بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا 2024 + هزینه و مدارک

برای رفتن به کانادا علاوه بر دانشگاه‌ها می‌توانید به سراغ کالج‌های این کشور بروید که شرایط پذیرش ساده‌تر و در دسترس‌تری داشته و شما را هم از دانش و تخصص مناسب برخوردار می‌سازند.

کالج‌های کانادا را می‌توان مراکزی آموزشی دانست که برخی از رشته‌ها و علوم را به افراد آموزش داده و نهایتا افراد را تا سطح علمی برابر با کارشناسی ارشد می‌رسانند.

 

بررسی شرایط تحصیل در کالج های کانادا 2024 + هزینه و مدارک

با انتخاب تحصیل در کالج‌های کانادا می‌توانید با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار وارد شده و از طریق آموزش‌های عملی که فرا گرفته‌اید بسیار موفق عمل کنید.

فهرست مطالب

دقت داشته باشید که برای پذیرش در دوره‌های دکترا فقط باید به دانشگاه‌های کانادا مراجعه کرد و به هیچ عنوان در کالج‌ها نمی‌توانید به این سطح برسید و در سایر دوره ها نیز مدرک شما آکادمیک و دانشگاهی محسوب نشده و تنها برابر با آن مقطع است.

یکی از مزیت‌های بسیار خوب مراکز فنی حرفه‌ای تعداد متقاضیان کمتر آن‌ها در مقایسه با دانشگاه‌ها است که دلیل آن هم ارائه تعداد رشته‌های بسیار محدودتر نسبت به این مراکز است و اغلب افراد به دنبال مدرک تایید شده دانشگاهی هستند، در صورتی که مهارت و آموزش‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و شاید حتی بتوان گفت که ورود به بازار کار برای اینگونه افراد آسانتر است.

باید بگوییم که مراکز فنی حرفه‌ای اکثر رشته‌هایی را مد نظر قرار می‌دهند که افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌سازند و به همین خاطر سعی می‌شود که در آموزش‌ها به بخش عملی و تجربی بیش از بخش تئوری پرداخته شود. در ادامه با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط تحصیل در کالج های کانادا را بهتر بشناسید.

بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

تحصیل در کالج‌های کانادا مزایای همچون شهریه ارزان، نرخ اشتغال بالا و دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت را برای افراد به همراه دارد و می‌تواند یک انتخاب ایده‌ال برای افرادی باشد که به دلالیل مختلفی قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را ندارند. اگر بخواهیم معادل این مراکز را در کشور خودمان نام ببریم باید مراکز علمی کاربردی و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را معادل کالج‌های کانادا بدانید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی شرایط تحصیل در کالج های کانادا 2024 + هزینه و مدارک

کالج‌های کشور کانادا نیز در دو دسته مراکز دولتی و خصوصی جای می‌گیرند که معمولا مراکز خصوصی رشته‌های بهتر و کارآمد تری را ارائه کرده و معمولا این مراکز دوره‌های یک ساله معادل کارشناسی را ارائه می‌نمایند. ضمنا لازم است خاطر نشان کنیم که در کالج‌های کانادا دوره‌های فوق دیپلم، لیسانس و دوره‌های یک ساله معادل کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.

بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

تحصیل در کالج‌های کانادا مزایای همچون شهریه ارزان، نرخ اشتغال بالا و دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت را برای افراد به همراه دارد و می‌تواند یک انتخاب ایده‌ال برای افرادی باشد که به دلالیل مختلفی قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را ندارند. اگر بخواهیم معادل این مراکز را در کشور خودمان نام ببریم باید مراکز علمی کاربردی و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را معادل کالج‌های کانادا بدانیم.

کالج‌های کشور کانادا نیز در دو دسته مراکز دولتی و خصوصی جای می‌گیرند که معمولا مراکز خصوصی رشته‌های بهتر و کارآمد تری را ارائه کرده و معمولا این مراکز دوره‌های یک ساله معادل کارشناسی ارشد را ارائه می‌نمایند. ضمنا لازم است خاطر نشان کنیم که در کالج‌های کانادا دوره‌های فوق دیپلم، لیسانس و دوره‌های یک ساله معادل کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.

البته تمامی مراکز ارائه دهنده تمامی این مقاطع و تمامی رشته‌ها نیستند. ضمنا افرادی که خواهان تحصیل در دوره‌های فوق دیپلم هستند فقط باید به کالج‌های کانادا مراجعه نمایند چون این دوره در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شوند. دوره‌های فوق دیلپم 2 سال، لیسانس 4 سال و ارشد 1 سال در این مراکز به طول خواهند انجامید.

در نهایت باید بدانید که شرایط پذیرش و ثبت‌نام در کالج‌های کانادا ساده‌تر از دانشگاه‌ها بوده و این مراکز به نوعی همان مراکز فنی و حرفه‌ای در دیگر کشورها هستند که افراد در آن‌ها برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند، در صورتی که وظیفه دانشگاه‌های این کشور آماده سازی افراد برای اهداف و برنامه‌های آکادمیک می‌باشد.

اما باید بدانید که شرایط لازم برای تحصیل در کالج‌های کانادا بسته به کالج و برنامه خاص متفاوت است. با این حال، به طورکلی، متقاضیان باید الزامات زیر را داشته باشند:

  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • نمرات متوسط حداقل
  • مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • آزمون ورودی و یا ارائه توصیه نامه در برخی از کالج‌ها
بررسی شرایط سنی لازم برای ثبت‌نام و تحصیل در کالج‌های کانادا

بررسی شرایط سنی لازم برای ثبت‌نام و تحصیل در کالج‌های کانادا

پذیرش و تحصیل در کالج‌های کانادا دارای شرایط یا محدودیت سنی خاصی نیست و از سوی نظام آموزشی یا کالج‌های این کشور محدودیتی برای پذیرش از لحاظ سن در نظر گرفته نشده است، اما نباید از تاثیر آن غافل شد. به خصوص برای صدور ویزا که آفیسرهای سفارت توجه خاصی به سن متقاضی دارند و باید شرکت در برنامه آموزشی مربوطه را باتوجه به سن متقاضی عاقلانه و توجیه‌پذیر بدانند. به نوعی باید سن شما به نحوی باشد که آفیسر مربوطه باور کند که شما پس از پایان تحصیلات قصد بازگشت به کشورتان را دارید و قرار نیست به مسئولیت و سرباری برای دولت این کشور مبدل شوید.

مثلا شرکت در برنامه فوق‌ دیپلم و یا لیسانس در کالج برای یک متقاضی بالای 45 سال آن‌چنان توجیه‌پذیر نبوده و مشخص است که شخص فقط قصد رساندن خود به کانادا و ورود به این کشور را دارد.

به همین خاطر بهتر است که بازه سنی متقاضیان بین 18 سال تا 30 باشد. اما بازهم بازه ایده‌آل‌تر 18 تا 25 سال است و این‌که بیش از 5 سال از زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی متقاضی نگذشته باشد. یقینا هرچه سن شخص پائین‌تر باشد، هم احتمال پذیرش در کالج و هم احتمال صدور ویزا برای وی افزایش قابل توجهی می‌یابد.

البته این به معنای این نیست که افراد بالای 30 سال به هیچ عنوان نمی‌توانند به تحصیل در کالج‌های کانادا مشغول شوند، اما شانس این افراد پائین است و باید به هر نحوی می‌توانند آفیسر مربوطه را متقاعد کنند تا امکان دسترسی به ویزای تحصیلی برایشان میسر شود.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا میزبانی محصلین زیادی را در تمامی مقاطع به عهده دارد که می‌تواند از مدارس آغاز شده و پس از کالج‌ها به دانشگاه و رتبه‌های عالی برسد.

در این عنوان نیز کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل در مدارس کانادا را به دقت بررسی نموده است که تماشای آن تا انتها اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بخاطر داشته باشید که همواره کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با کلیه امور مرتبط با مهاجرت هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در کالج‌های کانادا

تحصیل در کالج‌های کانادا می‌تواند یک تجربه عالی و فرصتی برای ورود به بازار کار پررونق این کشور باشد. با انتخاب رشته تحصیلی مناسب، می‌توانید آینده شغلی درخشان برای خود در این کشور بسازید. برای انتخاب رشته باید به عوامل مختلفی توجه نمایید، نظیر میزان علاقه، بازار کار، میزان درآمد، شرایط اجتماعی و غیره.

به همین خاطر انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی در کالج‌های کانادا برای هر فرد با توجه به عوامل مختلفی نظیر علاقه‌مندی‌ها، مهارت‌ها و اهداف شغلی می تواند متفاوت باشد. با این حال، برخی از رشته‌ها به دلیل تقاضای بالا در بازار کار و فرصت‌های شغلی مناسب، از محبوبیت بیشتری در مقایسه با سایر رشته برخوردار هستند که در ادامه آن ها را به طور خلاصه می شناسیم:

رشته

گرایش‌های پر طرفدار

متوسط درآمد سالانه

مزایا

مهندسی مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران 80,000 تا 120,000 دلار کانادا تقاضای بالا در بازار کار، فرصت‌های شغلی متنوع، حقوق بالا
علوم کامپیوتر علوم کامپیوتر، توسعه نرم‌افزار، امنیت سایبری، هوش مصنوعی 70,000 تا 100,000 دلار کانادا درآمد مناسب رو به بالا، افزایش فرصت‌های کاری روزبه روز،
پرستاری پرستاری عمومی، پرستاری تخصصی، پرستاری کودکان، پرستاری سالمندان 70,000 تا 90,000 دلار کانادا نیاز بالا به نیروی کار در این حوزه، فرصت‌های شغلی متنوع، شغل با ثبات و رضایت‌بخش
مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی، بازاریابی، کارآفرینی، منابع انسانی 60,000 تا 80,000 دلار کانادا تقاضای بالا در بازار کار، فرصت‌های شغلی متنوع، مهارت‌های قابل انتقال
فناوری اطلاعات تحلیل سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌های کامپیوتری، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی 60,000 تا 80,000 دلار کانادا درآمد مناسب و قابل قبول، فرصت‌های شغلی بسیار متنوع، افزایش فرصت‌های کاری در آینده

معرفی بهترین کالج‌های کانادا برای تحصیل

در رابطه با میزان فعالیت و یا محبوبیت کالج‌های کانادا باید بگوییم که در حال حاضر بیش از 130 کالج در سراسر کشور کانادا در حال فعالیت هستند که رشته‌ها و شاخه‌های مختلفی را به علاقمندان ارائه می‌کنند. 

باید توجه داشته باشید که شرایط پذیرش و قوانین و ضوابط هریک از این مراکز مختص به خود بوده و می‌تواند با سایر کالج‌ها متفاوت باشد.

در ادامه اسامی برخی از کالج‌های معتبر و برتر این کشور را مشاهده خواهید نمود، توصیه می‌کنیم برای اطلاع از شرایط دقیق و به روز این کالج‌ها یا سایر مراکز حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

نام کالج سال تاسیس محل کالج
کالج هامبر 1967 تورنتو
کالج نیاگارا 1967 آنتاریو
کالج سنتنیال 1966 آنتاریو
کالج جرج براون 1967 تورنتو
کالج ادمونتون 1970 آلبرتا
کالج سنکا 1967 تورنتو
کالج بی سی آی تی 1960 بریتیش کلمبیا
کالج شریدان 1967 آنتاریو
کالج پلی تکنیک رد ریور 1938 مانیتوبا

هزینه‌های تحصیل در کالج‌های کانادا به چه صورت است؟

تحصیل در خارج از کشور در هر مقصدی که باشد، باهزینه‌ها و مخارجی مواجه است که اطلاع از آن‌ها پیش از اقدام به مهاجرت یک امر واجب و اساسی است. شاید بدانید که کانادا کشوری ارزان برای تحصیل و مهاجرت شناخته نمی‌شود، اما هنوز هم در مقایسه با کشورهایی نظیر استرالیا، آمریکا و انگلستان مقصدی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

همچنین هزینه تحصیل در کالج‌های این کشور مناسب‌تر و ارزان‌تر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها می‌باشد. ضمن این‌که میزان شهریه تحصیلی کالج‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و شهریه رشته‌ها مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف نیز تفاوت دارند. اما به طور کل می‌توان شهریه تحصیلی سالانه کالج‌های کانادا را از 13 هزار دلار تا 30 هزار دلار کانادا در نظر گرفت.

Tuition fees in Canada

البته این یک بخش از مخارج پیش روی دانشجویان است، باید به مخارج زندگی و هزینه‌های اقامت خود نیز در این کشور توجه داشته باشید که به طور کامل در عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. 

در جدول شهریه تحصیلی چند مورد از کالج‌های برتر کانادا را مشاهده خواهید کرد:

نام کالج شهریه
کالج نیاگارا 17137 تا 18546 دلار کانادا
کالج سنکا 14877 تا 23829 دلار کانادا
کالج جورج براون 15800 تا 24150 دلار کانادا
کالج ادمونتون 10000 تا 23500 دلار کانادا
کالج سنتنیال 15385 تا 32820 دلار کانادا

علاوه بر کالج‌های کانادا انتخاب رشته‌های تحصیلی زیر نیز می‌تواند آینده درخشانی را برایتان رقم بزند:

مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های کانادا

پذیرش و تحصیل در کالج‌های کانادا نیاز به ارسال مدارکی به این مراکز دارد تا شرایط و درخواست پذیرش متقاضیان مورد بررسی قرار بگیرد. خوشبختانه شرایط پذیرش در کالج‌های کانادا ساده‌تر از دانشگاه‌ها بوده و به سخت گیری آن‌ها در کالج‌ها شرایط و مدارک را مورد بررسی قرار نمی‌دهند.

البته این به معنای این نیست که در ارسال مدارک دقت لازم را به عمل نیاورید. همچنین باید شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در هر کالج را حتما از مرکز مربوطه مورد استعلام قرار دهید تا بتوانید با دقت کافی مدارک لازم را برای مرکز مربوطه ارسال کنید. 

اما در این بین برخی از مدارک برای تمامی کالج‌ها الزامی بوده و تمامی متقاضیان باید آن‌ها ارائه نمایند که بدین شرح هستند:

مدارک لازم برای تحصیل در کالج‌های کانادا
  • تکمیل درخواست و فرم پذیرش در کالج مربوطه
  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی
  • ارائه ریز نمرات مقطع دبیرستان
  • ارائه مدرک دانشگاهی (در صورت وجود)
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
  • انگیزه‌نامه و هدف از مهاجرت و تحصیل در کالج مربوطه
  • رزومه خلاصه و دقیق
  • هرگونه مقالات، پژوهش، مدارک فنی‌حرفه‌ای و یا بین‌المللی

البته باید مطلع باشید که علاوه بر این امر شما نیاز دارید تا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز اقدام نمایید که این امر در ارتباط با سفارت و دولت کانادا بوده و کاملا جدای از مراحل پذیرش از کالج خواهد بود. مدارکی که باید به سفارت کانادا ارائه کنید علاوه بر مدارکی که در بالا نام بردیم شامل مدارک زیر نیز می‌شود:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی کانادا
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه مدرک شناسیایی نظیر شناسنامه
  • ارائه گواهی سوءپیشینه
  • گواهی پذیرش و قبولی از کالج پذیرفته شده
  • بیمه درمانی و سلامت
  • رسید هزینه صدور ویزا
  • گواهی اثبات تمکن‌مالی لازم

اگر در رابطه با تحصیل در کالج‌های کانادا و یا دانشگا‌های این کشور نیاز به کسب اطلاعات و یا مشاوره و بررسی شرایط و مدارکتان را دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخ به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

سوالات پرتکرار بررسی شرایط تحصیل در کالج های کانادا 2024

سوالات متداولی که برای اغلب علاقه‌مندان به کالج‌های کانادا وجود دارد، در پایان جمع‌آوری شده و می‌توانید با درج هرگونه سوالی که در ذهن دارید، از طریق بخش دیدگاه به پاسخ برسید.

 

خیر برای تحصیل در کالج‌های کانادا باید شهریه تحصلیلی خود را کامل پرداخت نمایید.

تحصیل در این مراکز باتوجه به محل کالج می‌تواند به زبان فرانسوی و یا انگلیسی باشد.

شهریه تحصیلی کالج‌های کانادا با توجه به عواملی چون نوع کالج، رشته و مقطع می‌تواند متفاوت باشد و از 13 هزار تا 30 هزار دلار کانادا در سال را در بر می‌گیرد.

خیر، در کالج‌های کانادا دوره دکترا ارائه نمی شود و برای تحصیل این دوره باید حتما در دانشگاه‌های این کشور ثبت‌نام نمایید.

پذیرش و تحصیل در کالج‌های کانادا با محدودیت یا شرایط خاصی مواجه نیست، اما برای این‌که شانس دریافت ویزای شما نیز کاهش پیدا نکند، بهترین بازه سنی از 18 تا 25 سال خواهد بود.

روند دریافت ویزای کشور کانادا در آی مهاجرتی را زبان کلاینت‌های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه