بهترین شهرهای ترکیه برای کار

بهترین شهرهای ترکیه برای کار معمولا شهرهای مشخصی هستند که در آن ها صنایع، کارخانجات و شرکت های بیش تر و بزرگتری مشغول به کار می باشند. این شهرها بیش ترین مقدار مهاجر را نیز به خود جذب می کنند که برای یافتن شغل مناسب از کشورهای همسایه به این کشور نقل مکان کرده اند. کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مطلب بهترین شهرهای ترکیه برای کار را به شما معرفی خواهند نمود.

کشور ترکیه طی یکی دو دهه گذشته رشد اقتصادی خوبی را پشت سر گذاشته است و این باعث بزرگ تر شدن اقتصاد آن و ایجاد فرصت های شغلی متنوع تر و پردرآمدتر در این کشور شده است.

بهترین شهرهای ترکیه برای کار

هر یک از شهرهای ترکیه می تواند گزینه ای مناسب برای کار در زمینه ای خاص به شمار برود که شما را به درآمدی ایده آل و سطح رفاه خوبی می رساند.

فهرست مطالب

به طور قطع برخی از مناطق و شهرهای این کشور توانستند خود را سریع تر با این شرایط وفق داده و از فرصت های در حال وقوع بهترین استفاده را کرده و بازار کار خود را گسترش دهند.

باید بگوییم که شهرهای مطرح و بزرگ این کشور از جمله همین شهرها محسوب می شوند که توانستند خود را در این رشد اقتصادی جا بدهند و فرصت های کاری بسیاری را برای ساکنین خود به وجود آورند؛ البته برخی دیگر از شهرها نسبتا بزرگ نیز توانستند خود را به این جرگه رسانده و به بهترین شهرهای ترکیه برای کار تبدیل شوند.

کارشناسان ما روش های مهاجرت به ترکیه را به صورت کامل و با جزئیات دقیق در مقاله مربوطه برای شما عزیزان ارائه کرده اند؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

استانبول شهری با فرصت های شغلی بسیار

در اولین مورد از بهترین شهرهای ترکیه برای کار باید به سراغ استانبول برویم، استانبول شهری با فرصت های شغلی بسیار است که افراد جویای کار همواره این شهر را در گزینه های خود قرار می دهند. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین شهرهای ترکیه برای کار

این شهر قطعا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار شناخته می شود که در تمامی زمینه ها و حرفه ها دارای فرصت کاری است؛ حال در برخی کم و در برخی زیاد.

این شهر با دو بخش آسیایی و اروپایی که دارد به دو بخش کاملا متفاوت و مجزا تقسیم شده است؛ به طوری که شرکت های مطرح و بزرگ اکثرا در سمت اروپایی واقع شده و کار کردن در آن ها نیازمند داشتن تخصص های خاص و لازم و حتی داشتن تسلط به زبان انگلیسی است.

در این شهر اگر از تخصص و دانش لازم در زمینه های آی تی، برنامه نویسی، کامپیوتر و مهندسی دارای تحصیلات و تخصص باشید؛ می توانید مشاغل خوب و پر درآمدی کسب کنید. از دیگر مشاغل مورد نیاز در این شهر می توان به فروشندگی، بازریابی، مدیر پروژه، دستیار اجرایی و غیره اشاره کرد. جدول زیر برخی از اطلاعات لازم این شهر را به شما نشان می دهد.

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
10,882.18 لیر 10,446.8 لیر 36,924.2 لیر Akbank، Alarko Holding، Anadolu Isuzu، Goldas، Kalyon Group، Koç Holding
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آنتالیا شهر فرصت های شغلی گردشگری

در دومین مورد از بهترین شهرهای ترکیه برای کار، شهری را خواهیم شناخت که اسم و نام آن برای ما ایرانیان بسیار آشنا می باشد. آنتالیا شهری بزرگ و مهم در جنوب کشور ترکیه می باشد که دارای آب و هوایی معتدل و مثال زدنی بوده و یکی از قطب های گردشگری این کشور شناخته می شود که در اکثر اوقات سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.

 

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
8,140.92 لیر 8,287.2 لیر 28,464.8 لیر Yüksel Tohumculuk، Dilek Ecza Deposu،ADO Grup،

شما در این شهر می توانید در زمینه های مختلفی به دنبال کار باشید و آن را نیز به دست آورید؛ زمینه هایی همچون مترجمی، آموزش، بازاریابی، تور لیدری و تور گایدی، رانندگی، اکثر مشاغل مرتبط با اینترنت و آی تی و غیره. همچنین این شهر برای سرمایه گذاری در مشاغل خدماتی و رفاهی نیز بسیار ایده آل است؛ مانند رستوران، کافه، کافی شاپ، هتل و غیره.

همچنین شرکت ها و سنایع مختلفی در زمینه های گوناگون در این شهر فعال هستند که اگر در زمینه های مورد نیاز آنان دارای تخصص باشید می توانید شغل های خوبی با درآمد های بالایی به دست آورید. توصیه می کنیم که حتما از شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه اطلاع کافی به دست آورید و سپس مهاجرت نمایید؛ مقاله مربوطه تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ازمیر مملو از فرصت های شغلی تجاری در ترکیه

ازمیر بخش عظیمی از معاملات تجاری، صادرات و واردات کشور ترکیه را به خود اختصاص داده است و علاوه بر این به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز صنعتی و تجاری ترکیه نیز شناخته می شود. 

ازمیر مملو از فرصت های شغلی تجاری در ترکیه سریعترین رشد اقتصادی بین دیگر شهرهای ترکیه را داشته است و طبیعت سرسبز و زیبا در کنار ساحل آبی و درخشان آن مکانی کم نظیر را برای زندگی، کار و گردش در این شهر به وجود آورده است.

 

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
7,918.17 لیر 8,500.7 لیر 29,278.9 لیر BMC، Diardi، DYO Boya Fabrikaları، Petkim، FMS Engineering

ازمیر علاوه بر تمامی این مزایا دارای امنیت و آرامشی مثال زدنی می باشد که لقب امن ترین شهر ترکیه را به آن بخشیده است. این شهر را نیز می توان یک قطب گردشگری در ترکیه درنظر گرفت که باعث رونق مشاغل مرتبط با بخش گردشگری در این شهر و کسب درآمد های خوبی از آن ها شده است.

ازمیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار شناخته می شود؛ که نرخ بیکاری نیز در آن پایین است. همچنین کشاورزی نیز در این منطقه رونق بسیاری دارد و اگر در هر زمینه ای مرتبط با کشاورزی نیز دارای تجربه یا تخصص باشید، خواهید توانست شغلی مرتبط را در این شهر به دست آورید. پیشنهاد می کنیم که مقاله نظام مالی و اقتصادی ترکیه را مطالعه نمایید تا اطلاعات خود از این کشور را افزایش بخشید.

خوب است که ضمن بررسی کشور ترکیه برای کار ، اطلاعات خود را راجب سایر جنبه های زندگی در این کشور بالا ببرید:

بودروم شهری با استانداردهای بالا

بودروم شهری با استانداردهای بالا در زندگی است که یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار نیز شناخته می شود. این شهر مکان خوبی برای استارتاپ ها و شروع بیزنس های نوپا و جدید می باشد و طی سالیان گذشته شرکت های بسیار رو به پیشرفت و بزرگی از دل این شهر سر بیرون آورده اند.

جالب است بدانید که این شهر یکی شهر لوکس نیز شناخته می شود و هتل ها، رستوران و مکان گردشگری لوکسی را در خود جای داده و گردشگران مرفه هرساله این شهر را برای تفریح و استراحت خود در نظر می گیرند. 

 

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
7,250.13 لیر 8150.23 لیر 21352.12 لیر Yapıt İnşaat، Begum Group، Ege Ulasim

شما اگر علاقمند به فعالیت در این زمینه ها باشید؛ می توانید در این شهر مشاغل خوبی را بیابید و در آن ها شروع به کار نمایید.از دیگر زمینه های مناسبی که می توان در آن ها به کار در بودروم مشغول شد؛ باید به تدریس، گردشگری، ماهیگیری و مشاغل مرتبط با دریا اشاره کرد.البته باید بگوییم که مدتی است که بازار املاک نیز در این منطقه رونق خوبی پیدا کرده و سرمایه گذاری در این بخش نیز می تواند سود خوبی عاید شما کند . 

ضمن اینکه صنایع مختلفی نیز در زمینه های محصولات کشاورزی، منسوجات، وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل و نقل، مصالح ساختمانی و لوازم الکترونیکی نیز در این شهر فعال هستند.

بورسا شهری صنعتی

بورسا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار است که از دو ویژگی کاملا مختلف بهره می برده این شهر یک شهر تاریخی و قدیمی ترکیه است که در حال حاضر بسیار صنعتی شده و صنایع مطرحی را در خود جای داده است و نیروهای کار بسیاری را شاغل کرده است. 

اکثر مهاجرینی که دارای تخصص در این زمینه هستند و یا قصد فعالیت در صنایع مختلف این کشور را دارند، بورسا را به عنوان مقصد خود بر می گزینند.

 

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
7,250.13 لیر 8150.23 لیر 21352.12 لیر Yapıt İnşaat، Begum Group، Ege Ulasim

بورسا شهری بسیار صنعتی ، برای استخدام مهندسین در تخصص ها مختلف یک مقصد بسیار ایده آل شناخته می شود. اگر بخواهیم از صنایع مطرح فعال در این شهر نام ببریم باید به کارخانجایت اتومبیل سازی، صنایع غذایی و تولید ابزار و تجهیزات ساختمانی نام ببریم. این شهر مقر کارخانجات رنو، کیا، کوکاکولا، بوش و غیره است.

البته طی سالیان گذشته دولت به بخش کشاورزی این منطقه نیز توجه بالایی کرده و آن را نیز رونق بخشیده است، به طوری که کشاورزی در حال تبدیل شدن به یک بخش مناسب برای کار و جذب نیروی کار شده است. اگر علاقمند به فعالیت در این زمینه هستید به بورسا نقل مکان کنید.

آنکارا مقر اصلی کارخانجات و ادارات ترکیه

آنکارا پایتخت رسمی ترکیه به عنوان یکی از شهرهای اصلی که مقر ادارات، شرکت ها و کارخانه های بسیاری است؛ به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار شناخته می شود که با توجه به جمعیت میلیونی این شهر بازهم دارای فرصت های شغلی بسیاری در زمینه های گوناگون است.

مهاجرین در آنکارا مقر اصلی کارخانجات و ادارات ترکیه به راحتی می توانند در صنایع و کارخانجات فعال در این شهر استخدام شوند و یا در زمینه های کشاورزی به کار مشغول گردند. همچنین افراد خارجی اگر دارای تخصص ویژه یا خاصی باشند می توانند در شرکت ها و موسسات فعال در این کشور نیز مشغول به کار شوند. آنکارا نه تنها یکی از بهترین مقاصد کاری در ترکیه است، بلکه یکی از شهرهای سازمان‌یافته و مدرن این کشور نیز می‌باشد.

برخلاف اکثر شهرهای بزرگ و مهم ترکیه که در کنار دریا واقع شده اند، این شهر از هیچ گونه ساحلی بهره مند نیست؛ اما وجود تاریخ غنی و آثار دیدنی باعث جذب گردشگران بسیاری به این شهر شده است و افراد بسیاری با فعالیت در زمینه های گردشگری در این شهر درآمد کسب می کنند.

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
9,838.25 لیر 8,436.6 لیر 29,392.3 لیر ASELSAN، BOTAŞ، Elektrik Üretim، Erdem Architects

همچنین مقاله کار دانشجویی در ترکیه برای دانشجویان خارجی را تهیه کرده ایم و تمامی قوانین و شرایط لازم را در آین مطلب قرار داده ایم؛ تا بتوانید به راحتی در کشور ترکیه شغل مناسب خود را بیابید.

آلانیا شهر صنایع مختلف

آلانیا یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای کار است که بر خلاف جمعیت نه چندان زیاد و کوچک بودن آن، از فعالیت های تجاری و اقتصادی بسیاری برخوردار است. در این شهر صنایع کوچک رونق بسیاری دارند و در هرکوچه و مکان این شهر یک کارگاه کوچک در حال فعالیت و کار است . در این شهر نیز صنعت گردشگری رونق بالایی دارد و می توانید با مشاغلی رستوران داری، هتل داری و کافی شاپ درآمد خوبی به دست آورید. 

همچنین صنایعی چون قالی بافی، ابریشم بافی، چرم دوزی و کفش سازی در آلانیا شهر صنایع مختلف بسیار رونق دارد و اگر در این زمینه ها دارای تخصص هستید؛ می توانید در این صنایع استخدام شده و شغلی برای خود دست و پا نمایید .خوشبختانه هزینه های زندگی در این شهر نیز از سایر کلان شهرها ارزان تر است و اگر درآمدهای کمتری نیز قابل کسب کردن است؛ نیاز به هزینه های بالا نیز نمی باشد. اما سطح زندگی و کیفیت زندگی پائین نمی باشد و بسیار قابل قبول و بسیار مناسب می باشد.

مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت می تواند بهترین و کامل ترین اطلاعات در این باره را در اختیار شما قرار دهد و شما را با کلیه مخارج مورد نیاز در این کشور اشنا سازد.

گبزه

گبزه یکی از شهرهای کم تر آشنای ترکیه است که شاید در مقابل شهرهای دیگری که به آن ها پرداختیم از شهرت و محبویت کمتری در نزد مهاجرین خارجی برخوردار باشد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد این شهر به زودی به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار بدل خواهد شد و گسترش بسیاری را تجربه خواهد کرد.

این شهر طی سال های گذشته رشد اقتصادی بسیاری داشته است و شرکت های معتبر و مطرحی از این شهر سر برآورده اند که به رونق و جذب نیروی کار کمک بسیاری زیادی کرده اند. شما می توانید در زمینه هایی همچون مهندسی مکانیک، گارد امنیتی، مددکار اجتماعی، ، فروشندگی، مهندس فناوری اطلاعات، دستیار پزشکی، حسابدار در این شهر شغل های مناسبی را پیدا کرده و استخدام شوید.

متوسط درآمد متوسط هزینه های یک فرد مجرد متوسط هزینه های یک خانواده 4 نفره شرکت های مطرح در این شهر
7,215.75 لیر 7,630.2 لیر 26,212.5 لیر ، United Nations، Henkel، Kuehne + Nagel، Atalian Cargill

البته بهترین شهرهای ترکیه برای کار به همین شهرها خلاصه نمی شوند و سایر شهرها نیز از پتانسیل و فرصت های شغلی خوبی بهره مند هستند که برای اطلاع از آن ها می توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و یا دفتر مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و تمامی اطلاعات لازم را به رایگان کسب نمایید.

 

شهرهای استانبول، انتالیا، بودروم، ازمیر، بورسا و غیره بهترین و مناسب ترین شهرهای ترکیه برای کار و یافتن فرصت های شغلی هستند.

در حال حاضر صنایع و کارخانه های مختلفی در زمینه های محصولات کشاورزی، منسوجات، وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل و نقل، مصالح ساختمانی و لوازم الکترونیکی در این شهر در حال فعالیت می باشند.

در حال حاضر در شهر آنکارا ماهانه به طور متوسط درآمد 9,838.25 لیری برای افراد وجود دارد.

یک فرد مجرد در شهر استانبول ماهانه 10,446.8 لیر و یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 36,924.2 لیر هزینه زندگی دارد.

این شهر یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار می باشد و کارخانجات مطرحی چون رنو، کیا، کوکاکولا و بوش در آن در حال فعالیت می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه