تحصیل در مدارس هلند

تحصیل در مدارس هلند تصمیم بسیاری از خانواده ها یبرای ساختن آینده ای روشن برای فرزندان خود می باشد . هلند یکی از کشورهای مطرح جهان است که با ارائه کیفیت آموزشی در بالاترین حد ممکن و سیستم آموزشی عالی ، امکان رشد و تحصیل را برای دانش اموزان به خوبی فراهم می سازد.

اما در این میان والدین زیادی تمایل دارند که به واسطه ثبت نام فرزندشان جهت تحصیل دبیرستان در هلند به اقامت برسند که متاسفانه این امر امکان پذیر نبوده و والدین نمی توانند به واسطه تحصیل فرزندان خود در مدارس هلند به پذیرش برسند.

تحصیل در مدارس هنر

ورود به مدارس هلند می تواند زمینه ساز ساختن آینده ای روشن و ورود به دانشگاه های این کشور به شمار برود.

فهرست مطالب

در این مقاله به صورت دقیق به تحصیل در مدارس هلند نیز خواهیم پرداخت و چنانچه به دنبال پذیرش در مدارس این کشور هستید ، حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید تا متناسب با شرایط خود و فرزندانتان به بهترین نتیجه ممکن برسید.

علاوه بر این مطالعه عنوان تحصیل درهلند 2023 به خوبی شما عزیزان را با شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور آشنا می سازد که می تواند راهگشای خوبی برای آغاز تحصیل در مراکز آموزش عالی این کشور به شمار برود.

خوب است دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس دولتی هلند تنها برای شهروندان این کشور امکان پذیر بوده و افرادی که خارج از اتحادیه اروپا به دنبال تحصیل در مدارس هلند هستند ، باید مدارس خصوصی این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند.

شرایط ثبت نام در مدارس هلند

در سیستم مدارس هلند ، برنامه آموزشی به نحوی طراحی شده است که دانش آموزان باید ابتدا دوره ابتدایی را پشت سر گذاشته و سپس به مقطع متوسطه و یا دبیرستان وارد شوند . شرایط ثبت نام در مدارس هلند برای دانش آموزان ایرانی بدین شکل است که باید مدارس خصوصی و یا بین المللی را برای تحصیل انتخاب کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در مدارس هنر

دانش آموران در هلند در سن 5 سالگی تحصیلات خود را آغاز نموده و باید تاس سن 16 سالگی به صورت اجباری آن را ادامه دهند . یکی از نقاط قوت تحصیل در مدارس هلند وجود زبان انگلیسی در سیستم آموزشی این کشور است که در بسیاری از مقاطع به صورت کاملا عادی دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

برای ثبت نام در مدارس هلند دانش آموزان باید با انتخاب مدرسه خود در یکی از مراکز خصوصی و یا شبانه روزی نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند . برای تحصیل در مدارس هلند باید بتوانید زبان رسمی این کشور را تا حدی نوشته و بخوانید . همچنین تمکن مالی لازم برای تامین هزینه را به صورت کامل داشته باشید.

در صورتی که دانش آموزان نیازمند گذراندن دوره زبان باشند ، باید ابتدا با دریافت یک ویزای 12 ماهه دوره مقدماتی به نام Prepatory course را گذرانده و در صورت قبولی به مدارس این کشور وارد شوند . البته مدرسه موردنظر مشخص می کند که دانش آموزان باید چه سطحی از تحصیلات را به چه مدت پشت سر بگذارد.

تحصیل در دبیرستان های هلند

تحصیل در دبیرستان های هلند

یکی از پردرخواست ترین مقاطع آموزشی در کشور هلند که توسط دانش آموزان بین المللی به وفور درخواست می شود ، تحصیل در دبیرستان های هلند می باشد . باید این نوید را نیز به شما بدهیم که شانس دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان های هلند از سایر مقاطع این کشور بالاتر بوده و معمولا دانش آموزان بین 11 تا 18 سال به ویزا می رسند . شرایط تحصیل در دبیرستان های هلند فاکتورهای مختلفی را شامل می شود را از مهم ترین انها برای مدارس باید به تسلط به زبان هلندی اشاره کرد . الته هر مدرسه شرایط خاص خود را دارد و با توجه به وضعیت دانش اموزان پیش نیازهای مختلفی را درنظر می گیرد ، اما یکی از مهم ترین مواردی که باید به صورت ویژه مدنظر داشته باشید ، یادگیری زبان هلندی است.

هم چنین تحصیل در مدارس هلند در هر مقطع تحصیلی نیازمند داشتن نمرات خوب در مقطع قبلی است و در صورتی که یکی از والدین شما دارای اقامت و یا تابعیت این کشور باشد ، روند تحصیل بسیار آسانتر خواهد شد.

وبینارتحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

کارشناسان آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا بهترین مسیرهای مهاجرتی را به شما علاقه مندان به تحصیل در کشورهای اروپایی ارائه کنند.

در این ویدیو نیز می توانید بهترین مقصدهای اروپایی برای تحصیل آشنا شده و جهت دریافت هرگونه تماس و یا راهنمایی با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان در مدارس هلند

تحصیل رایگان در مدارس هلند برای شهروندان این کشور و یا ساکنین از اتحادیه اروپا امکان پذیر است و شهروندان سایر کشورها موظف به پرداخت شهریه هستند . اغلب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل باید مدارس خصوصی و یا شبانه روزی را انتخاب کنند که نیازمند پرداخت شهریه می باشد.

شهریه تحصیل در هر مدرسه این کشور با دیگری متفاوت بوده و با توجه به مقطعی که انتخاب می کنید ، باید هزینه مختلفی را بپردازید . البته کمک های دولتی در برخی موارد به تخفیف هایی در مدارس خصوصی این کشور نیز می رسد که البته زیاد نبوده و تحصیل رایگان در مدارس هلند را فراهم نمی سازد ، اما می تواند کمک خوبی در تامین هزینه ها باشد.

چنانچه به دنبال تحصیل به صورت رایگان در هلند هستید ، باید منتظر ورود به مقطع تحصیلات دانشگاهی باشید که بورسیه های مختلفی در اختیار دانشجویان قرار می دهد . عنوان بورسیه های تحصیلی در هلند که توسط کارشناسان ما طبق آخرین قوانین دانشگاه های این کشور تهیه شده است ، تمامی جزئیات لازم را در اختیارتان قرار می دهد . تسلط به زبان هلندی می تواند نقش بسیار مهمی در پذیرش در مدارس و هم چنین دریافت تخفیفات و بورسیه برایتان ایفا کند.

مدارس خصوصی در کشور هلند

یکی از گزینه های اصلی پیش روی دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در مدارس هلند انتخاب مدارس خصوصی این کشور می باشد . مدارس خصوصی در هلند به نحوی طراحی شده اند که تمامی دانش آموزان اعم از بومی و خارجی می توانند در ان به تحصیل مشغول شوند.

روند آموزشی در مدارس خصوصی هلند از سیستم کشوری پیروی می کند اما برخی از امکانات و برنامه های آموزشی می تواند به صورت فوق برنامه و یا خدمات مازاد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد . به عنوان مثال وجود برنامه تدریس به زبان انگلیسی یکی از ویژگی های منحصر بفرد مدارس خصوصی این کشور است.

دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان هلند در صورتی که بتوانید مدرک زبان انگلیسی و هلندی را همزمان با هم ارائه دهید ، بسیار آسان تر خواهد شد . هم چنین در سال های آخر دبیرستان دانش اموزانی که به دنبال ورود به دانشگاه های این کشور هستند می توانند دروس تخصص خود را با توجه به رشته دلخواهشان در ساعات بیشتری مطالعه کنند.

مدارس خصوصی در کشور هلند

دقت داشته باشید که مدارس خصوصی با مدارس بین المللی در هلند نیز تفاوت داشته و اغلب خدماتی همچون خوابگاه و محل سکونت را فراهم نمی سازند . توصیه می کنیم تا حتما بر روی عنوان ما در رابطه با مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی کلیک نمایید تا بتوانید علاوه بر شیوه تحصیل از سایر مسیرهای ورود به این کشور به خوبی مطلع شوید.

به دنبال انتخاب بهترین مدارس در اروپا هستید ، پس مقالات زیر را نیز از دست ندهید:

مدارس بین المللی در هلند

بدیهی است که یکی از متداول ترین مدارس محبوب میان دانش اموزان خارجی ، مدارس بین المللی است که می کوشد بهترین امکانات را در اختیار دانش اموزان قرار دهد . مدارس بین المللی در هلند را می توان مقصد اولیه دانش آموزان خارجی دانست که هر آنچه یک دانش آموز به دور از خانواده خود به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار می دهد.

اکثر دانش آموزان در مدارس بین المللی مهاجر هستند و بسته به نوع آن زبان تحصیل هلندی و یا انگلیسی می باشد . از ویژگی های منحصر بفرد تحصیل در مدارس بین المللی هلند پذیرش مدارک ان در تمامی کشورهای جهان است و شما می توانید برای ورود به دانشگاه در هر نقطه از دنیا از آنها استفاده کنید.

تحصیل در مدارس هلند در مراکز بین المللی در هر پایه ای امکان پذیر است و شما می توانید با توجه به بودجه و شرایط خود نسبت به دریافت یکی از آنها اقدام کنید . البته برخی از مدارس بین المللی از اصول مذهبی و یا آموزشی خاصی پیروی می کنند و به همین دلیل یارانه ای را از دولت دریافت می کنند و والدین در هنگام انتخاب باید دقت لازم را داشته باشند.

برخی از مدارس بین المللی هلند همان مدارس خصوصی بوده و تنها امکاناتی همچون خوابگاه را برای دانش اموزا فراهم می سازند و برخی دیگر با دریافت یارانه از دولت به مدارس دولتی این کشور متصل بوده و DIS نامیده می شوند.

مدارس بین المللی DIS هلند

بهترین مدارس هلند برای دانش آموزان خارجی را می توان مدارس بین المللی این کشور دانست که تحصیل به زبان انگلیسی را اغلب در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و فرد را به خوبی به نظام آموزشی این کشور متصل می سازند.

مدارس بین المللی DIS هلند گرچه تحصیلات را به زبان انگلیسی ارائه می دهند اما دانش آموزان زبان هلندی را نیز فرا می گیرند . در برنامه های آموزشی این مدارس می توانید برنامه دلخواه خود را انتخاب نموده و هزینه نسبتا کمتری را نسبت به مدارس خصوصی هلندپرداخت کنید.

مدارس بین المللی در کشور هلند را می توان به سه شاخه کلی تقسیم نمود:

  • مدارس بین المللی بریتانیایی
  • مدارس بین المللی آمریکایی
  • مدارس بین المللی عادی
  • مدارس بین المللی مذهبی

مدارس بین المللی که مذهبی هستند ، عمدتا به زبان هلندی تدریس می کنند زیرا از مراکز مذهبی تامین بودجه شده و خط و مشی متفاوت دارند . هزینه و برنامه های درسی در هر یک از این مدارس حتی از مقطع ابتدایی و دبیرستان متفاوت بوده و خوب است که از همان ابتدا به دقت برنامه های آموزشی را بررسی کنید.

برخی از بهترین مدارس بین المللی در هلند عبارتند از :

نام مدرسهنوع مدرسه
مدرسه بین المللی لاههDIS
مدرسه ابتدایی بین المللی لاههDIS
مدرسه بین المللی والدورفDIS
مدرسه بین المللی خوشبینIPC
مدرسه بین المللی Nord AngliaIPC
کالج عالی هلندIB
مدرسه بین المللی ماستریختIB
مدرسه بریتانیایی آمستردامعادی
مدرسه ژاپنی آمستردامعادی

هزینه تحصیل در مدارس هلند

از مهم ترین دغدغه های تحصیل در مدارس هلند تامین مخارج و پرداخت شهریه مدرسه موردنظر است که با توجه به عادی ، خصوصی و بین المللی متغیر است . در مجموع نمی توان هلند را جزو گزینه های ارزان در اروپا دانست که البته به دلیل ارائه امکانات منحصر بفرد هم در تحصیل و هم در آموزش کاملا معقولانه است.

زبان آموزشی ، مقطع ، برنامه های فوق العاده ، نوع امکانات و برخی موارد دیگر همگی در هزینه تحصیل در مدارس هلند موثر هستند و قطعا شما شهریه متفاوتی را برای دوره ابتدایی نسبت به دبیرستان پرداخت می کنید . مدارس خصوصی و بین المللی در هلند می توانند شهریه ای از 3000 یورو در سال به بالا را داشته باشند که گاها تا 30 هزار یورو نیز برسد و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی هلند می تواند هر دو نوع خصوصی و بین المللی را نیز شامل شود.

از همین رو ارائه تمکن مالی که نشان دهد شما قادر به پرداخت تمامی هزینه های خود در طول تحصیل هستید ، اهمیت ویژه ای برای در تایید ویزا دارد . همچنین بخاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در مدارس هلند تنها به شهریه مدرسه محدود نبوده و باید برآوردی صحیح از مخارج زندگی خود داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند به صورت دقیق به آن پرداخته اند . هم چنین روند دریافت ویزا و ترجمه مدارک هزینه های جانبی دیگری محسوب می شوند که با توجه به یورو مبلغ ناچیزی نخواهد بود و خوب است هزینه ها را از کارشناسان ما جویا شوید.

ویزای دانش آموزی هلند

تمامی شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به کشور هلند باید ویزا دریافت کنند که نیازمند فراهم نمودن مدارکی مشخص و ارائه آن به سفارت می باشد . دقت داشته باشید که دریافت ویزای دانش آموزی هلند تنها برای فرد متقاضی امکان پذیر می باشد و والدینی که به دنبال همراهی فرزندان خود هستند باید از طریق ویزای توریستی به این کشور وارد شوند و در طول مدت ویزای خود اجازه کار و یا تحصیل را نخواهند داشت.

اخذ ویزای تحصیل در مدارس هلند نیازمند پرداخت هزینه در مراحل متعدد است که تایید مدارک در دادگستری و وزارت امور خارجه و ترجمه آنها اصلی ترین بخش است . بخش بعدی مربوط به پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا است که در حدود 206 یورو می باشد . شهریه سال اول دانش آموز به همراه هزینه لازم برای یک سال زندگی در این کشور باید در قالب تمکن مالی ارائه شود.

مدارک ویزای دانش آموزی هلند

تمامی مدارک ویزای دانش آموزی هلند باید به صورت ترجمه شده ارائه شود و اعلام نتیجه می تواند تا دو ماه زمان ببرد . در صورت نقص در پرونده این روند می تواند طولانی تر نیز شود . پس عاقلانه است که در طول این مسیر با یک فرد متخصص همراه باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای ویزای تحصیلی دبیرستان هلند و یا سایر مقاطع تحصیلی باید مدارک زیر را فراهم سازید:

  • نامه پذیرش از مدرسه و یا مرکز آموزشی در هلند
  • ارائه مدرک زبان ( انگلیسی و یا هلندی با توجه به نوع مدرسه 9
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • بیمه نامه معتبر
  • داشتن پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • دو قطعه عکس
  •  ریز نمرات دانش آموز
  • مدارک تحصیلی پیشین

مشاورین آی مهاجرتی آماده اند تا تمامی جزئیات لازم در رابطه با تحصیل در مدارس هلند را در اختیار شما قرار داده و کلیه خدمات مهاجرتی را در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز به شما ارا ئه دهند . هم اکنون با مشاورین ما تماس گرفته و به هر آنچه که در ذهن دارید برسید.

سوالات پرتکرار تحصیل در مدارس هلند

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکراری که در رابطه با تحصیل در مدارس هلند وجود دارد را مطالعه نمایید و در صورت هرگونه سوال از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

خیر ویزای تحصیل در مدارس هلند دارای ویزای همراه نبوده و والدین باید به واسطه ویزای توریستی فرزندان خود را همراهی کنند.

خیر شهروندان سایر کشورها جز اتحادیه اروپا موظف به پرداخت شهریه به مدارس این کشور هستند.

دوره دبیرستان را می توان بهترین مقطع برای دریافت ویزای تحصیلی دانست.

برای دریافت ویزای تحصیل در مدارس هلند باید تمکن مالی را به صورت کامل فراهم سازید.

برای تحصیل در مدارس این کشور باید از 3000 تا 30 هزار یورو را مدنظر داشته باشید که با توجه به مدرسه و مقطع متغیر است.

با تماشای ویدیوهای زیر در می یابید که رسیدن به ویزای تحصیلی در آی مهاجرتی رویایی آسان ودست یافتنی است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه