کار سیاه در اسپانیا

کار سیاه در اسپانیا به دسته مشاغلی گفته می شود که هیچ گونه سود و منفعتی برای کشور و افراد حاضر در آن ندارد؛ به نوعی کار سیاه در اسپانیا را می توان اصطلاحی دانست که برای کارهای غیر قانونی به کار می برند. این نوع از مشاغل هیچ گونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی کنند و تحت پوشش تامین اجتماعی و بیمه های این کشور نیز قرار ندارند؛ در ادامه مشاورین آی مهاجرتی شما را با کار سیاه در اسپانیا بهتر آشنا خواهند ساخت.

همچنین خطرات کار سیاه در اسپانیا بسیار است؛ چون این نوع مشاغل معمولا در محیط های کاری نامناسب و نا امن وجود دارند که انواع خطرات برای افراد را به وجود می آورند. 

کار سیاه در اسپانیا

اسپانیا کشوری با فرصت های شغلی مناسب است که می توانید تنها با کمی پشتکار و بدون نیاز به ورود به بازار کار سیاه در اسپانیا به شغلی مناسب دست یابید.

فهرست مطالب

در این مشاغل کارگران مجبور هستند به خاطر غیر قانونی بودن ماهیت کارشان، در شرایط سخت و ناامن کار کنند و عمدتا در معرض خطرات سلامتی و حوادث قرار دارند و در صورت بروز حادثه نیز هیچ گونه حمایت مالی یا اجتماعی از سوی هیچ نهاد دولتی را نیز پشت خود ندارند.

پس باید توجه کنید که هیچ بهانه و یا فشاری دلیل موجهی برای اشتغال در کار غیرقانونی در اسپانیا نمی باشد و این مشاغل فقط ضرر و خطر را به همراه می آورند. بهتر است که حتما بامطالعه عنوان شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا این کشور را به صورت قانونی بشناسید تا نیازی به ورود غیر قانونی و انجام مشاغل سیاه نداشته باشید، چون با ورود قانونی شما می توانید راحت و بدون محدودیت در هر شغلی استخدام شوید.

معایب کار غیرقانونی در اسپانیا

معمولا برای هموطنانمان که با مقوله مالیات بر درآمد مانند کشورهای اروپایی آشنا نیستند؛ انجام کار سیاه در اسپانیا شاید مناسب هم تلقی شود؛ چون آن ها را از پرداخت مالیات رها می سازد و تصور می کنند که بدین صورت پول بیش تری برای خود به دست خواهند آورد. اما باید توجه داشته باشید که خطرات کار سیاه در اسپانیا و معایب آن بسیار زیاد است و شما به هیچ وجه از این طریق درآمد بیش تری کسب نخواهید کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوکار سیاه در اسپانیا+ پادکست

کار سیاه در اسپانیا هیچ گونه مالیاتی را برای ولت به همراه ندارد، از این رو قانونی نبوده و خطرات زیادی به همراه دارد. در این ویدیو مونا به صورت خلاصه در این رابطه توضیحاتی را ارائه می دهد.

با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید تا از روش های قانونی کار در این کشور مطلع شوید . 

نمایش ویدیو درباره کار سیاه در اسپانیا
کار سیاه در اسپانیا

به طور کلی باید بگوییم که معایب کار غیرقانونی در اسپانیا شامل موارد زیر می شود:

  • دریافت مزدی بسیار کمتر از عرف جامعه و حق مسلمتان
  • برخوردار نبودن از مزایای بازنشستگی
  • برخوردار نبودن از خدمات بیمه درمانی
  • عدم امکان مراجعه به سازمان دولتی و طلب حق و حقوقتان
  • نداشتن مرخصی قانونی و یا استعلاجی
  • نبود انصاف در این مشاغل و زورگویی کارفرماها
  • شان و جایگاه اجتماعی پایین و ضعیف اینگونه مشاغل
  • فقط مشاغل سخت، طاقت فرسا و سطح پائین در دسته این مشاغل جای می گیرد
  • غیر قانونی بودن اینگونه مشاغل از سوی دولت اسپانیا
  • همواره استرس و نگرانی را باید در طول زمان کار تحمل کنید.

به همین خاطر همواره بهتر است که پیش از هر اقدامی جهت نقل مکان و مهاجرت ، با مطالعه عنوان مهاجرت کاری و کار در اسپانیا کاملا بازار کار و استخدام در این کشور را بشناسید تا خدایی ناکرده به دام کار سیاه در اسپانیا نیفتید. 

درآمد کار سیاه در اسپانیا

درآمد کار سیاه در اسپانیا

یکی از دلایل اصلی که افراد به کار سیاه در اسپانیا تن می دهند، نیاز به درآمد برای اقامت و زندگی در این کشور است. معمولا پناهجویان و یا افرادی که از لحاظ قانونی دارا مشکل بوده و نمی توانند در شغلی به صورت قانونی استخدام شوند به این نوع مشاغل روی می آورند. همانطور که گفتیم شاید در وهله اول به دلیل نپرداختن مالیات این مشاغل مناسب تصور شوند؛ ولی این گونه نیست . در این مشاغل قانونی برای نرخ دستمزد وجود ندارد و همواره دستمزدها از عرف جامعه و حداقل دستمزد قانونی بسیار کمتر است. به طوری که یک شغل اگر به صورت قانونی نیرو جذب کند؛ باید حقوق بسیار بالاتری به کارگر خود بپردازد تا به صورت غیر قانونی. همچنین به دلیل فرار مالیاتی و فرار از مشکلات قانونی؛ مزد و حقوق اکثر این مشاغل به صورت نقدی به افراد پرداخت می شود.

باید گفت که اگر حداقل مزد دریافتی در اسپانیا برابر با 9 یورو به ازای هر ساعت کار در نظر گرفته می شود؛ اما در مشاغل سیاه تنها بابت هر ساعت کاری از 2 تا 4 یورو به افراد پرداخت می گردد که این خود کاملا یک تفاوت و بی عدالتی بزرگ است و به هیچ عنوان این میزان درآمد نمی تواند جوابگوی هزینه ها و مخارج زندگی یک شخص در این کشور باشد . حتما مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا با مخارج و هزینه های پیش رویتان با اقامت و زندگی در اسپانیا آشنا شوید و بتوانید آن را با میزان درامد کار سیاه در اسپانیا مقایسه کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

خطرات کار غیرقانونی در اسپانیا

پس متوجه شدیم که درآمد کار سیاه در اسپانیا به هیچ عنوان نمی تواند کافی و مناسب باشد و علاوه بر این خطرات و معایب بسیاری نیز با این اقدام در کمین شما خواهند نشست. یکی از بزرگترین خطرات کار غیرقانونی در اسپانیا این است که کارفرما هیچ گونه تعهدی در قبال پرداخت مزد و هچنین تامین و حفظ سلامت شما ندارد.

در صورت بروز حادثه و اتفاق نیز تمام هزینه ها، جریمه ها و عواقب این کار بر عهده خود شخص بوده و دولت نیز هیچگونه دفاعی از شما نکرده و هیچ حقی برایتان قائل نمی شود. حتی با توجه به آنچه که در قانون برای تنبیه و مجازات این کار در نظر گرفته شده است با شما برخورد خواهد کرد که معمولا با پرداخت جریمه نقدی و همچنین لغو درخواست پناهندگی یا اقامت همراه است.

میزان جریمه و برخوردی که با شخص خاطی خواهد شد بستگی به عوامل مختلفی دارد و برای همه یکسان نیست. پس دقت داشته باشید که به هیچ وجه سمت کار سیاه در اسپانیا نروید؛ به خصوص که اوضاع اقامتی و مهاجرت شما هنوز به ثبات و قطعیتی محکم و دقیق نرسیده باشد.

مقاله صفر تا صد اقتصاد اسپانیا شما را با ریز و درشت آنچه در اقتصاد این کشور مهم است؛ آشنا خواهد ساخت تا بتوانید با ذهنی بازتر و آماده تر به این کشور نقل مکان کرده و از اسپانیا و اقتصاد بزرگ آن بهترین استفاده و بهره را ببرید.

Dangers of Illegal Work in Spain

مشاورین ما در هر یک از عناوین زیر یکی از فاکتورهای تاثیرگذار جهت کار در اسپانیا را برای شما علاقه مندان بررسی نموده اند:

کار سیاه در اسپانیا برای دانشجویان

کار سیاه در اسپانیا برای دانشجویان در صورتی به وجود خواهد آمد که آنان قصد داشته باشند، بیش از مدت زمان مجاز به کار کردن در این کشور بپردازند و یا در مشاغلی فعالیت کنند که از سوی دانشگاه و یا دولت این کشور برای آنان قانونی و مجاز شناخته نشود. در غیر این صورت دانشجویان می توانند به راحتی و به صورت قانونی در مشاغل مختلف به صورت پاره وقت فعالیت نمایند.

البته دقت داشته باشید که کار سیاه در اسپانیا با فریلنسرینگ متفاوت است، فریلنسر افرادی هستند که به صورت سر خود و دلخواه بدون وابستگی به سازمان یا شرکتی فعالیت می کنند و به نوعی خود اشتغال هستند و حقوق بگیر جایی نمی باشند. دقت کنید که اگر این افراد مالیات درآمد خود را بپردازند این شغل قانونی است؛ در غیر این صورت می توان آن را نیز در دسته مشاغل سیاه قرار داد. اطلاعات بیش تر را در مقاله شرایط کار دانشجویی در اسپانیا جستجو کنید.

کار سیاه در اسپانیا برای دانشجویان

این مقاله با تلاش کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی جهت معرفی و شناخت کار سیاه در اسپانیا برای شما عزیزان تهیه و تنظیم شده است. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این باره و یا سایر زمینه های مهاجرتی با مشاورین ما در دفتر غرب یا دفتر مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پر تکرار کار سیاه در اسپانیا

در این عنوان با خطرات کار سیاه در اسپانیا رو به رو شدید و دریافتید که یافتن شغلی قانونی بهترین مسیر برای داشتن درامد در این کشور است . در صورتی که همواره در این باره سوالی دارید آن را با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در میان بگذارید.

خیر، کار سیاه به معنای همان کار غیر قانونی می باشد که در اسپانیا به کارسیاه مشهور است.

باید بدانید که این گونه مشاغل دارای درآمد و مزد تعیین شده و خاصی نمی باشند و همچنین از قانون حداقل دستمزد نیز پیروی و اطلاعت نمی کنند؛ درآمد این مشاغل می تواند از 2 تا 4 یورو به ازای هر ساعت کار در اسپانیا باشد؛ در صورتی که حداقل دستمزد در این کشور 9 یورو در ساعت می باشد.

خیر در این روش هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی شود که یکی از دلایل مهمی که این مشاغل را غیر قانونی می نماید؛ همین عدم پرداخت مالیات است.

دولت اسپانیا در صورت مشاهده قطعا کارفرما را جریمه کرده و با توجه میزان تخطی از قانون شاید عواقب بیش تری نیز گریبان گیر وی شود. همچنین افراد نیز جریمه مالی می شوند و در روند اخذ اقامت و یا پناهندگی آنا مشکلات بزرگی به وجود خواهد آمد.

معایب این نوع مشاغل بسیار زیاد است؛ به گونه ای که می توان گفت تمام معایب مربوط به هر نوع شغل را در خود جای داده است. اما مهم ترین آن ها این است که شما هیچ قرداد قانونی با کارفرما ندارید تا بتوانید در آینده از حق و حقوق خود دفاع کنید. همچنین مزد و درآمد این نوع مشاغل بسیار پایین است و در صورت بروز هر اتفاق و یا حادثه دولت این کشور هیچ گونه حمایتی از شما نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه