تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان

تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان یکی از مواردی است که والدین برای فرزندان خود در نظر می گیرند تا فرزندانشان در آن کشور به تحصیل بپردازند و پس از اتمام تحصیل دبیرستان در لهستان وارد دانشگاه شده و سپس موفق به دریافت اقامت دائم آن کشور شوند.

تحصیل در لهستان موجب می شود که افراد از سن کمتر با فرهنگ این کشور آشنا شده و ضمن تسلط به زبان محلی آن ، بسیار زودتر نسبت به افرادی که برای تحصیل در دانشگاه ها به این کشور می آیند مستقل شده و با بازارکار آن مکان آشنا شوند.

تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان

سیستم تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان در رتبه پنجم اروپا و دهم جهان قرار گرفته و دانش اموزان در هر سال دو ترم را پشت سر می گذارند.

فهرست مطالب

والدین باید توجه داشته باشند که سیستم مدارس لهستان به این صورت است که مجوز اقامت در کشور فقط به دانش آموز اعطا می شود و والدین نمی توانند از طریق تحصیل فرزند خود در مدارس برای دریافت ویزای اقامت خود اقدام کنند، به همین دلیل افراد خارجی معمولا فرزند خود را در مدارس شبانه روزی ثبت نام می کنند تا خیال آن ها بابت مراقبت فرزند خود آسوده باشد.

با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده، شما می توانید از تمامی شرایط تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان و همین طور هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی لهستان آگاهی یافته تا بتوانید بهترین تصمیم را با توجه به شرایط و خواسته های خود و فرزندتان بگیرید و اقدام کنید.

همچنین با مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان یک روش مهاجرتی مناسب برای خود یافته تا بتوانید به همراه فرزند خود در این کشور اقامت کنید.

شرایط ثبت نام در مدارس لهستان

قبل از این که بخواهید برای فرزند خود اقدام کنید باید با تمامی شرایط ثبت نام در مدارس لهستان آشنا شده تا در این راه مرتکب اشتباه نشوید .

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان

در کشور لهستان تنها دانش آموزان می توانند به واسطه تحصیل به اقامت برسند نه والدین آنها!

مونا در ادامه به شرایط و قوانین لازم در این باره می پردازد که تماشای آن تا انتها خالی از لطف نخواهد بود.

مشاورین آی مهاجرتی در تمامی روزهای هفته پاسخگوی شما عزیزان در رابطه با تمامی قوانین مهاجرتی کشورهای جهان می باشند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان
تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان

سیستم مدارس لهستان برای دانش آموزان بین المللی به این صورت است که باید حتما از سوی مدرسه مورد تایید قرار بگیرند تا بتوانند در این کشور به تحصیل بپردازند و به این صورت نیست که خود افراد بتوانند مدرسه دلخواه خود را انتخاب کرده و ثبت نام کنند.

والدین در ابتدا باید بهترین مدارس لهستان را شناخته شناخته و سپس اقدام به ثبت نام فرزند خود نمایند؛ تمام مقاطع در مدارس دولتی این کشور به زبان لهستانی صورت می گیرد و به همین علت مدیران مدارس یک مصاحبه با دانش آموز انجام می دهند تا سطح زبان لهستانی او را مورد سنجش قرار دهند، مدیران برای دانش آموز در صورت نیاز کلاس های آموزشی زبان لهستانی را قرار می دهند. اما علاوه بر زبان لهستانی، تسلط بر زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است.

دومین بخش مهم در ثبت نام و تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان ، بررسی ریز نمرات سال پیشین دانش آموز می باشد و هر چقدر که این نمرات بیشتر باشد، شانس وی برای قبولی بیشتر خواهد بود. بسیاری از والدین این برنامه را دارند که به طور همزمان برای ارسال درخواست به چند مدرسه اقدام کنند ولی این کار کاملا اشتباه می باشد، زیرا شرایط تحصیل در مدارس لهستان این گونه است که زمان ثبت نام هر مدرسه با دیگری تفاوت دارد و باید در زمان خاصی برای آن اقدام کرد.

تحصیل در دبیرستان های لهستان

تحصیل در دبیرستان های لهستان

بسیاری از والدین خواستار ویزای تحصیلی دبیرستان برای فرزند خود هستند تا فرزند آن ها بسیار زودتر با فرهنگ و بازارکار این کشور آشنا شوند و ورود به دانشگاه برای آن ها بسیار ساده تر باشد و سریعا مستقل شوند؛ اما قوانین تحصیل در دبیرستان های لهستان بسیار متفاوت تر از سایر مقطع ها در مدارس می باشد.

نکته مشترک میان ثبت نام در همه مدارس، ارزیابی مهارت زبان دانش آموز است و بلد بودن زبان انگلیسی از موارد ضروری در لیست شرایط تحصیل در دبیرستان های لهستان می باشد . همچنین پیشنهاد می شود به جهت جلوگیری از گذراندن دوره زبان لهستانی ، قبل از اقدام فرزندتان این زبان را فرا گرفته باشد ، زیرا موجب می شود شانس قبولی وی برای پذیرش تحصیل در مدارس لهستان چند برابر شود.

سن دانش آموز نیز از شرط های مهم در سیستم مدارس لهستان است و فرد متقاضی برای تحصیل در دبیرستان های لهستان نباید بیشتر از 18 سال سن داشته باشد. والدین باید توجه کنند که شرایط هر دبیرستان با دیگری متفاوت بوده و برخی از دبیرستان ها برای انجام مراحب بررسی هزینه هایی را دریافت می کنند.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که والدین با کمک کارشناسان آی مهاجرتی برای تحصیل در مدارس لهستان برای فرزندان خود اقدام کنند تا دچار هیچ اشتباه و هزینه های اضافی نشوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان در مدارس لهستان

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر والدین به دنبال تحصیل رایگان در مدارس لهستان برای فرزندان خود هستند، خبر خوش این است که تحصیل در مدارس دولتی علاوه بر شهروندان لهستان، برای افراد خارجی نیز رایگان می باشد و همان طور که اشاره کردیم لازمه تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان یادگیری زبان لهستانی می باشد.

اما منظور از رایگان بودن تحصیل این است که دیگر نیازی به پرداخت شهریه نیست، زیرا برای تحصیل در سایر مدارس این کشور نیاز به پرداخت شهریه می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

البته در همه مدارس پرداخت هزینه های جانبی مانند غذا، لباس، لوازم التحریر و هر نوع هزینه های اضافه بر عهده والدین بوده و باید آن را پرداخت کنند؛ همچنین اگر فرزند شما در طول تحصلات خود از شاگردان ممتاز باشد می تواند تخفیف هایی را برای کم کردن هزینه های خود دریافت کند.

علاوه بر این برخی از مدارس دولتی قبل از ثبت نام مقداری هزینه را دریافت می کنند تا مدارک را مورد بررسی و مصاحبه را انجام دهند؛ اما پس از این که دانش آموز توانست قبولی را کسب کند و در مدرسه مورد نظر ثبت نام کند دیگر نیازی به پرداخت هزینه شهریه نخواهد بود.

Free education in Polish schools

مدارس خصوصی در کشور لهستان

مدارس خصوصی در کشور لهستان نیز یکی دیگر از گزینه های پیش رو برای تحصیل در مقاطع مختلف هستند و همان طور که می دانید لازمه ثبت نام در این مدارس پرداخت شهریه است.

مقدار این شهریه با توجه به اعتبار مدرسه، محل قرارگیری، مقدار و کیفیت ارائه دهی خدمات آموزشی و فعالیت های دیگر متغیر است و هرچقدر که آن مدرسه بهتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

از جمله مواردی که باعث می شود اکثر دانش آموزان خارجی به ثبت نام در مدارس خصوصی بپردازند این است که آموزش در برخی از این مدارس به زبان انگلیسی انجام می شود و فوق برنامه هایی برای یادگیری زبان لهستانی وجود دارد که بسیار برای دانش آموزان خارجی مفید است.

مدارس خصوصی در کشور لهستان

همچنین برخی از آن ها آموزش را به صورت دو زبانه نیز انجام می دهند، بدین شکل که نیمی از کلاس ها به زبان لهستانی و نیمی دیگر به زبان انگلیسی انجام می شود تا دانش آموان به هر دو زبان تسلط کامل داشته باشند.

همچنین تحصیل در این مدارس نسبت به سایر تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان در محیط های کوچک تر انجام می گیرد که موجب می گردد معلمان به طور تخصصی تر و با مدت زمان بیشتری به تدریس و رفع اشکال با دانش آموزان بپردازند.

با مطالعه مقالات زیر می توانید ضمن اطلاع از مدارس کشورهای مطرح دنیا به بهترین انتخاب ممکن برسید:

مدارس بین المللی در لهستان

مدارس بین المللی در لهستان می تواند یک گزینه عالی دیگر برای افراد خارجی باشد که برای تحصیل مقاطع قبل از دانشگاه به این کشور وارد می شوند.

این مدارس در بسیاری از شهرهای لهستان مانند ورشو، کراکوف، پوزنان، وروتسواو، لودز و گدانسک و غیره قرار دارند که جدول شامل توضیحات و ویژگی های اصلی این مدارس می باشد:

تفاوت مدرسه های بین المللی با سایر مدرسه های این کشور در این است که آموزش در این مدارس فقط به زبان های خارجی صورت می گیرد و در کنار آن ها نیز ممکن است زبان لهستانی به کودکان آموزش داده شود که این مورد به شرایط آموزشی مدرسه بستگی دارد.

اما تدریس در سایر مدرسه ها ابتدا به زبان لهستانی بوده و زبان های خارجی به صورت فوق برنامه وجود دارد . همچنین سیستم نمره دهی نیز در سیستم  تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان متفاوت می باشد.

 

شرایط توضیحات
زبان خارجی به عنوان زبان آموزشی آموزش کاملا با زبان های خارجی مانند انگلیسی انجام می شود.
سیستم نمره دهی متفاوت مدارس بین المللی اکثرا سیستم نمره دهی مخصوص به خود را دارند و نمره دهی معمولا با سیستم های خارجی صورت می گیرد.
محیط چند فرهنگی به علت حضور کودکان از سراس جهان در این مدارس ،محیط آموزشی به شکل چند فرهنگی بوده و کودکان می آموزند که با فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف برخورد کنند.

ویدیو بخش کوچکی از پذیرش های لهستان در آی مهاجرتی

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی امری آسان و دست یافتنی است که در این ویدیو تنها بخش کوچکی از دستاوردهایمان در حوزه کشور لهستان را برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم.

برای رسیدن به رویاهایتان تنها کافی است تا با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش های کشور لهستان

هزینه تحصیل در مدارس لهستان

مهم ترین بخش که ذهن والدین را بسیار مشغول می کند مقدار هزینه تحصیل در مدارس لهستان می باشد، همان طور که می دانید مهم ترین بخش هزینه برای تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان شهریه آن است؛ برای تحصیل در مدارس دولتی نیازی به پرداخت شهریه نیست و شما فقط باید هرینه های جانبی دیگر را بپردازید که شامل هزینه های زندگی می شود، برای اطلاع دقیق از این هزینه ها به مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

مقدار شهریه ها جهت تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان با توجه به نوع مدرسه متغیر می باشد و برخی از آن ها به صورت ماهانه و برخی دیگر سالانه پرداخت می شوند، برای مدارسی که هزینه شهریه آن ها زیاد است امکان پرداخت اقساطی نیز وجود دارد. توضیح مقدار مختلف شهریه ها به شرح زیر است:

  • در مدارس بین المللی شهریه سالانه از 20000 تا 51000 PLN زلوتی می باشد و امکان پرداخت آن به صورت اقساطی نیز ممکن است.
  • برخی از مدارس بین المللی شهریه را با توجه به این که هزینه ها در چند قسط پرداخت می شود نیز تغییر می دهند. کمترین میزان شهریه در این مدارس زمانی است که کل مبلغ پیش پرداخت شود.
  • مقدار شهریه های مدارس خصوصی در ورشو از 700 تا 3300 PLN در ماه نیز قابت تغییر است، مقدار این شهریه ها نیز به کیفیت خدمات تحصیلی بستگی دارد.

ویزای دانش آموزی لهستان

پس از این که موفق به دریافت پذیرش از سوی مدیر مدرسه و ثبت نام در آن شده اید باید حتما برای دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان لهستان و یا مقاطع قبل تر از آن اقدام کنید چرا که برای اقامت فرزندتان داشتن مجوز بسیار ضروری است. برای این که بتوانید ویزای دانش آموزی لهستان را دریافت کنید باید تمای مدارک مورد نیاز را به سفارت ازائه کنید این ویزا برای تمامی افراد تا سن 18 سالگی در دسترس است.

در صورتی که شما فرزند خود را در مدارس شبانه روزی ثبت نام کرده باشید، دیگر نیازی به نگرانی و حضور شما نیست چرا که تمامی امکانات زندگی و اقامت به وی اعطا می شود و شما می توانید با ویزای توریستی به فرزند خود سر بزنید. برای این که از تمامی جنبه های تحصیل در این کشور برای فرند خود مطمئن شوید مقاله تحصیل در لهستان را مطالعه کنید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان را به طور کامل تحلیل کرده و در دسترس شما قرار داده اند، در صورت داشتن سوالات یا ایجاد ابهامات می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متدوال تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان

در پایان می توانید ضمن مطالعه سوالات پرتکراری که در رابطه با تحصیل در دبیرستان ها و مدارس لهستان وجود دارد ، از طریق بخش دیدگاه نیز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

بله، برای تحصیل در مدارس دولتی لهستان نیازی به پرداخت شهریه نمی باشد.

مهم ترین شرط هایی که برای تحصیل در مدارس لهستان لازم است، مهارت کافی بر زبان انگلیسی یا لهستانی، داشتن نمرات خوب در پایه های قبل تر و تمکن مالی کافی است.

تدریس در این مدارس به زبان انگلیسی و یا به صورت دو زبانه ارائه می شود.

تفاوت این دو مدرسه در زبان های مورد استفاده برای تدریس است، در مدارس خصوصی امکان تدریس دو زبانه وجود دارد اما در مدارس بین المللی فقط به یک زبان خارجی صورت می گیرد و سیستم نمره دهی هر دو مدرسه با یکدیگر تفاوت دارند.

با تحصیل در مدارس دولتی نیازی به پرداخت شهریه نیست و فقط پرداخت هزینه های جانبی لازم است، شهریه های مدارس خصوصی نیز با یکدیگر متفاوت بوده و از 700 تا 3300 PLN متغیر است، شهریه مدارس بین المللی نیز از 20000 تا 51000 PLN در سال می باشد.

از شما دعوت می کنیم تا در پایان تجربه دریافت ویزای لهستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر خدابخشی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه