تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه

تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه یکی از گزینه های بسیار مناسبی است که برخی از خانواده های ایرانی برای فرزندان خود در نظر می گیرند تا آنان به طور کلی پیش از ورود به دانشگاه کاملا با سیستم آموزشی و زبان این کشور آشنا شده و بتوانند بسیار راحت تر به دانشگاه های فرانسه وارد شوند.

تحصیل در مدارس فرانسه برای فرزندانتان یک اقدام حساس است که بسیار بر آینده و میزان دانش و توانایی آنان برای ورود به دانشگاه تاثیر گذار می باشد؛ به همین خاطر باید بتوانید مدرسه ای مناسب که با شرایط مالی تان نیز همخوانی داشته باشد، را بیابید. یک نمونه از مدارس مورد علاقه مهاجرین، مدارس شبانه روزی هستند که می توانند بسیار مثمر ثمر واقع شده و از هزینه های اضافی دانش آموزان بکاهند.

تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه

ورود به سیستم آموزشی کشور فرانسه با رعایت شرایط و قوانین می تواند از هر مقطع و سنی برای دانش آموزان بین المللی امکان پذیر شود.

فهرست مطالب

البته هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه با توجه به خدمات و سطح امکانات با یکدیگر تفاوت دارد و باید توجه داشته باشید که از طریق ثبت نام فرزندتان در مدارس این کشور و پس از آن ورود به دانشگاه می توانید در نهایت اقامت دائم را برای آنان فراهم آورید که دست آوردی شیرین است.

یشنهاد می کنیم که علاوه بر آشنایی با تحصیل دبیرستان در فرانسه مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا شرایط کلی و سیستم آموزشی این کشور را نیز بشناسید.

شرایط ثبت نام در مدارس فرانسه

شرایط ثبت نام در مدارس فرانسه چندان چالش برانگیز و سخت نیست، اما باید اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید یا افراد دارای تجربه و تخصص در کنار شما باشند تا بتوانید در مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین مدارس فرزندان خود را ثبت نام کنید.

تحصیل در مدارس فرانسه در مراکز دولتی، خصوصی، بین المللی و شبانه روزی امکان پذیر می باشد که معمولا دانش آموزان خارجی مدارس بین المللی و یا شبانه روزی را بر می گزینند. شما با توجه به مقطع مدنظرتان باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات سالیان تحصیلی قبل را به مدارس برای ثبت نام ارائه کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های فرانسه + پادکست

تحصیل داروسازی در فرانسه می تواند 6 تا 9 سال تحصیلی زمان ببرد . مونا از جزئیات بیشتری را در این رابطه برای شما عزیزان بازگو می کند و چنانچه به دنبال مسیرهای رسیدن به این رشته در فرانسه هستید ، مشاورین آی مهاجرتی راهنمای شما عزیزان هستند.

دانلود پادکست نیز می تواند اطلاعات این ویدیو را در هر زمان و مکان برایتان قابل دسترسی سازد.

نمایش ویدیو درباره تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه
تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه

البته با اینکه در سیستم مدارس فرانسه نیازی به ارائه مدرک زبان برای پذیرش نیست، اما قطعا شخصی که مدرک زبان فرانسوی در سطح مناسبی را ارائه کند بسیار از سختی های قبولی و پذیرش خود را ساده کرده است. دقت داشته باشید که معمولا دانش آموزان خارجی باید برای پذیرش در مدارس فرانسه در صف انتظار پذیرش قرار بگیرند؛ به همین خاطر هرچه زودتر اقدام کنید ؛ فرزندتان می تواند سال های بیشتری در فرانسه به تحصیل مشغول شود.

همچنین به جز سال اول ابتدایی از دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا هنگام پذیرش یک آزمون تعیین سطح از دروس مهمی همچون ریاضی، زبان، فیزیک، شیمی و یا دروس مهم پایه های قبل تر از دبیرستان اخذ می شود و بر اساس آن مقطع تحصیلی دانش آموز تعیین می گردد. پس حتما آمادگی کامل را برای شرکت در آزمون تعیین سطح داشته باشید.

تحصیل در دبیرستان های فرانسه

تحصیل در دبیرستان های فرانسه

تحصیل در دبیرستان های فرانسه می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند؛ آنان با تحصیل در این مقطع کاملا با زبان و سیستم آموزشی فرانسه آشنا شده و دیگر برای ورود به دانشگاه با سردرگمی مواجه نیستند. همچنین این دوره آنان را برای ورود و تحصیل در دانشگاه آماده می سازد و آنان می تواند به هدف و رشته مورد علاقه و دارای استعداد در آن برسند . شرایط تحصیل در دبیرستان های فرانسه بسیار ایده آل و مناسب است و دیگر مانند دانش آموزان خارجی با همسان سازی و معادل سازی مدرک مواجه نیستند؛ چون به دلیل دریافت مدرک دیپلم از مدارس فرانسه نیازی به معادل سازی و یا سپری کردن دوره های پیش نیاز نداشته و مستقیما وارد کالج و سپس دانشگاه می شوند.

دوره دبیرستان از 14 تا 16 سالگی به صورت اجباری برای تمامی دانش آموزان اجباری است، اما اگر فردی قصد ورود به دانشگاه را دارد باید 2 سال دیگر تا سن 18 سالگی را نیز در دوره متوسطه گذرانده و آماده ورود به دانشگاه شود. در این دوره به صورت تخصصی به دروسی پرداخته می شود که برای تحصیل در دانشگاه مورد نیاز هستند.

وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا تمامی جزئیات لازم در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف کشور فرانسه را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهند.

از این رو در این وبینار می توانید با تمامی روند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه آشنا شده و جهت دریافت هرگونه اطلاعات بیشت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ثبت نام در دبیرستان های فرانسه

جهت ثبت نام در دبیرستان های فرانسه حتما 3 تا 5 ماه پیش از شروع سال تحصیلی جدید اقدام نمایید و مدارک مورد نیاز و مکاتبه با مدرسه را از چندماه قبل آغاز کنید تا برای دریافت ویزا و نقل مکان به این کشور با کمبود وقت مواجه نشوید.

 هر مدرسه شرایطی را برای پذیرش دانش آموزان خود لحاظ می کند که هنگام مکاتبه حتما از آن ها اطلاعات کامل و به روزی کسب نموده و مدارک لازم را فراهم آورید.

جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه شما باید مدارکی را به مدرسه موردنظر خود ارائه کنید که ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند؛ اما این مدارک به طور قطع در تمامی مراکز آموزشی از شما درخواست می شود:

  • مدارک هویتی دانش آموز
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات سال های پیشین
  • پاسپورت دانش آموز و والد همراه
  • گواهی پزشکی و سلامت دانش آموز
  • آدرس ملک و محل اقامت مد نظر در فرانسه

البته همانطور که گفتیم هر مرکز باتوجه به قوانین خود مدارکی را شاید مازاد از این موارد درخواست کند. دقت کنید که این مدارک برای پذیرش و ثبت نام در مدارس فرانسه هستند، شما باید جهت اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان فرانسه نیز مدارک مورد درخواست سفارت را تهیه و ارائه کنید که می توانید از طریق سفارت و یا کارشناسان آی مهاجرتی از آن ها مطلع شوید.

تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه همانطور که گفتیم در مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیر است که البته این سوال برای برخی از هموطنانمان وجود دارد که آیا تحصیل رایگان در مدارس فرانسه امکان پذیر می باشد؟! در جواب می توانیم بگوییم دولت کشور فرانسه آموزش در مدارس دولتی این کشور را به صورت رایگان ارائه می دهد و تمامی هزینه ها را متقبل می شود.

دانش آموزان اتحادیه اروپا و دانش آموزان خارجی که بتوانند در این مدارس پذیرفته شوند، می توانند به صورت رایگان به تحصیل در بهترین مدارس فرانسه بپردازند. البته باید توجه داشته باشید که تحصیل رایگان به معنای کاملا رایگان و بدون نیاز به هیچ هزینه ای نیست؛ بلکه بدین معناست که هزینه ای بابت شهریه از شما اخذ نمی شود و هنوز باید هزینه های اقامتی، خوراک، پوشاک و غیره را مد نظر قرار دهید.

تحصیل رایگان در مدارس فرانسه

ضمنا دقت داشته باشید که تحصیل رایگان در مدارس فرانسه فقط در مدارس دولتی امکان پذیر است و تحصیل در مدارس خصوصی، بین المللی و شبانه روزی نیاز به پرداخت کامل شهریه تحصیل در آن ها دارد؛ که میزان آن نیز با توجه به نوع مدرسه، شرایط و امکانات و خدماتی که در آن ها ارائه می شود؛ تعیین می گردد.

دقت داشته باشید که اصلی ترین شرط پذیرش در مدارس دولتی داشتن تسلط لازم و کافی به زبان فرانسوی می باشد، چون آموزش در این مدارس فقط به زبان فرانسوی بوده و زبان انگلیسی و اسپانیایی به عنوان زبان خارجه آموزش داده می شوند.

در صورتی دوره مدرسه را در فرانسه پشت سر گذاشتید ، رشته های زیر می توانند گزینه های خوبی برای ورود به دانشگاه های این کشور باشند:

مدارس خصوصی در کشور فرانسه

همانطور که مستحضر شدید سیستم مدارس فرانسه به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند که مدارس دولتی توسط دولت و مدارس خصوصی توسط بخش خصوصی اداره می گردند. به همین خاطر دولت هزینه ها و شهریه های لازم برای مدارس تحت نظارت خود را پوشش می دهد؛ اما مدارس خصوصی باید از طریق دریافت شهریه از دانش آموزان هزینه ها و مخارج خود را تامین کنند.

به طور معمول مدارس خصوصی در کشور فرانسه از شهریه های بالایی برخوردار هستند؛ به همین خاطر شهروندان فرانسوی اکثریت فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس دولتی می فرستند. همچنین لازم به ذکر است که مدارس بین المللی و شبانه روزی نیز از دسته مدارس خصوصی هستند و تحصیل در آن ها نیاز به پرداخت شهریه دارد.

باید دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس فرانسه و در مدارس خصوصی برای شهروندان خارجی ساده تر و امکان پذیرتر است و این مدارس دانش آموزان خارجی را راحت تر پذیرش می کنند. چون معمولا متقاضیان آنان به حدی نیست که به تکمیل ظرفیت و عدم پذیرش برسند. ضمنا میزان شهریه این مدارس به عوامل مختلفی بستگی دارد که مربوط به خدمات، امکانات، تجهیزات و کیفیت آموزشی می گردد که در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

ضمنا در اکثر این مدارس آموزش به صورت دو زبانه فرانسوی و انگلیسی می باشد و حتی برخی فقط به زبان انگلیسی می باشند. به همین خاطر دانش آموزان خارجی برخی علاقه بیشتری به تحصیل در این مدارس دارند.

مدارس بین المللی در فرانسه

همانطور که در بالا خدمت شما عزیزان گفتیم مدارس بین المللی در فرانسه زیر مجموعه مدارس خصوصی قرار می گیرند و بسیار مورد توجه و علاقه دانش آموزان خارجی می باشند. زیرا در این مدارس علاوه بر زبان فرانسوی به زبان انگلیسی نیز دروس آموزش داده می شوند و برنامه های مازاد تحصیلی مناسبی برای دانش آموزان خارجی در نظر گرفته می شود.

این برنامه ها در جهت شناخت و معرفی اروپا و کشور فرانسه، ورود و آموزش به دانشگاه های فرانسه و غیره برگزار می شوند. همچنین برنامه های درسی در مدارس بین المللی متفاوت می باشد؛ بدین صورت که برخی مدارس از سیستم آموزشی آمریکا و انگلیس پیروی نموده و نوع دیپلم آنان شبیه دیپلم آمریکایی است. 

برخی از این مدارس نیز از شیوه تدریس بین المللی فرانسه پیروی نموده که امکان پذیرش در دانشگاه های فرانسه را فراهم می نمایند.

مدارس بین المللی در فرانسه

ضمنا تحصیل در مدارس فرانسه و در برخی مدارس بین المللی به زبان مادرزادی نیز امکان پذیر است. مثلا تحصیل در دبیرستان های فرانسه در مدارس بین المللی ایرانی یا فارسی زبان امکان دارد و بسیاری از هموطنانمان فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند. معمولا مدارس بین المللی به دلیل خدمات بالا و متمایزشان مورد توجه قرار می گیرند.

از شما عزیزان تقاضا داریم که حتما مقاله مهاجرت تحصیلی به فرانسه را در سایت ما مطالعه نموده و دامنه اطلاعات خود در این زمینه را قبل اقدام جهت پذیرش بالا برده و سیستم مدارس فرانسه را دقیق تر بشناسید.

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

اما در رابطه با هزینه تحصیل در مدارس فرانسه همان گونه که متوجه شدید؛ مدارس دولتی هیچ گونه شهریه ای از دانش آموزان دریافت نمی کنند. اما مدارس خصوصی و به تبع آن مدارس بین المللی و شبانه روزی با توجه به خدمات و کیفیت آموزش های خود مبالغی متفاوت را در نظر می گیرند که در سال 2023 مدارس خصوصی سالانه از 4 هزار یورو تا 12 هزار یورو شهریه در نظر می گیرند.

اما مدارس بین المللی و شبانه روزی با شهریه هایی بسیار گران تر مواجه هستند که میزان آنان می تواند سالانه از 8 هزار تا 30 هزار یورو متغیر باشد که این مقدار بستگی به برخورداری از خوابگاه، غذا و غیره دارد. پس اگر شما عزیزان قصد تحصیل در مدارس فرانسه به خصوص مدارس خصوصی و بین المللی را دارید، حتما در رابطه با شهریه های آنان اطلاعات دقیقی کسب کنید.

دبیرستان های برتر فرانسه

به طور قطع تحصیل در دبیرستان های برتر فرانسه از جهات بسیار مختلفی می تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود.

 به طور مثال دانش آموزان در این مدارس از لحاظ علمی و بار دانشی از سطح بسیار بالایی برخوردار شده راحت تر می توانند در رشته های برتر مانند پزشکی در فرانسه پذیرفته و همچنین به تحصیل مشغول شوند.

یا اینکه مدرک دیپلم دریافتی آنان از اعتبار بسیار بالایی برخوردار خواهد شد و سایر مزیت های گوناگون. در ادامه این بخش اسامی برخی از معتبرترین مدارس خصوصی و بین المللی در فرانسه و شهریه آنان را مشاهده می نمایید.

در رابطه با هزینه تحصیل در مدارس فرانسه باید دقت کنید که هزینه های شما به دو بخش شهریه تحصیل در مدارس فرانسه و هزینه های اقامت و زندگی در این کشور دسته بندی می شود؛ که ما جزئیات و مبالغ دقیق در رابطه با هزینه های زندگی در سال 2023 را در مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن برای شما عزیزان مفصل توضیح داده ایم؛ حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

مدرسه شهریه سالانه
موسسه رابرت وود 23600 یورو
مدرسه بین المللی سنت دنیس 28000 یورو
دبیرستان بین المللی نوتردام 22500 یورو
مدرسه عمومی Lycée Sainte Marie Public School 6550 یورو
مدرسه عمومی Lycée Louis Querbes Public School 6000 یورو
St. Joseph’s Collège School 7100 یورو
Lycée Blanche de Castille Public School 7000 یورو

ویزای دانش آموزی فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه علاوه بر پذیرش در مدارس نیازمند اخذ ویزای دانش آموزی فرانسه یا همان ویزای تحصیلی نیز می باشد تا مجوز حضور و زندگی برای دانش آموزان خارجی صادر شود. برای دستیابی به این مجوز باید مدارک مورد درخواست سفارت را تهیه و به آنان ارائه نمایید؛ دقت کنید که سفارت بسیار دقیق و با جزئیات مدارک را بررسی می کند؛ به همین خاطر هرگونه ایراد یا نقص در آن ها کاملا درخواست شما را رد خواهد کرد.

از آنجایی که ویزای دانش آموزی برای افراد ما بین 6 تا 18 سال می باشد که قادر به تحصیل در مدارس فرانسه هستند، حضور یک فرد سرپرست در کنار آنان در حین تحصیل الزامی است. به همین خاطر باید در کنار دانش آموزان خارجی یکی از والدین یا قیم آن ها نیز در این مدت در فرانسه حضور داشته باشد که ویزای همراه برای آنان صادر می شود.

دقت داشته باشید که همراه دانش آموز امکان کار و کسب درآمد در فرانسه را ندارد و ویزای وی فورا پس از اتمام تحصیل دانش آموز باطل شده و باید به کشور خود بازگردد. اطلاعات کامل تر را از مشاورین آی مهاجرتی بخواهید.

 

اگر نیازمند به اطلاعاتی خاص در رابطه با تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه هستید، مشاورین آی مهاجرتی در دفتر شیراز و دفاتر غرب و مرکزی تهران آماده ارائه بهترین پاسخ ها به شما هستند. ضمنا مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز به رایگان برای شما در سایت قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار تحصیل در مدارس و دبیرستان های فرانسه

در صورتی که علاقه مند به مدارس کشور فرانسه هستید ، می توانید سوالات خود در رابطه با هر مقطع خاص را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

این موضوع به نوع مدارس بستگی دارد؛ شهریه مدارس دولتی رایگان، اما مدارس خصوصی و بین المللی سالانه 4 هزار تا 30 هزار یورو شهریه را دریافت می کنند.

بله، اگر بتوانند در یکی از مدارس این کشور پذیرفته شده و ثبت نام کنند می توانند به تحصیل در مدارس فرانسه مشغول شوند.

در حال حاضر مدارس کشور فرانسه به دسته های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که مدارس خصوصی خود شامل مدارس بین المللی و شبانه روزی نیز می شوند.

بله در صورتی که بتوانید شرایط لازم برای تحصیل در مدارس دولتی این کشور را فراهم آورده و در آنان پذیرفته شوید؛ این امکان وجود خواهد داشت.

بله، در مدارس خصوصی این کشور می توانید به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغل شوید.

در پایان تجربه دریافت ویزای کشور فرانسه در آی مهاجرتی را از کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا و آیلین هاشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه