معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه

معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه را در ادامه این مقاله برای شما در نظرگرفته ایم تا بتوانید برترین بانک ها و شرکت هایی که در اقتصاد ترکیه در حال فعالیت هستند را بشناسید و در صورت مهاجرت و یا نقل مکان به این کشور از آن ها استفاده کنید.

هر ساکن کشور ترکیه یقینا روزی با یکی از این شرکت ها سر و کار خواهد داشت. در ادامه کارشناسان تیم آی مهاجرتی اطلاعات مفیدی و جالبی از بانک های مهم ترکیه و شرکت های مهم ترکیه را به شما ارائه خواهد کرد.

معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه

در حال حاضر شرکت ها و بانک های بسیار بزرگ و مطرحی در ترکیه فعالیت دارند که حجم سرمایه آن ها به بیش از 1000 میلیارد دلار نیز می رسد.

فهرست مطالب

امروزه شرکت ها و بانک های بسیار بزرگ و مطرحی در ترکیه فعالیت دارند که حجم سرمایه و ارزش سهام آن ها به بیش از 1000 میلیارد دلار می رسد و نقش اصلی را در مبادلات و گردش های چند صد میلیاردی این کشور ایفا می کنند. 

همچنین بسیاری از این شرکت ها و بانک های این کشور فراتر از مرزها قدم گذاشته و در حال حاضر در کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی فعال هستند و از اعتبار بالایی نیز بهره می برند. با توجه به این رونق خوب اقتصادی سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مناسب کسب درآمد این کشور است که توصیه می کنیم بر روی این عنوان کلیک کرده و از جزئیات لازم در این باره مطلع شوید.

زیرات بانک ریشه دار ترکیه

زیرات بانک ریشه دار ترکیه که در سال 1863 تأسیس شد، یکی از بانک های مهم ترکیه است که طیف گسترده ای از خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می دهد و 12 درصد از سهام بازار کل دارایی ها را به خود اختصاص داده است . این بانک همچنین به عنوان یک قدرت ملی و منطقه ای با قابلیت ارائه خدمات مالی یکپارچه فعالیت می کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه

بانک زیرات از بدو تأسیس تاکنون تمامی بخش های اقتصاد را تأمین مالی نموده و ضمن ارزش آفرینی ، موتور محرکه توسعه اقتصادی بوده است. این بانک که به نام بانک زراعت برای ایرانیان شناخته تر است ، با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات، دانش و تجربه بی رقیب در بازار، ساختار هم افزایی با شرکت های تابعه، منابع انسانی برتر و ساختار مالی قوی این بخش را رهبری می کند.

بانک زیرات با بیش از 1800 شعبه در ترکیه و بیش از 90 شعبه بین المللی در 18 کشور، خدمات بی وقفه و برتر را در بخش های بانکداری کارآفرینی ، شرکتی ، تجاری و خرده فروشی به مشتریان خود ارائه می دهد . طبق آخرین آمار و تا پایان سال 2021 کل دارایی زیارت بانک بالغ بر 1.08 ترلیون لیر بوده که سود خالص دریافتی از آن 9.65 میلیارد لیر محاسبه شده است.

هلدینگ قدیمی کوچ در ترکیه

هلدینگ قدیمی کوچ در ترکیه

هلدینگ کوچ در ترکیه با سفر نزدیک به یک قرنی خود از سال 1926 میلادی ، با دستیابی به پیشرفت های متعدد در ترکیه از صنعتی شدن تا جهانی شدن؛ خود را از رقبا متمایز کرده است و نقش های کلیدی را با موقعیت های پیشرو خود در اقتصاد این کشور ایفا می کند . همچنین هلدینگ کوچ ترکیه با تاسیس اولین شرکت سهامی ترکیه عرضه عمومی را در این کشور تحقق بخشید.

این هلدینگ بزرگترین گروه صنعتی و خدماتی ترکیه از نظر درآمد ، صادرات ، تعداد کارکنان ، مالیات های پرداختی و ارزش بازار بورس استانبول است که با فروش کل 8% از تولید ناخالص داخلی ترکیه و صادراتی که نزدیک به 7% از کل صادرات این کشور را شامل می شود، نیروی محرکه اقتصاد ترکیه نیز بوده است. هولدینگ کوچ به قدری معتبر می باشد که نامش بر روی هر چیزی در ترکیه ارزش و اعتبار آن را چند برابر می نماید.

هولدینگ کوچ دارای موقعیت های پیشرو با مزیت های رقابتی قوی در بخش های انرژی ، خودرو ، کالاهای بادوام مصرف کننده و بخش های مالی است که همواره در حال رشد بوده و با افت و کاهش ارزش و ضرر کمی مواجه می شود ، به نوعی این هلدینگ با تضمین سهام و همراه داشتن سود قطعی به سرمایه گذاران اطمینان خاطر خاصی بخشیده و آن را به یک هلدینگ دست نیافتنی در مقایسه با سایرین مبدل نموده است.

در اینجا لازم به اشاره است که طی سالیان گذشته هموطنان بسیاری از کشورمان نسبت به ثبت و راه اندازی شرکت در ترکیه اقدام نموده اند که به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده اند؛ مقاله ثبت شرکت در ترکیه را بخوانید تا تمام و کمال رسیدن به این هدف را بشناسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هالک سومین بانک معتبر ترکیه

هالک سومین بانک معتبر ترکیه یکی دیگر از اسامی اصلی در لیست بانک های مهم کشور ترکیه است که در سال 1933 میلادی تاسیس شد و در سال 1938 میلادی ارائه خدمات خود را با رویکرد بانکداری مدرن شامل حمایت از تجار ، شرکت های متعدد و صنعتگران آغاز نمود و در سال های بعدی حوزه املاک را نیز به مجموعه فعالیت های خود اضافه نمود.

هالک بانک در حال حاضر سومین بانک معتبر و بزرگ کشور ترکیه محسوب می شود که بیش از 23 هزار کارمند را در 1017 شعبه خود استخدام نموده و 4016 دستگاه خودپرداز را در سراسر ترکیه کنترل و مدیریت می نماید . همچنین این بانک 3870153 مشتری خود را به طور کامل از طریق دیجیتال و اینترنت خدمات رسانی می کند که آمار بسیار بالایی در میان بانک های ترکیه می باشد.

اگر می خواهید از روش های مهاجرت به ترکیه بهتر مطلع شوید و در رابطه با اقتصاد و بانک های مهم ترکیه کامل تر و دقیق تر بدانید می توانید با مشاورین ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی های آنان بهره لازم را ببرید و یا می توانید به بر روی عنوان مربوط در سایت آی مهاجرتی کلیک نموده و از به روزترین اطلاعات بهره مند شوید.

خطوط هوایی نام آشنای ترکیش ایرلاین

خطوط هوایی نام آشنای ترکیش ایرلاین از معروف ترین شرکت ها در ترکیه و یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم ملی این کشور است که از سال 2019 خدمات هوایی برنامه ریزی شده ای را به 315 مقصد در اروپا ، آسیا ، آفریقا و قاره آمریکا انجام داده و از نظر تعداد مقصد مسافر، بزرگترین شرکت حمل و نقل خطوط اصلی در جهان است.

 این ایرلاین بیشتر از هر ایرلاین دیگری در جهان پروازهای بین المللی را مدیریت کرده و به بیش از 126 کشور جهان پرواز دارد. با ناوگان عملیاتی 24 هواپیمای باری ، بخش بار این شرکت هواپیمایی به 82 مقصد خدمات رسانی می کند و دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی در ساختمان مدیریت کل خطوط هوایی ترکیش در محوطه فرودگاه آتاتورک استانبول در یشیل‌کوی است.

البته فرودگاه استانبول در آرناووتکوی پایگاه اصلی این شرکت هواپیمایی است و مراکز فرعی در فرودگاه اسنبوگا آنکارا و فرودگاه عدنان مندرس ازمیر قرار دارد.

خطوط هوایی ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاینز در حال حاضر یکی از شرکت های مهم ترکیه و بسیار مهم در اقتصاد این کشور معرفی می شود که شاید از برخی شرکت های دیگر ارزش بازار کمتری داشته باشد اما درآمدی بسیار بالا و مناسب را برای کشور به ارمغان می آورد و طبق آمار در آخر سال 2021 به ارزش کل 110.74 میلیارد لیر رسیده که از این مقدار 5.42 میلیارد لیر آن سود خالص می باشد.

پیشنهاد می کنیم با مطالعه مقالات زیر علاوه بر شرکت ها و بانک ها ، سایر زوایا و ابعاد کشور ترکیه را نیز کامل تر بشناسید.

ایش بانک دولتی ترکیه

ایش بانک یکی از بانک های مهم ترکیه در 26 آگوست 1924 توسط مصطفی کمال آتاتورک با 2 شعبه و 37 کارمند در استانبول تاسیس شد و از زمان تاسیس با سرمایه ای دولتی ، 40% سهام خود را متعلق به صندوق بازنشستگی ، 28% را متعلق به حزب جمهوری خواه خلق و 31.76% را به صورت شناور اداره نموده است.

این بانک در سال 1932 اولین شعبه خود را در خارج از کشور و در هامبورگ آلمان افتتاح کرد که در ادامه آن در سال 1992 شعبه ای را در فرانکفورت آم ماین به عنوان یک شرکت تابعه برای توسعه تجارت بانک در اروپا راه اندازی و اولین شعبه فرانسوی خود را نیز در سال 1198 در پاریس افتتاح نمود.

شرکت های تابعه این بانک و همچنین بخش مالی آن کمک زیادی به توسعه صنعت در ترکیه کرد و تا به امروز در نزدیک به 300 شرکت مشارکت داشته است ، ایش بانک در حال حاضر مشارکت مستقیم در 29 شرکت فعال در بخش‌های مالی ، شیشه ، فناوری و همچنین گروه‌های اصلی صنعت و خدمات را دارد و دارای کنترل مستقیم بر 109 شرکت و مالکیت مستقیم و غیرمستقیم در 132 شرکت است . ایش بانک دولتی ترکیه در پایان سال 2021 میلادی دارایی به ارزش کل 765.98 میلیارد لیر را به ثبت رساند که از این مقدار 6.66 میلیارد لیر آن سود خالص کسب شده آن است.

تویوتا موتورز شرکتی با صادرات جهانی در ترکیه

تویوتا موتورز شرکتی با صادرات جهانی در ترکیه

کارخانه تویوتا موتورز شرکتی با صادرات جهانی در ترکیه یکی از شرکت های مهم ترکیه می باشد که یکی از پایگاه های تولید خودرو تویوتا در اروپا است که در سقاریه ترکیه واقع شده و مدل های کرولا و تویوتا C-HR را تولید می کند که بخش عمده ای از این محصولات را به بیش از 150 کشور صادر می کند، در حال حاضر تویوتا موتورز ترکیه با 90% سهام متعلق به تویوتا موتور اروپا و 10% سهام متعلق به میتسوبیشی می باشد. در حال حاضر تویوتا ترکیه با تولیدی نزدیک به 300 هزار دستگاه خودرو در سال بزرگترین کارخانه تولیدی تویوتا در اروپا و یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و دومین شرکت اتومبیل سازی برتر ترکیه می باشد که درآمد بالایی را برای کشور به ارمغان می آورد و بازار کار بسیار بالایی با بیش از 6 هزار شغل را به وجود آورده است. با وجود چنین صنایع پیشرفته و مهم اتومبیل سازی در کشور ترکیه این کشور می تواند برای یافتن شغل و کسب درآمد بسیار مناسب باشد. مطلب شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید تا با چگونگی یافتن شغل و درآمدهای مختلف در مشاغل مختلف در ترکیه بهتر آشنا شوید.

به طور قطع امر مهاجرت نیاز به انجام امور و پشت سر گذاشتن مراحلی خاص را دارد که باتوجه به روش های ممکن بایکدیگر تفاوت خواهند داشت؛ در این بین برخی از روش ها ساده تر و برخی پیچیده تر و طولانی تر بوده که نیاز به پشت کار و همت مضاعف شما عزیزان را دارد.

در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد کارشناس محترم مهاجرت و چالش های پیش رو آن را به طوری شیوا برای شما بیان خواهند کرد:

پس از مشاهده آن حتما با درج شماره خود در باکس مشاوره رایگان به آسانی تمامی ابهامات خود را برطرف سازید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

گارانتی بانک ترکیه با فعالیت جهانی 

گارانتی بانک ترکیه با فعالیت جهانی در سال 1947 میلادی به عنوان یک گروه خدمات مالی یکپارچه تاسیس شد و هم اکنون در تمام جنبه های بخش بانکی در سطح ملی و کشورهایی مانند هلند و رومانی فعالیت می کند و از بهترین بانک های ترکیه است؛ گارانتی بانک از طریق 904 شعبه داخلی خود در ترکیه و همچنین هفت شعبه و دو دفتر نمایندگی خارج از کشور به وسیله 18600 کارمندی که در اختیار دارد به 14 میلیون مشتری خود خدمات رسانی می کند.

بانک گارانتی ترکیه 49.85% از سهام خود را به بانک اسپانیایی BBVA واگذار کرده است و این اقدام در سال 2015 صورت گرفته است ، طبق آمار دقیق این بانک دارای 282 شعبه در استانبول می باشد که درآمد آن ها در سال 2021 معادل 42.3 میلیارد لیر ترکیه بوده است.

گارانتی بانک ترکیه از دیگر بانک های قرار گرفته در لیست بانک های مهم ترکیه می باشد که در حال حاضر موفق به ثبت دارایی به ارزش کل 568.8 میلیارد لیر در پایان سال 2021 شده است که از 42.3 میلیارد لیر درآمد خود نیز در این سال 6.66 میلیارد لیر آن سود خالص بوده است.

خودروسازی فورد اتوسان ترکیه با سهامی عام

خودروسازی فورد اتوسان یک شرکت سهامی عام در زمینه صنعت خودرو در ترکیه می باشد که 18% از سهام آن در اختیار عموم مردم قرار دارد و مابقی آن به طور مساوی میان دو شرکت کوچ و داچلند هولدینگ تقسیم شده است.

فورد اتوسان از سال 2004 به طور معمول به عنوان یکی از 3 شرکت صادرکننده برتر ترکیه به شمار می رود و 10 سال متوالی برترین خودروساز ترکیه و 6 سال متوالی نیز برترین صادرکننده کشور ترکیه لقب گرفته است.

خودروسازی فورد اتوسان با ارزش ترین شرکت خودروسازی در بورسا استانبول است و از شرکت های مهم ترکیه می باشد که 12500 نفر را به استخدام خود درآورده که 1413 نفر از آنان فعال در زمینه تحقیق و توسعه در این شرکت هستند و بزرگترین سازمان تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی ترکیه را تشکیل می دهند.

این سازمان تمام دانش ، توانایی و زیرساخت لازم برای طراحی ، توسعه و آزمایش یک وسیله نقلیه کامل از کاغذ سفید تا محصول از جمله موتور آن را دارد.

خودروسازی فورد اتوسان ترکیه با سهامی عام

فورد اتوسان که در سال 1959 تأسیس شده به لطف ظرفیت تولید 455 هزار خودرو و 70 هزار موتور و 140 هزار پیشرانه تا پایان سال 2020 بزرگترین مرکز تولید خودروهای تجاری فورد اروپا معرفی شده است ، توجه داشته باشید که ثبت شرکت در ترکیه در زمینه اتومبیل و خدمات آن می تواند بسیار پردرآمد و سودآور باشد ، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

بانک یاپی کردی

بانک یاپی کردی از زمان تاسیس در سال 1944 میلادی با رویکرد مشتری مداری و تمرکز بر نوآوری به طور پایدار موقعیت خود را در بازار اقتصاد و سرمایه ترکیه در این بخش تقویت کرده است و برخلاف تصور عموم هیچ موفقیتی در بانکداری بر شانس نیست ، همچنین یاپی کردی سومین بانک خصوصی بزرگ در ترکیه است که دارایی های کل آن به ارزش 991 میلیارد لیر تا پایان نیمه اول سال 2022 می باشد.

این بانک در میان بانک های مهم ترکیه از نظر دارایی و اعتبار است و همچنین به مشتریانی از هلند ، آذربایجان ، روسیه و مالت خدمات ارائه می دهد و فقط به داخل کشور محدود نشده است و با رویکرد مشتری مداری خود دائما به دنبال افزایش سهم خود در تامین مالی اقتصاد ترکیه می باشد.

این بانک حجم کل وام های نقدی و غیرنقدی خود را با 66 درصد افزایش نسبت به سال قبل در نیمه اول سال 2022 به 731 میلیارد لیر رساند که جایگاه خود را در بین بانک های خصوصی از این نظر در جایگاه سوم حفظ کرده است ، یاپی کردی دارای 845 شعبه با بیش از 16.5 هزار کارمند است که همواره به مشتری مداری خود افتخار می کند.

توفاش ترک خودرو

توفاش ترک خودرو از دیگر شرکت های مهم و بسیار ارزشمند در میان شرکت های مهم ترکیه می باشد که در سال 1968 میلادی توسط وهبی کوچ موسس هلدینگ کوچ و از کارآفرینان و صنعت گذاران بزرگ ترکیه تاسیس شد و تنها تولید کننده خودرو سواری و خودروی تجاری سبک در ترکیه است که برای برند های فیات ، سیتروئن ، پژو ، اوپل و اکسهال و رم در شهر بورسا تولید می کند.

توفاش ترک خودرو نقشی پیشرو در بخش خودروسازی ترکیه ایفا می کند و این شرکت فروش و عملیات پس از فروش را برای برندها و کمپانی های فیات ، آلفارومئو ، لانچیا ، جیپ ، فراری و مازراتی را نیز در ترکیه انجام می دهد که کاملا نشان از گستردگی و نقش بسیار مهمی که این کمپانی در بازار اتومبیل ترکیه بر دوش می کشد را به طور کامل نشان می دهد.

توفاش خودرو ترکیه در سال 2013 بیش از 160 هزار دستگاه به 80 کشور جهان صادر کرد و از آن 7 میلیارد لیر درآمد خالص فروش و 434 میلیون لیر سود خالص را به دست آورد. یقینا معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه به همین چند مورد که ختم نمی شود و بسیاری شرکت های بزرگ دیگر در این کشور در حال فعالیت هستند؛ برخی از دیگر بانک ها و شرکت های مهم ترکیه به شرح زیر می باشند:

نام شرکت سال تاسیس
دنیز بانک 1938
فتینانس بانک 1987
واکیف بانک 1954
ترک اکونومی بانک 1927
ترکیش بانک 1982
شرکت پالایشگاه توپرس 1983
شرکت خط لوله نفت بوتاس 1976
او ام وی پترول 1941

در این مقاله کارشناسان تیم آی مهاجرتی به معرفی بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه به شما عزیزان پرداخته تا اطلاعات شما از این کشور همسایه افزایش یابد؛ اما اگر سوال خاصی در رابطه با هر زمینه و روش مهاجرتی به این کشور و یا سایر کشورها دارید؛ با مشاورین ما در دفتر غرب ، دفتر مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

 

سوالات پر تکرار بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه

در این مقاله با بهترین شرکت ها و بانک های ترکیه آشنا شدید؛ در ادامه سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید را پاسخ داده ایم، اما شما عزیزان بازهم قادر هستید تا از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله نظرات و یا سوالات خود را مطرح کرده تا در اسرع وقت کارشناسان آی مهاجرتی مشاوره و پاسخ مربوط را در اختیار شما قرار دهند.

زیرات بانک ترکیه در حال حاضر بزرگترین و معتبرترین بانک این کشور شناخته می شود.

بله داشتن اطلاعات در این زمینه می تواند بسیار مثمر ثمر باشد و برای سرمایه گذاری، یافتن کارو موارد بسیار دیگری سودمند باشد.

در حال حاضر شرکت های خودروسازی بسیاری در ترکیه فعال هستند، اما شرکت های تویوتا موتورز ترکیه ، خودروسازی فورد اتوسان و توفاش خودرو ترکیه بزرگترین ها هستند.

خطوط هوایی ترکیش ایرلانیز برترین خطور هوایی ترکیه و از برترین ها در جهان می باشد.

بانک زیرات با بیش از 1800 شعبه در ترکیه و بیش از 90 شعبه بین المللی در 18 کشور به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه