آشنایی با مراحل کامل دریافت ویزای دانشجویی آلمان

اخذ ویزای دانشجویی آلمان مجوز حضور در خاک این کشور و تحصیل در مراکز علمی را به دانشجویان بین المللی داده و شما تنها به مدت زمان داده شده می‌توانید در خاک آلمان بمانید.

با ویزای دانشجویی آلمان این شانس طلایی را دریافت خواهید کرد که به کلیه کشورهای اروپایی سفر کرده و دسترسی داشته باشید. تا انتهای این عنوان از آی مهاجرتی با ما همراه باشید تا به روزترین اطلاعات در رابطه با مراحل اخذ ویزای دانشجویی آلمان را بدانید.

آشنایی با مراحل کامل دریافت ویزای دانشجویی آلمان

اخذ ویزای دانشجویی آلمان منوط به پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور است که مدت اعتبار آن نیز با توجه به طول دوره مشخص می‌گردد.

فهرست مطالب

البته دقت داشته باشید که اخذ ویزای دانشجویی آلمان به منزله ورود مستقیم شما به دانشگاه نخواهد بود و شاید شما ابتدا نیاز به شرکت در دوره‌های کالج داشته باشید که البته تفاوتی نداشته و ویزای شما تنها در صورت داشتن پذیرش از یک دانشگاه صادر شده و هم اکنون کشور آلمان برای شرکت در کالج‌های دوره زبان به متقاضیان از ایران ویزا نمی‌دهد.

تحصیل در آلمان نیاز به اطلاع از شرایط و عوامل مختلفی دارد که توصیه داریم بعد از مطالعه این مطلب حتما مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه نمایید تا از سایر موارد مورد نیاز نیز مطلع شوید.

خوب است در همین ابتدا مدنظر داشته باشید که باید برای دریافت وقت سفارت به موقع اقدام نمایید، تا برای ثبت نام و شروع تحصیل در دانشگاه با کمبود وقت مواجه نشوید، زیرا سفارت آلمان نوبت‌های خود را طولانی مدت به متقاضیان اعطا می‌کند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی در آلمان برای مقاطع تحصیلی مختلف

اخذ ویزای دانشجویی آلمان در ابتدای امر نیازمند پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور است تا شما بتوانید جهت دستیابی به این هدف اقدام کنید. جه انجام این کار باید فرم درخواست ویزای دانشجویی آلمان را به همراه مدارک مورد نیاز سفارت تکمیل کرده و برای آنان ارسال نمایید تا وقت سفارت برای شما ثبت و در زمان مقرر در آنجا حاضر و مدارک را ارائه نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو اخذ ویزای دانشجویی آلمان+ پادکست

اخذ ویزای دانشجویی کشور آلمان گام اصلی ورود به این کشور به شمار میرود که ما در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید به آن پرداخته‌ایم. دانلود پادکست نیز به شما کمک می‌کند تا در زمان فراغت خود با خیالی آسوده و به دقت به آن گوش دهید.

نمایش ویدیو درباره کاور اخذ ویزای دانشجویی آلمان
آشنایی با مراحل کامل دریافت ویزای دانشجویی آلمان

شرایط ویزای دانشجویی آلمان بستگی به مقطعی دارد که برای آن اقدام خواهید کرد و بر اساس مقطع تحصیلی شما مدت آن نیز صادر می‌شود. همچنین سفارت از متقاضیان مدرکی معتبر برای زبان آلمانی یا انگلیسی با توجه به زبان تحصیل درخواست می‌کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خوب است این نکته بسیار مهم را به شما یادآور شویم که در هنگام جمع‌آوری و ارائه مدارک به سفارت از یک راهنما و مشاور کمک بگیرید تا پرونده خود را به کامل‌ترین شکل ممکن ارائه نمایید تا سفارت به دلیل وجود نقص و یا ایرادی درخواست شما را رد نکند. زیرا این مسئله می‌تواند یک سابقه منفی برای دفعات بعدی شما باشد.

 

دریافت ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی در آلمان

یکی از مهم‌ترین مقاطع تحصیلی که به علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور و به خصوص دانشگاه‌های آلمان توصیه می شود، آغاز از دوره کارشناسی است که از همان ابتدا شما را وارد سیستم آموزش عالی این کشور نموده و ورود به بازار کار و تحصیلات تکمیلی را آسانتر می‌سازد.

دریافت ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی در آلمان نیازمند اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزش عالی این کشور است که برای اغلب رشته‌های دانشگاهی نیاز به گذراندن دوره های کالج وجود داشته و بخصوص برای ورود به رشته های پزشکی باید حتما در یک آزمون ورودی شرکت کنید.

داشتن مدرک دیپلم با معدل بالا به همراه مدرک زبان می‌تواند از بهترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی دوره کارشناسی آلمان به شمار رفته و شما را به آسانی از دانشجویان مقیم این کشور سازد.

اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

دوره کارشناسی ارشد از دیگر گزینه‌های ایده‌آلی است که دانشجویان بین المللی فرصت ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمان را می‌یابند. در این مقطع با ارائه یک رزومه تحصیلی قوی همچون معدل بالا از یک دانشگاه معتبر و درخواست برای رشته مرتبط با دوره کارشناسی‌تان پذیرش از بهترین مراکز علمی این کشور را دریافت کنید.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلمان کاملا رایگان بوده و تنها مبلغ اندکی بابت هزینه ثبت نام از شما دریافت می‌شود و حتی امکان دریافت بورسیه جهت تامین کلیه هزینه‌ها به دانشجویان نیز وجود دارد.

اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان

تحصیل مقطع دکتری در آلمان نیازمند کوشش و پشتکاری است که شخص دانشجو تنها از طریق ارتباط با یک استاد راهنما و دریافت تاییدیه از سوی او محقق می‌شود. 

دانشگاه‌های کشور آلمان جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا، همانند دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد روند مشخصی نداشته و شما باید انگیزه و هدف خود را از ادامه رشته انتخابی‌تان در یک انگیزه نامه قوی ارائه نموده و موفق به دریافت پذیرش شوید.

اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان را می‌توان آسان ترین ویزای تحصیلی این کشور دانست، چرا که فردی که بتواند به عنوان یک دانشجوی مقطع دکترا از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید، از دیدگاه سفارت فرد قابل قبولی بوده و تنها در صورتی که نقص جدی در مدارک و یا شرایط خود داشته باشد، به ویزا نخواهد رسید.

مدارک لازم اخذ ویزای دانشجویی آلمان

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آلمان

متقاضیان جهت دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید مدارکی را به سفارت ارائه کرده تا بر اساس آن ویزای دانشجویی آلمان برای مدت مشخصی صادر شود. دقت داشته باشید که لیست مدارک را همواره در سایت سفارت چک کرده تا از صحت و به روز بودن آن اطمینان خاطر کسب کنید. همانطور که در بالا گفتیم اخذ ویزای دانشجویی آلمان نیاز به پذیرش دانشگاه و پس از آن تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی آلمان دارد؛ پس از آن شما باید در سایت ویزامتریک ثبت نام و مدارک خود را به آنان ارائه نمایید. مدارک مورد نیاز سفارت آلمان چندان تفاوتی با سایر کشورهای شنگن ندارد، اما توجه کنید که این سفارت در بررسی مدارک بسیار جدی است و دقت بسیاری به عمل می‌آورد.

نکته ای که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید این است که مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا با مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه متفاوت است و باید هرکدام را به طور جداگانه بررسی کرده و به دانشگاه و سفارت ارائه نمایید. در ادامه مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آلمان را مشاهده خواهید کرد:

  • فرم درخواست ویزا: آن را با توجه به مدارک خود با دقت کافی و به درستی تکمیل نمایید.
  • پاسپورت: بهتر است که حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.
  • دعوت نامه یا تایید پذیرش و ثبت نام دانشگاه: این تاییدیه را دانشگاه جهت دریافت ویزای تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد.
  • بیمه دانشجویی: ارائه بیمه دانشجویی که در آلمان معتبر و تمامی هزینه‌های درمان و بستری را پوشش دهد.
  • انگیزه نامه: ارائه یک انگیز نامه از هدف خود برای تحصیل در این کشور
  • عکس: باید عکسی جدید که با چهره الان فرد کاملا همخوانی داشته باشد را در ابعاد پاسپورتی ارائه کنید.
  • بلیت سفر: بلیت خریداری شده برای رفتن به آلمان یا رزرو و تایید آن را ارائه نمایید.
  • اثبات تمکن مالی: باید سندی را به سفارت ارائه نمایید که اثبات کند شما می‌توانید هزینه زندگی خود و شهریه دانشگاه را به طور کامل در مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید پوشش دهد.
  • مدرک زبان معتبر: با اینکه مدرک زبان از مدارک اجباری مورد درخواست برای ویزا نیست؛ اما ارائه آن یقینا می‌تواند تاثیر مثبتی در دریافت ویزا و صدور آن از سوی سفارت داشته باشد.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های دریافت ویزای دانشجویی

یکی از فاکتورهای مهم در دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان هزینه‌های این مسیر است که علاوه بر هزینه‌های زندگی، از اولین قدم تا زمان سوارشدن بر هواپیما باید مدنظر قرار گیرد. هزینه های دریافت ویزای دانشجویی از ترجمه مدارک آغاز شده و تا پرداخت هزینه سفارت جهت بررسی مدارک ادامه می‌یابد.

با توجه به نوع ویزا هزینه نیز متغیر خواهد بود اما در مجموع از 70 تا 160 گفته می‌شود که بیمه درمانی نیز می‌تواند به آن افزوده گردد. از جمله موارد مهم دیگر که شاید برای شما دغدغه مهمی به حساب برود، فراهم نمودن تمکن مالی مشخص شده از سوی سفارت است.

ضمانت مالی ویزای دانشجویی آلمان یا همان تمکن مالی اثبات میکند که قادر به پوشش و تامین هزینه‌ها، مخارج و شهریه دانشگاه در مدت زمان اقامت و زندگی در این کشور هستید. این تمکن معمولا به صورت پرینت حساب و یک سند رسمی که بر اساس درخواست متقاضی، توسط بانک صادر و دارای مدت اعتبار محدودی است، به سفارت ارائه می‌شود تا در صورت استعلام از بانک توسط سفارت مورد تایید قرار گیرد.

در ادامه مبحث مالی مورد نیاز توصیه می کنیم مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا از مخارج و هزینه‌های اقامتی و زندگی در شهرهای مختلف این کشور و جزئیات آن آشنا شوید.

وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

در این قسمت با نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید با تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی آلمان به صورت آنلاین زمان مصاحبه حضوری خود را تعیین نمایید و در زمان مقرر در آنجا حاضر شده و مدارکی که در بالا گفتیم را به آنان ارائه کنید. در نهایت جواب ویزای شما به صورت ایمیل به شما اعلام می‌شود.

اما در حال حاضر که میزان درخواست برای ویزاهای متفاوت به این کشور بسیار است، متقاضیان باید از طریق کارگزاری ویزامتریک درخواست و مدارک خود را به سفارت آلمان ارسال نمایند. 

شما باید در ابتدا از طریق سایت ویزامتریک در آن ثبت نام کرده و با پرداخت هزینه لازم زمانی را برای مراجعه حضوری دریافت نمایید؛ سپس در زمان اعلامی به همراه مدارک در شعبه رسمی این شرکت حاضر شده و انگشت نگاری لازم را انجام داده و مدارک را تحویل دهید.

وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

این شرکت مدارک شما را به سفارت آلمان ارسال می‌نماید و شما باید منتظر نتیجه اعلامی از سوی سفارت باشید. دقت کنید که پس از 2 تا 3 هفته پاسپورت شما به دفتر ویزامتریک یا آدرس شما ارسال می‌شود و نتیجه درخواست اخذ ویزای دانشجویی آلمان نیز پس از بررسی به شما اعلام خواهد شد.

دقت داشته باشید که ویزامتریک هیچگونه تاثیری در تایید یا رد درخواست ویزای شما نخواهد داشت و تصمیم آن بر عهده افسر سفارت آلمان می‌باشد؛ پس شما هرچه مدارک را دقیق تر و کامل‌تر ارائه کنید، یقینا از احتمال رد شدن درخواست خواهید کاهید.

تاثیرشرط معدل در دریافت ویزای دانشجویی آلمان

از جمله عوامل موثر در دریافت ویزای دانشجویی آلمان و در واقع دریافت پذیرش از یک دانشگاه که ویزای شما را تضمین می‌کند، معدل فرد متقاضی است. معدل آخرین مدرک تحصیلی‌تان نشان می‌دهد که شما در چه وضعیت درسی قرار داشته و آیا شایستگی ورود به سیستم آموزشی کشور آلمان را دارید یا خیر.

در مقطع کارشناسی ارائه معدل بالا در مدرک دیپلم بسیار موثر بوده و از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود، در حالی که اهمیت آن در دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترا بسیار کمتر می‌شود. زیرا در مقاطع تحصیلات تکمیلی علاوه بر معدل فاکتورهای مهم دیگری همچون رزومه تحصیلی شامل ارائه دستارودها و مقالات علمی نیز اهمیت ویژه‌ای دارند.

توصیه ما کارشناسان آی مهاجرتی بر این است که برای تمامی مقاطع تحصیلی تا حد ممکن بهترین معدل را از خود ارائه دهید تا در یکی از مهم‌ترین فاکتورها بالاترین امتیاز را به دست آورید.

 

 

هر یک از مقالات زیر مسیر رسیدن به کشور آلمان با هدف تحصیل را به خوبی برای شما بیان می‌کنند:

ویزای تحصیلی آلمان

شاید برای شما سوال باشد که ويزای تحصيلی آلمان آیا با ویزای دانشجویی این کشور تفاوتی دارد؟ باید بگوییم که ویزای دانشجویی یکی از انواع ویزاهای تحصیلی آلمان و زیر شاخه آن محسوب می‌شود. ویزای دانشجویی آلمان را باید ویزایی معرفی کنیم که فقط مربوط به دانشجویان است و با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به دست می‌آید.

اما ویزای تحصیلی شامل ویزاهایی می‌شود که شما بتوانید جهت تحصیل و آموزش در هر موسسه، مدرسه یا آموزشگاه به دست آورید و مدت آنها نیز معمولا کوتاه‌تر از ویزای دانشجویی است. در ادامه بررسی اخذ ویزای دانشجویی آلمان باید بگوییم که انواع ویزای تحصیلی در این کشور به حالت‌های زیر تقسیم می شود:

  • ویزای دانشجویی آلمان: این ویزا یک ویزای استاندارد برای دانشجویان بین‌المللی است که در یکی از دانشگاه‌های آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شده‌اند و به عنوان یک دانشجوی تمام وقت آماده‌ شرکت در دوره‌های تحصیلی دانشگاهی هستند.
  • ویزای اپلای دانشجویی آلمان: ویزای اپلای دانشجویی آلمان اجازه تحصیل در این کشور را به شما نمی‌دهد و تنها به منظور پیگیری پروسه‌ دریافت اخذ پذیرش تحصیلی و ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های این کشور اعتبار دارد که معمولا برای متقاضیان ایرانی صادر نمی‌شود.
  • ویزای دوره‌های زبان آلمانی: اگر برای آموزش یادگیری زبان آلمانی در دوره‌های آموزش زبان آلمانی در این کشور اقدام می‌کنید، باید نسبت به اخذ ویزای دوره‌های زبان آلمانی اقدام نمایید.

شرایط و هزینه های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

کشور آلمان به عنوان یک کشور قانونمند در پذیرش میزان قابل توجهی مهاجر از جمله دانشجویان، شرایط خاصی را از فرد متقاضی می‌طلبد که یکی از آنها داشتن بیمه درمانی است. بیمه درمانی تضمین دریافت هرگونه درمان شما در صورت بیماری در این کشور است که با حداقل هزینه برایتان امکان‌پذیر خواهد شد.

البته دریافت بیمه دانشجویی در آلمان شرایط و فاکتورهای متعددی دارد که می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. از این رو توصیه می کنیم تا حتما عنوان شرایط بیمه دانشجویی در آلمان را به خوبی مطالعه نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با ما در تماس باشید.

دقت داشته باشید که دریافت هر دو نوع بیمه درمانی دولتی و خصوصی در این کشور امکان پذیر است که با توجه به شرایط تحصیلی‌، سن و هزینه موردنظر دانشجو قابل اخذ می‌باشد.

 

ویزای همراه دانشجویی آلمان

یکی از مزایای دریافت ویزای دانشجویی آلمان اجازه بردن همراهان از جمله همسر و فرزندان زیر سن قانونی به همراه خود در حین تحصیل و مدت زمان اقامت در این کشور است که دارای شرایط خاصی نیز می‌باشد. باید دقت داشته باشید که ویزای همراه دانشجویی آلمان فقط شامل فرزاندانی می‌شود که زیر سن 16 سالگی باشند؛ در آلمان بر خلاف دیگر کشورها سن قانونی را 16 سال در نظر می‌گیرند.

همچنین فرزندان افرادی که با ویزای همراه دانشجویی به این کشور می‌روند، می‌توانند در مدارس این کشور به تحصیل مشغول شوند و از خدمات درمانی نیز استفاده نمایند. 

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دانشجویان جهت اخذ ویزای همراه؛ باید ابتدا خود به آلمان نقل مکان نمایند و در آن جا مشغول به تحصیل شوند و سپس جهت دریافت ویزای همراهان خود اقدام نمایند.

ویزای همراه دانشجوی آلمان

به نوعی ویزای همراهان را در کشور آلمان را نمی‌توان به صورت هم زمان دریافت کرد و این امر مشکل و بسیار سخت است. اما پس از گذشت 3 ماه تا 1 سال از اقامت در این کشور و تحصیل متقاضی قادر می‌باشد تا این ویزا را برای همراهان خود دریافت نماید. در ادامه مطلب به شرایط لازم جهت دریافت ویزای همراه برای همسر دانشجویان در کشور آلمان نیز می‌پردازیم.

ویزای همسر دانشجو آلمان

در ادامه اخذ ویزای پیوست دانشجویی آلمان برای همسران دانشجویان باید توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای همراه فرزندان، نیاز به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما سفارت آلمان از همسر متقاضی مدرک زبان آلمانی در سطح A1 را درخواست می‌کند و این مورد الزامی است. همچنین برای دریافت این ویزا نیز باید پس از عزیمت و شروع تحصیل در این کشور اقدام نمایید و به طور هم زمان به نوعی بسیار سخت و مشکل می‌باشد.

یکی دیگر از موارد مهمی که برای درخواست ویزای همسر دانشجو آلمان باید به آن توجه داشته باشید؛ ارائه سندی به سفارت جهت داشتن مسکنی مناسب با ابعاد و اندازه مناسب برای اقامت همسر و تعداد فرزندان شخص می‌باشد که این مقدار با توجه به تعداد فرزندان متغیر است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق و جزئیات این مورد با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم و مورد احتیاج جهت اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در آلمان اثبات تمکن مالی لازم جهت اقامت و زندگی در این کشور می‌باشد؛ شما باید با ارائه مدارکی اثبات کنید که دارای درآمدی ثابت و یا مبلغ مورد نیاز جهت مخارج و هزینه‌های اقامت خودتان همراهانتان در آلمان هستید.

در ادامه بررسی اخذ ویزای دانشجویی آلمان اشاره‌ای نیز به مقاله تحصیل درآلمان و بررسی شرایط تحصیل در این کشور نماییم که اطلاعات بسیار مهم و کارآمدی را جهت پذیرش و دانشگاه‌های آلمان به شما منتقل خواهد کرد؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان

همواره یکی از ترس‌های متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی آلمان در حین انجام این عمل و پس از آن امکان ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان است که به دلایل مختلفی امکان آن وجود دارد و همانطور که گفتیم قبولی در دانشگاه و پذیرش در آن دلیلی بر صدور قطعی ویزا نیست و این اقدام نیز توسط سفارت به صورت جداگانه بررسی و در رابطه با آن تصمیم گیری می‌شود.

باید بگوییم که در اکثر مواقع دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا مربوط به مشکلات و یا نقص در مدارک ارسالی متقاضیان است، به همین خاطر اگر شما از طریق موسسات و افراد مهاجرتی معتبر نظیر آی مهاجرتی که تجربه بالایی در این زمینه دارند؛ اقدام کنید، یقینا دیگر از بابت عدم وجود ایراد یا نقص در مدارک می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید.

اما در صورت رد شدن درخواست متقاضی امکان اعتراض وجود ندارد و نتیجه قطعی است؛ اما با رفع اشکال می‌توانید دوباره برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان اقدام نمایید و با ارسال مدارک خود درخواست جدیدی را به ثبت برسانید.

به همین خاطر برای انجام امور مهاجرتی حضور و مشورت با متخصصین این حوزه و افرادی که تجربه بالایی در این امر دارند بسیار مهم بوده و نباید آن را بیهوده در نظر گرفت.

بررسی دلایل ریجکت ویزای دانشجویی آلمان

در جدول عمده دلایل ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان توسط سفارت این کشور را مشاهده می کنید:

ردیفدلایل رد شدن درخواست صدور ویزای دانشجویی توسط سفارت آلمان
1درخواست جهت دریافت ویزای نامناسب
2نداشتن تمکن مالی کافی جهت تامین هزینه ها
3نامناسب بودن پرونده متقاضی و داشتن نقص
4معتبر نبودن سند ارائه شده جهت اثبات تمکن مالی
 عملکرد ضعیف متقاضی در مصاحبه
6عدم ارائه یا نامناسب بودن بیمه مسافرتی معتبر
7نداشتن وابستگی به کشور مبدا و عدم اطمینان از بازگشت دانشجو به کشور خود
8مشخص نبودن محل اقامت

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی آلمان

یکی از بزرگ‌ترین مزایای انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد تحصیلی، فرصت کار همزمان با تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان می‌شوند، می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند. 

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی آلمان این شانس را به شما می‌دهد تا ضمن تحصیل همزمان از بازار کار این کشور نیز مطلع شده و در مدت زمان کوتاهی پس از تحصیل بتوانید به کار دائم مشغول شده و ویزای تحصیلی‌تان را به ویزای کار تغییر دهید.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا از همان ابتدای ورود به این کشور کار پاره وقت دانشجویی را جدی بگیرید تا در سال‌های بعد اقامت اثرات مثبت آن را ببینید. کلیک بر روی عنوان کار دانشجویی در آلمان اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد.

در این مطلب تلاش کردیم تا اخذ ویزای دانشجویی آلمان را بسیار مختصر و مفید به شما عزیزان ارائه نماییم؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش تر و یا دریافت جزئیاتی خاص می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار اخذ ویزای دانشجویی آلمان

شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و یا پرسش خود را درج و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله، دانشجویان بین المللی می توانند برای فرزندان زیر 16 سال و همسرخود ویزای همراه را دریافت نموده و در مدت زمان حضور و تحصیل خود در این کشور آنان را در کنار خود داشته باشند.

خیر، دانشجویان باید ابتدا خود به این کشور نقل مکان و شروع به تحصیل کرده و پس از 3 ماه تا 1 سال قادر به اخذ ویزای همراه می باشند.

ویزای دانشجویی یکی از انواع ویزای تحصلی آلمان است که که به ویزای بلند مدت یا ویزای D نیز شناخته می شود که برای متقاضیانی است که قصد حضور و تحصیل بیش از 3 ماه را در آلمان دارند.

این موضوع بستگی بسیاری به نوع ویزای درخوایتی، زمان ارسال درخواست و شرایط سفارت دارد، به همین خاطر نمی توان زمان دقیقی را برای آن در نظر گرفت، اما ممکن است دریافت زمان مصاحبه به متقاضی تا 1 سال بعد نیز طول بکشد.

دقت داشته باشید که برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی می باشد و بدون داشتن مدرک زبان شانس دریافت ویزا کم می‌شود.

در پایان نیز نظر کلاینت های ما که موفق به دریافت ویزای کشور آلمان شده اند را در رابطه با آی مهاجرتی بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه