صفر تا صد شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

مهاجرت کاری به آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای ما ایرانیان مناسب تر و مورد پسندتر است و شهروندان ایرانی معمولا برای کار انتخاب اول خود را کشور آلمان در نظر می‌گیرند و همواره سعی می‌کنند که بتوانند خود را به این کشور برسانند.

مهاجرت کاری به آلمان همواره یکی از روش‌های پر متقاضی مهاجرت به این کشور است که در ادامه این مطلب توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی و توضیح قرار می‌گیرد.

 

 

صفر تا صد شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

با کار در کشور آلمان شما یکی از بهترین سیستم های کاری جهان را تجربه خواهید کرد که اغلب قوانین به نفع نیروی کار است.

فهرست مطالب

آلمان یکی از اقتصادهای بزرگ و بسیار پر رونق و رو به پیشرفت جهان را به خود اختصاص داده که موجب فراهم شدن شرایط کاری ایده‌آل و فرصت‌های شغلی متنوع و بسیاری گشته است.

آلمان به دلیل کمبود نیروی کار سالانه نظر مهاجران بسیاری را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این درآمد و مخارج در این کشور کاملا با یکدیگر همخوانی داشته و باعث علاقه بیشتر مهاجران به این روش می‌شود. در ادامه این مطلب شرایط کار در آلمان را با جزئیات دقیق و آخرین اطلاعات و قوانین کار مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همچنین توصیه می‌کنیم تا با مطالعه عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان در همین سایت جزئیات یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خود را بشناسید.

وضعیت کار در آلمان

شرایط کار در آلمان همواره توسط دولت در حال بررسی بوده و بلافاصله بعد از تصمیم گیری‌ و نیازهای جدید تغییراتی در آن ایجاد می‌شود. قوانین کار در کشور آلمان یکی از مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین قوانین کاری در اروپا و جهان است و دولت نیز هر روزه در تلاش است تا آن را بهتر از پیش نماید.

طبق آخرین وضعیت کار در آلمان، کارفرما باید بلافاصله پس از استخدام نسبت به پرداخت بیمه وی اقدام نماید و باید قراردادی مابین وی و کارگر تنظیم و نوشته شود و در آن تمامی شرایط و تعهدات طرفین قید گردد. در حال حاضر حداقل دستمزد در آلمان به ازای هر ساعت کار 10.45 یورو است که در برخی از ایالات حتی تا 12 یورو نیز پرداخت می‌شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت کاری به آلمان+ پادکست

مهاجرت کاری به آلمان از مناسب‌ترین‌ها در میان کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد. این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا کرده و چنانچه تمایل به اقدام در این رابطه دارید با مشاورین آی مهاجرتی از طریق شماره‌های تماس در ارتباط باشید.

دانلود فایل پادکست نیز مطالب این ویدیو را در هر زمان و مکان در اختیارتان قرار می‌دهد.

نمایش ویدیو درباره شرایط کار در آلمان
صفر تا صد شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

همچنین هر فرد مجاز به 8 ساعت کار در روز بوده و کار بیش از این باید با توافق طرفین و پرداخت اضافه کار انجام پذیرد که حداکثر می‌تواند به 10 ساعت در روز برسد. طبق همین قوانین برای افرادی که در هفته 5 روز به کار مشغول هستند، باید حداقل 20 روز و برای افرادی که 6 روز به کار مشغول هستند، حداقل 24 روز مرخصی با حقوق لحاظ گردد.

سن بازنشستگی در آلمان 66 سال است که تا سال 2031 به 67 سال خواهد رسید. ضمنا افرادی که به مدت 45 سال حق بازنشستگی پرداخت کرده‌اند، استثنا وجود دارد و امکان بازنشستگی در سن 64 سالگی را فراهم میکند.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

جهت مهاجرت کاری به کشور آلمان باید از اصلی‌ترین قوانین ورود به این کشور مطلع شده و از همان ابتدا قدم‌های صحیح در این باره را بردارید. از اصلی‌ترین این شرایط مهاجرت کاری به آلمان می‌توان به داشتن یک پیشنهاد شغلی اشاره کرد که نشان می‌دهد شما برای کار در یک فرصت شغلی قصد ورود و اقامت در آلمان را دارید و می‌توانید برای اقتصاد  کار این کشور مفید باشید.

البته روش دیگری نیز برای ورود به آلمان وجود دارد که آن هم ویزای جستجوی کار نامیده شده و به فرد اجازه می‌دهد تا با ورود به آلمان به جستجوی کار پرداخته و سپس به استخدام یک کارفرما درآید. البته این ویزا هم اکنون برای ایرانیان وجود نداشته و شما تنها با داشتن یک قرارداد کاری با یک کارفرمای مشخص می‌توانید درخواست ویزا نمایید.

البته دقت داشته باشید که هر یک از این مراحل نیز جزئیات خاص خود را شامل شده و برای رسیدن به قرارداد با یک کارفرما باید شرایط متعددی را فراهم سازید. با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید تا با بهترین فرصت‌های شغلی این کشور آشنا شده و بتوانید در مدت کوتاهی ویزای کاری آلمان را در دست داشته باشید.

 

دریافت ویزای کاری آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا این فرصت را می دهد تا بتوانند برای مدت مشخصی به این کشور سفر کرده و با داشتن اقامت به جستجوی کار بپردازند. اخذ این ویزا نسبت به سایر ویزاها کمی مشکل بوده و سفارت آلمان به راحتی این مجوز را برای تمامی متقاضیان صادر نمی‌کند. موضوعی که باید در این جا به آن توجه داشته باشید این است که اخذ ویزای کاریابی در آلمان یا همان جستجوی کار در آلمان از زمان شیوع بیماری کرونا در کشورمان دیگر برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود. بله، سفارت آلمان از زمان که این اتفاق حادث شده و اقتصاد جهان و آلمان با کمی مشکل مواجه گردید و برخی از مشاغل و بیزنس‌ها رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو رفتند؛ دیگر به تمامی درخواست‌های مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار پاسخی نداده و آن‌ها بررسی ننموده است.

البته شما می‌توانید با استفاده از برخی ترفندها نظیر اقدام برای کشور مجارستان و در نهایت اقدام از این کشور جهت ویزای جستجوی کار آلمان به این ویزا دست یافته، به آلمان بروید و به جستجوی کار بپردازید. توصیه می‌کنیم که حتما با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و بهترین پیشنهاد و روش را به دست آورید. عنوان روش های مهاجرت به کشور آلمان نیز مسیرهای قانونی خوبی را برای ورود به این کشور به شما عزیزان معرفی می‌نماید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ویزای جاب سیکر آلمان

ویزای جاب سیکر آلمان همان ویزای جستجوی کار این کشور است که در عنوان قبلی به آن اشاره کردیم و توضیحاتی مختصر را در رابطه با آن به شما عزیزان گفتیم. نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این است که اخذ این ویزا نیاز به ارائه مدارک و داشتن شرایطی خاص است که تمامی آن‌ها در مقاله مربوطه با جزئیات دقیق توضیح داده شده‌اند.

فقط این را نیز یادآوری کنیم که برای دریافت ویزای جاب سیکر داشتن مدرک دانشگاهی معتبر که مورد تایید سیستم آموزشی آلمان باشد؛ بسیار مهم است و تاثیر بسیار بالایی در رد یا اعطای این ویزا به متقاضیان دارد.

یقینا افرادی که مدارک دانشگاهی بالاتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص دکترا را ارائه می‌کنند از شانس بسیار بیش‌تری نسبت به افراد دارای مدرک کارشناسی برخوردار هستند. البته این بدین معنی نیست که اخذ ویزای جاب سیکر آلمان برای افراد بدون مدرک تحصیلی و مهاجرت کاری و کار در آلمان برای اینگونه افراد امکان پذیر نمی‌باشد.

اما این افراد نیز باید شرایطی خاص و مدارکی خاص را ارائه نمایند تا قادر به اخذ این مجوز و ویزا شوند. 

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

دریافت بلوکارت آلمان به این معنی است که نیروی کار متخصص می‌توانند با دریافت این کارت به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کاری داشته باشند. از اصلی‌ترین شرایط دریافت این کارت می‌توان به داشتن مدرک تحصیلی، رشته مورد پذیرش، پیشنهاد شغلی با میزان حقوق مشخص، تجربه کاری، بیمه سلامت و آدرس ثبت شده در آلمان اشاره کرد.

افرادی که به دنبال دریافت این کارت هستند، باید حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه تخصصی خود را به ثبت رسانده و در محدوده سنی لازم قرار گیرند. خوب است دقت داشته باشید که هر چه تخصص شما موردنیاز بیشتری در این کشور باشد، شانس دریافت ویزای بالاتری خواهید داشت و فرصت‌های شغلی با درآمد بالاتر پیش رویتان قرار می‌گیرد.

البته به دلیل پیچیدگی و مراحل متعددی که روند دریافت این کارت دارد، توصیه ما به شما عزیزان این است که سایر روش‌های ورود به این کشور را بررسی نمایید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه تر به هدف خود یعنی مهاجرت به آلمان برسید.

 

معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان

یقینا جهت مهاجرت به آلمان از طریق کار شما نیاز دارید تا در یک حرفه و بیزنس که به آن علاقه داشته و از تخصص کافی بهره‌مند هستید؛ استخدام شده و به کار مشغول شوید. کاریابی در آلمان برای اولین بار می‌تواند سخت و مشکل باشد که یقینا بهره‌مندی از تخصص افراد ماهر در این زمینه بسیار کمک حال شما می‌باشد.

روش‌های کاریابی در آلمان به شرایط مختلفی بستگی دارد و شما از طرق مختلفی می‌توانید شغل مناسب خود را بیابید. شما می‌توانید با ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود به شرکت‌ها، صنایع و کارفرمایانی که به تخصص و دانش شما نیاز داشته و یا در این زمینه فعال هستند، از آنان برای استخدام درخواست کنید.

همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود در آلمان بخواهید تا رزومه شما را به کارفرماهای مختلف ارائه کرده و برای شما به جستجوی کار باشند.

یکی دیگر از روش‌ها مراجعه به سایت‌های آنلاین کاریابی در آلمان و بررسی گزینه‌های موجود در آن ها می‌باشد. نکته‌ای که قابل توجه است اینکه اقدام از هر طریق نیاز به ارائه یک رزومه تحصیلی و کاری قوی و مناسب دارد تا کارفرما را ترغیب به استخدام و استفاده از دانش و تخصص شما نماید.

کار در آلمان برای ایرانیان

مهاجرت کاری به آلمان یکی از روش‌های مورد علاقه مردم کشورمان است؛ اما شاید سوال باشد که بهترین روش جهت جستجوی کار در آلمان برای ایرانیان چه روشی است؟! تمام روش‌هایی که در بالا گفتیم به خصوص ارسال رزومه به کارفرماهای مرتبط در آلمان و بررسی سایت‌های جستجوی شغل در آلمان از بهترین روش‌های جهت یافتن شغل مناسب در این کشور است.

اما روشی که می‌تواند بسیار از زحمات و اتلاف وقت هموطنانمان جهت جتسجوی کار در آلمان بکاهد؛ مراجعه و سپردن این امر به موسسات معتبر مهاجرتی فعال در کشورمان است. این موسسات می‌توانند با استفاده از تجارب بسیار خود و همچنین عوامل و روابط خود در کشور آلمان فورا بهترین گزینه کاری را برای شما یافته و در صورت رضایت جهت استخدام و ادامه روند مهاجرت شما اقدام نمایند.

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای شهروندان ایرانی با توجه به شرایط کشور می‌باشد که در زمان و هزینه‌تان بسیار صرفه جویی کرده و فرصت‌های شغلی ایده‌آلی را پیش روی شما قرار می‌دهد. با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از تجربه بالای ما استفاده کرده و به یک شغل عالی با درآمدی بالا در این کشور برسید.

مطالب تهیه شده در مقالات زیر می تواند به عنوان یک فرد جویای کار در آلمان بسیار به شما کمک نماید ، پس مطالعه آنها را از دست ندهید.

بهترین شهر آلمان برای کار

در ادامه بررسی شرایط کار در آلمان باید بگوییم که این کشور یکی از بهترین و پر‌درخواست‌ترین مقاصد جهان برای کار از سوی مهاجران خارجی می‌باشد که دلیل اصلی آن وجود فرصت‌های شغلی بسیار، قوانین کاری مناسب، حقوق و درآمد کافی و غیره می‌باشد. با توجه به این موارد و اینکه المان کشوری فوق صنعتی می‌باشد؛ در تمامی شهرهای آن صنایع فروانی از کوچک تا بزرگ وجود داشته و در حال فعالیت هستند.

به همین خاطر شما در هرکجای این کشور اگر دارای تخصص و دانشی کافی و مناسب باشید، به راحتی می‌توانید شغلی درخور و با درآمدی مناسب را به دست آورید. البته باید درنظر داشته باشید که معمولا هر منطقه یا شهر آلمان نیز مانند سایر نقاط جهان در یک حیطه یا زمینه شغلی قوی‌تر و فرصت‌های مرتبط با یک زمینه فعالیت در آن منطقه بیش تر است.

بهترین شهر آلمان برای کار

به همین خاطر شناخت کافی پیدا کردن از مناطق مختلف و صنایع و مشاغلی که در هر منطقه بیشتر وجود داشته و فعالیت دارند؛ بسیار مهم است. مقاله بهترین شهرهای آلمان برای کار این جزئیات را دقیق به شما ارائه می‌دهد؛ مطالعه آن را فراموش نکنید.

اما در این بین بازهم باید بگوییم که بهترین شهر آلمان برای کار را می توان شهرهای برلین، مونیخ، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، هامبورک و اشتوتگارت معرفی کرد که صنایع مهم و بزرگ کشور در این مناطق قرار گرفته و مشغول فعالیت هستند.

کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان به طور کلی به مشاغل غیر قانونی اتلاق می‌شوند که هیچ گونه کمکی به سازمان تامین اجتماعی این کشور نمی‌رساند و مالیاتی از آن‌ها به دولت پرداخت نمی‌شود. انجام یا اشتغال در مشاغل سیاه یک فعالیت غیر قانونی در آلمان شناخته می‌شود و با توجه به نوع شغل و شرایط فرد مجازات‌های متفاوتی از جریمه تا حبس بلند مدت را برای فرد به وجود می‌آورد.

متاسفانه بسیاری از مهاجران و پناهندگانی که جهت مهاجرت کاری و کار در آلمان به این کشور نقل مکان کرده‌اند؛ به دلیل نداشتن اطلاعات ناکافی و شاید فشار مالی وارد به آن ها، به اینگونه مشاغل وارد شده و مشغول به کار می‌شوند. همچنین مشاهده شده که برخی از افرادی که در این کار مشغول بوده‌اند پس از دستگیری کاملا از غیر قانونی و سیاه بودن آن مطلع بوده‌اند؛ اما این دیگر دلیلی موجه نبوده و دستگاه قضایی آلمان آن را نمی‌پذیرد.

پیش از شروع به کار در این کشور حتما از طریق مراجع قانونی از قانونی بودن شغل خود اطمینان حاصل کرده و پس از آن مشغول به کار شوید. دقت داشته باشید که معمولا مجازاتی که برای پناهندگان و مهاجران به دلیل فعالیت در مشاغل و کار سیاه در نظر گرفته می‌شود؛ بیش‌تر و شدیدتر از شهروندان این کشور است. مقاله کار سیاه در آلمان را مطالعه کرده تا با آسیب‌ها، مضرات و مجازات‌های اشتغال در این مشاغل در آلمان کاملا آشنا شوید.

جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان

یکی از روش‌های مهاجرت کاری به آلمان اخذ دعوت به کار یا جاب آفر آلمان می‌باشد که به نوعی مناسب‌ترین روش برای مهاجرت کاری به این کشور است. جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از آلمان بدین صورت است که کارفرمایی آلمانی شما را به استخدام خود در آورده و با ارسال قرارداد کاری یا دعوتنامه امکان نقل مکان و مهاجرت به این کشور و اشتغال در شغل مربوطه را برایتان فراهم می‌آورد.

جاب آفر آلمان در حقیقت دعوت نامه‌ای رسمی از سمت یک سازمان یا کارفرمای آلمانی به یک کارمند می‌باشد، خواه او برای کار درخواست کرده باشد یا خیر. در این صورت کارفرما با ارسال دعوت نامه اعلام می‌کند که برای انجام حرفه‌ای به تخصص شما نیاز دارد و در صورت موافقت شما و بستن قرارداد کاری می‌توانید ویزای کار این کشور را به دست آورید.

دست پیدا کردن به این فرصت معمولا شامل حال کسانی می‌شود که دارای تخصص یا دانشی بالا و خاص بوده به طوری که کارفرمای آلمانی را ترغیب به جذب خود می‌نمایند؛ اطلاع از شرایط جاب آفر آلمان می‌تواند بر موفقیت شما در دستیابی به این هدف بسیار تاثیر گذار باشد؛ پس مطالعه مطلب ویزای جاب آفر آلمان را در سایت ما فراموش نکنید که اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با ین موضوع به شما منتقل می‌نماید.

مصاحبه کاری در آلمان

امروزه مصاحبه کاری در آلمان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پذیرش و استخدام متقاضیان کار در مشاغل مختلف در این کشور است که معمولا در مرحله آخر و پیش از تایید نهایی از متقاضیان به عمل آورده می‌شود. مصاحبه کاری به نوعی میزان دانش یا تخصص شما در زمینه فعالیت‌تان را به چالش می‌کشد و شما را مورد سنجش قرار می‌دهد.

همچنین یکی دیگر از دلایل مصاحبه در روند مهاجرت کاری و کار در آلمان سنجش میزان تسلط و فهم و صحبت شما به زبان آلمانی توسط کارفرما می‌باشد؛ پس یقینا هرچه بهتر بتوانید زبان آلمانی را درک و به آن صحبت کنید، تاثیر بیش‌تری بر کارفرما خواهید گذاشت.

البته فراموش نکنید که مصاحبه به دلیل بررسی صحت و درستی رزومه ای است که شما از سوابق، دانش و تخصص خود به کارفرما ارئه کرده اید؛ پس نیازی نیست که یادآوری کنیم به هیچ عنوان مطلب یا تخصصی اضافه یا به دروغ را در رزومه خود بیان نکنید.

چون هرگونه دروغ یا اطلاعاتی اشتباه که در رزومه بیان نمایید و کارفرما به آن پی ببرد؛ یقینا پذیرش و استخدام شما را کسنل خواهد کرد. همچنین همیشه در مصاحبه کاری در آلمان با اعتماد به نفس حاضر شوید و سعی داشته باشید تا تمامی توانایی و تخصص‌های خود را یادآوری و به زبان آورید. ضمنا ذکر این موضوع که شما برای پیشرفت بیش تر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استخدام کارگر ساده در آلمان

یقینا بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که آیا امکان استخدام کارگر ساده در آلمان وجود دارد یا خیر؟ در این جا باید بگوییم همانطور که متوجه شده‌اید؛ آلمان یک کشور بسیار صنعتی و رو به پیشرفت می‌باشد که همواره در تلاش برای جذب بهترین افراد به کشور است که بتوانند به پیشرفت و ترقی کشور کمک کنند.

به همین خاطر می‌توان به جرات گفت که داشتن کمترین تخصص و دانش نیز می‌تواند شما را یک قدم به جلو برده و شانس پذیرش و استخدام در مشاغل مختلف در این کشور را بالاتر ببرد.

پس اگر قصد دارید که به عنوان یک کارگر ساده نیز به این کشور مهاجرت کنید؛ سعی کرده تا بتوانید از تخصص‌های خود نهایت بهره را برده و یا برخی از آنان را تا حد ممکن تقویت نموده تا از طریق آنان موفق به یافتن شغل و اخذ ویزا گردید.

استخدام کارگر ساده در آلمان

البته اما این بدین معنی نیست که کارگران قادر به مهاجرت به این کشور نیستند، ولی برای این فرصت متقاضیان بسیار زیاد بوده و رقابت بسیار بالایی در میان آنان وجود دارد و داشتن کمترین تخصص یا ویژگی می‌تواند باعث کسب امتیازی بالاتر و حذف فرد دیگر گردد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط را مطالعه نمایید تا در صورت امکان از این طریق به این کشور مهاجرت نمایید تا هم دانش و تخصصی فراگرفته و هم شانس خود را بسیار افزایش دهید.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

خوشبختانه باید بگوییم که امکان کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی برای متقاضیانی که مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند نیز وجود دارد؛ اما دقت کنید که متقاضیان بدون مدرک دانشگاهی همواره بیش تر از افراد با مدارک دانشگاهی هستند و این موضوع رقابت را میان آنان سخت‌تر می‌کند.

افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند، باید با ارائه شرایط و تخصص‌هایی خاص این ضعف عدم مدرک را پوشانده و با توجه به این قدرت و تخصص خود مجاز به مهاجرت کاری به این کشور شوند. 

سالانه سفارت آلمان در میان مشاغل مورد نیاز خود، لیست مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی را هم اعلام می‌نماید که البته بازهم باید بگوییم این مشاغل نیز از متقاضیان بسیار بیش‌تری نسبت به مشاغل نیازمند به مدرک تحصیلی برخوردار است و رقابت در آن ها سخت‌تر می‌باشد.

دقت کنید که این مشاغل شاید نیاز به مدرک تحصیلی نداشته باشند؛ ولی متقاضی باید دارای تخصص در یک یا چند حرفه باشد و بتواند از طریق مدرک تخصص خود را ثابت کند.

حال در اینجا هرچه فرد دارای تخصص‌های بیشتر، تجربه کاری بلند مدت تر و در نزد کارفرمایان معتبرتر باشد؛ یقینا شانس بالاتری را برای استخدام به دست خواهد آورد. درنهایت پس از 5 سال کار و زندگی در آلمان می‌توان اقامت دائم و پس از 8 سال کار و زندگی می‌تواند تابعیت آلمان را به دست آورد.

مشاغل موردنیاز و پر درآمد در آلمان

آلمان به عنوان قلب صنعتی اروپا، کشور فرصت‌ها در مشاغل مختلف است که با داشتن کمی تخصص و تبحر می‌توان به درآمد چشمگیری رسید. صنایع مختلفی در این کشور به کار مشغول هستند که هر یک را می‌توان گزینه خوبی برای یافتن فرصت شغلی مناسب دانست.

میزان ورود مهاجرین در زمینه‌های متعدد بیان می‌کند که اغلب مشاغل با تخصص در آلمان موردنیاز هستند و شما می‌توانید با ارسال درخواست خود برای کارفرمایان به فرصت‌های ایده‌آلی برسید.

ثبات اقتصادی به همراه درآمد بالا موجب می‌شود تا افراد از سایر کشورهای دنیا به دنبال دریافت ویزای کاری این کشور باشند که تصمیمی کاملا عاقلانه است. گرچه سطح درآمد در این کشور به صورت کلی از بهترین‌ها در اروپا است، اما برخی از شغل های پردرآمد و موردنیاز در آلمان هستند:

  • پزشکی و کادر درمان
  • خلبان
  • مدیریت فروش
  • وکالت
  • هیئت علمی دانشگاه
  • مدیریت ارشد مالی
  • قاضی
  • مذیریت بازاریابی
  • مدیریت بانکی
  • مهندسی

مهاجرت کادر درمان به آلمان

حمایت کم نظیر کشور آلمان از کادر درمان محیط کاری دلچسبی را برای این قشر فراهم نموده و موجب شده تا افراد فعال در زمینه‌های مختلف این حوزه تمایل به کار در این کشور یابند. مهاجرت کادر درمان به آلمان اصلا کار سختی نبوده و با داشتن شرایط می‌توانید به خوبی اقدام نموده و به موفقیت برسید. کمبود کادر پزشکی در آلمان در شغل پرستاری به شت حس شده و این کشور همواره به دنبال جذب افراد با این مدرک این رشته تحصیلی می‌باشد.

برای مهاجرت به این شیوه ابتدا شما باید با یک کارفرما قرارداد کاری امضا نموده و ویزای کار دریافت نمایید که اغلب به عنوان بهترین و سریع‌ترین مسیر شناخته می‌شود. اما باید دو نکته را مدنظر قرار دهید که داشتن تسلط به زبان آلمانی و یافتن فردی که شما را به عنوان نیروی خود جذب نماید، آسان نبوده و مهارت خاص خود را می‌طلبد.

در این شیوه شما تنها پس از یک دوره کوتاه کارآموزی فورا به کار مشغول شده و از همان ماه‌های نخست درآمد خواهید داشت. با مشاورین ما تماس بگیرید تا بتوانید در زمانی کوتاه به بهترین فرصت‌های شغلی در کادر درمان آلمان دست یابید.

اجازه کار برای پناهنده ها در آلمان

در ابتدای این بخش لازم است به این موضوع اشاره کنیم که انجام پناهندگی به کشور آلمان از سوی کشورمان غیر قانونی شناخته می‌شود؛ یعنی حتی اگر موفق به انجام این کار شوید نیز برای بازگشت به کشورمان با مشکلات متعدد و محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهید شد که این در کنار دیگر خطرات و محدودیت‌های امر پناهندگی؛ این روش را به بدترین روش مهاجرت به المان بدل می‌کند.

اما در رابطه با اجازه کار برای پناهنده‌ها در آلمان نیز لازم است بدانید که این امر با محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های شدیدی مواجه است. بدین صورت که افراد متقاضی پناهندگی تا پیش از اخذ تاییدیه پناهندگی خود اجازه فعالیت در فرصت‌های شغلی بسیار محدود با درآمدهای بسیار پایینی را دارند و شرایط کار در آلمان برای آنان بسیار پیچیده و سخت است. این موضوع در کنار نیاز به درآمد و مخارج بالای خارج از کشور اکثر پناهندگان را با مشکلاتی بزرگ مواجه می‌سازد.

طوری که اکثر آنان مجبور به انجام غیر قانونی مشاغل سیاه یا انجام مشاغل سنگین با مزدهای پایین می‌شوند؛ این‌ها همگی در کنار احتمال پایین و کم قبول پناهندگی قرار می‌گیرد و این روش را بسیار نا مناسب می‌نماید. 

شرایط ویزای کار آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان

در ادامه بررسی شرایط کار در آلمان شما باید مجموعه ای از مدارک و شرایط خاص را برای کارفرمای خود در این کشور تهیه و فراهم آورید تا او استعداد و تخصص شما را مناسب ببیند. همچنین باید برخی مدارک و شرایط را نیز برای سفارت آلمان تهیه نمایید تا ویزای کار شما در این کشور صادر گردد. به طور مثال هرچه سن شما برای درخواست ویزای کار پائین‌تر باشد بهتر است. به طور معمول حداقل سن باید 18 و حداکثر آن 40 سال می‌باشد. یا همچنین ارائه تجربه و سابقه کار و داشتن مدرک زبان المانی یا تسلط به این زبان، می‌تواند شانس صدور ویزای شما را بسیار افزایش دهد.ضمن اینکه در حال حاضر ویزای جاب آفر بهترین گزینه دستیابی به مهاجرت کاری به آلمان است، دقت کنید که برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا جهت صدور ویزا باید کارفرمای حداقل 3 ماه شغل مربوطه را در آلمان و 3 ماه نیز جداگانه در سطح اتحادیه اروپا آگهی نماید و در صورت نبودن شخص مناسب قادر به استخدام از خارج از اتحادیه اروپا می‌باشد.

از شما عزیزان خواهشمندیم که قبل از هراقدام و ارسال مدارک برای سفارت حتما از طریق مکاتبه با آنان و یا تماس با کارشناسان آی مهاجرتی به طور دقیق و با جزئیات از شرایط ویزای کاری آلمان مطلع شوید تا در ادامه روند کار با مشکل مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری به آلمان

دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مراحل جهت دسترسی به مهاجرت کاری و کار در آلمان؛ ارسال صحیح مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری به آلمان به سفارت این کشور است. شما باید به صورت آنلاین مدارک خود را ارسال نموده و زمان معین جهت حضور در سفارت و مصاحبه را دریافت نمایید. در نهایت با حضور در سفارت این کشور و ارائه مدارک خود؛ مصاحبه را به انجام رسانده و منتظر جواب ویزای خود شوید.

همواره از آخرین تغییرات در مدارک؛ اطلاعات لازم را از طریق سفارت یا کارگزاری به دست آورید تا با ارسال اشتباه یا ناقص مواجه نشوید؛ در حال حاضر و در ابتدای سال 2023 مدارک لازم جهت مهاجرت کاری و کار در آلمان بدین شرح می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • دو قطعه عکس جدید با شرایط لازم
  • مدارک تحصیلی و سوابق کار ( رزومه به طور کامل)
  • مدارک سجلی مانند شناسنامه و کارت ملی با ترجمه کامل
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • ارائه دعوتنامه از سوی کارفرما یا قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی به همراه جزئیات دقیق آن شامل : حقوق، بیمه و غیره

هزینه مهاجرت از طریق کار به آلمان

در ادامه بررسی شرایط کار در آلمان لازم است یادآوری کنیم که امر مهاجرت حال به هر طریق و روش نیاز به پرداخت هزینه‌هایی دارد که در هر روش مهاجرتی متفاوت است. خوشبختانه مهاجرت کاری به آلمان را می‌توان ارزان‌ترین روش مهاجرت و نقل مکان به این کشور معرفی کرد؛ البته برخی از این هزینه‌ها مربوط به سفارت و ویزا و برخی مربوط به سایر اقدامات مهاجرتی می‌باشد.

در ادامه برخی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه مهاجرت از طریق کار به آلمان را مشاهده می‌نمایید:

لازم به یادآوری است که باتوجه به شرایط هر فرد ممکن است که نیاز به انجام موارد اداری بیش‌تر و در نتیجه هزینه‌هایی اضافه تر نیز باشد که باید به آن توجه داشته باشید.

اقدام مورد نیاز هزینه مربوطه
ترجمه مدارک تحصیلی، کاری، هویتی و غیره 3 تا 10 میلیون تومان
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه حداکثر 1 میلیون تومان
هزینه تائید مدرک تحصیلی و شناسنامه در سفارت آلمان 80 یورو
تمکن مالی حداقل 10322 یورو
هزینه بلیت هواپیما یکطرفه حداقل 450 یورو

این مطلب با تلاش کارشناسان آی مهاجرتی جهت بررسی شرایط کار در آلمان برای شما عزیزان تهیه و جمع‌آوری شده است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت مشاوره با توجه به شرایط و مدارک خود با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران یا دفتر شیراز واقع در معالی آباد در تماس باشید.

سوالات پرتکرار صفر تا صد شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

چنانچه به دنبال دریافت اطلاعات کوتاه و کامل در رابطه با شرایط کار در آلمان هستید، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه، پرسش خود را با مشاورین ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید تا به صحیح‌ترین جواب ممکن برسید.

بله در صورت اخذ ویزای کار و شروع به کار در این کشور، پس از 5 سال می توانید اقامت دائم و پس از 8 سال می توانید تابعیت المان را اخذ نمایید.

در حال حاضر حداقل حقوق به ازای هر ساعت کار 10.45 یورو در نظر گرفته شده است؛ که در بیش تر ایالات بیش از این مقدار پرداخت می شود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ درخواستی از سوی شهروندان ایرانی برای اخذ این ویزا مورد بررسی قرار نمی گیرد و باید از طریق کشور ثالث و کشوری مانند مجارستان برای این کار اقدام کرد.

در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 66 سال می باشد و تا سال 2031 به 67 سال افزایش می یابد.

بله سالانه سفارت المان مشاغلی که بدون مدرک تحصیلی نیاز به نیروی کار در این کشور دارد را اعلام می نماید.

رسیدن به ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را زبان کلاینت های ما بشنوید:

2 دیدگاه در “صفر تا صد شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

  1. مجله مهاجرت گفت:

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد مهاجرت به آلمان از طریق کار میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. imohajerati گفت:

      با سلام و درود
      در حال حاضر کشور آلمان در زمینه‌ی رشته های فنی مهندسی و کادر درمان نیروی کار می‌پذیرد.
      در صورتی که لیسانس این رشته ها و سابقه کار مرتبط داشته باشید میتوانید برای ویزای کاری آلمان اقدام کنید
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه