شرایط تحصیل پرستاری در آلمان 2024 + مدارک و هزینه ها

تحصیل پرستاری در آلمان یکی دیگر از شاخه‌های مرتبط با علوم پزشکی می‌باشد که همه ساله متقاضیان بسیاری از داخل و خارج از این کشور برای دستیابی به آن تلاش می‌نمایند. 

آلمان از جمله کشورهایی است که بنا به دلایل مختلفی نیاز بالایی به پرستاران ماهر دارد و از این رو زمینه لازم را برای مهاجرت آنان و یا تحصیل پرستاری در آلمان فراهم می‌کند. 

در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا به دقیق‌ترین جزئیات در این‌باره برسید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان 2024 + مدارک و هزینه ها

امکان تحصیل رشته پرستاری در آلمان در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پرستاری در آلمان در مقاطع مختلفی امکان‌پذیر است و قطعا هرچه شما مدرک با رتبه بالاتری را اخذ نمایید؛ هم بازار کار بهتری را پیش‌روی خود خواهید دید و هم میزان درآمد و حقوق بیش‌تری خواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که برای اپلای پرستاری آلمان می‌توانید از طریق پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و یا شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری اقدام کنید. همچنین توصیه می‌کنیم مطلب مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت را نیز در سایت ما مطالعه نمایید تا با ماهیت، شرایط و قوانین کلی و مورد نیاز جهت ورود به این کشور آگاه شوید.

 شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان

همانطور که گفتیم تحصیل پرستاری در آلمان به دو صورت در دسترس است اما ورود به هریک از این دوره‌ها نیازمند ارائه مدارک و شرایط لازم می‌باشد که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

البته این امکان وجود دارد که در برخی موارد جزئی هر دانشگاه مدارک یا شرایطی خاص را از متقاضیان درخواست نماید که جهت اطلاع از آنها می‌توانید با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پرستاری در آلمان+ پادکست

تحصیل پرستاری در آلمان به عنوان یکی از رشته‌های پردرخواست در دانشگاه‌های این کشور توسط کارشناس ارشد ما برای شما عزیزان شرح داده می‌شود، آن را تا انتها تماشا نموده و می‌توانید فایل صوتی آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید. 

علاوه بر رشته پرستاری، مشاورین آی مهاجرتی در تمامی زمینه‌های مرتبط با مهاجرت پاسخگوی شما هستند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته پرستاری در آلمان
شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان 2024 + مدارک و هزینه ها

دقت داشته باشید که مهم‌ترین شرط لازم تحصیل پرستاری در آلمان داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان می‌باشد و یقینا معدل بالای دیپلم تاثیر مثبتی در پذیرش خواهد داشت. همچنین به دلیل اینکه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی کشورمان با سیستم آموزشی آلمان مطابقت نداشته و مورد تایید نمی‌باشد؛ متقاضیان باید حتما 1 سال دوره پیش پرستاری آلمان را در این کشور پشت سر بگذارند. در ادامه با شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان آشنا خواهیم شد.

دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

گزینه مناسب پیش‌روی اکثر متقاضیان تحصیل پرستاری در آلمان شرکت در دوره آوسبیلدونگ یا همان آموزش‌های حرفه‌ای می‌باشد؛ دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان یک دوره غیر دانشگاهی است که در آن متقاضیان آموزش‌های حرفه‌ای و لازم جهت کسب تخصص در این رشته را به دست می‌آورند.

دوره‌های آوسبیلدونگ این رشته در آلمان با دریافت حقوق نیز همراه می باشد که گرچه حقوق چندان بالایی نیست اما باز می‌تواند مقادیری از مخارجتان را پوشش دهد. معمولا حقوق پرداختی کمتر از 1500 یورو می‌باشد و لازم به ذکر است که این دوره به مدت 3 سال زمان برده و با آموزش‌های تئوری و عملی همراه است.

در مجموع در دو سال اول به آموزش‌های تئوریک در دروس حرفه‌ای و یک سال آخر را به صورت عملی در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی آموزش خواهید دید. این آموزش‌ها به طور کل شامل 2100 ساعت آموزش تئوری و 2500 ساعت فعالیت و کارآموزی از اطفال، سالمندان و بیماران می‌باشد. در نهایت پس از اتمام تمامی دوره‌ها دانشجویان باید در آزمون دولتی و نهایی پرستاری شرکت و موفق به اخذ نمره قبولی شوند که مجوز کار در تمامی مراکز درمانی و مراقبتی را برای آنان صادر می‌نماید.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های آلمان

تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های آلمان یکی دیگر از روش‌های تحصیل پرستاری در این کشور است که مانند سایر رشته‌های دانشگاهی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه‌های آلمان به دانشجویان علاقمند ارائه می‌شود. پذیرش این رشته در دانشگاه‌های آلمان مانند سایر رشته‌ها نیازمند اخذ پذیرش و دریافت دعوتنامه جهت اخذ ویزای تحصیلی را دارد.

شما باید جهت پذیرش در هر دانشگاهی که مد نظر دارید؛ حتما از جزئیات، شرایط و مدارک لازم و مورد درخواست آنان مطلع شوید و با ارسال تمام و کمال آنها بدون هیچ‌گونه ایرادی موفق به اخذ پذیرش شوید. ضمنا مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی این رشته 3 تا 4 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکترا 3 سال می‌باشد، البته تحصیل به صورت پاره وقت هریک مدت بیش‌تری به طول خواهد انجامید.

از شما عزیزان می‌خواهیم که حتما مطلب تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا به طور کلی و دقیق با شرایط عمومی و مورد نیاز تحصیل در این کشور هر چه بهتر آشنا شده و در نهایت به بهترین انتخاب ممکن برسید.

نام دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه
دانشگاه هایدلبرگ 65
دانشگاه Rwth آخن 147
 دانشگاه Tubingen 177
دانشگاه مانستر 384
دانشگاه لوبک 653
دانشگاه Magdeburg 683

ادامه تحصیل پرستاری در آلمان

برخی از دانشجویان رشته‌های پرستاری در کشورمان معمولا با این سوال مواجه هستند که آیا امکان ادامه تحصیل پرستاری در آلمان وجود دارد یا خیر؟ به طور کل باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد و به خصوص دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا و برخی دیگر می‌توانند جهت ادامه تحصیل خود در رشته پرستاری به یکی از دانشگاه‌های آلمان رفته و از آنجا این کار را ادامه دهند.

اما در رابطه با دانشجویان کشورمان باید بگوییم که با توجه به شرایط، این امکان وجود نخواهد داشت و دانشجویانی که در دانشگاه‌های کشورمان مشغول به تحصیل هستند، جهت ادامه تحصیل قادر به این تطتبیق واحدهای خود نبوده و باید از ابتدا برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان اقدام کرده و همه چیز را ابتدا شروع نمایند.

البته این امکان برای تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان ازکشورمان وجود دارد که اگر بیش از 1 سال در این رشته تحصیل کرده‌اند؛ نیازی به دوره‌های پیش پرستاری نداشته و بتوانند مستقیما به ترم یک دانشگاه قدم بگذارند.

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

یکی از بزرگترین مزیت‌های تحصیل پرستاری در آلمان که به تنهایی باعث جذب دانشجویان بین المللی بسیاری می‌شود؛ امکان تحصیل رایگان پرستاری است که موجب می‌شود از فشار مالی و فکری دانشجو کاسته شده و یک تحصیل بسیار جذاب و با انگیزه ای را تجربه کنند. همانطور که می‌دانید تحصیل رایگان در آلمان برای تمامی رشته‌ها فقط به زبان آلمانی امکان‌پذیر است و در رابطه با رشته پرستاری نیز باید توجه داشته باشید که تحصیل به زبان آلمانی  و فقط در مراکز و دانشگاه‌های دولتی رایگان است و اگر دانشجویی قصد تحصیل در مرکزی خصوصی را داشته باشد؛ باید شهریه آن را تمام و کمال پرداخت کند که گاها مبلغ قابل توجهی است.

البته نباید از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان نیز غافل شویم که معمولا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شود و چنانچه به دنبال تحصیل در دانشگاه های خصوصی هستید، باید دریافت آن را در اغلب مقاطع فراموش کنید.

بخشی از اقدامات درخشان ما در آی مهاجرتی

در این ویدیو بخش کوچکی از اقدامات ما در آی مهاجرتی را مشاهده خواهید نمود که همگی در بهترین دانشگاه و کالج‌های این کشور به پذیرش رسیده و سپس موفق به دریافت ویزا شده‌اند.

با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید تا شما نیز بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ویزای دلخواه خود برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزاهای کشور آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل ارشد پرستاری در آلمان

شاید برای دانشجویانی که مدرک خود را در رشته پرستاری در کشورمان یا در آلمان اخذ کرده‌اند؛ این سوال وجود داشته باشد که آیا تحصیل ارشد پرستاری در آلمان مقدور می‍باشد؟ باید بگوییم که بله، این امکان جهت تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته پرستاری وجود دارد و در حال حاضر 10 برنامه کارشناسی ارشد در پرستاری در 10 دانشگاه و 1 برنامه دکترا در رشته پرستاری در 1 دانشگاه وجود دارد.

البته توجه داشته باشید که مدرک لیسانس پرستاری را که قصد ارائه به دانشگاه‌های آلمان دارید، باید مورد تایید سیستم آموزشی و دانشگاه‌های این کشور رسانده و سپس به ادامه تحصیل مشغول شوید. شما می‌توانید از طریق بررسی مدارک به وسیله مرکز ارزیابی مدرک ZAB از این موضوع مطلع شوید.

مقطع فوق لیسانس تحصیل پرستاری در آلمان در رشته‌های بزرگسالان-بارانتولوژی، پرستاری خانواده، پرستاری نوزادان، پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت روانی روانپزشکی و پرستاری بهداشت زنان به دانشجویان ارائه شده و مدت زمان تحصیل در این مقطع نیز 2 سال می‌باشد.

زبان تحصیل رشته پرستاری در آلمان

یکی از مهم‌ترین موارد مورد نیاز جهت تحصیل پرستاری در آلمان و به طور کلی مهاجرت، داشتن تسلط لازم جهت فهم و تکلم زبان آلمانی می‌باشد.

از آنجایی که حرفه و شغل پرستاری شغلی است که کاملا در ارتباط با مردم می‌باشد و باید بتوان دقیقا با آنان صحبت کرد و شرایط و حال آنان را درک کرده و متوجه شد؛ پس تسلط به زبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم است بگوییم که زبان تحصیل رشته پرستاری در آلمان نیز زبان آلمانی می‌باشد و دانشجویان به زبان رسمی این رشته را آموخته و تخصص های لازم را به دست می‌آورند.

به همین دلیل مراکز و دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته پزشکی در این کشور از متقاضیان تحصیل این رشته مدرک زبان آلمانی معتبر با حداقل سطح تعیین شده را درخواست می‌کنند.

زبان تحصیل رشته پرستاری در آلمان

حتی برخی از مراکز علاوه بر ارائه مدرک زبان، مجددا از دانشجویان آزمون تعیین سطح می گیرند که حتما باید پیش از اقدام از طریق مکاتبه با دانشگاه از شرایط مدرک زبان مورد درخواست اطلاعات لازم و دقیق را به دست آورد. به طور کل اکثر دانشگاه‌های و مراکز ارائه‌دهنده این رشته مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را درخواست می‌کنند . توصیه می‌کنیم مطلب شرایط کار دانشجویی در آلمان را هم در سایت ما برای آشنایی بیشتر مطالعه فرمایید.

به عنوان یک فرد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های آلمان اطلاعات مقالات زیر را نیز از دست ندهید:

هزینه تحصیل رشته پرستاری در آلمان

باید بگوییم با اینکه گفتیم هزینه تحصیل رشته پرستاری در آلمان در دانشگاه‌های دولتی این کشور تقریبا نزدیک به صفر است، اما باید دقت داشته باشید که سالانه مبلغی از 400 تا 800 یورو با توجه به دانشگاه مختلف از دانشجویان جهت انجام امور ثبت نام و مراحل اداری دریافت می‌شود که باید آن را بپردازید.

اما همانطور که گفتیم تحصیل پرستاری در آلمان و در دانشگاه‌های خصوصی با پرداخت شهریه همراه است که با توجه به دانشگاه مبلغ آن می‌تواند از سالانه 6000 یورو تا 16 هزار یورو متغیر باشد. 

این علاوه بر هزینه و مخارجی زندگی در این کشور است که تمامی دانشجویان خارجی باید آن را پوشش دهند. پس دقت داشته باشید که در هر دانشگاهی که تحصیل نمایید با هزینه‌های اقامتی خود را پرداخت نمایید. 

بر روی عنوان هزینه زندگی در آلمان کلیک کنید تا بتوانید از اصلی‌ترین مخارجی که در این کشور پیش‌رویتان قرار می‌گیرد، مطلع شوید.

نحوه اخذ بورسیه تحصیل پرستاری در آلمان

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که در رابطه با تحصیل پرستاری در آلمان وجود دارد، فرصت تحصیل رایگان در این کشور است. باید این نوید را به شما بدهیم که دانشگاه‌های کشور آلمان با ارائه بورسیه‌های مختلف هیچ شهریه‌ای بابت تحصیل در دانشگاه دریافت نکرده و شما تنها با پرداخت مبلغ کمی هر ترم بابت ثبت نام به نوعی تحصیل رایگان در این کشور را تجربه خواهید کرد.

البته باید مدنظر داشته باشید که داشتن سطح تحصیلات مناسب به معنای معدل بالا و تسلط کافی به زبان آلمانی از شروط مهم است و دانشگاه‌های دولتی این کشور مقصد اصلی رسیدن به بورسیه تحصیلی رشته پرستاری در آلمان هستند. 

جهت اخذ بورسیه پرستاری نیز باید ضمن بررسی شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه، در زمان مشخص مدارک تان را ارسال نموده و منتظر پاسخ باشید. پس از تایید، ثبت نام شما قطعی شده و می توانید تحصیل پرستاری با بورسیه را در این کشور تجربه کنید.

در سایت هر دانشگاه می‌توانید جزئیات دقیق رسیدن به بورسیه و تاریخ ارسال مدارک را بدانید و کارشناسان ما نیز با داشتن تخصص در زمینه تحصیل پرستاری در آلمان می‌توانند شما عزیزان را در رسیدن به بورسیه به آسانی راهنمایی نمایند.

شرایط دریافت ویزای تحصیل پرستاری

دریافت ویزای تحصیل پرستاری آلمان بخش اصلی رسیدن به رویای تحصیل در این کشور است که مراحل و شرایط خاص خود را دارد و البته با توجه به هر فرد فهرست مدارک موردنیاز می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت کلی مراحل زیر برای تمامی افراد الزامی است:

  • در ابتدا فهرست دقیق مدارک را در سایت سفارت بررسی کنید.
  • با درخواست وقت مصاحبه فرم لازم را تکمیل و ارسال نمایید.
  • ارائه پذیرش از یک دانشگاه به همراه تمکن مالی مهم‌ترین بخش درخواست شما بوده و بدون ارائه هر یک ارسال درخواست کاملا بی‌معنی می‌باشد.
  • ارائه مدرک تحصیلی به همراه پاسپورت و عکس نیز از دیگر الزامات است.
  • فراموش نکنید که باید به خوبی نشان دهید قصد بازگشت به کشور را داشته و تنها آلمان برای مدتی مقصد تحصیلی‌تان است.
  • در نهایت هزینه لازم را پرداخت کرده و منتظر پاسخ از سوی سفارت باشید.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل پرستاری در آلمان با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح و به صورت رایگان از مشاوره‌های ما بهره‌مند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پرستاری در آلمان

 در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در آلمان باید بیان کنیم که با توجه به شرایط مخصوص هر دانشگاه در جذب دانشجویان، در صورت وجود هرگونه سوال با درج آن در بخش دیدگاه پاسخ خود را از مشاورین ما دریافت کنید.

تحصیل پرستاری در آلمان و در دانشگاه‌های دولتی رایگان می باشد؛ اما دانشگاه‌های خصوصی شهریه لازم را از دانشجویان دریافت می‌کنند که با توجه هر دانشگاه مبلغ آن متفاوت است.

این رشته مانند اکثر رشته‌های تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی، زبان رسمی این کشور آموزش و تدریس می‌شود.

این رشته نیازمند 3 سال تحصیل می‌باشد تا مدرک معتبری را برای شما به ارمغان آورد.

این مبلغ با توجه مراکز مختلف می‌تواند از 6 هزار تا 16 هزار یورو سالانه هزینه داشته باشد.

Heidelberg University بهترین دانشگاه ارائه دهنده رشته پرستاری در آلمان می‌باشد.

تجربه دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان را می‌توانید از زبان کلاینت‌های ما نیز بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر امیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه