تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از مناسب ترین و طی سال های گذشته مورد علاقه ترین مقاصد در میان دانشجویان کشورمان بوده است؛ که به طور قطع وجود مزایا و ویژگی های مناسب و بسیار باعث چنین استقبال و بازخوردی از سوی هموطنانمان شده است.

مزایا و ویژگی هایی که با برترین دانشگاه و کشورهای اروپایی قادر به رقابت و مقایسه می باشد. برای شناخت دقیق و آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید.

تحصیل پزشکی در مجارستان

جهت تحصیل پزشکی در مجارستان باید دوره های پیش پزشکی را  گذرانده و در آزمون های ورودی شرکت نموده و نمره قبولی را به دست آورید.

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی مجارستان یک فرصت ایده آل و استثنایی برای علاقمندان به تحصیل در اروپا می باشد که در مقایسه با اکثر کشورهای این قاره می تواند ارزان تر بوده و یک مدرک معتبر و حتی در ادامه یک شغل مناسب را نیز در این کشور و یا دیگر کشورهای اروپایی برای افراد به همراه داشته باشد. البته دستیابی به این هدف نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارک لازم دارد که در ادامه آن ها را خواهیم شناخت.

خوشبختانه پزشکی مجارستان در دانشگاه های معتبر این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان نیز بوده که امکان استفاده از مدرک دریافتی و کار را در کشورمان برای افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه های مجارستان فراهم می آورد. برای اطلاع از این دانشگاه ها می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

ضمنا مقاله کامل تحصیل در مجارستان را نیز به صورت رایگان در همین سایت قرار دادیم تا به طور کل شرایط تحصیل و چگونگی پذیرش در دانشگاه های مجارستان را در تمامی رشته های موجود در دانشگاه های این کشور بشناسید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

کالج های پزشکی مجارستان

یکی از شرایط اصلی و مهم پذیرش و تحصیل پزشکی در مجارستان شرکت در دوره های پیش پزشکی در مجارستان می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در قبولی متقاضیان داشته باشد. دوره های آمادگی قبل از دانشگاه های پزشکی در مجارستان گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از متقاضیانی است که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده های پزشکی را ندارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل پزشکی در مجارستان

دوره های پریمدیکال در مجارستان با توجه به شرایط متقاضی می تواند شش ماه تا یک سال و در یک ترم یا دو ترم برگزار شود که در آن زبان انگلیسی و دروس پایه اصلی مانند زیست شناسی، شیمی و ریاضی به دانشجویان تدریس شده و آن ها را آماده شرکت در آزمون های ورودی رشته پزشکی مجارستان می نماید.

شرکت در کالج های پزشکی مجارستان و پشت سر گذاشتن دوره های پریمدیکال می تواند شانس قبولی متقاضیان را بسیار افزایش دهد؛ همچنین لازم است بدانید که پشت سر گذاشتن پریمدیکال در مجارستان و قبولی در آن می تواند برای شرکت در آزمون های پزشکی دیگر کشورهایی همچون اسلواکی، لهستان، جمهوری چک، استونی و غیره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دقت داشته باشید که شرکت در این دوره برای تحصیل پزشکی در مجارستان اجباری نیست؛ اما بدون گذراندن این دوره ها قبولی در دانشگاه های این کشور بسیار سخت خواهد بود. ضمنا شرکت در این دوره ها با پرداخت شهریه همراه است که باتوجه به هر کالج دارای شرایط پذیرش و شهریه متفاوتی می باشد.

امتحان ورودی پزشکی مجارستان

یکی از شرایط پذیرش جهت تحصیل پزشکی در مجارستان شرکت در امتحان ورودی پزشکی مجارستان و قبولی در آن می باشد. آزمون ورودی رشته های پزشکی مجارستان برای هر دانشگاه مخصوص همان دانشگاه است؛ به همین خاطر باتوجه به دانشگاهی که مدنظر دارید؛ مهم است که حتما در کالج مورد تایید همان دانشگاه دوره پریمدیکال را پشت سر بگذارید تا متناسب با آزمون همان دانشگاه آموزش ببینید.

آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی مجارستان به طور کلی از 2 بخش آزمون کتبی و آزمون شفاهی تشکیل می شود؛ آزمون کتبی از سوالاتی چند گزینه ای از دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی در مدت 2 ساعت و نیم از متقاضیان اخذ می شود. آزمون شفاهی نیز توسط یک استاد دانشگاه در خصوص موضوعات درسی و پزشکی به صورت شفاهی برگزار می شود.

امتحان ورودی پزشکی مجارستان

دقت داشته باشید که در بخش شفاهی آزمون ورودی پزشکی مجارستان، میزان مهارت و تسلط زبان انگلیسی متقاضی نیز از سوی استاد مصاحبه کننده مورد سنجش قرار می گیرد. شرکت در آزمون های ورودی نیز با پرداخت هزینه آزمون همراه است که با توجه به دانشگاه متفاوت می باشد و از 200 تا 300 دلار متغیر است.

جدای از بررسی شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان، به شما عزیزان توصیه می کنیم که سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را نیز در مقاله مربوطه مطالعه نموده و با تمامی جوانب و زوایای این امر آشنا شوید؛ هرچه شما اطلاعات تکمیل تر و به روزتری داشته باشید؛ تحصیل و مهاجرتی دلچسبتر و موفقیت آمیزتر را پشت سر می گذارید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان و آموزش های پزشکی در این کشور کاملا به روز و مطابق علوم و استاندارهای جهانی و برگرفته از برترین دانشگاه های جهان می باشد. تحصیل پزشکی در مجارستان در 12 ترم و به مدت 6 سال انجام می پذیرد که در نهایت با اعطای مدرک پزشکی عمومی خاتمه می پذیرد. باید توجه داشته باشید که اکثر دوره های پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشجویان در سال های اول و دوم جنبه های تئوری پزشکی را شامل می گردد و دروس پایه و اصلی مانند: آناتومی، بیوفیزیک، بیو شیمی و غیره را آموزش دیده و برای آموزش های تخصصی تر آماده می شوند. سال سوم مربوط به گذراندن دوره های پزشکی داخلی و یادگیری تکنیک های جراحی است؛ دو سال بعد نیز مربوط به آموزش کامل و شناخت دقیق داروها و مطالعه و تحقیق در روش های بالینی و آموزش در فارماکولوژی می باشد.

در نهایت و در سال آخر و سال ششم دانشجویان دوره های کار آموزش را پشت سر گذاشته و برای امتحانات نهایی آماده می شوند. امتحانات نهایی شامل مبحثی است که در طول تحصیل آموزش دیده اند؛ مباحث همچون طب داخلی، جراحی، طب اطفال، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و روانپزشکی.

ضمنا لازم به ذکر است که شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان کاملا با تحصیل پزشکی در مجارستان تفاوت داشته و باید جداگانه بررسی و مطالعه شود که کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله تحصیل دندانپزشکی در مجارستان برای شما عزیزان ارائه نموده اند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در مجارستان

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در مجارستان

همانطور که در بالا گفتیم تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان نیازمند ارائه مدارک و داشتن شرایطی خاص و معلوم است؛ که کارشناسان ما در این مطلب آن ها را به شما عزیزان ارائه خواهند کرد. یکی از سوالاتی که در این باره وجود دارد اینکه آیا شرط معدل برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارد یا خیر؟

باید توجه داشته باشید که به طور معمول برای تحصیل پزشکی در مجارستان از سوی دانشگاه های این کشور شرط معدلی اعلام نمی شود و محدودیت حداقل معدل برای متقاضیان لحاظ نشده است. اما آن چه که واضح است؛ معدل دیپلم متقاضیان نباید کمتر از 14 باشد، چون معدل کمتر از این مقدار صلاحیت شخص برای تحصیل رشته پزشکی را زیر سوال می برد.

ولی نباید از این موضوع نیز غافل شد که داشتن معدل بالا می تواند شانس پذیرش و قبولی را افزایش دهد، حال هرچه متقاضی معدل دیپلم بالاتری ارائه کند بهتر است.

علاقمندان علاوه بر آشنایی با تحصیل پزشکی در مجارستان باید به طور کل تحصیل در مجارستان را نیز بشناسند؛ که کارشناسان تیم آی مهاجرتی در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد، تمامی شرایط و جزئیات لازم را به طور خلاصه به شما ارائه نموده و سیستم آموزشی این کشور را به طور خلاصه به شما عزیزان معرفی خواهند نمود.

حتما این ویدئو را تماشا نمایید!

پخش ویدیو

شرایط سنی تحصیل پزشکی در مجارستان

شاید برای شما این سوال نیز وجود داشته باشد که شرایط سنی تحصیل پزشکی در مجارستان چه می باشد؟ در جواب این سوال نیز باید بگوییم که از سوی دانشگاه ها و سیستم آموزشی قانونی در خصوص محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در مجارستان در نظر گرفته و تعیین نشده است. این می تواند یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب مجارستان در مقابل دیگر کشورهای اروپایی باشد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان دارد اگر سن متقاضی بالاتر از حد عرف و معمول پذیرش این رشته باشد، دانشگاه نسبت به پذیرش متقاضی کم سن تر و جوان تر اقدام کند. به همین خاطر بهتر است که همواره در کمترین مقدار پیک تحصیلی خود اقدام نمایید.

اگر بخواهیم بر اساس تجربه سال ها فعالیتی که داریم یک مقداری را در نظر بگیریم بهتر است که جهت ورود به رشته پزشکی در مجارستان تاپبیش از 23 سالگی برای شرکت در دوره های پریمدیکال اقدام نمایید تا پیش از 24 سالگی بتوانید وارد دانشگاه شده و تحصیل پزشکی در مجارستان را آغاز نمایید.

البته چون شرطی به صورت قطعی تعیین نشده است، در برخی موارد مشاهده شده دانشجویانی نیز حتی تا سن 29 سال موفق به قبولی و تحصیل پزشکی مجارستان شده اند؛ به همین خاطر حتما با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و مدارک خود را کاملا اعلام نموده تا شرایط پذیرش شما مورد بررسی قرار بگیرد.

تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

این موضوع که دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور همواره علاقمند به تحصیل رایگان هستند؛ چیزی است که همه از آن مطلع هستند. در اینجا نیز دانشجویان به دنبال تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان هستند که باید بگوییم به طور کلی تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد و برای تحصیل پزشکی در مجارستان باید حتما شهریه دانشگاه را پرداخت کرد.

اما نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که اگر دانشجویان بتوانند بورسیه ای از دانشگاه های این کشور کسب کنند می توانند بخشی از شهریه دانشگاه و یا حتی تمام شهریه تحصیل خود را پوشش داده و به تحصیل رایگان پزشکی دست پیدا کنند؛ در ادامه به مبحث بورسیه تحصیلی نیز می پردازیم.

همچنین چنانچه بتوانید به تحصیل پزشکی در مجارستان در دانشگاه های دولتی این کشور و به زبان مجاری مشغول شوید؛ نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی گرانی نخواهید داشت و در مقابل شهریه تحصیل به زبان انگلیسی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد؛ به طوری که حتی می توان آن را تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان نیز در نظر گرفت.

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

یکی از معضلات دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند؛ همواره زبان تحصیلی در کشور مقصد می باشد. به همین خاطر کشورهایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند همواره متقاضیان بیش تری را به خود جذب می کنند؛ که مجارستان نیز یکی از مقاصدی است که این ویژگی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان به هر دو زبان مجاری و انگلیسی در دسترس است و بیش تر دانشگاه های برتر این رشته را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند. یعنی شما هم در دانشگاه های خصوصی و هم دانشگاه های دولتی می توانید به زبان انگلیسی در رشته پزشکی تحصیل نمایید.

اما دقت کنید که حتی در صورت تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی بازهم باید تا حد قابل قبولی نیز به زبان مجاری تسلط پیدا کنید، چون در حین تحصیل برای ارتباط با بیماران و آوزش های عملی باید بتوانید با آنان صحبت کرده و ارتباط برقرار نمایید.

ضمنا در هنگام آزمون ورودی کتبی و شفاهی تسلط و مهارت زبان انگلیسی شما سنجیده می شود، حتی ممکن است برخی دانشگاه ها علاوه بر آن مدارک معتبری را در سطوح خاصی درخواست نمایند که معمولا مدارک تافل بالای 80 و آیلتس بالای 6 می باشد. پس اگر مدرک زبان خود را دریافت کنید، از امتیاز و شانس بیش تری در پذیرش برخوردار می شوید.

تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم

یکی از شروط اصلی برای ورود به دوره های پزشکی در مجارستان پشت سر گذاشت 12 سال تحصیلی مدرسه و اخذ مدرک دیپلم می باشد. پس می توانیم بگوییم که امکان تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم برای دانش آموزان ایرانی وجود دارد؛ اما باید حتما همانطور که در بالا گفتیم مراحل دوره های پیش پزشکی و آزمون ورودی را نیز پشت سر گذاشت.

یک موردی که باید در رابطه با تحصیل پزشکی در مجارستان به آن دقت داشته باشید؛ این است که حتما پیش از انجام هر اقدامی از طریق مکاتبه با دانشگاه مقصد و یا ارتباط با مشاورین آی مهاجرتی از مورد قبول بودن مدرک دیپلم خود در این کشور و برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان اطمینان خاطر کسب کنید. چون ممکن است برخی از مراکز تحصیلی نسبت به درخواست برخی مدارک تکمیلی از دانش آموزان متقاضی اقدام کنند.

تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم

اما باید بگوییم که اگر شما هم از افرادی هستید که پس از دریافت مدرک دیپلم نتوانسته اید کنکور کشورمان را پشت سر بگذارید و رویای پزشک شدن را در سر دارید؛ قبولی در رشته پزشکی در مجارستان بسیار ساده تر و در دسترس تر از دانشگاه های کشورمان بوده و مراکز این کشور راه را برای دارندگان دیپلم از ایران بازگذاشته تا بتوانند به این رویای خود برسند. حتی شما می توانید از این کشور به عنوان پلی برای رسیدن به کشورهایی چون آلمان، کانادا، فرانسه، آمریکا و غیره نیز استفاده نمایید.

مطالب تهیه شده در مقالات زیر می توانند راهنمای خوبی به جهت تحصیل پزشکی در سایر کشورهای مطرح جهان باشند:

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان

به جرات باید گفت که هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های دانشجویان به خصوص دانشجویان خارجی می باشد. یکی از مزیت های تحصیل پزشکی در مجارستان که باعث علاقمندی هموطنانمان به این کشور شده است؛ مناسب بودن هزینه تحصیل و همچنین هزینه زندگی در این کشور است.

مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای هم تراز از قیمت های بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای بهره می برد که این مزیت در دانشگاه ها و شهریه های تحصیلی آن ها نیز دیده می شود. البته باید خاطر نشان کرد که رشته های پزشکی در این کشور گران ترین رشته های تحصیلی هستند؛ اما بازهم در مقابل اکثر کشورهای اروپایی ارزان تر و مناسب تر می باشند.

توجه داشته باشید که شهریه دانشگاه های خصوصی از دولتی گرانتر می باشد و حتما یش از ثبت نام از شهریه آن ها مطلع شوید. ضمنا برای شرکت در دوره های پریمدیکال پزشکی مجارستان نیز باید شهریه ای از 5 هزار یورو تا 7 هزار یورو را بر اساس کالج انتخاب پرداخت نمایید. اما برای سال 2023 شهریه رشته پزشکی در دانشگاه های برتر مجارستان به شرح زیر می باشد:

ضمنا تمامی شرایط مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار را در مقاله مربوطه کاملا برای شما عزیزان شرح داده ایم؛ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

دانشگاهشهریه
دانشگاه سمل وایسسالانه 17500 دلار
دانشگاه پچسالانه 14000 دلار
دانشگاه سگدسالانه 16500 دلار و سال آخر 8150 دلار
دانشگاه دبرسنسالانه 15100 یورو

The Cost Of Studying Medicine in Hungary

بورسیه تحصیلی مجارستان پزشکی

بسیاری از هموطنانمان هنگام پذیرش جهت تحصیل پزشکی در مجارستان با این سوال رو به رو هستند که آیا دانشگاه های این کشور فرصت های بورسیه ای برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند یا خیر؟ این سوال بسیار سوال خوب و به جایی است و لازم است شما بدانید که دانشگاه ها و دولت این کشور روش خاصی را برای تحصیل بدون هزینه در رشته پزشکی در مجارستان ارائه نداده اند.

یعنی شما نمی توانید هنگام پذیرش برای بورسیه درخواست داده و حال بخشی یا کل شهریه خود را کاهش دهید. اما نکته ای که وجود دارد؛ اینکه دانشجویان ممتاز و نمونه ای که برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان پذیرفته شده و شروع به تحصیل نموده اند، می توانند در حین تحصیل خود و بسته به شرایط دانشگاه پس از سال اول و یا سال دوم جهت اخذ بورسیه تحصیلی کمک هزینه تحصیلی اقدام نمایند.

یقینا نیاز به توضیح نیست که برای رسیدن به این مورد مهم باید دارای سطح تحصیلی ممتاز و بسیار عالی در دانشگاه باشید تا بتوانید هیئت علمی دانشگاه را مجاب کرده که به شما بورسیه ای را اختصاص دهند. از شما عزیزان می خواهیم که عنوان بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان را در سایت موسسه آی مهاجرتی مطالعه نموده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان

به طور قطع تحصیل پزشکی در مجارستان و در تمامی دانشگاه های آن از اعتبار بالا و بسیار خوبی برخوردار می باشد؛ اما به یقین دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی این کشور با یکدیگر دارای تفاوت هایی از لحاظ اعتبار و کیفیت آموزش می باشند که هر دانشجویی علاقمند به تحصیل در مرکزی معتبر تر و با کیفیت تر است.

به همین خاطر شناخت کافی پیدا کردن از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته بسیار مهم و حیاتی بوده و می تواند در آینده شخص تاثیر بسزایی داشته باشد. ما بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان را در عنوان مربوطه به طور کامل برای شما شرح داده و بررسی کرده ایم؛ حتما این مطلب را مطالعه فرمایید. اما براش شناخت کلی، در ادامه بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان در سال 2023 را مشاهده می فرمایید:

The Best Medical University in Hungary

دانشگاهرتبه جهانی در پزشکی
دانشگاه سمل وایس917
دانشگاه دبرسن1714
دانشگاه سگد1729
دانشگاه لورند2396
دانشگاه پچ2517
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست2725
دانشگاه دامپزشکی بوداپست2866
دانشگاه کشاورزی و علوم زیستی مجارستان3321

 

کارشناسان تیم خبره آی مهاجرتی در این مقاله تلاش نموده تا شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان را خلاصه و مفید به شما ارائه نموده و تمامی جوانب را برایتان روشن نمایند؛ اما در صورت وجود سوال یا ابهام حتما با مشاورین ما در یکی از دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا همچنین دفتر شهر شیراز تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در مجارستان

در ادامه برخی از سوالات پر تکرار و مهمی که معمولا برای اکثر متقاضیان پیش خواهد آمد را مشاهده می کنید، همچنین شما عزیزان می توانید در باکس پایین سوالات خود را از مشاورین آی مهاجرتی پرسیده و جواب مناسب را دریافت نمایید. با تکمیل فرم مشاوره می توانید در انتظار تماس کارشناسان ما بوده و طور رایگان از راهنمایی های آنان بهره مند گردید.

تحصیل پزشکی در مجارستان نیازمند 6 سال تحصیل می باشد و با اعطای مدرک پزشکی عمومی خاتمه می پذیرد.

دانشجویان خارجی می توانند رشته پزشکی را در مجارستان به زبان های مجاری و انگلیسی تحصیل نمایند.

در سال 2023 برترین دانشگاه های پزشکی کشور مجارستان به ترتیب شامل دانشگاه سمل وایس، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سگد، دانشگاه لورند، دانشگاه پچ و غیره می شود.

خیر، تحصیل پزشکی در مجارستان مراه با پرداخت شهریه است، اما شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی و به زبان مجاری به قدری مناسب و ارزان است که می توان آن را رایگان در نظر گرفت.

بله، متقاضیان باید در آزمون های ورودی مربوط به این رشته در هر دانشگاهی که مد نظر دارند شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کنند.

در ادامه نیز می توانید تجربه همکاری با آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه