لیست بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای مهاجرت 2024

مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند آغاز یک بخش جدید از دفتر زندگی هر فردی باشد که آینده‌ای بسیار روشن و موفقیت‌آمیز را برای وی رقم خواهد زد. اما در این بین شناخت رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌های این کشور و تحصیل در برخی از آن‌ها می‌تواند آینده شغلی و مالی بهتری را نیز در مقایسه با سایر رشته‌ها برای شما رقم بزند.

برای شناخت بهترین رشته های تحصیلی در کانادا معمولا می‌توان با توجه به میزان تقاضاهای موجود برای هر رشته به این امر پی برد، زیرا رشته‌های خوب و آینده‌دار معمولا با بالاترین میزان تقاضاها مواجه هستند.

لیست بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای مهاجرت 2024

آوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان به شما فرصت می‌دهد تا در یک دوره آموزشی کوتاه بتوانید به عنوان دستیار دندانپزشک به کار مشغول شده و درآمد خوبی داشته باشید.

فهرست مطالب

همچنین از طریق بررسی بازار کار و فرصت‌های شغلی موجود در هر زمینه نیز می‌توان فهمید تحصیل در چه رشته‌ای آینده شغلی تضمین شده‌تری دارد.

علاوه بر این موارد اطلاع از میزان درآمد از هریک از رشته‌های تحصیلی در کانادا نیز می‌تواند مبنای خوبی جهت بررسی و مقایسه این رشته‌ها و انتخاب گزینه ایده‌آل شما باشد. البته نباید از علاقه و استعداد افراد نیز چشم‌پوشی کرد و این مورد را نیز باید حتما مدنظر قرار داد.

برای شناخت بهترین رشته های دانشگاهی در کانادا علاوه بر مطالعه ادامه این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم با تیم مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و با ارائه شرایط خود و بررسی تخصصی به انتخابی برسید که علاوه بر داشتن شرایط لازم از شانس و احتمال قبولی و پذیرش بالایی نیز در دانشگاه‌های این کشور برای شما برخوردار باشد.

چرا تحصیل در کانادا؟

شاید بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور با این سوال روبه‌رو باشند که چرا تحصیل در کانادا و یا این که کانادا چه مزایای برای تحصیل دارد؟ باید دقت داشته باشید که کانادا یکی از برترین سیستم‌های آموزشی جهان را دارا است که برخی از کشورها آن را به عنوان الگوی نظام آموزشی خود قرار داده‌اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای مهاجرت 2024

علاوه بر این کانادا مقر چندین دانشگاه ممتاز و برتر جهان است که به در رشته‌هایی خاص از تاپ‌ترین مراکز آموزشی و یا تحقیقاتی پژوهشی در جهان شناخته می‌شوند. این موارد تنها بخشی از بسیار ویژگی‌ها و مزایای تحصیل در این کشور است. از دیگر موارد مهم که کانادا را به مقصدی مناسب برای تحصیل مبدل می‌کنند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار بالای دانشگاه‌های و مراکز آموزشی
  • شهریه‌های مقرون به صرفه و ارزان‌تر از آمریکا، انگلستان و استرلیا
  • وجود رشته‌های و شاخه‌های تحصیلی گوناگون و بسیار متنوع
  • امکان دستیابی به بورسیه‌های تحصیلی گوناگون و زیاد
  • کیفیت آموزشی بالا و برخوردار شدن از دانش و تجربه کافی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی
  • بازار کار فراهم و متنوع پس از فارغ التحصیلی
  • درآمدهای بالا و قابل قبول پس از اتمام تحصیلات و پس از اشتغال
  • امکان دستیابی به اقامت دائم و حتی تابعیت و پاسپورت کانادا
  • زندگی در مکانی امن و مطمئن

معرفی رشته‌های پرتقاضا در کانادا

همواره در تمامی کشورها برخی از رشته‌های دانشگاهی از تعداد متقاضیان بیش‌تری نسبت به سایر رشته‌ها تحصیلی برخوردار هستند که عوامل مختلفی همچون: درآمد آن‌ها، جایگاه اجتماعی، امنیت شغلی و سایر موارد می‌توانند در این میزان تقاضا تاثیرگذار باشند. در این بخش نیز قصد داریم چند مورد از برترین رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا را به شما معرفی کنیم.

علوم پزشکی و پیراپزشکی در کانادا

علوم پزشکی و پیراپزشکی در کانادا

رشته‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان از جمله پزشکی، پرستاری، داروسازی و حتی رشته‌های پیراپزشکی در میان سایر رشته‌های دانشگاهی در کانادا بیش‌ترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند. رشته‌های پزشکی مزایای بسیاری برای افراد در پی دارند که مهم‌ترین آن‌ها درآمد بالا و جایگاه اجتماعی پر شان است. همچنین نیاز به نیروی ماهر در حوزه‌های پزشکی و درمان در حال‌حاضر در کانادا بسیار است و هر فرد متخصص در هریک از این حوزه‌ها می‌تواند در طیف وسیعی از محیط‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شده و کسب درآمد نماید.

رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی یکی از شاخه‌های علم پزشکی شناخته می‌شود، اما رشته‌ای کاملا مجزا و جداگانه از رشته‌های پزشکی شناخته می‌شود که ظرفیت و منابع جداگانه‌ای نیز برای در نظر گرفته شده است. این رشته معمولا پس از رشته پزشکی بیش‌ترین ممتقاضی را دارد، حتی در برخی سال‌ها از رشته پزشکی نیز متقاضی بیش‌تری داشته است.

پس توجه داشته باشید که برای پذیرش و شروع تحصیل در این رشته باید با متقاضیان بسیاری رقابت کرده و موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا شوید. ضمن این‌که معمولا این رشته از ظرفیت بالایی در اکثر دانشگاه‌ها برخوردار نیست.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا

دنیای آی تی و کامپیوتر روزبه‌روز در حال گسترش با سرعت بسیار بالایی است و نیاز به نیروی متخصص در آن نیز روزبه‌روز بیش‌تر حس می‌شود. همین امر باعث شده که میزان تقاضا برای تحصیل در این رشته‌ها شاخه‌های مختلف آن نیز بسیار افزایش پیدا کند.

این رشته شامل مطالعه طراحی، توسعه و استفاده از سیستم‌های کامپیوتری می‌شود و رشد سریع آن باعث شده که فارغ‌التحصیلان این رشته بتوانند در طیف وسیعی از مشاغل از جمله توسعه‌دهنده نرم‌افزار، تحلیلگر سیستم و مهندس شبکه، مهندس سخت‌افزار، مهندس نرم‌افزار و غیره مشغول به کار شوند.

رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا

رشته فنی و مهندسی

رشته‌های مهندسی و فنی شامل گرایش‌ها و شاخه‌های بسیار می‌شود که می‌توان گفت اکثر آن‌ها از تعداد متقاضیان بسیار بالایی برخوردار هستند. به خصوص رشته‌هایی نظیر: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی نفت، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی برق.

رشته‌های مهندسی امروزه در اکثر صنایع و کارخانجات موردنیاز هستند و از ارکان اصلی شناخته می‌شوند. به همین خاطر از بازار کار فراوانی در کشورهای پیشرفته برخوردارند که این باعث جلب نظر دانشجویان بسیاری می‌شود. ضمن این‌که میزان درآمد در این حوزه‌ها نیز مناسب و قابل قبول است.

List of money making fields in Canada

لیست رشته‌های پولساز در کانادا

اما شاید برای برخی مهم باشد که رشته‌های تحصیلی پردرآمد در کانادا چه رشته‌هایی هستند؟! همان‌طورکه گفتیم یکی از دلایل علاقه و تقاضای بالای دانشجویان برای ورود و تحصیل در برخی از رشته‌ها میزان درآمد بالای آنان است. پس بسیاری از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در کانادا را می‌توان در میان رشته‌های پرطرفدار پیدا کرد.

البته دقت داشته باشید که در تمامی شاخه‌ها و رشته‌ها می‌توان به درآمدهای بالایی رسید، اما برخی از حوزه‌ها به طورکلی دارای میزان درآمد یا حقوق بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها هستند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

حوزه

رشته

میزان درآمد سالانه (دلار کانادا)
پزشکی پزشک عمومی 179842 دلار
جراح قلب 301017 دلار
متخصص اعصاب و روان 302436 دلار
متخصص چشم 298547 دلار
روانشناس 103942 دلار
دندانپزشکی 207216 دلار
آی تی و کامپیوتر کارشناس آی‌تی 83051 دلار
کارشناسی علوم کامپیوتر 80958 دلار
حقوق و وکالت قضات 112415 دلار
وکلا 150267 دلار
مهندسی مهندسی عمران 86183 دلار
مهندسی برق 88856 دلار
مهندسی مکانیک 82010 دلار

در رابطه با تحصیل در کشور کانادا، کسب اطلاعات موجود در مقالات زیر بسیار راهگشای راه شما خواهد بود:

چه رشته‌هایی نیازمند نیروی کار هستند؟

مشاغل مختلفی در کانادا وجود دارند که نیازمند به نیروی کار متخصص و ماهر هستند که تمامی آن‌ها نیز نیازمند به تحصیل در دانشگاه و ارائه مدارک تحصیلی عالیه ندارند.

سالانه لیست این مشاغل تحت عنوان لیست طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupational Classification ارائه می‌کند.

این مشاغل به طور مخفف تحت عنوان NOC شناخته می‌شوند که در 5 گروه مختلف دسته‌بندی شده که بر اساس نوع تخصص و میزان تحصیلات طبقه‌بندی شده‌اند. 

لیست کامل این مشاغل را می‌توانید از کارشناسان آی مهاجرتی و یا از سفارت کانادا به دست آورید. اما در ادامه برخی از آن‌ها را نام خواهیم برد:

  • برنامه‌نویس کامپیوتر
  • تکنسین شبکه‌های کامپیوتری
  • طراح و توسعه دهنده وب
  • مهندس عمران
  • مهندس صنایع
  • فیزیوتراپیست
  • داروساز
  • روانشناس بالینی
  • پرستار
  • حسابدار
  • مشاور ارشد مالی

 

چند مورد از رشته‌هایی که در کانادا دارای بورسیه هستند

تمامی رشته هایی که تا به این‌جا از آن ها نام بردیم از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا شناخته می شوند. اما بسیاری از افراد به دنبال دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستند و با این سوال مواجه می شوند که چه رشته هایی در این کشور بورسیه دریافت می کنند؟!

در کانادا موسسات، مراکز، دانشگاه های مختلف و حتی دولت این کشور به دانشجویان خارجی بورسیه و فاندهای تحصیلی اعطا می‌کنند. می توان گفت معمولا تمامی رشته‌های تحصیلی اعم از پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی و غیره می توانند مشمول دریافت بوسیه قرار بگیرند.

اما مهم این است که شرایط درخواست کننده بورسیه به چه صورتی باشد و این که دانشگاه محل تحصیل و یا مرکز مورد توجه وی برای اعطای بورسیه، شرایط او را مناسب و موجه برای اعطای بورسیه بداند یا خیر؟! این موضوعی است که باید حتما توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد.

در همین راستا اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیش‌تری در رابطه با رشته های تحصیلی در این کشور و یا دانشگاه‌ها و چونگی اخذ پذیرش از آن ها را دارید، توصیه می کنیم حتما با کارشاسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید و از اطلاعات و تجارب بسیار آن ها بهره‌مند گردید.

سوالات پرتکرار لیست بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای مهاجرت 2024

سوالاتی که در پایان برای شما گردآوری شده است، اطلاعات خوبی را در اخیتارتان قرار می‌دهد و می‌توانید با درج هرگونه سوالی که در رابطه با مهاجرت به کانادا دارید در بخش دیدگاه، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، آی‌تی و کامپیوتر و رشته‌های فنی و مهندسی از پر طرفداترین رشته‌های دانشگاهی کانادا هستند.

رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، آی تی و کامپیوتر، حقوق و وکالت، مهندسی برق، مهندسی عمران و غیره از پول‌سازترین رشته‌های تحصیلی در کانادا هستند.

می‌توان گفت اکثر رشته‌ها در کانادا قابلیت دریافت بورسیه را دارند و این امر بستگی به شرایط دانشجویان و مرکز ارائه دهنده بورسیه در زمان درخواست دارد.

بله، کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان شناخته می‌شود که مزایای بسیاری برای دانشجویان در پی دارد.

قطعا میزان درآمد افراد در این کشور به عوامل مختلفی بستگی داشته و با یکدیگر متفاوت است، اما به طور متوسط وکلا سالانه 150267 دلار درآمد کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه