تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه در واقع تحصیل در رشته ای بوده که شما نحوه تهیه، نگهداری و همچنین توزیع و ترکیب داروها طبق نسخه مورد نیاز را آموزش خواهید دید . به صورت کلی داروسازی پلی بین علوم بهداشتی و علوم شیمی بوده و داروسازان در شرایط مختلف با تحقیقات علمی خود نقش عمده ای در بخش مراقبت های بهداشتی ایفا می کنند.

امروزه یک داروساز موفق و یا فردی که علاقه داشته تا به صورت موثر در این رشته به تحصیل و سپس به کار بپردازد؛ باید بتوانند خود را با موقعیت ها و محیط های تمرینی در حال تغییر وفق داده و دارای مهارت های تفکر انتقادی خوبی باشند . این افراد باید بتوانند در عین حال چند کار را انجام داده و در اولویت بندی ها از خود عملکرد خوبی را نشان دهند؛

تحصیل داروسازی در فرانسه

جهت اشتغال به عنوان یک داروساز در فرانسه علاوه بر دوره تحصیل باید زمانی را نیز برای دریافت مجوز کار اختصاص دهید.

فهرست مطالب

جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد الزامات و ویژگی های لازم برای ورود به این رشته، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید . برای ورود به بازار کار فرانسه به عنوان داروساز، باید مدرک دکترای داروسازی داشته باشید که در حال حاضر دریافت این مدرک می تواند حدود 6 تا 9 سال به طول بیانجامد.

در طی این سال ها و گذراندن دوره های تحصیلی متنوع، دانشجویان دانش و تجربیات لازم برای ورود به بازار کار را فرا می گیرند؛ شما می توانید با مطالعه مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 در کنار این عنوان، با روند تحصیل در دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا شوید.

شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه دارا بودن مدرک دیپلم و گذران 12 سال تحصیلی با موفقیت است؛ شما باید مدرک خود را از مدرسه ای معتبر و با نمرات نسبتا خوب دریافت کرده و سپس برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه درخواست دهید.

یکی دیگر از الزامات بسیار مهم برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه، تسلط به زبان فرانسه بوده؛ به صورت کلی از آنجا که بیشتر دانشگاه های این کشور، دروس خود را به زبان فرانسوی تدریس می کنند، شما باید دارای دانش خوبی از زبان فرانسوی باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل داروسازی در فرانسه + پادکست

تحصیل داروسازی در فرانسه می تواند 6 تا 9 سال تحصیلی زمان ببرد . مونا از جزئیات بیشتری را در این رابطه برای شما عزیزان بازگو می کند و چنانچه به دنبال مسیرهای رسیدن به این رشته در فرانسه هستید ، مشاورین آی مهاجرتی راهنمای شما عزیزان هستند.

دانلود پادکست نیز می تواند اطلاعات این ویدیو را در هر زمان و مکان برایتان قابل دسترسی سازد.

نمایش ویدیو درباره تحصیل داروسازی در فرانسه
تحصیل داروسازی در فرانسه

دوره مطالعات ترکیبی بهداشت PACES

دوره مطالعات ترکیبی بهداشت PACES در واقع دوره ای مشترک بین رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مامایی بوده که دانشجویان را برای آزمون پذیرش رقابتی ورود به دانشگاه های این کشور آماده می کند؛ در این دوره جلسات درسی و همچنین سخنرانی های مختلف در نظر گرفته شده که در آن الزامات و پیش نیاز های لازم برای ورود به این رشته ها را فرا خواهید گرفت.

در نهایت در پایان این دوره، دانش آموزان امتحانی را گذرانده که بسیار رقابتی بوده و تنها 15٪ تا 20٪ از دانش آموزان موفق به قبولی در آن می شوند؛ این آزمون مطابق با دروس دروس تدریس شده بوده و عملکرد تحصیلی متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد، در صورت قبولی در یکی از آزمون های پذیرش، دانشجو در یکی از دانشگاه ها یا مدارس در پاریس یا دیگر شهرهای این کشور تحصیل داروسازی در فرانسه در دانشگاه های این کشور را شروع می کند.

تحصیل رایگان داروسازی در فرانسه

تحصیل رایگان داروسازی در فرانسه

تحصیل رایگان داروسازی در فرانسه در واقع تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بوده که باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند؛ چنانچه دوست دارید تا با کار حین تحصیل بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنید؛ توصیه می کنیم با لمس بر روی عنوان صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه و مطالعه این مقاله به روز از آخرین اطلاعات و شرایط کار دانشجویی در این کشور آگاه شوید.
به صورت کلی هر چند هزینه های تحصیل با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت بوده اما دانشجویان بین المللی می تواند با توجه به در نظر گرفتن ملیتشان و تنها با صرف هزینه های بسیار کم در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل بپردازند، برای تحصیل مقرون به صرفه و رایگان در رشته های داروسازی، باید حتما دارای تسلط کافی به زبان فرانسوی باشید زیرا زبان تدریس در دانشگاه های دولتی این کشور عموما فرانسوی می باشد.

همچنین دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل داروسازی در فرانسه و با کسب نمرات بسیار خوب واجد شرایط بورسیه های تحصیلی شوند؛ به صورت کلی دولت این کشور بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی را برای تحصیل در رشته داروسازی در نظر گرفته که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بورسیه بین المللی آموزش آینده 
  • برنامه های بورسیه وزارت اطلاعات و فناوری
  • بورسیه وام موقوفه JN Tata 2023
  • برنامه های بورسیه تحصیلی KC Mahindra Education Trust
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه های داروسازی فرانسه

در سال های اخیر دانشگاه های داروسازی فرانسه به دلیل کیفیت آموزشی بسیار بالا، استفاده از بهترین اساتید و همچنین تدریس دروس بر اساس آخرین متد روز دنیا، بسیار مورد توجه دانشجویان داخلی و بین المللی قرار گرفته اند.

 در حال حاضر بیش از 24 در شهرهای مختلف این کشور برنامه های داروسازی را ارائه می دهند، اما نکته حائز اهمیت این بوده که با تحصیل در دانشگاه های برتر و با کیفیت این کشور می توانید پس از پایان تحصیلات خود راحت تر به بازار کار وارد شوید.

هر چند تمامی دانشگاه های کشور فرانسه دارای کیفیت آموزشی بالایی بوده، اما برخی از دانشگاه های این کشور هر ساله جزو رتبه بندی های معتبر بهترین دانشگاه های دنیا، مانند رتبه بندی های QS و تایمز قرار می گیرند.

 توصیه می کنیم پیش از شروع روند مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل داروسازی در فرانسه تمامی دانشگاه های برتر رشته داروسازی را مورد بررسی قرار داده و نهایت با انتخاب بهترین گزینه آینده تحصیلی و شغلی خود را تضمین کنید.

نام دانشگاه رتبه QS نام دانشگاه رتبه QS
دانشکده داروسازی مونپلیه 501 دانشکده داروسازی لیون 111
دانشکده داروسازی مارسی 490 دانشکده علوم دارویی بوردو 521
دانشکده داروسازی لیل 312 دانشکده داروسازی گرنوبل 317
دانشکده داروسازی کلرمون فران 501 دانشکده داروسازی نانت 524
دانشگاه سوربن پاریس 118 دانشکده داروسازی پاریس 69

شرایط سنی تحصیل داروسازی در فرانسه

شرایط سنی تحصیل داروسازی در فرانسه یکی دیگر از الزامات مهم هنگام تحصیل در این کشور بوده که با رعایت آن شانس شما برای قبولی تحصیل داروسازی در فرانسه افزایش پیدا می کند؛ در حال حاضر طبق شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه تمامی افراد بین سنین 21 تا 28 سال، می توانند برای ورود به دانشگاه های داروسازی این کشور درخواست دهند.

به صورت کلی این شرایط سنی می تواند با توجه به مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید، متفاوت باشد؛ اما نکته حائز اهمیت این بوده که با کم بودن سن شما میزان شانس قبولی، در برنامه های تحصیل داروسازی در فرانسه افزایش پیدا می کند؛ اما به هر حال جای نگرانی نبوده زیرا میزان سن تنها عامل پذیرش در دانشگاه نبوده و در کنار این فاکتور عوامل دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

زبان تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

عموما زبان تحصیل رشته داروسازی در فرانسه، فرانسوی بوده و این موضوع سالیان دراز تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین المللی دشوار کرده بود؛ اما اکنون برخی از دانشگاه ها و کالج های این کشور علاوه بر زبان فرانسوی، دروس را به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند.

به صورت کلی زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی برای رشته داروسازی در فرانسه، کاملا فرانسوی بوده و در برخی از دانشگاه های خصوصی انگلیسی نیز استفاده می شود؛ تقریبا تمامی دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور باید حداقل به سطح B2 زبان فرانسه مسلط باشند.

در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان، آزمون های زبان برگزار می کنند که لزوم یادگیری این زبان را دو چندان می کند . امکان یادگیری و تسلط به این زبان در داخل این کشور نیز وجود دارد که در مدت کوتاهی شما را به تسلط خوبی می رساند.

زبان تحصیل رشته داروسازی در فرانسه

زندگی وتحصیل داروسازی در فرانسه نیازمند درنظر گرفتن گام های متعددی است که در عناوین زیر ما به برخی از آنها پرداخته ایم:

هزینه داروسازی در فرانسه

هزینه داروسازی در فرانسه عموما با توجه به شهری که قصد تحصیل در آن را داشته و همچنین دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید دارد؛ اما به صورت کلی تحصیل داروسازی در فرانسه می تواند حدود 2770 یورو در سال هزینه داشته باشد.

دقت داشته باشید که علاوه بر هزینه های تحصیل در دانشگاه، شما طی اقامت خود در این کشور هزینه های دیگری نیز مانند هزینه زندگی و یا وسایل مربوط به تحصیل نیز دارید که باید حتما هنگام مهاجرت به این کشور در نظر بگیرید.

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد برآورد هزینه ها در این کشور همین حالا به مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن مراجعه فرمایید تا بتوانید برآورد دقیقی نیز از میزان هزینه های زندگی خود علاوه بر تحصیل داشته باشید.

شهر شهریه دانشگاه به یورو شهر شهریه دانشگاه به یورو
لومبرون 3096 پاریس 3530
استراسبورگ 2118 نانسی 3972
مارسی 933 ویلتانز 933
کئور 1,302 پواتیه 555
رن 2983 بوردو 5584
مونپلیه 3037 نانت 3091
آمیان 2240 گرنوبل 5956

مزایای تحصیل داروسازی در فرانسه

در حال حاضر یکی از مهم ترین مزایای تحصیل داروسازی در فرانسه در واقع دانشگاه های این کشور است؛ پیش از این نیز اشاره کردیم که برخی از موسسات آموزشی در این کشور هر ساله بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته و محققان این دانشگاه ها با حدود 80 پیشرفت پزشکی در کشور، جوایز نوبل را به دست آورده اند.

علاوه بر این فرانسه دارای یکی از کارآمد ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی بوده و خدمات پزشکی بسیار پیشرفته ای را ارائه می دهد؛ از همین رو شما می توانید با تحصیل داروسازی در فرانسه در دانشگاه های این کشور راه خود را برای ورود به سیستم مراقبت بهداشتی فرانسه هموار کنید.

در نهایت تحصیل در دانشگاه های این کشور باعث شده تا مدرک تحصیلی بسیار معتبری را به دست آورده و در نهایت در این کشور و یا دیگر کشورهای جهان با دستمزدهای بسیار عالی و با شرایط کاری بسیار خوب، مشغول به کار شوید.

در این مقاله تمامی سعی خود را کرده ایم تا تمامی اطلاعات مفید در مورد تحصیل داروسازی در فرانسه را در اختیار شما قرار دهیم؛ چنانچه هنوز هم هر گونه سوالی در مورد شرایط تحصیل در این کشور و راه های مهاجرتی از طریق تحصیل در دانشگاه های دارید، می توانید با مطالعه مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه و یا ارتباط با مشاورین آی مهاجرتی از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید.

سوالات پرتکرار تحصیل داروسازی در فرانسه

با تحصیل داروسازی در فرانسه می توانید از مزایای بی شمار کار و تحصیل در این کشور بهره مند شوید و در صورتی که سوالی در این رابطه دارید با درج آن در بخش دیدگاه پاسخ را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

به صورت کلی دریافت مدرک تحصیلی در این رشته حدود 6 تا 9 سال به طول می انجامد.

دارا بودن مدرک دیپلم و گذران 12 سال تحصیلی با موفقیت بوده و شما باید مدرک خود را از مدرسه ای معتبر و با نمرات نسبتا خوب دریافت کرده و سپس برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه درخواست دهید.

 

بله شما می توانید با تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان بومی (فرانسوی) به صورت رایگان تحصیلات داروسازی را بگذرانید. 

تحصیل در این رشته می تواند حدود 2770 یورو در سال هزینه داشته باشد.

از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل می توان به دانشگاه پاریس، لیون، نانت و بوردو اشاره کرد.

 

دریافت ویزای کشور فرانسه در آی مهاجرتی را نیز میتوانید از زبان کلاینت های ما نیز بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور مهدی شهبازی
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کاور سهیل یگانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه