شهرهای مهم و جذاب کشور هلند

شهرهای مهم و جذاب کشور هلند همانند نگینی در میان شهرهای اروپایی به عنوان مقصدی بی نظیر برای کار ، زندگی و تحصیل به شمار می روند و هر ساله گردشگران زیادی از آنها دیدن می کنند . برخی از شهرهای کشور هلند میزبانی سازمان های مهمی را در جهان بر عهده دارند و این کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی نقشش مهمی را ایفا می کند.

در معرفی شهرهای کشور هلند باید برخی را متمایز از سایرین دانست زیرا امکانات بیشتری داشته و شما می توانید به عنوان یک دانشجو در دانشگاه های برجسته تحصیل کرده و یا در حوزه کار به فرصت و درآمدهای ایده آلی برسید . از این رو در این مقاله ما تلاش نموده ایم تا به معرفی شهرهای مهم و اصلی هلند بپردازیم و راهنمای شما جهت مهاجرت به این کشور باشیم.

شهرهای مهم و جذاب کشور هلند

هلند یکی از ثروتمندترین و زیباترین کشورهای جهان است که زندگی و سکونت در هر شهر آن خاطره ای فراموش نشدنی برایتان خواهد ساخت.

فهرست مطالب

جهت شناخت شهرهای مهم و جذاب کشور هلند تا انتهای این عنوان با ما همراه باشید و در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید . همچنین مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی راهنمای خوبی برای شناختن مسیرهای ورود به این کشور می باشد.

یکی از نکات منحصر بفرد بهترین شهرهای کشور هلند این است که توانسته اند به یک هارمونی عجیب با طبیعت برسند و با وجود مزایا و جذابیت های فراوان بهترین مقصدها نیز به شمار بروند.

شهرها و استان های کشور هلند

کشور هلند بالغ بر 270 شهر کوچک و بزرگ را در خود جای داده که برخی از برجسته ترین آنها توریستی بوده و نقش اصلی را در معرفی کشور هلند به جهانیاین ایفا می کنند . در این میان شهرهای کوچک جذب گردشگر بالایی نداشته و تنها در تولیدات و صنعت نقشی را ایفا می کنند .

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شهرهای مهم و جذاب کشور هلند

شهرها و استان های کشور هلند به این صورت است که 12 استان با مرکزیت های مختلف وجود دارد و علاوه بر این هلند دارای همسایگانی منحصر بفرد است که می توانید به واسه سکونت و یا سفر به این کشور به آنها نیز به آسانی دسترسی داشته باشید و اقامت دلنشینی را تجربه کنید.

نام استان نام مرکز
استان زیلاند شهر میدل‌ بورخ
استان فریسلند شهر لیوواردن
استان فلیوولاند لیلی ‌استاد
استان لیمبورخ شهر ماستریخت
استان هلند جنوبی  شهر لاهه
استان هلند شمالی شهر هارلم
نام استان مرکز
استان اُفِرَیسِل شهر زووله
استان اوترخت شهر اوترخت
استان برابانت شمالی سِرتوخِن‌بوس
استان خرونینگن شهر خرونینگن
استان خلدرلاند شهر آرنهم
استان درنته  شهر آسن

گرانترین شهر هلند

بی نظیرترین و رتبه اول بهترین شهرهای کشور هلند به پایتخت این کشور زیبا یعنی آمستردام تعلق می گیرد که در سطح جهانی مشهور بوده و به عنوان نخستین گزینه برای زندگی معرفی می شود . اما زندگی در این شهر منحصر بفرد هزینه های بالایی نیز دارد و باید از هزینه های زندگی به خوبی مطلع باشید تا بتوانید به درستی مدیریت کنید.

گرانترین شهر هلند بر روی آب ساخته شده و حمل و نقل عمومی علاوه بر اتوبوس و تاکسی ها ، شامل ترامواها و کشتی های زیبایی نیز می شوند که به عنوان تاکسی شهروندان را جا به جا می کنند . در این شهر همه به زبان انگلیسی مسلط بوده و شما به عنوان یک مهاجر و یا مسافر از این بابت دغدغه ای نخواهید داشت.

دانشگاه آمستردام نیز از برترین های اروپا بوده و شما می توانید رشته های متعددی را در تمامی مقاطع در آن بیابید . قطعا آمستردام به عنوان رتبه نخست شهرهای مهم و جذاب هلند شهری لیبرال و بی نظیر در حوزه کار است و شما می توانید فرصت های کاری زیادی را در آن بیابید.

با مطالعه عنوان مهاجرت کاری و کار در هلند می توانید به جزئیات بیشتری برسید . میانگین هزینه زندگی در این شهر نیز 3228 یورو برای یک خانواده چهار نفره بدون اجازه و 994 یورو بدون اجاره برای هر فرد است.

شهر بندری روتردام هلند

شهر بندری روتردام هلند

در معرفی شهرهای مهم و دیدنی هلند باید به شهر بندری روتردام به عنوان یکی از مهم ترین آنها بپردازیم که بزرگترین بندر اروپا شناخته می شود . این شهر بیشترین ساکنین خارجی در هلند را در خود جای داده و بیش از نیمی از اتباع آن افراد خارجی هستند . جمعیت این شهر بالغ بر 700 هزار نفر است که البته با شهرهای کوچک اطراف به 3 میلیون نفر می رسد . این شهر به دلیل بندری بودن فرصت های شغلی بی نظیری را در خود جای داده و چنانچه علاقه مند به اخذ ویزای کاری کشور هلند هستید ، فرصت های شغلی این شهر را به دقت بررسی کنید . یکی از جاذبه های منحصر بفرد روتردام که آن را در میان نخستین های شهرهای مهم و جذاب کشور هلند قرار داده است ، وجود ملیت و فرهنگ های مختلفی است که در نهایت صلح و دوستی با یکدیگر زندگی می کنند . شما می توانید از طریق 5 خط و 72 ایستگاه به راحتی در تمامی قسمت های این شهر جابه جا شده و از یبایی های آن لذت ببرید . 

غذاهای این شهر نیز شهرت جهانی داشته و بسیاری برای چشیدن آنها به این شهر سفر می کنند و با داشتن مراکز اموزش عالی مطرح میزبان خوبی برای دانشجویان نیز به شمار می رود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهر بین المللی لاهه

در میان معرفی شهرهای مهم و اصلی هلند نمی توان از شهر بین المللی لاهه که قطعا نام آن را شنیده اید ، گذشت . این شهر به عنوان سومین شهر بزرگ هلند در مناسبات سیاسی جهان نقش حیاتی را ایفا کرده و به آن لقب پایتخت حقوقی جهان را داده اند.

یکی از اصلی ترین مقرهای سازمان ملل در این شهر قرار گرفته و با نیم میلون نفر جمعیت و میزبانی دادگاه لاهه عنوان شهر صلح و عدالت را یدک می کشد . وجود معماری های قدیمی ، گالری ها و موزه ها به همراه ساحل زیبا گردشگران زیادی را به این شهر جذب می کند و شما نسبت به سایر مناطق هلند بارش کمتری را در طول سال احساس خواهید کرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که لاهه از این جهت یکی از شهرهای مهم و جذاب کشور هلند به شمار می رود که دوچره در آن طرفداران زیادی داشته و جزو نخستین شهرهای جهان با زیر ساخت های مسیر دوچرخه سواری است.

صنعتی ترین شهر هلند

آیندهوون را می توان صنعتی ترین شهر هلند دانست که کارخانجات مهم این کشور در آن قرار گرفته اند . جنوب شرق این کشور با میزبانی شهر آیندهوون کارخانه فیلیپس در این شهر قرار گرفته و ون گوک نقاش بزرگ جهانی در این شهر چشم به جهان گشوده است . به دلیل وجود صنایع مختلف ، افراد مهاجر زیادی را مشاهده خواهید کرد که با تخصص های مختلف در هر یک از این صنایع به کار مشغولند.

همچنین دانشجویان در آیندهوون سکونت موفقی دارند و به دلیل وجود فرصت های شغلی از همان ابتدا به کارهای پاره وقت می پردازند . یک سوم از صنعتی ترین شهر هلند را پارک ها و فضای سبز تشکیل می دهد و طولانی ترین خیابان این کشور در آیندهوون قرار دارد.

چنانچه علاقه مند به زندگی در آیندهوون به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای مهم و جذاب کشور هلند هستید ، باید 1200 یورو را بابت زندگی شخصی خود بپردازید که با اجاره مسکن مبلغ به صرفه ای است.

زیباترین شهر هلند

کشور هلند به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده گل در جهان به تنهایی یکی از منحصر بفردترین کشورهای جهان است و یکی از شهرهایی که به زیبایی این کشور افزوده است ، شهر اوترخت می باشد . این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهر هلند ، مناظر طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است که در اروپا کم نظیر می باشد.

این شهر نه تنها در هلند بلکه در کل جهان به عنوان یکی از زیباترین مقصدها به گردشگران معرفی می شود و امکانات رفاهی خوبی را برای شهروندان خود فراهم نموده است.

نیم میلیون نفر جمعیت این شهر باور دارند که اوترخت مقصد بهتری برای زندگی در هلند حتی از امستردام است و با فاصله اندکی که از آن دارد ، دارای سطح رفاهی کاملا مشابه است . البته از این امر نیز نباید گذشت که هزینه زندگی در اوترخت نیز از سایر شهرهای این کشور بالاتر بوده و تفاوت چندانی با آمستردام ندارد.

زیباترین شهر هلند

هزینه زندگی در اوترخت برای یک خانواده چهار نفره 3256 یورو بدون اجاره مسکن و 946 یورو برای یک فرد می باشد . مطالعه عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند راهنمای خوبی برای شما عزیزان جهت اطلاع از میزان دقیق هزینه ها می باشد.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر کشور هلند را از جنبه های مختلف هرچه بهتر بشناسید:

قدیمی ترین شهر هلند

در معرفی شهرهای مهم و دیدنی هلند از دیگر شهرهایی که نمی توان از آن گذشت ، شهر دلفت می باشد . دلفت که یکی از قدیمی ترین شهر هلند شناخته می شود و سالیانه گردشگران زیادی برای بازدید از بناهای تاریخی به آن سفر می کنند.

شاید نام این شهر را در سطح بین المللی زیاد نشنیده باشید ، اما قطعا در هنگام بازدید از آن پی خواهید برد که یه نقطه منحصر بفرد در نشان دادن تاریخ کشور هلند می باشد.

دانشگاه دلفت نیز یکی دیگر از نقاط قوت برای سکونت به شمار می رود و رنکینگ بالای آن موجب گشته تا بتوان آن را شهری دانشجویی نامید . قدیمی ترین شهر هلند در نزدیکی دو شهر لاهه و روتردام قرار گرفته و همین امر ووجود سطح رفاه خوبی را برای شهروندان فراهم نموده است.

 

قدیمی ترین شهر هلند

چنانچه به دنبال تحصیل در دانشگاه های کشور هلند هستید ، مراکز آموزشی این شهر را به دقت بررسی کنید چرا که هزینه های زندگی در آن نیز مقرون به صرفه تر از سایر شهرهای جذاب و دیدنی کشور هلند می باشد . در همین زمینه می توانید با مطالعه عنوان تحصیل در هلند 2023 به اطلاعات کامل تری برسید.

شهر آرام ماستریخت

شاید به باور بسیاری پایتخت هلند مانند تمامی پایتخت های دنیا بهترین امکانات را در خود جا داده باشد ، اما در کشور هلند بسیاری از شهرها همانند پایتخت امکانات ایده آلی را در خود جای داده اند که زندگی در آنها بسیار دلنشین خواهد بود.
شهر آرام ماستریخت از جمله این شهرها است که با داشتن فضایی دلنشین به افراد بازنشسته و مسن به شدت توصیه می شود . فضای بی نظیر آن به پاریس بسیار شبیه بوده و می توانید فرهنگ مردم هلند را به صورتی زیبا با قدم زدن در خیابان ها مشاهده کنید . در حدود ده درصد از 120 هزار نفر ساکن این شهر دانشجو هستند و با نزدیکی به مرز بلژیک می توایند زبان و فرهنگ مردم این کشور را در میان برخی از ساکنین ببینید.

دیدن ملیت و نژادهای مختلف این شهر را برای شما بسیار جذاب خواهد کرد و در می باید که می توان متعلق به هرگوشه از جهان بود اما با نهایت آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرد .دانشگاه ماستریخت از مقصدهای مهم تحصیلی این کشور بوده و شما می تواند با میانگین 1350 یورو همراه با اجاره خانه به خوبی در یکی از شهرهای مهم و جذاب کشور هلند زندگی کنید.

شهر کوچک هارلم

بند هارلم به عنوان مرکز استان هلند شمالی ، تنها بیست دقیقه با پایتخت فاصله داشته و یکی از نقاط مهم این کشور به شمار می رود . شهر کوچک هارلم گرچه 160 هزار نفر جمعیت دارد ، اما مساحت کمی از خاک این کشور را اشغال نموده و محیطی بسیار آرام دارد.

جنب و جوش شهری را به ندرت می توان در این شهر دید و بسیاری از ساکنین پایتخت پس از خسته شدن از شلوغی و ازدحام آمستردام به آن پناه می برند . با قدم زدن در بافت تاریخی و خیابان های زیبای این شهر لذت بی نظیری را تجربه می کنید و هزینه ها نیز نسبت به آمستردام کمتر است.

در معرفی شهرهای مهم و دیدنی هلند چنانچه به دنبال بازدید از موزه ها هستید ، حتما به سراغ شهر هارلم بروید ، چرا که موزه های کوچک و بزرگ زیادی را در خود جای داده است . جالب است بدانید که داستان پتروس فداکار نیز در این شهر اتفاق افتاده است و چنانچه تمایل به سکونت طولانی مدت در آن دارید ، در حدود 2220 یورو می باشد.

 

شهر دانشگاهی گرونینگن

یکی از گزینه های ایده آل در میان شهرهای مهم و جذاب کشور هلند که به دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل به شدت توصیه می شود ، شهر دانشگاهی گرونینگن است . این شهر با شهرت جهانی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند را در خود جای داده و به دلیل جذب بالای دانشجویان به شهری جوان شهرت دارد.

از دیگر مواردی که می توان گرونینگن را در میان شهرهای مهم هلند قرار داد ، وجود منابع زیرزمینی است که از لحاظ اقتصادی به این کشور کمک شایان توجهی می کند . برای سفر به آمستردام نیز می توانید از قطار با مسیر زیبایی استفاده کنید که نظیر آن در هیچ جا قابل مشاهده نیست.

شهر دانشگاهی گرونینگن از تنوع نژادی خوبی نیز برخوردار است و شما از لحاظ هزینه های زندگی شهری بهتر را نخواهید یافت.

قدیمی ترین شهر هلند

در صورت مهاجرت به صورت انفرادی باید 1400 یورو در ماه را صرف مخارج زندگی خود کنید . یکی از نکات قابل توجه در رابطه با شهر گرونینگن وجود فرصت های شغلی محدود در آن است که به دلیل دانشجویی بودن باید برای رسیدن به موقعیت شغلی خوب از مهارت بالایی برخوردار باشید.

شهر امروزی آلمیره

در حومه شهر آمستردام ، شهری جدید و مدرن به نام شهر آلمیره ساخته شده است . شهر امروزی آلمیره از معدود نقاط کشور تاریخی هلند است که به شکلی کاملا مدرن شکل گرفته و در هر گوشه و کنار آن شما می توانید آسایش و راحتی شهروندان را مشاهده کنید.این شهر دویست هزار نفری در حوزه تحصیلی نیز شهرت داشته و دانش اموزان در مدارس بین المللی مطرحی به تحصیل مشغولند.

این شهر برای مهاجرین گزینه ای ایده آل است که علاوه بر تحصیل ، در حوزه کاری و آسایش موفق عمل نموده و شما می توانید برای فرصت های شغلی نیز درخواست ورود داشته باشید.

 در این عنوان کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نمودند تا به معرفی شهرهای مهم و جذاب کشور هلند مشغول شوند و در صورتی که هرگونه سوال در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار شهرهای مهم و جذاب هلند

در پایان نیز می توانید برخی از پرتکرار ترین سوالات در رابطه با شهرهای مهم و جذاب هلند را نیز خوانده و در صورت وجود هرگونه سوال با مشاورین ما از طریق شماره های تماس و یا بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

آمستردام به عنوان پایتخت هلند را می توان گران ترین شهر این کشور دانست.

شهر گرونینگن را می توان مقصد دانشگاهی کشور هلند دانست.

برای فرار از این شهر مردم هلند به شهر کوچک هارلم پناه می برند.

برای افراد مسن و بازنشسته می توان شهر آرام ماستریخت را پیشنهاد کرد که فضای دلنشینی دارد.

شهر دلفت یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور هلند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه