شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا 2024 + هزینه و مدارک

می‌توان گفت ویزای توریستی کانادا یکی از در دسترس‌ترین ویزاهای این کشور است که البته دارای محدودیت های زیادی بوده و تنها با اجازه ورود به خاک این کشور نمی‌توانید امتیاز یا خدمات ویژه و خاصی را به دست آورید.

البته در صورتی که بتوانید کاری مناسب یافته و یا از دانشگاهی پذیرش بگیرید، با تغییر نوع ویزای خود در این کشور ماندگار خواهید شد.

 

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا 2024 + هزینه و مدارک

ویزای توریستی کانادا به شما فرصت می‌دهد تا با قدم گذاشتن در خاک این کشور بتوانید کاری مناسب یافته و یا با ثبت نام در یک دوره تحصیلی نوع ویزای خود را تغییر دهید.

فهرست مطالب

برای دریافت ویزای توریستی یا همان ویزای موقت کانادا باید مدارک و شرایط لازم برای دستیابی به آن را فراهم آورید که داشتن دعوت نامه یکی از آنهاست. دقت داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی این کشور به صورت نامحدود می‌توانید به تمامی شهرها و مناطق این کشور سفر کنید و از آن‌ها دیدن نمایید.

شما همچنین می‌توانید از طریق ویزای دانشجویی کانادا نیز اقدام نمایید که با کلیک بر روی این عنوان به جزئیات لازم برسید.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای تورریستی کشور کانادا به دو صورت به افراد اعطا می‌شود که بدین شرح هستند:

  • ویزای سینگل یا یک‌بار ورود: همان‌طورکه از نام آن مشخص است با این ویزا فقط یک‌بار اجازه ورود به خاک کانادا را دارید و پس از خارج شدن از این کشور اگر دوباره قصد بازگشت داشته باشید باید برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا 2024 + هزینه و مدارک
  • ویزای مولتیپل (مولتی) یا چند بار ورود: ویزای مولتی کانادا دارای مدت اعتباری تا 5 یا شاید 10 نیز می‌تواند باشد که البته باتوجه به اعتبار پاسپورت کشورمان برای ایرانیان حداکثر 5 ساله خواهد بود. طبق این ویزا در مدت 5 سال شما می‌توانید ب طور نامحدود به کانادا وارد و خارج شوید و در هر بار ورود نیز حداکثر 6 ماه می‌توانید اقامت داشته باشید.
  • سوپر ویزای کانادا: این نوع ویزا یک ویزای مولتی است که تا 10 سال اعتبار خواهد داشت و فقط برای والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ شهروندان و مقیمان دائم کانادا در دسترس است که با هر بار ورود اجازه اقامت حداکثر تا 5 سال را به آنان خواهد داد.

الزامات اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی ساده‌ترین نوع ویزای کشور کانادا است که در مقابل دیگر ویزاهای این کشور نیاز به شرایطی ساده‌تر داشته و پیچیدگی خاصی ندارد. اما بازم باید شرایطی را برای دریافت آن فراهم آورد و یا داشتن آن‌ها می‌تواند امتیاز مثبتی برای متقاضیان جهت دریافت این ویزا باشد. این شرایط بدین شرح هستند:

تمکن مالی: با این‌که تمکن مالی و گردش حساب برای دریافت ویزای توریستی اجباری نیست، اما می‌تواند یک امتیاز مثبت برای متقاضیان محسوب شود. ارائه گردش حساب به نوعی اثبات اشتغال شما و سالم و واقعی بودن تمکن مالی‌تان محسوب خواهد شد. معمولا لازم است که گردش حساب 6 ماه آخر را به سفارت ارائه کنید.

سابقه سفر: سابقه سفر یا تراول هیستوری نیز یکی دیگر از مواردی است که ارائه آن اجباری نیست، اما می‌تواند بسیار در صدور ویزای شما تاثیرگذار باشد. هرچه شما در پاسپورتتان سابقه سفر به کشورهای اروپا به خصوص حوزه شنگن و دیگرکشورها نظیر استرالیا، چین، ژاپن، سنگاپور و غیره را داشته باشید، به سفارت کانادا نشان خواهید داد که یک توریست و گردشگر واقعی هستید. 

توصیه می‌کنیم از پاسپورت سفید و بدون سایقه سفر برای درخواست ویزای توریستی کانادا استفاده نکنید.

مدارک اثبات وابستگی به ایران: برای صدور ویزای توریستی کانادا باید به افسر سفارت اثبات کنید که در کشورمان وابستگی‌های مهمی دارید که بازگشت شما را به ایران قطعی می‌کند. پس هرگونه وابستگی شغلی، خانوادگی، مالی و اجتماعی که در کشورمان دارید را به سفارت ارائه کنید.

برای مثال: حضور پدر مادر و فرزندان در ایران و یا اشتغال و یا داشتن شرکت و سرمایه‌گذاری در کشورمان، عضویت در انجمن‌های مطرح و یا سابقه بیمه به مدت بالا و غیره می‌تواند دلایل مناسبی برای اثبات وابستگی شما به کشورمان باشد.

ارائه دعوت‌نامه: ارائه دعوت‌نامه نیز از جمله مواردی است که اجباری برای ارائه آن وجود ندارد اما اگر بتوانید دعوت‌نامه‌ای از بستگان، فرزندان و یا یکی از افراد خانواده‌تان به مامور سفارت ارائه نمایید، می‌تواند نشان دهنده هدف اصلی شما از سفر به کشور کانادا باشد و برنامه سفری‌تان بهتر و واضح‌تر برای آنان مشخص شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

اما ارائه این شرایط نیازمند ارائه مدارکی است که بر اساس آن مامور سفارت بتواند وضعیت و صلاحیت شما را برای دریافت ویزای کشور کانادا مشخص نماید. دقت داشته باشید که طبق شرایط متفاوت هر متقاضی ممکن است که در ارائه مدارک افراد تفاوت‌هایی دیده شود، به همین خاطر همواره به طور دقیق طبق شرایط خودتان مدارک لازم برای ارائه به سفارت را بررسی کنید. اما می‌توان گفت که مدارک زیر باید توسط تمامی متقاضیان به سفارت ارائه شود:

  • گذرنامه معتبر فعلی با حداقل 1 سال اعتبار
  • گذرنامه‌های پیشین برای ارائه سوابق سفری (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و غیره
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدارک شغلی (مانند گواهی اشتغال، فیش حقوقی، مدارک تاسیس شرکت و غیره)
  • مدارک مربوط به تمکن مالی یا همان گردش حساب
  • بیمه مسافرتی معتبر (حداقل تا سقف 30 هزار یورو و مدت آن بیش از مدت سفر باشد)
  • بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • دعوت‌نامه
  • ارائه هرگونه گواهی اثبات وابستگی به کشورتان
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه دریافت ویزای توریستی کانادا

یقینا امر مهاجرت و یا سفر به خارج از کشور نیازمند پرداخت هزینه‌ها و مخارجی است که باتوجه به شرایط متقاضیان و کشور مقصد تعیین خواهد شد. اما برخی از هزینه‌ها برای تمامی مسافرین به کانادا که قصد تفریح و گردش در این کشور را دارند واضح و الزامی است که در ادامه آن‌ها را برای شما مثال خواهیم زد:

نوع هزینه

مبلغ

هزینه بررسی پرونده توسط سفارت 100 دلار برای هر نفر 500 دلار برای خانواده 5 نفره به بالا
هزینه بلیت هواپیما (رفت و برگشت) 2500 تا 3700 دلار
هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری 85 دلار برای هر نفر 170 دلار برای 2 نفر بیش‌تر
هزینه محل اقامت ماهانه از 1500 تا 4 هزار دلار
هزینه ترجمه مدارک از 1 میلیون تا 3 میلیون تومان
هزینه بیمه درمانی معمولا روزانه 5 دلار
هزینه سفر به کشور همسایه برای مراحل انگشت نگاری 15 تا 30 میلیون تومان

وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش پیش رو

دریافت ویزای توریستی کانادا را نمی‌توان از روش‌های مستقیم مهاجرت به کانادا دانست و شما باید پس از ورود به خاک این کشور برای دریافت اقامت نوع ویزای خود را تغییر دهید.

روش‌های مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما بهترین آنها را به شما معرفی نموده و می توانید با درنظر گرفتن شرایط خود، بهترین مسیر را انتخاب نمایید.

مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

در ابتدا باید توجه باشید که سفارت کانادا در کشورمان سفارت یا کارگزاری ندارد و این دریافت ویزای این کشور را برای شهروندان ایرانی با کمی چالش و هزینه بیش‌تری مواجه ساخته است. به طورکل برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در مرحله اول باید به طور کامل و دقیق مدارک لازم برای دریافت ویزا را تهیه و جمع آوری کنید.
  • سپس باید به سایت اداره مهاجرت کانادا IRCC مراجعه کرده و یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید. پس از ساخت حساب کاربری باید درخواست ویزای توریستی این کشور را تکمیل نموده و به همراه مدارک لازم در آن بارگزاری نمایید.
  • در مرحله آخر پس از بارگزاری مدارک از شما خواسته می‌شود تا هزینه رسیدگی به درخواست و همچنین مراحل انگشت‌نگاری را به وسیله یک کارت بین‌المللی پرداخت کنید. با پرداخت هزینه لازم مراحل ثبت درخواست پایان خواهد پذیرفت و می‌توانید زمان لازم برای انجام مراحل انگشت نگاری را دریافت کنید.
  • پس از اتمام مراحل ثبت‌نام حداکثر تا مدت 72 ساعت نامه‌ای از سمت سفارت کانادا برای شما ارسال خواهد شد که از زمان دریافت این نامه حداکثر به مدت 30 روز زمان خواهید داشت تا برای انجام مراحل انگشت نگاری خود به یکی از دفاتر کارگزاری کانادا VAC در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کرده و امورات بیومتریک خود را به انجام برسانید.
  • در صورتی که نتیجه صدور ویزا برای شما تایید شود باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر VAC ارسال کنید تا برچسب و مهر ویزا برای شما در آن ثبت شود.

برای مقایسه شرایط کار و کاریابی در سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید

تمدید ویزای توریستی کانادا

بسیاری از افراد با این سوال مواجه هستند که آیا امکان تمدید ویزای توریستی کانادا وجود دارد؟ باید بگوییم که بله امکان تمدید ویزای توریستی کانادا وجود دارد، اما برای آن نیاز به ارائه دلایلی موجه خواهید داشت که به نوعی شما را نیازمند به حضور بیش‌تر در این کشور می‌کند. البته برای تمدید باید حتما 1 ماه پیش از اتمام مهلت ویزایتان برای آن درخواست نمایید.

ریجکت شدن درخواست ویزای توریستی کانادا

یقینا تاکنون شنیده‌اید که درخواست ویزای برخی از متقاضیان ریجکت شده و با سفر آنان به کشور کانادا موافقت نشده است. دلایل مختلفی و بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث ریجکتی درخواست ویزای توریستی متقاضیان شود. طی این سالیان تجربه ما مهم‌ترین دلایلی که باعث این امر شده‌ند شامل موارد زیر می‌شود:

  • وجود سوءپیشینه
  • عدم سلامت جسمانی متقاضی
  • قانع نشدن افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشورش
  • ارائه نکردن هدف مشخص و واضح از سفر به کانادا
  • هرگونه ایراد، نقص یا تناقض در مدارک ارائه شده
  • تمکن مالی ناکافی از سوی متقاضی
  • نداشتن سابقه سفر به سایر کشورها
  • عدم تمکن مالی لازم از سوی فرد دعوت کننده یا اسپانسر کننده
  • عدم ارائه مدارک محکم دال بر بازگشت به کشور مبدا
  • شرایط شغلی ناپایدار و مبهم متقاضی در کشور مبدا

دقت داشته باشید که در صورت رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا، افراد می‌توانند دوباره برای دریافت ویزای خود اقدام کنند. اما آن‌چه در این بین دارای اهمیت است این‌که شما باید حتما نواقصی که باعث رد شدن درخواستتان شده است را رفع نموده و سپس درخواست خود را ثبت نمایید، وگرنه بازهم با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

اجازه کار و تحصیل با ویزای توریستی کانادا

بسیاری از افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارند با تصور این‌که پس از ورود به این کشور بتوانند برای تحصیل و یا کار در آن‌جا اقدام نمایند نسبت به دریافت این ویزا اقدام می‌کنند. 

باید دقت کنید که شما با دریافت ویزای توریستی و سفر به کانادا می‌توانید در این کشور به جستجوی کار بوده و یا به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آن باشید.

اما باید دقت کنید که با این ویزا نمی‌توانید به کار و یا تحصیل مشغول شوید. بلکه اگر بتوانید شغلی مناسب بیابید باید برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کرده و حتی اگر بتوانید از دانشگاهی پذیرش بگیرید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. تحصیل و یا کار در کشور کانادا با ویزای توریستی این کشور ممنوع و غیر قانونی است.

اجازه کار و تحصیل با ویزای توریستی کانادا

چنان‌چه برای درخواست ویزای توریستی کانادا نیاز به مشورت و راهنمایی دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. همچنین پیشنهاد می کنیم که شرایط مهاجرت کاری و ویزا کار در کانادا نیز در مقاله مربوطه مورد بررسی و مطالعه قرار دهید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

سوالات پرتکرار شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

رسیدن به ویزای توریستی کانادا برای هر فرد شرایط خاص خود را دارد اما قوانین مهمی که در رابطه با تمامی افراد لحاظ می‌شود، در سوالات متداول آورده شده و کارشناسان ما در بخش دیدگاه پاسخگوی تمامی پرسش‌هایتان هستند.

بله شهروندان ایرانی بدون هیچ محدودیت خاصی می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی کشور کانادا اقدام کنند.

خیر دارندگان ویزای توریستی کانادا نمی‌توانند در این کشور به کار مشغول شوند و برای آن باید درخواست ویزای کار کانادا را دهند.

اعتبار ویزای توریستی کانادا 10 سال بوده و با یکبار ورود می‌توانی حداکثر 6 ماه در این کشور اقامت گزینید.

خیر دریافت اقامت دائم کانادا به طور مستقیم از طریق ویزای توریستی کانادا امکان‌پذیر نیست.

بله در صورتی که دارای دلایل موجه و قانع کننده‌ای باشید می‌توانید ویزای توریستی کانادا را تمدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه