کار

بهترین شهرهای آلمان برای کار

بهترین شهرهای آلمان برای کار

بهترین شهرهای آلمان برای کار

آلمان از معدودکشورهای جهان است که در آن فرصت‌های شغلی به مقدار زیاد و مناسبی وجود دارد و این امر موجب شده تا در اکثر شهرهای آن شغل‌های مناسب وجود داشته باشد. با تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا بهترین شهرهای آلمان برای کار را به شما معرفی نمایند.

همانطور که در ابتدا گفتیم فرصت‌های شغلی در کشور آلمان بسیار است، اما اینکه شما بدانید در کدام شهرهای این کشور چه زمینه‌هایی دارای فرصت‌های بیشتر بوده و چه شرکت‌هایی در چه مناطقی در حالت فعالیت هستند؛ می‌تواند کار جستجوی شما را ساده‌تر و سریع‌تر کند.

بهترین شهرهای آلمان برای کار

گرچه انتخاب شهر در یافتن شغل مناسب در آلمان تاثیر بسزایی دارد ، اما فراموش نکنید که همواره تخصص حرف اول را در این زمینه می زند.

فهرست مطالب

به طور کل می‌توان گفت که کلان شهرهای آلمان از فرصت‌های شغلی بیش تری برخوردار هستند؛ اما اکثر مشاغل نیاز به تحصیلات بالا و تخصص‌های لازم دارند و شهر در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرد.

دقت کنید که شغل انتخابی شما باید از درآمد کافی برخوردار باشد تا هزینه های زندگی در این کشور را پوشش دهد؛ضمن اینکه هزینه‌ها در شهرهای مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارند . همچنین به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور را مطالعه نمایید تا با توجه به شرایط و بودجه خود بتوانید بهترین روش را برگزیده و اقدام نمایید.

برلین اولین مقصد برای جویندگان کار

در ابتدای معرفی بهترین شهرهای آلمان برای کار یقینا برلین، پایتخت این کشور قرار می‌گیرد؛ زیرا این شهر به عنوان پایتخت سیاسی، فرهنگی و علمی کشور آلمان فرصت‌های شغلی بسیاری را در خود جای داده است، به طوری که بسیاری از متخصصین برلین را به عنوان محل تولد استارتاپ‌ها معرفی می‌کنند و بسیاری از ایده‌ها و فرصت‌های کاری بزرگ حال حاضر از این شهر آمده‌اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای آلمان برای کار + پادکست

فرصت‌های شغلی در کشور آلمان بسیار زیاد بوده، اما در برخی از شهرهای این کشور می‌توانید موقعیت‌های بیشتر و بهتری داشته باشید.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و جهت هرجونه اقدام و یا دریافت مشاوره با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

این شهر همچنین مرکز فعالیت شرکت ها و برندهای تجاری بزرگی است که تمامی زمینه ها و مشاغل را در بر می گیرند؛ شرکت هایی که در سراسر آلمان و حتی در دیگر کشورهای دنیا نمایندگی و شعبات بسیاری دارند و حتی از طریق فعالیت در آن ها می توانید به دیگر کشورها نیز دسترسی پیدا کنید.

برلین اولین مقصد برای جویندگان کار در آلمان معرفی می شود؛ به طوری که از معدود شهرهای آلمان است که در رتبه نخست فهرست یافتن کار قرار می گیرد.

 این شهر همچنین از امکانات رفاهی و حمل و نقل مناسبی بهره می برد و کیفیت زندگی نیز در آن بالا می باشد.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
976.1 یورو 3,278.7 یورو Deutsche Bahn، Charité، Siemens، Zalando، Dussmann، Volkswagen

فرانکفورت پایتخت مالی آلمان

فرانکفورت یکی از شهرهای بزرگ و مهم آلمان است که در آن آمار بیکاری بسیار پایین است و میزان درآمد ها در آن با مخارج و هزینه ها هم خوانی خوبی دارد. این شهر از مهاجرپذیر ترین شهرهای آلمان و اروپا شناخته می شود و به خاطر تجاری بودن با لقب نیویورک اروپا نیز شناخته می شود؛ حال به نظر شما آیا نیویورک اروپا می تواند برای کار نامناسب باشد!؟!؟

فرانکفورت پایتخت مالی آلمان شناخته می شود و در آن مشاغل مربوطه به حوزه های مالی و بانکداری فراوان هستند و درآمدهای قابل قبولی را هم برای افراد به ارمغان می آورند. این شهر همچنین از کیفیت زندگی بالایی برخوردار بوده و سطح آموزش در آن نیز بسیار بالا می باشد؛ شما اگر این شهر را به عنوان مقصد خود برگزینید و در آن شغلی مناسب به دست آورید؛ یقینا تا پایان عمر آن را ترک نخواهید کرد.

در این شهر صنایع خودروسازی ، فناوری و تحقیقات، خدمات، تبلیغات و طراحی، رسانه و تجارت الکترونیک از رونق بالایی برخوردار هستند؛ ضمن این که DE-CIX فرانکفورت بزرگترین مرکز مبادلات اینترنتی در جهان است. همچنین بهتر است که از میزان مخارج و هزینه ها و همچنین برخی از معتبرترین شرکت های فعال در این شهر نیز مطلع باشید:

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
987.3 یورو 3,333.7 یورو Deloitte، Accenture ، Commerzbank ، Capgemini،  PwC
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هامبورگ مرکز ملی بازرگانی آلمان

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که به جرات از مهاچرپذیرترین شهرهای این کشور نیز شناخته می‌شود؛ چون بیش از 30 درصد از جمعیت و ساکنین شهر را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

 می‌توان گفت که جذب این میزان مهاجر نشان از موقعیت خوب اقتصادی و کاری این شهر دارد و به دلیل وجود بنادر بزرگ و پررونق بین المللی، به عنوان مرکز ملی بازرگانی آلمان نیز شناخته می‌شود.

همچنین بخش خدمات بخش بسیار مهمی از اقتصاد شهر را به خود اختصاص داده است.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
966.3 یورو 3,341.6 یورو ExxonMobil, Shell, BP, Siemens, Philips and British American Tobacco

دقت داشته باشید که هزینه مسکن در این شهر بالا می باشد؛ پس انتخاب شغلی که بتواند هزینه های زندگی را پوشش دهد بسیار مهم می باشد. در ادامه به طور متوسط هزینه های ماهانه این شهر را مشاهده می کنید.

اشتوتگارت قطب اتومبیل آلمان

اشتوتگارت از جمله شهرهای مهم بزرگ آلمان است که لقب قطب تولیدی آلمان را به دوش می‌کشد؛ این شهر همچنین یکی از بهترین و گسترده‌ترین سیستم حمل و نقل آلمان و اروپا را دارد و از زیر ساخت‌های بسیار مناسب و با کیفیتی برای زندگی برخوردار است.

اشتوتگارت قطب اتومبیل آلمان نیز شناخته می‌شود؛ چون کارخانه اتومبیل سازی فراری در این شهر واقع شده و شرکت‌های مطرحی همچون مرسدس بنز و پورشه نیز دفتر اصلی خود را در این شهر تاسیس کرده‌اند.

این شهر با قدرت تجاری و صنایع پیشرفته‌ای که در خود جای داده، در کنار خدمات و امکانات بالا و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه بسیاری از مهاجرین را به سمت خود می‌کشاند.

در اشتوتگارت آنقدر صنایع کوچک و بزرگ وجود دارد که فرصت کار برای هر شخصی با هر نوع تخصص و دانشی پیدا می‌شود. البته نباید از طبیعت و آب و هوای کم نظیر این شهر غافل شد که به تنهایی می‌تواند باعث جذب هر انسانی شود.

هر یک از مقالات زیر می‌تواند در یک جنبه از کار در کشور آلمان شما را راهنمایی کند ، پس مطالعه آنها را از دست ندهید:

مونیخ شهر فستیوال ها

مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین و هامبورگ است که یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شهرهای این کشور نیز می‌باشد و نزدیک به 800 هزار نفر در آن به صورت تمام وقت در حال کار و کسب درآمد هستند. این شهر همچنین یکی از شهرهای گران آلمان نیز شناخته می‌شود و به همین خاطر میزان متوسط درآمدها در آن در دسته‌های بالا قرار می‌گیرد.

مونیخ شهر فستیوال‌ها و جشن‌ها نیز معرفی می‌شود و سالانه تعداد زیادی جشن و همایش در آن برگزار و افراد بسیاری از سراسر جهان برای تماشا و شرکت در آنها به این شهر سفر می‌کنند. فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری در بخش املاک نیز می‌تواند هم درآمد خوبی وهم سود خوبی را عاید شما سازد.

مونیخ در حال حاضر تعداد فزاینده‌‌ای از استارت آپ‌ها در زمینه‌هایی مانند فناوری و مراقبت‌های بهداشتی را در خود جای داده و فرصت مناسبی برای آنهاست. همچنین زمینه‌هایی چون مهندسی، صنایع بهداشتی، تجارت، ارتباطات، حمل و نقل، گردشگری و سرگرمی از فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر برخوردارند.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
1,014.4 یورو 3,456.3 یورو BMW، Celonis، Allianz، Audi، Siemens، Flixbus، Infineon Technologies

کلن شهر صنایع تولیدی

کلن نیز از دیگر شهرهای آلمان است که در آن صنایع اتومبیل‌سازی زیادی فعالیت داشته و برای افرادی متخصص در این زمینه و حوزه‌های مرتبط با این صنعت بسیار مناسب است.

البته صنایع تولیدی و تجاری بسیاری در این شهر فعالیت می‌کنند که موجب شده تا این شهر یک مقصد مناسب برای جویندگان کار باشد.

کلن شهر صنایع تولیدی آلمان شناخته می‌شود و از آن کالاهای مختلفی خارج می‌شود در داخل و خارج از کشور فروش می‌روند.

 یکی دیگر از زمینه‌هایی که در این شهر رونق بسیاری دارد؛ زمینه‌های بهداشت و درمان است و وجود کلینیک‌ها و بیمارستان‌های بزرگ و فعال باعث شده افراد بسیاری جهت درمان به اینجا مراجعه کنند.

در ادامه متوسط هزینه‌های این شهر را مشاهده خواهید کرد:

هزینه ماهانه فرد مجردهزینه ماهانه یک خانواده 4 نفرهاسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
920.6 یورو3,148.2 یوروFord Motor Company، Siemens، Johnson Controls، Eaton، Renault Group، Henkel

دوسلدورف پایتخت مد و فشن آلمان

این شهر یکی از شهرهای گران آلمان شناخته می‌شود که برای زندگی در آن باید از درآمد خوبی نیز برخوردار باشید؛ البته با توجه به سطح بالای زندگی و کیفیت امکانات و خدمات آن توقع دیگری نیز نمی‌توان از آن داشت. دوسلدورف پایتخت مد و فشن آلمان شناخته می‌شود و شما هم اگر دارای تخصص در این زمینه هستید؛ دوسلدورف بهشت شما در آلمان خواهد بود.

دوسلدورف شهری پر جنب و جوش و سر زنده است و مردم با دوچرخه به محل کار خود می‌روند و هوای بسیار تمیزی دارد. وجود شرکت‌های بسیار در این شهر فرصت‌های اشتغال را برای انواع تخصص‌ها در دسترس قرار داده است؛ ضمن اینکه می‌تواند مقصد خوبی برای راه‌اندازی استارتاپ شما نیز باشد.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
908.7 یورو 3,132.8 یورو Henkel AG، Grohe AG، Vodafone GmbH، CECONOMY، Parfümerie Douglas، METRO Deutschland

آیا از هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان نیز مطلع هستید و می‌دانید چه میزان مخارج و چگونه پس از و در حین مهاجرت به این کشور انتظار شما را می‌کشند؟ حتما مقاله مربوطه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید تا کاملا جزئیات مخارج و مبالغ مربوط را مشاهده کنید.

بن مورد علاقه انگلیسی زبان ها

همانطور که از عنوان مشخص است؛ شهر بن مورد علاقه انگلیسی زبان‌ها قرار خواهد گرفت که این موضوع نیز به دلیل حضور بالای مهاجران در این شهر اکثر ساکنین شهر علاوه بر زبان المانی قادر هستند تا به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند. 

بن شاید به بزرگی و شهرت کلان شهرهای آلمان نباشد اما بازهم شرکت‌های بسیاری در این شهر فعال هستند.

همچنین کارخانجات و صنایع کوچک و بزرگی در اطراف شهر مشغول به کار هستند که با انواع تخصص‌ها و افراد با دانش‌های مختلف نیاز دارند.

 اگر در شهرهای کلان آلمان موفق به یافتن فرصتی مناسب نشدید و یا علاقمند به زندگی در مناطق خلوت‌تر و کوچکتر دارید، بن را حتما در لیست مقاصد خود برای کار قرار دهید.

هزینه ماهانه فرد مجردهزینه ماهانه یک خانواده 4 نفرهاسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
932.0 یورو3,190.7 یوروDeutsche Post DHL، Deutsche Telekom، SolarWorld، Phoenix Reisen، IVG Immobilien

از شما عزیزان درخواست داریم که حتما اطلاعات لازم در رابطه با نرخ بیکاری در آلمان را به دست آورده و دقیق مورد مطالعه قرار دهید، تا شرایط کاری آلمان را دقیق تر بشناسید. مقاله مشخص شده تمامی اطلاعات لازم شما را در اختیارتان قرار خواهد داد.

لایپزیگ شهر اتومبیلی دیگری در آلمان

اگر بگوییم که در هر جای آلمان که شما نگاهی بیندازید یک کارخانه تولید اتومبیل یا تولید قطعات آن را حتما خواهید یافت؛ به هیچ عنوان دروغ نگفتیم. لایپزیگ شهر اتومبیلی دیگری در آلمان است که صنایع خودروسازی در آن فعالیت پر رنگی دارند که این موضوع را باید مدیون حضور کارخانه دو کمپانی BMW و Porsche در این شهر دانست.

این دو کمپانی از بزرگترین کارفرمایان منطقه هستند، البته جالب اینکه دانشگاه لایپزیگ نیز یک کارفرمای بزرگ در این شهر شناخته می‌شود که اساتید بزرگ جهان را به خود جذب می‌کند و در بخش‌های تحقیقاتی مختلفی در صنایع این منطقه دست دارد و افراد بسیاری را سالانه جذب می‌کند.البته صنعت گردشگری را فراموش نکنید که روز به روز درحال رشد بسیار سریعی است و زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و همچنین کار کردن می‌باشد.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
835.6 یورو 2,853.5 یورو BMW Group، Amazon، IBM،  Dell Technologies، Concentrix

دارمشتات شهر علم شیمی و آی تی

دارمشتات شهر علم شیمی و آی تی شناخته می‌شود و این دو صنایع از پر رنگ‌ترین و بیش‌ترین صنایع فعال در این شهر و در این ناحیه هستند. البته دارمشتات از جمله شهرهای آلمان است که تنوع خوبی در مشاغل و زمینه فعالیت‌های گوناگون دارد و به نوعی برای همه افراد با تخصص‌ها و دانش‌های مختلف فرصتی شغلی را در چنگ دارد.

البته به طور کل صنایع شیمیایی و داروسازی، بیوتکنولوژی و فناوری مهندسی، رسانه‌ها و ارتباطات از جمله قدرتمندترین بخش اقتصادی در این شهر محسوب می‌شوند.

اما اگر شما شهری را میخواهید که درآمد قابل قبول و هزینه‌هایی مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار دهد تا ماهانه پولی برای خود پس انداز کنید؛ دارمشتات بهترین گزینه ممکن است.

هزینه ماهانه فرد مجرد هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره اسامی برخی کمپانی های مطرح در این شهر
810.7 یورو 2840.21 یورو Schenck RoTec، E. Merck KG، Vibracoustic SE، Alnatura Beteiligungs، Röhm GmbH،

همانطور که در ابتدا گفتیم نیز این شهر بیش‌تر مناسب متخصصین علم شیمی و یا نرم افزار و آی تی است و چنانچه شما در این رشته‌ها متخصص هستید؛ فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال شغل مناسبی در این شهر برای مهاجرت باشید.

این مقاله با تلاش مشاورین آی مهاجرتی جهت معرفی بهترین شهرهای آلمان برای کار به شما عزیزان تهیه شده است؛ با ما در دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا دفتر شهر شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای آلمان برای کار

در صورتی که قصد مهاجرت به شهری خاص در آلمان برای کار را دارید با مشاورین ما تماس حاصل نموده و یا پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید تا به بهترین جواب برسید.

باید بگوییم تمام آلمان برای کار مناسب هستند؛ اما شهرهای برلین، فرانکفورت، اشتوتگارت، مونیخ، هامبورگ و غیره بهترین شهرهای آلمان برای کار شناخته می‌شوند.

یک فرد مجرد برای زندگی در این شهر ماهانه به 976.1 یورو و یک خانواده 4 نفره به 3,278.7 یورو درآمد نیاز دارد.

شرکت‌های مطرح و بزرگ بسیاری در این شهر در حال فعالیت هستند که برترین آنها شامل شرکت‌هایی چون Ferrari، Porsche، Mercedes Benz، Bosc، Lenovo، MAHLE، SEG Automotive Germany، Coperion می‌شود.

شهر دارمشتات آلمان صنایع بسیاری را که در زمینه‌های علم شیمی و داروسازی فعالیت دارند؛ در خود جای داده است که در نتیجه فرصت‌های شغلی مناسبی برای این افراد پدید آورده اند.

در این شهر صنایع خودروسازی ، فناوری و تحقیقات، خدمات، تبلیغات و طراحی، رسانه و تجارت الکترونیک از رونق بالایی برخوردار هستند.

در پایان نیز می توانید ویدیو برخی از کلاینت‌های ما را که موفق به دریافت ویزای کشور آلمان شده‌اند، را تماشا کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره عدنان خدادادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *