بررسی و شناخت سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

سریع‌ترین و یا راحت‌ترین روش‌های مهاجرت همواره برای همه افراد یکسان نخواهد بود و هر فرد باتوجه به شرایط شخصی خود می‌تواند از طریق روشی خاص به این کشور مهاجرت کند. اما معمولا برخی از این روش‌ها به طور کل در مقایسه با سایر روش‌ها سریع‌تر و در زمان کوتاه‌تر به نتیجه خواهند رسید.

پیش از این‌که بخواهید در رابطه با انتخاب سریع‌ترین روش مهاجرت به این کشور تصمیم‌گیری نمایید باید ابتدا نسبت به بررسی شرایط خود مطمئن شوید که آیا به طورکل مهاجرت به این کشور برای شما ممکن است یا خیر و اگر مقدور می‌باشد کدام روش‌ها در دسترس خواهند بود. سپس سریع‌ترین روش را در بین آنان برگزینید.

بررسی و شناخت سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه مهاجرت به کانادا را می‌توان تحصیل در یکی از مراکز آموزشی این کشور دانست که پس از آن مهاجرت کاری در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین مقاصد جهان است و روش‌های مختلف و گوناگونی برای رسیدن به این کشور وجود دارد که هریک دارای قوانین و شرایط مختص خود است. اما در این‌جا بسیاری با این سوال مواجه هستند که سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا کدام روش‌ها هستند؟

در ادامه با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا به معرفی سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا به شما عزیزان بپردازیم. ضمنا بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز در مقاله مربوطه برای شما عزیزان شرح داده‌ایم تا از سایر روش‌های مهاجرتی نیز اطلاعات کامل و دقیقی به دست آورید.

چرا مهاجرت به کانادا؟

چرا باید از بین تمامی کشورهای جهان کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنیم؟! کانادا در حال‌حاضر یکی از معدود کشورهای جهان است که در بسیاری از شاخص‌های زندگی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی در میان کشورهای برتر جهان قرار گرفته و قطعا از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان شناخته می‌شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی و شناخت سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

اگر بخواهیم از جمله مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که مهاجرت به این کشور می‌تواند برای مهاجرین به ارمغان آورد، نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم آموزشی قوی: کانادا دارای سیستم آموزشی قوی و با کیفیت در سطوح مختلف تحصیلی است. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای کودکان زیر 18 سال رایگان است و دانشجویان خارجی می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف کانادا به تحصیل مشغول شوند.
  • امنیت بالا: کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین اعلام شده است.
  • فرصت‌های شغلی: کانادا با کمبود نیروی کار ماهر در بسیاری از مشاغل روبرو است و این امر فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهاجران واجد شرایط فراهم می‌آورد.
  • خدمات رفاهی: کانادا از سیستم خدمات رفاهی قوی برخوردار بوده که این خدمات شامل بیمه درمانی، بیمه بیکاری، کمک‌های مالی برای خانواده‌ها و افراد کم‌درآمد و سایر خدمات می‌شود.
  • آزادی‌های مدنی: کانادا کشوری آزاد و دموکراتیک است و از آزادی‌های مدنی بالایی برخوردار است.
  • فرصت‌های برابر: در کانادا، همه افراد فارغ از نژاد، مذهب، جنسیت و گرایش جنسی از فرصت‌های برابر برای پیشرفت برخوردار هستند.
  • هزینه‌های مناسب زندگی: اگرچه هزینه‌های زندگی در کانادا در مقایسه با برخی از کشورهای دیگر مانند ایران یا برخی کشورهای اروپایی بالاتر است، اما با توجه به کیفیت بالای زندگی، این هزینه‌ها قابل توجیه هستند.
  • امکان همراهی خانواده: در بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 19 سال وجود دارد.
  • پاسپورت قدرتمند: پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است و به دارندگان آن امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان را می‌دهد.

معرفی سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

در میان تمامی روش‌های قانونی مهاجرت به کشور کانادا، برخی از این روش‌ها می‌توانند متقاضیان را سریع‌تر به کانادا برسانند. این یعنی مراحل رسیدگی به درخواست، مراحل بررسی مدارک و به طورکلی روند انجام مراحل در این روش‌ها می‌تواند از سایر روش‌های موجود به طور عمومی کوتاه‌تر بوده و افراد سریع‌تر به هدف خود برسند.

در ادامه برخی از راه‌های مهاجرت به کانادا که باتوجه به آمار و گزارش‌ها سریع‌تر از مابقی می‌توانند شما را راهی این کشور کنند را توضیحی مختصر و خلاصه‌ای خواهیم داد.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های بسیار پرطرفداری است که می‌تواند برای افرادی که دارای تخصص و یا سرمایه مالی خاصی نیستند، یک روش بسیار مناسب و مطمئن باشد و مراحل انجام آن نیز طولانی و زمان بر نخواهد بود. دانشگاه‌های کانادا در زمره بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و مدارک اعطایی از سوی آن‌ها دارای اعتبار بسیار بالایی در جهان است.

با پذیرش از دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مدارس این کشور می‌توان به اقامت موقت کانادا رسید و تحصیل در این کشور به طور مستقیم اقامت دائم نخواهد داشت. اما در صورتی‌که پس از فارغ‌التحصیلی قادر به یافتن شغلی مناسب و استخدام در این کشور شوید، ویزای کار برای شما صادر شده و امکان رسیدن به اقامت دائم را نیز به دست خواهید آورد.

همچنین باتوجه به شرایط اقتصادی و بازار کار در کانادا می‌توان گفت که پس از پایان تحصیلات یافتن شغل کار چندان سختی نخواهد بود. شاید حتی زمینه تحصیل شما در بین مشاغل نیازمند به نیروی کار بوده باشد که در این صورت به هیچ عنوان جای نگرانی برای یافتن شغل در این کشور وجود نخواهد داشت. کارشناسان ما هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را به طور کامل در مقاله مربوطه برای شما شرح داده‌اند، مطالعه آن را از دست ندهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اکسپرس اینتری کانادا

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یکی از روش‌های مناسب برای افرادی است که قصد دارند بر اساس تخصص و دانش خود در کانادا مشغول به کار شوند. این برنامه یکی از روش‌های سریع برای مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود که می‌تواند حتی طی 6 ماه یا کمتر شما را به این کشور برساند.

اساس این برنامه طبق امتیازاتی است که هر متقاضی از ویژگی‌ها و تخصص‌های خود نظیر سن، مهارت زبان، سابقه کار، میزان تحصیلات و غیره به دست می‌آورد.

در ابتدا باید پروفایل خود در این برنامه ایجاد کرده و اطلاعات خود را دقیق وارد کنید. مجموع امتیازاتی که به دست می‌آورید باید بیش از 67 از 100 باشد.

اکسپرس اینتری کانادا

اگر بتوانید این امتیاز را کسب کنید، وارد مرحله بعدی (استخر) خواهید شد که باید با دیگر متقاضیان به رقابت بپردازید. در این مرحله تمام شرایط و مدارک شما بررسی شده و به افراد دارای بالاترین امتیازها دعوت‌نامه برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا داده می‌شود. برنامه اکسپرس اینتری شامل 3 برنامه مهاجرتی می‌شود:

  • کلاس تجربه کانادایی (CEC): مختص افرادی است که سابقه کار در کشور کانادا را دارند و دو برنامه دیگر سریع‌تر به نتیجه و جواب خواهد رسید.
  • برنامه نیروی کار ماهر و متخصص (FSW): مختص به افرادی است که دارای تخصصی بوده و سابقه کار در خارج از کانادا را دارند.
  • برنامه نیروهای فنی ماهر فدرال (FST): مختص به افرادی است که در یک حرفه تخصصی ماهر بوده و واجد شرایط هستند و پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت ارائه می کنند.

اما به طورکلی مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا چه شرایطی دارد؟ با یک کلیک بر روی این عنوان از آخرین تغییرات و شرایط لازم جهت اقدام از این روش آشَنا خواهید شد و در صورت نیاز نیز می‌توانید با تیم آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا

برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا مجموعه‌ای از برنامه‌های مهاجرتی است که توسط استان‌ها و قلمروهای کانادا اداره می‌شود. این برنامه‌ها به استان‌ها و قلمروها اجازه می‌دهد تا مهاجرانی را که مهارت‌ها، تجربه و تحصیلات مورد نیاز برای کمک به رشد اقتصاد محلی را دارند، انتخاب کنند.

الزامات و شرایط برنامه های استانی باتوجه به استان یا برنامه‌ها متفاوت است. برنامه برخی از استان‌ها با برنامه اکسپرس اینتری در یک راستا و همسو بوده و آنان نیروهای مورد نیاز خود را از طریق برنامه اکسپرس اینتری برمی‍‌گزینند، اما برخی برنامه جداگانه داشته و باید جداگانه برای آن ها اقدام کرد نظیر ایالت کبک.

لازم است خاطرنشان کنیم که هریک از استان‌ها معمولا گروه‌های خاصی را مدنظر قرار می‌دهند که به آن نیاز دارند و طبق شرایط و الزامات خود اقدام می‌کنند. همچنین مدت زمان رسیدگی برای هر استان با دیگری متفاوت است که شاید 6 ماه تا 12 ماه به طول بکشد.

مقالات زیر می‌تواند در زمینه تحصیل و کار در کشور کانادا راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد:

مهاجرت تجاری به کانادا

مهاجرت تجاری به کشور کانادا یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور است. این روش به افراد کارآفرین و صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

دولت کانادا برنامه‌های مختلفی را برای مهاجرت تجاری ارائه می‌دهد که هر کدام شرایط و الزامات خاص خود را دارند. این روش مزایای بسیاری دارد که در کنار بازار کاری و اقتصاد بزرگ و رو به رشد کانادا یک فرصت استثنایی و با پتانسیل بالا را پیش روی مهاجرین قرار خواهد داد.

برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرت تجاری کانادا عبارتند از:

 

مهاجرت تجاری به کانادا
  • برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا: این برنامه برای کارآفرینان نوآور است که قصد دارند یک کسب‌وکار جدید در کانادا راه‌اندازی کنند. برای دریافت این ویزا باید اثبات کنید که بیزنس شما کاملا جدیدو نوآورانه بوده و قادر به رقابت جهانی است.
  • برنامه خوداشتغالی کانادا: این برنامه برای افراد ماهر و باتجربه است که قصد دارند در کانادا به طور خوداشتغالی کار کنند.
  • برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا: این برنامه برای افراد ثروتمندی است که قصد دارند در کانادا سرمایه‌گذاری کنند. این برنامه بودجه مالی زیادی نیاز خواهد داشت.

اسپانسرشیپ کانادا

برنامه اسپانسرشیپ کانادا مناسب افرادی است که یکی از بستگان یا اعضای خانواده آنان در کانادا ساکن بوده و دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا است. این افراد می‌توانند با دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا در کنار خانواده‌شان در این کشور ساکن شده و در آن‌جا زندگی کنند.

طبق این برنامه شخص دارنده اقامت دائم و یا شهروندی کانادا می‌تواند همسر، فرزندان زیر 21 سال، پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا برده و ویزای اسپانسرشیپ برای آنان دریافت کند. البته این ویزا در صورتی صادر می‌شود که شخص متقاضی بتواند هزینه‌ها و مخارج شخص اسپانسر شده را متقبل شده و آن را تامین نماید.

روند رسیدگی و صدور ویزا از این طریق بستگی به شرایط اشخاص و همچنین میزان درخواست‌ها در سفارت کانادا دارد، اما معمولا 6 ماه زمان را باید برای آن درنظر گرفت و شخص فورا پس از صدور ویزا می‌تواند به کانادا نقل مکان کند. در عنوانی با نام نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا  در سایت آی مهاجرتی تمامی شرایط لازم و مدارک موردنیاز برای اقدام از این طریق را برای شما شرح داده ایم.

در این مطلب به صورت خلاصه و مفید راه‌هایی که نسبت به دیگر روش‌ها می‌توانند شما را سریع‌تر به کانادا برسانند را معرفی کردیم. برای شناخت دقیق و با جزئیات هریک از این روش‌ها و یا دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا به مقالات دیگر در سایت و یا مشاوررین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز مراجعه نمایید.

سوالات پرتکرار بررسی و شناخت سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

با مطالعه سوالات پرتکرار می‌توانید اطلاعات مهم مقاله را به صورت خلاصه مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز با درج پرسش خود با ما در ارتباط باشید.

انتخاب سریع‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور به شرایط افراد وابسته است، اما به طورکلی روش‌های مهاجرت تحصیلی، اکسپرس اینتری کانادا، اسپانسرشیپ کانادا، برنامه مهاجرت استانی (PNP) کانادا و مهاجرت تجاری را می‌توان سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا شناخت.

اقدام برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند روش مناسبی برای افرادی باشد که در حرفه‌ای تخصص ندارند.

بله، اکثر برنامه‌ها و روش‌های مهاجرت قانونی به کشور کانادا امکان بردن همراه را نیز برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند.

برای این‌که بتوانید وارد برنامه اکسپرس اینتری کانادا شوید باید حداقل 67 امتیاز به دست آورید.

روند رسیدگی از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا معمولا 6 ماه تا 1 سال به طول می‌انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه