بررسی شرایط و مراحل دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا 2024

یکی از ویزاهای خاص کشور کانادا که دستیابی به آن سخت بوده و احتمال موفقیت و دستیابی به آن کمتر از یک چهارم خواهد بود، ویزای بشر دوستانه این کشور است که گرچه شباهت زیادی به پناهندگی کانادا دارد، اما کاملا جداگانه بوده و هیچ‌گونه ربطی به یکدیگر ندارند.

دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا نیازمند اثبات شرایط و مدارکی است که نشان دهد زندگی شما در کشورتان در معرض خطر قرار دارد.

بررسی شرایط و مراحل دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشردوستانه کانادا شرایط آسانی نداشته و شانس بسیار کمی دارد، زیرا باید ثابت کنید که در کشور خود امنیت جانی ندارید.

فهرست مطالب

ویزای بشر دوستانه کانادا یا همان (H&C) ویزایی است که از سوی برخی کشورها نظیر کانادا به افرادی اعطا می‌شود که زندگی آنان به دلایل سیاسی از سوی دولت کشورشان و یا به خاطر شرایط جنگی در خطر بوده و یا مورد آزار و اذیتی قرار گرفته گرفته‌اند که شرایط زندگی را برای آنان بسیار سخت و ناممکن کرده و موجب شده که خواهان مهاجرت و زندگی در نقطه‌ای دیگر از جهان باشند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که خواهان اقدام از طریق ویزای بشر دوستانه کانادا برای مهاجرت به این کشور می‎باشید، باید حتما شرایط و ضوابط دستیابی به این نوع ویزا را بشناسید و همچنین با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید تا کاملا آگاهانه و روشن تصمیم گیری کنید. پیشنهاد می کنیم حتما شرایط دریافت ویزای کانادا 2024 را مورد مطالعه قرار دهید و سایر روش‌های اخذ ویزای این کشور را نیز بشناسید.

ویزای بشر دوستانه کانادا چیست؟

ویزای بشر دوستانه کانادا (H&C) شامل حال افراد خاصی خواهد شد و همه متقاضیان واجد دستیابی به این ویزا نیستند. این ویزا از نگاهی بشر دوستانه برای افرادی در نظر گرفته شده که در کشور خود به دلایل جنگ یا قحطی و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن از سوی دولت کشورشان قادر به ادامه زندگی در کشور خود نیستند و ممکن است در صورت ادامه جان آنان تهدید شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی شرایط و مراحل دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا

دقت داشته باشید که این ویزا را با پناهندگی به کشور کانادا اشتباه نگیرید؛ با دریافت این ویزا به شما اجازه داده خواهد شد تا در مدت رسیدگی به درخواست مهاجرتتان به این کشور بتوانید در کانادا اقامت داشته باشید. در صورتی که تقاضای دریافت ویزایتان رد شود، می‌توانید به به دادگاه فدرال این کشور درخواست دهید تا از طریق فرجام خواهی به درخواست شما رسیدگی شود.

دقت داشته باشید که ویزای بشر دوستانه یک روش مهاجرتی یا دریافت ویزا تلقی نمی‌شود بلکه یک مسیر با شرایطی خاص برای افرادی خاص است. دقت داشته باشید که برنامه ویزای بشر دوستانه کانادا فقط از داخل خاک این کشور قابل درخواست و رسیدگی است و مناسب افرادی است که شرایط اقامتی مشخصی ندارند.

ویزای بشر دوستانه کانادا شامل چه کسانی می‌شود؟

همان‌طورکه اشاره کردیم برای دریافت ویزای بشردوستانه کانادا نیاز است تا اثبات کنید واجد دریافت این نوع از ویزا هستید. اگر حداقل در یکی از دسته‌های زیر جای بگیرید، می‌توانید برای دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا درخواست نموده و ممکن است که این ویزا شامل حال شما شود:

  • بتوانید اثبات کنید که در کشورتان تحت آزار و اذیت‌های شدیدی قرار گرفته‌اید.
  • در کشوری ساکن هستید که درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی یا خارجی را تجربه می‌‎کند.
  • در کشورتان به دلایل سیاسی از سوی دولت در معرض خطر جانی قرار دارید.
  • به دلایلی موجه در کشورتان تهدید شده باشید و جان شما در خطر بالایی باشد.
  • در کشورتان به دلایل مذهبی، سیاسی، جنسی، نژادی و ملیتی مورد تبعیض و یا آزار و اذیت قرار گرفته باشید.

در ضمن باید خاطر نشان کنیم که درخواست این ویزا برای متقاضیان با پرداخت هزینه همراه است، هزینه‌ای که برای افراد بزرگسال و بالای 18 سال 550 دلار و برای فرزندان و کودکان 150 دلار به ازای هر نفر می‌باشد.

در بخش پیش افرادی که قادر به دریافت ویزای بشر دوستانه هستند را شناختیم، اما در مقابل چه افرادی نمی‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند؟! افرادی که در یکی از دست‌های زیر قرار بگیرند قادر به دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا نیستند:

  • شخصی که قبلا در کانادا درخواست پناهندگی نموده و درخواست وی در حال بررسی است.
  • افرادی که مقیم موقت کشور کانادا هستند.
  • افرادی که ورود آنان به کانادا منع شده است.
  • افراد بیماری که نیاز به درمان فوری در کشور خود دارند.
  • افرادی که در خارج از کشور کانادا اقامت دارند.

چه کسانی قادر به دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا نیستند؟

نگاهی بر روش‌های مهاجرتی و چالش‌های پیش رو

بررسی و شناخت روش‌های مهاجرتی با چالش‌هایی که هر یک به همراه دارد، به شما کمک می‌کند تا مهاجرتی موفق را برای خود رقم بزنید.

کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این عنوان به آن پرداخته است و در صورتی که به دنبال بررسی هر یک به صورت تخصصی هستید، حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم و عوامل موثر بر دریافت ویزای بشر دوستانه

مدارک لازم و عوامل موثر بر دریافت ویزای بشر دوستانه

جهت دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا نیاز است که ابتدا شخص در کانادا حضور داشته باشد و پس از آن درخواست ویزای خود را به مقامات ارائه کند. در کنار این درخواست باید مدارک هویتی خود نظیر شناسنامه را نیز ارائه دهید. اما مهم‌ترین مورد این است که شما بتوانید مدارکی دال بر نامناسب بودن شرایطتان و در خطر بودن جانتان در کشورتان را ارائه کنید. از عواملی که می‌تواند شانس شما برای دریافت این ویزا را بالا ببرد، قوی بودن زبان انگلیسی یا فرانسوی شما است و این‌که شما توانسته باشید مالیات خود را دقیق و کامل پرداخت کرده و هیچ‌گونه خدمات و یا کمک‌های مالی از دولت کانادا دریافت نکرده باشید. همچنین هرچه مدت زمان اقامت شما در کانادا بیش‌تر بوده باشد و اقوام و بستگانتان به خصوص بستگان درجه اول در کانادا حضور داشته باشند، شانس شما بش‌تر خواهد شد.

چه کشورهایی ویزای بشر دوستانه ارائه می‌کنند؟

کانادا تنها کشوری نیست که ویزای بشر دوستانه را برای مردم نیازمند به کمک و رنج کشیده در نظر گرفته است. کشورهای دیگر نظیر آلمان، استرالیا، فرانسه و انگلستان نیز ویزا بشر دوستانه را به افراد واجد شرایط اعطا می‌کنند اما شرایط و قوانین هریک متفاوت است و دستیابی به آن در این کشورها نیز سخت است.

کشور آلمان در مقایسه با سایر کشورها بیش‌ترین ویزای بشر دوستانه را متقاضیان اعطا کرده است، با این‌که بسیاری شرایط کمپ‌های پناهجویی این کشور را مناسب نمی‌دانند. در مقابل استرالیا را بهترین کشور برای دستیابی به این نوع ویزا می‌شناسند.

در زیر برخی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا را برای شما جمع‌آوری نموده ایم که با رعایت شرایط به راحتی دست‌یافتنی اند:

مراحل درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا

برای ارسال درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا هیچ روند پیچیده‌ای وجود ندارد. شما باید به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه نموده و فرم مربوط به (درخواست برای اقامت دائم در کانادا – موارد بشردوستانه و دلسوزانه) را به طور کامل و دقیق پر نموده و به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید.

در نهایت فرم تکمیل شده را به همراه مدارک لازم و مدارک دال بر اثبات ادعای خود را ارسال کنید. پس از رسیدگی به درخواست‌تان از طریق ایمیل نتیجه به شما اعلام شده و در صورت تایید از شما درخواست می‌شود تا برای انجام معاینات پزشکی و سایر مراحل اقدام کنید. مدت زمان رسیدگی به درخواست شما می‌تواند 18 تا 24 ماه به طول انجامد.

مراحل درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا

پیشنهاد می‌کنیم که حتما انواع سریع ترین راه‌های مهاجرت به کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و تمام مسیرهای قابل دسترس را بررسی کنید. اما چنان‌چه درباره ویزای بشردوستانه کانادا نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، تیم مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز آماده ارائه بهترین خدمات و مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار بررسی شرایط دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا

برخی از مهم‌ترین اطلاعات در رابطه با دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا را در پایان خوانده و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه، درست ترین اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.

بله شهروندان ایرانی نیز مانند سایر خارجی‌ها می‌توانند برای این امر اقدام نمایند.

بله برای درخواست این ویزا بزرگسالان 550 دلار و کودکان 150 دلار به ازای هر نفر باید پرداخت کنند.

خیر ویزای بشر دوستانه کاملا مجزا و متفوت است درخواست پناهندگی است.

این نوع ویزا به سختی صادر می‌شود و احتمال دستیابی به آن کمتر از 25 درصد خواهد بود.

2 دیدگاه در “بررسی شرایط و مراحل دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا 2024

  1. سلام خسته نباشید ویزای بشردوستانه کانادا میختم مدارک کارت نظامی اردوی ملی افغانستان دارم

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و درود
      در زمینه پناهندگی مشاوره و خدمات نداریم.
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه