بررسی امنیت آلمان، فضاهای امن و اقدامات امنیتی در آن

بر اساس شاخص صلح جهانی در سال 2022، آلمان یکی از بیست کشور امن جهان است و وضعیت امنیتی در آن به‌طورکلی بسیار خوب بوده و میزان جرم و جنایت پایین می‌باشد.

در این کشور در بسیاری از اماکن عمومی، در وسایل حمل‌ونقل عمومی و در کنار خیابان‌ها، دوربین‌های نظارتی و بررسی‌های امنیتی را خواهید دید که با علائم واضح مشخص شده‌اند.

امنیت در آلمان بررسی فضای امن و اقدامات امنیتی آن

امنیت در آلمان را می توان یکی از بالاترین ها در جهان دانست که این کشور را به مکانی امن برای زندگی مبدل ساخته است.

فهرست مطالب

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها از نظر فناوری است که آن را به یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی تبدیل می‌کند. همچنی آلمان به دلیل محیط دوستانه دانشجویی، دولت و قوانین و مقررات در بین دانشجویان از سراسر جهان دارای رتبه برتر است.

دلایل نشان دهنده امنیت بالای کشور آلمان

در این بخش به صورت موردی چندی از مهم‌ترین دلایل نشان دهنده امنیت بالای کشور آلمان را نام خواهیم برد:

  • بر اساس شاخص صلح جهانی، این کشور یکی از صلح آمیزترین کشورهای جهان است.
  • رتبه 15 در 153 کشور شرکت کننده در آن شاخص، بالاتر از فرانسه و ایتالیا.
  • آلمان از نظر ثبات سیاسی نیز در رتبه اول قرار دارد.
  • آلمانی‌ها به حقوق ‌بشر و مدنی احترام می‌گذارند.
  • 90 درصد مردم بسیار زیاد یا کاملاً خوشحال هستند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بررسی میزان امنیت در آلمان + پادکست

فضای امنیتی کشور آلمان به عنوان یکی از قوی‌ترین ها در اروپا و جهان، داشتن یک زندگی امن را برای شما مهاجرین تضمین می‌سازد.

این ویدیو اطلاع مفید و مهم در این‌باره را در اختیارتان قرار داده و مشاورین ما نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت به این کشور هستند.

نمایش ویدیو درباره امنیت در آلمان
امنیت در آلمان بررسی فضای امن و اقدامات امنیتی آن

چه چیزی امنیت المان را برای مهاجرین و گردشگران ثابت می‌کند؟

نشانه‌های زیادی وجود دارد که آلمان برای مسافران و مهاجرین ایمن است. مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم فقط بر زندگی شهروندان این کشور موثر نیست، بلکه بر اقامت و حضور مسافرین و مهاجرین به این کشور نیز تاثیر بسیاری دارد. از مهم‌ترین عواملی که نشان می‌دهد آلمان برای گردشگران امن است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلمان هفتمین کشور مقصد گردشگری فعال در جهان است.
  • آلمان خدمات توریستی متنوعی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد که از شبکه حمل‌و‌نقل عمومی پیچیده شروع می‌شود که شامل قطارهای سریع، قطارهای زیرزمینی، اتوبوس و تاکسی و همچنین هتل‌ها، مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، تئاترها و پارک‌ها می‌شود.
  • آلمان شاهد رشد قابل توجهی در بخش گردشگری بوده است، به‌طوری که تعداد گردشگرانی که سالانه به آلمان سفر می‌کنند بیش از 25 میلیون گردشگر بوده و گردشگری داخلی و خارجی 450 میلیون شب اقامت در سال 2018 را گزارش کرده است.
  • صنعت گردشگری حدود 3.2 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP) را مستقیماً از طریق پروژه‌های گردشگری کوچک و متوسط مانند هتل‌ها و مهمانپذیرها در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

آیا حمل‌و‌نقل عمومی در آلمان امن است؟

حمل‌ونقل عمومی در آلمان به‌طورکلی ایمن، کارآمد و جامع شناخته شده است. اگر مواردی وجود دارد که احساس امنیت نمی‌کنید، به سادگی نزدیک سایر مسافران بنشینید و از مناطق خالی دوری کنید. شما می‌توانید از روش‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی در آلمان استفاده کنید، مانند:

U-Bahn (مترو/ زیر زمین)

حمل‌ونقل زیرزمینی فوق‌العاده کارآمد و یکی از برجسته‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در کلان شهرها است. در ساعات شلوغی می‌تواند بسیار شلوغ شود، بنابراین ممکن است بخواهید در آن زمان از آن اجتناب کنید.

S-Bahn (راه آهن حومه شهری)

S-Bahn در ترافیک مرکز شهر از جمله حومه‌ شهر و شهرهای اطراف کار می‌کند. در شهرهای بزرگ مانند برلین، هامبورگ، مونیخ اجرا می‌شود و همچنین به شبکه راه آهن ملی متصل می‌گردد.

اتوبوس و تراموا

یک علامت گرد با H سبز در دایره زرد، ایستگاه اتوبوس یا تراموا است. حتی در برخی از ایستگاه‌ها علائم الکترونیکی وجود دارد که شماره مسیر یا زمان رسیدن اتوبوس بعدی را نشان می‌دهد. با این‌حال، تقریباً همیشه یک جدول زمانی چارچوب‌بندی شده را در توقف خواهید دید.

تاکسی‌ها

اگرچه تاکسی به طور رسمی بخشی از سیستم حمل‌ونقل عمومی نیست، اما تاکسی نیز جایگزین ایمن است. 

زمانی که باید به جایی بروید که نزدیک ایستگاه حمل‌ونقل عمومی نیست، یا زمانی که با چمدان در حال سفر هستید، تاکسی می‌تواند گزینه خوبی باشد. 

در آلمان، تاکسی‌ها همان رنگ بژ کرم هستند که روی آن علامت تاکسی زرد و مشکی وجود دارد.

به‌ طور کلی، سالانه هزاران دانشجو و گردشگر بین‌المللی از آلمان بازدید می‌کنند. این کشور به‌طورکلی یک کشور صلح‌آمیز است و در بین 163 کشور جهان در رتبه 22 قرار دارد. 

با این‌حال، به خاطر داشته باشید که همیشه از عقل سلیم استفاده کنید، از اطراف خود آگاه باشید، اگر احساس ناامنی کردید با پلیس تماس بگیرید و مراقب جیب بری باشید.

نکات ایمنی مهم برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان

نکات ایمنی مهم برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان

همه افراد در سفر به کشور دیگری نیاز به کمی مشاوره دارند، مخصوصاً دانشجویان بین‌المللی که معمولاً برای اولین بار به تنهایی در آلمان هستند. از جمله نکات ایمنی مهم برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان که باید به آن‌ها توجه کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین چیزی که باید بدانید شماره‌های اضطراری است. در آلمان شماره اضطراری 112 است و می‌توان از هر تلفنی به صورت رایگان با آن تماس گرفت. این شماره شما را به آمبولانس و آتش نشانی متصل می‌کند، ضمن این‌که با شماره‌گیری 110 نیز می‌توانید با پلیس این کشور تماس بگیرید.
  • پلیس در آلمان قابل اعتماد و مطمئن است، پس همیشه از پلیس کمک بخواهید. آن‌ها با پای پیاده، دوچرخه، موتورسیکلت یا ماشین در شهرهای آلمان گشت می‌زنند. خود پلیس به مردم توصیه می‌کند در تماس گرفتن تردید نکنید، بنابراین هر زمان که به کمک نیاز داشتید حتما شماره آن‌ها را بگیرید.
  • به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، می‌توانید با سفارت یا کنسولگری در آلمان نیز تماس بگیرید. این بدان معناست که اگر احساس می‌کنید مشکلی دارید، می‌توانید با یک نماینده رسمی از کشور خود تماس گرفته و آن‌ها سعی خواهند کرد در مورد مسائل تان به شما کمک کنند.
  • وسایل خود را نزدیک نگه دارید. این امر مخصوصاً اگر در مکان‌های عمومی مانند وسایل نقلیه عمومی یا سایر مکان‌های شلوغ هستید، بسیار مهم است. دزدی و جیب‌بری در همه‌جا امری رایج است و نه فقط آلمان.
    به‌تنهایی در مناطق خالی و تاریک راه نروید. اگرچه مردم ادعا می‌کنند که در آلمان کاملاً احساس امنیت می‌کنند، اما همیشه بهتر است از مکان‌های خالی مانند برخی از خیابان‌های متروک یا پارک‌های خالی در طول شب اجتناب کنید.
  • هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز احتیاط کنید. فقط مراقب باشید که چه کسی در اطراف شما است و آیا متوجه رفتارهای عجیب و غریب می‌شوید. شما نمی‌خواهید مردم پول شما را بدزدند.
  • در حالی‌که تنها هستید الکل مصرف نکنید. اگر به مهمانی می‌روید یا در جشنواره یا گردهمایی شرکت می‌کنید، مطمئن شوید که با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید همراهی می‌کنید. معمولاً افراد مست در باشگاه‌ها هستند، بنابراین دعوا ممکن است رخ دهد. مطمئن شوید که در امان هستید.
  • همه وسایل خود را در یک مکان نگه ندارید. این امر به ویژه هنگام صحبت در مورد پول و کارت‌های اعتباری بسیار مهم است. آن‌ها را در مکان‌های مختلف قرار دهید، زیرا نمی‌خواهید کیف پول خود را گم کنید و چیزی روی شما باقی نماند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

امنیت سایبری کشور آلمان در دوره حاضر

همان‌طورکه تا این‌جا گفتیم آلمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. تعداد جرایم جنایی بین سال‌های 2016 تا 2022 تقریبا یک میلیون کاهش یافت و به رقم 5.3 میلیون نفر رسید که پایین‌ترین میزان از سال 1993 است و در بیش از 58 درصد موارد شناسایی شده است.

با این حال، جرایم سایبری چالشی بزرگ‌تر را ایجاد می‌کند. به‌ویژه، تغییرات کوتاه‌مدت در زیرساخت‌های دیجیتال در طول همه‌گیری کرونا در برخی مکان‌ها به ضرر امنیت فناوری اطلاعات کشور انجام شد که منجربه افزایش تعداد حملات موفقیت‌آمیز گردید.

بنابراین کنفرانس دائمی وزیران کشور، جرایم سایبری را به یکی از محورهای کار خود تبدیل کرده است. علاوه براین، مبارزه دقیقا با جنایات فرامرزی در قلمرو مجازی نیاز به همکاری بین‌المللی دارد. در این زمینه، آلمان از جمله با مرکز جرایم سایبری اروپا در یوروپل همکاری می‌کند.

برخی حملات تروریستی در کشور آلمان

طبق شواهدی که وجود دارد، متاسفانه تاکنون کشور آلمان با حملات تروریستی فراتر از مرزهای خود در ارتباط بوده است، مثلا رهبران حملات 11 سپتامبر به برج های دوقلو در کشور آمریکا در سال 2001 از دانش‌آموزان مدارس آلمان بودند. 

ضمن این‌که برخ حوادث نیز در آن اتفاق افتاده است؛ اما این تا چه‌حد برای مهاجرین می‌تواند نگران‌کننده باشد؟!

از دیگر اتفاقات تروریستی در آلمان باید به بمب‌گذاری در قطارهای شهر کلن ر سال 2006 اشاره کرد که البته باموفقیت خنثی شد، یا در سال 2007 گروهک تروریستی که قصد انفجار خودرویی در مرکز شهر در آلمان را داشت اشاره نمود که آن‌هم با موفقیت خنثی سازی گردید. 

در نوامبر 2010 نیز ترس از بمب و انفجار در یکی از موسسات در مرکز شهر، منجربه افزایش حضور پلیس و بسته شدن ساختمان‌های اصلی گردید.

برخی حملات تروریستی در کشور آلمان

اما از بدترین این حوادث که باعث کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن ده‌ها شهروند در این کشور شد، باید به حمله تروریستی در سال 2016 اشاره کنیم که در مرکز خرید مونیخ به مردم تیراندازی شد. همچنین در همان سال در شهر برلین نیز به بازار کریسمس برلین حمله شد و یک کامیون به سمت بازاریان هجوم آورد و مرگ 12 نفر و همچنین زخمی شدن بیش از 50 نفر دیگر را رقم زد.

علاوه بر موارد که اشاره کردیم طی این سا‌ل‌ها، تعداد افراط‌گرایان راست‌گرا نیز در آلمان افزایش یافته است. اما این حوادث به‌طورکلی میزان امنیت و دقت و رسیدگی نیروهای امنیتی در این کشور را بسیار بیش از پیش بالا برد. به نحوی‌که دیگر چندان اتفاقات تروریستی در این کشور مشاهده نشد.

همکاری نیروهای امنیتی در داخل و خارج آلمان

به‌عنوان یک اصل، با توجه به ساختار فدرال آلمان، ایالت‌های فدرال مسئول پلیس هستند، با این‌حال، قانون اساسی آلمان تصریح می‌کند که دولت فدرال باید وظایف خاصی را انجام دهد. مقامات پلیس دولت فدرال شامل نیروی پلیس فدرال آلمان و اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) هستند.

نیروی پلیس فدرال بیش از همه مسئول حفاظت از مرزهای کشور است و به عنوان مثال در ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها مستقر است.

BKA، از جمله موارد دیگر، به خشونت و تروریسم با انگیزه سیاسی مربوط می‌شود. در این زمینه‌ها، آلمان دوباره با سرویس های امنیتی سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مانند اینترپل همکاری نزدیک دارد.

کارکنان پلیس آلمان نیز در کشورهای درگیر بحران یا درگیری مانند افغانستان و مالی مستقر هستند. معمولا به‌عنوان بخشی از یک مأموریت اتحادیه اروپا یا سازمان ملل، آن‌ها پرسنل امنیتی محلی را آموزش می‌دهند و یا مکانیسم‌های زیربنای حاکمیت قانون و حقوق بشر را تقویت می‌کنند.

مشاورین ما با اطلاع از دغدغه های مهاجرتی همواره تلاش می کنند تا بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند:

امنیت آلمان برای ایرانیان چطور است؟

شهروندان ایرانی که به قصد مهاجرت و یا تفریح به آلمان نقل مکان یا سفر می‌کنند، باید به مانند تمامی نقاط جهان برخی از شرایط و عوامل امنیتی و بازدارنده را رعایت نمایند تا از بروز هرگونه اتفاق یا حداثه مالی و جانی جلوگیر نمایند.

در آلمان به مانند هر کشور دیگری در جهان خلاف‌های نظیر سرقت، کیف قاپی یا جیب‌بری دیده می‌شود. شما خودتان می‌توانید این امر را با اعمالی نظیر همراه نبردن اشیای قیمتی به خارج از سکونتگاه، همراه نداشتن پول نقد زیاد، رها نکردن اشیای قیمتی بدون مراقبت و قرار دادن آن‌ها در اماکنی نظیر گاوصندوق به‌طور چشم‌گیری کاهش دهید.

اما چنان‌چه وسایل شما به سرقت رفته‌اند، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه نموده تا گزارش آن را به پلیس ارائه ارائه کنید.

امنیت در آلمان برای ایرانیان چطور است؟

در کشور آلمان به مانند دیگر کشورهای جهان، کلاه‌برداری‌های رایجی نیز اتفاق می‌افتد که باید با رعایت نکاتی ساده، جلوی احتمال وقوع آن‌ها را بگیرید. ممکن است شما در این کشور به بازرسان جعلی در مکان‌های عمومی برخورد کرده و یا با متکدیان مزاحمی که برای گرفتن پول از شما به هر کاری دست می‌زنند رو به رو شوید؛ اما نگران نباشید زیرا با کسب اطلاعات لازم درباره این موارد، می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید.

در مکان های عمومی نظیر فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و در فضاها و مکان عمومی و مخصوصا شلوغ، احتیاط بیش‌تری کنید. همچنین ممکن است که در مواری بسیار خاص یا نادر با تبعیضات نژادی یا جنسیتی نیز روبه‌رو شوید که به‌طورکل این اتفاقات در جامعه آلمانی بسیار محکوم شده و از از سوی عموم مردم با آن برخورد می‌شود.

پس اگر با چنین اتفاقاتی نیز روبه‌رو شدید، فورا با بالاترین مسئول مربوطه نزدیک با خود ارتباط برقرار کرده و گزارش آن را اعلام کنید. اما در رابطه با ایرانیان نیز، معمولا اتفاقات نژادپرستی یا خاصی که باتوجه به ایرانی بودن اشخاص اتفاق افتد، در این کشور دیده نمی‌شود.

ویدیو چالش های پیش رو در مهاجرت

مهاجرت به هر یک از کشورهای دنیا با چالش های خاص خود همراه است که آگاهی از آنها از همان ابتدای راه می تواند راهگشای خوبی برای شما باشد.

در این وبینار پاسخ بسیاری از سوالات خود را خواهید یافت و در صورتی که نیازمند جزئیات بیشتری هستید، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

اگر در رابطه با امنیت المان بررسی فضای امن و اقدامات امنیتی آن دارای ابهام یا سوال خاصی هستید، می‌توانید به‌صورت تلفنی و یا حضوری با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید. ضمنا حتما عناوین بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل و شرایط کار در آلمان را نیز مطالعه کرده تا این کشور و برخی از مهم‌ترین شرایط مهاجرتی آن را بیش از پیش بشناسید.

سوالات پرتکرار امنیت در آلمان بررسی فضای امن و اقدامات امنیتی آن

در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات خاصی در رابطه با امنیت آلمان هستید، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در پایان، حتما با مشاورین ما نیز تماس بگیرید.

بله، کشور آلمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که همواره رتبه بسیار بالایی را نیز در بین تمامی کشورها داشته است.

آلمان در بین 153 کشور رتبه 15 را به‌دست آورده است که بالاتر از فرانسه و ایتالیا می‌باشد.

طبق آخرین نظرسنجی بیش از 90 درصد از ساکنین کشور آلمان از زندگی در این کشور کاملا خوشحال و راضی هستند.

بله، تاکنون کشور آلمان شاهد چندین اتفاق تروریستی بوده است، اما نه چندان زیاد و در سال‌های 2006، 2007 و 2016 حوادثی تروریستی در آن اتفاق افتاده که بیش‌تر آن‌ها خنثی شده‌اند.

بله، شهروندان ایرانی که تاکنون به آلمان سفر یا مهاجرت کرده‌اند از امنیت آن کاملا راضی بود‌ه‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه