تحصیل

بورسیه تحصیلی آلمان 2024 | فرصتی برای تحصیل رایگان

بورسیه تحصیلی آلمان 2024 | فرصتی برای تحصیل رایگان

بورسیه تحصیلی آلمان 2024 | فرصتی برای تحصیل رایگان

شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان در واقع معیارهایی هستند که برای رسیدن به حمایت های مختلف آنها را رعایت نمود . کشور آلمان فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه ها هستند ارائه می دهد که آشنایی با این شرایط برای هر علاقمند به تحصیل در این کشور ضروری است.

برخلاف بسیاری از کشورها که بودجه و بورسیه تحصیلی برای شهریه های بالا در نظر گرفته شده ، در این کشور تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان بوده و علاوه بر آن بورسیه هایی برای تامین مالی زندگی دانشجویی نیز پرداخت می شود . برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد بورسیه دانشگاه های آلمان حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

بورسیه تحصیلی آلمان 2024 | فرصتی برای تحصیل رایگان

بورسیه های تحصیلی در آلمان می تواند از بخشی تا تمام هزینه های تحصیل و زندگی شما در این کشور را پوشش دهد.

فهرست مطالب

هر چند دانشگاه های خصوصی آلمان از این قاعده مستثنی بوده و از دانشجویان شهریه دریافت می کنند؛ از همین رو بعد از دریافت بورسیه در دانشگاه های خصوصی می توانید قسمتی از بورسیه را به هزینه های تحصیل اختصاص دهید؛ برای کسب اطلاعات کامل در مورد هزینه های تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور حتما مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط را مطالعه کنید.

به صورت کلی در این کشور دو نوع بورسیه های دولتی و غیر دولتی وجود داشته که برای دانشجویان بین المللی و داخلی در دسترس هستند؛ بیشتر بورسیه های تحصیلی آلمان از سوی سازمان های جامعه مدنی دریافت شده و حامیان دانشجویان در آلمان معمولاً بنیاد هایی هستند که با احزاب سیاسی، جوامع مذهبی، اتحادیه ها یا انجمن ها مرتبط هستند.

بورسیه تحصیلی رایگان آلمان

در سال های اخیر 16 ایالت موجود در این کشور هزینه های تحصیل در اکثر مقاطع خود را لغو کرده و دوره ها را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می دهند؛ از همین رو دانشجویان بین المللی در آلمان در صورت ثبت نام در یکی از این دانشگاه دولتی می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها شرکت کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان

اطلاع از شرایط بورسیه های تحصیلی در آلمان برای هر دانشجوی علاقه مند به مراکز آموزشی این کشور ضروری است که کارشناسان آی مهاجرتی به صورت دقیق به آن پرداخته اند . حتما ویویو ما در این رابطه را مشاهده کرده و یا در صورت علاقه به پادکست ما گوش دهید.

نمایش ویدیو درباره شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان
بورسیه تحصیلی آلمان 2024 | فرصتی برای تحصیل رایگان

علاوه بر آلمان کشورهای دیگری مانند اتریش و فرانسه نیز تحصیل رایگان را برای دانشجویان ارائه داده و افراد می توانند تنها با پرداخت هزینه اندکی که مربوط به هزینه های اداری و سایر هزینه های هر ترم بوده به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

علاوه بر تحصیل رایگان دولت این کشور امکان بورسیه تحصیلی رایگان آلمان را برای دانشجویان بین المللی قرار داده است؛ بورسیه های تحصیلی در واقع تمامی و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی متقاضیان را پوشش داده و بر اساس عملکرد خوب و نمرات بالای تحصیلی به افراد لایق اهدا می شود.

با توجه به آمار به دست آمده هزینه های زندگی در این کشور حدود 934 یورو در ماه بوده و افراد می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی آلمان هزینه های زندگی را پرداخته و تمامی تمرکز خود را بر روی پیشرفت تحصیلی قرار دهند.

شرایط بورسیه تحصیلی آلمان

شرایط بورسیه تحصیلی آلمان با توجه به نوع بورسیه تعیین می شود اما به صورت کلی بورسیه های این کشور دارای برخی معیار های عمومی بوده که بین تمامی بورسیه ها مشترک است.

متقاضیان باید برای دریافت بورسیه دانشگاه های آلمان، در ترم قبلی و یا سال تحصیلی قبل عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و در مقاطع بالاتر مانند ارشد دارا بودن رزومه تحصیلی قوی و همچنین مقالات عملی تحقیقی منتشر شده اهمیت بالایی دارد، از دیگر شرایط می توان به این موارد اشاره کرد.

  • در برنامه های انگلیسی زبان، تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدارک معتبر مانند آیلتس و تافل
  • برای سایر برنامه های آلمانی زبان ارائه مدرک DSH یا TestDaF
  • ارائه مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد
  • دو سال تجربه حرفه ای و کاری

 

بورسیه های دولتیبورسیه های غیر دولتی
    بورسیه DAADبورسیه های بین المللی ورودی ماری کوری
بورسیه های علمی کورت هانسن
فلوشیپ بین المللی پسادکتری اینشتین
هاینریش بل
کمک هزینه های تحقیقاتی Humboldt

برنامه های بورسیه DAAD

برنامه های بورسیه DAAD که با نام سرویس تبادل آکادمیک آلمان نیز شناخته می شود در واقع یکی از بورسیه های دولتی این کشور بوده که به دانشجویان بین المللی ارائه می شود؛ بر اساس شرایط بورسیه از دانشگاه های آلمان، این بورسیه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که قصد دارند به صورت تمام وقت در کشور آلمان به تحصیل بپردازند.

DAAD که یکی از محبوب ترین بورسیه های این کشور بوده بیش از 215 مورد بورسیه و فرصت های مالی را ارائه می دهد؛ امروزه این بورسیه به بیش از 100000 دانشجوی آلمانی و غیر آلمانی اهدا شده و جزو بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل قرار می گیرد.

متقاضیان برای دریافت این بورسیه دانشگاه های آلمان باید مدرک لیسانس خود را حداکثر در 6 سال گذشته تکمیل کرده باشند و حداقل دو سال سابقه کار ثابت داشته باشند، بر اساس شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان مبلغ کمک هزینه این بورسیه برای مقطع ارشد حدود 850 یورو در هر ماه و برای مقطع دکترا 1200 یورو است.

بورسیه های بنیاد هاینریش بل

بورسیه های بنیاد هاینریش بل

بورسیه های بنیاد هاینریش بل در واقع 1200 بورسیه تحصیلی بوده که هر ساله به دانشجویان جاه طلب با نمرات تحصیلی درخشان در مقاطع مختلف تمامی ملیت ها اهدا می شود؛ از مهم ترین شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان در این بورسیه تحصیل متقاضیان در دانشگاه های دولتی و یا به رسمیت شناخته شده آلمان است . دانشجویان برای دریافت این بورسیه باید دارای سوابق تحصیلی برجسته و مشارکت سیاسی و اجتماعی بوده و همچنین به ارزش‌ هایی مانند بوم‌ شناسی، حقوق بشر، دموکراسی و عدالت علاقه نشان دهند؛ این عمدتا به دانشجویانی تعلق می گیرد که قصد دارند در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تحصیل کنند . به صورت کلی دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا در تحصیلات کارشناسی ارشد، علاوه بر کمک هزینه های فردی، 850 یورو در ماه دریافت خواهند کرد؛ همچنین دانشجویانی که در مقطع دکترا به تحصیل می پردازند، 1200 یورو در ماه، علاوه بر 100 یورو کمک هزینه تحرک در هر ماه و سایر کمک هزینه های فردی (به استثنای هزینه های تحصیل) دریافت خواهند کرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

برنامه بورسیه ملی DeutschlandStipendium

برنامه بورسیه ملی DeutschlandStipendium به دانشجویان برجسته و جاه طلب از تمامی ملیت ها داده می شود، این برنامه بورسیه از دانشجویان در تمامی دانشگاه بدون در نظر گرفتن معیارهایی همچون ملیت، درآمد شخصی و یا والدین، به دانشجویان نخبه داده می شود.

با دریافت این بورسیه با توجه به برخی الزامات که توسط هر دانشگاه تعیین شده به دانشجویان اهدا شده و میزان آن حدود 300 یورو در ماه بوده؛ بورس تحصیلی برای دو ترم اعطا شده و پس از دو ترم، دانشگاه بازبینی می کند که دانشجو همچنان معیارهای بورسیه را دارد تا کمک مالی خصوصی ادامه یابد.

اما چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟ برای پاسخ به این سوال حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ این مشاورین به صورت مرحله به مرحله نحوه دریافت این بورسیه را به شما توضیح داده و در طول فرآیند شما را راهنمایی می کنند.

برنامه های بورسیه اراسموس

برنامه های بورسیه اراسموس یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی آلمان بوده که به دانشجویان تمام وقت ارائه می شود؛ این بورسیه در واقع کمک مالی ای بوده که در سراسر اتحادیه اروپا در دسترس بوده و توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود.

برای دریافت این بورسیه باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت نام کرده و هم دانشگاه محل اقامت شما و هم دانشگاه آلمان باید منشور اراسموس برای آموزش عالی را امضا کرده باشند؛ اکثر دانشگاه های بزرگ این کشور در طرح اراسموس شرکت می کنند.

تحت بورسیه اراسموس، متوسط کمک هزینه ماهانه ارائه شده به یک دانشجو می تواند تا 350 یورو افزایش یابد.

بورسیه تحصیلی بنیاد کنراد آدناور

بورسیه تحصیلی بنیاد کنراد آدناور برای دانشجویان با دستاوردهای تحصیلی بالاتر از حد متوسط و علاقمند به سیاست در نظر گرفته شده است؛ این برنامه بورسیه با هدف ارتقای دانشجویان خارجی و داوطلبان دکترا بوده که تحصیلات کارشناسی خود را با موفقیت در کشور خود به پایان رسانده اند.

طبق شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان این مورد از بورسیه های تحصیلی آلمان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا در دسترس بوده و اولویت با دانشجویان کاندیدای دکترا از کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی است که در حال گذراندن تحولات سیاسی هستند.

به صورت کلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با دریافت این بورسیه می توانند به مدت دو سال ماهانه 850 یورو دریافت کنند؛ همچنین دانشجویان مقطع دکترا و کسانی که برای مقاصد تحقیقاتی به آلمان می آیند ماهانه 1100 یورو به مدت سه سال دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی بنیاد کنراد آدناور

توصیه ما به شما این است که علاوه بر شرایط بورسیه ، تحصیلی در کشور آلمان را با خواندن مقالات زیر بیشتر و بهتر بشناسید:

بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت

آخرین مورد از بورسیه دانشگاه های آلمان، بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت بوده که برای متقاضیان خارجی که در حال تحصیل در مقطع دکترای خود در دانشگاه علوم کاربردی یا دولتی آلمان هستند در دسترس می باشد.

طبق شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان برای دریافت این بورسیه دانشجویان باید پیشرفت تحصیلی بالاتر از حد متوسط داشته و افراد مشغول به تحصیل در رشته های علوم اجتماعی، سیاسی یا علوم انسانی شانس بیشتری دارند؛ برای واجد شرایط بودن برای این بورسیه، باید مهارت های عالی زبان آلمانی خود را نشان دهند.

از آنجایی که تنها 40 نفر هر ساله برای این بورسیه انتخاب می شوند رقابت بسیار بالاست؛ دارندگان بورسیه تحصیلی در دوره های لیسانس ماهانه 830 یورو دریافت کرده و در دوره های کارشناسی ارشد 850 یورو در ماه و همچنین هزینه های بیمه درمانی دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم

برای پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم باید گفت ساده ترین راه برای دریافت این بورسیه این بوده که برای بورسیه هایی که واجد شرایط آنها هستید درخواست دهید؛ در ادامه مراحل درخواست و شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان را شرح می دهیم.

  • انتخاب دوره های مناسب مورد علاقه خود (حداکثر سه دوره)
  • درخواست برای دانشگاه های ارائه دهنده این دوره ها
  • ارسال درخواست به همراه مدارک لازم به دانشگاه
  • بررسی نامزد های بالقوه برای هر بورسیه توسط یک کمیته انتخاب
  • در صورت قبولی تماس از طرف بنیاد بورسیه

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی آلمان

یکی از مهم ترین مراحل حین دریافت بورسیه های تحصیلی آلمان جمع آوری مدارک می باشد؛ به صورت کلی مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی آلمان بر اساس دانشگاه و بورسیه متفاوت بوده اما موارد زیر تقریبا بین تمامی دانشگاه ها یکسان است.

  • فرم درخواست بورسیه امضا شده به همراه تاریخ
  • رزومه شخصی
  • انگیزه نامه 
  • گواهی اشتغال از کارفرما که حداقل دو سال سابقه کار مرتبط (پس از مدرک لیسانس) را در زمان درخواست ثابت می کند.
  •  ترجمه کپی مدارک تحصیلی
  • کپی از ریز نمرات دانشگاهی، از جمله. مقیاس درجه بندی
  • بیمه سلامت دانشجویی
  • پاسپورت
  •  تسلط به زبان های انگلیسی و آلمانی و ارائه مدرک زبان معتبر
  • مقالات علمی تحقیق بین المللی
  • توصیه نامه استاد

وبینار بررسی شرایط تحصیل در آلمان

خوب است که جهت اقدام به تحصیل در کشورآلمان به خوبی از شرایط اصلی و مهم آگاه شده و بتوان با اقدام صحیح در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه  خود رسید.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و جهت بررسی شرایط شخصی خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

هر ساله دولت آلمان بورسیه های تحصیلی متنوعی را در رشته های مختلف به دانشجویان بین المللی اهدا کرده و تحصیل در این کشور را برای دانشجویان راحت تر می کند؛ اما آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ به صورت کلی تمامی رشته های زیر توسط دولت این کشور بورسیه می شود.

آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟
  • طراحی و هنر
  • ریاضیات
  • برنامه ریزی منطقه ای و شهری
  • علوم کشاورزی و جنگل
  • مهندسی و علوم وابسته
  • پزشکی و بهداشت عمومی
  • مطالعات رسانه ای 
  • زبان و مطالعات فرهنگی
  • علوم طبیعی و محیطی
  •  علوم اجتماعی، آموزش و حقوق
  • علوم اقتصادی / مدیریت بازرگانی / اقتصاد سیاسی

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان در واقع به بورسیه های مقطع کارشناسی اشاره کرده؛ از آنجایی که تحصیل در این مقطع برای تمامی دانشجویان دولتی رایگان بوده تعداد بورسیه های تحصیلی به شدت کم بوده و در نتیجه رقابت برای دریافت این بورسیه ها بیشتر است.

به صورت کلی در برخی از مراکز علمی و دانشگاه این بورسیه ها به دانشجویانی ارائه شده که از لحاظ مالی در مضیقه بوده و در طی چند ترم اول از خود عملکرد تحصیلی بسیار خوبی را نشان داده اند.

برخی بورسیه ها به دانشجویان فرصتی می دهند که یک دوره تابستانی 3-4 هفته ای در دانشگاه آلمان را بگذرانند یا یک دوره 10 هفته ای تا 6 ماهه کار آموزی در زمینه های مهندسی، علوم کامپیوتر، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و علوم زمین را داشته باشند؛ همچنین برخی از بورسیه ها کمک هزینه مالی پرداخت می کنند.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور با لمس عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان مقاله مربوطه را مطالعه کرده و اولین قدم خود به سمت رویاهایتان را بردارید.

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان

بدون شک تحصیل در دبیرستان های آلمان راهی بسیار خوب برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور بوده و با تحصیل در دبیرستان ها می توانید با سیستم تحصیلی آلمان آشنا شده و تسلط خود را بر زبان افزایش دهید.

جالب است بدانید تقریبا تمامی ایالت های آلمان سیستم آموزشی و سیستم آموزشی یکسانی ارائه داده و برای تحصیل در مدارس ابتدایی، متوسطه یا مدارس حرفه ای نیز به پرداخت هیچ شهریه ای ندارید؛ از همین رو بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان حدود 50 بورسیه تحصیلی در دسترس است؛ از مهم ترین این بورسیه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مسابقه جهانی مایکروسافت Imagine Cup
  • برنامه های بورسیه BeArt
  • برنامه های بورسیه بنیاد جیمز آلن کاکس
  • برنامه های بورسیه موسسه حرفه ای فناوری اطلاعات آفریقای جنوبی
  • برنامه های بورس تحصیلی Toptal
  • آزمون برنامه بورسیه بین المللی Berows (BISPT) 2021

نکته بسیار مهم این بوده برای تحصیل در دبیرستان های دولتی این کشور باید به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشید زیرا بیشتر دروس در این مقطع به زبان آلمانی تدریس می شود و در کنار زبان آلمانی تسلط به زبان انگلیسی نیز اهمیت بالایی دارد.

فول فاند ارشد آلمان

فول فاند در واقع به کم هزینه تحصیلی ای گفته شده که از دو طریق مستقیم و غیر مستقیم به منظور کمک به دانشجو پرداخت می شود؛ فاندها با از طریق مواردی مانند بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی به صورت مستقیم یا از طریق حقوق به صورت کار در دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد.

فاند نیز انواع متفاوتی داشته که فول فاند به معنی پرداخت تمامی هزینه های تحصیل و زندگی توسط دانشگاه می باشد؛ بنابراین، بورسیه های تحصیلی آلمان به شما این امکان را داده که بدون صرف هزینه برای اقامت، حمل و نقل و تحصیل در این کشور به رشد و پیشرفت خود فکر کنید . برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط اقامتی حین تحصیل در این کشور حتما مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را مطالعه فرمایید؛ لیست فول فاند ارشد آلمان که به طور کامل تحصیلات کارشناسی ارشد را تامین می کند به شرح زیر است:

فول فاند ارشد آلمان
  • بورسیه های بنیاد هاینریش بل
  • بورسیه تحصیلی در دانشگاه بوخوم
  • بورسیه های دانشگاه برمن
  • بورسیه های دانشگاه سازمان ملل متحد
  • بورسیه تحصیلی HTW برلین
  • بورسیه های دانشگاه لایپزیگ
  • بورسیه های بنیاد فردریش ایبرت
بورسیه تحصیلی آلمان دکترا

بورسیه تحصیلی آلمان دکترا

امروزه کشور آلمان با ارائه بهترین زیر ساخت های تحقیقاتی علمی در سطح جهان یکی از مقاصد فوق العاده برای تحصیل در مقطع Ph.D به شمار می رود؛ دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور و بهره مندی از بورسیه تحصیلی آلمان دکترا، با خیال راحت دوره آموزشی خود را بگذرانند.به صورت کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی این مقطع کاملا رایگان بوده با این حال دانشجویان دکترا هزینه های زندگی خود را از طریق بودجه ارائه شده از طریق برنامه ساختاریافته، حقوق ماهانه یا بودجه خارجی پوشش می دهند؛ طبق شرایط بورسیه از دانشگاه های آلمان دانشجویان می توانند همچنین از طریق کار به عنوان دستیار پژوهشی و یا دستیار تحقیقاتی نیز دستمزد دریافت کنند.البته برخی از دانشگاه‌ های خصوصی هزینه ‌های دکترا را دریافت می‌ کنند، با این حال اغلب این هزینه ‌ها توسط کمک هزینه تحصیلی یا سایر حمایت‌ های سازمانی برای دانشجویان واجد شرایط مناسب پوشش داده شود.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

امروزه بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی به منظور حمایت از دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی آلمان مشغول به تحصیل هستند داده می شود؛ دانشگاه های مختلفی در آلمان برای دانشجویان افغانی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

به صورت کلی دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، فوق دکتری در دانشگاه ها به تحصیل پرداخته و از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند؛ بورسیه های از 861 یورو تا 1200 یورو با توجه به نوع بورسیه و میزان شایستگی متقاضی متغییر می باشد؛ به صورت کلی طبق شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید تمام معیارهای زیر را داشته باشند:

  • اثبات تابعیت افغانستان
  • مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • دارای مجوز اقامت معتبر در زمان مهلت درخواست
  • اقامت کم تر از 15 ماه در زمان مهلت درخواست

در این مقاله شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان را به صورت کامل بررسی کردیم؛ اگر هنوز هم سوالی در مورد شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان ذهنتان را مشغول کرده می توانید از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده و یا به صورت حضوری به دو شعبه دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز واقع در خیابان معالی آباد این موسسه مراجعه کنید؛ همچنین لازم به ذکر بوده که می توانید شرایط کلی و راه های متنوع مهاجرت به این کشور را در عنوان مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت مطالعه کنید.

سوالات پرتکرار شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان

 در این عنوان تلاش نمودیم تا به تمامی شرایط بورسیه های تحصیلی در آلمان اشاره داشته باشیم و در صورتی که نیازمند دریافت جزئیات بیشتر در این زمینه هستید می توانید ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه ، پرسش خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

بله شما می توانید به صورت کاملا رایگان در مقاطع مختلف دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازد.

بورسیه های تحصیلی این کشور طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مانند رشته های علوم اقتصادی / مدیریت بازرگانی / اقتصاد سیاسی، مهندسی و علوم وابسته، ریاضیات، برنامه ریزی منطقه ای و شهری، علوم کشاورزی و جنگل، علوم طبیعی و محیطی، پزشکی و بهداشت عمومی، علوم اجتماعی، آموزش و حقوق، مطالعات رسانه ای، طراحی و هنر، زبان و مطالعات فرهنگی را پوشش می دهد.

متقاضیان باید در ترم قبلی و یا سال تحصیلی قبل عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و در مقاطع بالاتر مانند ارشد دارا بودن رزومه تحصیلی قوی، تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی و همچنین مقالات عملی تحقیقی منتشر شده اهمیت بالایی دارد.

به صورت کلی انواع بورسیه های این کشور به دو نوع دولتی و غیر دولتی تقسیم شده که بورسیه دولتی شامل بورسیه DAAD و بورسیه های غیر دولتی شامل بورسیه های بین المللی ورودی ماری کوری، بورسیه های علمی کورت هانسن، فلوشیپ بین المللی پسادکتری اینشتین، هاینریش بل و کمک هزینه های تحقیقاتی Humboldt می شود.

طبق شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان DAAD یکی از مهم ترین بورسیه های دولتی کشور آلمان بوده که به دانشجویان تمامی وقتی که مدرک لیسانس خود را حداکثر در 6 سال گذشته تکمیل کرده باشند و حداقل دو سال سابقه کار ثابت داشته باشند اهدا می شود؛ مقدار کمک هزینه این بورسیه برای ارشد حدود 850 یورو در هر ماه و برای دکترا 1200 یورو است.

در انتها نیز کلاینت های ما از تجربه دریافت ویزای خود در آی مهاجرتی برای شما خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره کاور خدادادی ،رستمی
نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور سعید همایون پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *