بررسی شرایط تحصیل درآلمان به زبان انگلیسی درمقاطع مختلف

یکی از دغدغه‌های همیشگی مهاجران تسلط به زبان کشور مقصد است و طبیعتا هر چقدر فرد، آموزش هم دیده باشد، مجددا با قرار گیری در محیط آن کشور با فرهنگ و زبان نا آشنا دچاراسترس و نگرانی می‌شود.

اما زبان انگلیسی از جمله زبان‌هایی است که به عنوان زبان دوم در کشور ما رایج بوده و اکثر دانشجویان و قشر تحصیل کرده، با این زبان آشنایی بیشتری دارند. با یادگیری این زبان برای ادامه تحصیل موقعیت‌های بیشتری پیش‌رو خواهید داشت و انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان، فرصتی عالی است که غول فراگیری زبان آلمانی را شکست داده و وارد میدان می‌شود.

بررسی شرایط تحصیل درآلمان به زبان انگلیسی درمقاطع مختلف

کشور آلمان میزبان بیش از 160 دانشگاه است که در حدود 60 مورد از آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

فهرست مطالب

آلمان مدارس و دانشگاه‌های زیادی دارد که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع پایه مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را فراهم نموده‌اند، از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی این مقاله را به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی اختصاص داده‌اند و در ادامه شرایط لازم را برای شما بیان می‌کنند.

علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت که توسط کارشناسان ما تهیه شده است، را از دست ندهید.

تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در آلمان

یک نوید به علاقه‌مندان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان! تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است و گرچه تدریس در اکثر دانشگاه‌ها به زبان آلمانی می‌باشد، اما به لطف حضور دانشگاه‌های متعدد برخی از آنها به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. 

اما تنها یک شرط وجود دارد و آن نیز این است که شما باید با ثبت نام در دانشگاه‌های خصوصی هزینه تحصیل خود را بپردازید و فرصت بهره‌مندی از دانشگاه‌های دولتی و یا حمایت با بورسیه‌های تحصیلی را نداشته باشید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان + پادکست

انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل در کشور آلمان می‌تواند یکی از درخواست‌های شما علاقه‌مندان به این کشور باشد که تلاش نموده‌ایم در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید به آنها بپردازیم.

پس از تماشای آن می‌توانید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و امکان دانلود و گوش دادن به پادکست نیز یکی از روش‌های آسان برای شما عزیزان است.

نمایش ویدیو درباره تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان
بررسی شرایط تحصیل درآلمان به زبان انگلیسی درمقاطع مختلف

تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در آلمان در رشته‌های متعددی از جمله موارد زیر امکان پذیر است:

  • هنر 
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • برخی از رشته های مهندسی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان یکی از پرطرفدارترین مقطع‌های تحصیلی است که دانشجویان زیادی به دنبال آن هستند. 

اهمیت تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع در این است که زمانی که دانشجو فارغ التحصیل شود، مدرک تحصیلی‌اش در سطح بین المللی معتبر خواهد بود و می‌تواند در سطح جهانی به رقابت علمی بپردازد و برای ادامه تحصیل نیز به فرصت‌های بیش تری دسترسی داشته باشد.

دانشجو با تحصیل به زبان انگلیسی، آسانتر می‌تواند در جایگاه‌های بین المللی حضور پیدا کند و همین امر موجب شکل گیری ارتباطات موثر او با جوامع علمی معتبر و بین المللی خواهد شد و موفقیت‌های تحصیلی و شغلی را برای او به ارمغان می‌آورد.

در ادامه شما را به خواندن مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط که توسط همین مجموعه گردآوری شده است دعوت می‌کنیم، در این مقاله به صفر تا صد تحصیل در این کشور و شرایط لازم برای آن پرداخته شده است که با خواندن آن بهتر می‌توانید در جریان شرایط و چگونگی مراحل انجام آن قرار بگیرید.

دکترا به زبان انگلیسی در آلمان

دکترا به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان نه تنها در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است بلکه در مقطع دکتری نیز دانشجویان این فرصت را دارند که به زبان انگلیسی به تحصیل مشغول شوند و تنها با ارائه یک رزومه تحصیلی قوی از بهترین امکانات دانشگاه مقصد بهره‌مند گردند.

دکترا به زبان انگلیسی در آلمان یک فرصت استثنائی برای قرار گرفتن در جامعه علمی بسیار بزرگتر است و می‌تواند زمینه‌ساز موقعیت‌های شغلی عالی در سطح بین المللی باشد و موفقیت‌های علمی، شغلی و اجتماعی زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد.مقاله تحصیل دکترا در آلمان که توسط کارشناسان ما تدوین شده است، می‌تواند شما را در مسیر تحصیل دکترا به زبان انگلیسی در آلمان کمک کند.

شرایط دریافت بورسیه‌های مناسب برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

از آن‌جایی که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است، به نوعی تمامی دانشجویان محصل در این مراکز از نوعی بورسیه دولتی استفاده می‌کنند. اما با این وجود همچنان بورسیه‌های مختلفی از سوی موسسات و مراکز مختلف به دانشجویان اعطا می‌شوند که هریک نیازمند شرایط و مدارک خاص خود هستند.

همچنین توجه داشته باشید که میزان بورسیه‌هایی که برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می‌شود، بسیار بیش‌تر از دوره کارشناسی است. باید بگوییم که اگر به دنبال بورسیه در دوره کارشناسی هستید، باید فقط به زبان آلمانی مشغول به تحصیل شوید بلکه بتوانید از معدود فرصت‌های موجود برای این دوره برخوردار شوید.

اما در دوره کارشناسی ارشد و دکترا که تعداد رشته‌های انگلیسی زبان بیش‌تر بوده، بورسیه‌هایی نیز برای افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند در نظر گرفته شده است. از مهم‌ترین شرایط لازم برای دریافت بورسیه ابتدا داشتن نمرات و معدل بالا و سوابق تحصیلی درخشان است. برای دوره‌های ارشد و دکترا داشتن مقالات و پژوهش‌های بین‌المللی می‌تواند بسیار در دریافت بورسیه به شما کمک کند.

همچنین ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر آیلتس و تافل با نمرات بالا می‌تواند امتیاز بسیار خوبی در راستای اخذ بورسیه باشد. حتی می‌توان گفت که اگر قصد دریافت بورسیه دارید باید مدرک معتبر زبان با سطح بالایی را ارائه کنید تا قادر به رقابت با دیگر متقاضیان باشید. معمولا آیلتس 6.5 به بالا درخواست می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما شرایط بورسیه‌های تحصیلی آلمان را در مقاله مربوطه مطالعه کرده و برترین بورسیه‌های موجود را بشناسید.

شرایط دریافت بورسیه‌های مناسب برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

جهت تحصیل به زبان انگلیسی نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نبوده و می‌توانید با مدرک زبان انگلیسی اقدام کنید. البته می‌توان با شرکت در دوره‌های زبان آلمانی پس از ورود به این کشور تحصیل و زندگی را برای خود آسانتر نمود. انتخاب زبان آلمانی فرصت های متعددی را پیش رویتان قرار می دهد که از جمله آنها می توان به رایگان شدن تمامی مقاطع اشاره نمود.

اگر چنین قصدی را دارید مقاله دوره های زبان در آلمان توسط کارشناسان موسسه آی مهاجرتی برای شما عزیزان تهیه شده است و نکات مفید آن به شما کمک می‌کند بتوانید راحت تر در این زمینه تصمیم گیری کنید. اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان شامل این موارد است:

  • پاسپورت 
  • دو قطعه عکس
  • بیمه نامه
  • انگیزه نامه
  • ریز نمرات
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان آیلتس و تافل 
  • توصیه نامه
  • آخرین مدرک تحصیلی 

بررسی هزینه‌های لازم برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان را دارید، باید توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان بوده و شهریه‌ای از دانشجویان اخذ نمی‌شود. فرقی ندارد که به زبان انگلیسی یا آلمانی تحصیل خواهید کرد، اگر رشته مدنظر شما در دانشگاه‌های دولتی آلمان به زبان انگلیسی ارائه شود، رایگان خواهد بود.

البته ذکر این نکته لازم است که اکثر رشته‌های کارشناسی به زبان المانی هستند و شما برای تحصیل به زبام انگلیسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی گزینه‌های بسیاری بیش‌تری را پیش روی خود خواهید دید. همچنین توجه داشته باشید که دانشگاه‌های خصوصی رشته‌های بیش‌تر و متنوع‌تری را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند، حتی در دوره کارشناسی.

بررسی هزینه‌های لازم برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

البته برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی هر ترم باید مبلغی کم را بابت هزینه ثبت‌نام و خدمات اداری پرداخت کنید که مبلغی در حدود 460 یورو خواهد بود. فراموش نکنید که باید مخارج زندگی و اقامتی خود را نیز تامین سازید که طبق آمار در سال 2024 دانشجویان در شهرهای مختلف آلمان ماهانه از 600 یورو تا 1400 یورو هزینه زندگی خواهند داشت.

برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی را کارشناسان ارشد ما در مقالات زیر برای شما جمع‌آوری نموده‌اند:

شرایط و موارد مهم برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

برای این‌که بتوانید به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی مشغول شوید باید برخی موارد و شرایط را مورد توجه قرار داده و دقت بالایی به آن‌ها داشته باشید. البته تمامی مراحل و امور مربوط به مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی دارای اهمیت است، اما به موارد زیر توجه بیش‌تری داشته باشید:

  • مدارک تحصیلی: شما باید حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن را داشته باشید که شرایط پذیرش دانشگاه و برنامه انتخابی شما را برآورده نماید.
  • تسلط به زبان: بسته به زبان آموزشی برنامه خود، باید به زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط داشته باشید. این معمولا به معنای دستیابی به یک نمره خاص در یک آزمون زبان استاندارد مانند TestDaF یا IELTS است.
  • آزمون های ورودی: برای برخی از برنامه‌ها، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی نیز داشته باشید. این معمولا یک امتحان کتبی یا شفاهی است که دانش و مهارت‌های شما را در زمینه موضوعی مربوطه ارزیابی می‌کند.
  • ویزا: شما باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید که نیازمند مدارک و مراحل جداگانه و مختص به خود و در ارتباط با سفارت یا کنسولگری این کشور است.
  • هزینه زندگی: هزینه‌های زندگی در آلمان بسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی شما می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.
  • بیمه درمانی: شما ملزم به داشتن بیمه درمانی در حین تحصیل در آلمان هستید و میتوانید بیمه درمانی خصوصی بخرید یا به سیستم بیمه سلامت عمومی بپیوندید.
  • اسکان: انواع مختلفی از خوابگاه برای دانشجویان در آلمان وجود دارد، از جمله خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌ها و خانه‌های شخصی.
  • فرصت‌های کاری: شما مجاز به کار پاره‌وقت در حین تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هستید. این می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد اضافی و کسب تجربه کاری ارزشمند باشد.

دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آلمان

علاوه بر این، به شما پیشنهاد می دهیم حتما مقاله بهترین دانشگاه های آلمان بر اساس شهر که توسط همین مجموعه به نگارش در آمده است را مطالعه کنید، خواندن این مقاله احتیاج به زمان خیلی زیادی ندارد و با خواندن آن، راحت تر می توانید شهر مناسب تحصیلتان در این کشور را انتخاب کنید.

در جدول اسامی دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان به همراه مقطع تحصیلی آن ها گردآوری شده است به این هدف که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد:

مقطع تحصیلینام دانشگاه
کارشناسی ارشد و دکترادانشگاه فرایبورگ ، دانشگاه گوتینگن ،دانشگاه بن ، دانشگاه هامبورگ ،  دانشگاه آزاد برلین ، دانشگاه فنی مونیخ ، دانشگاه هامبولت برلین ، دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ، موسسه فناوری کارلسروهه ، دانشگاه ارلانگن نورنبرگ
کارشناسیدانشگاه علوم کاربردی راین وال ، دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین
رشته های محبوب به زبان انگلیسی در آلمان

رشته های محبوب به زبان انگلیسی در آلمان

برخی از رشته‌ها به دلیل جایگاه اجتماعی بالا و درآمد بیشتر، محبوبیت زیادی میان افراد علاقه‌مند به ورود به دانشگاه دارند و چنانچه بازار کار تقاضای زیادی هم برای آنان داشته باشد، درخواست‌ها دو چندان می شود. از این رو در کشور آلمان نیز به همین صورت بوده و شما با انتخاب زبان آنگلیسی می‌توانید فرصت کار در سایر کشورها علاوه بر آلمان را برای خود فراهم سازید.

دانشجویان ایرانی نیز بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی هستند که از میان محبوب‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی انرژی 
  • مهندسی تولید خودرو
  • مدیریت و فناوری
  • سیستم های خودرو
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم انسانی
  • مهندسی عمران

 

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان نیازمند اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور است. در ادامه پس از ثبت‌نام در مرکز آموزشی مربوطه باید مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا را تهیه و جمع‌آوری کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. پس از جمع‌آوری مدارک باید درخواست دریافت ویزا را به صورت آنلاین ارسال نموده و زمان انجام مصاحبه را بدانید . همچنین در همین مرحله باید مدارک خود را به صورت کامل به کارگزاری ویزامتریک ارائه کرده و مراحل بیومتریک را به انجام برسانید. کارگزاری مربوطه تمامی مدارک شما را بررسی نموده و آن‌ها را برای سفارت ارسال خواهند نمود.

در زمان مقرر و از پیش تعیین شده در سفارت حاضر شوید و مصاحبه خود با افسر مربوط به صدور ویزا را به انجام برسانید و منتظر اعلام نتیجه از سوی سفارت بمانید. دقت داشته باشید که باتوجه به شلوغی زیاد و درخواست‌های بسیار از سوی متقاضیان در سفارت آلمان ممکن است قرار مصاحبه از 6 ماه تا یک سال و نیم به طول انجامد.

در این مقاله ما شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم و مدارک مورد نیاز برای تحصیل به این زبان را خدمتتان معرفی کردیم تا به خوبی از آن اطلاع داشته باشید، ضمنا مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان که توسط همین مجموعه تهیه شده است می تواند برایتان بسیار کمک کننده و سودمند باشد، خواندن آن را از دست ندهید، علاوه بر این می توانید با کارشناسان ما در آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس بگیرید و از تجربه آن ها بهره ببرید.

سوالات پر تکرار تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می‌تواند از جنبه‌های مختلفی برای شما عزیزان سوال برانگیز باشد و چنانچه در این رابطه سوالی ذهن شما را به خود مشغول نموده که در مطالب بالا پاسخ آن را نیافتید، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا در قسمت دیدگاه سوال‌تان را درج نمایید تا به صحیح‌ترین پاسخ برسید.

بله، امکان تحصیل در آلمان در برخی دانشگاه ها و رشته ها در مقطع کارشناسی و همچنین در اکثر دانشگاه ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیل کارشناسی در آلمان به زبان بومی است؛ اما در دانشگاه های خصوصی و برخی از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی، به زبان انگلیسی است.

بله، تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در کشور آلمان به زبان انگلیسی است.

مزیت تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان؛ ایجاد ارتباطات بین المللی و برخورداری از مدرکی است که در سطح بین المللی دارای اعتبار است.

مدارکی که برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان مورد نیاز است عبارتند از: پاسپورت، بیمه نامه، عکس، انگیزه نامه، توصیه نامه، ریز نمرات، تمکن مالی، ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل و مدرک ترجمه شده آخرین مقطع تحصیلی

خوب است که در پایان ، نظر کلاینت های ما در رابطه با همکاری با آی مهاجرتی را نیز بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور سعید همایون پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه