تحصیل درهلند 2023

تحصیل درهلند 2023 یکی از روش های بسیار خوب و بسیار پر طرفدار مهاجرت به این کشور است که می تواند دانشجویان را از مزایای بسیار خوبی بهره مند ساخته و حتی پس از پایان تحصیلات نیز آینده آنان را تا حد زیادی تضمین نماید. ضمن اینکه با اخذ مدرک بهتر می توانید به شغل مناسبی در این کشور نیز برسید.

پس اگر شما هم از افرادی هستید که خواهان مهاجرت و نقل مکان به کشور هلند می باشد، توصیه داریم این مقاله را تا انتها مطالعه نموده و تمامی شرایط دستیابی به این هدف را بشناسید تا بتوانید در یکی از دانشگاه های آن پذیرفته و به تحصیل مشغول شوید.

تحصیل درهلند 2023

تحصیل در هلند 2023 شما را از یکی از معتبرترین مدارک دانشگاهی در جهان برخوردار ساخته و زمینه اشتغال در کل اروپا را فراهم می سازد.

فهرست مطالب

تحصیل در هلند شما را از یک مدرک بسیار معتبر برخوردار خواهد ساخت که در تمامی کشورهای اروپایی و جهان مورد قبول بوده و می تواند آینده ای بسیار مناسب را برایتان رقم بزند. ضمن اینکه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار معقولانه و ارزان بوده و دانشگاه های این کشور نیز بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بسیاری را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند که می تواند کمک شایانی به تحصیل آنان کند.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مقاله شما را با هرآن چیزی که درباره صفر تا صد تحصیل در هلند نیاز دارید؛ آشنا خواهند ساخت تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود و دانشگاه مدنظرتان در این کشور پذیرفته و به تحصیل مشغول شوید. همچنین در ادامه راهنمای تحصیل در هلند توصیه می کنیم که برای شناخت امر مهاجرت و جزئیات آن عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی را در سایت ما مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل در هلند

شرایط ورود به دانشگاه های هلند با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی با یکدیگر دارای تفاوت هایی بوده که باید حتما به طور خاص و دقیق از آن ها مطلع شد. در ابتدا باید بگوییم که برای پذیرش تحصیلی از هلند در تمامی مقاطع باید مدرک تحصیلی معتبری در مقطع تحصیلی پیشین و مدرک زبانی معتبر با سطح مورد درخواست دانشگاه را تهیه کرده باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل درهلند 2023

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکترا 4 تا 5 سال به طول می انجامد و باید مدرک زبان مورد درخواست هر دانشگاه مربوط به مقطع مدنظر در رشته انتخابی را نیز حتما در اختیار آنان قرار دهید تا میزان دانش زبانی شما برای تحصیل مورد اثبات قرار بگیرد.

همچنین شرایط تحصیل در هلند که از شرایط دیگر مناطق اروپا راحت تر و ارزان تر می باشد از بهترین گزینه ها برای انتخاب از میان کشور های این قاره می باشد. امکان پذیرش تحصیلی از هلند و تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی در این کشور وجود دارد و متقاضیان بسیاری دارد.

در ویدئویی که مشاهاه خواهید کرد، کارشناس محترم آی مهاجرتی شما را با برخی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و اخذ مدرک آشنا خواهد نمود و مهم ترین امکاناتی که هریک از این مقاصد می توانند برای مهاجرین خود فراهم آورند را به شما گوشزد خواهد کرد.

ضمن اینکه شما با دیدن این ویدئو یک آمادگی کوچک کسب کرده تا در ادامه بتوانید مقالات و شرایط عرض شده در آن ها را بسیار بهتر و دقیق متوجه شده و آنان را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

مدرک زبان برای تحصیل در هلند

یکی از مدارک مهمی که برای پذیرش و تحصیل در هلند باید دانشجویان خارجی حتما آن را تهیه و به دانشگاه مد نظر خود ارائه نمایند؛ مدرک زبان برای تحصیل در هلند می باشد که با توجه به مقاطع تحصیلی سطوح مورد درخواست آن متفاوت خواهد بود. نکته بسیار مهمی که وجود دارد و برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب می باشد؛ اینکه تدریس در دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی می باشد.

به همین خاطر دانشجویان خارجی نیازی به ارائه مدرک زبان هلندی برای پذیرش دانشگاه ندارند؛ مگر اینکه در موردی خاص قصد تحصیل در رشته ای به زبان هلندی را داشته باشند. وگرنه متقاضیان باید مدارک معتبر زبان انگلیسی همچون تافل و آیلتس را به دانشگاه های هلند ارائه کنند که در مقاطع مختلف متفاوت است و باید حتما از دانشگاه مدنظرتان استعلام شود؛ چون ممکن است بایکدیگر تفاوت کنند.

اما به طور کلی معمولا برای تحصیل در دوره کارشناسی، مدرک آیلتس 6 و تافل 90 و برای مقطع کرشناسی ارشد مدرک آیلتس 6.5 و برای دوره دکترا مدرک آیلتس 7 از دانشجویان درخواست می شود. جالب است بدانید که هلند یک کشور منحصر به فرد غیر انگلیسی زبان است که نزدیک به 95 درصد از مردم آن انگلیسی صحبت می‌کنند. این موضوع زندگی، کار و تحصیل در هلند را برای دانشجویان بین‌المللی بسیار دلچسب و خوشایند کرده است.

مدرک زبان مورد تایید سفارت هلند

برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک آیلتس و تافل مورد تایید سفارت است اما اگر می خواهید برای تحصیل در هلند به زبان هلندی اقدام کنید باید مدرک مورد تایید سفارت را ارائه دهید: مدرک آزمون های PMT ، PPT ، PTHO ، PAT مورد تایید هستند که دارای سطوح مختلف می باشند که با توجه به رشته و مقطع مورد نظر برای تحصیل تفاوت دارند و شما باید آن را برای پذیرش سفارت و دانشگاه اخذ نمایید.

اما از آنجایی که اکثر رشته ها و مقاطع به زبان انگلیسی هستند؛ شما هم باید برای تحصیل در هلند زبان انگلیسی را مد نظر قرار دهید. ضمن اینکه تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی بسیار راحت تر و مناسب تر است و در این مورد مدرک زبان مورد تایید سفارت هلند معمولا همان مدرکی است که دانشگاه از دانشجویان درخواست می کند.

تحصیل در هلند با مدرک دیپلم

تحصیل در هلند با مدرک دیپلم

ورود به دانشگاه های هلند با مدرک دیپلم برای تحصیل در دوره کارشناسی بیشترین تعداد درخواست و مهاجرت تحصیلی به این کشور را در بر می گیرد. باید در دقت کنید که قبل از اقدام برای رشته مورد نظر برای تحصیل در هلند با مدرک دیپلم باید دیپلم رشته مرتبط با رشته مورد تقاضا را کسب کرد و نمی توان با مدرک رشته ای دیگر برای آن اقدام کرد. اهمیت معدل و همینطور ریز نمرات مدرک دیپلم برای پذیرش از سوی دانشگاه نسبت به شرایط آن دانشگاه مورد نظر مشخص می شود زیرا که می توان با قبول شدن در آزمون های بعضی از دانشگاه های این کشور از سوی دانشگاه پذیرفته شد؛ اما برای دانشگاه هایی که آزمون ورودی ندارند این مورد فرق می کند و برای ادامه تحصیل در هلند با مدرک دیپلم این نمرات اهمیت بسیار زیادی در پذیرش دارند.

باید در نظر داشت که برای تحصیل در هلند داشتن مدرک دیپلم پس از گذراندن 12 سال تحصیلی در رشته مرتبط با رشته دانشگاهی و همینطور سن بالای 18 سال از شرایط ضروری برای پذیرش از سوی دانشگاه می باشد، شرایط دیگر مانند مدرک زبان و هزینه ها نیز نسبت به دانشگاه ها و شهر ها متغیر می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حداقل معدل برای تحصیل در هلند

در ادامه بررسی شرایط و چگونگی اخذ پذیرش جهت تحصیل در هلند باید بدانید که برخی از دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان از آزمون های ورودی کمک می گیرند و متقاضیان باید علاوه بر مدارک مورد درخواست دانشگاه بتوانند در آزمون ورودی رشته خود نیز قبول شوند. به همین خاطر در این مواقع شرط معدل برای تحصیل در هلند از تاثیر کمتری برخوردار می شود.

ضمن اینکه به طور کلی حداقل معدل برای تحصیل در هلند برای دوره کارشناسی معدل 13 و برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا معدل 14 یا 15 می باشد. ولی داشتن حداقل معدل کافی نیست و قطعا میان متقاضیان افرادی که دارای رزومه درخشان تری باشد پذیرفته خواهد شد، که معدل نیز یکی از موارد تشکیل دهنده رزومه متقاضیان است.

البته لازم به ذکر است، با اینکه داشتن معدل بالا در آخرین مقطع تحصیلی بسیار تاثیر گذار و مهم است؛ اما این بدین معنا نیست که امکان تحصیل در هلند با معدل پایین وجود ندارد. اما برای اینکه تاثیر معدل پائین کمتر شده و یا بی اثر شود؛ باید دیگر مدارک ارائه شده و رزومه متقاضی به قدری مناسب و عالی باشد که این مورد قابل چشم پوشی شود.

در اینجا ما پیشنهاد می کنیم که این ریسک را نکرده و سعی کنید تا بهترین معدل را به همراه سایر مدارک خود به دانشگاه ارائه نمایید؛ تا با خیالی آسوده تر و به طور یقین شانس بالاتری برای پذیرش روبه رو باشید؛ چون هلند کشور بسیار پر درخواست و رقابتی می باشد.

بورسیه های تحصیلی هلند

همانطور که در بالا گفتیم در صورتی که متقاضیان بتوانند از بورسیه های تحصیلی هلند برخوردار شوند، امکان دریافت تخفیف و یا پرداخت کامل شهریه و رایگان شدن تحصیل در این کشور برای آنان وجود دارد. از آنجایی که دریافت بورسیه باعث برداشته شدن بار هزینه دانشگاه و حتی زندگی در طول تحصیل در هلند برای دانشجو می شود؛ تعداد زیاد داوطلبان که به علت سطح بالا و خوب دانشگاه ها می شود سبب شده که روند دریافت بورسیه تبدیل به یک روند رقابتی شود.

همچنین باید توجه داشت که موسسات و دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری در این کشور جهت اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان اقدام می کنند که هرکدام شرایط و قوانین مختص به خود را دارا هستند. همچنین هریک از این دانشگاه ها و موسسات باتوجه به همین قوانین مدارکی مختص به خود را از دانشجویان و متقاضیان درخواست می کنند که می تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

شرایط تحصیل رایگان در هلند

به همین خاطر باید حتما پیش از هر اقدامی جهت اخذ بورسیه و ارسال درخواست، حتما تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را از مرز مورد نظر به طور دقیق استعلام نمایید و سپس مدارک را طبق آن ارسال کنید. ما در مقاله بورسیه های تحصیلی هلند تمامی بورسیه های موجود را به شما عزیزان معرفی کرده و شرایط و مدارک لازم برای دستیابی به آن ها را برایتان شرح داده ایم؛ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل رایگان در هلند

برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در هلند این سوال وجود دارد که آیا شرایط تحصیل رایگان در هلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد یاخیر؟! باید بگوییم که تحصیل در دانشگاه های این کشور مانند برخی از کشورهای اروپایی رایگان نیست و باید حتما هزینه تحصیل در آن ها پرداخت شود؛ حال چه دانشگاه دولتی باشد چه دانشگاه خصوصی.

همچنین امکان تحصیل رایگان در هلند به زبان هلندی نیز وجود ندارد؛ با اینکه گزینه های تحصیل به زبان هلندی بسیار کمتر از زبان انگلیسی می باشد. اما در صورتی که شخصی بتواند به تحصیل در رشته ای به زبان هلندی در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول شود؛ ممکن است که از شهریه تحصیلی ارزان تری برخوردار شود، اما به طور کل رایگان نخواهد بود.

فقط در صورتی می توان به تحصیل در هلند رایگان رسید که بتوانید از بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه ها، موسسات و سازمان های مختلف در این کشور اعطا می شود بهره مند شوید و بورسیه مورد نظر هزینه و شهریه دانشگاه شما را کاملا پوشش دهد که این مورد نیز نیاز به داشتن شرایطی خاص و ممتاز دارد. پس بهتر است بگوییم که اگر قادر به اخذ بورسیه و یا هرگونه کمک هزینه تحصیلی در هلند نیستید؛ باید تحصیل در هلند را با پرداخت شهریه در نظر بگیرید.

مقالات زیر تحصیلات در کشور هلند را در رشته های مختلف پزشکی برای شما عزیزان بررسی خواهند کرد.

دانشگاه های کشور هلند

یکی از مباحثی که حتما باید تمامی دانشجویان و متقاضیان نسبت به کسب اطلاعات لازم درباره آن و شناخت کافی از آن اقدام نمایند، شناخت دانشگاه های کشور هلند می باشد. البته باید گفت که دانشگاه های این کشور از برترین دانشگاه های اروپا و جهان بوده و یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در تمامی رشته ها به خصوص رشته های پزشکی، مهندسی و حقوق در جهان است.

اما بازهم این مراکز از لحاظ رتبه و کیفیت آموزش و همچنین میزان شهریه با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند؛ که به طور قطع هرچه بتوان در مراکز با کیفیت تر و معتبرتر پذیرفته شده و تحصیل کرد، آینده بسیار درخشان تری هم در انتظار شما می باشد. حتما مقاله بهترین دانشگاه های هلند بر اساس شهر را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا با دانشگاه های این کشور دقیق و کامل آشنا شوید.

در ادامه و در جدول زیر برترین و معتبرترین دانشگاه هایی که می توانند بهترین انتخاب برای تحصیل در هلند باشند را مشاهده خواهید کرد:

ردیفنام دانشگاهرتبه از منظر موسسه QS
1دانشگاه آمستردام58
2دانشگاه فناوری دلفت61
3دانشگاه اوترخت112
4دانشگاه واخنینگن124
5دانشگاه لیدن131
6دانشگاه صنعتی آیندهوفن138
7دانشگاه خرونینگن145
8دانشگاه اراسموس روتردام208
9دانشگاه توئنته212
10دانشگاه وریج آمستردام214

Universities in Netherlands

هزینه های تحصیل در هلند

یکی از مباحث اصلی و بسیار مهمی که تاثیر بسیار زیادی در انتخاب کشور و دانشگاه محل تحصیل برای دانشجویان بین المللی دارد، مبحث هزینه ها و شهریه تحصیلی می باشد. در رابطه با هزینه های تحصیل در هلند باید خاطرنشان کنیم که شهریه دانشگاه ها برای دو دسته دانشجویان هلندی و عضو اتحادیه اروپا با دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا کاملا متفاوت می باشد و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید مبلغ گران تری را بابت تحصیل در هلند بپردازند.

اما شهریه دانشگاه های هلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی سالانه از 6 هزار تا 25 هزار یورو و برای دوره ارشناسی ارشد از 8 هزار تا 30 هزار یورو متغیر می باشد که با توجه به دانشگاه محل تحصیل، رشته و مقطع تعیین می گردد.

در ادامه شهریه تحصیل در برخی رشته های برتر در دانشگاه های مهم این کشور را مشاهده خواهید کرد:

ردیفرشته و مقطعشهریه سالانه
1دانشکده علوم انسانی-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی9460 یورو
2دانشکده علوم انسانی-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله11770 یورو
3دانشکده پزشکی-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی23340 یورو
4دانشکده پزشکی-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی ارشد25740 یورو
5دانشکده حقوق-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی9900 یورو
6دانشکده حقوق-دانشگاه آمستردام-مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد16500 یورو
7دانشگاه اوترخت- لیسانس دامپزشکی24408 یورو
8دانشگاه اوترخت- لیسانس داروسازی24408 یورو
9دانشگاه اوترخت- لیسانس پزشکی24408 یورو
10دانشگاه اوترخت- لیسانس اقتصاد11523 یورو

هزینه زندگی دانشجویی در هلند

همانطور که مستحضر هستید و در ابتدای مقاله گفتیم؛ یکی از مزایای بزرگ و مورد علاقه دانشجویان برای تحصیل در هلند علاوه بر کیفیت و اعتبار بالای دانشگاه ها، هزینه های پائین و مقرون به صرفه زندگی و اقامت در این کشور نیز می باشد که در مقایسه با دیگر کشورهای هم تراز و سطح اول اروپا بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در هلند برای هر فرد باتوجه به سبک زندگی و میزان بودجه آنان با یکدیگر به طور قطع متفاوت خواهد بود و نمی توان مبلغی را به طور یکسان برای همه برابر در نظر گرفت. اما می توان مبلغی را به طور متوسط اعلام کرد که مخارج دانشجویان حال یا کمی بیش تر یا کمی کمتر از این مقدار را شامل می شود.

در سال 2023 طبق آخرین آمار و به طور متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در هلند ماهانه 899.7 یورو می باشد. همچنین هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه های شهرهای بزرگ 969.55 یورو و در مراکز کلان شهرها 1,200.55 یورو درنظر گرفته می شود.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و شناخت جزئیات مخارج هر فرد در شهرهای مختلف هلند مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید و یا با کارشناسان خبره ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

ویزای تحصیل در هلند

ویزای تحصیل در هلند

یکی دیگر از جوانبی که در رابطه با تحصیل در هلند باید مدنظر قرار داده به آن توجه داشته باشید، ویزای تحصیل در هلند می باشد که کاملا جدای از مراحل اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور می باشد. شما برای دریافت اجازه اقامت و تحصیل در این کشور باید بتوانید ویزای تحصیلی خود را از دولت و سفارت این کشور اخذ کنید که به مراحل و مدارک خاص خود نیاز دارد و در مقاله ویزای تحصیلی هلند به طور کامل و جز به جز برای شما عزیزان شرح داده شده است.

ویزاها برای دریافت از سوی دولت انواع مختلفی دارد که هرکدام نسبت به مقدار اقامت متفاوت می باشند و همینطور شرایط، هزینه و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن ها نیز با دیگری نیز متفاوت است که باید قبل از اقدام برای آن ها اول از همه از سوی دانشگاه پذیرفته شوید. مدت ویزا و اجازه اقامت شما بسته به مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل و اخذ مدرک متفاوت است و معمولا دقیقا به اندازه مورد نیاز برای پایان تحصیلات و دریافت مدرک در مقطع مربوطه از سوی دولت صادر می شود.

در این مطلب با تحصیل در هلند 2023 و شرایط آن آشنا شدیم، برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و سوالات خود را مطرح نمایید. ضمنا مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند را نیز حتما مطالعه کرده تا با چگونگی اخذ ویزای کار و یافتن شغل در این کشور آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در هلند 2023

در این مطلب با  تحصیل در هلند 2023 و چگونگی رسیدن به آن آشنا شدید؛ در ادامه به برخی از سوالات مهم در این باره پاسخ داده ایم، اما شما همچنان می توانید از بخش دیدگاه در پائین هر مطلب با تیم کارشناسان آی مهاجرتی در تماس بوده و سوالات خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت از سوی تیم حرفه ای ما بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

خیر برای تحصیل در هلند از سوی سیستم آموزشی و دانشگاه های این کشور هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

جالب است بدانید که زبان تحصیل در دانشگاه های کشور هلند زبان انگلیسی می باشد و باید مدرک معتبری برای اثبات تسلط به آن به دانشگاه های این کشور ارائه کنید.

باید بدانید که میزان هزینه دانشگاه ها برای تحصیل در هلند با توجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است؛ اما به طور کل برای دوره کارشناسی از 5 هزار تا 25 هزار یورو و برای دوره کارشناسی ارشد از 8 هزار تا 30 هزار یورو را شامل می گردد.

برترین دانشگاه های هلند شامل: دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه فناوری دلفت، دانشگاه واخنینگن، دانشگاه لیدن، دانشگاه صنعتی آیندهوون و دانشگاه خرونینگن می باشند.

باید بگوییم که تحصیل در هلند در دوره کارشناسی 3 تا 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا 4 تا 5 سال به طول می انجامد.

می توانید تجربه درخشان ما در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی را در ویدیوهای زیر مشاهده کنید:​

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه