تاریخ هلند از گذشته تاکنون

تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده که آن را به کشوری غنی و منحصر بفرد مبدل نموده است . در این عنوان مشاورین آی مهاجرتی به بررسی تاریخچه کشور هلند پرداخته اند و شما عزیزان با اطلاع از آن می توانید سفر و یا مهاجرتی موفق تر را تجربه کنید.

هر گوشه و کنار هلند نشان دهنده بخشی از تاریخ این کشور در طول حوادث گوناگون است که با بازدید از آنها می توان هر آنچه را که بر این کشور گذشته ، لمس کرد . هنگامی که از تاریخ کشور هلند از گذشته تا معاصر خبر داشته باشید ، بازدید از آن برایتان جذاب تر خواهد شد و می توانید سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

تاریخ هلند از گذشته تاکنون

تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون با استعمارهای زیادی همراه بوده است و پس از جنگ های متوالی توانسته به استقلال برسد.

فهرست مطالب

همچنین لازم به ذکر است که هلند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپا و جهان که سطح رفاه بالایی را به شهروندان خود ارائه می دهد ، سالانه با درخواست های مهاجرتی بی شماری رو به رو است که تمایل دارند به شیوه های مختلف به این کشور وارد شوند . مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی راهنمای خوبی برای شناختن مسیرهای ورود به این کشور می باشد.

در ادامه این عنوان با مطالعه تاریخ کشور هلند از گذشته تا کنون درخواهید یافت که چگونه این کشور توانسته به یکی از بهترین ها در جهان مبدل شود و کشوری بی نظیر برای شهروندان خود باشد.

هلند از گذشته های دور

شناخت کشور سرزمین لاله ها این حس را به شما می دهد تا آمادگی بهتری برای ورود به این کشور داشته باشید . هلند کشوری با نماد گل های رنگارنگ و آسیاب های بادی است که گرچه مساحت کمی دارد ، اما یکی از زیباترین قسمت های اروپا به شمار می رود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تاریخ هلند از گذشته تاکنون

تجارت گل و گیاه هلند از گذشته های دور رواج داشته و شما می توانید دامداری و کشاورزی را بخش مهمی از آن بدانید . تمامی کشورهای دنیا به دلیل جبر جغرافیایی خود دستخوش تحولات متفاوتی شده اند که تاریخچه پادشاهی هلند نیز از آن مستثنی نیست.

مردم این کشور از دیرباز فرهنگ و رسم و رسوم خاص خود را داشته اند و با شکل گیری در زمان قرون وسطا مرکز تجارت ، بازرگانی و هنر شناخته می شد . البته تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون در دروه های زیادی با استعمار همراه بوده به نحوی که هیچ گونه استقلالی از خود نداشته و تحت امپراتوری کشورهای دیگر از جمله اسپانیا مدیریت می شده است.

به دلیل حکومت امپراتوری هابسبورگ در این کشور ( حکومت اسپانیا ) مدت طولانی هلند به همین نام در جامعه جهانی شناخته می شد که در نهایت با عبور از جنگ های مختلف توانست استقلال خود را به دست آورد.

تاریخ هلند قبل از میلاد

تاریخ هلند قبل از میلاد

چنانچه بخواهیم به تاریخچه کشور هلند باز گردیم می توانیم آغاز زندگی انسان های اولیه را پس از عصر یخبندان در آن ببینیم . در حدود 12 هزار سال قبل برخی از قبایل پارینه سنگی به خاک کشور هلند پا گذاشتند و حدود 5000 تا 8000 سال قبل از میلاد در این کشور زندگی کردند . در میان قبایل مختلفی که در تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون زندگی کردند می توان دلمن ها را قدیمی ترین آنها دانست که پس از آنان شکارچیان و کشاورزان وارد شده و در این کشور به تجارت پرداختند . طبق عقیده مورخان مردمانی که به محدوده هلند امروزی وارد می شدند در پست ترین ناحیه رود روته ساکن می شدند که به معنای آب گل آلود بود.

تاریخ هلند قبل از میلاد با سکونت رومیان نیز گره خورده است و قبیله رومیان در این کشور نیز مانند اغلب مناطق جهان سکونت کرده اند و ژولیوس سزار با فتح بهش های جنوبی توانست به این کشور نفوذ کند . اما در بخش های شمالی نیز مردمانی از نژاد ژرمن زندگی می کردند که آثار مکتوب زیادی از آنها وجود ندارد.

دوران شکل گیری و رشد مردم هلند را می توان مرتبط با سکونت رومیان دانست که بناها و ساختمان ها شروع به شکل گیری نمودند و برخی از سکونتگاه های قدیمی همچون بریتنبورگ در غرب لیدن و دو شهرک اصلی رومی ووربورگ ، والکنبورگ و نایمخن امروزی توسط این قبایل ساخته شدند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تغییرات هلند در قرون وسطی

از جمله قبایلی که با رومیان درگیر شدند ، می توان به باتاویان اشاره رد که گرچه در شورش خود شکست خوردند اما ، شهرت زیادی در تاریخ هلند از گذشته تاکنون به دست آورند و به باور بسیاری از نویسندگان آنان اجداد هلندی ها هستند که بنیانگذار مبارزه در تاریخ این کشور بودند.

قبایل باتاوی با یکدیگر ادغام و گروهی به نام فرانک ها را به وجود آوردند که از طریق جنگ های متعدد با رومیان توانستند در سال 395 قلمرو خود را پس بگیرند . تغییرات هلند در قرون وسطی را می توان مرتبط با فریزی ها و فرانک ها دانست که با مهاجرت گسترده مردم در اروپای شمالی با یکدیگر همسایه شدند.

البته قشر گسترده مهاجرین به شمال انگلستان رفتند و آنگلوساکسون ها را تشکیل دادند و و بخش کمی از آنگل ها ، جوت ها و ساکسون ها در این کشور باقی ماندند . در میان تمامی این مهاجرین گروهی که در خاک کشور هلند سکونت گزیدند ، به فریزی ها شهرت یافتند و زبانی مشابه با فبیله فریزی های رومیان داشتند.

چنانچه دقت کنید زبان انگلیسی مدرن ، فریزی و هلندی دارای شباهت هایی است که از همان زمان ناشی می شود. توصیه می کنیم تا حتما بر روی عنوان شهرهای مهم و جذاب کشور هلند لیک کنید تا بتوانید با بهترین گزینه های سکونتی در این کشور آشنا شوید.

نقش فرانک و وایکینگ ها در تاریخ هلند

همزمان با سکونت فریزی ها در هلند ، در کشورهای فرانسه ، بلژیک و آلمان قبایل فرانک در حال گسترش بودند و با فریزی ها درگیری های زیادی داشتند که در نهایت با شکست آنها در سال 785 به بخشی از این کشور مسلط شوند.

همین امر موجب شد تا دو زبان هلندی قدیم و فرانسوی قدیم توسط دو گروه مختلف مردم شکل بگیرد . هلند امروزی و شمال بلژیک به زبان هلندی قدیم و مردم فرانسه امروزی به فرانسوی قدیم تکلم می کردند . علاوه بر زبان خوب است که درباره هزینه های زندگی در این کشور نیز اطلاعاتی داشته باشید که کارشناسان ما در عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

نقش فرانک و وایکینگ ها در تاریخ هلند بسیار چشمگیر بوده و با وجود سکونت کم توانستند نقش مهمی را در تاریخ این کشور ایفا کنند .

عوامل تاثیرگذار  اقدامات
وایکینگ ها ایجاد مرکز تجاری در قرن 9 و 10
امپراتوری روم قرن 10 و 11 پادشاهی اتو کبیر
جنگ های هوک قرن 14 و 15 میلادی جنگ میان کنت های مختلف
اتحاد قرن 15 میلادی اتحاد لوکزامبورگ و هلند

با مطالعه تاریخ کشورهای مختلف اروپایی فراز و نشیب های این قاره سبز را بهتر درک خواهید کرد:

حکومت اسپانیا در هلند

یکی از بخش های مهم تاریخچه کشور هلند به حکومت کشور اسپانیا در این کشور برمی گردد که برای مدتی به عنوان توسط امپراتوری اسپانیا اداره می شد . کشور هلند در قرون وسطی با فرمانروایی دوک بورگوندی پادشاه اسپانیا به این کشور پیوست و هفده استان خود را به عنوان بخشی از این کشور معرفی نمود . البته هر استان مجاز بوده تا قوانین و سنت های خود را مطابق با اداره املاک هلند تنظیم نماید و تنها در برخی موارد پیرو پادشاهای اسپانیا باشد.

اما پس از آن زمانی که چارلز فیلیپ دوم قدرت را به دست گرفت همه چیز تغییر کرد و از انجایی که خود اسپانیایی ها از این پادشاه راضی نبودند جنگ های داخلی و خارجی آغاز شد و یک درگیری 80 ساله میان دو کشور شکل گرفت و پادشاه فیلیپ مسلمانان هلند و یا هیچ مذهب دیگری را قبول نداشت و می خواست تمامی مناطق تحت فرامانروایی اش کاتولیک باشند ، این در حالی بود که اکثر جمعیت هلند را پروتستان ها تشکیل می دادند.

تاریخ هلند از گذشته تاکنون نقطه عطف خود را جنگ با پادشاهی اسپانیا می داند که گرچه 80 سال به طور کامل جنگ نبوده اما دوره های طولانی مردم را به نبرد وا داشته و سرانجام در معاهده مونستر در 30 زانویه 1648 به پایان می رسد . با اتمام جنگ 7 استان متحد هلند به رسمیت شناخته شدند و استقلال به این کشور بازگشت.

قرن 16 میلادی که با رفاه زیادی برای مردم هلند همراه بود ، به عنوان دوران شکوفایی هلند شناخته می شود و در سال های 150 تا 1672 این کشور به یک مرکز مهم تجاری و اقتصادی در اروپا تبدیل شد که با تمامی قاره های جهان داد و ستد کالا انجام می داد.

در این دوره برخی از کشورها مانند اندونزی ، سریلانکا ، نیوآمستردام ، آفریقای جنوبی ، استرالیا و برزیل به مستعمره این کشور تبدیل شدند و با وجود غیر قانونی بودن برده داری ، برخی از کمپانی های هلندی در این حوزه فعالیت گسترده ای داشتند.

هلند با افزایش قدرت خود با کشورهای مطرح مانند انگلستان ، فرانسه ، اسپانیا و پرتغال وارد جنگ شد و به نبال تصرف آنها بود . یکی از نشانه های فتح قسمت های مختلف اروپا توسط هلندی ها ساخت قلعه در هر منطقه بود که هم اکنون دو قلعه گاله و جفنا از بازماندگان آن زمان هستند.

تاریخ هلند از گذشته تاکنون با فراز و نشیب های زیادی رو به رو بوده و شما می توانید فروپاشی کامل به همراه اقتدار جهانی را در آن مشاهده کنید که در نوع خود منحصر بفرد است.

دوره پر چالش تاریخ هلند

پس از دوران رشد ، تاریخچه کشور هلند با یک افول مواجه شد که منجر به جنگ با انگلستان و فرانسه شد و خیانت های داخلی زیادی اتفاق افتاد . قدرت جهانی هلند از دست رفت و ورشکست های اقتصادی ، در حالی که اغلب کشورها دوران شکوفایی را پشت سر می گذاشتند ، رخ داد.

دوره پرچالش تاریخ هلند از 1672 تا 1815 میلادی با حمله ارتش فرانسه به این کشور نیز همراه بود که منجر به تاسیس جمهوری باتاوی گشت و پادشاه ویلیام پنجم با فرار از هلند به انگلستان گریخت و مستعمرات خود را به این کشور تحویل داد.

در سال 1806 ناپلئون بناپارت جمهوری باتاوی را به پادشاهی هلند تغییر داد و برادرش لوئی بنا پارت را پادشاه کرد ، اما برادرش هلند را به انپراتوری فرانسه ملحق کرد که چندان طول نکشید . در نهایت با تشکیل یک دولت موقت پسر ویلیام پنجم شاهزاده این کشور شد و هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ به عنوان پادشاهی متحد هلند شناخته شدند.

اما تاریخچه پادشاهی هلند به دلیل منفور شدن در میان مردم جنوبی وارد جنگ های متعدد با فرانسه و بلژیک شد و در نهایت در معاهده سال 1839 بلژیک به صورت رسمی از هلند جدا و این کشور شروع به رشد نمود . در سال 1848 نیز جنببش های لیبرال به سلطنت مشروطه تغییر یافت.

 

نقش هلند در جنگ جهانی

در جنگ جهانی اول کشور هلند با وجود بی طرف ماندن ، دچار قحطی و قاپاق مواد غذایی شد و رکود اقتصادی شدیدی را پس از اتمام جنگ تحمل نمود . نرخ فقر و بیکاری افزایش یافت و بی ثباتی گسترده ای تمام کشور را فرا گرفت.

نقش هلند در جنگ جهانی دوم نیز اعلام بی طرفی بود اما در 10 می سال 1940 آلمان به آن حمله کرد و با بمباران روتردام بسیاری جان باخته و بی خانمان شدند . آلمان کل کشور را اشغال و خانواده سلطنتی به انگلستان پناه بردند . در تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون بخش گسترده ای از مردم بخاطر گرسنگی جان خود را از دست دادند.

بخش گسترده ای از مردم برای فرار از بیکاری و گرسنگی به سایر کشورها همچون کانادا ، استرالیا و نیزولند مهاجرت کردند و اندونزی نیز اعلام استقلال نمود . در واقع هلند از سال 1975 به بعد مجددا رشد خود را آغاز کرد و توانست تا به امروز به یکی از بهترین کشورهای دنیا در سطح رفاه و زندگی شناخته شود.

 

The role of the Netherlands in the World War

در این عنوان مشاورین آی مهاجرتی تلاش نمودند تا تاریخ کشور هلند از گذشته تاکنون را به دقت بررسی نموده و پاسخگوی تمامی سوالات شما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز در این رابطه نیز باشند . همچنین به خاطر داشته باشید که هلند یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اروپا به شمار می رود که کارشناسان ما در عنوان تحصیل در هلند 2023 به آن پرداخته اند.

سوالات پرتکرار تاریخ هلند از گذشته تاکنون

در پایان از شما می خواهیم تا سوالات پرتکراری را نیز که در این زمینه وجود دارد مطالعه نموده و در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری هستید با مشاورین ما تماس بگیرید.

رشد این کشور در سال های 1500 تا 1672 میلادی اتفاق افتاد.

اسپانیا را می توان صاحب بیشترین حکمرانی در هلند دانست.

کشورهایی همچون سریلانکا ، اندونزی ، برزیل و بلژیک در طول تاریخ مستعمره هلند بوده اند.

این کشور در هر دو جنگ جهانی اعلام بی طرفی کرد اما با آسیب های جدی رو به رو شد.

در معاهده سال 1839 بلژیک رسما از هلند جدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه