شرایط کار دانشجویی در اسپانیا

شرایط کار دانشجویی در اسپانیا با سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد و در این کار می تواند کمک هزینه مناسبی برای زندگی و تحصیل شما در این کشور باشد و بسیاری از فشارهای مالی را از دوستان برداشته و همچنین زمینه و فرصت های گوناگونی را برای استخدام و یافتن شغل مناسب پس از اتمام تحصیلات را برایتان ایجاد نماید.

در ادامه این مطلب ما را در آی مهاجرتی همراهی نمایید تا با شرایط کار دانشجویی در اسپانیا و مزایای آن بیشتر و کاملتر آشنا شوید . انجام کار دانشجویی در اسپانیا برای دانشجویان خارجی مجاز بوده و آنان قادر هستند در ساعاتی که مشغول به تحصیل نیستند و به تعداد ساعاتی محدود در هفته به انجام کارهای پاره وقت یا فصلی بپردازند.

شرایط کار دانشجویی در اسپانیا

با کار دانشجویی در اسپانیا قادر خواهید بود تا ضمن داشتن درآمد ، با فرهنگ و جامعه بومی سریع تر آشنا شده و فرصت های شغلی بهتری را بیابید.

فهرست مطالب

توجه نمایید در صورتی که تحصیل شما بیش از 6 ماه به طول بیانجامد شما نیاز دارید تا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نموده و به مدت تحصیل خود ویزا دریافت کنید که به همین مدت نیز قادر به انجام کار دانشجویی می باشید.

البته به همراه ویزای تحصیلی مجوز کار برای شما صادر نمی گردد و اگر شما خواهان انجام کاره پاره وقت در حین تحصیل خود باشید باید مجوز کار را از اداره امور خارجیان در این کشور دریافت نمایید تا بتوانید به انجام کار مورد نظر خود در اسپانیا بپردازید. 

بهتر است که مقاله صفر تا صد تحصیل در کشور اسپانیا را نیز مطالعه نمایید تا با شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل در این کشور آشنا شوید.

شرایط کار حین تحصیل در اسپانیا

شما با دریافت ویزای تحصیلی در اسپانیا و تحصیل در هریک از دانشگاه های این کشور و در هر مقطع قادر به انجام کار دانشجویی خواهید بود. باید توجه داشته باشید که یافتن شغل برای دانشجویان خارجی کمی مشکل تر از اسپانیایی ها است و باید زمان بیشتری را برای یافتن شغل مورد نظر خود صرف نمایید.

 
صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط کار دانشجویی در اسپانیا + پادکست

یافتن کار دانشجویی در اسپانیا برای بسیاری از دانشجویان یک دغدغه مهم به شمار می رود که در این ویدیو می توانید از شرایط لازم در این باره مطلع شوید و در صورت داشتن هرگونه سوال بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

نمایش ویدیو درباره شرایط کار دانشجویی در اسپانیا
شرایط کار دانشجویی در اسپانیا

دانشجویان بین المللی معمولا برای انجام کار در حین تحصیل به سمت کارهایی روی می آورند که نیازمند تخصص خاصی نباشد و فشار زیادی را به آنان وارد نکند، همچنین کارفرمایان نیز برای جذب دانشجویان خارجی برای کار در این کشور سخت نمی گیرند و راحت دانشجویان خارجی را استخدام می کنند . دقت داشته باشید که یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در این امر تسلط شما به زبان اسپانیایی است.

شرایط کار حین تحصیل در اسپانیا به وسیله سازمان مهاجرت امور خارجیان تنظیم می شود و کارفرما باید درخواست نیاز به دانشجوی خارجی را به این سازمان ارسال نماید و با دریافت مجوز به استخدام شخص بپردازد. با دریافت مجوز لازمه دانشجویان قادر خواهند بود تا در هفته 20 ساعت به کار مشغول شوند و توجه داشته باشید که مدت درخواست استخدام و قرارداد بین کارفرما و دانشجو باید به مدت ویزای شخص و قبل از پایان ویزا به اتمام برسد.

همچنین در میان دانشجویان خارجی نیز یافتن کار دانشجویی در اسپانیا برای دانشجویان اتحادیه اروپا از دیگر کشورها آسان تر است پس سعی کنید عجول نبوده و با دقت و صبر به دنبال شغل مورد نظر خود بپردازید.

حقوق کارهای دانشجویی در اسپانیا

حقوق کارهای دانشجویی در اسپانیا

معمولا دانشجویان خارجی پس از انجام مراحل ثبت نام و شروع تحصیل خود در دانشگاه های اسپانیا به دنبال یک شغل مناسب برای کسب کمک درآمد و همچنین معاشرت بیشتر با مردم و در نتیجه آشنا شدن با زندگی در این کشور می پردازند تا هم توانسته باشند میزانی از مخارج خود را تامین نمایند و هم قادر باشند با کارفرمایان متفاوتی آشنا شده و یک شغل مناسب برای فارغ التحصیلی خود پیدا کنند.

به طور کلی متوسط حقوق سالانه اسپانیا 23000 یورو ( 28100 دلار ) است، در حالی که حداقل دستمزد ماهیانه اسپانیا حدود 1000 یورو ( 1200 دلار ) می باشد. اما حقوق ماهانه برای مشاغل پاره وقت کمتر است و اساسا حداقل حقوق برای دانشجویان بین المللی که به صورت پاره وقت در اسپانیا کار می کنند به طور متوسط 450 یورو ( 550 دلار ) در ماه و معادل 5 تا 6 یورو ( 7 تا 8 دلار ) در ازای هر ساعت کار می باشد.

البته حقوق کارهای دانشجویی در اسپانیا بر اساس شرایط کار ممکن است بیشتر و یا کمتر از این مقدار نیز باشد که معمولا توافقی در نظر گرفته می شود . توجه داشته باشید در صورتی که ویزای شما برای مدت بیش از 180 روز ( 6 ماه ) صادر شده باشد شما مقیم اسپانیا در نظر گرفته شده و باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت نمایید که مالیات بر درآمد در این کشور تا سقف 12450 یورو درآمد در سال 19 درصد می باشد.

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار اسپانیا

وجود انواع کارهای پاره وقت در بازار کار اسپانیا را می توان یکی از مزایای تحصیل در این کشور در نظر گرفت که راه های گوناگونی را بر اساس تخصص هایتان برای کسب درآمد پیش روی شما قرار می دهد. در این میان بعضی از مشاغل به دلیل فصلی بودن و یا دوره ای بودن می توانند برای دانشجویان مناسب تر باشند. قطعا مشاغل دائم و دارای ساعات کاری کاملا ثابت از نامناسب ترین مشاغل برای دانشجویان هستند.

دلیل آن را می توان متفاوت بودن برنامه های کلاسی و تحصیلی متفاوت دانشجویان در هر ترم تحصیلی اعلام کرد. همچنین در ترم های پایانی که پروژه های تحصیلی و کارآموزی و تحقیقات به برنامه درسی دانشجویان اضافه می شود ممکن است برنامه تحصیلی آنان با برخی بی نظمی ها و تداخل مواجه گردد که اصلا مناسب کارهای با تایم ثابت و دقیق بدون قابلیت تغییر زمان نیست.

در ادامه برخی از مشاغلی را که همواره توسط دانشجویان بین المللی در اسپانیا مورد درخواست و انجام قرار می گیرد را به شما معرفی خواهیم کرد . همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه و در رابطه با مشاغل و درآمدها در این کشور به مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا مراجعه نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مشاغل دانشجویی پر طرفدار در اسپانیا

یکی از مشاغل بسیار مناسب و پرطرفدار در میان دانشجویان خارجی در اسپانیا تدریس زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی به صورت حضوری در آموزشگاه ها ، خصوصی و به صورت آنلاین است که هم درآمد مناسبی دارد و هم زمان بندی کاملا آزاد و راحتی را دارا می باشد.

  • کار در کمپ های توریستی و تابستانی در فصل های گردشگری
  • کار در رستوران ها و فست فود ها به عنوان گارسون یا پیک های دلیوری غذا
  • پرستاری بچه ها برای خانم ها بسیار در میان دانشجویان خارجی پر طرفدار است.
  • نگهداری از کهنسالان و یا حیوانات خارجی
  • فروشندگی در مراکز فروش ، سینماها ، سوپر مارکت ها و غیره
  • مشاغل مربوط به حیطه تحصیلی خودتان زیر نظر اساتید و یا دانشگاه

هرکدام از این مشاغل با توجه به علایق ، روحیات ، زمان در دسترس برای کار و دیگر شرایط از مشاغل مناسب و پرطرفدار میان دانشجویان خارجی در اسپانیا می باشد.

برندهای کاری محبوب دانشجویان در اسپانیا

یکی از ساده ترین راه ها برای دانشجویان خارجی جهت یافتن شغل در اسپانیا ، در نظر گرفتن شرکت های بزرگ و معروف است . این گونه شرکت ها تعداد افراد بسیاری را در استخدام خود دارند و به دلیل وسعت زیاد کاریشان در بسیاری از زمینه ها و تخصص ها نیازمند افراد متخصص می باشند . همچنین در شرکت های بزرگ نسبت به بیزینس ها و شرکت های کوچک شغل های پاره وقت و تمام وقت بیشتری موجود بوده و می توان به زبان انگلیس نیز در این مکان ها ارتباط برقرار نمود.

همچنین شرکت های بزرگ راحت  تر و بهتر قبول دار ارسال درخواست برای دانشجویان و انجام مراحل اداری آن میشوند تا بیزینس های شخصی و کوچک . در این قسمت شما را با برخی برندهای کاری محبوب دانشجویان در اسپانیا، شرکتها و کمپانی های معروف فعال در آن زمینه ها که دانشجویان می توانند در آن شغلی پاره وقت را برای خود دست و پا کنند آشنا خواهیم کرد.

برندهای کاری محبوب دانشجویان در اسپانیا

مخابرات

وجود شرکت های بزرگ و فعال در زمینه مخابرات که خدماتی در زمینه بی سیم ، تلویزیون و اینترنت را ارائه می دهند از مناسب ترین کمپانی هایی هستن که مشاغل گوناگون و متفاوتی را برای دانشجویان در دسترس دارند و دانشجویان زیادی را هم در استخدام خود دارند.

از جمله بزرگترین و محبوب ترین کمپانی نزد دانشجویان در این زمینه می توان به Telefonica  ، Cellnex Telecom ، Vodafone ، Orange ، Huawei اشاره کرد.

کالاهای مصرفی

کمپانی های زنجیره ای که در زمینه کالاهای مصرفی مانند مواد خوراکی ، پوشاک ، رستوران ها و فست فود از دیگر گزینه های بسیار مناسب برای جذب دانشجویان برای کار می باشند که در حال حاضر افراد دانشجوی بسیاری در اسپانیا در این فروشگاه ها در حال فعالیت می باشند.

از مهم ترین رستوران ها و فست فودها می توان به :  Mcdonalds ، Kingburger ، Cargill Cofco ،  Ebro Foods ، Borges Bain اشاره کرد . همچنین از محبوب ترین و بزرگترین فروشگاه های فروش پوشاک میان دانشجویان برای کار می توان به : Inditex ، Zara Home ، Bershka ، Massimo Dutti و Stradivarius اشاره نمود.

کمپانی های IT

با فراگیر شدن دنیای تکنولوژی و کامپیوتر در جهان روز به روز به افراد متخصص و افراد دارای تجربه برای فعالیت در این حوزه افزوده می شود ، این حیطه کاری نیز در کمپانی های بزرگ در اسپانیا نیازمند انواع افراد با تخصص های گوناگون است که در حال حاضر شرکت های جهانی و اسپانیایی فراوانی در این کشور به استخدام دانشجویان برای کارهای پاره وقت خود می پردازند.

از جمله کمپانی های IT که بیشترین تعداد دانشجویان را در استخدام خود دارند می توان از : Amadeus IT Group ، HP ، Indra Sistemas ، BairesDev ، Amazon نام برد.

هتل ها

یکی دیگر از کارفرمایانی که در اسپانیا مشاغل فراوانی برای دانشجویان برای انجام کارهای پاره وقت در اختیار دارند ، هتل ها می باشند که به نوعی استخدام فصلی و غیر  دائم کارمندان و کارگران برایشان دارای مزیت های زیادی است . به همین خاطر در هر زمینه که این امکان وجود داشته باشد دست به آن می زنند.

هتل هایی که در اسپانیا تعداد دانشجویان زیادی را سالانه به استخدام خود در می آورند عبارتند از : Melia Hotel International ، AEDAS Homes ، Metrovacesa ، Merlin Properties.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا در سایت آی مهاجرتی از اطلاعات بیش تر و دقیق تری در رابطه با نقل مکان و زندگی در این کشور آشنا شوید و انواع روش های مهاجرت قانونی و اخذ اقامت و ویزا را به طور کامل بشناسید.

در کنار مطالعه مقاله شرایط کار دانشجویی در اسپانیا، به پیشنهادات مطالعاتی ما نیز سر بزنید:

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

همانطور که تا این قسمت به شما عرض نموده ایم اطلاع از شرایط کار دانشجویی در اسپانیا امری مهم و واجب است؛ ضمن اینکه یافتن کار دانشجویی در اسپانیا کاری چندان مشکل و سخت نیست و فرصت های زیادی در این کشور برای انواع دانشجویان با انواع تخصص ها موجود است که باید کمی وقت صرف کرده و تمامی گزینه ها و فرصت های موجود را جستجو نمود.

شاید برای برخی نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در اسپانیا موضوع مهمی باشد.

توجه داشته باشید که زمینه های گوناگونی امروزه در این کشور وجود دارد که هم کارفرمایان و دانشجویان می توانند به وسیله آن به هدف خود دست پیدا کنند ، دانشجویان شغل مناسب خود را یافته و کارفرمایان مورد نیاز خود را می یابند.

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

البته بعضی از دانشجویان در دانشگاه و در حیطه و رشته تحصیلی خود به وسیله استاد ، همکلاسی ها ، تبلیغات در دانشگاه و غیره شغل مناسب و مورد نیاز خود را می یابند و نیازی به جستجوی کار در بیرون از محیط دانشگاه و سطح شهر پیدا نمی کنند . اما اگر هم در دانشگاه موفق به یافتن کار پاره وقت مناسب خود نشدید هیچ جای نگرانی نیست چون فرصت های شغلی زیادی در خارج از دانشگاه برای دانشجویان وجود دارند.

در ادامه این قسمت انواع روش های در دسترس برای یافتن کار دانشجویی در اسپانیا را به شما معرفی خواهیم نمود.

انواع روش های یافتن کار دانشجویی

  • مراجعه به بردهای موجود در محیط دانشگاه و یافتن شغل مورد نظرتان در میان مشاغل مورد نیاز
  • دقت به اطلاعیه ها و تبلیغات کاریابی در سطح شهر و مغازه ها
  • معرفی از طریق دوستان و آشنایان برای کار در شغلی خاص
  • بررسی سایت های کاریابی که کارفرمایان در آن مشاغل مورد نیاز و شرایط افراد مورد درخواست را در آن به ثبت میرسانند
  • بررسی شبکه های اجتماعی و صفحات کمپانی ها و بیزنس های مورد نظرتان برای اطلاع از آگهی های استخدام و کاریابی
  • مراجعه حضوری به موسسات کاریابی و موسسات فعال در این حوزه
  • مراجعه حضوری به شرکت ها ، کمپانی ها و بیزنس های مد نظرتان و اطلاع از نیاز یا عدم نیاز به فردی با حرفه و تخصص شما

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به مشاوره و یا راهنمایی در مواردی خاص و یا سایر روش های مهاجرت با مشاورین و کارشناسان ما در آی مهاجرتی نیز تماس حاصل فرمایید.

شهرهای مناسب کار دانشجویی در اسپانیا

شهرهای مناسب کار دانشجویی در اسپانیا

اسپانیا از شهرهای کوچک و بزرگ بسیاری تشکیل شده است که در هر کدام از این شهر ها دانشگاه هایی در حال فعالیت می باشند . با توجه به این که هر دانشگاه رشته های تحصیلی خاصی را ارائه می دهد و هر شهر از لحاظ بازار کار و صنعت به تخصص و زمینه خاصی مرتبط می باشد ، امکان دارد که در بعضی از رشته های تحصیلی فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان زیاد و برای برخی از رشته ها فرصت های شغلی کم باشد.

اما برخی از شهرهای مناسب کار دانشجویی در اسپانیا هستند ، یعنی این که این شهر ها به دلیل وجود صنایع ، شرکت ها ، نمایندگی ها و بیزنس های فراوان و متفاوت در صورت تحصیل در دانشگاه های آن شهر در هر رشته یا مقدور بودن به دسترسی به این شهرها برای کار مناسب ترین شهر ها برای شغل های پاره وقت برای دانشجویان می باشند.

از شهرهای بارسلونا ، مادرید ، والنسیا ، ساراگوسا و سویل می توان از شهرهای مناسب و غنی برای کار دانشجویی در این کشور نام برد . این شهرها فرصت های شغلی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. همچنین اگر در شهرهایی دیگر و نزدیک به این چند شهر ساکن باشید می توانید برای کار خود با قطارهای سریع و ارزان اسپانیا جابجا شوید ، این کار را دانشجویان زیادی در اسپانیا انجام می دهند.

مزیت های انجام کار دانشجویی

 انجام کار دانشجویی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد و در زمینه های گوناگونی آنان را حمایت و باعث پشتیبانی آنان شود . در ادامه این قسمت مهم ترین مزیت های انجام کار دانشجویی در اسپانیا را برای شما تهیه کرده ایم :

  1. باعث کسب درآمد و کمک مالی به دانشجویان می شود و فشار مالی آنان را کاهش خواهد داد.
  2. باعث تقویت زبان اسپانیایی دانشجویان در ارتباط با مردم و صحبت با آنان می شود.
  3. باعث آشنایی با فرصت های شغلی متفاوت و جدید می گردد.
  4. باعث معرفی کارفرمایان ، شرکت ها و بیزنس های گوناگونی برای کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان می گردد.
  5. باعث آشنایی دانشجویان با حرفه ها و تخصص های متفاوت علاوه بر زمینه تحصیلی آنان می گردد و آنان را در زمینه های متفاوتی توانمند و با تجربه می سازد.
  6. این کار باعث تجربه و رزومه کاری نیز می گردد که در صورت نیاز در شغلی دیگر می توان به آن استناد کرد.
  7.  باعث بالا رفتن حس مشارکت و پویایی دانشجویان در دانشگاه و در جامعه می شود.
  8. اگر اشتغال در زمینه و رشته تحصیلی باشد می تواند اثر بخشی دروس و یادگیری در دانشگاه را بسیار افزایش دهد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار دانشجویی در اسپانیا با کارشناسان آی مهاجرتی در دفتر شیراز یا دفاتر مرکزی و غرب در تهران تماس حاصل نموده و از مشاوره ها و راهنمایی های رایگان و به روز آنان  بهره کافی را ببرید. همچنین پیشنهاد ما این است که مقاله اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا را حتما مطالعه کنید و نسبت به چارچوب اخذ ویزا و نکات مهم تکمیل پرونده آگاه شوید.

سوالات پرتکرار شرایط کار دانشجویی اسپانیا

سوالاتی که در این بخش از مقاله برای شما آورده شده، خلاصه پرتکرارترین سوالاتی است که مشتریان ما می پرسند. شما نیز اگر سوالی دارید حتما فرصت مشاوره رایگان تلفنی را از دست ندهید! کارشناسان آی مهاجرتی آماده ارائه راهنمایی و اطلاعات به روز به شما عزیزان هستند.

طبق آخرین قوانین دانشجویان خارجی محصل در اسپانیا هر هفته مجاز به انجام 20 ساعت کار دانشجویی در اسپانیا می باشد.

بر اساس آخرین اطلاعات حداقل حقوق برای کارگران در اسپانیا 1000 یورو معادل 1200 دلار است.

 بله در صورتی که شما اقداماتی جهت تمدید ویزا یا تغییر آن انجام نداده باشید؛ همزمان با اتمام ویزایتان، مجوز کار نیز باطل شده و شما اصلا اجازه حضور در این کشور را ندارید.

 بله شما می توانید در حین تحصیل، مجوز کار خود را دریافت و در صورت اتمام آن را تمدید نمایید.

خیر، به دلیل اینکه دانشجویان فقط قادر به انجام مشاغل پاره وقت هستند و کارفرماها معمولا مزد کمتری از حد معمول نیز به دانشجویان می پردازند. مگر اینکه شغل نیاز به تخصص داشته باشد.

ریدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره بهرنگ رجبی
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد
نمایش ویدیو درباره علیرضا عیسی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه