ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های مهاجرت و نقل مکان به این کشور است که با توجه به رشد اقتصادی و شرایط مناسبی که این کشور طی سالیان گذشته تجربه کرده است؛ بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از بهترین روش های در دسترس مهاجرین خارجی به خصوص هموطنان ایرانی می باشد. در ادامه این مطلب با گروه مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا ثبت شرکت در ترکیه را تمام و کمال بشناسید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت یک روش پر ریسک می باشد که باید شخص سرمایه گذار پیش از هر اقدامی اطلاعات لازم و کافی جهت انجام این کار را به صورت کامل و حرفه ای به دست آورد و سپس اقدام نماید تا به موفقیت دست پیدا کند.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه می تواند بسیار آسان و مطمئن با سرمایه ای معقول و مناسب ، شما را به چرخه اقتصادی این کشور وارد سازد.

فهرست مطالب

جهت ثبت شرکت در ترکیه باید کلیه اسناد و اظهارات به دفاتر ثبت تجارت واقع در استانی که شرکت شما در آن مستقر است، ارسال شوند تا پس از بررسی توسط دفاتر ثبت تجارت، تأییدیه رسمی را دریافت نماید.

تاسیس شرکت در ترکیه به طور کلی اصلا سخت و پیچیده نمی باشد و شباهت بسیاری با کشورمان دارد؛ شما با انجام مراحل و پرداخت هزینه ها به راحتی طی چند روز می توانید ثبت شرکت ترکیه را انجام دهید. در ادامه توصیه داریم حتما مقاله روش های مهاجرت به ترکیه را نیز مطالعه نمایید تا تمامی راه های قانونی در دسترس را بشناسید و بهترین را برگزینید.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

شرایط ثبت شرکت در ترکیه با کشورمان شباهت بسیاری دارد؛ اما باز هم تفاوت هایی وجود دارد که اگر برای اولین بار به این کار اقدام می کنید باید حتما از حضور یک کارشناس یا متخصص آشنا به این موضوع در کنار خود بهره ببرید. شما در ترکیه می توانید به اشکال مختلفی شرکت خود را تاسیس نمایید که با اطلاع از مزایا، ویژگی ها، شرایط و قوانین حاکم بر هریک ، می توانید مناسب ترین را با توجه به اهداف خود برگزینید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه به طور کل به صورت های زیر امکان پذیر است:

نوع شرکتبرخی شرایط شرکت ها
مسئولیت محدوداین نوع می‌تواند توسط حداقل یک سهامدار حقیقی یا حقوقی و یا حداکثر 50 سهامدار تشکیل شود و هر کدام از سهامدارن به میزان سرمایه پرداخت شده در مقابل سود و زیان شرکت مسئول خواهند بود، در واقع پرطرفدارترین روش ثبت شرکت در ترکیه نیز می باشد.
سهامیبه دو صورت سهامی عام و خاص وجود دارد و تمامی سرمایه شرکت به تعداد سهام هایی برابر تقسیم شده و هر یک از شرکا می توانند هر مقدار سهام را خریداری کنند.
مشارکتیدر این نوع شرکت فقط یک یا چند سهامدار ضامن تمامی بدهی های شرکت بوده و بقیه شرکا در مقابل بدهی ها، فقط به اندازه سرمایه خود مسئول هستند و مدیریت مشترک میان اعضا وجود دارد.
تعاونی(جمعی)برای تاسیس حداقل به 7 شریک نیاز است و هر شریک باید حداقل یک سهم و تا حداکثر پنج هزار سهم خریداری کند. هیئت مدیره حداقل از 3 نفر تشکیل می شود.
مناطق آزادثبت این نوع شرکت در مناطق آزاد ترکیه امکان پذیر است و دارای کمک های مالیات و وامی بسیار خوبی از سوی دولت می باشد؛ البته این شرکت ها باید در زمینه تولید کالا فعالیت داشته باشند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه

تاسیس شرکت در ترکیه با اینکه چندان پیچیده و سخت نیست، اما به طور یقین برای یک شخص خارجی که برای اولین بار قصد انجام این کار دارد؛ چندان ساده و آشنا هم نخواهد بود. به همین خاطر شما باید از مشاورین و کارشناسانی که در این امر تجربه داشته بهره گرفته تا بتوانید سرعت و کم هزینه به نتیجه مد نظر خود برسید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه با توجه به انواع شرکت های موجود، ممکن است نیازمند به ارائه برخی مدارک مختص به هرکدام باشد، که توضیح و ارائه آنها از زمان و حوصله این مطلب خارج است و توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

اما موارد مهم و اصلی که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز هستند بدین شرح می باشند:

  • بیزنس پلن یا همان طرح تجاری
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدارک تحصیلی
  • سوابق مدیریتی پیشین
  • مدارک هویتی و سجلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اطلاعات مربوط به مدیر یا مدیران و سرمایه گذاران شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت 
  • ارائه فرم های مربوط به آدرس فیزیکی و دفتر شرکت، نوع شرکت و تایید نام شرکت
  • تمامی مدارک مالی و بانکی لازم

لازم به ذکر است که بررسی مدارک به صورت دقیق و حرفه ای از مهم ترین قدم های ثبت شرکت در ترکیه است که باید حتما توسط کارشناسان ما و باتوجه به شرایط شما مورد بررسی واقع شود.

قطعا در هنگام ثبت شرکت در ترکیه به اطلاعات جمع آوری شده در هر یک از عناوین زیر نیاز خواهید داشت ، مطالعه آنها را از دست ندهید:

بهترین شهر برای ثبت شرکت در ترکیه

یکی از مهم ترین بخش هایی که در رابطه با ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت آن باید مورد توجه قرار بگیرد؛ انتخاب دقیق بهترین شهر برای ثبت شرکت در ترکیه می باشد. معمولا برخی از مناطق و شهرهای ترکیه در حال حاضر دارای پتانسیل مناسبی جهت ثبت شرکت می باشد و می تواند بیزنس شما را با رشد بهتر و بیشتری مواجه سازد؛ که شناخت آن بسیار مهم می باشد.

پس حتما پیش از اقدام برای ثبت شرکت در ترکیه شهرهای مختلف و مهم این کشور را بررسی نموده و ببینید کدامیک پتانسیل راه اندازی یک بیزنس جدید به خصوص در زمینه مد نظرتان را دارد. البته با توجه به اقتصاد این کشور می توانیم بگوییم که اکثر مناطق ترکیه می تواند برای این کار مناسب باشد، اما اینکه شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد اهمیتی بسیار مهم تری دارد.

مقتله شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه نیز اطلاعاتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد که می توانید در این مقوله نیز از آن استفاده نمایید؛ جهت اطلاع از این موارد مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. برخی از مناسب ترین شهرها جهت ثبت شرکت در ترکیه را در ادامه خواهیم شناخت.

ثبت شرکت در استانبول

استانبول به دلیل جمعیت متراکمی که دارد و نیروی کار بسیار مناسبی که در تمامی زمینه ها در خود جای داده است؛ همواره به عنوان اولین مقصد سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت شرکت در ترکیه شناخته می شود. ثبت شرکت در هر زمینه و در هر کجای این شهر که انجام شود می تواند به سود آوری و موفقیت بالایی دست پیدا کند که همین باعث هجوم بالای ایرانیان به این شهر شده است.

طبق آماری که اعلام شده است، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در زمینه های تولید، خدمات، گردشگری و املاک از بیش ترین مقدار متقاضیان برخوردار بوده است و همچنین بیش ترین میران موفقیت و سود آوری را نیز به خود اختصاص داده است.

استانبول همچنین مکانی عالی برای کارآفرینانی است که به دنبال کمک در تحقیق و توسعه می باشند. در این شهر استعدادهای زیادی وجود دارد و به دلیل رقابت زیاد فضای تجاری فوق العاده ای دارد. همچنین در استانبول از کسب و کارهای کوچک حمایت زیادی می شود.

ثبت شرکت در استانبول

ثبت شرکت در شهر ازمیر

ازمیر از دیگر شهرهای بسیار مناسب برای ثبت شرکت در ترکیه و کارآفرینی است؛ به خصوص در حوزه های خدمات، تولید، املاک و گردشگری. باید بدانید که طی یک دهه گذشته سرمایه گذاران خارجی بسیاری به این شهر آمده و با ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس خود توانسته اند به شرکت هایی بزرگ و مشهور مبدل شده و سودآوری عظیمی داشته باشند.

یکی از زمینه های موفق طی این مدت سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک و استفاده از انرژی خورشیدی بوده است که شرکت های بزرگ و بسیار مطرحی را از دل این شهر بیرون آورده و اقتصاد این منطقه را رونق بسیاری بخشیده است.

ثبت شرکت در آنکارا ترکیه

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه همراه برای راه اندازی یک بیزنس جدید و ثبت شرکت یا شعبه ای از شرکت شما مقصدی بسیار مناسب بوده و خواهد بود. این شهر از جامعه مشاغل کوچک حمایت خوبی می کند و اغلب کمک های مالی و مزایای دیگری را به صاحبان مشاغل کوچک ارائه می دهد. 

همچنین نیروی کار متخصص در زمینه ها و حرفه های مختلف در این شهر در دسترس می باشند که می تواند در بیزنس شما جذب شوند.

ضمن اینکه باید بگوییم شما می توانید از مزایایی که پایتخت می تواند به شما ببخشد استفاده کنید که یکی از آن ها اسم و رسم و اعتباری است که شرکت شما با فعالیت در این شهر کسب می کند.

 

وکیل ثبت شرکت در ترکیه

همانطور که در بالا اشاره هکردیم؛ ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت نیاز به همراهی و کمک شخص یا موسسات خبره و باتجربه ای دارد، تا از هزینه های مازاد و اضافه پیش رو بکاهد و اتلاف زمانی در این بین صورت نگیرد. 

حتی ممکن است بدون مشاوره و راهنمایی آنان روند ثبت شرکت در ترکیه با مشکل مواجه شود و به طور کل انجام نپذیرد.

اما دقت داشته باشید که در این میان حتما نیازی به استخدام وکیل ثبت شرکت در ترکیه نمی باشد و مشاور یا همراه شما حتما نیازی به داشتن اطلاعات حقوقی و وکالتی ندارد. 

زیرا وکلای ایرانی ساکن در کشورمان به طور کل دارای رسمیت در ترکیه نیستند و مدرک حقوق آنان مقبولیت ندارد و وکلای ترک نیز هزینه های هنگفت و بالایی را طلب می نمایند که واقعا توجیه پذیر نبوده و لازم نمی باشد.

 

وکیل ثبت شرکت در ترکیه

در این جا حضور یک فرد باتجربه که سابقه ای موفیت آمیز در این زمینه داشته و تجربه و تخصص لازم را دارد بسیار مثمر ثمرتر و بسیار مفیدتر خواهد بود و یقینا کار شما را بهتر و سریع تر پیش می برد. حتی در صورتی که علاقه دارید مراحل ثبت شرکت در ترکیه را توسط یک وکیل پیگیری کنید، قادر هستید تا مراحل داخلی و سفارت را از طریق افراد یا موسسات مهاجرتی داخل کشورمان پیگیری کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت ترکیه

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت ترکیه نقشه راه و آینده شرکت شما را نشان می دهد که نقطه نظرهای مالی، بازاریابی و عملیاتی ارائه می شود.

این طرح تجاری در واقع برنامه کاری و هدف از فعالیت شرکت ثبت شده می باشد که می بایست اثری مثبت و مفید در اقتصاد ترکیه داشته باشد. 

بیزنس یا همان طرح توجیهی شما باید به دولت ترکیه نشان دهد که می تواند برای اقتصاد این کشور مثمر ثمر باشد.

 

 

بیزنس پلن شما باید واقع گرایانه اهداف و برنامه های احتمالی بیزنستان را پیگیری نماید و به صورت قابل قبولی دولت این کشور را توجیه نماید که ضمن مفید بودن ، رشد کافی و بازار کار مناسب را برای شهروندان ترک فراهم می سازد.

دقت داشته باشید بیزنس پلنی که جهت ثبت شرکت در ترکیه ارائه می کنید باید بتواند خطرات سقوط بازار را پیش بینی نموده و بتواند قدم های لازم برای گسترش کسب و کار خود در بازارهای جدید را مشخص نمایید.

 همچنین بسیار مهم است که به طور مشخصی زمان های لازم و کافی را برای رسیدن به اهدافتان در نظر بگیرید تا این بیزنس پلن رسمیت پیدا کند.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که مهم ترین آن نوع شرکت است که انتخاب نموده و قصد راه اندازی آن را دارید. طبق قوانین کشور ترکیه هریک از روش هایی که در ابتدای مقاله نام بردیم نیازمند حداقل سرمایه ای به صورت قانونی هستند تا اجازه این کار به شما داده شود. اما باید بدانید که قطعا شما به بیش از این مقدار حداقل سرمایه نیاز خواهید داشت که به نوع بیزنس و زمینه فعالیت شرکتتان بستگی دارد.

برای تعیین سرمایه اولیه راه اندازی و ثبت شرکت در ترکیه حتما با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و با ارائه برنامه و اهداف خود به مبلغی دقیق در رابطه با میزان سرمایه اولیه برسید. 

به طور کلی با توجه به انواع شرکت ها شما به هزینه های زیر برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز خواهید داشت:

البته این میزان اولیه برای راه اندازی شرکت است و در ادامه شما باید 23% مالیات بر درآمد شرکت ، حقوق کارمندان و کارگران، هزینه اجاره محل دفتر، هزینه آب، برق، تلفن و اینترنت و غیره را نیز پرداخت کنید که این مبالغ با توجه به شهر و حوزه فعالیت متفاوت است.

فراموش نکنید مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت را هم مطالعه نمایید تا بفهمید پس از رسیدن به ترکیه با چه مخارج و هزینه هایی مواجه خواهید شد.

نوع شرکت حداقل مبلغ سرمایه لازم
مسئولیت محدود 10 هزار لیر
سهامی 52 هزار لیر
مشارکتی 28 هزار لیر
تعاونی (جمعی) 28 هزار لیر
مناطق آزاد 50 هزار لیر

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

باید بگوییم که دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه یکی از اصلی ترین اهداف اشخاص سرمایه گذار خارجی جهت ثبت شرکت در این کشور است. خوشبختانه اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت امکان پذیر می باشد که البته دست یابی به آن نیازمند براورده کردن برخی شرایط دارد که اصلی ترین آن ها فعالیت شرکت به ثبت رسیده می باشد.

برای دستیابی به اقامت دائم ترکیه متقاضی باید پس از ثبت شرکت در ترکیه به مدت حداقل 5 سال در این کشور حضور داشته و زندگی نماید و بیمه و مالیات خود را نیز بدون هیچگونه ایرادی پرداخت کرده باشد. همچنین اگر قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارید باید علاوه بر این 500 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری و برای 50 شهروند ترکیه فرصت شغلی ایجاد کنید. ضمنا متقاضیان می توانند برای همراهان خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه و در صورت مجاز شدن اقامت دائم ترکیه را به دست آورند.

در صورت نیاز به مشاوره بیش تر در رابطه با ثبت شرکت در ترکیه با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از راهنمایی تیم باتجربه ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در ترکیه

با مطالعه سوالات زیر می توانید به اصلی ترین اطلاعات در زمینه ثبت شرکت در ترکیه برسید و در صورتی که سوالی ذهن شما را مشغول نموده حتما در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا به صحیح ترین اطلاعات در این باره برسید.

آری. در صورتی که دارای شرایطی بوده و آنان را نیز فراهم آورید از این طریق می توانید به اقامت دائم ترکیه برسید که در طول مقاله کاملا ارائه کرده ایم.

آری، برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به حضور دائمی در این کشور نمی باشد.

در حال حاضر منقاضیات می توانند از روش هایی چون شرکت های تعاونی، مسئولیت محدود، سهامی و مشارکتی، شرکت خود در ترکیه را راه اندازی نمایند.

برای راه اندازی و ثبت شرکت در ترکیه از این روش حداقل باید 10 هزار لیر سرمایه گذاری نمایید.

آری، افراد از این طریق می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه