بهداشت و درمان کشور لهستان

بهداشت و درمان کشور لهستان از موارد ضروری است که باید قبل از اقامت و مهاجرت به این کشور از تمامی شرایط ها و قوانین آن اطلاع داشته باشید. آشنایی با این شرایط به شما کمک می کند تا بعد از اقامت و زندگی دچار ضرر های احتمالی نشوید و آمادگی مورد نیاز را برای زندگی داشته باشید.

کشور لهستان با پیشرفت خود توانسته سالانه مهاجرین زیادی را به خود جذب کند، به همین علت نظام سلامت کشور لهستان در طی این سال ها تلاش کرده با ایجاد تغییرات، پیشرفت هایی را در این زمینه داشته باشد و تمامی کمبودهای خود را جبران نماید .

بهداشت و درمان کشور لهستان

انتخاب زندگی در کشور لهستان به معنای دریافت بهترین امکانات پزشکی و بهداشتی با هزینه های مناسب تحت پوشش بیمه درمانی می باشد.

فهرست مطالب

در این مقاله که توسط کارشناسان حرفه ای آی مهاجرتی تهیه شده است ، مروری بر نظام بهداشت و درمان لهستان خواهیم داشت که پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

همان طور که هزینه های زندگی در این کشور پایین است، هزینه های بهداشت و درمان کشور لهستان هم ارزان هستند که از مزایای سیستم بهداشتی آن به شمار می آید. دولت این کشور به علت کمبود نیروی متخصص در این زمینه از تمام مهاجران در این زمینه استقبال می کند؛ روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که می توانید در مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان با آن ها آشنا شوید.

سیستم بهداشت و درمان لهستان

سیستم بهداشت و درمان لهستان توسط یک سیستم مراقب بهداشتی عمومی به نام Narodowy Fundusz Zdrowia ارائه می شود و طبق قانون اساسی این کشور همه افراد باید دسترسی کامل به مراقبت های درمانی و بهداشتی داشته باشند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهداشت و درمان کشور لهستان + پادکست

بهداشت و درمان کشور لهستان را به صورت خلاصه از کارشناس ما بشنوید و در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد ، از طریق شماره های تماس و یا بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

بهداشت و درمان در لهستان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در زندگی تمامی اقشار جامعه 

 

نمایش ویدیو درباره بهداشت و درمان در لهستان
بهداشت و درمان کشور لهستان

طبق قوانین بهداشت و درمان کشور لهستان خدمات پزشکی برای تمام کسانی که بیمه درمانی را پرداخت کرده باشند ، رایگان است اما اگر کسی بیمه را پرداخت نکند باید هزینه های مراقبت و درمانی خود را شخصا بپردازد. همچنین دولت وظیفه دارد خدمات کامل را به کودکان خردسال، زنان باردار، سالمندان و به طور رایگان حتی در صورت پرداخت نکردن بیمه ارائه دهد.

مشکل اساسی در سیستم مراقبت های بهداشتی در لهستان تامین بودجه آن است که به علت تامین از منابع مختلف است که ناشی از اصلاحات و تغییرات سیستمی در طی این چند سال می باشد. در حال حاضر منابع اصلی تامین کننده سیستم سلامت این کشور بودجه دولتی با مشارکت بیمه سلامت و منبع دوم بودجه کمک های مردمی و خیریه ها می باشند.

ارائه دهندگان خدمات سلامت سه دسته می شوند که اولین آن ها بیمارستان ها و واحد های مراقبتی هستند. دسته دوم واحد های عمومی خودکفا شامل بنیاد ها، انجمن ها و کلیسا بوده و دسته آخر مراقبت های بهداشتی خصوصی مانند پزشک، دندانپزشکی و داروخانه ها می باشند.

خدمات درمانی عمومی و خصوصی در لهستان

خدمات درمانی عمومی و خصوصی در لهستان

تفاوت میان خدمات درمانی عمومی و خصوصی در لهستان بسیار زیاد است و شناخت مزایا و معایب هرکدام برای تصمیم گیری شما بسیار مفید است. با مروری بر نظام بهداشت و درمان لهستان اعلام شده که 40% مردم با وجود بیشتر بودن هزینه ها از خدمات بهداشتی خصوصی استفاده کرده و تنها 37% مردم به خدمات عمومی مراجعه می کنند . از بزرگ ترین مشکلات نظام سلامت کشور لهستان پرداخت نکردن حقوق و دستمرد خوب به پزشکان و پرستاران می باشد، به همین دلیل اکثر کادر درمانی به کار در بیمارستان ها و مطب های خصوصی می پردازند؛ این امر موجب شده که مراکز دولتی بهداشت و درمان کشور لهستان با کمبود پزشک و متخصص مواجه شوند و مردم نیز به استفاده از خدمات خصوصی روی بیاورند.

از دلیل های دیگری که بر تعداد مراجعین به مراکز خصوصی افزوده می شود، این است که به علت کمبود کارکنان نوبت دهی ها مخصوصا برای پزشکان تخصصی بسیار طولانی می باشد. همچنین زیرساخت های ضعیف الکترونیکی باعث شده که نسخه ها در دسترس قرار نگیرد و باعث بروز مشکلاتی شوند. به خاطر این دلایل بهتر است که به مراکز خصوصی مراجعه کرده تا خدمات بهتری را دریافت کنید و با این مشکلات رو به رو نشوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

انواع بیمه بهداشت و درمان در لهستان

انواع بیمه بهداشت و درمان در لهستان شامل بیمه عمومی و خصوصی می شود؛ همان طور که می دانید با پرداخت بیمه عمومی دیگر نیازی به پرداخت هزینه خدمات پزشکی نیست. بیمه عمومی را همه کسانی که ساکن لهستان هستند و هیچ بیمه دیگری را ندارند می توانند دریافت کنند. کارمندانی که قراردادهای استخدامی کار دارند به طور خودکار بیمه سلامت عمومی را دریافت می کنند و هر ماه 9% حقوق برای مصارف بیمه ای واریز می شود.

هزینه بیمه عمومی به میانگین حقوق لهستان در آن سال بستگی دارد، پرداخت این هزینه ها برای دانشجویان دانشگاه و پزشکان بسیار کمتر است.

دوره های بیمه بهداشت و درمان کشور لهستان و روند پرداخت آن به شرح زیر است:

  • 3 تا 12 ماه
  • 12 تا 24 ماه ( در 3 قسط)
  • 24 تا 60 ماه(در 6 قسط)
  • 60 تا 120 ماه(در 9 قسط)
  • بیش از 12 ماه(در 12 قسط)

Types of health insurance in Poland

علاوه بر آن شما می توانید تصمیم بگیرید که خود را به صورت خصوصی بیمه کنید. البته توجه داشته باشید که بیمه خصوصی تمامی مزایای بیمه عمومی را نداشته و شامل دندانپزشکی نمی شوند. دو شرکت ارائه دهنده بیمه خصوصی در لهستان LuxMed و Medicover هستند.

اگر هیچکدام از بیمه های عمومی و خصوصی را پرداخت نکنید؛ در آن صورت باید طبق سیستم مراقبت های بهداشتی در لهستان تمامی هزینه های درمان و دارو ها را خودتان شخصا پرداخت کنید که با توجه به هزینه های درمان پیشنهاد می شود که حتما برای خود یک بیمه درمانی دریافت کنید.

هزینه های مراقبت های بهداشتی در لهستان

کسانی مهاجرت کرده و در لهستان زندگی می کنند متوجه می شوند که می توانند با هزینه های بسیار کمتری نسبت به بریتانیا و ایالات متحده به درمانی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشد. اما مشکلی که وجود دارد نابرابری بسیار خدمات میان افراد کم درآمد و افرادی با درآمد بالا می باشد.

تقریباً همه کشورهای اروپایی از خدمات درمانی رایگان و همگانی برخوردار هستند و لهستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان طور که اشاره کردیم هزینه های مراقبت های بهداشتی در لهستان برای کسانی که بیمه را پرداخت کرده اند و افرادی که دارای شرایط خاص مانند معلولیت و بارداری می باشند؛ رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

کسانی که بیمه را پرداخت نکرده اند طبق قانون بهداشت و درمان کشور لهستان باید هزینه های تمام خدمات پزشکی را خودشان بپردازند.

در نظر داشته باشید که هزینه های درمان و مراقبت با توجه به نوع خدمات و نوع حصوصی یا عمومی بودن بیمارستان متغیر است. در جدول هزینه برخی از این خدمات جمع آوری شده است:

Healthcare costs in Poland

نوع خدمات متوسط هزینه به دلار
تعویض دریچه قلب 12000
نصب ضربان ساز قلب 11000
لیزریک چشم 1900
جراحی آب مروارید (تک چشم) 2020
اصلاح تیغه بینی 1200
 

با مطالعه عناوین زیر سیستم بهداشت و درمان لهستان را با سایر کشورهای محبوب ایرانیان مقایسه کنید:

مراجعه به دندانپزشک در لهستان

بهداشت و درمان کشور لهستان به علت در دسترس بودن و کیفیت بالا در خدمات زیبایی و سلامت دندان شهرت زیادی دارد. 

مراجعه به دندانپزشک در لهستان نسبت به انگلستان بسیار ارزان تر می باشد و اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی مانند روکش‌های دندان، روکش‌ها و ایمپلنت ‌های دندانی هستید، نگاه کردن به لهستان به‌عنوان مکان احتمالی برای ویزیت دندانپزشکی بعدی خود ایده خوبی است.

در حالی که قیمت ها بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود اما با پرداخت بیمه می توان از هزینه ها کاست، همچنین طبق سیستم سلامت لهستان این خدمات برای افراد زیر 18 سال، زنان باردار و افراد سالمند رایگان است. جدول شامل قیمت برخی از خدمات زیبایی و سلامت دندان می باشد:

See a dentist in Poland

نوع خدماتقیمت به دلارقیمت به پوند
روکش دندان663540
ایمپلنت(تک دندان)825672
ایمپلنت کامل دهان5090 تا 115004000 تا 9000
روکش دندان490400

از دلایل این که این خدمات ارزان هستند این است که به طور کلی هزینه زندگی در این کشور ارزان بوده و به همین دلیل کشور خوبی برای درآمد و اشتغال به کار می باشد؛ برای اطلاع از شرایط کار و روش های مهاجرت از این طریق می توانید به مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان مراجعه کنید.

پزشکان و متخصصان در لهستان

پزشکان و پرستاران اصلی ترین عنصر های بهداشت و درمان می باشند؛ اما تعداد پزشکان و متخصصان در لهستان یکی از کمترین اندازه افراد کادر درمان در اروپا را دارد. تعداد پزشکان در این کشور به ازای هر 1000 نفر حدود 4 پزشک می باشد و درصد زیادی از آن ها بالای 50 سال سن را دارند. برای درمان در ابتدا باید به پزشک عمومی مراجعه و پس در صورت نیاز به پیش پزشک متخصص رفت؛ اما کمبود نیروی متخصص باعث شده که نوبت دهی ها بسیار طولانی مدت باشند.

وضع پرستاران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به ازای هر 1000 نفر بیمار تعداد 8.83 پرستار برای مراقبت و درمان از آن ها وجود دارد. بزرگ ترین گروه این حرفه که شامل 60% آن ها می شود 50 ساله هستند. پزشکان و پرستاران شاغل در بهداشت و درمان کشور لهستان به علت فقدان مالی کافی مهاجرت کرده و یا در بیمارستان های خصوصی مشغول به کار هستند.

این وضعیت نگران کننده است؛ زیرا نزدیک به 20 سال است که ادامه دارد و دولت به دنبال جبران این کمبود نیروی کار در سیستم بهداشت و درمان لهستان می باشد و از افراد داوطلب برای تحصیل در این رشته استقبال می کند. برای اطلاع از شرایط تحصیلی این کشور می توانید به مقاله تحصیل در لهستان سری بزنید و آگاهی لازم را کسب کنید.

داروخانه ها در لهستان

بازار داروخانه ها در لهستان سال هاست که دستخوش تحولات شده است. از سال 2002 تعداد داروخانه ها در لهستان به دلیل مقررات زدایی از بازار دارو به سرعت افزایش یافته است. این وضعیت ممکن است به تغییراتی در کیفیت خدمات دارویی تبدیل شده باشد مانند عرضه بسیار خوب یا طیف گسترده ای از داروهای موجود.

داروخانه های مستقل و داروخانه های زنجیره ای سطح مشابهی از خدمات را برای بیماران در لهستان تضمین می کنند. توسعه مراقبت های دارویی به آمادگی قانونی نیاز دارد.

خدمات دارویی سیستم سلامت لهستان نه تنها شامل تجارت دارو بلکه شامل ارائه اطلاعات درمورد دارو ها و فرآورده های دارویی نیز می باشد و کارکنان داروخانه باید بر ارائه اطلاعات جامع به بیمارات تاکید داشته باشند.

داروخانه ها در لهستان

اما از معایب بهداشت و درمان کشور لهستان عدم دسترسی به برخی دارو های مدرن و بسیار خاص مثل دارو های بیماری سرطان می باشد؛ همچنین بخاطر ساختار ضعیف دیجیتال اطلاعات سلامت که باعث مشکلات در ثبت و دسترسی به نتایج معاینه ها و فهرست پزشکان مجاز شده است از معایب داروخانه ها و بیمارستان های این کشور است.

در این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده بهداشت و درمان کشور لهستان به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت این که سوالی برای شما پیش آمد می توانید با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و با در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متدوال بهداشت و درمان کشور لهستان

در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات خاصی در رابطه با بهداشت و درمان کشور لهستان دارید ، ضمن ارتباط از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس ، مطالعه سوالات پرتکرار را نیز فراموش نکنید.

برای کسانی که بیمه عمومی را پرداخت کرده اند و یا افرادی با شرایط خاص مانند زنان باردار، سالمندان و معلولین.

بیمه عمومی و خصوصی دو نوع بیمه های کشور لهستان می باشند.

کمبود پزشک و پرستار، مدت های طولانی نوبت دهی و در دسترس برخی از دارو های خاص.

برای دانشجویان دانشگاه و پزشکی قیمت های خدمات بیمه بسیار کمتر است.

خیر، قیمت های ارزان خدمات درمان و زیبایی دندان لهستان در اروپا بسیار معروف است.

1 دیدگاه در “بهداشت و درمان کشور لهستان

  1. احمد مرتضوی گفت:

    بسیار عالی و مفید
    ممنونم❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (384 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه