ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش یکی از روش های سرمایه گذاری می باشد که از طریق آن می توان به اقامت موقت، دائم و حتی در نهایت تابعیت کشور اتریش دست پیدا کرد. اما لازم به ذکر است که ثبت شرکت در اتریش نیاز به جمع آوری اطلاعات زیادی در رابطه با بازار کار، سرمایه و اقتصاد کشور اتریش دارد تا شما بتوانید نتیجه مطلوبی از زحمات و سرمایه گذاری خود کسب کنید.

پس به خاطر داشته باشید که اقدام نا آگاهانه و بدون مشورت می تواند به ضررهای بسیار سنگینی مبدل شود. در ادامه برای شناخت چگونگی ثبت شرکت در اتریش با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید.

ثبت شرکت در اتریش

برای ثبت شرکت در اتریش ابتدا باید کارت قرمز سفید قرمز را به عنوان یک نیروی کار کلیدی خوداشتغال یا بنیان گذار یک استارتاپ تهیه کرده باشید.

فهرست مطالب

مهاجرت به اتریش از طریق ثبت شرکت برای افرادی که در کشور خودمان کسب و کار و شرکتی دارند؛ می تواند بسیار مناسب باشد.

اتریش از اقتصادی بسیار قوی برخوردار است و یک مقصد عالی برای راه اندازی شرکت هایی کوچک و متوسط است؛ پس شما می توانید شعبه ای از شرکت خود را به آن جا منتقل کرده و یا در همان زمینه شرکتی جدید ثبت و راه اندازی نمایید.

ثبت شرکت اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ساده تر و امکان پذیرتر می باشد و در انواع گوناگونی امکان پذیر بوده که در ادامه هریک را معرفی کرده تا آن ها بشناسید.

علاوه بر این مقاله ای با عنوان سرمایه گذاری در اتریش برای شما در سایت قرار داده شده تا مفهوم دقیق تر سرمایه گذاری در این کشور و روش های دیگر آن را نیز شناخته و با شرایط و قوانین آن آشنا شوید.

انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در اتریش

برای تاسیس شرکت در اتریش شما باید از انواع آن مطلع باشید و بررسی نمایید که باتوجه به شرایط کار و اهداف شما در بیزنس کدام یک از آن ها مناسب تر می باشد. حتما در این زمینه با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و یک انتخاب درست و آگاهانه را انجام دهید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ثبت شرکت در اتریش + پادکست

کارشناس ما در این عنوان به صورت دقیق ثبت شرکت در اتریش را برای شما علاقه مندان توضیح داده اند و در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ثبت شرکت در اتریش
ثبت شرکت در اتریش

اما در ادامه بدانید که انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در اتریش به شرح زیر می باشد:

نوع شرکتویژگی و مزایا
شرکت با مسئولیت محدود Gmbhمالکان هیچ مسئولیتی از نظر قانونی به جز سرمایه اولیه ندارند، سهم هریک از سهامداران نباید از 7 هزار یورو باشد،
شرکت سهامی AGبسیار به شرکت مسئولیت محدود شباهت دارد، اما برای کمپانی بزرگ  وسیع مناسب است.
شرکت با قوانین اروپا SEاین نوع شرکت ها پیشنهادی منحصر به فرد دارند و فقط افراد یا شرکت هایی که در اتریش فعال هستند قادربه ثبت آن می باشند.
شرکت با مشارکت محدود KGحداقل از 2 شریک تشکیل می شود؛ یکی از شرکا مسئول اصلی بوده و باقی شرکا مسئولیت هایی محدود دارند.
شرکت با مشارکت عمومی OGتمامی شرکا در اعمال شرکت مسئول هستند، یکی از شرکا باید تخصص خود در زمینه فعالیت شرکت را اثبات کند.
شرکت با مشارکت غیرفعال STGاین شرکت حقوقی نیست، شرکا تنها می توانند در شرکت سرمایه گذاری کنند اما هیچ مسئولیتی بر عهده ندارند و همه چیز بر عهده مالک شرکت است، این شرکت الزامی به ثبت تجاری ندارد.
شرکت با مشارکت حقوق مدنی GesnbRاین شرکت یک شرکت حقوقی مستقل نبوده و پروسه تاسیس آن از سایر شرکت ها کوتاه تر و آسان تر است، این شرکت برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند به طور موقت سرمایه گذاری کنند.

شرایط ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش به دلیل اقتصاد قوی و راحت بودن آن توسط افراد خارجی بسیاری انجام می پذیرد.

در این بین شهروندان اتحادیه اروپا به راحتی و بدون هیچ محدودیتی قادر به ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس خود هستند؛ اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز تجارت را از دریافت کرده تا قادر به ثبت شرکت در اتریش باشند.

از دیگر شرایط ثبت شرکت در اتریش که برای اخذ مجوز نیز لازم است، باید به سن بالای 18 سال متقاضی اشاره کرد. همچنین متقاضی ثبت شرکت در اتریش باید دارای مدرک دانشگاهی حداقل فوق دیپلم بوده و مدرک زبان آلمانی خود را نیز ارائه نماید.

ضمنا شخص باید گواهی عدم سوء سابقه به همراه هرگونه سابقه کار مرتبط با زمینه فعالیت شرکت را ارائه کند.

تمامی اسناد و مدارک لازمه باید توسط اداره رسمی خدمات ترجمه، به زبان آلمانی ترجمه شده و توسط دفتر اسناد رسمی نیز تأیید شوند. لازم به ذکر است که پس از به ثبت رساندن شرکت و اتمام مراحل آن شما باید حتما به اداره مالیات نیز مراجعه کرده و و شماره شناسایی مالیاتی شرکت خود را دریافت کنید.

ضمنا شما باید به عضویت بیمه تامین اجتماعی نیز درآیید و باید در آن پس از ثبت شرکت ثبت نام نمایید.

Company Registration
in Austria

مراحل ثبت شرکت در اتریش

پیش از اقدام برای ثبت شرکت در اتریش همواره بهتر است که از مراحل انجام آن مطلع باشید تا در حین کار با سردرگمی و ابهام مواجه نشوید.

لازم است توجه داشته باشید که در حین انجام مراحل ثبت شرکت در اتریش بهتر است که کارشناس و نماینده آی مهاجرتی در اتریش به عنوان راهنما و متخصص همراه شما بوده چون با توجه به شرایط و بیزنس هر فرد شاید مدارک بیشتری درخواست شود و یا نیاز به انجام مراحی خاص باشد.

همراه شما بوده مراحل ثبت شرکت در اتریش به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا شما باید با توجه با اهداف و برنامه خود، ساختار و نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید انتخاب نمایید.
  • در مرحله دوم شما باید نام شرکت خود را انتخاب کرده و نام تجاری انتخاب شده را در اداره ثبت شرکت ها در اتریش ثبت کنید و مجوزهای خاصی را دریافت نمایید.
  • مدارک های لازم را جمع آوری کرده و آن ها را ثبت محضری نمایید.
  • شما باید اساسنامه شرکت را تهیه کنید و در آن اطلاعاتی چون: محل و آدرس شرکت، میزان سرمایه شرکت، نحوه تقسیم سهام بین شرکا و غیره را ذکر نمایید.
  • یک حساب بانکی افتتاح کرده و سهام شرکت را به آن منتقل نمایید.
  • هزینه های ثبت شرکت را پرداخت کرده و از اتاق اقتصاد اتریش مجوز لازم را اخذ کنید.
  • در نهایت به سازمان مالیت مراجعه کرده و ثبت نام نمایید تا کد مالیاتی را دریافت کنید و در نهایت شروع کار خود را کلید بزنید.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک ثبت شرکت در اتریش

مدارک ثبت شرکت در اتریش

جهت ثبت شرکت در اتریش شما باید بتوانید با ارائه بیزنس پلن خود به اداره بازرگانی این کشور تاییدیه لازم را اخذ نموده و با ارائه این تاییدیه یا دعوت نامه از سوی آنان به همراه مدارک لازم دیگر به سفارت اتریش ویزای اقامت موقت این کشور را به دست آورید و در نهایت با حضور در این کشور مراحل نهایی ثبت شرکت در اتریش را به پایان برسانید و شروع به فعالیت کنید.

باید بگوییم که ثبت شرکت در اتریش و اخذ اقامت این کشور توسط شهروندان غیر اروپایی نیاز حضور یک کارشناس یا متخصص در این زمینه را در کنار فرد متقاضی بسیار واجب می نماید؛ کارشناسان آی مهاجر می توانند از ابتدای تهیه بیزنس پلن مناسب تا اتمام مراحل و ثبت نهایی شرکت در این کشور در کنار شما باشند و نهایت کمک را به شما عزیزان برسانند.

اما به طور کلی مدارک ثبت شرکت در اتریش شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت صاحب شرکت و یا مدیر و تمامی سهامداران
  • ارائه قولنامه اجاره ملک برای دفتر شرکت یا سند ملک مربوط به دفتر شرکت
  • مدارک هویتی تمامی سهامداران ( شناسنامه، کارت ملی وغیره )
  • مدارک تحصیلی تمامی سهامداران شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • اطلاعات مربوط به تقسیم سهم بین سهامداران
  • ارائه بیزنس پلن
  • ارائه حساب مربوط به شرکت در بانک اتریش

بهترین شهر برای ثبت شرکت در اتریش

برای برخی این سوال وجود دارد که تاسیس شرکت در اتریش آیا در تمام شهرها مناسب است؟! به طور قطع باید بگوییم که در دنیای امروز سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و مهم موفقیت آمیزتر است تا شهرهای کوچک و روستاها، مگر نوعی خاص از بیزنس را مد نظر داشته باشید. در اتریش نیز شهرهای مهم بهترین مقصد برای ثبت شرکت می باشند.

اما هر شهری در زمینه یا برای شغلی خاص می تواند از دیگر شهرها بهتر باشد که شناخت این در کشور اتریش می تواند کمک شایانی به رشد بیزنس شما نماید. توصیه می کنیم حتما در این زمینه با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید.

اما در ادامه برخی از بهترین شهر برای ثبت شرکت در اتریش به شرح زیر می باشد:

  • وین، به عنوان پایتخت برای فعالیت و ثبت شرکت در اکثر زمینه ها مناسب است؛ به خصوص ماشین آلات و تجهیزات، نرم افزار، فعالیت های فناوری اطلاعات و وب سایت.
  • گراتس، دومین شهر مناسب برای فعالیت در زمینه استارتاپ ها و خدمات، همچنین برای حوزه مسکن نیز ایده آل است.
  • سالزبورگ، یک شهر مهم در اتریش است که جهت فعالیت در زمینه خای خودرو، قطعات یدکی، تجهیزات الکترونیک و برق مناسب است.
  • لینتز شهری مناسب برای فعالیت در حوزه های گردشگری و خدمات می باشد. البته در زمینه آموزش و تاسیس موسسات نیز با وجود مدارس و دانشگاه های زیاد ایده آل است.
  • اینسبروک دیگر شهر مهم که برای زمینه های گردشگری، تولید پوشاک، آی تی و شرکت های برنامه نویسی بسیار مناسب است.

برای یک ثبت شرکت موفق و کسب درآمدی بالا در اتریش، باید اول این کشور را تمام و کمال بشناسید:

وکیل ثبت شرکت در اتریش

همانطور که می دانید در مراحل انجام ثبت شرکت در اتریش اگر تجربه ای ندارید و برای اولین بار اقدام می نمایید، یقینا حضور یک کارشناس یا متخصص باتجربه در این زمینه در کنار شما بسیار لازم است تا بتوانید به بهترین نحو و با کمترین هزینه در سریع ترین وقت به این هدف دست پیدا کنید.

آیا به یک وکیل اترشی حاضر در این کشور هم نیاز نیست؟! در اینجا نیز باید بگوییم که این انتخاب به شخص متقاضی بستگی دارد، چون موسسات مهاجرتی معتبر و با تجربه بالا مانند آی مهاجرتی قادر هستند از ابتدا تا انتهای کار و راه اندازی و ثبت شرکت در اتریش را برای شما به انجام برسانند.

ضمن اینکه اقدام از طریق موسسات داخلی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از استفاده از وکلای اتریشی می باشد؛ اما در صورت علاقه متقاضی بازهم می توان اندکی از وظایف را به وکیل ثبت شرکت در اتریش محول نمود.

وکیل ثبت شرکت در اتریش

شاید سوال به وجود آید که آیا ثبت شرکت در اتریش نیاز به وکیلی دارد که در ایران پروانه وکالت داشته باشد؟!

باید بگوییم خیر، زیرا این پروانه و مدرک وکالت فقط در داخل ایران تاثیر داشته و قابل قبول است و در اتریش هیچ گونه تاثیر یا قدرت قانونی ندارد، به نوعی شما حتما نیاز به یک وکیل دادگستری برای این امر ندارید بلکه نیاز به یک فرد یا تیم باتجربه و متخصص دارید که می تواند حتی هیچ مدرک وکالتی نداشته باشد.

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت اتریش

باید بدانید که یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش از مراحل ثبت شرکت در اتریش بر عهده بیزنس پلنی است که به اتاق بازرگانی این کشور ارائه می کنید.

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت اتریش در واقع برنامه کاری، هدف و آینده ای از فعالیت شرکت مورد درخواست شما می باشد که می بایست ثابت کند اثری مثبت و مفید و سود آور را در اقتصاد اتریش به جا خواهد گذاشت.

دقت کنید که اگر به اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش می اندیشید؛ باید یک بیزنس پلن بسیار قوی را در دست داشته باشید؛ چون این طرح چشم اندازی از برنامه ها و آینده شرکت شما می باشد که باید مسئولان را قانع نماید که حتما می تواند برای اقتصاد این کشور مثمر ثمر واقع شود.

بیزنس پلن شما باید واقع گرایانه اهداف و برنامه های احتمالی بیزنس شما را را پیگیری نماید و توجیه نماید که در آینده رشد کافی را داشته و بازار کار مناسب و کافی را برای شهروندان اتریشی را به وجود می آورد.

حتما در بیزنس پلن خود خطرات سقوط بازار را پیش بینی نمایید و قدم های لازم برای گسترش کسب و کار خود در بازارهای جدید را مشخص کنید.

همچنین از اهمیت بسیار بالای برخوردار است که بتوانید در این طرح توجیهی به طور مشخصی زمان های لازم و مشخصی را برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید تا رسمیتی محکم به بیزنس پلن خود بدهید.

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت

به طور یقین اصلی ترین هدف از تمام این فعالیت ها از ثبت شرکت در اتریش، رسیدن به اقامت دائم می باشد؛ که البته موضوع کار شما را حل می کند.

دقت داشته باشید که برای رسیدن به اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت شما باید یا به عنوان یک نیروی کار در شرکت خود استخدام شده و یا به عنوان یک نیروی کار خود اشتغال یا صاحب استارتاپ از طریق اخذ ویزای کار و دریافت کار قرمز – سفید – قرمز اقدام نمایید.

در ابتدا یک ویزای 1 ساله برای شما صادر می شود که پس از قابل تمدید بوده و می توانید حتی کارت قرمز -سفید – قرمز پلاس را نیز اخذ کنید. خوشبختانه شما قادر به همراه بردن خانواده ( همسر، فرزندان زیر 18 سال ) به اتریش می باشید.

در نهایت چنانچه 5 سال در این کشور کار و اقامت داشته باشید و شرکت فعال بوده و مالیات را کامل پرداخت کرده باشد؛ امکان درخواست اقامت دائم برای شما فراهم خواهد آمد.

همچنین پس از دریافت اقامت دائم می توانید برای دریافت تابعیت اقدام کنید، که داشتن تسلط بالا به زبان آلمانی و نداشتن جرم بسیار مهم است؛ همچنین متقاضی باید در آزمون شهروندی این کشور نیز شرکت نماید و موفق به قبولی در آن شوید.

هزینه ثبت شرکت در اتریش

بخش بسیار مهمی که از ثبت شرکت در اتریش نباید فراموش کنیم، مبحث هزینه ها و مخارجی است که این هدف برای شروع برای سرمایه گذار به دنبال دارد.

اولین بخش از هزینه ها مربوطه به هزینه ثبت شرکت در اتریش بوده که با توجه به نوعی که انتخاب خواهید کرد؛ حداقل سرمایه ای را باید حتما به عنوان سرمایه شرکت در حساب آن واریز کنید.

اما این تمام هزینه ها نیست و شما علاوه بر سرمایه ابتدایی شرکت باید مخارج دیگری که مربوط به روند به ثبت رسیدن شرکت می باشد را نیز پرداخت نمایید.

علاوه بر این ها باید مالیات بر ارزش افزوده که برابر با 20 درصد بوده و همچنین مالیات بر درآمد شرکت ها که 25 درصد می باشد را نیز به عنوان هزینه هایی در نظر بگیرید که پس از ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس باید آن ها پرداخت نمایید.

مقاله مهاجرت کاری و کار در اتریش شما را با انواع مشاغل، درآمد، کارفرمایان، بازار کار و چگونگی یافتن یک شغل ایده آل و اخذ ویزای کار اتریش آشنا خواهد کرد؛ حتما آن را مطالعه کنید.

هزینهمبلغ
حداقل سرمایه اولیه شرکت برای ثبت35000 یورو
اخذ مجوز تجارت اتریش37.3 یورو
هزینه اولیه ثبت شرکت7400 یورو
هزینه سالانه ثبت شرکت از سال دوم به بعد3500 یورو
هزینه ثبت در دفتر اسناد رسمی980 یورو
هزینه ثبت در اتاق بازرگانی اتریش450 یورو
ثبت و تهیه اساسنامه300 یورو

کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره در رابطه با ثبت شرکت در اتریش به شما عزیزان هستند. ضمنا مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را هم حتما مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در اتریش

می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و با درج سوال خود در رابطه با ثبت شرکت در اتریش به پاسخ صحیح نیز برسید.

بله چنانچه موفق به ثبت شرکت در این کشور شوید و پس از مدت 5 سال اقامت دائم و پس از آن تابعیت اتریش را خواهید گرفت.

بله، قطعا باید مدرک زبان المانی را داشته باشید تا قادر به انجام این کار شوید.

بله، شما می توانید از طریق به ثبت رساندن یک شرکت در اتریش و دریافت ویزای کاری برای همسر و فرزندان خود ( زیر 18 سال ) ویزای همراه دریافت کنید.

برای ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود شما باید 35000 یورو را به عنوان حداقل سرمایه در اختیار داشته باشید.

بله، شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید حتما مجوز تجارت اتریش را درافت کنند تا بتوانند شرکتی را در این کشور به ثبت برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه