خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه

خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه بسیار کارآمد و مناسب بوده و دسترسی آسان به بهداشت و درمان را برای تمامی ساکنین اعم از مهاجر و شهروند امکان پذیر می سازد . چنانچه قصد زندگی یا سفر به این کشور زیبا را دارید، آشنایی با بخش های مختلف خدمات درمانی در ترکیه برای شما ضروری به شمار می رود.

طبق آمار به دست آمده سیستم بهداشت و درمان ترکیه در بین 195 کشور جهان در رتبه 60 قرار داشته و هر ساله نیز رو به رشد و بهبود است . در حال حاضر با افزایش تعداد دانشکده ها و متخصصان پزشکی و همچنین وجود متخصصان مسلط به زبان انگلیسی استفاده از سیستم های مراقبی در این کشور آسان تر شده است.

خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه

خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه با توجه به نوع بیمه ای که در این کشور اتخاذ می کنید می تواند از بخشی تا تمام هزینه های لازم در این زمینه را پوشش دهد.

فهرست مطالب

امروزه سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه شامل خدمات خصوصی و عمومی شده که توسط وزارت بهداشت ارائه می شود و در حال حاضر بیش از 171 هزار پزشک در این کشور مشغول به کار بوده که دسترسی به پزشک را تسریع بخشیده اند. همچنین دانشگاه های این کشور با استفاده از آخرین متد روز دروس پزشکی و پرستاری را تدریس کرده و از همین رو هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کنند.

مطالعه عنوان تحصیل در ترکیه صفر تا صد 2023 می تواند بسیار راهگشای شما علاقه مندان به تحصیل در این کشور باشد . ضمن همراهی مشاورین آی مهاجرتی تا انتهای این عنوان حتما جهت دریافت اطلاعات کامل تری با ما در تماس باشید.

ساختار خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه

طبق مروری بر نظام بهداشت و درمان ترکیه تاریخچه خدمات بهداشتی در این کشور بسیار غنی بوده و بهداشت و درمان در این کشور راهی طولانی را پشت سر گذاشته تا به آنچه امروزه می شناسیم تبدیل شود؛ اولین موسسه سیستم بهداشت و درمان این کشور در سال 1923 و توسط دکتر سیدام تأسیس شد که نقش مهمی در طراحی و توسعه نظام سلامت کشور ترکیه داشته است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه

تقریبا از آن زمان به بعد دولت این کشور اصطلاحات بسیار مهم و عمده ای را در جهت بهبود و تغییر سیستم سلامت ترکیه انجام داده است؛ در سال 2003 نوعی سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور رونمایی شد که به عنوان سیستم سلامت همگانی ترکیه شناخته می شود.

در حال حاضر انواع خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه به دو بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی تقسیم شده که دارای تفاوت هایی می باشند . مراقبت های بهداشتی عمومی عمدتاً توسط دولت تأمین شده و توسط وزارت بهداشت اداره می شود؛ این بخش توسط بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی که تحت مالکیت دولت هستند، ارائه می شود.

طبق ساختار خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه مراقبت های خصوصی متشکل از بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بوده که تحت مالکیت یا مدیریت افراد یا سازمان ها هستند؛ این ارائه دهندگان از طریق بیمه های خصوصی و یا پرداخت نقدی توسط بیماران تامین می شوند.

بیمه درمان عمومی در ترکیه

بیمه درمان عمومی در ترکیه

بیمه درمانی عمومی در ترکیه اکثر مسائل بهداشتی و درمانی اورژانسی و اضطراری مانند بیماری و بارداری را پوشش می دهد؛ در حال حاضر موسسات تامین اجتماعی (SGK) مراقبت های بهداشتی همگانی را مدیریت کرده و در صورتی که برای این طرح ثبت نام کنید، علاوه بر دسترسی به مراکز و بهخش عمومی، می توانید در بیمارستان های خصوصی نیز از تخفیف بهره مند شوید.

سیستم سلامت ترکیه برای تمامی شهروندان و خارجیان مقیم قابل دسترس بوده و تمام نیازهای ضروری پزشکی از جمله بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های تخصصی، مراقبت های زایمان و واکسیناسیون را پوشش می دهد؛ هر چند این بیمه برای خارجیان کاملا رایگان نبوده و آنها باید مبلغی را برای دریافت بپردازند؛ اما نسبت به بیمه درمانی خصوصی بسیار ارزان تر است.

عموما اگر یک سال از اقامت شما در این کشور گذشته باشد ، شما واجد شرایط ثبت نام بیمه درمانی همگانی ترکیه هستید؛ شما می توانید با پرداخت هزینه ماهانه به تمام مراقبت های پزشکی دسترسی داشته و مانند دیگر شهروندان از این بیمه استفاده کنید.

همچنین همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند از مراقبت های بهداشتی برای خارجی ها بهره مند شوند؛ بیمه عمومی سیستم بهداشت و درمان ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد.

  • حوادث و بیماری های ناشی از کار
  • هزینه های بارداری، زایمان و سایر هزینه های مرتبط
  • ویروس ها و سایر بیماری های عفونی
  • خدمات پیشگیری از بیماری
  • تخفیف در خدمات پزشکی خصوصی و همچنین سایر مزایا
  • خدمات مراقبت های بهداشتی سرپایی و بستری
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه درمانی خصوصی در ترکیه

بیمه درمانی خصوصی در ترکیه برای مهاجرینی مناسب بوده که علاقه دارند تا به خدمات درمانی در کم ترین مدت زمان دسترسی داشته باشند.

عموما در این روش می توانید به امکانات برتر و کارکنان آموزش دیده ای دسترسی داشته باشید که به زبان انگلیسی مسلط هستند.

هر چند استفاده از خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه خصوصی نسبت به عمومی گران تر بوده اما نسبت به میزان امکاناتی که این نوع بیمه در اختیار شما قرار می دهد، کاملا مقرون به صرفه است؛ این نوع بیمه موارد زیر را پوشش می دهد.

به صورت کلی برای درخواست این بیمه در سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه باید ابتدا یک شرکت بیمه خصوصی را پیدا کرده و از آنجایی که هر بیمه درمانی در این کشور دارای مزایای مربوط به خود بوده، باید مطابق با شرایط و ترجیحات خود یکی از برنامه های بیمه را انتخاب کنید.

Private Health Insurance in Türkiye

  • هزینه معاینه پزشکی
  • هزینه های معاینات تشخیصی
  • هزینه های دارویی
  • خدمات بیمارستانی (عملیات، بیهوشی، دارو، آزمایشگاه، رادیولوژی و …)
  • اتاق، تخت، غذا، و هزینه های همراه در طول بستری
  • پیوند قرنیه، کلیه، پانکراس، کبد، قلب، ریه.
  • شیمی درمانی، پرتودرمانی، دیالیز
  • تست های بیوشیمیایی، میکروبیولوژیکی، پاتولوژیک، رادیولوژیکی و تصویربرداری
  • هزینه های اندام مصنوعی در صورت از دست دادن دست و پا در اثر حادثه یا بیماری
  • فیزیوتراپی بعد از عمل
  • درمان های پزشکی کمتر از 24 ساعت (مسمومیت های غذایی، درمان های ساده سوختگی)
  • درمان های مراقبت های ویژه
  • درمان های مربوط به دندان و بینی ناشی از تصادف رانندگی

هزینه مراقبت های بهداشتی در ترکیه

به صورت کلی هزینه مراقبت های بهداشتی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد؛ برای مثال مراقبت های دندانی در این کشور حدود 50 تا 70 درصد ارزان تر از بریتانیا، اروپا و ایالات متحده است.

همچنین یکی دیگر از درمان هایی که در سیستم بهداشت و درمان ترکیه بسیار محبوب است شامل جراحی های تخصصی ، زیبایی ، درمان های باروری ، کاشت مو می باشد که در حال حاضر برای دریافت خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه باید به طور متوسط بین 1500 تا 7000 لیر و برای دریافت بیمه خصوصی بین 7000 لیر تا 25000 لیره بپردازید.

هر چند لازم به ذکر بوده که این میزان هزینه ها با توجه به سن، بیمارستان و نوع شرکت بیمه ای که استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر افرادی که متعلق به گروه های سنی زیر 18 سال و بالای 65 سال هستند، از پرداخت هزینه برای بیمه درمانی معاف می باشند گروه های سنی در خدمات بهداشتی ترکیه به صورت درون جدول تقسیم می شوند.

گروه اول بدو تولد تا 18 سال
گروه دوم 18 سال تا 26 سال
گروه سوم از 26 سال تا 35 سال
گروه چهارم از 36 سال تا 45 سال
گروه پنجم از 46 سال تا 50 سال
گروه ششم از سن 51 سال تا 55 سال
گروه هفتم از سن 56 سالگی تا 60 سالگی
گروه هشتم از 61 سالگی تا 65 سالگی

مراکز مراقبت سلامت خانواده در ترکیه

در حال حاضر در هر شهر و روستای این کشور مراکز مراقبت سلامت خانواده در ترکیه متنوعی وجود داشته که دارای کاربرد های مختلفی می باشد؛ گاها این مراکز مشاوره رایگان را در اختیار افراد قرار داده و گاهی نیز علاوه بر مشاوره پزشکان متخصص را در اختیار بیماران قرار می دهد.

گاهی می توانید با استفاده از بیمه ها از این مراکز بهره مند شده و گاهی نیز باید هزینه را از جیب خود بپردازید.

از سوی دیگر در نظام بهداشت و درمان ترکیه کلینیک های خصوصی نیز وجود داشته که به ارائه خدمات حرفه ای می پردازند؛ هر شهر و روستا دارای یک مرکز مراقبت های بهداشتی خانواده نیز بوده و عموم مهاجرین برای دریافت خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه به صورت رایگان، در مراکز بهداشتی درمانی خانواده ثبت نام می کنند.

مراکز مراقبت سلامت خانواده در ترکیه

تنها شرط استفاده از این مراکز ارائه مجوز اقامت یا پاسپورت بوده؛ پزشکان این مراکز در زمینه اختلالات اساسی مرتبط با مشکلات داخلی، زنان و زایمان، سلامت کودک و مشکلات روانی، اطلاعات بهداشتی درمانی و پیشگیرانه برای کودکان، جوانان و افراد مسن تخصص دارد.

به صورت کلی با کار در این کشور می توانید از سیستم سلامت ترکیه بهره مند شوید؛ شما می توانید با مطالعه مقاله شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه می توانید تا حد زیادی در مورد شرایط دسترسی به بیمه و خدمات درمانی از طریق کار آگاه شوید.

خوب است که علاوه بر ترکیه در رابطه با نظام بهداشت و درمان کشورهای مطرح دنیا نیز اطلاعات به روز دریافت کنید:

دارو و داروخانه در ترکیه

دارو و داروخانه در ترکیه از مواردی بوده که بسیار ارزان و قابل دسترس است؛ برخلاف اکثر کشورهای اروپایی، در این کشور داروها و خدمات پزشکی را تنها در داروخانه می توان یافت؛ دارندگان بیمه نیازی به پرداخت هزینه برای چندین دارو نداشته و همچنین در هر گوشه خیابان می توانید یک داروخانه پیدا کنید.

علاوه بر ارائه دارو می توانید در داروخانه های خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه از انواع خدمات مانند مشاوره برای داروها بهره مند شوید؛ به صورت کلی داروسازان در ترکیه آگاه بوده و می توانند بیماری ها را تشخیص داده و داروهای بدون نسخه ارائه داده و در صورت نیاز به پزشک ارجاع می دهند؛ چنانچه قصد داشته تا به این کشور مهاجرت کنید، اما در مورد شرایط و ضوابط مهاجرت اطلاعات کاملی ندارید؛ حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

طبق سیستم خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه معمولاً داروخانه ها از دوشنبه تا شنبه از ساعت 09:00 تا 19:00 باز بوده و اکثر داروخانه ها یکشنبه ها تعطیل می شوند؛ شهرهای بزرگی مانند استانبول و آنکارا معمولاً تعداد زیادی داروخانه 24 ساعته دارند؛ مقررات مربوط به خرید برخی داروها در مقایسه با اکثر کشورهای غربی راحت تر بوده و برخی از داروهایی که معمولاً نیاز به نسخه دارند در ترکیه بدون نسخه در دسترس هستند.

مزایای خدمات بهداشت و درمان در ترکیه

خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه در حال حاضر جزو بهترین ها بوده و دارای مزایای بسیار زیادی می باشد؛ با استفاده از مراقبت های بهداشتی همگانی و عمومی در این کشور شهروندان می توانند به خدمات اضطراری رایگان دسترسی داشته باشند؛ همچنین بخش های اورژانس در تمام طول سال بدون وقفه مشغول به کار بوده و در مواقع ضروری درمان سریع را انجام می دهند.

از دیگر مزایای خدمات بهداشت و درمان در ترکیه می توان به این اشاره کرد که تمامی افرادی که به طور قانونی در ترکیه مشغول به کار هستند تحت پوشش قرار گرفته و می توانند از خدمات درمانی رایگان در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی بهره مند شوند.

در حال حاضر به افراد فقیری که از حداقل سطح درآمد تعیین شده درآمد کم تری داشته کارت ویژه ای ارائه می شود که به آنها امکان دسترسی رایگان به درمان های سرپایی و بستری را می دهد؛ همچنین نهایتا هزینه های سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه نسبت به دیگر کشورها ارزان تر است.

مزایای خدمات بهداشت و درمان در ترکیه

در حال حاضر یکی از مزایای مهم مهاجرت به این کشور بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه بوده که در بین بهترین ها قرار دارد؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط مهاجرتی و روند مهاجرت به این کشور حتما با لمس عنوان مقاله ی روش های مهاجرت به ترکیه را مطالعه فرمایید یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار خدمات بهداشتی و درمان در ترکیه

خدمات بهداشت و درمان در ترکیه می تواند بسیار گسترده باشد و با توجه به شرایط شما هزینه های مختلفی را به همراه داشته باشد . از این رو چنانچه از علاقه مندان به مهاجرت به این کشور هستید ، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

در حال حاضر بیش از 171 هزار پزشک در این کشور مشغول به کار بوده که دسترسی به پزشک را تسریع بخشیده اند.

در سال 2003 بود که نوعی سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه رونمایی شد که به عنوان سیستم سلامت همگانی ترکیه شناخته می شود.

در این روش از خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه می توانید به امکانات برتر و کارکنان آموزش دیده ای در زمان کم تر دسترسی داشته باشید که به زبان انگلیسی مسلط هستند.

طبق خدمات بیمه درمان عمومی در ترکیه برای دریافت بیمه خصوصی باید حدودا بین 7000 لیر تا 25000 لیره بپردازید.

معمولاً داروخانه ها از دوشنبه تا شنبه از ساعت 09:00 تا 19:00 باز بوده و اکثر داروخانه ها یکشنبه ها تعطیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه