرکت ها و کارفرماها مصاحبه را به صورت کتبی و برخی دیگر نیز به صورت شفاهی انجام می دهند؛ در هر صورت حتما برای نمونه سوالات مصاحبه آماده شوید، این سوال ها ممکن است مبتنی بر تجربه یا عمیق در مورد وظایف موقعیت باشد.

استخدام کارگر ساده در کانادا

استخدام کارگر ساده در کانادا امروزه توسط شرکت ها و کارفرماهای زیادی در این کشور صورت می گیرد؛ افراد زیادی که دارای تجربه کاری بالایی نبوده و در زمینه خاصی تخصص ندارند، از این طریق به کانادا مهاجرت کرده و در آن امرار معاش می کنند.

همچنین بسیاری از افراد با استفاده از مشاغل ساده به این کشور مهاجرت کرده و در حین کار با تحصیل در رشته مورد علاقه خود به مرور زمان برای مشاغل بهتر درخواست می دهند؛ برای اطلاع از شرایط تحصیلی و راه های متنوع تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور حتما به مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا که توسط بهترین مشاورین مهاجرتی نوشته شده، مراجعه کنید.

طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا یافتن شغل با حقوق عالی در این کشور راحت نیست، از همین رو بسیاری از افراد به مشاغل ساده تر و راحت تر روی آورده اند؛ به صورت کلی برای دریافت این مشاغل به هیچ گونه مدرک تحصیلی ای نیاز ندارید؛ مشاغل ساده در کانادا امل موارد زیر می شود.

نوع شغل میانگین حقوق سالانه نوع شغل میانگین حقوق سالانه
پرستار کودک 30125 دلار مهماندار اتاق 30000 دلار
ظرفشور در رستوران و کافه 32561 دلار کارگران فصلی مهد کودک 35100 دلار
کارگر آشپزخانه 48000 دلار صندوقدار 35000 دلار
راننده 44068 دلار کارگر ساختمانی 110000 دلار

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی

امروزه یکی از عواملی که تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد کشور کانادا گذاشته، کمبود کارگر ماهر در مشاغل مختلف است؛ هر چند امروزه بسیاری از افراد این تصور را داشته که یافتن شغل در این کشور تنها با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی امکان پذیر است اما شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا این کشور گزینه های مهاجرت و ویزا را به متقاضیان با هر سطح مهارت ارائه می دهد.

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی

از همین رو اگر چه دارا بودن مدرک تحصیلی اهمیت بالایی داشته اما آنچه در حال حاضر برای مهاجرت کاری به این کشور اهمیت دارد، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی معتبر است؛ در ادامه چند کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی را بررسی می کنیم.

  • رانندگان کامیون حمل و نقل

حقوقی حدود 15.25 تا 33.65 دلار در ساعت دارد؛ حمل و نقل باری تاثیر زیادی در اقتصاد این کشور دارد؛ شرایط لازم برای این شغل شامل تحصیلات حداقل دیپلم بوده و توانایی فروش و دانش محصول نیرز اهمیت دارد.

  • کارگران مزرعه

افراد می توانند بدون داشتن هیچ گونه تحصیلاتی در این بخش کار پیدا کنند؛ هر چند دانش اولیه مزرعه و گواهی کمک های اولیه ممکن است مورد نیاز باشد؛ امروزه میزان حقوق در مزرعه های کانادا حدود 12 تا 27 دلار در ساعت می باشد.

  • جوشکارها

برای یافتن شغل در این مورد تحصیلات متوسطه و تکمیل یک برنامه کارآموزی سه ساله یا حضور در برخی دوره های دانشگاهی یا صنعتی نیاز است و همچنین حقوق حدود 18 تا 40 دلار در ساعت می باشد.

اجازه کار برای پناهنده ها در کانادا

امروزه پناهندگان مجاز به کار در کانادا نبوده مگر اینکه مجوز اجازه کار برای پناهنده ها در کانادا را از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی این کشور دریافت کنند؛ در این کشور تنها کسانی که نمی توانند نیازهای اولیه خود را بدون کمک های دولتی پرداخت کنند، واجد شرایط دریافت مجوز کار هستند.

امروزه دریافت اجازه کار برای پناهنده ها بسیار سخت بوده و ممکن است لازم باشد قبل از اعطای مجوز کار، نتایج یک معاینه پزشکی اداره مهاجرت ارائه دهند؛ اگر فرد پناهده موفق شود مجوز کار را دریافت کند، می توانند برای شماره بیمه اجتماعی درخواست داده و به طور قانونی کار کرده، مالیات بپردازد و از خدمات دولتی استفاده کند.

اگر فردی بدون داشتن اجازه کار در این کشور مشغول به کار شود ممکن است این کار برای او و کارفرما عواقب جبران ناپذیری داشته باشد؛ فرد پناهده، پناهندگی خود را از دست داده و ممکن است از کشور اخراج شود؛ همچنین کارفرمایانی که به طور غیرقانونی اتباع خارجی را استخدام می کنند، مشمول جریمه ای تا 50000 دلار هستند.

اگر کارمندان آگاهانه در استخدام غیرقانونی شرکت کرده و این موضوع را از دولت پنهان کنند، تا دو سال حبس دارند؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما از شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا تبعیت کرده و درگیر شرایط سخت پناهندگی نشوید؛ برای کسب اطلاعات کامل در مورد راه های مهاجرت به این کشور حتما از طریق تلفن های تماس و دیگر راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط ویزای کار کانادا

هر ساله کانادا به هزاران علاقمند در جهان ویزای کاری اعطا می کند؛ این گزینه فرصتی بزرگ برای کارگران خارجی است که به دنبال ایجاد یک زندگی بهتر هستند؛ امروزه شرایط ویزای کار کانادا به صورت عمومی شامل موارد زیر می شود.

  • برخوداری از سلامت خوب و در صورت نیاز ارائه مدارک پزشکی لازم
  • نداشتن سابقه کیفری

در ادامه به بررسی شرایط اختصاصی ویزای اسکیل ورکر می پردازیم؛ به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای درخواست اکسپرس اینتری به عنوان یک کارگر ماهر، باید:

  • تجربه کار مداوم تمام وقت در یک شغل ماهر حداقل یک سال، در 10 سال گذشته
  • کسب حداقل 7 معیار زبان کانادایی در آزمون زبان تایید شده (زبان انگلیسی یا فرانسوی)
  • ارائه مدارک تحصیلی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا گواهینامه خارجی و ارزیابی مدرک تحصیلی
  • کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز در سیستم رتبه بندی

از مهم ترین شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری می توان به ملیت، سن، توانایی زبانی، تعداد اعضای خانواده، تحصیلات و تجربه کاری اشاره کرد؛ همچنین در برنامه جاب آفر کانادا دارا بودن پیشنهاد شغلی مهم ترین شرط می باشد.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

مرحله بعدی در روند شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا جمع آوری مدارک لازم می باشد؛ امروزه مدارک لازم برای ویزای کار کانادا شامل موارد زیر می شود.

  • اثبات تمکن مالی برای حمایت از خود و خانوادتان
  • ارائه مدرکی مبنی بر نقل مکان به کشور مبدا پس از پایان مجوز کار
  • پرداخت هزینه درخواست
  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه از تاریخ ورود به کانادا
  • دو عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • اثبات صلاحیت های حرفه ای، از جمله سابقه کار
  • ارائه مدارک زبان معتبر (انگلیسی یا فرانسوی)
  • گواهی صلاحیت تحصیلی
  • معاینه پزشکی لازم است از بیمارستان های ثبت شده

هزینه ویزای کار کانادا

کارگران طبق شرایط کار در کانادا باید نشان دهند که می توانند پس از استقرار در این کشور برآیند و زندگی خود و خانواده خود را تامین کنند؛ بودجه مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی به تعداد اعضای خانواده داشته و با توجه به جدول زیر محاسبه می شوند:

تعداد اعضای خانوادهبودجه مورد نیازتعداد اعضای خانوادهبودجه مورد نیاز
113,310424,733
216,570528,052
320,371631,638

هنگام ارسال درخواست برای اقامت دائم باید برخی هزینه های دولتی را نیز پرداخت کنید؛ هزینه ویزای کار کانادا شامل موارد زیر می شود:

هزینه پردازش برنامهبه دلار کانادا
متقاضی اصلی (هزینه رسیدگی و حق اقامت دائم)1365
همسر، شریک زندگی مشترک یا همسر (با حق اقامت دائم)1365
هزینه درخواست مجوز کار155
هزینه مجوز کار باز100
بازیابی وضعیت و تمدید مجوز کار355
ارزیابی اعتبار آموزشی200
آزمون های زبان300
بیومتریک85
هزینه های دولتی1325 دلار برای بزرگسالان و 225 دلار برای کودک
هزینه معاینه پزشکی450 دلار برای بزرگسالان و 250 دلار برای هر کودک

 

اکنون که با شرایط کار در کانادا آشنا شده اید؛ اگر قصد مهاجرت به این کشور را از طریق شغل دارید، حتما از طریق دفتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛.

همچنین توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا از سایر روش های مهاجرت به این کشور به خوبی مطلع شوید و علاوه بر کار سایر مسیرهای ممکن را نیز بسنجید.

سوالات پر تکرار شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا

در زیر به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله اگر چه دارا بودن مدرک تحصیلی اهمیت بالایی داشته اما آنچه در حال حاضر برای مهاجرت کاری به کانادا بیشتری داشته، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی معتبر است.


طبق شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا جاب آفر در واقع پیشنهادی شغلی از سمت کارفرمای کانادایی بوده که به شما اجازه می دهد به عنوان کارگر در کشور کانادا مشغول به کار شوید.

معیارها شامل سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، شغل و سایر عوامل می باشد.

بهترین شهرها برای کار در این کشور شامل تورنتو، مونترال و کبک می شود.

در شرایط مهاجرت کاری به کانادا شما می توانید با مهاجرت کاری به این کشور 40 ساعت در هفته کار کرده و پس از چندین سال از مزایای کارمندان کانادا طرح بازنشستگی و بیمه عمر بهره مند شوید.

مشتریان آی مهاجرتی نظرشان چیست؟

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه