تحصیل در آلمان 2024 ✔ راهنمای 0 تا 100 شرایط و هزینه‌ها

آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان به شما کمک می‌کند تا از همان ابتدا گام‌های خود را برای پذیرش در یکی از بهترین کشورهای جهان به بهترین شکل ممکن بردارید. کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب به طور کامل تحصیل در آلمان و هر آنچه که باید در این زمینه بدانید را برای شما بیان نموده اند.

تحصیل در آلمان به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مقاصد دنیا شناخته می‌شود و سالانه دانشجویان بسیاری از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا برای دریافت مدرک در مقاطع مختلف سعی در پذیرش و قبولی دانشگاه‌های این کشور دارند که علاوه بر مدارک معتبری که برای آنان به همراه دارد؛ آینده ای تضمین شده و شغلی پردرآمد را نیز برایشان مهیا می‌سازد.

لیست راهنمای جامع برای تحصیل در آلمان

داشتن مدرک زبان آلمانی جهت تحصیل در دانشگاه های آلمان می تواند یک امتیاز ویژه و بهره مندی از امتیازات متعدد به شمار برود.

فهرست مطالب

لازم است بگوییم که علاوه بر تحصیل در آلمان روش‌های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن تمامی مسیرها را به بهترین نحو به شما توضیح خواهد داد.

شرایط تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف

شرایط تحصیل در آلمان با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف، رشته‌های گوناگون و دانشگاه‌های متعدد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که در سایت هر دانشگاه تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر رشته به طور کامل بیان شده است.

به طور کل پذیرش تحصیلی از آلمان در مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک دیپلم، مدرک زبان و رزومه کامل تحصیلی داشته و معدل دیپلم و ریزنمرات مقاطع دبیرستان در دروس مهم و پایه مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاه اهمیت بسیاری دارد. 

اما در پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره دکترا معدل اثر کمتری خواهد داشت و ارائه رزومه تحصیلی قوی مانندارائه مقالات و پژوهش‌های بین المللی و معتبر بسیار مهم و تاثیر گذار است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل در آلمان + پادکست

در این ویدیو تلاش نموده‌ایم تا اصلی‌ترین مطالب در رابطه با بهترین دانشگاه‌های آلمان بر اساس شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و در صورت تمایل می‌توانید پادکست آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید. 

 

نمایش ویدیو درباره لیست راهنمای جامع برای تحصیل در آلمان
لیست راهنمای جامع برای تحصیل در آلمان

از دیگر شرایط ورود به دانشگاه‌های آلمان قبولی در آزمون‌های ورودی این مراکز است که در اغلب رشته‌های تحصیلی برگزار شده و دانشجویان باید جهت بهره‌مندی از خدمات تحصیلی رایگان، با قبولی در آن شایستگی خود را نشان دهند.

لازم است بدانید که دوره کارشناسی در آلمان 3 تا 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا نیز 3 تا 5 سال به طول می‌انجامد که بستگی به رشته تحصیلی دارد. همچنین رشته پزشکی 6 سال و تحصیل رشته دندانپزشکی و داروسازی نیز 5 سال زمان می برد.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

مسلما برای برخی از متقاضیان تحصیل در آلمان این سوال وجود خواهد داشت که آیا مدرک زبان برای تحصیل در آلمان مورد نیاز است یا خیر؟ بله، دانشجویانی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های آلمان را دارند؛ باید با توجه به زبان تحصیل خود مدرکی معتبر را جهت اثبات تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی به دانشگاه ارائه نمایند. خوشبختانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در آلمان وجود دارد که البته در اکثر موارد مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌باشد و دوره کارشناسی غالبا به زبان آلمانی به دانشجویان ارائه می‌شود. پس اگر قصد تحصیل دوره لیسانس و یا رشته‌های پزشکی را در آلمان دارید. داشتن تسلط لازم و کافی و همچنین مدرک معتبر و قابل قبول دانشگاه برای این زبان از الزامات می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند پیش از شروع تحصیل در دانشگاه؛ در دوره‌های آموزش زبان در کالج‌ها و موسسات زبان در این کشور شرکت نموده و علاوه بر تقویت سواد زبانی خود مدارکی معتبر نیز در این زمینه اخذ و به دانشگاه ارائه نمایند. در ادامه شرایط مهم تحصیل در آلمان آن لازم است یادآوری کنیم که مقطع دکترا نیز در این کشور اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و داشتن مدارک آیلتس یا تافل برای پذیرش الزامی است.اما مدرک زبان آلمانی برای پذیرش دانشگاه معمولا با توجه مقطع از سطح B1 و B2 است که توسط دانشگاه اعلام می‌شود.

بررسی شرایط تحصیل در مدارس آلمان

از جمله سوالاتی که همواره در رابطه با تحصیل در آلمان وجود دارد، اقدام از طریق ثبت نام فرزندان در مدارس این کشور می باشد. سیستم تحصیل در مدارس کشور آلمان از سن 6 سالگی آغاز شده و تا سن 15 سالگی اجباری است. تحصیل در مدارس این کشور در مدارس خصوصی و دولتی امکان پذیر است که در مدارس دولتی دانش آموز بین المللی باید یا دارای قیم در آلمان بوده و یا پدر و مادر وی اقامت رسمی کشور آلمان را داشته باشند.

از این رو معمولا مدارس خصوصی گزینه های بهتری برای دانش آموزان بین المللی هستند که البته با پرداخت شهریه همراه است. از جمله بهترین این مدارس می توان به مدرسه بین المللی مونیخ، مدرسه بین المللی براندنبورگ برلین، مدرسه بین المللی فرانکفورت، مدرسه بین المللی اشتوتگارت و مدرسه بین المللی لایپزیگ اشاره نمود.

سال تحصیلی در این کشور در اواخر آگوست و یا اوایل سپتامبر آغاز می‌شود که البته هر ایالت تاریخ دقیق خود را داراست. البته خوب است دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس کشور آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی بوده و برای ورود به مدارس خصوصی می‌توان با مدرک زبان انگلیسی نیز اقدام کرد.

 

بخش کوچکی ازویزاهای کشور آلمان در آی مهاجرتی

کشور آلمان یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های فعالیت ما در دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد که بخش کوچکی از آن را در این ویدیو برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

با مشاورین ما تماس بگیرید تا با بررسی شرایط خود بتوانید در مدت زمانی کوتاه شما نیز با در دست داشتن ویزای کشور آلمان به آسانی به این کشور قدم بگذارید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور ویزاهای کشور آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان

مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان همواره با توجه به روش اقدام و هدف از مهاجرت متفاوت است و از هر متقاضی مدارکی با سطوح مختلف درخواست می‌شود. سطوح زبان آلمانی معمولا شامل موارد درون جدول می‌شود که هرکدام مربوط به هدف‌هایی مختلف است:

حال با توجه به روش‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف هر یک از این سطوح مورد تایید سفارت قرار می‌گیرد، ضمن اینکه به طور کلی آزمون‌هایی نظیر آزمون تلک TELC، آزمون موسسه TestDAF و آزمون زبان سفارت اتریش (OSD) از مجموعه آزمون‌های مورد تایید سفارت آلمان می‌باشند.

Germany Language certificate

سطح زبانقدرت ارتباط و تسلط زبانی
A1ساده‌ترین و عمومی‌ترین سطح یادگیری زبان آلمانی است و زبان آموز در این سطح قادر است جملات کوتاه و عمومی را درک کند.
A2امکان برقراری ارتباط در محیط‌های عمومی؛ برای مثال خرید از فروشگاه و حضور در اماکن عمومی
B1 و B2سطوح میانی زبان آلمانی، زبان‌آموز می‌تواند با تسلط نسبی به جملات و قواعد زبان آلمانی به راحتی با دیگران وارد گفتگو شود و به راحتی در این کشور زندگی کند.
C1 و C2سطوح پیشرفته زبان آلمانی؛ زبان آموزان سطوح پیشرفته به خوبی یک آلمانی اصیل می‌توانند صحبت کنند.

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم برای تمامی دانشجویان و متقاضیان خارجی در تمامی رشته‌های پزشکی، مهندسی، اقتصاد و غیره امکان پذیر می‌باشد که با توجه به آن می‌تواند از 5 تا 6 سال برای زیر گروه‌های پزشکی و 3 تا 4 سال برای سایر زیر گروه‌ها به طول بیانجامد. مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای پذیرش این دوره همان مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان می‌باشد.

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی امکان پذیر است که هر کدام دارای شرایط پذیرش خاص خود هستند. همچنین زبان تدریس دوره‌های کارشناسی جهت پذیرش و ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم زبان آلمانی می‌باشد و دانشجو باید مدرکی معتبر جهت اثبات تسلط به این زبان را به دانشگاه ارائه نماید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید؛ اینکه مدرک دیپلم کشورمان در سیستم آموزشی آلمان معتبر و مورد تایید نیست و به همین خاطر دانشجویان پذیرفته شده باید پیش از شروع تحصیل در دانشگاه در دوره‌های پیش از دانشگاه شرکت نمایند که این دوره معادل با دوره پیش دانشگاهی کشورمان بوده و افراد را برای تحصیل در دانشگاه آماده می‌سازد.

در دوره‌های پیش از تحصیل در آلمان دروس اصلی و مهم مرتبط و موردنیاز رشته تحصیلی و زبان آلمانی به دانشجویان آموزش داده شده و در آخر دوره یک آزمون از آنان اخذ می‌شود که باید بتوانند نمره قبولی آن را به دست آورند.

معرفی رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

کشور آلمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای تحصیلی جهان، میزبانی تمامی رشته‌های آکادمیک را بر عهده داشته و دانشجویان تنها باید دانشگاه مناسب را در این کشور بیابند. رشته‌های دانشگاهی در آلمان علوم انسانی، علوم پزشکی ، مهندسی و هرآنچه را که از دانشگاه بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهند و تنها از شما مدرک زبان آلمانی و نمرات خوب در دوره قبل درخواست دارند.

متداول‌ترین رشته‌های دانشگاهی که در آلمان درخواست‌های زیادی برای ورود به آنها وجود دارد، شامل موارد زیر می‌باشد که البته در این برخی از رشته ها دارای شرایط پذیرش آسانتری برای متقاضیان هستند که از این میان می توان به رشته های مهندسی اشاره کرد.

  • رشته های مهندسی شامل رشته های مهندسی برقی و مکانیک
  • رشته های علوم ریاضیات و کامیپوتر
  • رشته های علوم انسانی مانند فلسفه
  • رشته های پزشکی مانند پزشکی عمومی و یا دندانپزشکی
  • رشته های هنر 

حداقل معدل برای تحصیل در آلمان

شاید برای شما هم سوال شده باشد که آیا شرط معدل برای تحصیل در آلمان وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم که حداقل معدل برای تحصیل در آلمان باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است و هر مرکز آموزشی شرایط خود را در این باره اعلام می نماید.

اما به طور کلی جهت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی فرد باید دارای معدل دیپلم بالای 15 باشد. البته پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به معدل دیپلم بالای 17 و در برخی مراکز معدل بالای 18 دارد.

البته این بدین معنی نیست که تحصیل در آلمان با معدل پایین امکان پذیر نیست؛ اما این کار بسیار سخت است و شخص باید چنان رزومه قوی و با کیفیتی را به دانشگاه ارائه نماید که آن مرکز از تاثیر معدل چشم پوشی نماید.

حداقل معدل برای تحصیل در آلمان

ضمنا باید بگوییم که هرچه مقطع تحصیلی بالاتر رود از تاثیر معدل در پذیرش آن دوره کم می‌شود؛ بدین صورت که معدل دوره کارشناسی برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد تاثیر کمتری نسبت به معدل دیپلم برای پذیرش دوره کارشناسی دارد. در پذیرش دوره دکترا نیز معدل دوره کارشناسی ارشد تاثیر بسیاری کمی دارد و قبولی و پذیرش دانشجو فقط به رزومه، مقالات، پژوهش و افتخارات بین المللی شخص بستگی دارد. پس باید تحصیل در آلمان را با توجه به مقاطع، رشته و دانشگاه‌های مختلف جداگانه مورد بررسی قرار داد.

در عناوین زیر می توانید چهار رشته مناسب جهت ساختن آینده ای روشن در آلمان را به خوبی بشناسید:

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

یکی از مزایای بسیار مهم و ویژه ای که تحصیل در آلمان می‌تواند برای دانشجویان خارجی به ارمغان آورد؛ امکان تحصیل رایگان در آلمان به زبان آلمانی می‌باشد. اگر دقت کرده باشید، گفتیم به زبان آلمانی؛ بله، اصلی‌ترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان، تحصیل به زبان آلمانی است. یعنی اگر دانشجویی قصد تحصیل به زبانی دیگر را داشته باشد، امکان تحصیل رایگان وجود ندارد.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد؛ این است که شما باید به سراغ دانشگاه‌های دولتی این کشور بروید. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان می باشد و شهریه ای از دانشجویان بابت تحصیل اخذ نمی شود.

اما اخذ مدرک از دانشگاه‌های خصوصی نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی دارد؛ مگر اینکه شخصی بتواند به یکی از بورسیه‌های تحصیلی اعطایی از سوی دانشگاه مد نظر خود دست پیدا کند. البته باید بگوییم از آنجایی که دانشگاه‌های دولتی آلمان تحصیل رایگان را فراهم می آورند؛ کمتر دانشجویی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی است.

پس به طور کل باید بگوییم که اگر خواهان تحصیل در آلمان رایگان هستید؛ باید بتوانید در یکی از دانشگاه‌های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی و به زبان آلمانی موفق به اخذ پذیرش و قبولی شوید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های تخصصی با توجه به شرایط خودتان با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

بورسیه‌های تحصیلی آلمان

همانطور که گفتیم کمتر دانشجویانی به دنبال اخذ بورسیه در آلمان هستند؛ مگر اینکه قصد تحصیل در دانشگاهی را داشته باشند که تحصیل در آن رایگان نباشد و یا در پی بورسیه‌هایی باشند که هزینه‌های اقامتی و زندگی آنان را نیز پوشش داده و به طور کلی نیاز به هیچ هزینه دیگری جهت تحصیل در این کشور نداشته باشند.

بورسیه‌های تحصیلی آلمان توسط دانشگاه‌ها و موسسات مختلفی ارائه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و امتیازات خاص خود را دارند. اما به طور کلی امتیاز اعطای بورسیه به افرادی تعلق می‌گیرد که در اولین قدم دارای رزومه و سابقه تحصیلی بسیار درخشان و ممتاز باشند. ازجمله معتبرترین و مشهورترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بورسیه DAAD
  • بورسیه اراسموس
  • بورسیه فردریش ایبرت
  • بورسیه هاینریش بل
  • بورسیه کنراد آدناور
  • بورسیه تحصیل پزشکی در آلمان

نکته قابل توجه این است که اکثر امتیازات و فرصت‌های بورسیه های تحصیلی در آلمان برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و به خصوص دوره دکترا در نظر گرفته می‌شوند و دوره کارشناسی از بورسیه‌های بسیار محدودی برخوردار است. جهت اطلاع از جزئیات و شرایط بورسیه‌های مختلف این کشور مقاله شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان را در سایت آی مهاجرتی حتما مطالعه فرمایید.

دانشگاه های کشور آلمان

در روند بررسی تحصیل در آلمان یقینا شناخت دانشگاه های کشور آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دانشجو پیش از اقدام جهت ارسال مدارک و پذیرش در این کشور باید تمامی مراکز ارائه دهنده رشته تحصیلی خود را به طور کامل بررسی نموده و با مشاوره با متخصصین این حوزه و در نظر گرفتن شرایط خود برای پذیرش بهترین گزینه ممکن اقدام نماید.

با اینکه دانشگاه‌های آلمان همگی در دنیا معتبر و سرشناس هستند و اخذ مدرک از هرکدام یک موفقیت بزرگ می‌باشد؛ اما بازهم هرچه شما بتوانید در دانشگاهی معتبرتر و با درجه ای بالاتر در این کشور پذیرفته شده و مدرک خود را دریافت نمایید؛ یقینا آینده ای بسیار موفق تر را پیش‌رو خواهید داشت.

به طور کلی لازم است بگوییم که دانشگاه‌های آلمان در ارائه رشته‌های پزشکی و مهندسی جز برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند و اخذ مدرک در این رشته‌ها از دانشگاه‌های آلمان موفقیتی بسیار بزرگ تلقی می‌شود. مقاله بهترین دانشگاه‌های آلمان اطلاعاتی بسیار جامع و کامل و جزئیاتی دقیق را در رابطه با دانشگاه‌های این کشور به شما ارائه خواهد کرد؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

جدول برخی از مراکز برتر آلمان را به شما نشان می‌دهد:

دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخ 49
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 59
دانشگاه هایدلبرگ 65
دانشگاه آزاد برلین 118
دانشگاه هومبولت برلین 131
مؤسسه فناوری کارلسروهه 141
دانشگاه فنی آخن 147
دانشگاه فنی برلین 158

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

رشته و مقطع تحصیلی به همراه دانشگاهی که برای تحصیل در کشور آلمان انتخاب می‌کنید، همگی در جمع آوری و مدارکی که باید ارائه دهید، موثر است. اما به صورت کلی ورود به سیستم آموزشی کشور آلمان مدارک مشخصی را از دانشجویان بین المللی طلب می‌کند که از همان ابتدا باید نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام نمود.

البته خوب است دقت داشته باشید که روند تحصیل در آلمان نیازمند دو مرحله اصلی دریافت پذیرش و سپس اخذ ویزا است که هر یک مدارک خاص خود را نیاز دارند. در هر دو مرحله اصلی ترین مدارکی که باید ارائه دهید عبارتند از:

 

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک زبان ( آلمان و یا انگلیسی)
  • تمامی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • رزومه
  • ریز نمرات
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • پاسپورت
  • بیمه درمانی
  • عکس پرسنلی

هزینه های تحصیل در آلمان

به جرات می‌توان گفت که دانشجویان خارجی جهت تحصیل در آلمان؛ همواره دغدغه هزینه‌های خود را دارند و خوشبختانه همانطور که در قسمت‌های قبل متوجه شدیم؛ در صورت پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های دولتی؛ هزینه های تحصیل در آلمان برای شما رایگان خواهد بود. 

البته لازم است بگوییم که هر ترم مبلغی در حدود 300 یورو بابت هزینه‌های ثبت نام از دانشجویان اخذ می‌شود. اما همین رایگان بودن شهریه دانشگاه‌ها یک امتیاز ویژه و بسیار بزرگ است که در دیگرکشورهای هم تراز اروپایی می‌تواند چند هزار یورو هزینه را برای شهریه دانشگاهی در بر بگیرد. 

دانشگاهشهریه
دانشگاه علمی کاربردی اروپا1400 یورو
مدرسه بازرگانی مونیخ36 هزار یورو
دانشکده بازرگانی GISMAاز 3000 تا 33000 یورو
SRH Hochschule Berlin11 هزار یورو

 

اما دقت کنید که این امتیاز برای دانشگاه‌های دولتی و تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی در دسترس می‌باشد. یعنی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی و یا تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی را داشته باشید؛ باید شهریه دانشگاه را کامل بپردازید که هر دانشگاه مبلغ مختص خود را دارد. 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

در ادامه راهنمای تحصیل در آلمان باید بدانید که علاوه بر هزینه تحصیل باید به هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نیز توجه داشته باشید که در صورت عدم دریافت بورسیه فول فاند؛ فرار از آن اجتناب ناپذیر است.

باید دقت داشته باشید که عمده‌ترین بخش هزینه‌های اقامت در این کشور مربوط به هزینه مسکن است که اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی ارزان ترین حالت بوده و به طور متوسط ماهانه 200 تا 250 یورو هزینه را شامل می‌شود.

 جدول مقادیر برخی از هزینه‌های زندگی را در این کشور نشان می دهد ، البته اجاره آپارتمان به صورت مشترک نیز روش مناسبی است که برای هر فرد به طور متوسط ماهانه می‌تواند 350 تا 400 یورو هزینه داشته باشد. 

موارد موردنیازمبلغ
خوراک150 تا 200 یورو
پوشاک30 تا 100 یورو
حمل و نقل80 تا 150 یورو
تفریح و فراغت50 تا 90 یورو
تلفن، اینترنت30 تا 60 یورو

 

اجاره آپارتمان به صورت شخصی با اینکه بسیار مناسب و ایده آل است؛ اما گران ترین روش می‌باشد که ماهانه تا 900 یورو را نیز می‌تواند در برگیرد . مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان جزئیات بسیار مناسب و دقیقی را در این باره در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور متوسط هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو در آلمان می تواند از 800 تا 1500 یورو را شامل شود.

ویزای تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان در مرحله اول نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه‌های این کشور دارد. اما این پایان کار نیست؛ بلکه در مرحله بعد برای اتمام مراحل پذیرش و نقل مکان شما باید جهت اخذ ویزای تحصیل در آلمان نیز اقدام کرده و ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورید تا بتوانید به صورت قانونی به این کشور قدم بگذارید.

دقت داشته باشید که این دو مورد کاملا جداگانه بوده و هرکدام نیاز به مدارک و شرایط خاص خود دارد و قبولی در دانشگاه‌های آلمان به منزله دستیابی قطعی و 100% ویزای آلمان نیست. پس از اخذ پذیرش در هریک از دانشگاه‌های آلمان؛ شما باید مدرک قبولی یا دعوتنامه دریافتی از دانشگاه را با مدارک دیگر به سفارت ارائه کرده و منتظر دریافت ویزای تحصیلی خود باشید.

همچنین مدت ویزای تحصیلی با توجه به مدت زمان مقطع تحصیلی‌تان صادر شده و پس از اتمام تحصیلات؛ ویزای شما نیز باطل می‌شود که برای ادامه اقامت باید یا به ادامه تحصیل در این کشور پرداخته و یا در شغلی مشغول به کار شوید. مقاله اخذ ویزای دانشجویی آلمان تمامی مدارک و شرایط لازم برای دریافت این ویزا را به جزئیات به شما ارائه می‌نماید.

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش کرده تا در این مطلب تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن را به شما عزیزان توضیح داده و از جزئیات لازم مطلع گردانند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار لیست راهنمای جامع برای تحصیل در آلمان

کارشناسان ما در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهند، شما نیز می‌توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و پرسش خود را درج  و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

این موضوع با توجه به رشته‌های مختلف می‌تواند 3 تا 4 سال به طول بیانجامد.

هزینه تحصیل در آلمان و در دانشگاه‌های دولتی رایگان است و توسط دولت پوشش داده می‌شود؛ فقط مبلغ اندگی هر ترم بابت هزینه‌های ثبت نام از دانشجویان دریافت می‌شود.

به طور کل معدل دیپلم افراد نباید کمتر از 15 باشد و برای رشته‌های پزشکی معدل دیپلم نباید کمتر از 18 باشد، اما یقینا افراد دارای معدل بالاتر امتیاز بالاتری برای پذیرش به دست می آورند.

مبلغ هزینه اقامت و زندگی افراد در این کشور با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است؛ اما معمولا دانشجویان باید مبلغی مابین 800 تا 1500 یورو را با توجه به نوع زندگی خود ماهانه پرداخت نمایند.

بله، برای اکثر رشته‌های تحصیلی، دانش زبان آلمانی و ارائه مدرک معتبر با حداقل سطح مورد درخواست؛ پیش شرط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است.

تجربه دریافت ویزا در آی مهاجرتی را می‌توانید از زبان کلاینت‌های ما بشنوید تا به اطمینان خاطر بیشتری برسید:

نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی

2 دیدگاه در “تحصیل در آلمان 2024 ✔ راهنمای 0 تا 100 شرایط و هزینه‌ها

  1. مریم گفت:

    سلام می خاستم ببینم الان هم میشه برای رشته پزشکی توی آلمان اقدام کرد و همچنان راه‌ها باز هست؟ محدودیتی اعلام نشده؟

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و درود
      بله در صورت داشتن شرایط لازم ( سن ، معدل ، تمکن مالی و مدرک زبان آلمانی )
      میتوانید پذیرش و ویزا بگیرید .
      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (5 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه