تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در اروپا برای دانشجویان بین المللی می باشد که دانشجویان را از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار ساخته و می تواند آینده کاری و شغلی آنان را نیز تا حد بسیار قابل قبولی تضمین نماید. 

لهستان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا است که با سرعت بسیاری در حال رشد و تبدیل شدن به یک کشور مدرن و تراز اول جهانی می باشد و طی یک دهه گذشته توانسته خود را به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی قرار دهد.

برای آشنایی و کسب راهنمای تحصیل در لهستان با ادامه این مطلب با تیم کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شما را با هر آن چیزی که برای رسیدن به این هدف نیاز می باشد آشنا سازند.

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان می تواند ضمن کم هزینه بودن ، یکی از معتبرترین مدارک موجود در سطح اروپا را برایتان فراهم سازد.

فهرست مطالب

باید بگوییم تحصیل در لهستان به خاطر برخورداری از اعتبار بالای دانشگاه ها و همچنین ارزان بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه ها تحصیل و زندگی کاملا قدرت رقابت با کشورهای تراز اول جهان را دارا می باشد.

ضمن اینکه این کشور می تواند به عنوان پلی ایده آل عمل کرده که شما را از کشورمان به قاره اروپا و پس از آن به هر کشور درجه اول اروپایی یا آمریکایی برساند. در ادامه این مطلب شما را با چگونگی پذیرش در دانشگاه های برتر این کشور، سیستم آموزشی و اخذ ویزا برای تحصیل در لهستان به طور کامل و با جدیدترین اطلاعات آشنا خواهیم نمود.

شرایط تحصیل در لهستان

شرایط تحصیل در لهستان برای مقاطع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و هر مقطع و هر دانشگاه ممکن است مدارکی خاص خود را نیز از متقاضیان در خواست کنند. 

مثلا برای پذیرش در دوره کارشناسی در لهستان داشتن مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره بیرستان الزامی است؛ ضمن اینکه مدرک زبان و سطح آن نیز می تواند تاثیر زیادی در پذیرش شما داشته باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در لهستان

با این که پذیرش تحصیلی از لهستان در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک لیسانس و یک رزومه قوی می باشد، یعنی تاثیر معدل در اینجا کمتر می شود و داشتن مقالات و پژوهش های تحصیلی و یک توصیه نامه معتبر تاثیر بیش تری را در قبولی دانشجویان ایفا می نماید.

ضمن اینکه شرایط ورود به دانشگاه های لهستان برای دوره دکترا از دیگر مقاطع بیشتر به سوابق و رزومه تحصیلی وابسته می باشد و هرچه متقاضیان دارای تحقیقات، پژوهش ها و مقالات بین المللی معتبرتر و بیش تر باشند در کنار توصیه نامه ها و انگیزنامه وی تاثیر بسیار زیادی در پذیرش نزد اساتید راهنما و دانشگاه مقصد دارد.

البته باید توجه کنید که هر دانشگاه برای رشته های تحصیلی مختلف و در مقاطع مختلف مدارکی خاص را از متقاضیان درخواست می نماید که حتما باید پیش از اقدام از جزئیات آن ها از طریق مکاتبه مطلع شد تا به اشتباه یا به صورت ناقص مدارکی را ارسال ننمایید. زیرا هرگونه نقص یا ایراد در مدارک ارسالی می تواند پذیرش شما را کاملا مردود نماید.

مدرک زبان برای تحصیل در لهستان

مدرک زبان برای تحصیل در لهستان

شاید برای شما هم سوال باشد که مدرک زبان برای تحصیل در لهستان نیاز است یا خیر؟ باید بگوییم که لهستان یکی از کشورهای غیر انگلیسی زبان است که تعداد رشته های بسیاری در آن به زبان انگلیسی تدریس می شود و بیش از 10 دانشگاه آن رشته های خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند که یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان خارجی است . اما زبان اصلی و رسمی آموزش در این کشور زبان لهستانی می باشد و مقطع کارشناسی نیز بیش ترین تعداد رشته ها را به این زبان دارد. اما در دوره کارشناسی ارشد زبان انگلیسی بیش تر دیده می شود و به همین ترتیب در دوره دکترا نیز اکثر رشته ها به زبان انگلیسی و لهستانی ارائه می شوند. برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدارک تافل و آیلتس مورد قبول اکثر دانشگاه های ارائه کننده به این زبان می باشد.

اما تحصیل در لهستان به زبان لهستانی مزایا بیش تری برای دانشجویان دارد که مهم ترین آن هزینه های تحصیل بسیار ارزان تر و تحصیل و زندگی ساده تر و راحت تر در این کشور است. ضمن اینکه داشتن مدرک زبان لهستانی برای پذیرش دانشگاه در این کشور الزامی نیست و شما پس از پذیرش می توانید در دوره های زبان لهستانی در این کشور شرکت کرده و برای ورود به و تحصیل در دانشگاه های این کشور این زبان را بیاموزید.

برخی از پذیرش های کشور لهستان در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور لهستان تنها بخش کوچکی از اقدامات ما در حوزه مهاجرت تحصیلی است که در این ویدیو برای شما به نمایش گذاشته ایم.

پس از تماشای آن با مشاورین ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود به درست ترین مقصد ممکن برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش های کشور لهستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرک زبان مورد تایید سفارت لهستان

دقت داشته باشید که ارائه مدرک زبان لهستانی به سفارت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی الزامی نیست، اما ممکن است نیاز باشد تا پذیرش و شرکت در دوره های زبان لهستانی را به این سفارت ارائه نمایید. به نوعی این موضوع به شرایط دانشجو، رشته و دانشگاه وی بستگی دارد که باید حتما توسط کارشناسان موسسه مورد بررسی قرار بگیرد.

اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرکی معتبر را به سفارت لهستان ارائه کنید تا صلاحیت خود برای تحصیل در این کشور به این زبان را اثبات نمایید. دقت داشته باشید که معمولا مدرک زبان مورد تایید سفارت لهستان همان مدرک مورد درخواست دانشگاه برای پذیرش می باشد؛ اما بازهم این موضوع نیز باید توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی قرار بگیرد تا پذیرش و تحصیل در لهستان برای شما به خطر نیفتد.

تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم کاملا به عواملی چون سطح علمی افراد، اهداف آنان و از همه این ها مهم تر به شرایط پذیرش دانشگاه وابسته است. این در حالی است که دانشجویان خارجی جهت تحصیل در لهستان و به خصوص در دانشگاه های غیر دولتی نیازمند پرداخت هزینه ها و مخارجی هستند و تمامی می بایست الزاماتی را برای دانشگاه های دولتی نیز فراهم کنند.

حداقل الزامات برای دانشگاه های دولتی داشتن مدرک زبان انگلیسی یا لهستانی و شرکت در آزمون ورودی برخی دانشگاه ها می باشد. همچنین دانشجویان جهت ادامه تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم باید اصل مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی را به دانشگاه ها ارائه نمایند. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد دانشجویان خارجی باید دوره های پیش از دانشگاه را در لهستان با توجه به رشته تحصیلی خود پشت سر گذاشته و سپس به تحصیل در دانشگاه مشغول شوند.

ورود به دانشگاه های لهستان با مدرک دیپلم یکی از پر متقاضی ترین مقاطع تحصیلی در این کشور از سوی دانشجویان خارجی می باشد و همه ساله متقاضیان بسیاری نیز از کشور خودمان موفق به اخذ این پذیرش می شوند. توجه کنید که شرایط ورودی هر دانشگاه مختص به خودش بوده و باید مورد تحقیق و کسب اطلاعات دقیقی قرار بگیرد تا پذیرش شما رد نشود.

حداقل معدل برای تحصیل در لهستان

برای پذیرش و تحصیل در لهستان در هر مقطعی این رزومه شما می باشد که معرف میزان تحصیلات، قدرت و توانایی شما است. حال این رزومه از موارد مختلفی تشکیل می شود که یکی از آن ها معدل تحصیلی دوره پیشین می باشد. معمولا حداقل معدل برای تحصیل در لهستان در دوره کارشناسی 14 از سوی دانشگاه ها اعلام می شود؛ اما این به معنای کافی بودن این مقدار نیست.

شرط معدل برای تحصیل در لهستان در دوره کارشناسی ارشد 16 و برای دوره دکترا نیز 17 می باشد. حال هرچه متقاضیان معدل بالاتری داشته باشند؛ شانس پذیرش و قبولی آنان افزایش می یابد و در شرایط برابر و رقابتی با دیگر متقاضیان امتیاز بالاتری را برای شما به دست خواهد آورد.

پس فقط به داشتن حداقل معدل اکتفا نکنید و سعی کنید معدلتان تا حد ممکن بالاترین مقدار برسد. البته نه اینکه تحصیل در لهستان با معدل پایین امکان پذیر نباشد؛ ولی برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاهی را به دست آورید باید ساید موارد رزومه نظیر مقالات، توصیه نامه ها و غیره بسیار قوی باشد که بتواند این ضعف پائین بودن معدل را کمرنگ کند.

حداقل معدل برای تحصیل در لهستان

فراموش نکنید که پیک تحصیلی و سن متقاضیان نیز در پذیرش و قبولی دانشگاه ها تاثیر بسیاری دارد و دانشگاه ها همواره علاقمند به پذیرش دانشجویان جوان تر و با پیک تحصیلی کمتر هستند. برای پذیرش کارشناسی بهتر است قبل از 25 سال اقدام کنید و همچنین بهتر است پیک تحصیلی بیش تر از 3 سال نشود.

خوب است که ضمن درنظر داشتن تحصیل در کشور لهستان ، از مهاجرت تحصیلی به کشورهای محبوب نیز آگاه شوید:

شرایط تحصیل رایگان در لهستان

یکی از سوالات مهم دانشجویان در رابطه با تحصیل در لهستان این است که آیا شرایط تحصیل رایگان در لهستان برای دانشجویان خارجی وجود دارد یا خیر؟! باید بگوییم که تحصیل در لهستان رایگان برای دانشجویان خارجی وجود دارد ولی تحت شرایط خاص.

تحصیل رایگان در لهستان به زبان لهستانی و با داشتن بورسیه تحصیلی امکان پذیر است و تحصیل به زبان انگلیسی قطعا با پرداخت شهریه همراه می باشد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی و به زبان لهستانی بسیار ارزان است و حتی می توان آن را در مقابل دیگر کشورهای اروپایی رایگان تصور کرد.

اما برای اینکه شما هیچگونه هزینه پرداخت نکنید؛ باید بتوانید بورسیه تحصیلی اخذ نمایید که بورسیه ها بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و بخصوص دکترا به دانشجویان تعلق می گیرد و روزمه تحصیلی نقش اصلی را در آن ایفا می کند. پس اگر به دنبال دستیابی به تحصیل رایگان در این کشور هستید، باید حتما تحصیل خود را بر پایه زبان لهستانی بگذارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان را حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا بتوانید در حین تحصیل خود شغلی یافته و درآمدی کسب کنید و هزینه های خود را پوشش دهید. ضمن اینکه اطلاعات بسیار مفیدی برای یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی به شما خواهد داد.

بورسیه های تحصیلی لهستان

مستحضر هستید که برای تحصیل در لهستان اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان خارجی امکان پذیر بوده تا بتوانند از مخارج و هزینه های خود جهت اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور بکاهند. اما این موضوع نیز دارای شرایط، قوانین وجزئیات خاص و مهمی است که نیاز به بررسی دقیق و کسب اطلاعاتی بسیار جامع دارد.

مقاله شرایط بورسیه تحصیلی لهستان اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با انواع بورسیه های قابل دسترس در لهستان به شما عزیزان ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.

اما در اینجا به طور کل بگوییم که بورسیه های تحصیلی لهستان توسط سازمان های دولتی، خصوصی، مؤسسه های آموزشی و دانشگاه های مختلف لهستان به متقاضیان در رشته های گوناگون اعطا می شود. نکته بسیار مهم اینکه اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر تر از دوره کارشناسی است؛ به نوعی در این مقطع اخذ بورسیه بسیار مشکل است.

بورسیه های تحصیلی لهستان

همچنین در دوره کارشناسی ارشد نیز اخذ بورسیه بسیار رقابتی است، اما بر خلاف این ها بیش ترین فرصت های بورسیه ای برای دوره دکترا در نظر گرفته می شود و به نوعی در اکثر موارد پذیرش و قبولی در این مقطع با بورسیه یا فاندهای تحصیلی همراه است. داشتن سابقه کارهای پژوهشی، معدل بالا، مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا و مقالات بین المللی تاثیر به سزایی در اخذ بورسیه این مقطع دارد.

دانشگاه های کشور لهستان

دانشگاه های کشور لهستان از اعتبار بسیار بالایی در اروپا و جهان برخوردار هستند و اخذ مدرک از آن ها می تواند خیال شما را برای ادامه تحصیل و یا کار در اکثر کشورهای جهان راحت نگه دارد.

این کشور دارای قدمت بالایی در ارائه مقاطع آموزش عالی در دانشگاه های خود دارد و چندی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان نیز در این کشور واقع شده اند.

سیستم آموزشی کشور لهستان با پیروی از معاهده بولونیا شما را از نظام آموزشی بسیار مدرن و پر بازده بهره مند می سازد که پس از فارغ التحصیلی از دانش و اطلاعات بسیار خوب و کاملی در زمینه تحصیلی خود بهره مند خواهید شد.

برای شناخت دقیق و جزئیات این مراکز آموزش مقاله بهترین دانشگاه های لهستان را برای شما عزیزان تهیه کرده و در دسترس قرار داده ایم.

با مشاورین آی مهاجرتی می توانید از صفر تا صد تحصیل در لهستان را با موفقیت و لذت پشت سر بگذارید. در جدول نیز اسامی و رتبه دانشگاه های برتر لهستان را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه رتبه در QS
دانشگاه ورشو 262
دانشگاه یاگیلونیا 304
دانشگاه فناوری ورشو 571
دانشگاه آدام میکیویچ 740 – 731
دانشگاه علوم زیستی پوزنان 850 – 800
دانشگاه فناوری گدانسک 900 – 851
دانشگاه علوم و تحقیقات AGH 950 – 901
دانشگاه نیکولاس کوپرنیک 950 – 901
دانشگاه وروکلاو 950 – 901
دانشگاه دانش و فناوری وروکلاو 950 – 901
 

هزینه های تحصیل در لهستان

هزینه های تحصیل در لهستان یکی از مهم ترین مواردی است که اکثر دانشجویان خارجی به آن اهمیت ویژه ای داده و تاثیر زیادی در انتخاب آنان دارد . همانطور که در بالا نیز اشاره ای کردیم تحصیل به زبان لهستانی بسیار ارزان و حتی می توان گفت رایگان است؛ اما تحصیل به زبان انگلیسی با پرداخت شهریه همراه می باشد.

در این میان دانشگاه های دولتی نیز شهریه های بسیار ارزان تری از دانشگاه های خصوصی دریافت می کنند. به طور متوسط شهریه دانشگاه های دولتی برای تحصیل در دوره کارشناسی سالانه تا 2 هزار یورو و برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا تا 3 هزار یورو شهریه دریافت می نمایند. شهریه دانشگاه های لهستان باتوجه به عوامل مختلفی که در هرکدام از آن ها دخیل است با یکدیگر تفاوت دارند.

تحصیل در لهستان و در در دانشگاه های غیر دولتی گران تر تمام می شود و از 3 تا 15 هزار یورو را در بر می گیرد. البته باید بگوییم که مراکز خصوصی تعداد رشته های انگلیسی بیش تری را نیز ارائه می کنند و تنوع رشته های انگلیسی زبان آن بیش تر است. از طرفی اگر قصد تحصیل به زبان لهستانی را دارید باید دوره های آموزش این زبان را نیز پشت سر بگذارید که معمولا شهریه دوره های زبان لهستانی نیز 2 هزار می باشد . مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان شما را با بسیاری از موارد مهم و اصلی امر مهاجرت آشنا کرده و چگونگی اخذ ویزا به هر روشی را به شما عزیزان ارائه نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

پارامتر مهم دیگری که در مبحث هزینه و مخارج تحصیل در لهستان علاوه بر شهریه دانشگاه باید مد نظر قرار بدهید، هزینه زندگی دانشجویی در لهستان می باشد. خوشبختانه لهستان یکی از کشورهای ارزان اروپا می باشد و مخارج در آن در مقایسه با دیگر کشورهای قاره بسیار مقرون به صرفه است. برای اطلاع از جزئیات هزینه های اقامت و زندگی در این کشور می توانید عنوان هزینه های زندگی در لهستان را مطالعه نمایید.

اما هر شخصی باتوجه به سبک زندگی و شرایط خود دارای مخارجی متفاوت است و نمی توان مبلغی را برای همه به طور دقیق مشخص کرد، اما به طور میانگین و متوسط یک دانشجو ماهانه در این کشور 350 تا 450 یورو هزینه زندگی دارد که این رقم در مقایسه با کشورهایی نظیر فرانسه، ایتالیا، المان، اتریش، سوئد و غیره بسیار مناسب تر و ارزان تر می باشد.

یک دانشجو به طور متوسط 150 تا 200 یورو بابت خوراک، 100 تا 150 یورو بایت خوابگاه و 15 یورو بابت حمل نقل را باید برای مخارج ماهانه خود در نظر بگیرد. البته اگر به جای خوابگاه قصد اقامت در آپارتمان شخصی را داشته باشید، قطعا این مبلغ افزایش می یابد. 

یا اگر به جای غذای سلف در رستوران غذا میل کنید هزینه خوراک شما قطعا افزایش قابل توجهی می یابد. در نمودار زیر میزان پراکندگی هریک از بخش های هزینه های خود در این کشور را مشاهده می کنید:

ویزای تحصیل در لهستان

دقت به این مطلب لازم است که پذیرش و قبولی در دانشگاه کاملا از مقوله ویزای تحصیل در لهستان جدا می باشد و ثبت نام در دانشگاه به منزله اخذ ویزا و اجازه حضور در این کشور نیست؛ بلکه شما باید جداگانه با ارسال مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل در لهستان اقدام نمایید تا در صورت تایید ، اجازه حضور و تحصیل در این کشور برای شما صادر شود.

دقت کنید که حتما در آخرین لحظه برای ارسال درخواست ویزای خود مدارک را استعلام کنید تا با مشکل و نقص مواجه نشوید؛ چون این اتفاق می تواند مسکلاتی را برای شما به وجود آورد و باعث رنجش شما شده یا حتی موجب رد درخواست شما شود. برای اطلاع بیش تر توصیه می کنیم حتما عنوان شرایط ویزای دانشجویی لهستان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا تمامی مراحل این کار و مدارک لازم را بشناسید.

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب تحصیل در لهستان به خصوص برای افراد متاهل این است که دانشجو می تواند ویزای همراهی لازم برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز دریافت نماید و فرزندان وی قادر هستند در مدارس این کشور به تحصیل مشغول شوند.

حتما جهت دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و هرگونه پرسش خود در رابطه با تحصیل در لهستان را با ما درمیان بگذارید.

سوالات پر تکرار تحصیل در لهستان

در پایان نیز به بررسی سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل در لهستان پرداخته ایم و در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر دارید ، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

بله، شما می توانید پس از تحصیل در این کشور شاغل شده و پس از مدت معلوم اقامت دائم دریافت نمایید.

خیر، دانشجویان خارجی باید شهریه تحصیل را پرداخت کنند، اما شهریه تحصیل به زبان لهستانی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و اگر بتوانید بورسیه اخذ نمایید رایگان نیز می شود.

در حال حاضر دانشگاه ورشو، دانشگاه یاگیلونیا، دانشگاه فناوری ورشو، دانشگاه آدام میکیویچ، دانشگاه علوم زیستی پوزنان و دانشگاه فناوری گدانسک برترین دانشگاه های لهستان هستند.

توجه داشته باشید که هرچه معدل آخرین مقطع تحصیلی شما بالاتر باشد، شانس پذیرش افزایش می یابد، اما برای دوره کارشناسی معدل 14، دوره کارشناسی ارش 16 و برای دکترا معدل 17 مورد نیاز است.

برای تحصیل در لهستان در دانشگاه ها دولتی 2 تا 3 هزار یورو و در دانشگاه های خصوصی 3 تا 15 هزار یورو باید شهری بپردازید.

کلاینت های ما در آی مهاجرتی از تجربه دریافت ویزای تحصیلی لهستان برای شما می گویند:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه